Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07/07/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    Takk takk @laffe und @sjogal! I dag freste jeg på eventyr ned til GS Bildeler i Sirevåg med i3s'en Det var en 6% sjans for at det jeg ventet på kom i dag, men jeg tok sjansen! Det var hvertfall noe jeg kunne hente, ca. halvparten Grisekjører i Eco Pro for å komme frem! (Kjære Politi som leser dette. Bildet er manipulert slik at jeg skal fremstå som tøff) Cruisin USA(?) Fremme Denne kjekke doningen dundret hjemover når jeg kom. Han håpte jeg hadde en stor bil til å hente med.. og lo godt når jeg sa jeg hadde en i3! Ready Bam! Alt er ikke mitt, altså! Men alt er til E46 M3 - OEM Bakluke. - CSL-Fanger (@Gorg?! Har jeg kjøpt meg OEM? Nei, det er en replica til en kompis ) - To mystiske pakker? - To Karbonsplittere til CSL-fanger - En mystisk eske med noe snacks - To bensinfiltre God plass i i3s! Jeg sitter godt der! Loaded up og stroppet fast! Jeg fikk til og med et par kopper og ølåpnere Freser til Kvadrat for å lade. Rekkeviddeangsten flørter med meg! 12% igjen Når man lader en Elbil gjelder det å finne på morsome aktiviteter for å få tiden til å gå. Som f.eks. stram line.. ..med Jesus-tøfler. Det gikk ikke så bra Jeg tar meg heller en tur inn... ...på Kondomeriet! Sjokkerende nok så resulterte det i en gave til madammen! Lunsj. 99% etter 45 minutas. Greit det Så var det rett til Haugesund for å hente et par dekk på Postnord Fikk lett plass til det Hjemme i garasjen for å lempe av det som er mitt, før jeg kjører videre Kanongod plass! Hør her, Posten/Postnord/FedEx/Tollpost Globe/Alle sammen. Dere trenger ikke Semitrailere som sluker bensin! Elektrisk i3 er svaret! Klar for avlastning Passasjeren må ha sele! Fantastisk bil Mitt!
  2. 2 poeng
    Da blir det LCI lamper. Har fått tak i noen brukte i fin stand. 3.000,- 😎👌
  3. 2 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Har sansen for designet til RX7 FD. Denne 1993-modellen er US-import med venstreratt.
  4. 1 poeng
    Ikke verdens største oppdatering, men.. Har rattet en 2018 Peugeot 3008 i en ukes tid. M5en har vært til lakk og smørbrødlisten er litt kortere. Har nå fått ny bakfanger og diffuser m/slepekrokdeksel, samt lakk på disse. Den har også fått lakk på den delen mellom fanger og bakluke. 😊 Baken ser veldig clean og bra ut nå. Kjekt å slippe å se på et hull (slepekrok), dype riper i diffuser og sprekk/knust i hjørnet av fangeren. Et bilde til, fra når jeg kom hjem: Så har jeg forresten nappet ut eononen og solgt den. Kjøpte Dynavin igjen. Var mye bedre lyd, trøkk og equalizer i N6 (og sikkert N7), som jeg hadde i 330en. I tillegg en bluetooth som virker. Greit at de har dsp også.
  5. 1 poeng
    Endelig helg
  6. 1 poeng
    TH Star . For å få en liten opptur hadde meg og Mini en liten shoppingtur idag. Hun var heldig å komme over ett sett med 8x 17 TH hjul . Og dette var felg hun hadde lyst på og jeg må si meg enig . Når disse var vel hjemme , måtte de rengjøres . Og her er de klare: Verktøy : Og igang med litt saker : Og straks klart for vask : Eier igang , noe jeg liker : Og selvsagt måtte de testes på bil . Så vi skudde den frem , vasket og tørket den . Og joda , må si det ble pent med TS hjul på og legger ut noen bilder : et par til : dette tilslutt : For å si det rett ut , gjorde dette at motivasjon steg betraktelig mtp girkasse skruing .😃 Og angående den , så skal jeg til IGJEN på dette til uken . Da blir det storoperasjon iform av ventilhuset som skal osv . Dæven det blir spennende . Men nå har jeg rimelig kontroll på hvordan det skal gjøres , men det orker jeg ikke forklare her . Men dere skal se hvor dritt det er . Og skjønner at automatgir fiks er dyrt .😀😀.
