Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 03/23/17 in Innlegg

  1. 23 likes
    Takk skal dere ha. Jeg kunne godt tenkt meg sorte rails, men usikker på om folie vil fungere, da jeg faktisk kommer til å benytte takbøyler på de. Får se litt hvilke muligheter som er der. Tenkte jeg skulle prøve å lage et lite hentereisebrev. Ikke det mest spennende, da bilen tross alt var i Norge, men likevel. Normalt har jeg og @magneten vært med hverandre når vi har kjøpt biler, men akkurat denne gangen ble han etterlatt til fordel for en fem år gammel jente med Frost trillekoffert. Planen var egentlig å reise noen dager tidligere, men måtte utsette det litt. Tror det var det beste også, da vi nå unnslapp påsketrafikk både på fly og vei, samt at vi nå reiste kvelden før slik at vi kunne ta det litt mer med ro. Dette var forøvrig første gang 5-åringen var i et fly, så det var jo litt stas. Etter en kort mellomlanding i Oslo gikk turen til Trondheim og Værnes Lufthavn. ...hvor det ble overnatting og togtur til Verdal neste morgen. Ble dessverre lite bilder her, men bilen stod der den skulle stå, og nøklene ble mine. Klar for en liten kjøretur på 1100km... Jeg ville ha bilen levert på vinterdekk, da jeg var usikker på været over Dovre og Haukeli, noe som betyr piggdekkavgift. Føret var naturligvis pent, og det hadde ikke vært noe problem å kjørt med sommerhjul. Dette er ikke jeg vandt til... Får bare håpe jeg klarer å velge rett pumpe i fremtiden. Et stopp i Berkåk(?) for å hilse på en noe nedsnødd og trist Gråtass... Med barn på tur blir det en del stopp, men på en annen side er det faktisk ganske mye som er verdt å se langs veien også. Her i Sjoa. Flott kunst på toalettet. Bilen må jo også bli avbildet selvfølgelig! Rasteplass på/ved/i Biri. Gjør seg med LED-lys. Totalt ubrukelig bilde, men det er ihvertfall en Melbourne-rød F25 X3 bak der i speilet. Enda et obligatorisk(?) stopp, Bolle-bensinstasjonen ved Espa. Bollene var gode de, men om det var så mye bedre enn andre boller er jeg usikker på. Nok et skitten-bil bildet. Fant ut det kanskje var en idé å finne en plass å sove før vi ankom Oslo, så da ble det nok en stopp for å bestille hotell. Jeg ønsket hotell med egen garasje, noe som var enklere sagt enn gjort, men fant nå et til slutt. Greit med litt aktiviteter imens... Så var vi plutselig i tykkeste Oslo. Ned verdens trangeste parkeringsgarasje. Et under at det i det hele tatt gikk. Var dessverre for opptatt med andre ting til at jeg tok bilder, men her var jeg virkelig glad jeg hadde surround-view. Ny dag og nye muligheter. Siste etappe ut fra Oslo, og da havnet jeg bak denne. Jeg så faktisk den samme bilen i Oslo i sommer også. ...og bilen blir skitnere og skitnere. En noe spesiell ekvipasje i Flatdal. Etter dette ble det ikke noe mer stopp, da femåringen sovnet, noe som heller ikke førte til flere bilder. Havnet bak denne når jeg nesten var hjemme, og den fortjente et bilde. Jeg passerte forøvrig denne på vei ut fra Oslo, så vi brukte tydeligvis ca. like lang tid. Jeg glemte dessverre å nullstille trip-computeren, så distansen stemmer ikke helt (kjørte 1120km totalt), men statistikken ser nå slik ut. Ned til Oslo gikk det forholdsvis rolig for seg i "comfort", og snittet var på 5,7 på det laveste. over Haukeli gikk det mest i "sport", og forbruket gikk derfor noe opp.
  2. 20 likes
    Nesten, men ikke helt. Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen: Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".
