Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 02/26/17 in Innlegg

  1. 20 likes
    Da var endelig dagen kommet. Fikk hentet bilen i dag. Begynte jo selvfølgelig å snø i Stavanger i dag..... Men følelsen av å sette seg i en helt ny bil. Priceless . Uvant å kjøre til å begynne med, har ikke kjørt skikkelig bil på snart ett halvt år. Kjenner at det blir lange 2000km med innkjøring. Lyden fra AcSchnitzer eksosen var rå. Stor forskjell fra comfort til sport+ Bilen står på vinterdekk og er blitt kjørt på våte veier.... Så derfor skitten bil. Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert.
  2. 17 likes
  3. 16 likes
  4. 16 likes
    Skjer lite med bilen for tiden pga huskjøp, men skal bestille custom kanter og tønner til ACS hjula, og få lakkert de. Noen "ferske" bilder. Kommer flere oppdatering utover våren, men M5'en er ikke første pri fremover..
  5. 14 likes
    Hadde en 1979 323i som jeg solgte for tre år siden og som jeg har savnet dypt..
  6. 14 likes
    @StigJ Fått endelig montert på sommerhjula.
  7. 14 likes
  8. 14 likes
    Heihei bloggen Da har jeg vert ute på Bavaria å snoket litt mens performance utstyr blir montert. Og jeg må si at det sorte og karbonen går veldig bra sammen med den blåfargen.
  9. 13 likes
    Det er ikke ofte Ugland åpner sin private bilsamling for publikum, men i kveld gjorde de det. Da måtte jeg bare hive meg rundt å komme meg bortover til Grimstad. Dette er vel det nærmeste man kommer Jay Lennos bilsamling på Norsk jord, i Skandinavia og kanskje i nord Europa. Her er det mye perler ifra alle sjangere, jeg fikk bare tatt bilde av en brøkdel... Noe annet jeg liker er at alle bilene har bruksmerker på en eller annen måte, de kjøres alle gjevnlig ute på veiene. Alle bilene er registrert og EU godkjente, klare til å dure av gårde på veien. Trenger jeg å skrive noe her egentlig... Norsksolgt 1986 Countach med 28 000 km på tellern Ferrari, De tomaso og C1 Corvette... 1957 Packard Clipper, solgt ny i Norge den 13.08.1957 og har hatt samme eier siden den dagen. Camaro 5,0 liter med 45 000 km, solgt ny i Arendal i 1979 Denne fargen vakte nok oppsikt på Sørlandske veier på sent 70 tall.. 1972 2002 parkert i den aller første garasjen som Grimstad Garasjen laget. I dag er Grimstad Garasjen Norges fremste leverandør av ferdig garasjer og byggesett. Bare samlingen av klassiske Rollser er verd mangfoldige titals millioner. Ugland selv er en skikkelig Rolls entusiast, til daglig kjører han 2007 Rolls Royce Phantom
  10. 13 likes
    Endelig ferdig med nærmere 50 timer med utvendig og invendig shine
  11. 13 likes
    Hva skal man si... Jeg er frelst Helt fantastisk moro! Dette slår det meste jeg har hatt/prøvd tidligere! Har aldri hatt en bil som vekker så mye oppmerksomhet heller, folk kommer bort og slår av en prat og spør om bilen, og det er jo alltids artig Det gikk ca to timer fra jeg så bilen første gang til ny eksos var montert på den... Angrer ikke et sekund på at jeg fikk det gjort ASAP! Må rette litt på den da, for nå henger den skjevt. Skal få dette gjort så fort jeg har tid. Har også montert spacere (etter bildene ble tatt). Endte opp med 15 fremme og 10 bak. Prøvde først 12 bak, men da stakk de såvidt utenfor. Fikk også på sorte hjulbolter istedet for de fæle grå som var der... Sorte N-merker og ny spoiler er ankommet og ligger klart, så det og skal på etterhvert.
  12. 12 likes
  13. 11 likes
    Da var bilen solgt! Tok en siste vask i dag tidlig. Deretter var det litt autografer som skulle byttes. Og da var det på tide å forlate bilen. Siste bildet jeg noen gang tok av den: Må si det ble overraskende trist å selge den. Gleder meg til å skaffe noe nytt, men var litt som å overlevere ungen din til en fremmed og dra Savner den allerede litt. Jaja, den er nok i gode hender nå.
