Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 04/30/17 in all areas

  1. 33 likes
    På tide å slippe katta ut av sekken. Det nærmer seg to uker siden kjøpskontrakt ble undertegnet, så tenkte å lage en tråd. Planen var import, men etter 5 måneder med kikking uten at det gav noen må ha-følelse tok jeg kontakt med forhandler. Fikk god hjelp og en god pris, dog ble budsjettet sprengt for å si det mildt. I og med at jeg ønsket manuelt gir og San Marino blå lakk var det vanskelig å finne, spesielt siden jeg også ville ha brunt interiør. 2018 F80 M3 LCI 2 Høydepunkter fra utstyrslisten: Individual San Marino Blå lakk Individual Amaro brunt skinn inkl. dashbord Manuell gir Adaptive LED Dobbelteke 437 19" hjul Comfort access Ryggekamera Navigasjon proff Head up display Harman/Kardon Hifi Remote services BSI 5år/60.000km Komplett utstyrsliste er vedlagt lenger nede. Tror det er mer som er standard på 2018 mod kontra de tidligere. Lyspakke, PDC o.l. var inkludert allerede. Har med vilje valgt bort hjelpemidlene som assisted parking, surround view, lane change osv., da dette er noe jeg ikke ser behovet for. Adaptivt understell er også valgt bort pga at det blir oppgradert understell uansett. Ellers har jeg bestilt med sorte Performance sideventiler og nyrer. High kick spoiler, diffuser og frontleppe er allerede på vei i posten. Skal hente bilen på Welt den 17. August, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og glede seg. Litt konfiguratorbilder i ventetiden... Og et inspirasjonsbilde: Utstyrsliste:
  2. 28 likes
    Her kommer det en tråd om bilen min! Endte opp med en 2015 M4 istedenfor. Gikk for alpinhvit farge med kabontak. Føler at jeg ikke hadde X6en lenge nok til å gå lei av hvit farge 😀 Planen var å importere en F80 M3 i noen uker før jeg ombestemte meg. Dette her er faktisk noe av det sykeste jeg har kjørt! En skikkelig grom bil for BMW entusiaster! Bilen har gått 20 000 km, og er nesten som ny. Jeg ville ha en med lav km og med det riktige utstyret. Den er som ny innvendig, men utvendig trengte den litt lakk korrigering. Jeg bestilte time hos heinejs fra detailersclub.no og ble enige om å ta en runde med maskin og to lag med voks, så nå er den som ny utvendig også Ekstrautstyr: - M Dct med Drivelogic - Adaptiv M understell - Adaptiv LED lys - HUD - M Drivers Package - Driving Assistent - HK lydanlegg - Elektriske seter med minne - Dab+ - Lys pakke - Ryggekamera - Navi Pro +++ Bilen skal få full M Performance styling. Har bestemt meg for å kjøre med originale felger, og heller bruke spacere. De felgene kler bilen veldig godt synes jeg. Planen er å beholde bilen i kanskje litt over 1 år, og gå for en i8 neste gang Legger ut noen bilder som heinejs har tatt
  3. 17 likes
    Denne bilen kjøpte jeg i går. Er en BMW 3-Serie 316i M-Sport
  4. 17 likes
    Da er vårens runde med vokspåleggelse unnagjort.
  5. 16 likes
    Måtte sjekke klokka om det var rett dato Det var det! Gratulerer med dagen!
  6. 16 likes
    Vi sjekker ut av The Classy Hotel Flott by altså! Gull! Stylish frokost/hotellområde Småtøff maskin Vi gikk mot noen ååletrange gater! Skikkelig kos Hun var jo ikke skummel.. Denne var koseligere Kjempekoselig plass På motorveien igjen Sjekker eksosen etter en toalettpause Ready to roll! Tilbake på Scandinavian Park Harryhandel-time Stort sett kaffe og vin Pluss noe snop til @awt Flensburg! Hirtshals! Fått seg noen myggstikk Fjordland når kveldsen akkuratt. Oioi! Da var vi på plass i køen Kjøyr ombord! Parkering rett ved inngangen 3 mann på 0,4-manns lugar var noe trangt, men vi fikk det til Utsikt om kvelden. Utsikt om morgenen Legger til kai Og der var vi pigade hjemme igjen Helt vannvittig morsom tur! Superkjekke folk også Takk for turen! Vi må jo avslutte med stil! Her er noen bilder av bilen fra Nürburgring-kjøringen
  7. 15 likes
  8. 15 likes
    Tok en liten vårpuss på skinninteriøret i dag. Swissvax Leather Care Kit ftw!
