Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 10/17/17 in Innlegg

  1. 22 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Stille her om dagen. Jeg bestilte nye, svarte bolter til Futuraene - og da innså jeg hvor stor fargeforskjell det er på senter og kant. Kantene har mye dypere gråfarge. Det resulterte i at sentrene ble sendt til Østfold Felgteknikk for å få et strøk pulverlakk. Kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kommer til å irritere meg over fargeforskjellene. Har troen på at svarte detaljer vil bli en fin touch på felgene - samt litt forskjell fra slik Harald hadde de på sin F36. For noen uker siden var jeg med en fotograf og tok litt bilder av bilen på en lokasjon jeg har siklet på lenge. Ulempen var at dette var midt i veien - så det var endel irriterte folk som mistet 20 sekunder av livet sitt. Ble meget fornøyd med bildene. Første gang jeg har fått rigg-bilde, så det var gøy! Skal sies at de første bildene ble tatt i skumring og rigg-bildet i mørket. Sjekk gjerne de andre bildene hans. facebook.com/EAGFoto instagram.com/e_dobbel_d
  2. 21 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Høsten er her Fotograf: EAG Foto
  3. 20 points
    runstra

    Min M550i G30

    Endelig er ventetiden over 👍🏻Bilen er nå på plass hos Bavaria. Gleder med til henting til uka. Litt snodig sak : Hadde bestilt M-Performance carbonleppe. Når Bavaria skulle bestille denne fikk de beskjed om at det ikke gikk å bestille og montere da den ikke hadde bestått kollisjonstesten for M550 ?.. syntes dette hørtes veldig rart ut men selgeren viste meg e-post fra BMW sentralt som bekreftet dette. Hadde kanskje blitt litt mye uansett så nå blir det ikke noe ekstra plast/Carbon. Ser fram til å nyte lyden...
  4. 19 points
    Sendte avgårde følgende epost til Bavaria Lillestrøm i dag. Ønsker å dele det her også for makan til topp service har ikke jeg opplevd før. Viktig at slike positive opplevelser også deles. Min epost: Til ledelse Bavaria Lillestrøm: I dag var jeg uheldig. Kanskje jeg skal legge til at jeg var uaktsom og sløv, men som sagt til slutt veldig uheldig. Jeg og min bedre halvdel hadde hentet en tilhenger full av IKEAs fineste utvalg og skulle til å kjøre hjemover da tilhengerfestet på X6´en falt av. Tilhenger og tilhengerfeste ble liggende igjen midt i krysset uten at noen andre trafikanter ble rammet. Det viste seg at det var en grunn til at jeg ikke hadde fått ut nøkkelen av det avtagbare hengerfestet; det var ikke satt riktig i. Jeg ringte først til Bavaria Oslo, men de virket ikke å skjønne problemet og mente at jeg måtte booke time. Dette fremsto som et veldig dårlig alternativ all den tid hengeren sto midt i et kryss med en halv stue stablet inni. Min bedre halvdel mente at vi skulle ringe til Bavaria Lillestrøm for å høre om dere hadde noen bedre tips. Som sagt så gjort. Kundemottak hadde en helt annen tilnærming enn kollegene i Oslo og tok kontakt med en hyggelig og kunnskapsrik mekaniker. «Kom inn med en gang så skal vi nok fikse det» var holdninger hos dere. Jeg lot min bedre halvdel stå igjen i et kryss på Kalbakken som tilhengervakt og satte kursen til dere. Jeg kom inn til kundemottak og da visste dere med en gang hva det gjaldt og hentet den samme mekanikeren jeg hadde snakket med. Jeg var så stresset på dette tidspunktet at jeg ikke fikk med meg navnet hans, men han hadde skjegg. Han sa at dette sikkert skyldtes rust/smuss og rattet bilen inn på verkstedet. 15 minutter senere kom han ut med bilen og hadde fikset sakene. Jeg takket så mye for hjelpen, sendte en SMS til tilhengervakten og fisket frem bankkortet. Mekanikeren sa at det ikke var noe å betale for - det var bare å kjøre! Nå håper jeg at han ikke får noen problemer for sin rause holdning!! Deres ansattes holdning til en kunde i nød og evne til å fikse dette uten forhåndsavtale og uten å ta dere betalt for det medfører at jeg kommer til å formidle dette til alle andre BMW-eiere og bilentusiaster. Jeg kommer definitivt til å bruke dere for service. Så tenker jeg at Toyota med sitt "OKYAKU – SAMA ICHIBAN» kan ha noe å lære av dere også. En ganske lang epost som jeg håper dere formidler til kundemottak og ikke minst til den pragmatiske og svært serviceinnstilte medarbeideren på verkstedet.
  5. 17 points
  6. 16 points
  7. 14 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Stille her om dagen.. Hadde bilen inne hos Jæger for å sjekke en tikkelyd som kom fra toppdekselet når jeg låste opp bilen. Dette var tydeligvis noe BMW visste om, så dette skal fikses neste gang de lanserer en software-update. Godt å få det sjekket uansett. Futuraene skal være tilbake og klare i desember en gang, så det blir spennende å prøve de på bilen. Prøvde meg litt med kamera her om dagen, og tok noen bilder i garasjen. Blir lite brukt nå når det er salt på veiene. Dessuten er Super Sport-dekkene ubrukelige på kalde temperaturer kombinert med vått føre...
  8. 14 points
    lagunilla