  7. 1 poeng
    Kan jeg ha knekt koden? Er rart det der når man holder på med ting . Får liksom ikke roet seg før enn finner årsaken . Hvorfor virker ikke park? Hvorfor vil den ikke virke på noen av gir? Sånne ting gjør meg usikker og nervøs . Tanker om ombygging ja alt mulig . Og jeg hadde jo synes det var gøy hvis Mini kunne brukt denne når hun fikk lappen . Det er jo grønn Touring med diesel som har vært hennes drøm og trist hvis vi måtte gi opp denne pga gir , kostnad til manuell . Så jeg heiv meg bort på verkstedet og tittet igjen . Husk at jeg har null peil på dette . Tok en titt på sjaltegafler og her var det noe som ikke stemte ..: Den akselen som er sort passet mistenkelig inn på den andre akselen med tupp på bildet .. Og den akselen fikk jeg bevegd. Muffens dette . Prøvde å bøye og tøye men turte liksom ikke hvis noe skulle knekke . Men en røyk ble til to og tenkte ,fader de må jo passe sammen .! Stort skrujern og og tunga rett i munn : Booom, ett klikk og park stod dønn !!! Å du milde Himmelske Gud hvor deilig 😀😀😀😀😀😀. Alle sjaltefunksjoner ser ut til å funke . Nå står den der den skal: Jeg har en teori hva som har skjedd her . Bil har stått lenge , ting har liksom satt seg , eier har røsket til og da har Aksel gått ut av feste. Flaks den ikke har knekt for da måtte jeg hvertfall byttet kassen . Men faren er ikke over enda . Nå skal det fylles olje og nytt filter , så ser vi . Og hvis den da funker , så skal eieren få lov å spandere flush på kassen. Igjen hvis det er dette ,ja da skal jeg skryte av meg selv . Aldri åpnet ei kasse noen gang . Men igjen , sikkert noe annet , ville jo vært utrolig .
  8. 1 poeng
    IRN

    Min erfaring med Polenrep (positiv!)

    Jeg hadde min E46 318i (M43 motor) til reparasjon hos Polenrep I juni, og jeg må si at jeg er meget fornøyd. Her er en liten novelle som beskriver min erfaring med Polenrep: Det var i hovedsak reperasjoner under bilen som måtte utføres. Det hadde bygget seg opp en god del skader over tid, og hjullagrene hadde begynt å støye såpass mye at jeg ble litt bekymret når jeg kjørte bilen. I tillegg hadde motorfestene vært ødelagte i flere år (selv om tidligere inspeksjon friskmeldte motorfestene) med påfølgende skader på resten av drivverket og understellet generelt var slitt. Og den manuelle girkassen lagde mye lyd og var hard å gire, og clutchen sang på siste verset. Ville også ha poly-foringer på traversen bak slik at det blir mindre slark der. Det var altså mye som måtte gjøres, og delene var ikke akkurat billige i Norge. Så jeg planla sommerferien slik at det var mulig med en tur til Polen, og tok kontakt med Polenrep noen måneder i forveien. Her var det god kundeservice hele veien. Kontaktpersonen Zygmunt snakker godt engelsk, og det var ganske lett å kommunisere via email. Det kunne ta noen dager før jeg fikk svar da han måtte sjekke med forskjellige verksteder for å hente inn priser osv, men jeg fikk alltid svar. Jeg fikk først et prisestimat på ca 20k, noe jeg synes var veldig rimelig. Bare svinghjul og clutch kit-delene kostet fort 10k i Norge da jeg sjekket prisene. Jeg ble dermed revet med, og la på ekstra arbeid inkludert prepping og lakkering av panser (hadde med egen fargelakk). Dette pushet prisen opp til ca 26k, men tollvesenet vil jo ha sitt så jeg satte av 25% ekstra. Turen ned tok jeg gjennom Sverige på E6. Med en fergetur fra Trelleborg til Polen og deretter en 2-timers kjøretur var jeg på verkstedet. Jeg la turen over 2 dager og overnattet i Trelleborg. Ankom på en søndag, og da var jo egentlig verkstedet stengt. Men Zygmunt sa «no problem» og møtte meg på verkstedet likevel for å ta imot bilen og gå gjennom arbeidet som skulle gjøres. Etterpå fikk jeg sitte på i bilen hans og han droppet meg av på togstasjonen da jeg skulle videre til Berlin. Makan til kundeservice har jeg aldri opplevd. De fikk 10 