Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07/11/18 i alle områder

  1. 10 poeng
    Gamle bilen vs bilen idag:
  2. 6 poeng
    En liten før og etter av interiøret så langt (Det er lov å like det første bedre )
  3. 5 poeng
  4. 5 poeng
    Nå begynner vi å snakke
  5. 4 poeng
    Jeg er jo en smule miljøbevisst i elbillen min vettu! Gjenbruk er tingen Måtte grave litt for å fine fire like bolter. Viktig. Hjertelig thank you! Ja, det skal bli herlig Måtte prøve skoene i dag, for å se hvor lite klaring det faktisk er mellom felgen og bremsene. Jeg har BMW Performance-frambremser fra 135i, og visste jeg måtte ha spacer for å få plass til CSL-felgene Og det var temmelig tett! Men hjulet gikk faktisk rundt. Tror vi snakker 0.1 mm klaring Godt jeg har 12 mm-spacere på lur Et av dagens prosjekter. Fjerning av limrester fra solfilmen! Wahoo! Fikk en syre fra lakkerne. Kanskje den gjør susen? Da er vi klar! Lar skummet virke litt Og vipps var alt borte med ett tørk! Neida, dette er etter over 1 time med skrubbing og tørking. Siste rest igjen, som jeg ikke når med fingrene. Må finne på noe lurt... Ja! Er jeg et geni? Nei, jeg er en komplett idiot. Det hjalp (nesten) ingenting Fikk fjernet resten av limrestene fra siderutene også, det gjemte seg en liten cm i bunn av rutene. Da var det skiltet! Jeg lever opp til navnet mitt Magneter må til! Bruker noen cm av min 25 meter lange 3M-tape. Tpaet på plass. Etter et Hot Tip fra @Designer, bruker jeg møbelknotter for å beskytte fangeren mot magnet-metallet Brukte bare de knottene jeg hadde liggende for øyeblikket. De bygger jo nesten en meter opp! Den røde mekke-løper (mekketeppet) rulles herved ut, på diagonalen! Da får fangeren en myk landing Test-fittings! Perfekt det? Legger litt plastfolie bak for å beskytte lakken under justering. Da tenker jeg vi har den sånn ca. Bare det beste! Limer magnetene på baksiden Greit å bruke lim her, da glir magnetene perfekt på plassen sin! Klar for montering! Montert! Det ble ikke så forferdelig trist med skilt heller da! Ser noe grom ut enda Så freste jeg avgårde til Skudenes i i3s'en for å raide et vrak en kompis hadde kjøpt! Vraket har en usikker fremtid i vente. Blir muligens en M3 med tiden? Jeg kom forberedt! Fangsten! Titan Shadow interiør-lister! Nydelig farge! Ikke sant, @Frode D? Og jeg fikk de helt gratis! Setter stor pris på det! For tiden har jeg ingen interiørlister i bilen Jeg måtte bare få ut plastikk-aluminium-interiør-listene Karbon-interiør-listene kommer ikke før i August, og jeg leter etter komplett Titan Shadow-interiør til en rimelig pris. Så det følgende er en midlertidig løsning Vi begynner klaskingen! Klask! Det ble en smule bedre Før. Etter Før igjen! Etter igjen! Dørlistene var kanon-slitt i vraket, men jeg hadde mine plastikk-aluminium liggende, og jeg fant en reste-skvett med Gunmetal Plasti-Dip Mon tru det blir en fin match med Titan Shadow?! Jeg hadde ganske lite (trodde jeg) Plasti-Dip igjen, så første laget ble ...tjokt! Dørlistene montert, etter ca. fire-fem lag Det ble jo nesten kliss likt! Sweet! Med blits! Litt bilder av det midlertidige interiøret! Synes det ble mycket najs! Vi tenkte på å montere CSL-innsuget før jeg freste til Sarpsborg. Men det blir dobbel jobb å montere den før jeg får kammene og air railen. Om noen gledet seg til å høre karbonsugebrølet, så må jeg bare beklage dypt! Jeg freser over med denne dinglete loffen her Skal bli godt med en dæsj karbon oppi her Da sier vi god natt i kveld og! Med skilt denne gang
  6. 2 poeng
    Just gotta løøøøv Magne’s updates!
  7. 2 poeng
  8. 1 poeng
    Gorg