  3. 19 likes
  4. 17 likes
    Tenkte jeg kunne skrive litt info om bilen (beklager dobbelpost, dere får heller rapportere meg ). Som dere sikkert har skjønt er dette en X4 xDrive30d i fargen Melbourne-rød. Videre her den sort Nevada skinninteriør, 19" style 622 felger og sportsautomat (standard med denne motoren). Jeg vil selv påstå at bilen er ganske greit utstyrt: S223 Electronic Damper Control (EDC) S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access P337 M Sports package S3AC Trailer coupling S3AG Reversing camera S3AT Roof rail, aluminum, satin finish S403 Glass roof, electrical S420 Sun protection glazing S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S459 Seat adjuster, electric, with memory S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss S508 Park Distance Control (PDC) S534 Automatic air conditioning S536 Auxiliary heating S544 Cruise control with brake function S552 Adaptive LED headlight S563 Light package S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AG Lane-change warning S5AS Driving Assistant S5DL Surround View S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon Surround Sound system S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AP Remote Services S6AR Internet S6NS Convenience phone, expanded Smartphone S6UH Traffic Information S8TH Road sign detection Jeg har fjernet endel av "linjefyllet" og uthevet et par ting jeg setter litt ekstra pris på. Av utstyr den mangler er det ikke så veldig mye, men det irriterer meg litt at den bare har driving assistant-pakken, og ikke driving assistant plus som også gir active cruise-kontroll. Jeg tviler sterkt på det blir aktuelt å ettermontere noe slikt, men det er noe jeg gjerne skulle hatt. Ellers så lar ikke oppvarmet ratt seg kombinere med lane departure warning (ganske teit, da BMW klarer dette på andre modeller), så det har den heller ikke. Av andre ting så mangler TV-funksjon og lukeparkeringsassistent (sikkert mer også, men det er dette jeg har lagt merke til). Ellers har jeg endelig fått vasket den, byttet over til sommerhjul, samt byttet ut skiltplaten bak til en bedre en. Gjenstår fortsatt å fjerne den foran, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der, da jeg helst vil fjerne hele skiltholderen.
  5. 17 likes
  6. 16 likes
    For snart to år siden satt jeg å skrev en lignende post, da om den nye e91 325i vi hadde kjøpt. Vi var blitt en familie på 4, og min gamle e46 ble for liten. Dere som har fulgt med på tråden om vår e91 har sikkert plukket opp at den er solgt til en herremann her inne på forumet og vi har handlet en "ny" bmw. Historien er ganske lik, vi utvidet familien til 5 med ei lita jente før jul. Jeg skjønte fort når vi skulle ha en til at grombilen ble for liten for fem, spesielt siden to av de kom til å trenge barnestoler i noen år. Vi valgte for så vidt å vente med å handle bil, men det var ikke noe særlig for 9 åringen å sitte imellom barnestolene så vi måtte ofte kjøre uten henne når vi skulle handle. Har vært utrolig fornøyd med 325en, gjort mye med den og blitt glad i den som man ofte blir når man er slik som meg. Selv om salget var vemodig er jeg glad for at bilen blir tatt godt vare på videre. Dere som har lest den forrige tråden min har sikkert lest litt om begrunnelsen for biltypen. F34, Gran Turismo som den heter er ikke den mest populære, grunnet en kontroversiell utforming. Ikke noe å legge skjul på, rumpa er stor. Ikke like stor som på 5 serie GT, men er en bil som har mye "haters". Hadde prøvd F11 med barnestoler noe som gjorde at den måtte utelukkes. Testet så ut 225xe i fall den kunne være stor nok. Den har et bredt baksete, men var ikke lang nok i kupeen for å være komfortabel på langkjøring. Tittet så på 2 serie Gran Tourer, en biltype ala Ford Smax. Ikke akkurat den mest inspirerende bilen, men ønsket ikke å bytte merke. Det var jo neste mulighet. Ford Mondeo stasjonsvogn eller Skoda Superb, de ville være stor nok. Men på vei ut av Bmw i Bodø sa selgeren at jeg måtte sitte i GTen. Da fikk jeg en åpenbaring! For en plass! Det var bakseteplass omtrent tilsvarende 7-serien, bredt baksete, og svært bagasjerom! Ding ding ding, jeg fant bilen! Dette var for noen måneder siden, siden fulgte jeg med på finn hver dag. Hadde egentlig mest lyst på 320i, men med andre kriterier som xdrive og krok til en grei penge så var de svært få og omtrent ingen hadde msport. Etter en stund dukket det opp en med webasto, den eneste av GTene på finn som hadde det. Dette var en diesel, men hadde alt av annet utstyr som vi trengte. Han hadde også lagt ved bilder av en test av 3 serie sedan, stasjonsvogn, gt, 4 serie coupe, gran coupe, x3 og x4. Prisen var for høy for oss, men sendte han allikevel