Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 08/05/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    Ikke tatt idag men tok en liten kjøretur forrige/denne uka. Ble gjennom Sustenpasset og Grimselpasset i sveitsiske alper blant annet . Totalt en meget rask tur fra Tvedestrand til Nice og tilbake. Totalt 5860km på 5 dager. Spontantur siste uka i ferien. 😊 på hele turen var alpene i Sveits høydepunktet med turen fra Nice til Grenoble som en meget god nr2. Fikk også dratt M4en godt ut på autobanen.
  2. 3 poeng
    På tur! Spotta et par kule ting i dag:-) Dansk BMW carclub bil på museumet på Rjukan. Liten tysker inne i museuemet. Og denne vakre 326 (1936) her ved Seljord og nei, så ikke sjømonsteret:-)
  3. 3 poeng
    Endelig er MC tilbake etter 3 mnd, tar tid å skaffe deler til 20 år gammel sykkel. M5 har fått selskap i garasjen.
  4. 2 poeng
    KevinE39

    BMW E39 rolling project

    Som det står i tittelen, så hadde jeg planer om å bytte farge på min E39. Min aller første bil var en BMW E39 523i '96, og hadde lenge planlagt å gjøre en del med denne. Som lærling var det ikke store inntektskildene jeg hadde, men når jeg hadde råd, bestilte jeg diverse M-deler, coilovers og et sett med nye felger. Denne 523i'n kjørte jeg med i 1 1/2 år, før jeg virkelig bestemte meg for å lakkere bilen i en annen farge som jeg forelsket meg i. Jeg fikset et par dører, og et nytt panser som jeg pusset ned, men så en dag ble det bråstopp (bokstavelig talt)! 18.mai 2018 var jeg i en trafikulykke (front mot front), hvor begge bilene ble vrak, og jeg måtte finne meg en ny bil. Rammevangen hadde gitt etter, og flyttet seg ca. 15-20 cm over mot høyre. Etter en stund fant jeg en ny E39! "Desverre" var dette automat, men det var 2,8L og et bra utgangspunkt for planene jeg hadde. 528iA'n hadde allerede front og bakfanger montert, samt speiler! Det ekstra lille plusset var jo selvfølgelig takluka.
  5. 2 poeng
    Noen få bilder i litt bedre lys. Dog da fortsatt kun tatt med mobilen.
  6. 2 poeng
    Et lite stopp før kattevasken skal taes. Her avbildet med nødfelger og dekk, da bilen reagerte på nytt merke dekk til de vanlige felgene...
  7. 2 poeng
    Det har du helt rett, @papertiger. Hadde nok ikke gjort så mye, så fort hadde det ikke vært for dere gutta inne på bimmers:)
  8. 2 poeng
    Når unger og bikkje er på ferie! Og kona vil på campingtur og jeg vil på biltur....
  9. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Denne er ikke offisiell, kun et utkast som sies å ligge tett opptil originalen. Som vanlig kommer sedanene først, begynner vel produksjonen Q4. Spent på hybrid versjonen, så håper jeg endelig BMW har klart å adressere hjulstøy i en 3 serie...
  10. 1 poeng
    ogee1

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Jøss, det var skikkelig fulltreff på begge variantene. Touringen kan jo nesten konkurrere med F11i tøft utseende.
  11. 1 poeng
    RF91

    magnetens E46 M3 (Nürburgring 24. - 26. August!)

    Berre å fjerna alt av eksos sånn at du får ein stikkflamme her og der 😎
  12. 1 poeng
    Ja jeg skjønte hvor det bar hen, så jeg måtte stoppe borti enden av parkeringsplassen for å få med meg hele greia Ja, var veldig spent selv, og har virkelig kjent etter om det er uregelmessigheter i drivverket osv, men alt virker fint. Og dekkforhandleren hadde gode erfaringer med å bruke disse dekkene på BMW med xdrive. ——————————— Coatingen gir god beading i regnet Ellers så mottok jeg på onsdag nytt vognkort med senkefjører innskrevet merkelig at de ikke har spesifisert verken merke, type eller part number på fjørene.
  13. 1 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - Update s.34