    Prosjekt F30 328i-Digital kombi retrofit

    ACC ettermontering er satt på vent. Har forøvrig montert på LCI baklamper, og venter på ledningsnett til LCI frontlamper.
  9. 14 points
    Fikk lakkert refleksene i blank sort 😀
  10. 14 points
  11. 14 points
    En ellers kjedelig gråværsdag i Vestfold
  12. 13 points
    Greit å få på vinteroppsettet
  13. 12 points
    Et dårlig bilde av en skitten bil, men årets første snødag (hvis det kan kalles snø...) må nesten dokumenteres.
  14. 12 points
    Vinterdekk og klar for vinteren.
  15. 12 points
    Vannet preller av
  16. 12 points
    Nordlyssesongen er godt i gang - endelig! Nå står polering og forsegling straks for tur - på tide å rydde opp i rotet det har laget til meg på lakkverkstedet.
  17. 12 points
  18. 11 points
  19. 11 points
    Jeg var på Bavaria Roadshow her i går, noe som gjorde at jeg fikk litt tid bak rattet på ett par biler som interesserer meg. Denne gangen prøvde jeg ikke bare for morro skyld, nei jeg testa litt for å finne ut om noe av dette kan være aktuelt i fremtiden når min trofaste F10 skal byttes ut (gruer meg til den dagen). Først ut var G30 M550i...for en bil. For et første det at dette er en G30, noe som i seg selv gjør det til ett mesterverk. Men med den motoren, og den lyden...jeg må bare si at jeg ble forelsket. Jeg trodde ikke jeg skulle like den så mye, men jeg falt pladask. Hadde jeg hatt råd, så kan jeg med hånda på hjertet si at etter i går så hadde jeg bestilt meg en M550i. Lyden når du kjører i Comfort er helt herlig, dyp rumling som hele tiden forsikrer deg om at du kjører noe helt spesielt. Så setter du den i Sport og lyden blir helt magisk, fy søren for en opplevelse av en bil. Første, andre og tredje gir sender deg opp i 200 km/t så brutalt kjapt at du ikke klarer å løfte bakhuet ut ifra nakkestøtta. Hele tiden når du kjører i Comfort så tenker du at du har 445 hk til rådighet, selv om den brummer dypt så er den like sivilisert som en 520d. Nesten så du blir litt i tvil, helt til du trør litt hardt på gassen...oh yes, der var det 445 hk ja. For oss som ikke er verdensmestere bak rattet så er xDrive helt essensielt. På vått føre som det var når jeg kjørte M550i, så er denne lettere å kontrollere enn F10en som hele tiden vil ut med rompa pga momentet og bakhjulstrekken. G30 M550i må være verdens beste bil, så lekker, så velbygget, full av teknologi, billigere enn en M5 og helt rå kjøremaskin. Jeg digger at BMW har puttet en V8er i sin gjeveste, non M5 5-serie og ikke en rekkesekser. Jeg vil ha en, nå! Neste på listen var F31 340i, ikke fordi jeg har lyst på F31 men fordi jeg var nyskjerrig på B58 motoren. F31 er ifra før en veldig bra bil, jeg har kjørt alle utgaver av F30/31 modellene så si. Men dette er første gang jeg kjører dette karosseriet med sekser, som ikke er M3 slik jeg prøvde i fjor. Når du legger i vei i vanlig trafikk så legger du merke til ett lydbilde som gjerne kunne ha vært i en E30 325i, lukker du øynene og setter deg i denne bilen så er det ikke tvil om at det er en BMW du sitter i. Motoren har en fantastisk karakteristikk, den trekker gjevnt og har masse moment lavt nede. Jeg synes at denne oppfører seg som en kraftig dieselsekser, du får masse moment hvor