Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/02/18 i alle områder

  1. 5 poeng
    Det skjer ikke mye nå for tiden, det drar seg derimot langsomt mot service tid. Ellers så har bilen hatt artig selskap i garasjen den siste tiden. Er så heldig å ha fått blitt bedre kjent med to artige biler, dog ikke BMW. Men det er jo så artig å utforske hva andre produsenter driver med. Ford Mustang, denne appellerer veldig til yankee nykkene mine som jeg stadig får. «Cravings» etter USA bli herjer litt etter at jeg solgte Excursion (visste jeg kom til å savne det beistet) A45 AMG. Sinnsykt hissig liten småtass, har aldri likt hverken firer eller eksos som smeller og braker. Med dette er bare helt vanvittig morro, kjører med åpne spjeld i eksosen hele tiden og vekker naboer og skremmer katter. 381 hester og firehjulstrekk, går som ei kule. Også er det sykt godt å sette seg i E34en, synke med i komfortable skinnstoler og lukke den solide døra. Dure avgårde i bedagelig tempo med M50en durende klokkerent der fremme. Man kan kjøre allverdens moderne råtasser, men ingen ting er som å komme over i vante og trygge omgivelser i E34en. Tror jeg må være litt rar...
  2. 2 poeng
    Lenge siden sist oppdatering så trengte vel gjerne ny oppdatering kanalen var noe for seg selv, masse vas egentlig.. helt sant lorris.. alt er jo bedre enn ingenting .. tommelen overlever , var langt i fra det værste, men var grusom smerter når det skjedde.. er sånt av og te at alle oppdatering kan ikke alltids være like spennende men er fortsatt kjekt å følge med på de små og store oppdatering i tråd Fikk gjort litt idag, fikk tatt ut hele interiøret inkludert gulv mattene.. for å ta av gulv mattene så må man ut med hele midtkonsollen, er noen skruer der så sigarett tenneren bak, 1 mutter i midten, også greit å ta av posen til håndbrekket og sånt. Noen bilder før eg startet å plukka ned interiøret ut etter en liten halvtime så var alt interiør ute.. var litt herk og få ut , men det gikk fint til slutt.. etter det begynte jeg å demonterte midtkonsollen da det MÅ ut for å få ut hele gulvteppe, kan ikke ta noen snarveier her.. litt dårlig kvalitet på bildene men.. men når man har løsna dem 2 mutrene pluss skruen nedi midtkonsollen så er det bare å dra den ut.. Når dette var borte så skrudde jeg vekk 4 skruer rundt klima anlegget så det ikke skulle følge med når jeg skulle ta vekk resten av midtkonsollen... fikk Tatt ut teppet etter mye om og men.. dette tok litt tid.. måtte vær talmodig og ta teppe ut.. pga satt veldig godt på fører siden der med pedalen for å lirke det ut , men det gikk fint til slutt... på passasjer siden gikk det fort, begynte å løsne fra midten ( har 2 delt gulvteppe. fikk dratt ut begge 2 teppene til slutt, og sånt så det ut.. Var faktisk overrasket bra synes jeg, er kun overflat rust , er mest overflat rust der med batteriet, ikke noe farlig.. så var veldig letta at det ikke var så gale som eg trodde.. så da blir det fjerning av rust av neste dagane og få på litt tectyl på gulvet.. Teppe som jeg tok ut må jeg nesten kaste, da det er råten og i dårlig stand, men har muligens funne nytt teppe til en ok pris Dette var alt for idag , men fikk gjort dagens gjøremål .. Induvidual interiøret mitt som skal bli sendt til en som skal shine og farge det opp igjen så det blir som nytt Et siste stemnings bilde etter jeg var ferdig Mvh