  9. 15 likes
    Ja, det burde kansje det @Anders92 Her er det hvertfall noen bilder. har ikke gjort så mye med bilen i vinter, da jeg har bygget med speedbåt. er ferdig med BBS felgene, har lakkert opp igjen front fanger og grillramme pga steinsprut, byttet pakninger rundt vindu, bytter pakning rundt dørhåndtak da disse var morkne, montert justerbare camberstag + diverse småting. Noen bilder.
  10. 15 likes
    Frontleppe er montert og jeg sier meg ferdig utseendemessig. Lørdag blir det avreise mot Østerrike igjen. Det er vel på tide med et lite hint også.
  11. 14 likes
    Da har jeg endelig fått somlet meg til å prøvekjøre den nye 5-serien, og det med stil! Først fikk jeg kjøre G30 M550i xDrive (!), etterfulgt av G31 530d xDrive. Jeg kjørte begge bilene på landevei med variert tilstand, tetthet av svinger og fartsgrenser. Begge bilene ble kjørt i Sport-modus, etter en liten periode med rolig oppvarming i Comfort-modus i starten. M550i var en svært spesiell opplevelse: lyden, akselerasjonen og komforten (!) var milevis unna det jeg er vant med. At denne er en bil som går bra og låter friskt, er jo ingen overraskelse, men at den også sluker ujevnheter i underlaget på en mesterlig måte, var jeg faktisk mer overrasket over. Jeg kjenner etterhvert min F11 ganske godt, og der merker jeg fort at ujevnheter og dårlig vei skaper små rykninger i bilen. Det er slett ikke ubehagelig eller direkte plagsomt, men såpass at det legges godt merke til. M550i-en slukte ujevnhetene på en helt overlegen måte, uten at det forplantet seg noe særlig opp i karosseriet. Dette er mange klasser opp fra min F11. Og ganske uventet av en bil som er tunet for sportslig kjøring! Komforten går på ingen måte ut over kjørefølelsen under aktiv kjøring. M550i er et presisjonsinstrument og den sitter som klistret på veien. Med min ikke-eksisterende bane-erfaring var jeg antakelig laangt unna å presse den mot noe i nærheten av bilens grense (og ikke er det smart å drive med villmannskjøring på offentlig vei heller), men jeg forsøkte et par ganger å presse bilen opp mot min egen grense, og det kjentes hele tiden som det var rikelig med marginer. Styrepresisjonen er helt fenomenal, og den runder alle typer svinger med en smidighet og lekenhet som fremkaller smilet. Og lyden av V8-motoren er helt fantastisk! Den skulle vært å få på blå resept mot nedstemthet; det er klin umulig å holde smilet tilbake når man trykker pedalen i gulvet. Og for et skyv! På norsk landevei med 80-grense er det nesten komisk å kjøre et slikt råskinn; man rekker ikke mange sekundene med V8-brøl før man fartsmessig er oppe i miste-lappen-territorium... Gjorde et par (trygge!) forbikjøringer, og det var ikke akkurat noe stort problem med denne bilen. Poff, så er man forbi! Med V8-bonus-brøl attåt! Å sette seg i en 530d rett etter å ha rattet M550i blir litt merkelig. Diesel rekke-sekseren er en super motor med et utrolig skyv, men det er bare det at kontrastene til V8-motoren i M550i blir så store. I denne (urettferdige!) sammenligningen fremstår 530d som en litt sedat kjøremaskin. Kjørefølelsen i 530d er mer sammenlignbar med den jeg får i min F11; jeg kjenner faktisk igjen mange av de bevegelsene bilen gjør fra min egen bil. Når man legger seg inn i svingene, kjenner man tydeligere at dette er en stor familiebil, enn man gjør i M550i. Det er merkbare tendenser til krenging i karosseriet, selv om også 530d tar svingene godt. Kan det være at det er en forskjell mellom sedan og stasjonsvogn her? Kan luftfjærene bak på stasjonsvogna (gjelder vel både den gamle og den nye generasjonen 5-serie) ha noe å si, kontra tradisjonelle fjærer bak på sedan? Jeg fikk ikke så mye tid til å vurdere interiøret. Jeg synes generelt at BMW har løst interiør-designet på G3x på en eksemplarisk måte. De nye blinklys-hendlene synes jeg fungerte bra i praksis, og er