enn du er i momentkurven. Så toppes det hele med ett fantastisk lydbilde, dette er god gammaldags BMW akkurat slik det skal være 👍 Også er det noe eget med balansen i en 3-serie med sekser, du har liksom en tyngre og stabilitet som tilfører kjøreegenskapene noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Denne motoren i en G30 kan absolutt bli ett alternativ, selv om alt annet kommer i skyggen av M550i. Eneste problemet med F31 340i er at du ser disse bilene over alt, det kryr av F31 318, 320 og 328 alle veier hvor enn du snur deg. Det gjør at denne millionbilen her forsvinner helt i mengden, det er litt trist da dette er en real ulv i fåreklær. Sistemann ut er M140i xDrive. Dette er den billigste bilen i trioen, men definetivt den aller morsomste. Der M550i fikk meg til å glise bredt, fikk denne meg til å skrattle mens jeg jobber den igjennom svingete og kuperte landeveier. Dette er en moromaskin, lykkepille på fire hjul. Du har den sinte sekserlyden som er umiskjennelig BMW. Denne bilen her hadde i tillegg BMW M Performance eksosanlegg, nesten litt for mye av det gode sånn til daglig. Men denne bilen må ha xDrive, da får iallfall jeg mye mer ut av bilen føler jeg. For ett par uker siden kjørte jeg M135i uten xDrive, etter å ha prøvd M140i med så er jeg ikke i tvil. Denne lille bilen har så mye effekt og punch at selv med trekk på alle fire så kommer hekken ut på vått om du satser hardt ut av en sving. Bilen er så kontrollert og stabil at du får en vanvittig mestringsfølelse, du blir rett og slett i ett med bilen. Noe annet jeg digger er at du får plenty med Feedback igjennom rattet, det er sjelden nå til dags. Først litt uvant, men når jeg skjønte hvorfor så satte jeg utrolig pris på å kjenne hva forhjulene foretar seg. M135i var rått, dette er en solid prikk over Ien for meg. Jeg tok meg selv å virkelig kose meg, det gikk veldig fort enkelte steder men bilen er jo så fordømt stabil og trygg. Du klarer likesom ikke å provosere den slik at det går riktig galt, med mindre du er idiot. Det går noe vanvittig, girskiftene slår deg i ryggen og det bare tar avgårde. Det er ikke rart at denne sammen med broren M240i får strålende kritikker om dagen. Jeg tenker litt at dette er ett vanvittig bra alternativ til M2, der M2 blir veldig banefokusert og ren M bil så er dette supre allround biler. En M240i er absolutt interessant for meg, frem til G30 med kraftig motor kommer ned i pris. En fornuftig 2016 M240i med ca 10 000 km kan hentes ifra Tyskland for ca 530 000 kr. Det er ikke galt synes jeg 😀 Og som i fjor, så må jeg få takke Bavaria for at de lar entusiaster som meg få boltre seg fritt i disse bilene. Jeg fikk kjørt det jeg følte for, jeg la opp en testrute bestående av by/tett bygget strøk, motorvei, fine landeveier og svingete landeveier. Det som må til for å prøve bilen skikkelig, ta deg god tid å bli kjent med bilen. Dette var både artig og interessant 👍
  20. 11 points
    Fikk omsider vasket bilen grundig torsdags kveld i bekmørket. Måtte ta bilen og lillemor ut på en liten tur igår for å ta litt bilder. Var nydelig vær, men det var svært kaldt.. Noen plasser var det is på veien Straks står polering og coating for tur før det er for sent
  21. 10 points
    Daniel.