melding om bilen. Og lurte på om han kunne sende meg testen. Det kunne han ikke, for han hadde rotet bort bladet.. Tiden gikk, og en mandags morgen kom jeg på jobb og så han hadde senket prisen slik at den ble veldig aktuell. Han hadde det for øvrig travelt med å få den solgt, siden han skulle ha ny bil som ventet en og en halv uke senere. Heldigvis ordnet alt seg, vi fikk solgt bilen fort da vi hadde avtalt salg på den så snart vi fant bil men hadde egentlig sett for meg et par måneder til før den ble overtatt av ny eier. Bilen var utstyrt med xdrive, elektrisk hengerfeste, msport, sportsautomat, skinnseter, navipro, dab+, hifistereo, elektrisk bakluke (standard på GT, men deilig å ha!), adaptiv cruise control og webasto for å nevne noe. At selgeren hadde kallenavn Vaskekjell var jo for øvrig tillitsvekkende! Et par riper som må rubbes, men ellers bare vaskeriper på bilen. Ser frem til en grundig polering til våren! Noen lånte bilder fra annonsen inntil jeg får tatt noen skikkelige bilder selv. Er ikke akkurat sesong for ren bil her oppe nå.. På bildet over er førersetet trukket helt bak! Utstyrsliste for dere utstyrsfriker Type3Y51 Model320d Xdrive - EUR Development CodeF34 ChassisSAT SteeringLL Doors4 EngineN47T Displacement2.00 Power135 DrivetrainALLR TransmissionAUT ColorBlack Sapphire Metallic - 475 UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW Production PlantDINGOLFING Production Date2014-01-18 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2V5 19"lt/aly Wheels Doublespoke 598/mt 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 598 M 216 Servotronic Servotronic 225 Standard Suspension Serienfahrwerk 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier 322 Comfort Access System Komfortzugang 337 M Sport Package M Sportpaket 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information 6AP Remote Services Remote Services 6AR Internet Internet 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6S4 Language Version Swedish Sprachversion Schwedisch 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 843 Engine Design Motorauslegung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz
  7. 16 likes
    Påsketur gjennom Tyskland, Sveits og Frankrike. God påske.
  8. 15 likes
    Etter at jeg solgte 323n min for snart 3 år siden ( http://bimmers.no/forums/topic/685964-min-1979-323i/ ), har savnet etter en eldre BMW vært sterkt. Jeg har vært STOR Alpina-fan i over 30år nå, så dagdrømmingen har derfor dreid seg mer om bilene fra Buchloe enn de fra M GmbH. Var selvfølgelig altfor sent ute til at en E30 (B3 2.7 eller B6 2.8/3.5) skulle være innenfor økonomisk rekkevidde, og med E36 prisene på opptur, var det nå eller aldri. Jeg har brukt "noen" timer på mobile.de og autoscout24.de og var ganske nær på å hente en 1996 B3 3.2 fra Nederland, men var ikke 100% trygg på historikken, og heller ikke sikker på om jeg ville bli fornøyd med en Switchtronic-bil (automat). Så tikket det inn en sms fra en kjenning i BMW-miljøet som hadde hentet bil fra Tyskland, og jeg måtte bare dra å se på den. Bilen var til salgs, og etter en del spekulering og vurdering ble det gjort en deal, og bilen ble hentet på tirsdag Er dårlig med bilder foreløpig, men her er i allefall info på bilen; BMW/Alpina B3 3.0 Limousine (E36), nr 178 av 359 produserte Førstegangsregistrert 27.07.1994 En eier frem til april 2004 (ca 75000 km) I "privat bilsamling" (hva nå det enn måtte bety) frem til mai 2016 Importert til Norge i august 2016 Servicehistorikk Utstyr Bilen har nå straks 93000km på telleren, og det eneste å sette fingeren på er et par kantskader på felgene og steinsprut i front og litt på panseret - og egentlig synes jeg det ikke gjøre så mye; jeg liker at bilen ikke er så strøken at jeg ikke tør å bruke den. Har bare fått kjørt 150 km sålangt, men dette kjennes definitivt ut som en riktig bil for meg Legger ved bilder fra forhandler Tyskland i fjor sommer - egne bilder kommer når været tillater det..
  9. 15 likes
    Dagens foreløpige bilder, har rukket å kjøre ca 3 mil, vist frem bilen til familie og fått testet de nye lyktene i mørket, samt litt drag. Men ikke fullt gasspådrag enda. Uansett en knall bil å kjøre. Så sykt fornøyd!
  10. 15 likes
    Nå har jeg fått opp tempoet litt, ettersom det nærmer seg vårmønstringen til BMWCCN. Det er utrolig hvor mye tid det tar å montere alt småtteriet, gummilister, speil, lykter osv. Det er alltid noe uforutsett som dukker opp, og man vil jo gjerne shine opp alt før det monteres også. Ble veldig fornøyd med baksetene, deilig å få de på plass! Så nå er det ikke lenge før jeg kan ta første skikkelige prøveturen, og regner med å komme med en større oppdatering om ikke mange dagene.
