Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 06/04/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    Jaja, svigers fant ut han kunne ikke være noe værre enn meg Så han handlet seg rett og slett en strøken 2008 Dodge Challenger SRT8 6.1 HEMI V8 med 425 hest Jeg fikk prøvekjøre den før kjøpet, og den var særdeles komfortabel, man kjørte normalt på 1000 omdr., og den reiv opp asfalten fra 1500 omdr. Jeg cruiste og koste meg i 100 km/t i 70-sonen med den, "Jaa, greit sprek denne", så var det pigade Miles per hour jeg så på (Kjære Politi som leser dette, det er bare en overdreven spøk) Så skulle jeg teste 0-100 km/t. "Det er Anti-Spinn? Jada sikkert", det resulterte i en heftig burnout Det var en morsom bil altså, herlig med bunndraget og lyden i V8! I vår så handlet også søskenbarnet til madammen en kjekk liten sak. 2006 Lamborghini Gallardo Spider! 5L V10 med 520 hest. E Gear (F1-giring, med den korrekte utvekslingen som kom i 2006), AWD, noselift og sportseksos Dette blir en god sommer
  2. 3 poeng
    Avreise etter en helg på bud
  3. 3 poeng
    Svidd av ny gummi.
  4. 2 poeng
    Man får en variant med 707hk og 881nm også. 0-100 på 3.5sek, manuell 6-trinns kasse og nypris på ca 400 000 NOK. I USA koster den ca halvparten av en M5 og 1/4 av en inngangsbillett-Ferrari...Så den ovenpå og ned-holdningen må du nesten legge igjen i 1988.
  5. 2 poeng
    Ble litt regn i helga, digg å se beading igjen på bilen
  6. 2 poeng
    Tror jeg knipset ny favoritt i kveld
  7. 2 poeng
    papertiger