    Daniel sin E90 LCI

    Solgte nylig E38'n min etter et litt kjipt eierskap, og fant ut i løpet av den prosessen at det kanskje var på tide å prøve noe litt nyere, i et håp om at jeg skulle få ha en god bil framover uten store utgifter (rust) og sånt morroskap. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for E60 LCI da jeg liker de godt, og de er som oftest bedre priset i forhold til tilsvarende E90 LCI. Men var ikke så bra utvalg av biler som møtte kravene mine. Mens jeg prøvde å få solgt E38'n så drev jeg å så igjennom annonser jeg hadde lagret, der lå det blant annet en 325D E90 LCI som jeg hadde lagret for en stund siden. Annonsen var gått ut, og sjekket på Vegvesen at den ikke var solgt. Tenkte jeg skulle bare høre om han fortsatt hadde den, og det hadde han Til slutt så ble E38'n solgt til skampris, og rundt en uke senere (i går) så hentet jeg denne. Stod heldigvis bare rundt 30 minutter unna Hovedkravene mine for en E90 var LCI, sekser, manuell, CIC, takluke og skinn i svart eller brunt (evt. alcantara). Grunnen til at sekser var et krav var mye fordi jeg kjenner til og har sett selv hvor mye tull det er med firermotorene som er i E9x serien, og fordi jeg rett og slett liker lyden og kraften i sekserene mye bedre. Dette er da også min første dieselbil. Men siden det er M57 motor så håper jeg på et relativt problemfritt eierskap Kommer i hvertfall til å bytte olje oftere enn det intervallen er på. Veivhusfilter skal jeg være nøye med også. Kort fortalt, så er dette en 2009 325D med 6 trinns manuell. Kilometerstanden er for øyeblikket 105.5xx km. Den står per dags dato på Supersport coilovers. Sommerhjul er Zito WP111, vinter er noe MAK eller Matrix felger av en eller annen sort. Som dere kanskje vil legge merke til i utstyrlisten (se under), så er M-Sport og shadowline lister ettermontert. Det er også blitt montert Focal frontsett Jeg har i grunn ingen konkrete planer for bilen nå i første omgang, men kan jo nevne ting jeg har lyst til å gjøre om jeg har mulighet og penger til det. * 335 eksos * Sort/antrasitt taktrekk * CIC Professional * Tøffere felger * Montere DAB+ * Coilovers av bedre kvalitet * Understellsbehandling? * ZHP girkule * Nyrer med krom kant (kjøpt) Bilen er altså svart. Veldig svart, noe jeg har fått med meg at de fleste her inne ikke liker Skal være så kjedelig å si at jeg syns det er tøft, men vurderer nyrer med krom kant, og felgene forsvinner nok før eller siden Er selvfølgelig åpen for forslag og (relevante) kommentarer ellers Ikke sikkert denne tråden blir oppdatert så veldig ofte, men håper ikke den dør helt ut, så håper på litt bedre respons når jeg faktisk poster noe
  22. 10 points
    Saltkjelen

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Det ble en liten endring i KAFAS-prosjektet mitt. Planen var å gå for KAFAS2 (allerede innkjøpt) samt LCI frontrute (av estetiske årsaker), men da pre-LCI har regnsensor for 4-soners klima, HUD og night vision, mens LCI har sensor som kun skiller mellom HUD og ikke, ble det litt problematisk med å få dette til å passe med frontruten. Da KAFAS2 også krevde kabling til ACC-sensor og at dette kameraet ikke passer helt uten videre i en pre-LCI frontrute, ble valget enkelt. KAFAS (1) ble derfor innkjøpt istedet, og den enkle varianten med riktig frontrute for min bil ble løsningen. KAFAS-ettermonteringen gir følgende utstyr; - Fjernlysassistent (hadde FLA, kamera som hang under speilet tidligere) - Speed Limit Info (skiltlesing) - Lane Departure Warning I kjent stil hater jeg klipping og liming i ledningsnett, samt universale farger, så jeg var heldig å få kjøpt inn et parti på rundt 20 ruller med forskjellige BMW-farger slik at alt stemmer overens med WDS i tilfelle feilsøking ved senere anledning. Ledningsnettet lages som et "PnP-kit" og som tapes med original BMW-tape slik at det ser ryddig og pent ut der man ikke ser også.
  23. 10 points
    awt

    Den store finn.no tråden.