  11. 15 likes
  12. 15 likes
    Det er mulig du synes det er en tragisk holdning og det beklager jeg, men for meg med flere er mye av gleden og gløden med modellen borte. Når man blir bombardert med meldinger til alle døgnets tider fordi enkelte forventer og tror at man er et døgnåpent leksikon og det blir postet hallo, hallo!! og hallo!?!? fordi man ikke svarer midt på natten skjønner man hvor "skapet står" hos en del av eierne. Når det eneste fokuset er å ha lavest mulig bil som skraper borte i hver minste kant, kappe fjærer, ha smalest mulig dekk på bredest mulig felger, samt fjerne både DPF og bakpotte for å erstattet med 3,5" rakrør og smakløs dieselstuss - ja, da begynner vi å snakke litt Volvo 240-vibber her. Folk vil gjerne at vi (vi som har forsket og drevet med litt ettermonteringer) deler all kunnskap gratis, og griner på nesen av en 500-lapp for koding og diagnostisering. Det brukes tid og energi på å prute ned prisen en 50-lapp og verdien i hjelpe man får ses ikke i det hele tatt. For meg forsvinner lysten og gleden på modellen (det er sikkert en kombinasjon av at jeg har eid bilen i seks år og sånn sett opplevd et generasjonsskifte på modellen) og bilmerket (det har nok mer med alt rotet BMW driver med, og all de-premiumifiseringen de holder på med - for å sette det litt i perspektiv betaler man faktisk like mye for en Maserati Ghibli med 3,0d og 272hk som en ett år nyere 520d/525d) når det blir slikt, men om andre synes det er topp - vær så god. Hver sin lyst sier nå jeg.
  13. 15 likes
  14. 14 likes
  15. 14 likes
    Takk Og takk for tips! Får en jevn stråle fra Karscheren også, men det bli altfor svakt trøkk Kjekt du ville kjøre ilag, @leif harald! Det var en god dose amcar, ja. Men noen tyskere også Her ruller vi i stil Latterlig tøff M3! Digger Yas Marina-blåfargen. Vi reppet BMW hardt på treffet. Rett ved inngangen Myye folk! Bra oppmøte og fantastisk vær Jarles M3 var på plass Motorsykkel i karbonsvart Selvfølgelig med drone på stedet Det var litt mye cowboy på treffet, men det er helt ålrait Herlig Datsun Føler det bare kom mer og mer folk Jeg fikk oppleve min store drøm om å ha panseret oppe på biltreff Skikkelig gøy når folk kommer å kikker å tar bilder Masse folk! Denne doningen vant "Coolest Cruiser" Etter noen timer på treff ble treffet rullende. Det ble cruising på kaien og litt innover Karmøy Pit stop på McDonalds Tilbake på treff-stedet for nachspiel og prisutdeling. Prisene som ble utdelt var "Longest Distance Traveled", "Coolest Cruiser", "Best Motorcycle" og "Best Classic" Det ble ingen priser på meg denne gang Kjempekjekk bildag! Gøy med så mange oppmøtte og så utrolig fint vær! Ser frem til mange flere treff
  16. 13 likes
    Takk for fine ord. Det er jo i utgangspunktet en ganske spesiell og sær bil, så jeg har full forståelse om den ikke faller i smak også. Skal prøver å skriver litt om dette valget, så beklager om det blir noe langt. Som @E.H.D er inne på, så er ikke dette en typisk familebil. Jeg har lenge tenkt på hva som skulle komme etter e61-en, og det naturlige svaret her er nok F11. Jeg har ingenting i mot F11, og jeg tviler ikke på de er fantastiske, men jeg synes likevel det blir litt likt e61-en, og rent praktisk er jeg ikke hva en F11 kan som e61-en ikke kan (nå kan jo det argumentet brukes mot det meste, men likevel). På grunn av dette hadde jeg lyst å prøve noe litt annet når jeg først skulle bytte. Det meste ble vurdert, inkl. 3GT, 4GC, 5GT, e70 og F15. 3GT er en bil jeg faktisk kunne tenkt meg (tror ikke @Gorg gjorde et dumt valg der ), men i likhet med 4GC (som ble for liten) har disse begrenset hengervekt, og et av mine krav var at denne skulle være minst 2000kg. Derfor ble dessverre disse uaktuelle. 