Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 04/10/18 i alle områder

  1. 3 poeng
    Endelig hente skilter til denne i dag😍
  2. 3 poeng
    Enda helt forbauset over hvor blankt det ble. Godt å få på skiltene igjen også - selvsagt med det siste lille touchet fra norgesmerket.no
  3. 2 poeng
    RNJ

    Fredriks alternative bimmerstråd

    På grunn av en krevende jobbsituasjon (gründer i oppstartsselskap = jobb, jobb og jobb) har jeg ikke fått fult med på tråden på lenge. Har i kveld fått lest meg opp på de siste månedene. Veldig mye interessant! Mange takk! I morgen skal jeg til Aarhus på en messe og tar bil da jeg må ha litt utstyr med. Hadde tenkt å kjøre Citroën C6 som jeg har blitt veldig glad! Etter en full midlife upgrade da jeg kjøpte bilen har den nå vært påliteligheten selv i lang tid. Imidlertid hentet jeg min BMW 130i ut fra lager hvor den har stått siden oktober. En absolutt fornøyelse! I 2018 er ytelsene ikke noe å skryte av, men gassresponsen, motorkarakteristikken, lyden og go-cart følelsen er bare helt topp. Så nå blir det 130i til Aarhus
  4. 2 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er morsomt å sjekke opp kjøretøyopplysninger på gamle biler. Av alle mine gamle norske biler som er nevnt i denne tråden er det kun én som stadig kan kjøres lovlig i trafikken og det er min tidligere Porsche 944 fra 1985 (den er en 1985/B - altså facelift med produksjon fom. september det samme året). Den ble sist EU-godkjent 08.09.2017 og skal neste gang godkjennes 30.11.2019. Den ble registrert første gang i Norge 05.09.1986 og jeg kjøpte den litt over et år senere i slutten av 1987 eller helt i begynnelsen av 1988 (husker ikke). Jeg mener imidlertid å huske at kilometerstanden kan ha vært rundt 40-45000 km og var rett under 100K kilometer da jeg solgte bilen et par år senere. Nå har den iht. kjøretøyopplysningene kjørt 124862 km og er registrert i Ålesund. Bilen har hatt samme eier siden 1992 og han/hun har de siste 26 årene kun kjørt 16080 km med bilen (hvis opplysningene fra kjøretøykontrollen er korrekte - hvilket de trolig ikke er)... Hvis noen her inne kjenner til denne Porschen så hadde det vært veldig artig å få litt mer informasjon om bilen. Dette bildet av bilen er tatt på Bygdøynes i Oslo våren 1988.
  5. 2 poeng
    Familebilen kom seg opp på hytta gitt🤙🏻
  6. 2 poeng
    Ny eksos i dag, nå har jeg da fjernet midtre demper, og erstattet bakre demper med en åpen magnaflow performance potte. Avsluttet med Ferrita utblås.
  7. 2 poeng
    Fruen be like: "M4’en ser så pinglete ut i forhold til i3’en".
  8. 2 poeng
    Stas å hente detailet bil
  9. 1 poeng
    Shadowsen

    Aleksander’s E34

    Takk takk😁 Må jo til det😏
  10. 1 poeng
    Jeg klarte heldigvis å titt på kalenderen den dagen Men hvordan går det med huset? Veldig morsomt å følge med på
  11. 1 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    På grunn av endring i jobbsituasjon skal firmabilen leveres inn, og da trenger jeg en ny bruksbil. Har for det meste sett på E39/E46 sedan med rekkeseksere, Ford Fiesta, Mini Cooper og vurderte faktisk også en Alfa Romeo 166 facelift. Dog kom jeg over en interessant amerikaner under jakten, så endte opp med en 1992 Buick Park Avenue av alle ting. Bilen ble solgt ny i Drammen til Norgips i Svelvik i sin tid, og har totalt hatt 4 eiere. Den er ekstremt godt utstyrt med blant annet skinn, fullelektriske seter med memory, airbag, soltak, 2-sone automatisk klimaanlegg, "Grand Touring Suspension", autodimming av speil og softclose av bakluke (eneste på bilen som ikke fungerer) - nyprisen var visstnok ca 650 000kr i 1992. Den føles forholdsvis moderne og kompakt å kjøre da det er selvbærende karosseri, tannstang og fwd. 3.8-literen på 173hk som sitter i denne har et godt rykte i USA og er kjent for å være drifssikker. Bilen har gått 340 000km, men både motor og gir fungerer fint hittil. Bilen har fortsatt den originale kassettspilleren montert og en annen artig detalj er at bilen har fått montert de originale amerikanske baklysene igjen. Alle europeiske Park Avenue fikk en egen euro-hekk (pga blinklys/tåkelys-regler) som i mine øyne ser litt kjip ut. Det mest negative med bilen er rust. Den har veldig mye lakkrust og noen bulker på venstre bakskjerm, og jeg mistenker at bilen ikke vil gå gjennom EU-kontroll til høsten pga rust i kanaler. Inntil videre håper jeg den vil fungere som en hyggelig og komfortabel bruksbil med en god dose sjarm.
  12. 1 poeng
    liffi

    **En hyllest til BMW E34!**

    E34 er vell en bil jeg alltid kommer til og ha. Hatt mange og angret på salg av 2, så jeg gikk til innkjøp av en M5 i fjor som har stått litt og trenger litt stell ( står fremdeles ) men den kommer seg Dette er en bil jeg aldri skal selge har jeg sagt til meg selv, med mindere jeg har nok kapital og kommer over en strøken 3.8 vogn E34 og E28 er biler som står meg nært og dem skal jeg ha livet ut!
  13. 1 poeng
    danskiii

    danskiii's E21. Sommerferie, Sandnes bound.