    BMW 5-serie M550D 2013, 127 000 km, kr 550 000,-

    Denne kommer for salg i sommer, da min far har bestilt ny bil. Link til annonse på finn https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=125795082&fks=125795082 Topputstyrt M550d med et helt nydelig interiør! Skal ta nye bilder, blant annet av interiøret neste gang bilen er hos meg. Er du interessert, send pm om mer info. Kommer mer etterhvert PS: Regnummeret er ikke riktig OG bilen er i årets BMWCCN kalender
  9. 1 poeng
    Marius2002

    Ulik dimensjon på hjul xdrive

    BMW har en tommelfingerregel på 1% avvik foran/bak, så 0,02% er innafor. Problemet kan være om du ligger på 0,95% og så slites de forskjellig og da blir det ytterlige 0,06%(1,01%). Det var bare et grovt og mulig urealistisk eksempel, men du skjønner. 1%-regelen er bare en tommelfingerregel og noen har fått problemer under og noen over. Man kan sette på 4 like felger med da såklart 4 like dekk, men når BMW på iallefall M-Sport-utgaver leverer originalt breddeforskjell(f.eks. 225/255 på E91) på xDrive, så skal det være unødvendig av bileier å bytte ut bakfelgene. Jeg tenker naturligvis på originale BMW-felger og ikke fancy-stance Jeg synes også stjernemerkingsgreiene er tåpelig, man burde få bruke hva man vil og fortsatt ha garanti / ikke være bekymret. Jeg satt på Falken ett-eller-annet 225/255 på E91 xDrive M-Sport og det funket topp. Ikke stjernemerket. Selv om jeg/vi har synspunker som ikke samsvarer med BMWs retningslinjer, så må jeg/vi informere om det som gjelder fra BMW da det har vært problemtilfeller før på grunn av "ikke-stjerne"-dekk. Linket til BMWs hjemmesider om akkurat dette temaet på forrige side Så kan man iallefall ha det som utgangspunkt og gjøre som en vil ut ifra det.
  10. 1 poeng
    Hpi

    Ulik dimensjon på hjul xdrive

    Jeg kjører selv forskjellige dimensjoner på xdrive uten at det har vært noe problem med det for min del, jeg kjører Falken FK 510-serien bak og Falken FK-456 foran. Dimensjonene jeg kjører gir i teorien 0% avvik, omkrets er 2207mm på begge på papiret. Jeg kommer til å fortsette med det, Jeg har en kamerat i Vianor og han sier at eneste gangen de har hatt problemer med xdrive var med en X5 som fikk 2 forskjellige serier Yokohama dekk. Det går mye i Nokian og Goodyear der på huset. Men uansett, noen foretrekker å kjøre 4 like og gjerne stjernemerkede eller runflat og det er jo en smak sak selvsagt, hadde jeg fått problemer hadde jeg gjerne gjort det samme. Men det er også alternativer til å kjøpe en ny fordelingskasse på Bavaria til 50000,- Jeg hadde min bil hos Automatgearservice for oljeskift på automatkasse og fordelingskasse da jeg kjøpte den og de overhaler disse fordelingskassene og forsterker de og dette er billigere enn en ny, Rats kan ta ut lamellene og maskinere bort det glasserte belegget som er kommet av varmgangen som kommer av at kassen stadig må prøve å korrigere pga feil dekkdimensjon. Dette sammen med ny olje holder som regel for å reparere kassene. Begge disse alternativene er rimeligere enn å kjøpe en ny kasse hos Bavaria om en først er så uheldig at det har gått galt .
  11. 1 poeng
    papertiger