arbeidsdager på seg til å utføre arbeidet. Zygmunt hadde sagt at trengte minst 7 arbeidsdager, men den store jokeren var hva innvendig inspeksjon av girkassen ville vise. Fikk en telefon fra Zygmunt tidlig på tirsdagen, da hadde de fått sett over hele bilen og tatt ut girkassen. Fikk da en oppdatert liste med priser for arbeidet basert på inspeksjonen og de hadde lagt på litt ekstra arbeid de mente var fornuftig å gjennomføre i samme slengen. Summene stemte godt med prisene jeg hadde fått i første omgang. Det var ikkeno feil med tannhjul eller synkro i girkassen, så der slapp jeg billig unna. De byttet derimot «gear selector pins», «gear selector», alle pakningene og girkassefestene. De fant også en «major oil leak» på registerkjede-huset og en kjølevæske-lekkasje bakpå motoren da de hadde tatt ut girkassa. Oljelekkasjen ble en garantisak i Norge for et tidligere brukt verksted, mens jeg lot Polenrep ordne kjølevæskelekkasjen. Det må nevnes at de ikke tar kortbetaling og at de krever betaling for delene som skal brukes før de setter i gang arbeidet. Jeg var ikke så keen på å vandre rundt i Stettin med lomma full av kontanter, så jeg sendte dem en bankoverføring istedenfor som dekket delene. De visste ikke helt hvordan de skulle fakturere med 0% moms for privatpersoner, så jeg brukte organisasjonsnummeret for en bedrift noen i familien eier. Da fikk de satt 0% moms på arbeidet. Jeg var i kontakt med Zygmunt i løpet av de to ukene bilen var på verksted, og jeg fikk oppdateringer underveis. Spurte også om bilder av oljelekkasjen, noe jeg fikk tilsendt på email. Dro og hentet bilen og fikk en liten rundown av hva de hadde gjort. Panseret var lekkert som bare det, all ulyd fra hjul-lagrene var borte, girkassa var lett å gire med og den nye clutchen førte til at jeg kvalte motoren da jeg skulle kjøre fordi jeg hadde blitt vant til slitt clutch. Oops. Kjørte så samme veien tilbake til Norge, stakk innom Nordby for litt grensehandel, og tok en tur innom tollvesenet der jeg betalte norsk moms på herligheten. De hadde gjennomført 4-hjuls-kontroll, men bilen dro litt til høyre i høye hastigheter på veien hjem. Zygmunt fortalte at 4-hjuls kontrollen var innenfor spec, og jeg vet at bærearm-foringene foran er litt slitt, så skal bytte dem med poly-foringer og se om det løser problemet. Mulig det også er noe skjevheter i hjulene foran, så skal bytte på dem og se om det hjelper. Her er prislisten på mesteparten av arbeidet de gjennomførte i polske zloty, med noen kommentarer fra Zygmunt: Bmw e46 work parts all prices in PLN, work prices excl vat Clutch 800 650 Flywheel 1500 Rear driveshaft seal 150 Gearbox mounts 80 Cooling system connector 150 40 cooling fluid leakage Cooling system pipe 130 cooling fluid leakage Gearbox renovation 1300 Gear selector gasket 20 Rear gearbox seal 30 Gearbox oil 90 Gear selector 80 only from service 25 11 7 580 281 Gear selector pin 15 only from service 23 41 1 466 134 Gear selector pin x4 45 only from service 25 11 1 220 439 other gearbox parts - everything looks ok. with the gearbox gears and synchronizers inside, in our opinion the best would be to change all those seals, gear selector and the clutch and check how it will be acting after this operation. Driveshaft elastic joint 250 250 Driveshaft support 120 Engine mounts 300 450 Rear wheel bearings 700 250 Rear bench bushings (poliuretan) 650 300 Rear shocks upper mounts 250 80 Rear shocks covers and dampers 80 Geometry adjustment 300 Hand brake adjustment 200 - Front wheel bearings 500 720 Compression test 150 - Trailer hook mounting 70 - plug in mechanism repair Rear suspension plastic cover left (cracked) 30 150 only from service 51 71 8 218 119 Hood sanding and lacquering (external) 950 - TOTAL 11980 in PLN, excl vat
  9. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Gammel Pagode 280 SL med manuell kasse.