    Imponerende at det ikke glinset av serviceheftet.
  24. 10 points
    Siste håndvask for sesongen. Også på plass i garasjen for vinteren.
  25. 10 points
    Tok turen til flystripa idag, da samboern min er småflypilot og hadde noen ærender der.
  26. 10 points
    Hadde en kjapp photoshoot idag.
  27. 10 points
    Endelig en lørdag med fint vær på vestlandet. Fekk tatt litt mobil bilder i dag når eg hadde en liten kjøretur.
  28. 9 points
    Skare1

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=108398459&fks=108398459
  29. 9 points
    Interiør-bilder er kjekt
  30. 9 points
  31. 9 points
    Da har man kjøpt ny bil Bildet er lånt fra annonsen fordi jeg er lat Får håpe jeg er mer heldig med denne, hvis ikke så gir jeg opp
  32. 9 points
    Sommerfelger grundig vasket, mens vinterdekkene er lagt om
  33. 9 points
    Dirty

    Dirty's nye banebil 1602 med noe attåt

    Det bygges i de sene nattetimer her på sørlandet, er bare de timene på døgnet jeg har"fri" Har fått på plass motoren og vinduene er på vei inn. vinduer
  34. 9 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - wallpapers anyone?

    Tatt igår
  35. 9 points
  36. 9 points
    Gabz

    Gabz' garasjetråd

    Tenkte jeg kunne dele et lite reisebrev fra Tyskland-turen en ukes tid tilbake. Glemte å ta bilder mellom alle hoved-"attraksjonene" slik som hoteller, restauranter osv., men det går nok fint. Det hele begynte egentlig med at jeg og en kompis var ute en tur. Pratet litt og kom inn på temaet om Tyskland-tur. Ingen av oss hadde tatt den berømte gutteturen vi alltid hadde drømt om, og vi kom begge til konklusjonen; "fuck it, vi gjør det". Så da satt vi oss ned på PCen og booket oss hoteller mens han ringte sjefen og tok seg fri. En uke senere var det ut på tur! Egentlig hadde ingen av oss tid eller penger til det, så ble en spontan 5 dagers tur på litt smalere budsjett enn vanlig. Men vi var utenfor høysesong, så fikk booket oss 4- og 5-stjerners hoteller alle overnattingsstedene uten å bruke alt for mye penger. Ble dog dessverre ikke noe banebil denne gangen akkurat. Ettersom at kompisen har tilgang på firmabil slik at vi slapp bompenger og betaling for drivstoff så ble det valget denne gangen. Så da får vi heller ta en tur til neste år med ordentlig bil Menmen, den fungerte utmerket som roadtrip-maskin og vi storkoste oss på tur! Da er det over til reisebrevet. Bildene er alle tatt med mobil, så kvaliteten er ikke helt på topp. Noen av dem er også fra Snapchat, derav filterne på noen av de. Menmen, poenget kommer nok fram. Reiste tidlig på torsdag fra meg i Ås. Kort tid etter var vi over grensen og på vei nedover i Sverige. Noen timer senere var det over bruen, så var vi i Danmark. Etter noen timer gjennom DK var vi endelig i Tyskland. Passerte Hamburg.. Og kom etter 12 timers kjøring endelig fram til hotellet vårt i Hannover hvor vi parkerte for kvelden. Morgenen etter var det ut på autobahn for å farte videre mot Nürburg Også gjennom noen koselige, små, tyske landsbyer. Rundet 10k på telleren i bilen underveis her. Nærmer oss ringen med stormskritt. Stoppet kjapt foran en flott liten landsby like før Nürburg og knipset et par stemningsbilder. Videre gjennom denne bygda. Så var det en liten hillclimb oppover noen svingete bakveier. Dessverre med trafikk.. Men pent var det! Framme ved hotellet. Måtte selvsagt knipse det obligatoriske bildet. Ser ut til at vi var i godt selskap i parkeringshuset. Tøft hotell! Og upåklagelig utsikt fra balkongen! Men var strengt tatt ikke bare dette vi hadde kommet hit for, så tok ikke lange tiden før vi heiv oss tilbake i bilen og satt snuten mot Nordsløyfen. Passerte nok en obligatorisk fotosetting. Parkerte for å kjøpe billetter. Ikke så ille utsikt rundt om kring her.. Så var det bare å kjøpe oss passet. Og