Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 06/20/17 in Innlegg

  1. 23 likes
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  2. 19 likes
    Utstyrslisten ble en smule oppgradert idag, har nå fått bekreftet Competition Package av BMW individual. ble veldig giret etter å kjøre på bane. Liker ikke hjulene, men resten er krem. Competition package kort beskrevet: Power output: 450 HP 0-60 DCT: 3.8 seconds (sedan/coupe), 4.1 seconds (convertible) Tuned Adaptive M Suspension New Springs New Dampers New Anti-Roll Bars Reconfigured driving modes (Comfort, Sport and Sport+) Reconfigured Active M Differential and DSC Dynamic Stability Control Forged, machine-polished, weight-and rigidity-optimized, multi-spoke 20-inch M alloy wheels (front 9J ×20; rear10 J ×20) Mixed tires sizes (front: 265/30 R20, rear: 285/30 R20) Special lightweight M sports seats Seatbelts with woven-in BMW M stripes cap M sports exhaust system with black chrome tailpipes BMW Individual high-gloss Shadow Line exterior trim High-gloss Black finish on the BMW kidney grille, the side gills and the model badge on the tail Ny utstyrsliste: Et lite bilde av en identisk M3
  3. 18 likes
  4. 17 likes
    E30meet. Da var årets høydare gjennomført med brask og bram😃 Fytte katta sier jeg 😀. Men starter fra begynnelse. I og med jeg har familie både i Sandefjord og Fredrikstad , slo vi to fluer i en smekk. Kona ville til Fredrikstad så vi ville ta båten over til Sverige kl 10 på onsdag. Etter å ha fylt litt bensin i Sandefjord , møtte jeg Freakshow og hans flotte E39 langs veien . Koslig å møte kjentfolk . Uansett så bar vi mot Terminal og ble venting. Herr og fru Sveigis på tur med hver sin datter i bil: Kona : Og med tur i 535en må ting planlegges litt. Med lav bil osv kan jeg ikke opp på hengedekk , da den bunner i knekken oppe på dekket. Men vaktene var hyggelige de og jeg havnet her: Sammen med Trailere osv 😃. Overfarten gikk perfekt og i og med jeg var blant de første som kom ut , fikk jeg parkert i Strømstad og kunne se min stressede kone lete etter parkeringsplass 😀😀: Etterhvert som vi fikk handlet og det nærmet seg innsjekking , så skilte våre veier og etterhvert var på Rudskogen . Innskjekking skulle jo være kl 18 Meeen dette ble tatt kl 20: Altså pga noe greier kom vi oss ikke inn før kl 21 men da gikk det på skinner. Vogn ble satt på plass og en herlig gjeng var samlet for grill og prat . Når man våkner opp tidlig på torsdag morgen og du hører rusing/testing av blodtrimmede Bmwer , da tror du at du er i himmelen helt til lyden blir overdøvd av noe helt spesielt.... En lyd som var så sinna, så intens, så fryktelig fryktinngytende at hårene reiste seg , og hva kunne dette være? Jo dette galskapet her: M1 helt enkelt. Det svevet i denne er det sykeste jeg har hørt . Den overdøver alt som var der og gikk jo som et uver. Og ikke nok med det, var jo Prinz Leopold fra Bayern som kjørte . 74 år og kjørte som bare det . Perfeksjonisme: Dagene ble fyllt med flotte biler og hærlige mennesker. En flott gammel Bmw: En Nydeilig m3: Og jeg må si jeg var imponert over ferdighetene til disse som var ute og lekte. Fy flate å flinke: Jeg hadde jo med meg datteren på dette og hun koste seg masse . Og når man er i ungdommen som hun er jo e30 m3 det feteste. Og det tippet over for henne da hun kunne være med en særdeles hyggelig kar så mye hun ville . Hun har ikke landet enda 😃. Hun fikk og tilbud om å være med Morty i sin e28 helt til hun så hvordan han kjørte . Pappa , jeg tør ikke allikevel😃. Morty , du er rå på å kjøre , fy fader 😀 Traff jo masse folk fra Bimmers som jeg pratet med , tok noen pils med . Perfekte mennesker med masse humor og godhet. Er det rart at jeg elsker dette miljøet? Her var så mye biler at jeg kun fikk tatt noen få : Stolt datter med kompisen min sin B10: Kunne tatt hundre til men var aaaaaltfor opptatt med å se og snakke med folk .