  10. 1 poeng
    morkan

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    En god start på dagen når du kan ligge bak denne flotte klassikeren noen kilometer på vei til jobb i dag morges😁
  11. 1 poeng
    Da var det update igjen . Og idag ble det fikset noe som gjorde at bilen ble helt annerledes 😀. Så starter fra begynnelsen . Sommer og sol er over oss igjen , og etter jobb , pakket jeg strandtingene og reiste på stranden meg og minsten . En deilig plass å sitte og slappe av etter jobb . Ikke verst dette : Likevel , var det en viss uro som plagde meg ,nemlig flass på bakskjerm . Så jeg tenkte , at ikveld skal den fikses , og jeg reiste hjem og planla litt . Etter en kaffi , satte jeg igang . Pusset først med maskin : Dette for å få vekk gammel lakk som var løs . Så gikk jeg over til pussekloss med 400 papir : Nå begynte ugjevnheter å slippe tak og våtslipte over her igjen : Tilslutt rengjøring og gammel boxer er jo perfekt til dette : Ferdig rengjort : Og igang med maskering : Så var det bare å sette igang . Grunning ble lagt på i mange tynne lag : Og sålangt , all good : Så lot jeg dette tørke , pusset lett med 1200 papir før jeg skulle lakke . Dette gruet jeg meg litt til , pga sig osv . Men med tungen rett i munn , la jeg første lag : Ingen drama enda og jeg fortsetter ,det begynner jo å bli bra jo: PS , vått på bildet . Så etter mange strøk og klarlakk , ser jeg at jobben , gav resultater : Dette ble jeg fornøyd med til å være en amatør . Ikke sig eller noe . Bilen ble hel igjen . Her må vi huske på at der er helt fersk lakk og noe forskjell er der . Dette skal nå tørke en uke, så våtslipes det og poleres etterpå , da tenker jeg . Og blankt ble det og : Som sagt , ser finere ut nå : Tulslutt dette : Mye lakkstøv osv men dette fjernes ved neste vask . For å si det rett ut , var dette gøy å få sånn resultat utifra de premissene jeg hadde . Forresten , denne uken skal den opp på bukk mest sannsynlig å sjekke , ja det vet dere 😃 uuiuuhhhh ,,, blir spennende .
  12. 1 poeng
    SUKSESS ! Ok , da er jeg et irritasjonsmoment mindre . Jeg fikk lånt meg en loddebolt og fikk en kompis til å se over punktene . De så fine ut men to var sprekt i loddingene . Det å lodde sånne ting , har jeg aldri gjort så var spent . Her har en amatør prøvd seg for første gang : Så var det skrudd sammen og vil dette virke: Vred om tenning og vridde på viften.... Et stille sus ble forverret til storm inni bil JIPPI !!!!❤️❤️❤️. Å takk Jesus . Dette var deilig uten tvil . Så til dere med dårlig vifte og har sverd funksjon , sjekk loddingene der . Det kan spare dere for mye og tar 5 min og fikse . Og vipps var inspirasjon tilbake .
  13. 1 poeng
    Noen bedre bilder : Helheten er tilbake med frisk plast og blank lakk på fanger : Nå har jeg kun igjen polering /voksing bak og vi er ferdige med den jobben og takk Gud for det. For nå er det nydelig å dra frem hageslange og gi den vanlig vask ,for det kan vi nå. Fytte grisen,har hatt jobb med denne når jeg tenker tilbake . Men skal man redde en gammel enke ,må det brettes opp ermer. Viktig å få med seg nå at nå nærmer det seg veldig girfiks og blir det spennende? OH yes !