  14. 11 likes
    Siste gang du ser den, @Gabz? Holy Moly, @johnja Usedvanlig vanlig parkert i dag
  15. 11 likes
    Bilen skulle egentlig få 2-3-stegs lakkorrigering og kjeramisk forsegling denne omgangen. Men ettersom lakken fra MPS Micropaint sin Smart-Repair var såpass ny, ble det kun 1-stegs lakkorrigering og voksing i denne omgang. (Man bør vente 6 uker før rubbing, 8 uker før forsegling på lakken. Det stod i svart og hvitt i MPS sine papirer fant vi ut. Så da vet vi det ) Skal tilbake til Pettersen Autospa i mai for fullstendig baluba! Men herlighet, resultatet er jo latterlig bra! Jeg er maks fornøyd Swissvax Shield ytterst Ble overskyet på kjøretur Kjekt å kjøre noen ærend i gatas reneste bil Den ble fullstendig omfanget av støv etterhvert. Supermye støv langs veien i dag. Fikk spylt den ren før det ble kveld i garasjen
  16. 11 likes
    Ikke brøytet idag, det kom plutselig en god del snø natt til idag. Det lille som var brøytet på hovedveien var bare ene kjørefila, samt at det var store brøyteskavler midt i veien. Det ble litt rallyfaktor og jeg koste meg i snøen udramatisk på vei til jobb Bildet viser snømengde.
  17. 11 likes
    Da var endelig tiden kommet for en ny drøm til å gå i oppfyllelse. Jeg har siden jeg så bilder av M4 en for første gang hatt lyst på en. Har sittet og følgt med på forum og i media siden den ble lansert. Så i fjor bestemte jeg meg for å gjøre virkelighet ut av drømmen. Så i oktober i fjor gikk jeg til Bavaria i Stavanger. Satt ned med en selger og konfigurerte bilen akkurat som jeg ville ha den. For en følelse!! Hadde en E92 335I manuell fra før. Dette var N54 motoren, så den var pumpet opp til ca 390Hk og 550Nm. Hadde den bilen i 6år, var kjempefornøyd. Regner med at denne heller ikke vil skuffe meg....Fikk prøve en M3 de hadde inne på Bavaria, og den virket mye hissigere en 335 en. Og nå nesten 5 mnd etter bestilling er den kommet til forhandler. Nå er det bare den siste klargjøring og koding som gjenstår. Samt montering av litt knask Jeg gikk for en individual farge som egentlig er en M6 farge. Har alltid hatt lyst på blå bil. Elsker LeMans blå. Fant en farge som heter San Marino Blå. Hadde bare sett bilder av denne fargen på ett par biler, og en liten prøve ute hos Bavaria. Den fargen så helt rå ut i mine øyne. Det var aldri aktuelt å velge automat kasse. Jeg skal ikke bruke bilen frem og tilbake til jobb, så det var uaktuelt. Dette skal være en bil vi kjører på tur i. Av utstyr så blir det : -sort merino skinn -Elektriske seter -Ryggekamera -Adaptive LED lys -Regn/lys sensor -Navi Profesional -Lys pakke -Alarm -Trafikk info -Dab+ -Remote service -Service avtale -+++ Har også frekt meg til med litt Mperformance: -Sorte nyrer -Karbon splittere -Leppe, lakkert i bilens farge -Sorte side ventiler -Karbon spoiler -Karbon diffuser -Karbon speilhus Og i tillegg har jeg kjøpt: -20" Bcforged felger -Karbon sideskjørt -AcShnitzer Eksos -AcSchnitser Fjærer Og så litt bilder
  18. 11 likes
  19. 11 likes
  20. 11 likes
  21. 11 likes
    Bilen ankom Ålesund et par dager før antatt, så nå er den tatt hånd om av en venn av meg frem til jeg kommer hjem på onsdag. Gjett om jeg gleder meg til å få sett og prøvd! Har, i følge han, mye å glede meg til
  22. 10 likes
  23. 10 likes
    Levert nybilen på oljeservice Herlig med xdrive og webasto tidlig en vinterdag 👌🏻
  24. 10 likes
    Bilen ansees nå som solgt, og hentes etter planen på lørdag. Oppdaterer her når det faktisk er i boks
  25. 10 likes
    Et par bilder med sommerfelgene 😎 Er egentlig ikke så stor fan av sorte felger, men syns de ser bra ut på X6'en. Kjører med 295/30/22 foran og 335/25/22 bak.