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Da har jeg vært på den lokale Bavaria og forhørt meg litt med dekkansvarlig. Skal prøve å gjengi det han sa etter beste evne og å dermed besvare noen av spørsmålene som ble stilt her. NB: Merk at spørsmål og svar har basis i garanti på biler med xDrive, og at jeg ikke har noe skriftlig fra forhandler på dette. Spørsmålene fra @awt: «Jeg leste et eller annet sted at ved garantisaker på f.eks. fordelingskasse så må man huke av for om bilen har stjernemerkede dekk eller ikke i systemet som benyttes.» - De hadde hatt noen tilfeller av fordelingskasser som måtte byttes, der det stod på ikke-stjernemerkede dekk. I det hele tatt hadde de sett utrolig mye rart, 22” Linglong-dekk og Plingplong-dekk på X5’er som ikke var like i det hele tatt. I slike «ekstreme» tilfeller ble det skrevet et notat/merknad på dette på bilen i systemet. @Eivind320x har rett i det han skriver ang. dekk og garanti på transferkassen som byttes- i tillegg krever BMW stjernemerkede dekk for at garantien på transferkassen i det hele tatt skal gjelde fra bilen er ny, ikke bare ved bytte. «Krever BMW stjernemerkede dekk, eller krever de dekk/hjul med lik rulleomkrets?Hvis sistnevnte, vil da dekk med forskjellig bredde der rulleomkrets er lik være godt nok, eller må man ha lik dimensjon foran og bak (dette leveres vel originalt som vinterhjul på de fleste modeller?)? » -Stjernemerkede dekk kreves når det er mixed dimensjon. Originale dimensjonskombinasjoner har da blitt konstruert med lik rulleomkrets når de er nye, og de skal også være konstruert slik at selv etter en del slitasje skal forskjellen i slitasje være innenfor toleransekravene til xDrive/fordelingskassen. Det kan ikke garanteres med ikke-stjernemerkede dekk som BMW ikke har tatt del i utviklingen av, naturlig nok. I tillegg må kun originale dimensjoner brukes (er vel i realiteten bare relevant der bredden er forskjellig). Om dette gjelder felgdimensjoner også glemte jeg å spørre om. På lik dimensjon kreves ikke stjernemerkede dekk, da BMW heller ikke selv leverer dette (vinterdekk/piggdekk) i Norge. Det ovenfornevnte samsvarer da også med det @Walkabout skriver i sin kommentar til mitt innlegg om garantivilkårene. «Hvis førstnevnte, hva om man bare bytter to dekk? Man har da stjernemerke dekk og alle er glade (inkl. datasystemet), men forskjellen her kan være større enn med ikke-stjernemerkede dekk.» -Det spurte jeg ikke om, men en kollega har fått svar på dette spørsmålet tidligere hos samme forhandler - utgangspunktet er at alle 4 skal byttes samtidig. Men på hans F31 ble faktisk kun bakdekkene byttet (dog av Bilia) før overtagelse. «En annen ting jeg leser ofte er at mange mener dekkstrekk gir mindre rulleomkrets. Dette er jeg uenig i, da banen i et dekk er såpass stiv at det ikke vil være mulig å strekke denne slik at det får noen innvirkning her. Likevel, hvordan ville det blitt mottatt hos f.eks. BMW at man hadde lik dekkdimensjon foran og bak, men på ulike felger?» Ved spørsmål om jeg kunne hatt lik dekkdimensjon foran og bak på 19” felger med bredde 8”+8,5” for å unngå RFT, fikk jeg til svar at jeg måtte ha 4 like felger. Han kunne ikke si at dekket strakk seg nok til å endre omkretsen, men formelt sett måtte en ha lik felgbredde foran og bak ved lik dekkdimensjon når det gjaldt garantien. Jeg spurte i tillegg om rykking og nykking i drivverket ville forekomme med en gang dersom forskjell i rulleomkrets var på grensen til for stor. Svaret på det var at det kunne komme med en gang, men en kan også ha total mangel på symtomer en stund og at de først forekommer når kassen har levd «under stress» en tid - da er en vel kommet til det punktet at det er for sent. Så var det dette med dekk da - jeg har jo vært forkjemper for non-RFT dekk, og er det fortsatt. Det er nok av folk som kjører med xdrive og ikke-stjernemerkede dekk i forskjellige dimensjoner der det går bra - meg selv