Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 05/11/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    turbojugen

    ehaugsnes' e46 330cd

    Takk for positive tilbakemeldinger! må dele et bilde av e91 og, fikk seg nye supersport coils (selvfølgelig skrudd i bunn) igår, og ny decat downpipe :) litt senk gjorde at style335 hjula satt som et skudd!
  2. 3 poeng
    Nå fikk jeg endelig på plass cover for snap in-adapter også. Så nå er det i orden i midtkonsollen, med Y-kabel for iPod-avspilling, dobbel USB-lader i sigarettenneren og original USB ladekabel
  3. 3 poeng
    scoot

    scoot´s E36 M3 3.2 - Powerflex og spacers.

    Endelig, bilen er tilbake fra lakk og sveis. Starter og går som en drøm i år og, har egentlig bare skrudd den sammen og kjørt de siste dagene. EU-kontroll i morgen, flere bilder av lakkjobben og diverse kommer over helga
  4. 3 poeng
    Richard Bruvik

    Min G31

    Heisann, har en G31 530d MSport xDrive i bestilling der jeg har jobbet for å finne ut hva slags understell jeg vil ha på bilen. Etter litt fram og tilbake endte jeg opp med Adaptive Drive. Har diskutert med Jan Christian på meldinger siste måneden og han har vist stor interesse i å hjelpe meg med saker jeg lurer på. Og ikke bare det... Han inviterte meg, en totalt fremmed person, på en kjøretur med bilen sin for at jeg skulle få kjenne på oppsett av et understell som det ikke var mulig å få prøvekjøre hos Jæger Sentrum i Bergen. Stor kudos til Jan Christian for all assistanse i prosessen. Takk for en meget hyggelig bilprat og en uvurderlig prøvetur Richard PS! Du må få fingen ut og sette opp noen bilder av bilen din i tråden her. Selv om du ennå ikke er ferdig med prosjektet, kan mange her finne stor glede i bilder av bilen slik den står nå
  5. 2 poeng
  6. 2 poeng
    papertiger

    Vår F36 420xd GC og R56 Cooper S

    Så er det kanskje på tide med en liten statusoppdatering etter 3 måneder. Siden sist gang har Minien fått spandert på seg litt av hvert; -Nytt registerkjede - det hoppa et par tenner enda en gang en iskald morgen i vinter. Kjedet var noe strekt. Bavaria Bryne ga meg en skikkelig god pris med en pragmatisk tilnærming til problemet og reparasjonen, så det ble nytt kjede, ny horisontal toppguide, ny kjedestrammer og 0W-30 olje i stedet for 5W-30 etter anbefalinger her. -Nye topplager begge sider foran da det venstre tok kvelden i vinter, og det var billigere å ta begge samtidig enn hver for seg. -Nye bremseskiver og klosser foran, kjøpte på Zimmermann skiver på Eurodel og BMW Value line klosser + sensor kit hos KOED og bytta en søndag i forbindelse med bytte til sommerhjul. Bremsene er kanongode nå. Begge hjulsett (både til Fireren og Minien) ble forskriftsmessig vasket og satt inn med Autobahn før montering: Fireren har fått påspandert seg BSI serviceavtale 5år/80k km, og deretter bremsevæskeskift som inngår i denne avtalen. I tillegg har jeg oppdatert kartet til 2018 versjon. Mandag denne uken kom endelig dagen da vi skulle levere bilen til Moe Auto for montering av AC Schnitzer senkefjører og hjulstillingskontroll. Både jeg og ikke minst min bedre halvdel er storfornøyd med resultatet - var tross alt hun som pusha på og fikk meg til å bestille time Utseendemessig kunne den alltids vært lavere foran, men praktisk sett synes jeg det er bra slik det er nå. Kjøremessig er den nå slik den burde vært fra fabrikk. Fast og mindre roll, men komfortabel. Moe selv var helt enig - ikke for lav, og svært fin å kjøre. Synes også at styringa og styrefølelsen har forbedret seg et par hakk. Gleder meg til RFT-dekkene er utslitte nok til at de må byttes, da blir den nok enda bedre. Neste punkt blir å få godkjent dette i vognkortet hos BT. Før: Etter: Ellers blir bilene brukt og vasket. Spesielt panoramataket på Minien blir flittig brukt i finværet om dagen .
  7. 2 poeng
    Må si at været alltid leverer når man er på Bjerke Bytte plugger også og kom over en coil som var, ja litt sliten kan man si 🙄
  8. 2 poeng
    320Schanke

    Idiotparkeringstråden!