  26. 10 likes
    Nå er den endelig her! Litt over et døgn uten bil føltes ikke godt..
  27. 10 likes
  28. 10 likes
    BMW E64 og handlet nylig en L322 Range Rover TDV8 Vouge 😊
  29. 10 likes
    Dårlig bilde tatt på luftetur med en kompis tidligere i dag. 911 GT3 og e92 M3...
  30. 9 likes
    MX5'en min er definitivt den bilen jeg savner mest av alle jeg har eid. Eneste bilen som faktisk ga meg et skikkelig smil om munnen når jeg var ute og kjørte. Helt fantastiske kjøreegenskaper og full fokus på kjøring. Ingen tull, bare deg og bilen. En bil du kler på deg i stedet for å sette deg inn i
  31. 9 likes
    Var hos Gorg på fredag og henta min ny bil. Etter 1200km på tre dager så var det godt med en god avspilling hjemme
  32. 9 likes
    Deler noen flere bilder enn det som var plass til i denne ukes blogginnlegg. Det var en bilopplevelse av de store å kjøre bilen - forhåpentlig klarer jeg å videreformidle litt av dette i teksten på bloggen også ... ' Les min M2-kjøring her: http://xn--blhvitblogg-y8a.no/artikkel/moderne-mimiring/
  33. 9 likes
  34. 9 likes
    Klar for litt lakk-reperasjon hos MPS Micropaint Haugesund. Bilen hadde noen stygge sår på fangeren bak, pluss noen fæle vertikale riper, langs hele oppsiden av bakfangeren. Pluss et rart belegg på lyktene bak. Pluss denne ripen på bakluken. Den ser latterlig uvesentlig ut på bilde, og det var den kanskje også Pluss pluss denne ripen jeg fikk på bilturen. Mest sannsynlig i Cannes, der en franskmann brukte bilrumpen som en arbeidsbenk for å rulle seg en en rulletobakk-sneip! Fant tobakksrester oppå Jada, fikk den akkuratt ikke så bra med på bilde Men den var dyp og gjennom lakken, og syntes veldig godt. Denne chipen på sideskjørtet skulle også fikses. Og tadaa!! Resultatet ble helt perfekt. Ser ingen tegn til at den har blitt reparert! Bilder av lykt- og rompereperasjon! Helt utrolig bra resultat Niiiice (clean) ass!
  35. 9 likes
    Jeg begynte i ny jobb for en liten stund siden, eiern av firmaet drev BMW forhandler i Arendal ifra 1976-2004 da Bavaria tok over. I dag kom han til meg med denne boka, en bok om E31 850i. Denne fikk han selv da han som forhandler var på lansering av 850i i München i 1989. Den innholdt alt fra tekniske beskrivelser, markeds strategier for salg av 850i, bruker guider, mål og vekter, salgsargumenter overfor øvrige konkurrenter (SL, 928, XKS og hold deg fast...Cadillac Alliante ). Utrolig artig å få, særlig siden jeg digger E31. Han hadde lagt merke til at jeg kjører E34, noe som gjorde han litt nostalgisk. Han hadde hatt mange av dem, minnes de som gode biler med lite trøbbel
  36. 9 likes
    Da har jeg endelig fått på sommerdekk. Etter en herlig tur til Oslo. Lyden i AcSchnitzer eksosen er helt rå. Genialt å ha klaff i eksosen som kan åpnes og lukkes.
  37. 9 likes
    Liten luftetur idag med M3en før vask og ett lite samlebilde av Bmwparken p.d.d
  38. 9 likes
  39. 9 likes
    Får oppdatere her litt igjen da Bilen har fått på 18" pigg etter at 17" var ganske så slitte. Har hatt problemer med kjøletempen og lavbatterispenning. Så termostaten og batteriet ble byttet og alt er bra igjen. Var også på fjelltur for litt siden. Må si at selv med senka bil så drar den seg veldig bra fram, men det har noe med diffen og dekka å gjøre Blir ganske så mye møkk etter 400km på tur. Sist et bilder fra fjor sommer.