😃 Men så over til min bil Det var et grusomt kaos da vi kom så jeg droppet utstilling iår desverre . Men den fungerte perfekt og når den var fremme på plassen der vi campet , var det mange som kom bort til meg og sa de fulgte meg her og på FB , noe som var meget gøy og inspirerende😀. Her står den etter en liten tur til Fredrikstad: Så tilslutt må jeg faktisk være litt ydmyk overfor meg selv. Jeg kjøpte et grønt vrak for 5 årsiden. Jeg vet at folk hånflirte av meg og tenkte , Gud for en idiot ... Nå 5 år senere kan jeg kjøre ut blant alle disse nydelige bilene på Rudskogen . Den er ikke strøken og mye småpusling her og der, allikevel ble jeg ikke vinket bort fra køen som jeg fikk beskjed å følge . Ja , jeg er faktisk litt stolt kjenner jeg. Hvem hadde trodd dette? Husk at den kunne vært spiker men isteden er den her blandt andre flotte Bmwer: Igjen takk til alle som jeg snakket med og var på treff med .😃 Famtastiske alle sammen 😀😀
  5. 17 likes
    Så var det denne tiden av året igjen. For en god stund siden så fikk jeg en tanke og den tanken har forfulgt meg i en lang stund, vokst seg til en ønskedrøm over tid. Dette resulterte i at jeg i en lang periode har fulgt med på det norske markedet og europeiske markedet etter den drømmebilen. Men det visste seg å ikke være så lett å få tak en slik en fornuftig pris, da prisene på disse bilene har snudd og er på vei oppover for gode eksemplarer. Men jeg forsatte å følge med og nå og da poppet det opp noen fornuftig priset muligheter på markedet. Så for noen uker siden fikk jeg napp på en total renovert bil i Nederland og var i dialog med selger. Og vi hadde vel landet på en ca pris også. Jeg og @havers planla en kjøretur ned til Nederland for å se på bilen samt ta den med tilbake til Norge. Men ved et under så fikk jeg tips fra en bekjent som jobber på Konghelle om en som muligens skulle selge tilsvarende bil i Norge med god og kjent historikk. Og den bekjente kunne gå god for meg at eier av den aktuelle bilen tar godt vare på bilene sine. Så noen dager før vi skulle kjøre ned til Nederland ringte jeg denne personen og spurte høflig om bilen hans. Og hvorvidt han ville selge den, svaret var i utgangspunktet nei. Men etter å ha pratet litt og så kunne jeg få lov til å se på bilen og prøve den hvis jeg ville. Så et møte ble avtalt og jeg møtte ham med Z3 min. Dette ble et meget veldig velykket møte og en avtale ble inngått. Som jeg tro begge parter er veldig fornøyde med. Selger er foresten veldig hyggelig fyr og medlem i samme klubb som meg. (Dette var noen dager før Z3 min ble lagt ut til salg, for de av dere som følger tråden). Men det var noen mangler ved bilen (slitedeler) og disse måtte først fikses. Slik at bilen skulle bli overlevert til meg i teknisk god stand. I dag ble den store dagen for min del da bilen endelig ble overlevert hjem til meg. Så BMW familen her på tunet har vokst med en 97 Z3 M Roadster. Noen bilder hører vel til (beklager dårlige bilder, men ble litt sent): Får vel si litt om bilen, rent teknisk så er den i veldig god stand. Utseendemessig så bærer den preg av å ha blitt brukt og trenger en del TLC for å bli bra. Den er ikke på langt nær så ille som 2.8'ern var når jeg fikk den. Men lakken er har en del steinsprut som bør tas tak i. Bilen er ikke vinterkjørt og ser veldig bra ut under. Den har ganske bra utstyrsliste til å være en Z3 M, den har både cruise kontroll og elektrisk tak. Noe mer en det var det vel ikke mulige å velge ved kjøp disse nye Akkurat denne farge komboen er det laget 11 stk ( av 3557 produserte Z3M, farge komboen er: ARKTISSILBER METALLIC (309) med LEDER WALK NAPPA/GRAU (Q6TT) ) Denne har S50 motoren (321Hk) og jeg har ikke funnet noen symptomer på vanos problemer. Samt at den svake bakenden er allerede har blitt reparert og forsterket (en svakhet ved disse bilene). Mods som på bilen, eller så er den orginal: AC Schnitzer RS adjustable suspension (montert av en tidligere eier, utrolig god å kjøre på) AC Schnitzer eksos anlegg (forrige eier) Hamann roll hoops Ellers så fikk jeg med orginalt eksos anlegg, AC Schnitzer short shift + en del andre mindre mods deler. Planen min med bilen er vel først og fremst å gå over den teknisk og etterhvert få den i presentabel stand på lik nivå som 2.8'ern. Den trenger som sagt en kjærlighet når det gjelder utseende og jeg er ikke så glad i chrome, så det blir nok litt "black" jobbing på den også.