5GT har jeg lenge prøvd å like, og jeg er ikke i tvil om at det er en fantastisk bil, men jeg klarer ikke å like utseendet på den uansett hvordan jeg prøver. e70 ble rett og slett for gammel, og skal man ha facelift og litt utstyr er de jo ikke direkte gratis... F15 synes jeg blir noe for stor som nevnt, i tillegg til at disse også koster naturligvis. Uansett, X4 har også lenge vært en bil jeg har hatt sansen for. Jeg har alltid likt X6 også slik det er sagt, men i dette tilfellet blir e71 for gammel rent teknologisk/utstyrsmessig, og F16 blir noen hakk for dyr (i tillegg er den også stor). X4 er sånn sett et greit kompromiss, men da den faktisk er hakket mindre enn e61-en har den aldri blitt seriøst vurdert. Jeg har likevel fulgt litt med på X4-"markedet" en god stund, og for noen uker siden dukket det opp en hvit 30d hos min lokale Bavaria. Denne var kjørt relativt langt, og første kjøper hadde ikke akkurat tatt helt av på utstyrslisten (den manglet bl.a. fjernlysassistent, noe som kostet 1100,-(!)). Likevel så ble jeg litt nyskjerrig på denne bilen, da den var pent priset, så jeg tok turen opp og kikket på den. Jeg hadde egentlig ikke noe særlig med forventninger, da mitt inntrykk av disse er at de er "gammeldags" innvendig (dashborddesignet er jo ikke noe de har fått direkte skryt av), samt at de muligens er litt båtaktige. Jeg var vel igrunn derfor mest ute etter en bekreftelse på at dette ikke var en bil som vil fungere for oss. Her tok jeg skrekkelig feil. Jeg syntes bilen var helt fantastisk å kjøre, og ble virkelig imponert. Nå hjalp det naturligvis litt at dette var en 30d (211hk her også), men jeg ble likevel litt forelsket i bilen. Dashbordet som jeg hadde bestemt meg for å hate på forhånd tok jeg meg selv i å like, og jeg syntes bilen faktisk var ganske trivelig innvendig... Jeg hadde med meg fire(!) barneseter for å teste ut hvordan det gikk med tre i bredden, og jeg skal ikke på noen som helst måte skryte av at det var god plass, men det gikk uten problem, og dermed var det i gang. Selv om jeg likte bilen jeg testet fant jeg ut at mangelen på utstyr hadde gjort at jeg bare hadde irritert meg hver gang jeg satt meg inn i den, så den ble fort lagt på is. Samtidig har jeg fulgt med på den røde en stund, og fikk snakket denne noe ned i pris, så da ble det visst kjøp etter (veldig) mye grubling og tenking. Ideelt sett burde man nok valgt bensin slik tidene er, men utvalget av disse med bensin er ganske fraværende. Det finnes en og annen 28i, men 35i må man til Tyskland for å finne, men det styret det fort kan medføre. Så får vi se om dette var tidenes bomkjøp eller ikke... Når det gjelder planer så har jeg dessverre ikke noen, hverken når det gjelder felger eller andre ting. Jeg kunne likevel tenkt meg de originale 20"-hjulene man fikk til disse, men de koster jo sitt kan man si, så usikker på om det skjer så mye der. Når det gjelder power kit er dette noe jeg absolutt ønsker, men det er nok ikke noen hemmelighet at lommeboken er vrengt både en og tre ganger, så jeg får rett og slett se hva det blir til. Prisen jeg har fått antydet hos min lokale Bavaria er langt fra prisen @ogee1 måtte ut med, så får se litt hva de klarer å trylle frem også. Så får vi se hvordan denne bilen fungerer i praksis for oss. Bagasjerommet er noe mindre enn på e61-en, men faktisk ikke så veldig mye i praksis. Det man taper er stort sett i høyden. Baksetene er noenlunde like, men armlenene på dørene bak er hakket bredere i X4, så det er noe smalere mellom disse. En annen ting er utsikten bakover gjennom bakruten, her tror jeg det fort kan være litt kjeft å få... Får satse på ryggekamera og sourroundview hjelper litt på her. Ellers satser jeg på at 2400kg i hengervekt skal holde.
  17. 13 likes
    Hentet denne fra vinterlagring, nå som været viser seg fra sin gode side.