  40. 9 likes
  41. 9 likes
    Blitt ei stund siden update på e30n, gått litt i surr hva som har blitt rapportert og hva ikke, så begynner med interiøret. alt måtte jo ut pga vektletting, så tok en liten shining på interiøret før det ble satt til lagring. Heldig veldig bra i utgangspunktet med lite sprekker, men kom ikke unda småtjafs på førersetet. Ble dårlig med bilder av sluttresultat, men la med litt ivertfall så det ikke bare blir prat. obligatorisk Matta ned, vaska med siliconfjerner og farget opp igjen Så tok egentlig ting litt av.. fikk eg for meg at bilen skal bli blå under også. Egentlig mest for å få avdekt evt rust og litt fordi eg hadde lyst å gjere litt meire enn å dilldall med bilen Dette er derimot ikke verdens mest givendes arbeid, så det er langtids Målet er å få den på 4 hjul iløpet av høsten. Ikke akkurat det som var mest behov for under, da den var egentlig i bra stand, men har alltid hatt lyst til å ta en bil så grundig. Ser litt stykkvis og delt ut med maling/org understellsmasse men det er fordi at eg har prøvd å "lukke" de områdene eg har slipt for å føle litt framgong kontra å slipe alt først, og så male alt til slutt. Så var det ned med tank, bakstilling etc. bl.a for å montere Millway camber/toe inn kit og overhaling av diff som nevnt tidligere.
  42. 9 likes
    Ja, det skal bli morro å få denne 7eren på veien. E23 er en bil i en helt egen klasse. Som jeg har sagt før, E23 er "totally underrated" og sett forbi - men sannheten er at det er virkelig et flaggship fra BMW på 70/80-tallet. Er ingen tvil om at drømmen er ACS i 18", men jeg har ennå tilgode å finne et sett til vettug pris. Borbet A i 17" er ganske så kult, det må jeg innrømme. Men kan ikke huske sist jeg såg et sett for salg. Lavbudsjett er alt etter hvem som ser det, helt klart. Det er ingen tvil om at denne bilen kunne blitt ENDA billigere ferdig på vei enn den blir. Men jeg ønsker jo at denne bilen skal være teknisk i orden, og det jeg skrur av må være skikkelig sammenskrudd. men å kjøpe alt nytt både her og der blir ikke aktuellt. Altså, hva som er en dyd av nødvendighet/ødelagt osv, det må kjøpes inn - lavbudsjett eller ei. Og er det ikke rom for det i budsjettet, vel da må en bare vente enda en måned - til en får lagt det inn i budsjettet. Ang det med luft... Luft er i dag både billig og dyrt. Bags kan kjøpes billig fra Polen. Billige bags ser like tøft ut på bilder som dyre bags, men de billige har en tendens til å bevise hvorfor de er billige. Og da velger jeg å gå for Airlift sine bags, for de skal være av en helt annen kvalitet. En annen ting er jo styringssystem. Her får en kjøpt billige ventiler osv, som også ser bra ut på bilder - og funker "helt ok" på en måte. Men her igjen, en får kjøpt digitale systemer som er 4-veis med regulering/monitorering via både trykkmåling samt potensiometre/nivåfølere montert inn på hvert hjuloppheng. Her ønsker jeg også å gå for digital løsning, og jeg har ikke handlet inn verken styringssystem eller tank/kompressorer ennå. Men for all del, det er dyrt, og jeg mistenker at det blir en manuell (billig) løsning i år for at denne bilen skal kunne komme på veien. Luft koster med andre ord alt ifra lave 20-talls tusen for Polen/ebay/kina-greier, til opp imot 50 lapper med frakt og moms for skikkelige greier. Haha, du er nå herlige du Ikke akkurat den sprekeste tråden dette, men litt underholdning etterhvert vil det kanskje bli. Men som dere gjerne har fått med dere, det har ikke skjedd noe på E23-fronten i den siste tiden. Vel, nesten helt sant... Gusdal Car Care har jobbet intenst med interiøret på bilen, og det er nå ferdigstilt fra han. En HAUG med esker