    Så mye elendighet samlet på en plass, jeg bare elsker denne tråden. x'D
  9. 1 poeng
    Er en ganske enkel jobb , men det forutsetter at du vet hvordan du løfter midtkonsollen uten å ødelegge noe. Anbefaler plastikk "trim tool" for denne jobben også! Løft denne delen opp med trim tool eller med fingerne evnt, men vær obs på at den kan knekke om du bruker rå makt med fingerne. Når den er av vil du se en skrue, dette er eneste skrue som holder midtkonsollen inne. Når skruen er ute, så er det bare å sette trim tool rundt hele konsollen og løfte oppover. Igjen, har du ikke dette kan du også bare bruke henda, men sjansen for å brekke noe er større da. Når du får jekka den ut av festene, så vær forsiktig. Er en haug med ledinger der som ikke er særlig mye lenger enn 10-15 cm, og du vil hvertfall ikke ødelegge dem 😛 så løft konsollen til du møter motstand, og koble av ledningene til de diverse tinga. Når det er gjort kan du flippe hele konsollen opp, og du vil se baksiden av idrive kontrollern. Mener det er fire skruer som holder denne inne? Installasjon blir bare motsatt,men sjekk at kontollern funker før du monterer det sammen Btw, ledningene kan sitte godt fast (gjorde iallefall det da jeg bytta girskiftern på min), men det er bare å dra litt hardt. Regner med at du er såpass oppegående at du skjønner at du ikke skal ta tak i selve ledningen og dra
  10. 1 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - M2, M3, M4, X5M, i8 Roadster

    Ikke helt ideelle forhold, sterk sol men ble noen fine bilder
  11. 1 poeng
    Hansh

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Det var visst en gledelig overraskelse i nyeste Vi Menn.
  12. 1 poeng
    Eselfjes

    520i *2, E28 og E60

    .
  13. 1 poeng
    iittala

    Vurderer hengerfeste, søker erfaringer

    Jeg kjøpte Oris med bilspesifikt ledningsnett til en E83 fra haagen.no. Fant ut at det knapt var noe særlig å spare på å bestille fra utlandet, og skruvat styrer jeg stort sett unna viss jeg kan. Montering av selve kula var enkelt (og siden det er en helt annen bil kan nok ikke den erfaringen overføres), men ledningsnettet. Der fulgte det med en monteringsanvisning som var så dårlig at jeg er sikker på at den kostet meg en halv dags ekstra arbeid. I etterkant fant jeg ut at GS har BMWs originale monteringsanvisning liggende ute på nett. Der fikk jeg svar på mye av det jeg måtte finne ut selv, og jeg skjønte fort hvorfor jeg brukte unødig lang tid. Så jeg har vel egentlig bare én erfaring relevant for deg: Skaff deg den originale monteringsanvisningen! PS: for meg virker det som forskjellen på et godt og et dårlig avtagbart hengerfeste er hvor klønete mekanismen er i bruk.
  14. 1 poeng
    Haug523

    Grovere gange og risting E39 M5

    For motorens del er det vel ikke noe problem at den ikke går på alle sylindrer, da er det værre med eventuelle katalysatorer om du har det.
  15. 1 poeng
    Slavearbeider'n

    Grovere gange og risting E39 M5

    Jeg hadde ----- i range på søndag på min så tror ikke lite bensin er synderen. Kan nok være coilene som nevnt som tuller ja.
  16. 1 poeng
  17. 1 poeng
    N.E.W.

    Idiotparkeringstråden!

    Ikke alltid lett å parkere rett.........ikke norskreg - svenske?
  18. 1 poeng
  19. 1 poeng
    Tony Soprano

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Denne bilen er jo flott som den er ! Disse krever jo endel hjul og selv 20’’ kan jo se smått ut 😬😄 Lekkert med 21’’ Orginal 👍 Skulle jeg endret noe så måtte det jo være sort taktrekk / evt Alcantara. Men Kanonflott orginal også ✌️
  20. 1 poeng
    Fahad

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Syns det ser penere ut med chromelister rundt vinduene på bilen din. Gir en mer eksklusiv look 🙂
  21. 1 poeng
    Marius2002

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Fine felger iallefall, greit å se "live" på en lik bil. Denne hadde vel shadowline (øverste del som du påpekte til Walkabout) og mangel på senk. Uansett svært kledelig
  22. 1 poeng
    ahj