  6. 16 likes
    Ute på en romantisk liten kjøretur med en av mine to kjære i kveld For å si det slik så fikk jeg klampen i bånn
  7. 16 likes
    Og vips, så fikk man montert M-Performance kit, KW V1 og Vossen VFS2 med Michelin Pilot Super Sport dekk!
  8. 16 likes
  9. 15 likes
    Føler jeg er i mål med OEM+-utseende på E90 nå. Style 191 fra X3 og 3D-style frontleppe montert.
  10. 15 likes
  11. 15 likes
  12. 15 likes
  13. 15 likes
    Da er saken kjørt før forliksrådet i Troms og dem møtte seff ikke opp og jeg fikk full medhold og Premiumbil.no/eskild ottesen ble dømt å betale meg 78131 inkl renter innen 14 juli. Så blir spennende å se om dem betaler meg.
  14. 15 likes
    På tur over Atlanterhavsveien under GS treffet😎
  15. 15 likes
    Da er gleden i hverdagen (og helgen forsåvidt) tilbake!! ikke det at det ikke finnes andre gleder i livet, men dæven så glad jeg er for å ha fått igjen bilen etter 2 mnd. på rep etter innbrudd. Følelsen av helt nytt ratt... den er er så digg! Skal sies at det er som jeg trodde... knirk og skrangling i dørpaneler foran, og litt annen knirk steder jeg ikke klarer å lokalisere.... sånn blir det når alle ledninger må trekkes på nytt! Men dette fikses så fort som mulig. Jeg hater knirk. nestemann (en god stund til) som eventuelt kjøper denne bilen vil få den best skrudde F30'en i alle fall jeg kjenner til!
  16. 14 likes
    Hei, Har da kjøpt meg en F01 750i Xdrive Lci. Har hatt lyst på en 7 serie ei stund og når jeg prøvekjørte så var det ingen vei tilbake. Denne gangen ble det bensinmotor. Disse har N63tu motoren. Dette er en 4.4L V8 med twinturbo. Bilen er kjørt 76000km. Etter råd fra Saltkjelen så jakta jeg etter en bil med en del utstyr, bl.a så har denne Bang og Olufsen anlegget. Den har også brunt interiør for igjen Saltkjelen "alt må ikke være svart". Det er helt sant Har foreløpig bare bilder fra Finn, får bilen om ei god uke for den skal klargjøres og så skal det monteres hengerfeste før jeg får den. Type 750I XDRIVE (EUR) E series F01 (MUE) Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N63T Displacement 4.40 Power 330 Drive ALLR Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/D5 SATB HELL (LCD5) S1CA Selection of COP relevant vehicles S230 Extra package, EU-specific S2FP BMW LA wheel, V Spoke 426 S2VB Tire pressure display S316 automatic trunk lid mechanism S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S358 Climate comfort windscreen S3AG Reversing camera S403 Glass roof, electrical S415 Sun-blind, rear S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S453 Climate-controlled seats, front Vehicle options S455 Active seat for driver and passenger S456 Comfort seat with memory S464 Ski bag S488 Lumbar support, driver and passenger S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4U1 Ceramic appliques for controls S4UR Ambient interior lighting S508 Park Distance Control (PDC) S524 Adaptive Headlights S5AC High-beam assistant S5AE High speed brake system S5AG Lane-change warning S5AT Driving Assistant Plus Vehicle options S5DL Surround View S601 TV function S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S612 BMW Assist S614 Internet, preparations S615 Expanded BMW Online Information S616 BMW Online S698 Area-Code 2 for DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control for Teleservices S6F2 Bang&Olufsen High End Surround Sound S6NF Music interface for Smartphone S6NL Connection Bluetooth + USB devices incl. S6NR Apps Vehicle options S710 M leather steering wheel S760 High gloss shadow line S761 Individual sunshade glazing S775 Headlining anthracite P7R7 Innovation package S7SP Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801 National version Germany S879 On-board vehicle literature German S8KA Dummy-SALAPA S8SC Telematics access request,country-spec. S8TH Road sign detection P9BD Business Package SXE8 Indi. Int. piano lacquer, black, tarsia S1CC Auto start/stop function S1CD Brake Energy Regeneration S423 Floor mats, velours S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German
  17. 14 likes
    Kjøpte en ventepølse til den perfekte F01 dukker opp med komplett rekke til venstre for rattstammen og B&O 😊
  18. 14 likes
    Blei en liten photoshoot ikveld, etter jeg fikk på hjula. Fy faen så fornøyd jeg ble. Kledde bilen perfekt!! 😃 Hva syns dere?