    Ulik dimensjon på hjul xdrive

    Jeg er av den oppfatning at BMW krever stjernemerkede dekk for å opprettholde garanti på fordelingskassen mens resten av bilen er under garanti, da det er disse dekkene de har «kontroll» på og har hatt en finger med i utviklingen av. Det være seg gummiblanding etc. Det er jo VTG som er den begrensende enheten, og som BMW må sikre seg har korrekte forutsetninger for å kunne fungere som den skal. Den eneste måten de kan gjøre det på når den åpenbart er så sensitiv , er å kreve godkjente dekk. Alternativene er flere; kjøre like dekk på like felger bak, da kan ikke BMW si noe. Eller å bruke dekk der dekkprodusenten gir et typegodkjenningssertifikat på at en gitt kombinasjon av dekkdimensjon av den og den dekkmodellen fungerer på en spesifikk BMW-modell basert på VIN-nr. Slik som Vredestein gjør. Da vil i alle fall ha NOE å slå i bordet med om uhellet skulle være ute mtp fordelingskassen. Om ikke mot BMW, så mot dekkleverandøren. Men at det kan bli vanskelig, det tviler jeg ikke på. Det jeg også er subjektivt sikker på, er at RFT-dekk (som er det eneste valget i stjernemerkede dekk for F3x) forringer kjøreegenskapene og dermed kjøreopplevelsen. Hadde bare BMW kunnet tilby skikkelige dekk uten ROF-teknologi som et alternativ hadde 90% av denne diskusjonen vært død, da det virker som at det ikke er stjernemerkingen i seg selv folk har problemer med å svelge, men det faktum at den i svært mange tilfeller er ensbetydende med runflat-dekk, som de færreste er interessert i å kjøre på etter å ha prøvd de noen sesonger.
  12. 1 poeng
    Evopower

    Ønsker tips rundt E70 X5

    Sjekket mye rundt disse selv. Etter flere uker med research på nett så er det noen ting som går igjen: - unngå sportsunderstellet 226 (msport) hvis du synes en 3 serie msport er stiv nok så er x5 dobbel så stiv som denne igjen. Rett å slett ukomfortabel. Standardunderstellet 225 er bra men skjeldent. De fleste har adaptive drive og gir deg justerbare dempere ilag med aktive stabstag. Dette er det beste understellet i daglig bruk. Men etter å ha sjekket priser per demper og aktuator stabstag for modeller med adaptive drive, valgte jeg å se bort fra disse. En pre lci er moden for utskifting av disse dyre delene. Saltsuppa i norge hjelper ikke akkurat på. - noen modeller har active steering. Det har forekommet at tannstanga her må byttes. Også denne veldig dyr. - drivaksel høyre foran kan "eksplodere" i indre knute og knuser da også med seg girkasse eller motorpanne. Med resultat av oljetap og i værste fall havari. Mellomaksel fra fordelerkassa og fram kan lide samme skjebne. Dette forekommer av at leddene setter seg etter flere år. Det anvefales å bytte fremre mellomaksling og høyre aksel foran rundt 180.000km for å være sikker. - fordelingskassa på disse har plastikk innmat og tannhjul, noe som er kjent for å glippe. Men på nettet selges en nokså rimelig replacement løsning i stål. - se etter en med 7 seter. Da får du lengderegulering av den midterste 3 seter benken og kan velge bagasjeplass eller benplass. Med de bakerste setene lagt ned får du ingen forskjell i volum fra 5 seteren heller. - de fleste 7 setere har "increased towing capasity" som øker hengervekta fra 2,7 til 3,5 tonn. Da får du ekstra oljekjøler på automatkassa. Ulempen er enda stivere bakfjører. - girkasse og vedlikehold!! Flush, oljeskift og hele sulamitten der. Pass på mechatronic problemene osv som disse 6 trinns kassene har. 8 trinns på lci er mye bedre. - sjekk turbo, egr system og dpf so. På alle nyere diesler. - ellers er det en grei bil. Jeg ville gått for standardunderstell, uten active steering, med 7 seter men uten økt hengervekt. Og det store mustet på disse er komfortsetene. - finner du en med dokumentert service på girkasse og drivverk utover det bmw anvefaler så er det gull verdt. Får du hele sualmitten i reparasjon, ilag med feil på nevnte dempere og tannstang, kan man i værste fall se på regninger på 100-150.000 kr. Men regn med 40-50k i rep og vedlikehold bare for å få bilen ship shape slik du vil ha den, da den normale eier på disse bare har brukt den for å brukes- og brukes hardt. - alle biler selges av en grunn, det har jeg smertelig lært. Men man kan også være heldig. - ellers e 3 literen super, og bilen i seg selv over gjennonsnittet bra med tanke på rust og holdbarhet. Enig i at lci baklykter gjør seg! Personlig liker jeg ikke msport hjulbuene bak på disse. Liker uten msport mye bedre. Lykke til
  13. 1 poeng
    Dårlig mobilbilde
  14. 1 poeng
    Ble greit med litt folie på taket
  15. 1 poeng
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i