  18. 13 likes
    Hei alle sammen. Da var det tid for å legge ut litt bilder av min nåværende bil. En 2012 modell BMW M550XD. Jeg er meget fornøyd med denne. Den har voldsomme kreftreserver samtidig som den er romslig og komfortabel. Carbonsort 2012 modell med 110 000 km på telleren. Det meste av utstyr utenom B&o, homelink, RSE og nightvsion.. Jeg har tonet rutene, skiftet til carbonfiber interiør, skiftet til M Performance skiltrammer, satt på svart M grill og skiftet til 21" BMW Style 312 felger. Bilen er også remappet hos Dieselpower i Trondheim. Vurderer H&R 35mm senkefjærer og M peformance carbon frontspoiler. Meninger ? Legger ved noen bilder av mine tidligere biler slik at jeg får samlet litt av dette i en tråd BMW 730D Lumma, Audi A8 4.2 TDI ABT, BMW 640D, BMW 520XD, BMW E39 M5, BMW 640D Gran coupè, Audi A8 4,2 TDI Lang, BMW 525XD og Porsche Panamera Turbo.
  19. 13 likes
  20. 13 likes
  21. 12 likes
  22. 12 likes
  23. 12 likes
    Tenkte å legge ut litt ifra påsketuren vi hadde med bilen nå i påsken. Turen gikk til Hamburg, en by jeg alltid bare har kjørt igjennom. Jeg var som vanlig utrolig skeptisk og pessimist på forhånd til å kjøre ett såpass stykke i en 23 år gammel bil. Det skulle vise seg å være helt totalt ubegrunnet, hverken firmabilen eller F10en hadde unnagjort denne turen på noen bedre måte. Bilen tok oss ned og opp komfortabelt, raskt og effektiv. Jeg har sagt det før, BMW aner ikke hvor bra bil de lagde når de produserte E34. Når det er sagt så er det ikke mange som drar på tur i så gamle biler, trodde jeg iallfall. Dag 1 Avreise! Vi reiste med tidlig avgangen med Color Superspeed. Så i seks tiden på morgenen legger vi i vei Flotte motorveier begynner alt i Norge, det er ikke dårlig Vi spiser frokost på båten med utsikt over havna i Kristiansand hvor morgensolen brer seg over Fint og rolig på sjøen. Møtte dog på litt annen båttrafikk Uten bensin duger helten ikke. Fyller alltid tanken på Shell 7 eleven i Hjøring. Hamburg here we come! Danmark er ett drøyt stykke, vi kjører jo tross alt landet på langs... Ble en liten stopp og pause på City i Flensburg. En ordentlig bøs Jeep Grand Cherokee...HEMI power Så tar vi fatt på Autobahn, med fri fart og lite trafikk. Jeg tenkte å ikke ha så høy fart, sånn ca 120 km/t. Men bilen tok dette så pent at jeg etterhvert lå i 140-150 km/t i snittfart. Denne bilen har ikke glemt sine gamle kunster som venstrefelt jager på Autobahn Her nede ved bredden av Kiel kanalen lager de Lüssen yachter, noen av verdens flotteste farkoster til sjøs Dette var jo dømt til å skje.....østeuropeere 😡👎 Men så åpner veien seg opp igjen. Jeg synes bilen er veldig fint giret, det er ikke slitsomt å ligge i 150 km/t. Selv med 150 slappe hester så klarer den å bygge seg opp fart ganske raskt igjen om man må bremse. Vi nærmer oss.. Vi glir inn i Hamburg. Bilen gikk her i 6 år før den kom til Norge, nesten så den følte seg lystig på gamle trakter Han her karen burde kanskje vaske bilen sin snart.... Heinrich Herzt Turm, alle tyske byer har ett tårn Her har dog den roterende restauranten vært stengt siden 2002 pga asbest, synd... Vel fremme ved hotellet Utsikten ifra hotellrommet var det ikke noe å si på Vi fikk rom i 26 etasje, nest høyest Til og med minibar på rommet, det blir sjeldnere og sjeldnere dessverre.. Nede i garasjen på hotellet møtte jeg denne Jeg er ikke eneste nordmann som reiser på påskeferie i gammel BMW. Dette er en 1990 E32 735i, samme eier i over 20 år kunne Vegvesen.no fortelle. Denne har gått over 400 000 km så det er sikkert ikke første gangen den er på langtur Parkerte vis a vis den i parkeringsgarasjen, så det ble ett lite flash av 90 tallet for hotellets park gjester der Etter å ha installert oss på hotellet så tok vi en spaser tur i sentrum. Jeg kan bare anbefale Radisson Blu Hamburg, flott hotell med veldig sentral og bra beliggenhet Ett eller annet slags nazi monument, trodde ikke tyskerne var så glade i slikt? Hamburg er iallfall en vakker by med sine kanaler, skiller seg ut i tysk målestokk Heinrich Hertz Turm by nigth Det var noen skikkelige stoler i lobbyen på hotellet Fortsettelse følger
  24. 12 likes
  25. 12 likes
  26. 12 likes
    Da er vårklargjøringen ferdig😊Gjenstår kun å få på sommer skoene😎
  27. 12 likes
    Da var bilen solgt! Tok en siste vask i dag tidlig. Deretter var det litt autografer som skulle byttes. Og da var det på tide å forlate bilen. Siste bildet jeg noen gang tok av den: Må si det ble overraskende trist å selge den. Gleder meg til å skaffe noe nytt, men var litt som å overlevere ungen din til en fremmed og dra Savner den allerede litt. Jaja, den er nok i gode hender nå.