  19. 13 likes
    Takk for det! Ikke alltid like lett å følge med på hva som skjer her. Takk for det! Jeg sa jo til meg at jeg til en viss grad skulle holde den original, men det har likevel resultert i at jeg nå venter på et stort delelass. Første leveranse er forhåpentligvis på plass denne uken her! Takk for det! Ja, elektrisk justerbare komfortseter bak er en helt annen konfigurasjon enn en tradisjonell sittebenk. Bakdelen med denne bilen er imidlertid at det kun er en fireseter og ikke femseter som de normalt er. Ikke at det utgjør noen betydelig forskjell sånn i bunn og grunn. Prøvde meg for øvrig på noen bilder. Litt mørke, men det får vi heller ta lærdom av til neste gang.
  20. 13 likes
  21. 13 likes
    Da er jeg mer eller mindre i mål med prosjektet, og har allerede hatt mange fine turer med bilen. Siste prikken over i-en ble satt i dag da jeg fikk satt på felgene, ferdig lakkerte, og senket bilen ned til den høyden jeg hadde sett for meg. Med 245/45-16 bak og 225/50-16 foran er det ikke plass til et sigarettpapir noe sted. Det subber ikke annet enn ved full sving. Jeg vurderer dog å sette fremdekkene bak, og montere 205/55-16 foran for litt mindre voldsomt preg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å kjøre MYE!
  22. 12 likes
  23. 12 likes
    Siden du er så utålmodig så får jeg vel poste noen
  24. 12 likes
  25. 12 likes
  26. 12 likes
    Ble noen kveldsbilder i dag. Blir jo aldri lei denne bilen.
  27. 12 likes
    Ettersom flere F01er er ute på vift, kommer det en til..
  28. 12 likes
    Etter å ha eid bilen siden 2013, var tiden kommet for at jeg valgte å få den klar for registrering og godkjent bilen. Ikke godkjent som en bmw alpina b10 biturbo, men det en alpina b10 biturbo (ja alpina er et eget bilmerke, selv om de baseres på bmw) en flott dag, med hyggelige folk hos statens vegvesen jessheim
  29. 12 likes
    Dro til Svendsen Eksos i Ski idag for å etterforske videre på AC-anlegget som ikke ble kaldt. Koblet til maskinen og fant fort ut hvorfor. 130g gass i systemet Så da ble det AC-service. Fylt opp med ny gass og endelig kald luft i bilen igjen! Digg Så også at det var litt støv og møkk på kondensatoren, så skal blåse ren den til uka slik at systemet skal få kjølt seg ordentlig også. Utover det så fikk jeg montert E90-hjula idag! Så da gikk bilen fra dette: Til dette: Ble myyye penere, synes nå jeg
  30. 12 likes
    Betalte ett av skiltene nå, og det ble... *trommevirvel*... LAWYER
  31. 12 likes
  32. 11 likes
    Fått igjen litt forskjellig fra Vestby Galvaniske. Rask og rimelig service som alltids Montere litt småtteri for å få stua deler litt bedre sammen. mange er vell kjent med montering og somme ganger trasig demontering av segerringer. dette ofte grunna at mange ikke er klar over at man faktisk har 50% sjangs for å montere segerringer feil veg. Med mindre ringene er fra tetteste innavlen i kina, så har de koniske hull slik at man klarer å få tak i de når de er montert som stoppere inn mot ett tannhjul eller lager. Monterer man med største diameteren av konen utover får man jo det på, men det kan bli en trist affære ved demontering. Så presser vi i navet med mothold på indre lagerbaner. ( og nei, jeg har ikke glemt bremseskjold men skal prøve litt forskjellige bremseløsninger så alle skjold skal modifseres slik de kan monteres og demonteres uten sveising eller demontering av hjulnav.) Millway Motorsport delrin, med presspasning mot bærearm og en tiendedels klaring mot innerhylse slik det ikke er noe friksjon mot foring ved fjæring opp og ned. Ganske harde, og fin skarp klakkelyd når man slår dem sammen forskjellen er større fra svart powerflex til millway enn fra lilla powerflex til svart. Er vell siste bud før uniballs, uniballs orker jeg ikke med tanke på eu kontroller o.l på en veibil.