    Jo så må jeg si at jeg tok et valg i dag. Solgte E39’n tidligere i sommer fordi jeg skulle ha 525’n som helårsbil, men den følelsen ble bare tyngre og tyngre å føle på 😢 Så i kveld, etter noen dager med tenking og kikking på finn.no ringte jeg en hyggelig kar og kjørte opp til Lillehammer. Her er resultatet og 525’n forblir en sommerbil ❤️ Fant ut at det å ha en bruksveteran er jo nesten gratis bilhold, så da endte jeg opp med denne 😃 1985 Opel Corsa med 128k på telleren og aldri kjørt på salta veger. Gått i gudbrandsdalen der de aldri salter. Sjekk interiøret !! Det er nesten som nytt 😃 12000 er kanskje mye for en gammal Opel, men siden den er veteran så koster det en tusenlapp i året å eie den 😉 1,2 liters motor og 54 hk 😂👍 Men den var artig å kjøre da 😃 Henter den i morra.
  16. 1 poeng
    toratl

    Ny Laksetrapp 02

    Ja det er jeg inntresert i . Hadde det vert murlig og få noen bildet?
  17. 1 poeng
    Hei alle sammen. Da har en kompis og jeg åpnet et bilverksted med Auto Mester kjeden i ryggen på Skedsmokorset. Vi tar inn alt alt av forskjellige bil merker,også EL biler og hybrid Men hovedsaklig satser vi mest på BMW da verksted forman er tidligere ansatt hos Bilia,Stenshagen/Bavaria som master tec,takstmann osv osv. Vi er også GS-partner. Vi har nylig åpnet dørene og fått alt av godkjenninger på plass. Men vi har noe utstyr som mangler og det står i rest pga ferie tider. Pga nystartet,så vil det selvfølgelig ta litt tid før alt er på plass og vil på forhånd be om unnskyldning hvis noen skulle få en dårlig opplevelse. Vi har avtaler med GS bildeler,Riis bilglass,Hellanor,Romnes,Veng,Wűrth, Swisswax,Hella,Bavaria,Leaseplan, Bilpleieprodukter og mange andre avtaler under gjennomføring. Alle som kjører BMW vil få gode priser på både deler og arbeid. PM meg om evt spørsmål. Tlf nr har vi ikke fått ennå, da vi har vært litt frem og tilbake til enten kun fast tlf eller mobilnr. Vi vil tilby disse tjenestene: -PKK -Service -AC -Feil søking -Hjul kontroll -Glass ruter/Solfilm -Dekk/Felg -Koding og digital servicebok - Bil pleie på proft nivå -Lakk/Oppretting. Åpner ny avd om ca 6 mnd -Firma avtale -Ryddig og dyrt verksted utstyr(Snap On og Wűrth) -Lange åpningstider. - Og generelt alt som har med bil å gjøre.
  18. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