here we go. Ble knipset bilde av oss under første runde her med meg i passasjersetet og kompisen min bak rattet. Å kjøre på ringen er nok den beste opplevelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Helt surrealistisk etter alle disse årene med drømming. Men selv med Isuzu pickup, utsidelinjer for å slippe folk forbi og rolig pace ettersom det var første runde noengang, så var dette helt utrolig morro. Kjempemorsom bane, nydelige omgivelser, råskap av noen bilder rundt oss hele tiden.. Wow. Tiden gikk så fort at det kjentes ut som om runden var over på 2 minutter. Meeen det er vel ikke helt realistisk rundetid med en 1.9TD pickup Kom med på video og. Fra 0:56. Så ikke veldig majestetisk ut akkurat, men vi skilte oss iallefall ut, haha. Stoppet innom parkeringsplassen for å la bremsene kjøle seg litt ned. Her var det også mye rått å legge øynene på. Men mens vi ventet her så var det 3 biler som hadde tatt datoen litt for bokstavelig (fredagen den 13.) og hatt litt uflaks der ute. Så det var litt surt at vi ikke fikk tatt siste runden vår, men vi var i lykkerus fra før så det gikk egentlig greit. Så da var det tilbake til hotellet og ta kvelden etter en middag ute i en by et lite stykke unna. Våknet dagen etter klar for å sette snuten sørover igjen. Ikke så ille å våkne til dette, akkurat: Trist å reise fra ringen etter bare én dag, men vi kommer sterkere tilbake neste gang med bedre bil, lengre opphold og med mer kjøring Turen ut fra Nürburg mot motorveien var jo også fylt av flotte omgivelser. Og da var det videre ut på autobahn igjen i retning München og BMW Welt. Nærmer oss nå! Dette må vel være riktig sted. Oh yes! Passerte litt mer kultur på vei til hotellet. Innom for å sjekke inn og legge fra oss litt ting. Fikk selskap av en fin M2 her også. BMW Museet var stengt når vi hadde kommet fram, så besøket dit ble utsatt til dagen etter. Men tenkte å ta en tur innom Welt denne dagen også. Tror vi er ved riktig parkeringshus. Oooh yes. Utrolig vakker farge. Men tror faktisk jeg ville gått for den gulfargen her om jeg skulle handlet meg ny M3/M4. Gud, så tøff. Mye annet snacks der og: Etterhvert sa vi oss ferdige her.. Og dagen etter var det hit: Utrolig mye tøft å se på. Utrolig kult å se en flunkende ny E53. Dog litt morsomt at luftfjæringen bak allerede har tatt kvelden Innom Next 100-avdelingen av BMW Welt (fikk bare sett sykkelen, bilen var ikke der). Og med det sa vi oss ferdige for dagen med BMW Welt og BMW Museum. Skulle gjerne tatt turen innom fabrikken og, men den var stengt i helgene, så ble dessverre ikke noe av. Ble en tur innom Hard Rock for litt mat og drikke før vi dro tilbake til hotellet for å lade opp til neste dag. Dagen etter gikk turen til Hamburg hvor vi egentlig bare dro ut en tur på byen på kvelden for middag og noe å drikke før vi tok kvelden der. Her ble det fullt 5-stjerners hotell med valét-parkering og alt for å unne oss litt ekstra luksus før vi skulle hjem igjen. Tok dessverre ingen bilder denne dagen.. Så var det siste dagen, altså hjemtur. Fylle tanken før avreise. Farvel, Hamburg! Nyte det siste vi kunne av autobahn og fri fart (selv om toppfarten på denne bilen var stusselige 185kmt). En haug med timer inn så nærmet vi oss etterhvert Norge igjen. Og med det var turen over. Helt fantastisk tur som jeg anbefaler alle å ta en gang. Jeg skal utvilsomt tilbake så fort som mulig med noe mer morsomt å kjøre. Sørge for å ta meg god tid på ringen neste gang også. En dag gikk alt for fort.
  37. 8 points
  38. 8 points
    Hentet igjen bilen fra EU kontroll. Nå godkjent til mars 2020 Og fortsatt tilsalgs 🤓
  39. 8 points
    Endelig hjemme igjen etter litt lakkjobb. Bare å starte på vinterpreppingen nå:-)
  40. 8 points
  41. 8 points
    Bilen begynner å ta form igjen
  42. 8 points
    Espen Hagen