  28. 12 likes
    Bilen skulle egentlig få 2-3-stegs lakkorrigering og kjeramisk forsegling denne omgangen. Men ettersom lakken fra MPS Micropaint sin Smart-Repair var såpass ny, ble det kun 1-stegs lakkorrigering og voksing i denne omgang. (Man bør vente 6 uker før rubbing, 8 uker før forsegling på lakken. Det stod i svart og hvitt i MPS sine papirer fant vi ut. Så da vet vi det ) Skal tilbake til Pettersen Autospa i mai for fullstendig baluba! Men herlighet, resultatet er jo latterlig bra! Jeg er maks fornøyd Swissvax Shield ytterst Ble overskyet på kjøretur Kjekt å kjøre noen ærend i gatas reneste bil Den ble fullstendig omfanget av støv etterhvert. Supermye støv langs veien i dag. Fikk spylt den ren før det ble kveld i garasjen
  29. 11 likes
  30. 11 likes
    F15 X5 med halogenlys (!). Det flaueste må ikke være at førstegangskjøperen trolig (forhåpentligvis) glemte å krysse av for xenon- eller LED-lys, men at BMW i det hele tatt tilbyr dette på en bil som starter på rundt 1.000.000,-. Helt krise, faktisk.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94706377
  31. 11 likes
    Klubben vår (RV555 gatebilklubb) slo seg sammen med Hordaland gatebilklubb og arrangerte i går streetmeet på Sartor storsenter, like utenfor Bergen-Vest. Ble veldig bra oppmøte og god stemning Noen måtte jo ta over stafettpinnen etter Bergen Gatebilklubb "la ned" i år. Jeg var da med i crew som offisiell fotograf, så min egen bil ble satt til side for andre å nyte, mens jeg fokuserte på alle de andre sine. Oppdraget mitt var å ta litt oversiktsbilder, stemningsbilder og bilder av enkelte ting som skilte seg ut. Herlig med sol og blå himmel, men ikke det beste å ta bilder i. Haha. Jeg dro også med meg enkelte biler jeg likte ned på en forhåndsvalgt location og tok en liten shoot med dem. Alle som ville kunne også få gratis bilder, men det var ikke mange som meldte seg. Noen var litt sjenerte, andre ville bare se på, noen ville kopiere kamerainnstillingene mine og de aller, aller fleste fikk ikke med seg at de kunne bli med på shoots en gang. Det var mye høyere standard enn Gatebilklubben har hatt de siste årene. F.eks. i fjor var det sånn 3 biler jeg likte og en haug med vrak. Heldigvis fikk vi samlet inn drøssevis av M3, M5. t.o.m X6 M, 911er, GT3 RSer, Ferrarier, S4, RS4er, RS5er og mange andre artige biler. Også bra oppmøte på veteraner. Skikkelig smeltedigel. Litt stemningsbilder/oversiktsbilder: Så litt mer spesifikt: Og til sist:
  32. 11 likes
  33. 11 likes
  34. 11 likes
  35. 11 likes
    Da var E60'en solgt - heldigvis bare til nabobyen, så den sikkert ses igjen Må bare benytte anledningen til å skryte litt av E60 og denne bilen, har knapt vært et eneste problem utover vanlig vedlikehold og service på snart seks år og vel 60.000 kilometer. Tommel opp for god kvalitet
  36. 11 likes
    Klar for tur til Stavanger Selvfølgelig først av alle(!) i reiselaget til ferjekaien. Pole position Her ankommer hele reiselaget på sin Yamaha XJ6 Tøff sykkel Populær avgang. Hadde dette vært noe, da? Superfint vær! Padda er klar Rånings! Fremme på stedet kl. 13:30. Treffet begynte 14:00 og det var null biler å se. Var vi komt på rett plass? Vi spaserte til Circle K for litt faktisk ikke coffee. Når vi kom tilbake var det komt et par biler. Rånefaktoren var høy på dette treffet Klokken runder 14:00 og biler ruller inn. Digg! Hvor mange skiltholdere er nok? Ikke 4 hvertfall. For en sykt fin farge, @sydenfareren! Bilen min borte i rånehjørnet. Trilla meg bort til BMW-varmen Så kom det noe spennende. En McLaren 570S! Råtøff i virkeligheten! Sinnsykt bra spec også Et par motorsykler. Tar oss en liten photoshoot før vi drar hjem Ganske greit treff, men det var på en måte som å bare henge på en parkeringsplass.. Savnet det "offisielle"-preget Kjekt å være med, da Kjøreturen opp og ned var også latterlig gøy!