    Bensinpumpe og filter har nå fått en litt bedre plass og er ferdig hvor det skal være. Hanskerom er nå helt ferdig, digg å tenke at det fungerte slik som tenkt Fått startet på Taifun grillene også. Slipte ned, vasket og lakkert den ene med sort for plast samt slipt ned den andre. Ble noe forskjell ja Ikke helt tørt på bildene så blir noe mindre blank til slutt. Skal reise til Hitra å jobbe i uken som kommer så blir lite oppdateringer desverre men burde klare få bilen klar til vårslipp 1.mai tenker jeg
  14. 1 poeng
    Fahad

    F82 M4 med Vossen felger - iPE eksos

    Fikk satt på luftfilter kit og iPE eksos i dag. Valgte å ikke montere ledningsnett og fjernkontroll som styrer spjellene fordi jeg uansett kommer til å kjøre med de oppe hele tiden 😊 Veldig fornøyd med lyden nå!
  15. 1 poeng
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Litt oppdatering. Startet på å lage til diffen: Var egentli mye mindre rust enn det jeg trodde (diffen ble kjøpt brukt hos koed, og egentlig bare lagt vekk med en gang jeg fikk den uten å stusse mer i den). Ble børstet og smurt inn med brunox: Og så malet med hammerite: Var igrunnen inne på tanken om sandblåsing av huset, men da igjen måtte jeg nok plukket ut lager og pinjong i forkant, og det har jeg igrunnen lyst å slippe (ingen svetting fra denne heller). Lokket ble børstet og renset for skitt, så lakkert i rød. Hadde egentlig tenkt å gå for sølv, noe som er tilsvarende den orginale alu-looken, men siden en skulle ha gult klistremerke på den, konkluderte jeg rødt ville passe greit. Så ble det innsmøring av interiøret. Blir svært tørt om det ikke får en årlig oppsmøring. Ikke lett å ta bilder med telefonen der fargen på interiøret blir rett
  16. 1 poeng
    Thundercoil

    Min Avusblå E39 M5 - Litt lakk

    Litt off topic.. Var på påsketreff på mandag. Denne gangen deltok jeg kun som fotograf. Som på de to forrige treffene, hadde jeg et eget fotoområde hvor folk kunne trille innom og få et par kjappe og deretter hurtigredigerte bilder, helt gratis. Resultatene blir ofte så som så, men man gjør nå det beste med den en blir tildelt. Denne gangen slapp jeg å stå inni den mørke bunnen av parkeringshuset og fikk lov til å sperre av et hjørne av uteparkeringen. Håpet det skulle bli overskyet, men det ble nok knallsol og midt på dagen= skarpt og ubehagelig lys for bilder. På et slikt treff får man jo heller ikke velge spennende locations, tid på dagen/lysforhold, total komposisjon samt at bakgrunnen blir veldig begrenset. Egentlig litt mareritt, men deilig med varme også. Slik så fotoområdet ut (bilde lånt av A-A Media): Treffet ble veldig stort og vi knuste de forrige rekordene. Kom bl.a. 3 klubber helt fra Stavanger. Bergen Drift Team stilte opp, samt en drøss med firmastands. Vi hadde til og med mobilt kjøkken fra Pizzabakeren og en butikk som solgte snacks. Det var rundt 600 biler på utstillingsområdet og rundt 3000 mennesker som tok turen innom. Gatebil Magazine og Bygdanytt tok også litt bilder og intervjuet oss i crewet. Veldig kjekt at det slo godt an. Sånn ellers fikk jeg så mange påmeldinger til bilder at listene måtte stenges relativt tidlig og parkeringen ble så full at vi måtte stenge ned fotoområdet til fordel for flere plasser. Så jeg rakk vel bare å fotografere 10-11 biler. Det var jo litt synd for enkelte. Her er hvert fall noen av bildene jeg fikk tatt: Litt diverse: Så litt fra fotoområdet:
  17. 1 poeng
    Ja Fredrik , her var det mye møkk etter tidens tann og hadde trodd det skulle bli sånn . Nå er det såpass at jeg frister å polere inni hjulkasser for å unngå at dritt fester seg igjen , men det blir for dumt 😃. Hahaha , nei hos meg på parkeringen finnes det ikke ugress en plass og det skal jeg vise en gang kontra de andre parkeringsplassene her. Her ligger det diesel , avfetting , ja alt som finnes . Til og med kattene driter ikke rundt bilene her lenger . Parkeringsområdet mitt , er Sørlandets svar på Tsjernobyl 😀😀.
  18. 1 poeng
    Ja, dette ble jo helt knall! Tomgangslyden ble så dyp at den høres nesten ikke på laptopen min, så headset/hodetelefoner anbefales Ble mye dypere og grommere lyd på tomgang, og høyere og sintere lyd når man gir på. Under cruising på motorveihastighet er det ingen resonans og bare marginalt høyere når man kommer opp i typ 120km/t. Fra 110km/t og nedover er det fortsatt nesten lydløst inni kupeen. Her er litt før og etter på tomgang og litt vipping på gassen.
  19. 1 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - Sommertreff på ACR