    Bmw f31 xdrive

    Lenge siden.....
  43. 8 points
    Prøvde meg med speilrefleks og Lightroom for første gang i går
  44. 8 points
  45. 8 points
    Byttelånt bil med muttern denne uken slik at vinduslister kunne folieres og bakruter sotes - ser meget habilt ut nå
  46. 8 points
    AJ82

    Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad

    Da var vinterskoa på. Veldig fornøyd. Sitter ganske pent og masse komfort med 19". A.J.
  47. 8 points
    Mange delte meninger om i3, men etter min mening utrolig god bybil, og veldig praktisk mtp. bruk i jobb også! Så billig i drift utseende vokser litt på en også. Synes ikke bilen er like snål som i starten. I tillegg blir den fort kulere når man begynner å tenke på alle de tekniske sidene ved BMW’s i-division. Karbon-Kompositt, karbontak, aeridynamikk etc.
  48. 8 points
    Disse dukket opp idag Hard to get
  49. 8 points
    Polestar 1 fra Volvo, imponerende hvor i dytten kina/Svenskene er i om dagen. Lagd i karbon og med 600 hk og 1000nm, 0-100 på under 4 sekunder. Men mest av alt har denne imponerende hybriden en rekkevidde på hele «15» mil. MEN, karbon og andre imponerende spec, dette er ting jeg forventer kommer fra BMW... ikke fra Volvo. https://www.dinside.no/motor/volvo-lanserer-polestar-1/68799006
  50. 8 points
    Ron Jeremy

    Førsteinntrykk av G01, nye X3

    G01, nye X3, er 3 generasjon ut av denne populære mellomklasse SUV-en. Den har nå blitt på størrelse med E53 og fremstår som voksen og «fullendt» på mange måter. Den fortsetter «som før», lesten er den «samme». Der originalen E83 var en traktor, var F25 et kvantesprang forover i så måte, jeg har hatt begge. Men X3 ble tidlig en suksess tiltross for sin manglende eleganse og originalen hadde nær sagt ingen konkurrenter. Suksessen til tross, konkurransen står ikke stille. G01 gir derfor nåværende og tidligere eiere mer av hva de er vant til, men med et stort unntak! X3 har vært som en 3 serie SUV. G01 er derimot som en 5 serie SUV, MYE mer premium, myk plast nedenfor knehøyde også i dørene. Meget positivt overrasket over dette. Metal knapper og det løftede kvalitetsinntrykket hever bilen mange hakk fra nåværende model. Må slenge med et bilde av nye 6 serie GT i hvit også. Den fremstår som betydelig bedre og mer gjennomført enn forgjengeren. Dette er premium og sofistikert som den var ment å skulle være. Ikke bilen for Ola nordmann kanskje, men for USA og andre «kjennere» var dette er betydelig løft visuelt fra 5GT. Kudos til BMW for endelig å ha fått en vellykket - stor premium kombi modell i 6 GT. Så for en kort oppsummering: BMW tar de bra elementene fra tidligere modeller, men hever kvalitetsinntrykket både 2 og 3 hakk oppover og over F15 nivå. Plassen foran er luftigere og bak i baksete er det også mye større plass enn F25. Panorama soltaket er større en tidligere også. Mye er bra altså, det ble vist 2 modeller, en fra BMW Norge og en «lokalt», sistnevnte allerede solgt. Prøvekjøring mulig fra 11.11. For de som er interresert. Ikke noe ord om hybrid eller el, dette er for min del det mest usikre elementet. Forøvrig, blåfargen som 2.0d M sport bilen ble vist frem i var flott, mulig lyssettingen gjorde den ekstra grom, navnet er Phytonic blue.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00