  3. 2 poeng
    Fantastisk insatts dere har lagt ned i denne. Imponert over alt du har fått gjort på under et år, spesielt med tanke på at du mangler garasje og bilen ikke var kjørbar, så der stod du, ute uansett temperatur for å få denne tilbake på veien. Har fulgt tråden anonymt siden i vinter men siden jeg omsider har skaffet eget prosjekt er det nok på tide å bli mere aktiv.
  4. 2 poeng
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Jeg synes ikke at nye 3-serien likner på noen andre biler, annet enn litt Lexus bak. Men så ha Lexus fulgt etter BMW i over 20 år nå, så det er ikke rart. Jeg synes nye 3-serien var såpass spennede at jeg nesten vil se den live før jeg handler noe annet (G30 f eks). Mye takket være interiøret som har fått ett enormt løft. Skjermen sitter nede i dashbordet og løsningen med klimadisplayet mellom luft dysene likte jeg veldig godt. Jeg er veldig spent på motoralternativene, de normale diesel og bensin utgavene byr nok ikke på de store forskjellene. Der blir der to liters firere og tre liters seksere. Spent på hybrid utgaven, om den får sekser slik nye X5en får. Samt om de kommer med en helelektrisk utgave, ryktene skal nok ha det til dette. Tipper M3en kommer med firehjulstrekk 👍
  5. 2 poeng
    Mandagskveld og div klargjøring . Da måtte jeg gjør litt igjen . Det nærmer seg EU og har jo fri eksos . Jeg liker rene deler og bestemte meg for å shine opp delene til dette . Ikveld skulle frontrør få sminket seg . Her ligger det klart for puss : En runde med vinkelsliper gjorde susen og lakk står klar : Og mange strøk senere /: Rent og pent igjen : Resten av eksos tar jeg imorgen . Men faktisk så har jeg en sulplæis til dere som dukket opp på lørdag . Jeg hadde jo en langtur og var innom en kompis på veien . Han hadde noe han bare skulle kaste , og hva var det? Jo komplett baksete med nakkestøtter : Dette ville jeg jo ha da det er pent med nakkestøtter bak . Igang med demontering : Alt ute : Etter litt pause var jeg igang igjen . Ser litt bedre ut : Og etter rens ble jo dette fint synes jeg . Slenger ut noen ferdigbilder : Jeg har den tredje nakkestøtten og men glemte å sette den på plass . Må jo bare si at det er nydelig å kunne drive med sånn jobb isteden for feilsøke på motor og gir . Litt utlufting : Nå er det kun bittesmå ting igjen før EU . Og forresten , startet på første og går som en drøm Idag og 😃.
  6. 2 poeng
    Har vært ute å ratta i en bil som er en spotting i seg selv, A45 AMG Spotta en S500 Coupe med passende skilt Sto i ett lyskryss ved siden av en 458 Italia. Tenkte det var litt kult at det sto en Ferrari og en AMG i samme lyskryss i lille Arendal. Så kom det en sølv M4 i mot som jeg ikke tok bilde av, fikk bare ett dårlig ett av Ferrarien. Men kult med AMG, M og Ferrari samtidig i ett lyskryss.. Men det blir bedre. Mens jeg er ute en tur med denne AMGen i går, så havner jeg bak en Austin Yellow M3. Kjører noen kilometer bak denne, så svinger det fanken meg ut en Austin Yellow M4 foran den igjen. Hva er odsen for det? I lille Arendal? så i noen kilometer så kjører vi en liten men helt tilfeldig konvoi av 2x M bil og en AMG. Det var ingen treff i nærheten og bilene kom fra forskjellige retninger og kjørte til slutt i forskjellige retninger 👍 That made my day 😀
  7. 1 poeng
    Hpi