  14. 1 poeng
    Ok folkens ,da sprakk vi og gikk på vaskesmell og følgemde polering . Etter frokost ,bestemte vi oss for å vaske denne bilen og dessuten se om der er håp for lakk. En bil som har stått urørt siden 2008 og ikke vært rørt ,kan være gøy å shine opp men og en grusom utfordring. Til nå har har det vært begge deler. Så til dagens spm,kunne vi få liv i lakken igjen uten å risikere hellakkering? Ville mose forsvinne og ? Så vi satte igang. Våpen står klart : Som dere ser ,så er lakken meget matt og møkkete : Et par til : Altså forferdelig mye og ta tak i. Så hele bil ble druknet i Prickbort og derretter skummet : Etter spyling igang med vask: Det meste av dritt forsvant greit untatt på tak ,her ville ikke mose /grønske ikke slippe tak. Hverken Surfex,diesel ,ja ingenting hjalp . Da kom jeg på noe ......Nemlig denne : Det fikk fart på sakene og igang med skuring: Nå fikk jeg vekk det meste og ting ble mye bedre. Etter å ha spylt ,var det tørk : Alt nå ser jeg at den ble finere . Et til: Så frem med midler og pader : Rupes blå på blå pute får fjernet det meste og forskjellen er jo stor : Hele taket ble tatt i to omganger med blå Rupes,deretter to omganger med grønn ,så avsluttet med Collinite . Og ja jeg ble sjokka over at jeg fikk det såpass bra . Dette var jo gøy: Et til: Hvis dere ser på innlegget fra igår ,så ser dere taket. Sånn var hele . Desverre må jeg til en gang senere med noe mer grovt ,da jeg ikke fikk bort alt. Men selvsagt ble jo dette mye finere. Så til siden . Og ja det er håp: Samme prossess som tak når det gjelder rekkefølge på midler og dette var gøy. Plastfornyer : Og hvite blink: Ble fjernet og erstattet med oransje . Og la meg nå få lov å presantere en nybehandlet TDS : Husk sånn : Og nå sånn: Altså dette var siden og gud å gøy det var å få den fin igjen og lite bulker ikke minst. Samme prosess ble gjort på andre siden : Bedre bilde : Igjen speil effekt : Forskjerm: Panser blir byttet pga atcklarlakk er borte så ingen vits i å polere der. Nå er tak og sider tatt og det ble noe annet ,ja vi er fornøyde nå. Det har vært en grusom jobb men nå smiler vi bare. Front og bak tar jeg nå ila morgen eller tirsdag ,da jeg må lakke det sorte feltet på fanger. Det har vært grønt ,men er dårlig og stygt og lakker det opp. Så ja en stor jobb ble gjort og hadde ikke trodd at den skulle bli sånn. Som sagt ,så er det front og bakluke igjen,tå noe rust,på bakskjerm og fikse klarlakk på høyre bakskjerm,så er den heĺ. Er når jeg tilbake på tråden og bilder fra jeg hentet den ,at jeg skjønner det har blitt timer på den . Men nå ligner det en bil men igjen ,dæven mye å gjøre har det vært ja. Kommer front og bakupd snart.:) Regner med Mini kommer med noe og ,for hun har jaggu stått på. Nå gleder vi oss til Tds kjøring
  15. 1 poeng
    Ja vel dere , da er vi ferdig med looping og div . Mens jeg holdt på med siste finnish iform av bøying av rør til servo , ville eier ta seg av bremser foran og det skjønner jeg . Og etter 10 år i hvile ser man jo hvordan ting blir : For å si det enkelt , satt ting som sveist . Men Mini fikk løsnet alt og her skrues det: I og med der skal nye skiver på etterhvert , valgte hun ikke noe lakk og styr nå . Kun rengjøre og få bevegelse i tingene . En runde med stålbørste osv , gjorde ring bedre : Andre siden ble og tatt : Som dere ser , skiver er helt gåene . Men var viktig at vi fikk liv i dem pga det nærmer seg girkassefiks og da skal alt være iorden . Må lufte bremser tror jeg da pedal synker sagte inn når jeg holder den inne . Men så noe mer viktig , nemlig oppstart etter en laaaang pause og om servo var tett og virket . Nå var det frem med nøkkel og se om den startet like lett som i vinter . Glødet og vred om nøkkel . Kinnet og så vidt den dro rundt . Æsj, ... Ok , frem med min bil og startkabler , men ikke fader . Nå begynte det og å ryke av startkabler på lik linje som ut av huet mitt . Begynte en stund og miste motet og tenkte , hva et det nå da? Men kom på at polen burde skrues mer til og da dette var gjort , vrioom ,😀😀😀 Med en gang , og dæven nå sveiver den fint med Mobil delsyntetisk . Så ny olje og filter var på sin plass. Men servo hvilken vei gikk det ? Fylte på olje og alt er tett og virket som den skulle . Nå har den gått i 40 min og sviver pent og greit . Ny eksos må på da flexirør er gåent og det ryker noe grassat ut der og inn i bil ved rusing . En annen ting er at den ikke henger helt med ved rusing . Akkurat som den blir strupet. Men nytt dieselfilter og ny diesel vil nok hjelpe her og ikke minst få kjørt . Så egentlig nå foruten lakkfiks og polering , så er det igrunn kun girkasse igjen . Så ja , tror det har gått sånn som jeg planla til nå 😃 Mini var hvertfall storfornøyd ikveld og da er pappa og glad 😃