  33. 11 likes
  34. 11 likes
    Vasket og lagt nytt lag med voks. Klar for avreise i morgen. Om jeg er flink til å ta bilder blir det et lite reisebrev i tråden min
  35. 11 likes
    Tok litt bilder i dag også. Flere i tråden min Skal slutte å spamme nå. Må bare nyte været mens det er her.
  36. 11 likes
    Send meg en pm om denne kan være av interesse. Meget pent F01 eksemplar 😍
  37. 11 likes
    Takker @fxslin og @Gabz! Nå har jeg fått tilbake interiøret fra Tyskland, hvor det har fått på seg et lag med ekte karbonfiber Hoho! Veeeldig fornøyd med denne Holy Trinityen her. Listene, dørhåndtakene og speilene Ser greit ut i mørket også Jeg føler interiøret ble et hakk mer badass og mye mer moderne! Liker spesielt godt hvordan det fortsetter ut til speglene.. Oh yes! Litt kosebilder ble det i tillegg Storfornøyd!
  38. 11 likes
  39. 10 likes
  40. 10 likes
    Siden bilen ikke blir ferdig til e30meet, så måtte eg handle noe for å trøste meg litt s50b32 med 6trinns kasse var og på gatebil i helgen, mye flott å se på! Blant annet @Henrik416 sin e36😁
  41. 10 likes
  42. 10 likes
    Sommerens farkost i juli! Dere tåler vel et par "bilrelaterte" bilder av broer også. Roadtrip fra San Francisco til Miami blir knall - god sommer folkens
  43. 10 likes
    Ble noen flere bilder av bilen her om dagen siden det er sommer og så deilig vær!
  44. 10 likes
    Etter en dag hjemme etter turen, så kom motivasjonen tilbake for å fikse bilen. Så i dag ble nye deler bestilt til en overhaling av bremsene foran. Så da var det bare å få kroppen ut i garasjen for litt pusling. Først skulle denne av, moro under turen. Men pent var det ikke:-) Så var det bare få bilen opp i lufta. Slik ser en biltema skive ut etter 500km med brukte klosser og kaliper. Kaliperen skal av og sendes tilbake til eier. Skiva doneres til en E46 tenker jeg. Venstre side gikk fort, da dette bare hadde sittet på i et par dager. Og alle rustne bolter var "ferdig" løsnet. Høyre siden var det verre med og det ble litt banning over harde bolter. Men litt vilje og wd40 overvinner det meste:-) @Havers er en trofast hjelper i dag også. Var godt å være 4 hender på noen av delene. Men han stakk fort i E39'en sin når vi skulle rydde:-) Dette er en strøken E39 uten rust, den ender nok opp til vinterlagring denne sesongen, da han nærmer seg ferdigstillelse av den. Tok en liten organiserings økt (den lånte kaliperen er helt til venstre, skal være samme del. Men ser det er litt forskjell på dem nå). Få følgende deler skal bli byttet: Skiver (OEM) Klosser (OEM) Kalipere (OEM) - innbytte løsningen. Nye bremseslager - ser om jeg får tak stål omspunnende bremseslanger. Nye bolter til skiver og kalipere Klavene skal bli sandblåst og lakket opp på nytt. + nye OEM glidere Har bestilt bremseskjold, men det visste at for å bytte disse så må jeg av med navet. Så jeg lakker de som sitter på for nå. (så blir disse en del av vinter prosjeket). Håper bare at delene kommer fort og som avtalt, slik at jeg får denne tilbake på veien i finværet!