    Igår gikk jeg over førerstol, midtarmlene og ratt med rens. Og etterpå fikk alt av skinn innvendig et runde med fuktighet. Swissvax Leather care kit som ble brukt Syns det var mye dritt i førersetet på ett år. Setene ble som nye (ikke at de var så verst i utgangspunktet ) Idag bærer det over til Tønsberg og treffet Slammed Intervention i morgen. Første skikkelige treff i Norge med bilen.
  14. 1 poeng
    I går ble de originale Bridgestone RFT-dekka byttet ut med Vredestein Ultrac Vorti i original dimensjon på 19” - førsteinntrykket etter lufttrykksoptimalisering og både motorvei- og landeveiskjøring noen timer innover fra Stavanger til Ryfylke idag er at det er en stor forbedring i både støybilde, sporing og komfort. Don’t mind the dirty wheels, blir dekk- og felgvask neste uke!
  15. 1 poeng
    Nå har endelig delene kommet i posten så jeg får ryddet opp i alt rotet etter tidenes ferie Blir bytte av termostat, div rør og ekspansjonstank da er det bare å hive ut VAG tanken som mekanikerene i Italia satta inn som provisorisk løsning og funket gjorde det har også hatt problemer med dårlig effekt og ekstremt my svartrøyk og fiselyd i motorrom, sjekket alle slanger og de var fine. Men så intercooler var full med oljegris så da tenkte jeg og fylle den med vann for å se.. og den lakk jo som ei sil... så da må man jo ta det man har for hånd og da kom jeg over en intercooler jeg tror @TRF kjenner igjen Heldivis hadde en kamerat i bygda liggende en trf intercooler såda ble det en oppgradering i tillegg litt tilpassing så smatt den på plass fikk dessverre ikke testet om det ble forskjell med slik intercooler da den gikk så dålig pga trykklekasje fra før.. men den ryker litt for mye svart enda så det er sikkert mer å hente av ytelse med bedre tuning, men ikke på langt nær så my svartrøyk som det var før intercoolerbytte Prøvemonterte rennsporthjula nå i uka også men kom fram det at den var for høy til disse «stancehjula»... så da var det på igjen med style 65
  16. 1 poeng
    Nytt garasjebilde
  17. 1 poeng
    For å komme med en oppdatering av saken her for ev. andre som søker svar på samme problemstilling. DISA-ventilen på innsuget, den bør tas ut og sjekkes. Svært enkel å ta ut. O-ring som tetter mellom ventil og innsug bør skiftes, vanlig at det kommer falskluft inn her. Start motoren og la den gå på tomgang, DISA-ventilen skal lukke på tomgang. Ved å gi litt gass skal ventilen åpne. Dersom DISA-ventilen ikke lukker på tomgang så sitter enten spjeldet fast, eller membranen i vakumklokka er gåen slik at man ikke oppnår vakum nok til å lukke spjeldet. Jeg skifta membranen og DISA-ventilen var oppe å gå igjen. Feilsymptomene jeg har hatt er helt vekk, bilen kjennes som man kjører i nedoverbakke i forhold til tidligere, ujevnt drag i motoren ved full gass er vekk og drag opp mot fullt turtall har jeg fått DISA-ventilen er kostbar fra BMW, rundt 3000kr. Brukt DISA-ventil er ikke å anbefale. Bedre å kjøpe Rep-kit. Du får både nye membraner, rep-kit på spjeld og alt sammen fra https://vanos-bmw.com/.
  18. 1 poeng
    Når skal du begynne å høre på meg med en gang i stedet for å fundere ting ihjel? Nå så det mye bedre ut med boltene ja 👍 Synes de dørstroppene er kule. Vurderte de lenge selv i rødt til min, men fant ut at interiøret mitt ikke er raserbil/Porsche GT3 nok til å ha de. Du kommer unna det med buret og rattet
  19. 1 poeng
    pettan