  16. 1 poeng
    Da har meg og pappa vært og handlet litt snacks til bilen min nemlig ny olje så skal vi få handlet oljefilter Så til helgen blir det bytting av olje noe som bilen sikkert har drømt om siden forrige århundre Kommer en update fra meg til helgen igjen 👍🏻
  17. 1 poeng
    Som sagt igår skrudde jeg og pappa en del, og jeg hadde fokuset på bremsene. Bremsene er som nye på bilen men pga at bilen har stått lenge var det veldig mye overflaterust. Dette ville jeg fikse opp i å ha i orden. igang med demontering og etterhvert fikk jeg det omsider av begge sider uten problem. Som dere ser var dette rustent og jeg bestemte meg for at jeg ville sandblåse dette. Tok delene bort på jobben til pappa og etter litt blåsing ble det rent og som nytt Fikk og pusset rent bremseskjold og calipter. Dette fikk jeg malt opp med arsanoel. Her er jeg igang bremseskivene og klavene fikk og litt pleie Dette er jobber som er godt å få tatt Nå skal dette etterhvert på bil igjen og samtidig blir det montert nye dempere nå. Vi er sakte men sikkert godt igang med tingene Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere tråden! 👍🏻
  18. 1 poeng
    Meg ,Mini og TDS lørdag . Idag har meg og Mini fått gjort masse . Jeg fikk gjort ferdig kanal iform av lakk og skyts på kanal. Jeg oppdaterer nå , så oppdaterer hun nå senere på hva hun har gjort . Jeg startet der jeg slapp og begynte å finsparkle. Det måtte gjøres for å få vekk de verste porene sånn at ting ser bra ut. Og dette tar tid for å få det sånn noenlunde : Lagt på et lag: Så pusse , pusse , sakte blir det form i tingene : Etterhvert blir man fornøyd og det vaskes : Grunning lagt på : Pusset litt igjen , så farge : Og nå ser jeg gleden i dette . Hel farge og ikke rust. Noen strøk til : Og etter runder med klarlakk ble jeg ferdig i døråpning og ja det ble noe annet enn det var. Et par ferdigbilder : Dette var jo gøy: Tilslutt siste finnish på kanal : Og etter noen runder , blir ting snart ferdig: Ser noe skholdete ut men det er fordi det er heeeelt ferskt. Og tilslutt er jaggu kanal ferdig : Jupppi !!!. Det å bli ferdig med dette , er så deilig . Har brukt mange timer med rette ut bulker osv i kanal , men nå er den ferdig 😀 Og til å være en amatør , føler jeg at jeg fikk til profilene på bakre del av kanal . Nå skal den fylles opp overalt innvendig med Linolje og jeg vil tro den holder en stund . Nå overlater jeg pinnen videre til Mini , for hun har pinadø stått på idag.😀
  19. 1 poeng
    Litt off topic.. Var på påsketreff på mandag. Denne gangen deltok jeg kun som fotograf. Som på de to forrige treffene, hadde jeg et eget fotoområde hvor folk kunne trille innom og få et par kjappe og deretter hurtigredigerte bilder, helt gratis. Resultatene blir ofte så som så, men man gjør nå det beste med den en blir tildelt. Denne gangen slapp jeg å stå inni den mørke bunnen av parkeringshuset og fikk lov til å sperre av et hjørne av uteparkeringen. Håpet det skulle bli overskyet, men det ble nok knallsol og midt på dagen= skarpt og ubehagelig lys for bilder. På et slikt treff får man jo heller ikke velge spennende locations, tid på dagen/lysforhold, total komposisjon samt at bakgrunnen blir veldig begrenset. Egentlig litt mareritt, men deilig med varme også. Slik så fotoområdet ut (bilde lånt av A-A Media): Treffet ble veldig stort og vi knuste de forrige rekordene. Kom bl.a. 3 klubber helt fra Stavanger. Bergen Drift Team stilte opp, samt en drøss med firmastands. Vi hadde til og med mobilt kjøkken fra Pizzabakeren og en butikk som solgte snacks. Det var rundt 600 biler på utstillingsområdet og rundt 3000 mennesker som tok turen innom. Gatebil Magazine og Bygdanytt tok også litt bilder og intervjuet oss i crewet. Veldig kjekt at det slo godt an. Sånn ellers fikk jeg så mange påmeldinger til bilder at listene måtte stenges relativt tidlig og parkeringen ble så full at vi måtte stenge ned fotoområdet til fordel for flere plasser. Så jeg rakk vel bare å fotografere 10-11 biler. Det var jo litt synd for enkelte. Her er hvert fall noen av bildene jeg fikk tatt: Litt diverse: Så litt fra fotoområdet:
  20. 1 poeng
    Da må det skrives litt. Vi står litt i stampe nå egentlig. Bilen er ferdig innvendig , for kaldt til karroseriarbeid og mangler litt deler . Så for å løfte litt motivasjon , ville jeg teste litt Rupes på maskin på forskjerm . Ville se om der var håp. Altså denne bilen er kjempematt og fæl i lakken . Ikke mye riper men typisk stått lenge . Vanskelig å se på bildet men : Fant frem dette : Begynte med blå og kjørte på. Gikk ikke lenge før jeg ble sjokket. Hummelske jord for en forskjell. To runder til , så grønn pad og avsluttet med voks for hand. Så ja dette har jeg troen på : Som det vises , så ble dette noe annet: Fordør vs skjerm: Skinner som det skal nå: Tilslutt ,sånn for å illustrere forskjell på panser og skjerm : Så nå klør vi i fingrene etter å få tatt rust , deretter ferdigstille Karroseriet Kommer vel noe snacks i posten og nå tenker jeg til denne falne enken 😃
  21. 1 poeng
    Og brått var jeg her igjen . Deksel måtte på plass Idag bak i Og det skulle vise seg å bli ett helsike .. Her mangler det jo noe: Litt montering på gang av deksler : Men når dekselet var på plass , ville ikke luken lukkes . Dette problemet hadde jeg på min 34 og visste at låsen var problemet. Ved å benne ned stålet der hvor skruene står , tok låsen tak rundt låsepinne på karosseri. Her har jeg bøyd litt i stålet ved lås: Nå lukkes den helt ved litt makt . Tilslutt er alt montert og komplett: Nye klips og div , gjør at det ikke skrangler . Så idag etter vintervær og kulde , anser jeg nå denne ferdig innvendig med alt . Skal igjen støvsuge bilen nå etter mye dritt fra montering osv Men nå er det jo bare gøy. Hva skal vi nå til med tro ?😃 Nei nå tenker jeg at jeg polere opp døråpninger og ting rundt der . Så må jeg ha service på motor . Men aller først skal jeg fikse rusthull ved batterikasse . Det er Easy peasy og bare gøy .
  22. 1 poeng
    For å toppe denne tirsdagen ,valgte jeg å forsøke meg på takluken. Dette gruet jeg meg til og hvorfor ? Denne har garantert ikke vært åpnet på mange år og klok av skade ,kan dette få katastrofale følger hvis dette bukker under. Det første jeg gjorde ,var å skru ut motorene ,legge på litt fett på tannhjulene som drar virene rundt. Disse ble montert igjen. Så satte jeg i en umbrako og testet om lukene bevegde seg manuelt. Det gjorde de og det var jo et godt tegn. Så leste jeg instruksjonsboken nøye ,for her er det ikke bare å trykke . På disse er det jo mange funksjoner og motsatt kontra sedan. Med tørr kjeft ,trykte jeg på knappen på tilt .... Et knas og jeg ser en luke som går seeeeent opp Yes ingenting ødelagt og tilt virker : For en følelse :). Dette er jo et stort problem på de fleste e34 touringer. Men ville resten funke? Mens den stod på tilt ble det dynket Wd 40: Luken ble kjørt opp og ned mens jeg smurte og etterhvert gikk tilt lett. Etterhvert måtte jeg få beveget den andre veier og. Litt og litt ,så smøre: Tilslutt var jaggu frontdelen oppe og gikk fullstendig uten problem . Så var det bakre del. Her var det verre. Fullstendig utørket og her måtte den ha hjelp men etterhvert: Fikk jeg denne her delen og opp . Her ble det dynket og smurt ,etterhvert gikk den for egen hjelp og tilslutt åpnet hele jæskla taket seg : Nå er alt smurt opp med fett og det virker som bare det. At jeg fikk dette til ,er utrolig. For dette har stått så lenge at grønske har kommet på pakninger og inni. Nå er det hvertfall fikset og fungerer . En Touring med fungenrende Panorama tror jeg desverre ikke er daglig ettersom jeg har skjønt. Og dette skal vi bruke hver dag og smøre ofte. Ja dere ,dette er jeg rett og slett fornøyd med altså. Nå går det fremover men sikkert mange steg tilbake og.