inkludert på E91’en vi hadde, kjørte den to sesonger og mange kilometer uten antydning til noe galt. Dette var med Vredestein Ultrac Vorti dekk - kjøpt hos Bavaria - og har kollegaer som kjører og har kjørt med disse dekkene uten problem på både E70 X5 M sport og E61 xDrive M sport - med original mixed dimensjon. Så mulig det går bra med noen merker mens andre har lavere toleransekrav på rulleomkrets? Hadde jeg hatt E91’en enda hadde jeg nok kjøpt vanlige dekk neste gang også. Men: Fireren er under garanti og jeg vil helst beholde den på transferkassen også til den utløper etter 5 år. Spurte dermed Bavaria om hva de kunne tilby. På 19” til F3x var det dessverre kun RFT i forbindelse med stjernemerking - ennå. Han sa at Michelin hadde sagt de skulle komme med et stjernemerka dekk og det forstod jeg var non-RFT. Men han visste ikke når. Så dette kan være verdt å sjekke ut for de som er interessert. Det som tilbys til F3x i 225/40-19 + 255/35-19 er Continental, Bridgestone, Pirelli og Goodyear. De var godt kjent med Bridgestone S001 og støy og sporing da jeg nevnte det. Men han hadde fortsatt valgt det foran Pirelli - sier egentlig mest om sistnevnte. Så da er det to igjen. Conti utgår da jeg har lest mye om lav slitestyrke. «And then there was one»: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ROF. Dette kosta ca det samme som Bridgestone ferdig montert fra Bavaria. Måtte gjøre litt Google research på dette dekket, og bortimot ALT jeg leste på bl.a. bimmerpost om dette dekket fremhevet det som det absolutt beste RFT/ROF-dekket på markedet. Det kom spesielt fra folk som hadde byttet ut sine S001 med Assymetric 2 ROF, og det var mye F3x med 19”. Hovedpunktene var mye lavere støy og mye bedre kjørefølelse. Generelt svært god slitestyrke. Sjekka pris på dekkonline på disse dekkene med korrekt lastindeks (har aldri tenkt på det før, men det er jo svært viktig at dekk med korrekt lastindeks for aktuell bil blir valgt), og de koster ca det samme som Michelin PS4 (og også Ultrac Vorti) i samme dimensjon - i overkant av 8000kr, noe som ikke er så verst tatt i betraktning at RFT dekk pleier å koste en del mer enn vanlige dekk. Det kan nok dermed hende at dersom jeg må skifte ut sommerdekka før Europaferie i år, må bite i det sure eplet å prøve Goodyear RFT dersom ikke Michelin dukker opp med noe godt alternativ. Er det noen som har erfaringer med dette dekket i ROF/RFT utgave? Håper dette har gitt litt bedre innsikt i hva vi xDrivere har å forholde oss til, selv om det i utgangspunktet er dyster lesning for oss som liker å ha litt større valgfrihet hva dekkmerker og modeller angår.
  8. 2 poeng
    Bare til å pelle seg ned Hmm.. Vet ikke om jeg skal si takk eller hva? Var det så kjedelig at det føltes som en evighet? Bilen er levert på tidenes superduper-service hos Bavaria Haugesund Da var første julepakke komt Bilen koser seg på service enda, så jeg får bare se på delene. Det var pakken sin det! Den lurte seg bort på VIP-avdelingen på bakrommet hos Posten. i3sen fikk noe å bryne seg på Hoho, mye snacks
  9. 2 poeng
    Kom hjem fra Nürburgring i dag. Jeg har klådd i fingrene til å få skru litt på bilen I dag fikk jeg endelig fjernet: - Den uoriginale spilleren. - Telefonen i midtkonsollen. - Alle ledningene til "anlegget" som har vært montert. Store strømledninger fra batteriet og gods. Samt høyttalerledninger og "remote"-ledning. - Aux til spilleren. - iPod-kontakten. - Sporingsystemet. - CanBus-etellerannet-boks som var montert under CD-veksleren? - CD-veksleren. - Telefon-modulen. - Rar ledning fra bak hanskerommet til gods i motorrom. - En S-video-lignende sak som gikk til motorrommet fra hanskerommet, men den var klippet i andre enden. - En eller annen hvit dings med et kretskort inni bak hanskerommet? Lurer på hva det kan ha vært. Nå er alt tull og ting som ikke brukes fjernet. Da er det bare å vente på deilige OEM-deler
  10. 1 poeng
    Zeveren