ikke noe som ville plaget meg i det daglige. Betjeningen av klima-anlegget med touch-knapper fungerte også bra i praksis, og det nye Surround View-systemet er veldig imponerende. Jeg la merke til at et par betjenings-funksjoner som jeg har blitt vant til i min F11, ikke var videreført på G3x. Dette gjelder bl.a. hurtigknappen for NAV/MAP på iDrive-kontrollen, som på F11 veksler mellom kartvisning og menyen for valg av destinasjoner/POI for hver gang man trykker på den. På G3x får man opp destinasjons-menyen, men man kan ikke komme tilbake til kartet ved å trykke én gang til. Andre veien var det en smart forbedring på G3x kontra F1x at når man justerer det elektriske setet, så dukker en meny for lagring av sete-innstillinger automatisk opp på iDrive-skjermen. Smart! Skal jeg oppsummere, synes jeg at spranget fra F11 520d til G31 530d ikke er såpass stort at jeg bare mååå bestille ny bil. Jeg synes ikke forskjellen i kjøreopplevelsen er så stor at det rettferdiggjør kostnaden for meg. Ja, sekser-motoren i 530d er råsterk og har et lydbilde som er mange hakk mer inspirerende enn fireren i 520d. Men det er ikke så ofte man faktisk har bruk for de ekstra kreftene i hverdagskjøringen. M550i er derimot et avhengighetsskapende bekjentskap...! Dette er en helt annen bil enn den jeg kjører til daglig, med såpass mange forbedringer at jeg faktisk kunne være fristet til å bytte! Men prisen på M550i gjør at den faller utenfor mitt bilbudsjett, og det med god margin. Utstyr: Begge bilene har komfort-seter og skinn-interiør. Ingen av dem har EDC eller Adaptive Drive (hvis ikke M550i har dette som en del av S2VW M Sport Suspension Professional?). 530d har S2VH Integral Active Steering. Komplette utstyrslister kan finnes med VIN-dekoder (bilenes VIN finnes via reg.nr.-oppslag på www.vegvesen.no).
  12. 14 likes
    Kom nylig hjem fra tre uker på jobb, så ikke så mye som har skjedd her. Hadde bilen hos Bavaria i dag, for bremsevæskebytte og ekstrem-emblemtrimming. Når jeg omsider fikk bilen tilbake (tok ikke mindre enn åtte timer...) åpnet jeg panseret og la merke til dette skiltet som var greit nok (noe skjevt montert, og skitten bil). Turen hjemover gikk dessverre stort sett i kø, så fikk ikke testet effekten av klistremerket noe særlig, men når jeg kom hjem la jeg merke til noe jeg absolutt ikke hadde forventet: Selvfølgelig på begge sider av bilen for å fullføre det skikkelig. Det passer jo ikke inn i det hele tatt mot bilens farge, og de kunne jo i det minste spurt meg før de monterte disse. Jeg kan jo sitere meg selv fra @ogee1s tråd når han ønsket å montere et anonymt lite merke bak: ...nå har jeg selv to M-merker på hver side av bilen. Når det gjelder effekten av merkene gikk det for det meste i kø som nevnt, men det er liten tvil om at bilen er et lite hakk hvassere nå. Ser frem til å teste det mer! I teorien har jeg nå gått fra 211hk og 560Nm til 277hk og 585Nm. Enkelte mener kittet gir mer i praksis. Hadde fått en god del mer om jeg hadde valgt en "vanlig" tuner, men ønsker å beholde garantier, ikke være redd for BMWs datamaskin, samt få det godkjent i vognkortet.
  13. 14 likes
  14. 14 likes
    Tenkte jeg kunne ta å dele litt bilder av min bil, og en ellers lite representert modell her på forumet- 3 serie GT. Bilen er i mine øyne en liten genistrek av BMW hvor en får litt av alt. God plass til deg selv, passasjerer og bagasje, kjøreegenskaper, design, funksjonalitet og masse kjøreglede Bilen er en 320ia, og er en av de heller sjeldne GT'ene med bakhjulsdrift og bensin. Perfekt sammensetning i mine øyne. Blir en kort introduksjon denne gangen, men får heller fylle på med mer etterhvert Bilen står her på sommerhjul med 20" MAK Munchen felger. Legger ved noen bilder fra vi hadde full detailing på bilen før påske, og den var på sitt beste i lakken Vinterhjul på originale 19" BMW LM 598M.