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    En del modeller inkludert min egen har såkalte flytende Bremseskiver. Disse kan flekse bittelitt på hjullagerflensen og lage disse kjente klikkelydene når du kjører med sving. Det finnes en service bulletin på dette problemet, SI B34 05 17 Det de gjør er å løsne bremseskiva og pusser rent på hjullagerflensen slik at skiva ligger helt inntil. Deretter legger de inn en slags spacer før skiva blir montert tilbake. Denne lyden er ikke farlig men selvsagt litt irriterende. Den ulelyden du har i 70km/t og oppover er jeg dog mer usikker på Her er spacer : https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/disc-for-higher-coef/34106887529/ Det står også noe om hjullbolter men om disse er annerledes eller om du bare skal byttes vet jeg ikke 36-13-6-781-151 Her på 0:42 på denne videoen om det ligner
  8. 1 poeng
    bjorneoen

    BMW E39 520D 2000 136hk

    ENDELIG, da var bilen 100% lovlig og uten mangellapp! Kontrollen gikk strålende, og han brydde seg svært lite om at stengene fortsatt var i bilen! Var veldig godt å slippe å måtte styre mer med de stengene for de var montert veldig veldig godt.. de får bare være der, man vet aldri, kanskje man får bruk for de en dag! Noen updates har det også blitt! Alle trefarga lister er byttet ut med svarte blanke lister med unntak av girkula som byttes så snart ny kommer i posten! Og har også fått bytta radio til en med 100% fungerende skjerm! Godt å endelig se hva som står i displayet! Må nesten ha skjermen på plass da det er fra denne webasto timeren styres.. Pedalfestene ble som nevnt fjernet før kontroll! Før: Etter: Ellers har bilen fått nye blanke tåkelys, det gjorde seg!
  9. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Nå snakker vi... flachbau (slant nose) og "Moby Dick" (long tail). Det er uten tvil slike racingmodeller som gjør Porsche helt enestående blandt sportsbilprodusentene. Såvidt jeg vet må nå kjøpere av disse bilene undertegne en kontrakt med Porsche der de garanterer at de ikke har planer om å selge bilen videre med tanke på økonomisk spekulasjon. Porsche ønsker ikke dette og vil at bilene skal brukes til det de er konstruert for. Dette kan jeg ikke få rost nok og det er virkelig prisverdig. Rundt 700 HK er jo imponerende, men 935 hadde opp mot 845 HK allerede på slutten av 70-tallet... sikkert med enormt turbolag, men allikevel klarte den 0-100 Km/t på 2,6 sekunder og en topphastighet på rundt 370 Km/t. Jeg tenker at selv om Porsche bygger kommersielle spesialmodeller er det allikevel et skritt opp til de ordentlige racingmodellene... Apropos enorme ytelser klarer jeg ikke helt å la være å tenke på Porsche 917/30 som med sin luftkjølte og flate (180°) 12 sylindrede motor på 1100 HK allerede i 1973 klarte 0-100 Km/t på 2,4 sekunder, 0-200 Km/t på 5,6 sekunder, 0-300 Km/t på 11,3 sekunder og en topphastighet på 409 Km/t. 917 er fantastisk og konseptmessig bestefaren til både den nye og gamle 935 (den er dog ikke basert på 911, men på 908)... Og så litt for de spesielt interreserte, men du verden så kult...
  10. 1 poeng
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdatering!

    Ikke mye som har blitt gjort enda... akk fått flyttet alt i garasje og første pri nå er mer lys og litt varme😂 håper jeg får ordnet litt med det for får nesten ikke sove om natten når jeg ikke har gjort noe🙄🙄😂 tokk en kjapp motorvask før jeg tok den med hjem😍 ble ganske så rent og pent😎 litt polish og div så blir detta strøkent!
  11. 1 poeng
    Beklager sent svar til deg @Mr. Erling Thorsov har Valeo viskere til F10 også. Men siden disse bilene er enormt populære så behøver man ikke frykte at originalviskere har ligget så lenge på hylla hos BMW at gummien blir sprø. Så det er bare å kjøpte viskere til F10 hos både BMW merkeverksted og Thorhov.
  12. 1 poeng
    sveigis

    E34 520iA

    Velkommen her på forumet:). Og grattis med hus og bil . Så jo ut som en pen Touring dette som sikkert blir bra når du hiver deg rundt med den . Disse bilene er jo fantastiske når de er i stand og det største dritet du kan eie hvis de ikke er istand. Etter å ha fikset opp to stk annbefaller jeg det viktigste på disse ,nemlig gå gjennom alt av foringer og kuler i forstilling . De blir fort sporete og vinglete disse hvis div i forstilling er ødelagt .Og da er gleden med e34 borte . For disse er deilige å kjøre når forstilling er iorden ,og igjen disse ER sære på dette . Mao gå gjennom alt det tekniske på denne før alt annet.Da er er det gøyere å gå igang med finnish ,når bil er bra og kjøre Rusten er jo en skikkelig utfordring desverre på disse og kanaler,traversinnfesting bør sees over . Ser mitt navn er nevnt angående Panoroma og bakluke,og ja jeg har hatt min tid med dette :). Men dette tar altfor lang tid å forklare her ,så ta kontakt med meg ,så skal jeg hjelpe til. Bakluken er ledningsbrudd garantert ,hører du det klikker i bryter når du trykker inn knappen ? Følg opp tråden her ,da det er gøy med sånne tråder og ikke minst,her inne er folk flinke
  13. 1 poeng
    Marius2002