og pakker med nyrensede deler, samt diverse lakkererte/reparerte deler er kommet i hus. Jeg sier "i hus", for det er akkurat nettopp det som er fakta. Jeg vil ikke ha et renset interiør stående løst i garasjen, så det ble til å bære delene opp i kjellerstua til de eldste ungene. Og delene tar hele stua... Skulle nesten ikke tru at det skulle få plass inni EN bil For å unnskylde meg selv, så har jeg nå utført en liten jobb på hans bil imens da... Jeg har ikke BARE lagt på latsiden. Men at han er noen timer på pluss siden i forhold til meg, det er det vel ingen tvil om. Men bilen hans er tilnærmet klar nå, det er heldigvis bare noen smådeler som mangler (les: venter på), lufting av bremser og sånn kos - samt at han må komme tilbake med interiøret sitt som han har hatt hjemme på rens. I løpet av denne uka må vi vel være i boks med bilen hans tenker jeg... Har et bilde hvor formannen var på inspeksjon: Det ble heldigvis godkjent, og motoren låt fint der den gikk. Jeg har også endelig fått tak i en bakspoiler. Det er egentlig litt rart at jeg skriver "endelig fått tak i", for jeg husker jo så godt at vi synes alle at de såg fæle ut - og nå må jeg faktisk helt til Statene for å få tak i en slik Den er ikke ankommet, men ligger vel snart på en båt i retning Norge. Det ble ikke en BBS som jeg hadde håpet på (siden jeg har BBS frontspoiler), men Zender. Ikke så farlig egentlig, de er ganske like. Har et bilde av den aktuelle spoileren her, lagt bakpå en E23 (ikke montert, kun lagt på for bildet sin del) Jeg har trua på at det skal bli helt riktig på min bil. Men angående interiøret.. Jeg fant frem en katalog fra 80-tallet, med litt koselige bilder... Jeg synes det er umåtelig kult å lese slik gammel bilhistorie. Brosjyren jeg har (jeg har flere typer, men denne var spesifikk for rett tid osv) er som ny, og det gjør noe med meg når jeg blar igjennom siden med gammel eleganse. Helt rått, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det - madammen ser jo på meg og flirer seg ihjel, for jeg blir jo helt sentimental og rar der jeg sitter Men for å gi dere en liten smakebit, slik at dere ikke skal føle dere heeelt lurt etter igjen å ha klikket dere inn på denne tråden igjen, så husker vel flere av dere hvordan setene såg ut før Gusdal Car Care-magien fikk lurt seg til? Når setene sto i bilen var det bare helt rått å se de i virkeligheten. Se her: Såg bra ut, right? Til å være så gammelt liksom? ja, egentlig helt fantastisk... Men så tok jeg interiøret UTAV bilen, og et helt annet lys kom på... Damn, her ser en virkelig hva som skjer... Er dette reddbart i det hele tatt? Skal jeg levere det til omtrekking? Uff, det såg ikke bra ut når en inspiserte det i kraftig lys... Dette var jo et typisk eksempel... Og armlener da??? Dette interiøret ble plutselig ikke så nice allikevel. Er det beyond repair, og for mye for selve tryllekunstneren himself, Mister Gusdal? Tankene flyr, og en får jo litt angst.. Det var jo interiøret som skulle være showstopperen her lixom... Men etter mange timer med rensing, blanding av lakk osv osv, så er ineriøret vasket, renset og gnikket på. Noen deler sparklet og lakket, og resultatet er bedre enn forventet. Det sier seg selv at et interiør som er såå slitt, ikke kan bli nytt med å gnikkes på. Det er jo måte på magi som skal utføres. Men jeg er fornøyd, og gleder meg til å vise det frem. Det blir en helsikes jobb å sette det sammen igjen, men skal bli morro for det. Først må jeg få delene til varmeapparatet, samt å rense taktrekk og montere glassluka inn i bilen før resten av herligheten skal inn. Men dere skal nå få et par snikbilder til. Husk at de står i flott garasjelys nå hvor bildene er tatt med mobilkamera. Men uansett, det ble bra Armlener: Bakseterygg og passasjersete passasjersete igjen: Og sist men ikke minst, førerstolen Hva mer kan jeg si? Ingenting. Bildene taler for seg selv, og jeg bare gleder meg til å se interiøret ferdig montert på plass i bilen... Det var dagens "update", får ikke håpe dere er lei av oppdateringer uten fremdrift ennå