  15. 14 likes
  16. 14 likes
    Veldig hyggelig å få denne meldingen fra Bmw Norge i går på Instagram
  17. 14 likes
  18. 13 likes
    Wohoo! I dag er det bursdag! I dag har jeg vært eier av Den Lille Røde i hele 7 år Og 1 år siden jeg hentet F30en hos Bavaria
  19. 13 likes
  20. 13 likes
    Jeg snur meg alltid etter denne snertne stjerten Ett til
  21. 13 likes
  22. 13 likes
  23. 13 likes
  24. 13 likes
  25. 13 likes
  26. 13 likes
  27. 13 likes
  28. 12 likes
    Da var ny bil handlet etter å ha hatt E90'en i overkant av 2 år. Begynte å bli ferdig med bilen og det ikke var stort mye mer og gjøre enn å lufte den en gang iblant. Ellers er det ikke så mye å si da jeg henter den først imorgen ettermiddag så kommer nok en oppdatering på hvordan alt er og hva som skal gjøres med den. Bilen står på Bilstein B14 PSS coilovers som er godkjent i vognkortet, men usikker på hvor lenge disse blir stående på. Rubinschwarz lakken og Cohibabraun interiørfargen er noe jeg selv ble veldig imponert over og det er en veldig bra kombinasjon uten tvil. Utstyrsliste (det mest spennende): 217 Active Steering 322 Comfort Access System 403 Glass Roof, Electric 415 Sunblind for Rear Window 430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle 5AC Automat. High-beam Headlights Control 508 Park Distance Control (pdc) 524 Adaptive Headlights 541 Active Cruise Control 563 Lights Package 677 Hifi System Professional 7RS Comfort Package 7XA M leath.steering Wheel W.paddles/multi Har en liten plan for hva som skal utføres over tid; - TRF Steg 2+ (4.juni) - Quaife LSD - Arkym frontleppe (bestilt) - 19" sommerhjul (9x19 + 10x19) - Facelift baklykter - 335is luftinntak (tåkelys delete) - Pianosort interiørlister - Stereo oppgradering (Nautiluz Creation) (avtalt tid) - Brilleholder i midtkonsoll - Nytt emblem bak - Ombygging til NBT Idrive - Diffuser Utført: - BMW Performance grill blank sort - M3 rattdeksel - Led skiltlys - MTEC V3 - Justere senk - Detailing (2 stegs) - Solfilm - Smart repair av småbulker - Skilt festet med 3M Dual lock - Tonede sideblinklys - Lamin-x tint på hovedlys - Lamin-x gunsmoke på tåkelys - Lakkering av calipere - Nytt panseremblem - Nye hjulbolter - Nytt luftfilter - Nytt kupéfilter - Nytt batteri
  29. 12 likes
  30. 12 likes
    Fikk hilst på den nye M2en til en kamerat i stad 😎 Så nå har jeg også lyst på M bil...😍
  31. 12 likes
    Tusen takk! Det blir spennende å se den live. Beklager at jeg ikke fikk med meg denne kommentaren før nå.. - Ellers så kom det noen pakker på døren idag. High kick spoiler lakkert i bilens farge og frontleppe i polyurethan + diffuser i glassfiber. De to sistnevnte skal lakkeres sort blank. Det blir noen lange måneder å vente....
