Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/22/18 i alle områder

  1. 3 poeng
    Skjedd litt i dag også. Supersprint race eksosen ble polert før den skal bli montert igjen. Fikk seg også et lag med kjeramisk på toppen for å holde seg blank og fin. Litt ymse bilder følger
  2. 3 poeng
    Nå er salgsbildene tatt - nok en gang perfekt levert av @Vanessa Halvorsen
  3. 2 poeng
  4. 2 poeng
    Da var nytt enderør på plass. Kona så knapt forskjell, men det er detaljene som teller! 😄 Jeg ble hvertfall fornøyd, ser hakket mer beefy ut samtidig som det fortsatt føles "originalt" siden det er skråskjært og skråstilt og går pent i flukt med fangeren. 😊
  5. 2 poeng
    Da var mesteparten av taktrekket på plass - for en enorm forskjell, og for en kvalitetsfeeling det ble over skinn- og alcantaratrukket tak. Dette er åpenbart verdt hver eneste krone! Noen deler mangler, så da får de gamle beige delene gjøre nytten enn så lenge. Dårlige bilder, men det gir nå i hvert fall en liten pekepinne på hvor omfattende slike prosjekter er. Vi valgte å skjære ut bakruten fremfor å skru ut førersetet og risikere å ripe opp interiøret med et lite bøyelig taktrekk.
  6. 2 poeng
    Litt B&O før taktrekk påbegynnes. B&O vs Logic7 Dekslene til fordørene på F01 er som regel i skinnets farge, men da dekslene til bakdørene uansett er sorte (B&O med sort ramme), valgte jeg å gå for sort omramming på frontdekslene også.
  7. 2 poeng
    Frode D

    F31 316i Safirsort | Bilder

    Vasket bilen idag så da tok jeg like godt litt bilder med kameraet LCI-lykter, takspoiler og toning av sideruter så bør det bli innafor. Og ikke minst lov å kjøre uten skilt foran 😅 Jeg er veldig glad for at jeg valgte double slat grill med krom. Syns helheten på bilen er veldig fin nå. Hadde aldri trodd jeg skulle like børstet alu-listverk så godt(!). Prøvde også å tone rutene foran i photoshop. Ser at dette må gjøres
  8. 2 poeng
    Da har jeg logget noen akselerasjonstider. Alt er logget med 10Hs GPS og nøyaktighet på 10ms. 0-100km/h: 6.23s (husk dette er gps dvs ca 110km/h på speedo og med 2 girskift) skal klare ned på 5 tallet her uten hjulspinn. Se på grafen hvor mye man taper på et girskift. Håper RTD shortshifter vil hjelpe litt her. Clutch vandring er og unødvendig lang nå som forsterket clutch har veldig presist bitepunkt, må lage meg en clutch-stop her. (Til sammenligning gjør en M235i med dct og så og si null tap ved girskift gjør dette på 5.79s, se under). Fant ikke noe data fra M3 E92 da det bare ligger top 100 lagret og den er nok for treg 325d: M235i: 80-120km/h: 2.94s (før steg 4 var 3.4s og ikke et spesielt godt resultat da den er et stykke utenfor maks effekt pga. giring) 100-150km/h: 5.33s (Til sammenligning E92 M3 manuell gjør dette på ca ~4.5s i følge youtube) Har også prøvd litt med S1000RR ….. 0-100km/h: 3.39s (med wheelie control som ødela litt) 80-120km/h: 1.26s 100-200km/h: 3.96s (start i både 1 og 2 gir med omtrent samme resultat)
  9. 2 poeng
    Her kommer endel bilder fra litt tidligere i år da bilen hadde blitt polert og vokset med Swissvax Utopia.
  10. 1 poeng
    undef