  45. 10 likes
    Fikk over 80 bilder nå, her er et lite utvalg og mens jeg titta på omgivelsene ble jeg såklart linselus, noe jeg hater:p mens fotografen alltid synes er moro
  46. 9 likes
    Tusen takk. Hadde lyst til å kjøre litt i dag, men bet tenna sammen og tok en skikkelig vaske runde på bilen først. Slik at jeg kan danne meg et bilde om tilstanden virkelig var slik jeg trodde den var og opparbeide en todo liste. Men først så måtte dette her av. Lampene trenger en skikkelig runde, så det var første punkt på todolista. Litt "før" og "etter" bilde:-) Så ble det noen runder med prick bort og surfex HD. Dette var et oppløftende arbeide, lakken ser bedre ut en fryktet. Men forsatt mye steinsprut skader, så det bør planlegges litt panel/lakk arbeide på denne bilen etterhvert. Tok en kjapp runde på motorrommet også, litt letere så se tingens tilstand når det ikke ligger flere år med gammel møkk der. Etter bildet, jeg må nok belage meg på en god del mer vasking der etterhvert. Så ble det en liten kjapp runde med Autoglym rapid aqua wax, slik at det er et lite beskyttende lag på bilen. Positivt stemt over resultatet, men ser man etter så ser man fort steinsprut skader. Tok en runde innvendig også, der var det fryktelig ille dessverre. Fullt med støv, hundehår og noe seigt klissen masse i hanskerommet. Slik så bøtta ut etter ca. 10 min vasking, måtte bytte vann flere ganger. Fikk ihvertfall interiøret sånn nogelunde rent. Slik så det ut etter en liten time. Så min todo liste så langt er: Mer innvendig vask. Jeg må nok ut med seter etterhvert for komme skikkelig til under setene. Skinn behandling (forrige eier har vært flink til dette, så skinnet er god stand) Bakvinduet må byttes ut (dette får jeg av forrige eier, han har nytt OEM liggende på lager). Softtop'en er i godt stand ellers. Felger trenger en skikkelig runde. En felg har klarlakk flass og ser ikke bra ut. Så her må jeg tenke litt på hva jeg gjør etterhvert. Liker Z3M med ACS Type II felger veldig godt, så mulig det er en løsning. Frontfangeren tilstand var litt verre en først antatt med noe sprekker under. Så dette må jeg se nærmere på. ZHP Kule må på plass. Er utrolig hvor stor forskjell dette utgjør. OEM Radio eller tilsvarende og ut med den som står i. Nye matter. Mangler en knapp "inset", så den må bestilles opp asap. "Black" stil, blir vel til å kopiere deler stilen fra 2.8 literen over til denne her. Jeg er glad i OEM+ stil på disse Z3'ene. At det er litt å ta tak i på bilen var jeg klar over, men totalt sett. Så lander bilen litt på + sida kontra hva jeg trodde første inspeksjon av den. (Men så kan man stille seg spørsmålet over, hvor objektiv jeg klarer å være en dag etter kjøpet ) Dagen ble avsluttet med en kosetur sammen med kona i aftensolen. Kombinere litt romantikk med kjøring funker godt for min del:-) Foresten denne står på bilen, den må nok av etterhvert siden jeg ikke har vært der selv å kjørt ennå.
  47. 9 likes
    Er vell som å banne i Kirka og pisse på bålet, men var ute med en kompis for å ta noen bilder, å Tysk får vel være Tysk? Og bilder ble det!
  48. 9 likes
    Mens vi fortsatt venter på instrumentet som er restet i Tyskland fram til slutten av måneden har jeg fått montert performance diffuser bak samt fått bytta klosser foran som kosta skjorta(!!!!!!!)
  49. 9 likes
    Fin ventepølse! Panamera er en staselig vogn, sikler selv på den nye, gjerne som Sport Turismo versjon. Det med B&O og full knapperekke er en "smal sak" å få fikset om bilen du ellers finner er nogen lunde perfekt.
  50. 9 likes
    Har satt på Vossen VFS2 i dag, likte veldig godt de originale også.