  23. 1 poeng
    Idag har det vært en produktiv dag på Touringfronten. Startet 0730 med å finne ut hvorfor spylerfunksjon foran hang seg opp. Etter tips fra Viggo her på forumet, sjekket jeg ut et rele foran: Fjernet dette og alt iorden . Hadde og ut selve pumpen for rengjøring av punkter : Alt her funker fint nå og bra er det. Mini brettet opp ermene og tok et tak idag. Her er hun igang med rengjøring av luftfilter og slanger : Ikke veldig møkkete men godt å ha det på stell : Sjekket og ut turbo for slark og ikke nevneverdig slakke å finne . Alt dette satte hun sammen og ting ser bra ut . Mangler en klemme ved turbo , den blir montert senere . Så dere , var det denne berømte luken bak . Den har irritert meg noe syyyykt og jeg måtte ha den iorden . Røsket opp det jeg holdt på med på søndag og hadde oversett et brudd til . Lappet sammen alt igjen og nå virker alt som tåkelys og varme i rute . Men glassluke ? Ikke pokker !!!! Nå var gode råd dyre . Mengder med meldinger med Børvis , hjalp ikke . Tilslutt ble jeg forbannet og knuste plastdekdel i fillebiter , for å se hvordan denne låsetappen satt. Da så jeg at låsetappen stod skjevt og med litt luring og triksing , skjedde dette : Å du hellige jul og Jesus Maria for en lykke !❤️ Og fant ut hvorfor den ikke åpnet . Der bolten står skrudd fast , var det knekt i to : Dette ble pusset rent , limt med Epoxy og shimset. Og all mekanisme ble fettet opp : Etter dette , ble bolt justert og alt igjen fettet godt opp. Nå fungerer alt helt strøkent og meg og Mini er superglade . Vinduspusser og spyler bak er helt dødt. Det klikker i to releer bak , men dette gidder jeg ikke å bry meg om nå . Tar det senere. Viktigste var glassluke og lys . Nå i skrivende stund skal jeg til med takluke og se om jeg får noe liv i den .
  24. 1 poeng
    Følger opp her litt da , så den ikke dør ut her . Det nærmer seg stormskritt siste del av taktrekk. Dere husker sikkert den lille taktrekk biten som var muggen å fæl. Den skal i bil nå , for nå vet jeg at alt skal være tett og putter den på plass nå straks. Men har jo dette dekslet bak: Dette måtte fikses . Her manglet det klips osv . Løs filt : For at dette skulle sitte , så mattet jeg kjapt med pusseklut på plast . Igang med lim : Nye festepropper : Og en liten morgenjobb , gjorde at atter en del er ferdig , klargjort og skal snart monteres i bil: Men før dette monteres , må jeg se at alt av pærer osv virker . Alt av sokler er borte og sånt kan jo bli ett styr , mtp hvilke pærer som skal hvor og watt osv. Heldigvis har jeg sokler og det meste av pærene. Angående vindusdpusser og glassruten , hopper jeg over det nå . Tar det som kosearbeid til sommeren .
  25. 1 poeng
    Tenkte jeg skulle ta en liten update Er ikke så mye som skjer fortiden med bilen da vinteren ikke har gitt seg enda. Satser på at mildværet kommer nå for nå klør jeg i fingrene etter å skru litt e34 slenger med et bilde av bilen i vinterkulde
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00