  37. 11 likes
    Siste gang du ser den, @Gabz? Holy Moly, @johnja Usedvanlig vanlig parkert i dag
  38. 11 likes
  39. 10 likes
    Da har jeg fått bilen på bane igjen. var vel første bane treffet i år på Rudskogen med Trackday. fikk kjørt hele dagen uten problemer. fått på nye federal ss 595 dekk som funker meget bra til en god pris også fått vasket og shinet bilen etter en kort vinter Blir også nye planer fremover med denne her. har lenge hatt lyst til og kjøre BMW Cup men synes den blå er får fin til og konvertere til Lisens bil. så da ble det ny bil som skal gjøres klar til neste år igjen
  40. 10 likes
    Får heldigvis tid til litt kos med min egen bil også. Klargjøring til polering i helgen
  41. 10 likes
    Idag ble det test fitment foran og bak. Heldig magisk hvordan dette ble😻. Små justering så er den ferdig får i år! Btw: telefon bilder...
  42. 10 likes
    Takker for så fine ord Og gratulerer med å finne opp mitt nye favoritt-uttrykk: "Detalj-inntrykket!" Jeg tenkte på nettopp det med karbonnyrene, men det gjelder jo forsåvidt bakenden på bilen også Du får sagt det du, @fxslin! Slenger med et siste bilde på kaien også
  43. 10 likes
    Det blir det Får den nok etter påsken 😉
  44. 10 likes
    Slo sammen en video av bilens forandring fra start til slutt. Sjekk den gjerne ut om du er interessert
  45. 10 likes
  46. 10 likes
    Takker for kjekke kommentarer, @sydenfareren, @norbakken, @Gabz, @DanielStance, @And-reas og @andreaskarm! Z4 er en fryd å kjøre, uansett forhold og veier! I dag skulle bilen bare få byttet/flushe kjølevæsken hos Bavaria, noe jeg egentlig hadde tenkt å prøve selv. Men fant ut det var greiest å la Bavaria fikse biffen Jeg hadde også tenkt å bytte motorolje, oljefilter, girolje og differensialolje selv (hos @awt sin Modifigarasjen), og hadde kjøpt inn diverse oljer. Dette kunne jo Bavaria bare ta i samme slengen vel? Det kunne de! Og jeg lot meg friste. Det var også null problem at jeg medbrakte oljefilter og oljer til girkasse og differensial Midt under servicen hørte jeg om de kunne få litt mer negativ camber utav forhjulene i tillegg. Etter litt bildefremvisning og forklaring fra min side, så fikk de ordnet det også. Knallservice hos Bavaria Haugesund i dag! Guttaboys arbeidet overtid(!) for å få bilen ferdig i dag! Fikk hele sulamitten til god pris også. De prutet til og med seg selv til slutt! Hva som ble utført: - Byttet kjølevæske. - Byttet motorolje og oljefilter. - Byttet girkasseolje. - Byttet differensialolje. - Negativ Camber fremme. - Hjulstillingskontroll. Det var som å kjøre en ny bil hjem! Giringen var silkemyk og presis. Rart at det skulle være så stor forskjell Samvittigheten min er også silkemyk. Godt med et saftig oljeskift på alle fronter 100% inspirert av @StigJ, så fikk bilen seg en god vask før servicen Fremme hos Bavaria. Her var det litt snacks Og tadaa! Etter vidunderservicen Ser man et lite hint av negativ camber fremme? Ikke veldig lett å se, men her ser dere at forhjulene var ganske rett opp og ned før, i forhold til bakhjulene Etter Nokså lik Camber fremme og bak nå. Fornøyd Et siste etter-bilde Nå skal det settes banerekord på Nürburgring!
  47. 10 likes
    Årets første håndvaske ble like greit full vårvask
  48. 10 likes
    Var så ute på en kjøretur og fikk tatt noen bilder. Synes dette ble bra.
  49. 10 likes
    Levert nybilen på oljeservice Herlig med xdrive og webasto tidlig en vinterdag 👌🏻
  50. 10 likes
    Bilen ansees nå som solgt, og hentes etter planen på lørdag. Oppdaterer her når det faktisk er i boks