    Motorbytte fra N47D20A til N47D20C

    Etter at jeg fikk registerhavari på min 2008 318d med N47D20A motor og manuell girkasse søkte jeg masse på nettet for å finne ut om det gikk an å putte inn en N47D20C motor, da det er enklere å finne en "C" motor med lav km stand. Finner flere på nettet som har gjort dette, men ikke funnet en god oppskrift på hva som må gjøres for å få dette til å fungere. Jeg bestemte meg for å prøve, og jeg klarte å finne en "C" motor fra en kollidert bil (116d 2011mod med manuell girkasse) med bare 70 000km. La inn chassinummer fra bilen denne kom fra i ETK og fant ut at blokk, topp og svinghjul hadde samme delenummer. Slik jeg kunne se var forskjellen på disse to motorene kun i det elektriske, EGR og innsug. Jeg kjøpte motor, og plukket all elektronikk fra den gamle motoren (Ledningsnett og alle sensorer/givere) og moterte på den "nye" motoren. Flyttet over hele EGR opplegget og innsug.(Kan sikkert bruke samme innsug, men Innsug fra "C" motoren hadde en sensor som ikke var på "A" motoren.) Turbo ble også byttet over fra den gamle til den "nye", da turboen på den "nye" motoren hadde fått skade i kollisjon. (Har ikke sjekket delenummer om turbo på disse to er like, men det er forskjell på eksos manifold, da "C" motoren har et rør som ikke er på "A" motoren.) Injektorene fra "C" motoren lot jeg stå på, da jeg ikke fikk ut alle på den gamle. Etter at alt var byttet over og motoren var tilbake i bilen, started denne opp med en gang uten noen feilmeldinger, og alt ser ut til å fungere fint. Jeg vet ikke om alle N47D20C motorer er like, så er sikkert lurt å sammenligne delenummer om en har chassinummer på bilen motor kommer fra, men tenkte dette kunne være til hjelp om det er noen som vurderer å skifte fra "A" til "C" motor.
  20. 1 poeng
    Otis

    Mercedes 450 SL 1980 modell

    Kraft = styrke
  21. 1 poeng
    xracer

    Hvilke fungerer best? 520i 523i 225i

    528 finnes vel i både regulær M52 og M52TU? Vil også gi mitt synspunkt på valg av motor på e39-serien. Generelt så synes jeg M52TU motorene er det beste konseptet på disse bilene. Har du en bil som er pent vedlikeholdt og kjørt "Normalt" får du med TU-motorene mesteparten av oppgraderingene som M54 har, men mindre sannsynlighet for høyere oljeforbruk når KM på motoren blir høyt pga designet på oljeskraperingene som er likt som på M52. Hvorfor TU istede for regulær M52 har med at M52 bare har single vanos samt at designet på innsug etc. er mer ryddig og enkelt på TU. Negative med TU er at det er mindre byttemotorer på markedet enn M52 og M54 hvis det blir behov for det. For meg er det iallfall uaktuelt med noe annet enn TU og er også godt fornøyd med motorene mine. Bare mitt synspunkt 😉
  22. 1 poeng
    morkan

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    En god start på dagen når du kan ligge bak denne flotte klassikeren noen kilometer på vei til jobb i dag morges😁
  23. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Har sansen for designet til RX7 FD. Denne 1993-modellen er US-import med venstreratt.
  24. 1 poeng
    lagunilla

    X3 F25 - dashbord lyser som juletre...

    Dessverre så kommer vi til å se massevis av F25 med samme sympton. Synes 25 000 er billig i forhold til jobben og deler. Hos oss koster det nærmere 40-45kkr. Sånn ser kabelpølsa ut:
  25. 1 poeng
    patorger

    X3 F25 - dashbord lyser som juletre...

    Ja...da var feilen funnet. Det er vist et problem på enkelt av disse F25 at vannet fra frontruten dreneres slik at vanne treffer en kabelkveil. Over tid får denne kveilen skader som følge av spylervæske med sprit etc - så blir det kortslutinger i kablene. Kostnad 25k!! ....da blir det nok ikke noe bil til ferien. Bilselger har vrient med å få tatt avgjørelser.... Fikk nemlig bekreftet at verkstedet som tok kontrollen klarte å få bilen ferdig til ferien 11 juli! Har bedt om en plan- og forslag hvordan vi skal få ordnet dette med selger- men har fått til svar at "skal se på det i løpet av uken" - da går jo toget for sommerferien og hele dritten.... Uansett hvordan du vrir og vender på dette så er det bilforhandlerens problem og få det fikset - og så blei det også nå da mitt problem med at bilturen i sommer kan gå "åt skogen" - grusomt å ikke kunne bare betale for reparasjon og kreve pengene tilbake etterpå....
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00