    Så at bildet ikke har vært her enda, så i høyere oppløsning klikk på bildet 🙂
  20. 1 poeng
    Har i en oeriode sett svart ut for alpinaprosjekte grunnet pris på deler for å få fortgang i feilsøkingen og jeg vil ikke bruke opp hele lønna samme dag som den kommer inn, var bekymret for at det skulle være høytrykkspompe havari som da er ei dyr affære når det ikke ligger strødd med delebiler i verden og har ikke lik pompe som standard m57 men idag så snudde situasjonen seg! Igår skulle det feilsøkes litt nærmere med multimeter osv, alt dette iten hell. Men så prøvde vi med enn litn dusj silikonspray når jeg prøvde å starte... å da startet den momentant gikk nesten perfekt så nå hadde vi muligheten til å teste den for returlekasje! Kom fram til at en injektor tømte igjennom store mengder og byttet denne til en fungerende injektor. Da gikk bilen mye penere og bedre! Takk til @Erlend HF for god hjelp Så nå har jeg hivd på rennsporthjula og brukt bilen for det den er værdt nå framover er det mye som må ordnest og som kan ordnest da jeg ikke hadde noe stort havari
  21. 1 poeng
    Clipictrial

    BMW E39 S50B32 TIL SALGS!

    Har fått gjort en del denne uka Først og fremst noen bedre bilder av interiør og motorrom: Har også fått montert det meste under bilen. Bakstilling er gått gjennom med montering av powerflex foringer osv. Differensial ble gjennomgått ifjord. Oppgraderte til flere lameller osv. Fikk kun en rengjøring og ny simmering på h. utgående aksel nå Laget til nye bremserør under hele bilen, montert bensinrør osv. igjen. Tanken har også blitt rengjort grundig og hengt opp med nye bånd og skruer. Videre blir custom mellomaksel og bakaksel montert. Eksosanlegget er en kombinasjon av original Alpina 4,6 bakre del og hjemmelaget 2x2,5'' rustfritt fremre del. Fått seg en rengjøring, nye pakninger og nye bolter/kobbermuttere. Bilen er nesten ferdig under, monterer kanaldeksler, innerskjermer osv. når den kommer tilbake fra lakkering. Hadde litt dårlige synk.ringer på 3. gir. Siden disse girkassen er forferdelig knotete å reparere og vanskelig å få tak i deler til fikk jeg tak i en pent brukt SMG girkasse. Flyttet over fremre huset og fra girkassen som stod i bilen. Kjøpte noen originale 17x8'' og 17x9'' M-sport felger. Tilslutt noen bilder av hele bilen. Håper på oppstart og kanskje en prøvetur imorgen Mvh Thomas
  22. 1 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Kan med glede meddele at bilen lenger ikke har halogen på lampene. Tok par bilder under prosessen:
  23. 1 poeng
  24. 1 poeng
    Clipictrial

    BMW E39 S50B32 TIL SALGS!

    Bilen er ikke like rask som en M5, den har også en veldig annen motorkarakteristikk. S50 motoren liker turtall og har ikke like mye moment i bunn som M5 motoren. Allikevel syns jeg den gjør en god figur i denne bilen, selv om det ikke er noe voldsom effekt. Bilen er ikke så tung som mange kanskje tror, rundt 1600kg som er lettere enn f. eks E36 M3 Cab. Skinnbyttet er av flere årsaker. Det var originalt el.comfort stoler i bilen, disse er både tunge og mangler sidestøtte. Jeg kjører mye aktivt med bilen og da nytter det ikke med slike stoler. Jeg har gitt opp å få tak i pene sportsseter brunt, har letet både i Danmark og Tyskland. Så hadde jeg dette beige interiøret (som er i forholdsvis god stand) stående i en annen bil. Med de svarte detaljene tror jeg det kan bli stilig og jeg får samtidig bedre stoler, så da ble det bytte. Har samtidig byttet de indre vinduslistene til svarte, lakkert hattehylle (Denne var blitt lilla med årene) og reparert alle fuktsperrene slik at dørene er tette og fine. Interiøret som stod i bar også preg av slitasje og det står ikke helt i stil med nytrukket ratt & girkule
  25. 1 poeng
    Slik unngår jeg parkeringsbulker 👍
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00