  32. 12 likes
  33. 12 likes
    Litt bilder fra GS-treffet på Sirevåg i dag. Været var litt grått og trist, men det var fremdeles flere som tok turen Det var også noe regn, så det ble ikke så mange bilder. Jeg, og @andreaskarm ble joinet av en nylig kjøpt F10 M5 Competition Pack på turen ned Med Frozen-lakk. Skikkelig pen! En søvnig @andreaskarm bak rattet i sin X1 18d Måtte ha oss en tur innom selvvasken for å skjerpe utstyret før Concorde Il Tempo Gigante-konkurransen Der var vi fremme @Pedi med sin gamle bøse bøllebil @sydenfareren med gliset sitt Det blåste såpass mye at panseret blåste rett av. 1M som kom på besøk! Bilen blir grillet av dommerpanelet. @sydenfareren stjeler all oppmerksomhet Karbonkjeramiske bremser For en kjerre! Holder et øye med 1Men. En noe strøken E30 M3 Skikkelig fin stasjonsvogn med fete OEM-deler Team Z4! Jeg kom for sent til å joine guttaboys. @Pedi mottar og åpner opp pris for mest strøkne i sin klasse @StigJ takker og bokker for prisen i mest strøkne i sin/vår klasse Neste gang! Three Amigos klar til avreise. Hyggelig treff. Trist med været, men sånn er det
  34. 12 likes
    Fikk endelig vasket bilen etter at sommerhjulene ble montert Ble myyye bedre! Hva synes folket?
  35. 11 likes
    Kjørte forbi så da måtte jeg stoppe og ta et bilde... Har vært en liten utvikling, kan man si
  36. 11 likes
  37. 11 likes
    Merkene var faktisk bene ja, men de fikk seg nok dessverre et ganske kort liv: ...så nå er alt tilbake til normalen. Forøvrig dratt litt på denne i dag, kan meddele at det gikk litt lettere enn med e61-en!
  38. 11 likes
  39. 11 likes
  40. 11 likes
    Gratulerer med dagen Norge 😀 Biler er stylet med Norske flagg 😉
  41. 11 likes
    Blir nok verken julegave til den nye naboen i år, eller noen inngang fra førerdøren for han sin del med det første... For et ubrukelig nek.
  42. 11 likes
  43. 11 likes
    update! dagen kom til slutt når siste boltene kom fra gulleloksering, i går i skrivende stund, brukte da 5 timer på å sette sammen bilen og tok jomfruturen, veldig fornøyd!, mangler nå en 4hjulskontroll litt bilder fra monteringen, begynte å stable sammen travers og navene, håndbrekk osv osv her ligger da delene klar til å sette inn siste boltene fra gulleloksering, ja det er en skam å sette inn diffen slik den såg ut!!, men den skal få seg en grov gjennomgang til neste vinter (håper jeg) fikk boltene, og første som slo meg da var at jeg manglet å bytte de 3 foringene til diffen, så dette skjedde da inni disse 5 timene med montering ble lite bilder under montering, men får da ett lite innblikk skal få tak i nye varmeskjold også en gang i fremtiden, ble dårlig med helt ferdig montert bilde kom seg ihvertfall på veien igjen! kan også legge til at cruisecontrollen jeg ettermonterte, fungerer som en drøm!
  44. 11 likes
    Fikk en skikkelig flott parkeringsnabo på jobb i dag! En strøken 635 CSiA med en veldig spesiell lakk Laaangt borte fra alle andre
  45. 11 likes
    Hentet vist meg ny bil sist helg Ble en 2013 F30 320i, veldig fornøyd så langt
  46. 11 likes
    Ble i helgen tur til BMW CCN sin vårmønstring på Bjerke Synes dette er ett fint treff med masse hyggelige biler og folk. Veldig fin anledning til å treffe flere av personene bak profilene her inne. Slikt er hyggelig I år kom vi to biler ifra Arendal, jeg og en kamerat i sin flotte F01 740d xDrive. Vi hadde en fin cruisetur inn til hovedstaden, lite trafikk og godt driv. Synes det var ett strålende treff, nydelig vær var det også. Tror det må ha vært mye folk, så iallfall sånn ut. @Turbo-HF har vel tellinga på hvor mange som kom? Politiet var sporty og stilte med to biler i år Det begynner å bli bra dreis på bilparken dems nå. Det var sommerslig i temperaturen Snittforbruket mitt ble som dere ser 0,65 på hele turen, litt småkjøring og mye motorvei. På E18 i Telemark var vi nede i 30 kilometer i timen, etter å ha ligget i 130 km/t på flotte motorveier helt ifra Oslo. Jeg er glad jeg ikke bor i dette fylket, elendige veier, treige sjåfører, fotobokser osv Ellers så var det en flott tur, kommer tilbake neste år også
  47. 11 likes
  48. 11 likes
  49. 11 likes
  50. 10 likes