  43. 8 likes
    Mest spesielle er vel denne Mini Cooper S med Works pakke utvendig og innvendig. 215 hester ca, gikk BRA 😊
  44. 8 likes
    Burde kanskje varme opp denne tråden igjen snart. I alle fall sette batteriet på lading slik at det er på topp til jeg skal hente bilen. Når det blir er usikkert da det ikke akkurat er ideelt å parkere den hjemme enda... Garasjen er okkuperte av stabel med gips, et helt kjøkken og ellers mye treverk. Men kan jo legge igjen litt pynt fra i fjor
  45. 8 likes
    Da ble det ny bil på meg Ente opp med å kjøpe Gorg sin, så bilen er ikke akkurat ukjent her på forumet. En helt nydelig bil og veldig godt tatt vare på av Gorg. Legger ut noen bilder fra turen. Etter 1200km hjem så begynner man å bli kjent med bilen. Har noen planer foreløpig: Nye dempere på bakluka Lakke diffuseren solskjerming fra b stolpen Performance luftfilterboks Noen som er i tenkeboksen foreløpig er: Svart grill Lave rails Senk Quaife diff.
  46. 8 likes
    Såklart har man eid Alfa også 😊 Må ha begjæret var stort når denne ble handlet 08' AR 159 Ti 🙌
  47. 8 likes
    Bilen har sjekket inn hos Pettersen Autospa! I den nyoppussede avdelingen Der skal den få en alvorlig god dose med pleie og stell. Nå kan jeg ikke annet enn å glede meg
  48. 8 likes
    Vasket bilen for siste gang.. Skikkelig DCN omgang
  49. 8 likes
    Hehe takker liker å putle på, men ligger nok langt unna det nivået. Bevis: jeg eier enda ingen poleringsmaskin. Fikk somla meg til å vaska BBS'ene til 3-serien igår slik at er klare til Autobahn når jeg kommer hjem fra jobbreise til påske. Første runde med Korrosol: PS: de ligger ikke rett mot asfalten selv om det ser slik ut, ligger oppå en lav kant Etter to-tre runder med Korrosol og høytrykk: Ferdig vasket etter flere runder med Korrosol, en runde med Prickbort, en med Surfex HD og en med Meguiars Nxt shampoo.
  50. 8 likes
    Liten update herfra: Mini var på service hos Mini Stavanger på onsdag, bytte av bremsevæske og et varmeskjold på turboen som ble byttet på recall (bra etter 10 år!). Så i forkant måtte jeg selvfølgelig vaske bilen både innvendig og utvendig. Etter 10min med Nerta såg den slik ut: Ferdig vasket med Bathe+: ser dere den skjemmende saken bak? Vekk med seg ved hjelp av en kjøkkenskrape og litt Surfex: Løftet bilen et par hakk bare å få vekk oblatet, selv om det syntes at det har vært et oblat der: Ferdig satt inn med Wetcoat som midlertidig beskyttelse: Bilen ble så tørket og støvsugd og vasket innvendig. Måtte til med hodelykt, for når jeg var ferdig var det bekmørkt ute. Må si bilen ser temmelig bra ut både utenpå og inni til å fylle 10 år om en måned: Det eneste jeg har å utsette på den er de sorte listene innvendig som er ripete og noe slitt. Men ingenting som ikke kan fikses . Avlevering til service: Samme dag ble også BMW'en levert inn til Moe Auto for bytte av bremsekaliper bak høyre etter at min bedre halvdel oppdaget at den hang litt og at felgen ble varm (er stort sett hun som kjører den). Heldigvis ble ikke andre deler skadet av varmen i og med at det ble oppdaget tidlig. Takk og pris for at jeg har ei som legger merke til slike ting! Så nå er begge bilene i tipp topp stand . Neste prosjekt blir å få vasket og autobahnet to sett med sommerfelger.