    Differensial konvertering prosjekt

    Hei og velkommen til min tråd der jeg skal ta dere igjennom et prosjekt jeg startet på en søndag klokken 18:00. kort forklart skal jeg konvertere 188 diffen til en 188k som er 14mm ish forskjellig. i skrivende stund er jeg ikke ferdig, gutta hos anleggservice er ikke ferdige. Men jeg tror de koser seg litt med prosjektet. Noen ganger må gutta som kan metall få bidra litt med farlig maskineri. Jeg er beinhard og gir meg ikke før det koster mer enn det smaker. Denne diffen er ikke som alle andre differ, kjøpte den i god tro om at det var «smæk ferdig». dette er ikke tilfellet... søndag: LSD Diffen sitter i utgangspunktet i en e38 730i, den var bestilt til en e36 325i og har 188mm diameter. Den satt godt der jeg henta den ifra, men var ikke noe problem å få ifra. Nå starter jeg å lære. Mandag: Jeg klarte ikke å skjønne hvorfor den ikke gikk lett inn i huset og begynte å maile Quaife gutta på birdsauto som hjalp meg så langt de kunne. tirsdag: jeg fikk tegninger og dimensjoner på hele Quaifen og sendte dimensjonene på Originalen. onsdag: maila frem og tilbake og fikk tips, bilder av lignende jobber og litt prossessen i det. torsdag: jeg måtte ta bilde av problemene og fikk tilslutt ikke mere hjelp. jeg fikk i svar at jeg må slipe vekk kanten sånn at jeg får tilta den ned. denne dagen fikk jeg den inn. satte på kronhjulet når det hadde ligget i kokende vann, stamma til med 100nm i kryssmønster sammen med grønn loctite. Jeg begynner og sette ting sammen og ser at hele diffen sitter alt for mye til den ene siden... nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, men tar kvelden klokka 24:00. fredag: jeg reiser tidligere hjem fra jobb for å dra innom et mekanisk verksted. de er veldig villig til å hjelpe meg, så jeg forklarer dem problemet og sier jeg ønsker et mellomstykke som jeg har i mellom krona og diffen. Forsettelse følger
  11. 1 poeng
    Tjaaa, på tide å oppdatere her også sikkert. TA technix understellet ble fort demontert igjen grunnet rævva kjøreegenskaper så bilsteincoilsa kom fort på igjen. Ellers har meeeget lite skjedd annet en å prøvd å få solgt bilen grunnet kjøp hus. MEN da ingen vil kjøpe bilen billig selv om det er en del småting så må gjøres så har jeg bestemt meg for å beholde bilen selv. Bilen er nå satt på plass i garasjen for vinteren å skilta innlevert, så seaongen er definitivt over for min del. Selv om økonomien ikke er på topp da jeg og frøkena har handla hus, og fritid er totalt fraværende i mitt yrke så skal jeg få gjort noen småting i vinter også. Planen framover var å få lakkert opp div småskavanker, felg senter og fikse et jekkfeste som ikke er helt som det skal. Ellers er det bare polering og div småtteri som blir gjort i vinter. Vurderer sterkt å få i ei bakluke uten vinge å lakke opp i rett farge for en "clean look", hva tenker folket? Så litt bilder :D I fra da den ikke hadde vinge, synnes det ser bra ut🤔 Takk til MHNfoto, RAAfoto og Erik Aadde photography. 😎
  12. 1 poeng
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Så så, @Fredrik 90 jeg er ikke korttenkt. Heller motsatt. Et bilfritt sentrum kan løses med parkeringshus og parkeringsplasser rett utenom eller under som du sier. Biler med varelevering osv. må selvsagt få komme inn. Jeg vil ha et mer livlig sentrum med butikker og aktiviteter for de fleste. Og det får vi til med bilfritt sentrum. Bygg gjerne tak over deler av gatene, så butikker kan sette ut varer og gatekafeer kan "blomstre" året rundt. Se på Glasshuset i Bodø, der gjorde de nettopp dette. Nei, jeg er ikke MDG-fan, jeg er på blåsiden. @Gorg hvordan funker dette glasshuset i realiteten? Piggdekk er en annen ting ja og der er jeg enig i at det kan bli mindre av i byene. Piggdekk står derimot for lite veislitasje ved tanke på de dype hjulsporene. Piggdekk tar kun det øverste laget, det merkes på luften men lite på veien. Tungtransport står for de dypere ødeleggelsene, underlaget i veien siger ut. Her: https://www.aftenposten.no/norge/i/nxE5/Bare-de-tunge-kjoretoyene-odelegger-norske-veier det har vi diskutert tidligere ilag med @TRF
  13. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    E24 (som er Norges største nettavis for økonomi og næringsliv) har i dag en ganske interessant artikkel om Cirkle K (tidligere Statoil bensinstasjoner) og hvordan de forbereder seg på en fremtid med elektriske biler. Det interessante er ikke at de gjør dette, men hvilke data de bl.a legger til grunn når det gjelder tidsperspektivet for når salget av fossilt drivstoff i Norge til personbiler går mot slutten. De tar utgangspunkt i at gjennomsnitlig alder på dagens biler er rundt 10 år og at drivstoffsalget i dag ganske nøyaktig reflekterer bilsalget for 10 år siden. Derfor selges det stadig mye diesel iom. at bilsalget for 10 år siden var dominert av dieselbiler. Salget av elektriske biler begynte først å få et visst volum rundt 2015/16 etter at Tesla Model X hadde vært på markedet siden 2012. Med mindre mange bileiere plutselig skulle bestemme seg for å skrote deres fossilbiler (istedenfor å selge bilene) eller staten direkte forbyr kjørsel med bilene vil det stadig gå 6-7 år før Cirkle K vil begynne å merke en signifikant nedgang på salget av fossilt drivstoff. Dette er i Norge, men i andre land som f.eks Sverige og her i Danmark er salget av elektriske biler stadig helt minimalt. Den danske regjeringen har imidlertid vedtatt at fra og med 2030 vil det ikke lenger være lovlig å selge nye fossilbiler i Danmark. Hvis man kan legge Cirkle K's analyse til grunn betyr dette at salget av diesel og bensin stadig vil være relativt stort i Danmark når vi skriver 2035 med mindre regjeringen underveis endrer rammebetingelsene for bileierne med store skatter og avgifter på f.eks bruk av bilene (hvilket det er ganske sannsynlig at de vil gjøre). https://e24.no/bil/circle-k/circle-k-ruster-seg-for-en-elektrisk-fremtid-naa-vil-de-hjem-i-garasjen-din/24470024
  14. 1 poeng
    Da har det gått 1 år siden bilen ble hentet i Tyskland. Dette skulle være en bil til hygge. Har kjørt på den 18000 km. Hver kjørte km er en nytelse!
  15. 1 poeng
  16. 1 poeng
    BMWen i godt selskap på ferja. Kunne gå fra bilen med god samvittighet.
  17. 1 poeng
    Sommerdekk . Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin . Så da var det bare å ta med seg jobb bilen og hente . Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller . Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte . I og med der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse Bilder av dekk: Godt med mønster : Og disse stolene er de som stod i min 535 . Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen til våren : Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃: Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen jeg bruker mye tid på En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang : Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
  18. 1 poeng
    En liten upd. Som sagt , så er det bremseservice , og venter på deler . I mellomtiden kan jeg preparere litt Så etter slip og puss , ble det lagt på grunning : Så et lag med sort maling : Kallipere ferdig: Andre siden : Venter litt evnt bestilling av deler , da det var mulig en kamerat hadde alt liggende av deler , etter en delebil .(Nytt). Får beskjed om dette snart . Håper han har det , for da kan jeg kjøre og hente det .😀
  19. 1 poeng
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5