    E34 520i "båten 2" - reddet fra høgger'n!

    Kjapp oppdatering. Skal til med bilen igjen imorgen, og kjøpe inn diverse maling og sparkel og sånt. 528 motoren jeg har skal ut av delebil ila. Uka, og inn i denne. Vasket motorrom fort med steamer, ser helt greit ut Heiset opp og klar for ny framstilling Relativt fin i motorrommet faktisk, skal bare ta rusa på dempertårna og noe grønnmaling skal sprayes over Traversen var et helvete å få av, sentreringstappene satt rusta fast.. Ble til at jeg slo den av alt jeg kunne med traktor, og da knakk jo tappen. Klarte heldigvis å lure ut resten med en tang Bakstilling jeg skal begynne på imorgen, også åpne diffen. Er lamellsperre, men intens lav dreving så skal se om jeg får over dreving fra 2l diffen fram til jeg har råd til en bedre diff. Plastfornyer og litt lakk gjør stor forskjell!
  11. 1 poeng
    Marius2002

    Hva heter dissa?

    Heter det ikke bare så enkelt som støttestag til frontleppe? Søker du på Rod Strut Tie Bar finner du det. Jeg googlet akkurat nå bare "support bars for front lip" og da kom det opp... Sjekket også GS nå samtidig og de kalte det for støttestag.
  12. 1 poeng
    Mathiseen

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120993669 sjeldent fan av verken sedan eller hel lyst interiør, men denne var fantastisk pen
  13. 1 poeng
    awt

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg bruker kun mail på finn.no om jeg er interessert i noe, og foretrekker også å få mail. Selger mye rart, men får veldig lite tull. Jeg sender derimot ikke mail om det står i annonsen at selger ikke ønsker dette, men det er veldig sjeldent det er noe problem. Kjøpte forøvrig nettopp fabrikksny campingvogn der absolutt all kommunikasjon gikk pr. mail. Her ble det også forhåndsbetalt.
  14. 1 poeng
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Montego blå 330i E90 LCI var jammen ikke feil! Manuell også. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121684433
  15. 1 poeng
    Svidd av ny gummi.
  16. 1 poeng
    karolinef