    Min F80 M3 Sakhir Orange

    Synes de felgene der er knall og kunne vel heller ikke funnet et mer passende navn? Kjempefin bil forøvrig, følger med!
  14. 1 poeng
    Ja men hvorfor var han på en bilutstilling på Karmøy liksomt?
  15. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Samt litt 90-talls luksus - en 1994 Jaguar XJ6/XJ40 og en nydelig 1998 728iA. E38en var utrolig pen til å ha gått 400 000km, mens Jaguaren med halvparten så mange km lurket av gårde med massiv blårøyk....Vet hva jeg hadde valgt av de to.
  16. 1 poeng
    Slavearbeider'n

    Den store finn.no tråden.

    Hvorfor i all verden har man skrudd på S65 motordeksel på en 2.0D. Lurer vel ingen med 4 cylindra diesel kakling vel? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89710223&fks=89710223
  17. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Takktakk! Ja det så råflott ut i sølv før de kom på bil, men så helt kebab ut påmontert! Hadde beholdt de sølv om fargen kledde det. Nja, jeg liker bedre mørke farger selv, ser litt "tøffere" ut, mem smakssak, andre hater det 😊 kommer nok til å slite med å selge denne med disse utleggene 😂
  18. 1 poeng
    Leiebilen vi har hatt denne uka i Florida.
  19. 1 poeng
  20. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Noen bilder fra lakkering av seter (før klarlakk/forsegling):
  21. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Nytt ratt er montert 😍 For en nydelig oppgradering!! Bittert at bilen står uten felger og med demontert front, men har testkjørt stillestående 😅 Kompressormontering er påbegynt, og det er en oppgradert SC-enhet (V3), jeg trodde det var den mindre typen som kom men det er samme kompressorhus som jeg hadde på min gamle E39 M5. Software ble lest ut i dag tidlig så håper å ha det rett over helgen for prøvekjøring. Har prøvemontert det meste, litt vacuumslanger og wastegate som skal monteres og siste montering (kommer flere bilder av SC-montering). Klistremerket måtte monteres for ytterligere 50hk 😉 Felger og dekk er demontert siden de nye ESR SR06-felgene kommer ila fredagen (28.).
  22. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Det er allerede bestilt, så montert blir det uansett nå 🤣 Nei, jeg forventer egentlig ikke så voldsomt - men den er litt slapp originalt, så jeg er egentlig ikke på jakt etter noe racerbil, bare mer lettkjørt og responsiv. Jeg hadde E39 M5 med VT560-kit på og E55 AMG før denne, så jeg vet uansett det blir nedtur, men planen er ikke å rasskjøre den, det skal bare være en kosebil som går bedre enn en lada, og jeg behandler det pent. Fordelen er automat i mine øyne nå, manuell med M5 og kompressor er grusomt morro, men det er for enkelt å slippe seg løs hele tiden.. Vanskelig å la være når man først har det disponibelt 😂 Skulle egentlig ha kompressorkittet med skrupresse fra ESS, men det tok de ned og fikk tilbakemelding om at de jobbet med et nytt kit som var under utvikling, og jeg orker ikke være prøvekanin med noe slikt når de tilbyr noe som er stabilt. Ser i følge sporingen at det ankommer ons/tors neste uke, gjorde du noe endringer på oppsettet du hadde eller dytta du det på slik det kom?
  23. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Her er forøvrig ratt og girkule/håndbrekk som er bestilt. Originalt M5-instrument er på vei fra Tyskland og ankommer førstkommende mandag, da blir det montering og koding av det først
  24. 1 poeng
    Pyrox

    BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

    Det går veldig bra Bilen er bortimot ferdig. Gjenstår litt småplukk. Kommer en stor oppdatering om ikke så lenge. Legger ved noen bilder fra rett etter lakkering
  25. 1 poeng
    Pyrox

    BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

    Liten bildeupdate 😊 Fått koblet opp vifte! Lagde eget ledningsnett for det, med rele og føler.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00