  19. 1 poeng
    TH Star . For å få en liten opptur hadde meg og Mini en liten shoppingtur idag. Hun var heldig å komme over ett sett med 8x 17 TH hjul . Og dette var felg hun hadde lyst på og jeg må si meg enig . Når disse var vel hjemme , måtte de rengjøres . Og her er de klare: Verktøy : Og igang med litt saker : Og straks klart for vask : Eier igang , noe jeg liker : Og selvsagt måtte de testes på bil . Så vi skudde den frem , vasket og tørket den . Og joda , må si det ble pent med TS hjul på og legger ut noen bilder : et par til : dette tilslutt : For å si det rett ut , gjorde dette at motivasjon steg betraktelig mtp girkasse skruing .😃 Og angående den , så skal jeg til IGJEN på dette til uken . Da blir det storoperasjon iform av ventilhuset som skal osv . Dæven det blir spennende . Men nå har jeg rimelig kontroll på hvordan det skal gjøres , men det orker jeg ikke forklare her . Men dere skal se hvor dritt det er . Og skjønner at automatgir fiks er dyrt .😀😀.
  20. 1 poeng
    Kan jeg ha knekt koden? Er rart det der når man holder på med ting . Får liksom ikke roet seg før enn finner årsaken . Hvorfor virker ikke park? Hvorfor vil den ikke virke på noen av gir? Sånne ting gjør meg usikker og nervøs . Tanker om ombygging ja alt mulig . Og jeg hadde jo synes det var gøy hvis Mini kunne brukt denne når hun fikk lappen . Det er jo grønn Touring med diesel som har vært hennes drøm og trist hvis vi måtte gi opp denne pga gir , kostnad til manuell . Så jeg heiv meg bort på verkstedet og tittet igjen . Husk at jeg har null peil på dette . Tok en titt på sjaltegafler og her var det noe som ikke stemte ..: Den akselen som er sort passet mistenkelig inn på den andre akselen med tupp på bildet .. Og den akselen fikk jeg bevegd. Muffens dette . Prøvde å bøye og tøye men turte liksom ikke hvis noe skulle knekke . Men en røyk ble til to og tenkte ,fader de må jo passe sammen .! Stort skrujern og og tunga rett i munn : Booom, ett klikk og park stod dønn !!! Å du milde Himmelske Gud hvor deilig 😀😀😀😀😀😀. Alle sjaltefunksjoner ser ut til å funke . Nå står den der den skal: Jeg har en teori hva som har skjedd her . Bil har stått lenge , ting har liksom satt seg , eier har røsket til og da har Aksel gått ut av feste. Flaks den ikke har knekt for da måtte jeg hvertfall byttet kassen . Men faren er ikke over enda . Nå skal det fylles olje og nytt filter , så ser vi . Og hvis den da funker , så skal eieren få lov å spandere flush på kassen. Igjen hvis det er dette ,ja da skal jeg skryte av meg selv . Aldri åpnet ei kasse noen gang . Men igjen , sikkert noe annet , ville jo vært utrolig .
  21. 1 poeng
    Werther

    Erfaringer med Lexus IS220D?

    Har ingen erfaring med modellen, men jeg ville sjekket opp hvordan deletilgangen til dieselmodellene er/vil bli med tiden. Toyota har jo stort sett kuttet ut diesel i sortimentet, så det er mulig det bli vanskelig å få tak i deler til denne om noen år. Historisk sett tar ikke Toyota vare på sin egen arv særlig godt - de legger ned deletilgang på modellene sine ganske kvikt. En annen ting er at du vil kjøre rundt i noe som ser ut som en oppjazzet Mazda 6, men smak og behag.
  22. 1 poeng
    Liten update: Fikk i helgen prøve M2, M3 Comp og M5, samt spottet en ny 911 GTS som går i området. Bare mobilbilder, får så være. M2 var usedvanlig morsom, en liten rakett, M3'en utrolig frisk og latterlig morsom å kjøre, mens nye M5 var brutal, rett og slett. Men en morsom opplevelse, uten tvil! X5M og i8 Roadster var også tilstede. Måtte parkere min mellom noen av grombilene.
  23. 1 poeng
    Tok en innvendig shine og skinnrens på lillesøsters E91 i dag. Flott interiør!
  24. 1 poeng
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5

    Hyggelig å lese tilbakemeld turen til Bud gikk fint. Skal stille ut grisen i morgen. Ærlig å "fin" kjørte «omvei» om geiranger og tok trollstigen ! Nesodden - Bud gikk på 13-14t med turist stopp og middag i Molde.
  25. 1 poeng
    Som sagt igår skrudde jeg og pappa en del, og jeg hadde fokuset på bremsene. Bremsene er som nye på bilen men pga at bilen har stått lenge var det veldig mye overflaterust. Dette ville jeg fikse opp i å ha i orden. igang med demontering og etterhvert fikk jeg det omsider av begge sider uten problem. Som dere ser var dette rustent og jeg bestemte meg for at jeg ville sandblåse dette. Tok delene bort på jobben til pappa og etter litt blåsing ble det rent og som nytt Fikk og pusset rent bremseskjold og calipter. Dette fikk jeg malt opp med arsanoel. Her er jeg igang bremseskivene og klavene fikk og litt pleie Dette er jobber som er godt å få tatt Nå skal dette etterhvert på bil igjen og samtidig blir det montert nye dempere nå. Vi er sakte men sikkert godt igang med tingene Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere tråden! 👍🏻
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00