    Karoline's e46 330d

    Mange flotte plasser å ta bilder her i Molde 🙌🏼 Har tatt det meste med kamera, så mobilbilder får duge til de andre bildene kommer
  17. 1 poeng
    Gorg

    Fischquigs E91 LCI M-sport 335-look

    Det er nok mang en 318,320,520 som har det her inne. Estetisk er det penest, enn så lenge det ikke er noe fake-M3 ombygging har jeg ikke noe imot det.
  18. 1 poeng
    Til slutt Swissvax Concorso. Min favoritt i min beholdning. Selv i varmen er den lett å få av! La også på GTechniq G5 på frontruta. Gnikket av med en våt mikrofiber. Funker alltid
  19. 1 poeng
    Håndtørking for å ta opp mesteparten av vannet
  20. 1 poeng
    Skinnrens behandling før montering
  21. 1 poeng
    Haugalandet har ankommet Tananger Sjekker dekktrykk og vindstyrken mens vi venter på Stavangergutta. Der har vi dem. Rett i pumpene. Da ruller vi inn i ferja! Det var litt av en hyggelig ferjekø Gøy å trille inn sammen med alle rånebilene Pluss to Ferjarier Kjekt med grei plassering God burger på ferja! Jeg var den eneste(!) som drakk Champagne på Gledens Dag! Alle(!) andre hadde øl Fy skam! Danmark er raskt over. Her er vi i Flensburg. Haugalandet først! Gøy å fulle superbensin Enda mer JetFuel! Der var vi plutseligt fremme, etter 13+ timer med kø, kø, kø og veiarbeid hele veien langs A1. @andreaskarm var først fremme. Heder og ære! Ganske fint hotell Lindner Digg! Vi tok oss noen øl og regional vin på Cockpiten i Dorint-hotellet. Knakende god gjeng Good morning! Tidlig opp og hopp. 06:30 Ticket kjøpt! Banen åpner kl. 08:00. Da er vi klare Skamrå M3 Taxi Da har vi hatt oss første runden! Med særdeles lite trafikk og bare kos Her sitter jeg på med fartsfantomet @andreaskarm! Det går fort i den lille X1en Ble ny pers på han også. 10:06. Satser på under 10 min med ny bil i August Mange ringtools på parkeringsplassen Jaaa, GT2RS Denne så vi hele tiden hele turen! Den fulgte etter oss tror jeg RÅTT! To gode naboer Da var det @Mkalle aka King of The Ring som skulle ha meg med rundt i sin leide Ford Fiesta ST Dette gikk styggfort! Helt utrolig 9:22 i den lille fjerten. Når vi leverte bilen så ble utleieren veldig imponert over tiden. "In this car? Really?! ...Devil!" Og han skrøtte av M3en min Suser nedover mot Adenau Vi overlevde Jeg står og ser på biler som kjører ut på banen og kommer tilbake mens @andreaskarm sitter på med King of The Ring. Dette er livet altså Very strøken M3 Her har vi jo Stavangergutta King of The Ring is back Det subber bittelitt på bakhjulene mine ja Det brakte godt i kompresjonen i Foxhole, i karusellen og Flügplatz Men det ble ny pers på meg også! 10:10 McLaren 675LT Spider Det obligatoriske bildet! Deilig(!) å være her med M-bil Rutevask! Da tar vi en stripe på Ringwerk Kul jakke Men den kosta 99 Euro, sparer pengene til M3en Rå M5 til pynt. Det var også turistkjøring på GP-banen! Jeg tok ikke turen utpå der med subbingen og "usikkerheten" på bilen min rett etter kjøp. Men neste gang... På balkongen til Stavangergutta på Dorint-hotellet. Rå utsikt over GP-banen, litt av Nordschleife og slottet! Kompisen vår. GT2RS Sinnsykt rå og dyp lyd fra denne i forhold til GT3RSene som også kjørte. Så var det en tur til Adenau for å kjikke litt Herlig. M Coupe Rått ringtool (Med fine felger) En MINI som kjørte rett i autovernet i Adenau med et smell! Airbagene løste ut på siden. Fører og passasjer var heldigvis OK. Jeg og King of The Ring dro til Brunchen mens gamlepappa @andreaskarm tok seg en cowboystrekk på hotellet. Drar man litt opp til fjells i Brunchen finner man en kul sving å stå i Lamborghini Aventador SV Her må vi pigade steke maten selv! Men det var sinnsykt godt. King of The Ring fikk spesialservice og fikk servert ferdigstekt biff. Alle andre måtte steke selv. Så var det på Stavanger-terrassen for noen øl og "Prøv å ikke le" Det var sinnsykt moro! Jeg var helt elendig. Jeg sprakk med en gang. Finfin frokostbuffet på Lindner! (Det eneste madammen likte med Nürburgring-besøket våres ) I dag var det Cars & Coffee ved GP-banen, og fullstendig kaos på veiene. Og folk overalt! Yes! Mye folk! Utrolig tøff M3 Treffet var helt sykt svært. Tusener på tusener av biler, og minst tre milliarder folker. Drifting var det også Tror det var mulighet for drift-taxi, men vi sjekket ikke opp i det. Tilbake til Brunchen-fjellet vårt! En Scud! Masse folk i Brunchen også i dag. En Weissmann, det er ikke hver dag. Da var vi på vei hjem, plutselig. Stavangergutta skulle være en dag ekstra. Sexy ass Mye kult på Autobahn også Superbensin! Vi stoppet i Bremen, kremby det, altså Herlig øl langs elva i solnedgangen. Good times Frokost på Radisson Blu. Freser mot Hirtshals. En liten Lambo langs veien Scandinavian Park for litt Harryhandel. Jeg handlet kun på Beate Uhse, det ble en liten presang til madammen Besøkte et stor vaske-anlegg i Aalborg, ved Bilka. Ren og pen! Middag på Bone's! Svær brus! Mye middag for 149,- Tok en alternativ vei til Hirtshals, via Løkken. Hvor vi stopte på stranda Hirtshals Båten er på vei inn. Ferjekøen. Og der va vi plutseligt hjemme! En kanonkjekk tur
  22. 1 poeng
    I dag koser jeg meg med vask av hjulhus, men jeg får ikke bort det værste/tykkeste fettet og fastbremte asfaltflekker. Jeg bruker Surfex HD, Sitrus, Zalo, Ammo felgrens, Ammo felgsåpe, Shell avfetting, Prickbort, Label off. Trenger jeg en livsfarlig industrial degreaser? Det blir hvertfall bedre, da
  23. 1 poeng
    Tørst på tur Her glugger den i seg Ultimate 102 oktan. Nå er vi i Bremen på vei hjem. Nådde 270 km/t på Autobahn før veien/feltet tok slutt. Følte meg levende da Bilen var også nydelig og stabil, null stress. Etterpå lå jeg i 120 for å slappe av litt, da rullet det en forbi med et svært glis og tommel opp. Jeg har nok sust forbi dem. Fått mye skryt og kommentarer på M3en på Nürburgring! "The ultimate car for the track!" Veldig kult Snakket med flere hyggelige folk. Herlig miljø der nede! Klasker nok inn et lite reisebrev her også
  24. 1 poeng
    Saltkjelen

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Hehe, jeg begynte faktisk å lure i første sekund. Ja, liten tvil om at shadowline er pent. Det er nok ikke utenkelig at det kommer på, men i så fall vil det kun skje på øvre del av bilen. Dvs. at alt under dørskulderen vil ha de originale chromeelementene. Ellers gikk det med en del timer med shining i helgen, med uvurderlig hjelp fra @ahj og @idapederse som var på Oslotur. Planen var å legge coating, men da jeg må rette noen irriterende parkeringsbulker, samt lakkere fangere, sideskjørt og panser, ble det kun lagt et lag med Swissvax Concorso. Ellers ble jeg skremt av hvor møkkete interiøret var (!). Jeg gremmes så mye at jeg tok et par runder på om jeg skulle legge ut bildet eller ikke.
  25. 1 poeng
    Det må vaskes litt innvendig også. Runde med dampvasker og skinnpleie. Fikk byttet til stoffmatter også Lettvint tilgang for vask i i3 iallfall!
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00