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Ble virkelig et løft ja. Man ser som regel ikke hvor mye møkk det er før man fjerner det. Bilen ble veldig bra, @idapederse gjorde en knall jobb
  23. 1 poeng
  24. 1 poeng
    Reisebrev Visp, Sveits - Nesbyen, Norge. Dag 1 - Søndag 29.04.2018 kl. 03.30 - Våkner på sofaen hos min venn Stian, han er mitt reisefølge for turen. Sov på sofaen hans for å slippe å styre før avreise til Gardermoen, 03.45. Trøtt som fy ankom vi Gardermoen i 6tiden, og flyet mot Genève lettet 07.45. Deilig start med en liten ginger som ikke var tilfreds. Skreik høyere enn høyest og sparka i setet... Heldigvis stilna han fort når flyet skulle ta av men dog skjedde det samme på vei ned igjen Fremme i Genève så valgte vi å gå til fots til sentrum siden vi hadde hele dagen på oss. Fikk nemlig ikke hentet ut bilen denne dagen, siden det var stengt og ingen hadde mulighet til å levere den ut. Så for å få tiden til å gå så brukte vi så god tid vi kunne på alt vi gjorde. Dessverre lite kreative endte vi opp med å gå rundt, se på et par gromme biler, spise ekstremt god sorbet is denne dagen. Kl. 14.30 ish gikk vi til togstasjonen og satt så og si der til klokka var 17.19, da gikk toget retning Visp. Grunnet arbeid på linja ble det togbytte i Lausanne. Når vi kom til Aigle var det en kar som det klikka fullstendig for, må ha vært ruset på noe. Endte med å bli holdt i sjakk opp etter veggen på stasjonen av hele 5 tjenestemenn Framme i Visp ca kl. 20.00 en liten by omringet med store fjell. Booket oss inn på hotellet, for så å gå bort til BMW butikken der bilen sto for å se om vi så den. 25minutter tok det å gå og fremme så vi flere tøffe modeller, bl. a en ny X2, noen nye X5 og flere andre brukt bmw'er som sto ute, og på hjørnet baki der jo der sto den. Min Montego blau E92. Selv om det var i skumringens hell så såg den meget fin ut. Etter det tok vi kvelden med en liten matbit på vår alles Mc'Donalds, for så å si natta. Dag 2 - Mandag 30.04.2018 Klokka 06.00, alarmen går og øynene så vidt klarer å åpne. Men fullt og helt klart for hjemreise. Begynner med en god frokost på hotellet, deretter ny gåtur ut til BMW butikken. Fremme hos forhandler så sliter de med å forstå hva jeg er der for. F*** at jeg ikke kan tysk tenkte jeg...men fikk snakket med et par forskjellige og til slutt gjenkjente jeg noe med eksport skilt og nevnte at det hørtes meget riktig ut. Derifra og ut tok det ikke lang tid før bilen sto klar og nøkkelen ble overlevert til undertegnede. Noe eget med å starte sin nykjøpte twin turbo sekser i Sveits en mandags morgen skal jeg si dere Plottet inn tollen i Thayngen og la av sted. Sveits er et nydelig land å ferdes i. Utrolig natur, flotte veier og knall vær gjorde turen helt perfekt! Var bare å nyte N54 maskinen på motorveien. Fremme på Zollen i Thayngen var jeg veldig spent på hvor lett det skulle gå mtp. kommunikasjon og om alt var i orden. Men med T1 dokument så gikk det drømmende lett. Gikk inn til den sveitsiske pulten, der scannet de inn og stemplet papirene. Så sendte de meg til den tyske pulten og han stemplet den like fort, og da var det bare tut å kjør ut på Autobahn. Første gang jeg kjører i utlandet utenom Sverige og da er Autobahn morro når du for har en skikkelig maskin i arbeid. Så og hang på med flere tøffe biler bl.a. C43 AMG, TTRS, RS6 C7, SQ7, etc... Og som dere sikkert selv ville gjort eller har gjort...nemlig å teste toppfarten og se hvor langt det går...nåla gikk ikke lenger. Lunsj, parkerte ved en perlebror 😅 Kilometer og bensin fløy av sted sammen mens vi dundret oppover til Norge. Fremme i Puttgarden 21.17 og klar til å slappe litt av på ferje før man tar fatt på Scandinavia. Herifra og opp gikk det i et. Hele danmark-delen var bare tåke, ble fryktelig sliten av å kjøre når man ser rett i en grå vegg. Heldivis letta det etter Østersundbrua. Like etter måtte jeg gi slipp på rattet til min reisekollega, etter 1650km måtte det litt hvile til. Stian kjørte så i ca 3t før jeg igjen tok over etter ca 2t powernap. Kl. 4.30 ankommer vi Norge og kjører inn på rødt. Leverer papirene, de blir scannet, alt er i orden og kjører videre hjem. Like før vi kommer hjem ser vi dette.... Kjempefint med snø når man kommer fra +25C, sol og sommer! Heldigvis er det bare for å terge, la seg jo ikke og meldt fint til uka. Hjemme og bil parkert på tunet i 9.30 tiden og da kan jeg si så meget at jeg slokna på sekundet i senga. 😂 Alt i alt så brukte vi ca 24 timer og kjørte hele 2300km. Nå gleder jeg meg til å montere M-sport eksteriøret, sort taktrekk, polere, stelle og nyte denne bilen fremover!
  25. 1 poeng
    papertiger

    Vår F36 420xd GC og R56 Cooper S

    Fikk tatt en aldri så liten sjekk på Minien igår. Bytta en pakning på innsugsrøret som svetta litt. Selv om det ikke skal være væske her så ligger det oljedampavleiringer og slikt dritt som kommer fra veivhusventilasjonen. Fikk rengjort godt før montering igjen. Spørs om jeg ikke må til med et double catch can kit etterhvert her. Sjekka samtidig at alle dreneringene for panoramataket var åpne. I tillegg har det kommet og gått en slags knekkelyd fra venstre side framme i sving ved belastning (typisk lav fart og over fartshump eller igangsetting med sving). Tok av hjulet og brukte et schtaaaaag for å legge litt press på diverse opphengsarmer og lenkearmer men kunne ikke se eller høre noe.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00