    Skjedd pent lite med M5’n ( begge forsovet ) men den blir brukt i ny og ne på «prøvekjøring&flytting» blitt noen ekstra Km på telleren i år! vært å tittet på en an en forlatt E34 som en fyr sa han trudde M5 så det måtte vi finne ut av. Så dro av sted og leitet å jaggu fant vi den, men har mine tvil om det var M. Uansett trist og se dem bare blir satt fra seg slik. snart tid for vinterdvale og har fått Ryddet litt på lageret. Tok ut en annen M med en kompis som så veien førstegang på en god stund. Hiver inn litt ymse bilder sånn på slutten av sessongen så har jeg da lekt med tanken på interiør og er på jakt etter alcantara ( helst 2+2 )
  20. 1 poeng
    Heisan, ville bare oppdatere denne da jeg har funnet problemet. Bedre sent enn aldri. Jeg hadde en slags knekkelyd når jeg vridde rattet. Hos meg ble denne værre over tid. Jeg fikk god hjelp av denne videoen linket under her for å finne problemet. Hos meg var det løsere enn hos ham. https://www.youtube.com/watch?v=nJP-D9fNeV8
  21. 1 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - San Marino Blå M3 F80

    Noen av de andre M bilene
  22. 1 poeng
    Grantas K.

    00' E46 323ci

    Det har gått veldig sakte men sikkert 😁 Karosseriet og alle delene har blitt lakkert, så nå gjenstår det bare å sette den sammen igjen. Vet ikke om jeg har nevnt alle delene som ble byttet, men den har fått nye framskjermer fra koed, brukt rustfritt panser, dører og bagasjeluke. Disse kom fra en USA bil som hadde aldri sett salt. Så fikk den mtech 2 sideskjørt og m3 speil. Så har jeg komt ganske langt med montering av ting. Har fått på coilovers med camberplates foran og gsp tårnlagre bak. Nye bærearmer med powerflex foringer foran. Nye endeledd. Powerflex på stabilisatorstag. Skjermene, dørene, fangerne, panseret og bakluken har komt på. Det gjenstår egentlig bare å få på nye lykteglass, blinklys, baklykter, sideskjørt og speil. Så kommer de nye felgene, hjulstilling og småplukk. Blir en ny oppdatering veldig snart, skal få ræven i gir og jobbe mer på den denne uken! 😁
  23. 1 poeng
    Ron Jeremy

    00' E46 323ci

    E46 er den mest vellykkede 3 serien ever, coupe er vel den mest estetisk lekre av disse igjen. Ser ut som en god start dette, selvom jeg ikke heller skjønner denne US blink greia selv. Stå på, dette blir bra!
  24. 1 poeng
    Clutch

    Clutch's E39 540IAT

    Klar for første lang tur med bilen spennende å se bensinforbruket oppover. 820 km til sollefteå og berget events, sommerens store happening for min del
  25. 1 poeng
    Clutch

    Clutch's E39 540IAT

    Noen bilder etter vasken idag 😀 hvis noen har et bra kamera og vil ta en liten photoshot en dag, så blir jeg gjerne med 😀
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00