Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 07/19/18 i alle områder

  1. 22 poeng
  2. 19 poeng
    Tok en del bilder da jeg byttet luftbelgene, så tenkte å smette sammen en rask DIY Bytte av luftbelger BMW F11 Dersom bakenden på din kjære F11 viser antydninger til å være like uproporsjonert som det opererte bakpartiet til Isabel Raad, er det fare på ferde! Her må noe gjøres - trene eller operere? Start med å ta bilen i nærmere øyensyn og lokaliser hvilken side bilen har fått en dupp. I dette tilfellet var hoftepartiet like på felgen som Arbeiderpartiet etter inntoget til Jonas Gahr Støre og Trond Giske sine nachspiel-sprell - følgelig det var lite annet å gjøre enn å konstatere betydelige problemer. Det kan være problemer med kompressoren, men ettersom kun den ene siden slet med å oppnå korrekt høyde så vil det 99% sikkert være en av luftbelgene dine som har tatt kvelden. Løsningen er enten å sette vekk bilen til Bavaria som fikser dette for omtrent halvparten av prisen en klinikk på Majorstua tar for at en vilkårlig blogger skal slippe å trene squats, eller du kan gjøre jobben selv. Jeg kjøpte inn to stykk luftbelger fra Arnott, levert fra MaxAir.no, til upåklagelige 4 290 kroner. Start med å jekke opp bilen med en billig jekk fra Clas Ohlson (i motsetning til Espen P. A. Lervaag er jeg ikke sponset) - funker utmerket i kombinasjon med en BMW-jekkekloss fra eBay. Sikkerheten i høysetet - finn frem noe trevirke eller annet virkelig sikkert, for å forhindre at bilen faller ned dersom jekken skulle gi etter. Plasser også bakdekket slik at det kommer med på bildet, for å illustrere hvor kult det er med brede bakdekk. Pass også på at du har nylakkert bremsekalipperne et par uker før luftbelgen ryker, så ser det freshere ut på bildene I noen tilfeller er luftbelgen helt punktert (ved stor lekkasje), mens ved mindre lekkasjer kan belgen fortsatt være litt hard (som en klassisk semi-boner på dansegulvet en lørdags kveld). Jeg ble frarådet å stikke hull på belgen med kniv siden den visstnok kunne eksplodere, men gjorde det likevel. Stakk et lite hull først, lot nok luft sive ut, før jeg laget et større hull. Dette gikk selvfølgelig helt fint, uten tilløp til dramatikk! Etter at belgen er tappet og luften i belgen dermed er like fraværende som realitetsorienteringen til Miljøpartiet de Grønne , er det bare å begynne på toppen av belgen og vri den ut. Samtidig illustrerer bildet at jeg sannsynligvis tilhører de 1,3% av Norges advokater som faktisk kan bli skitten på kontorfingrene Ingen DIY uten et klassisk froskeperspektiv-bilde. Dessverre ingen frosker tilstede, så bildet måtte jeg ta selv. Vi ser at bunnen av belgen er festet med en form for plastikk-klips. Jeg tok like greit frem et flatjern og vippet opp bunnen. Dette gikk lett og fint Lirk ut belgen slik at den kommer til sin fulle syne. Belgen henger nå omtrent tilsvarende som Saddam Hussein om ettermiddagen den 30. desember 2006 - kun hengende etter en liten løkke/kabel. Det viktigste nå er å ikke ødelegge luftkabelen fra kompressoren, da denne skal kobles til den nye luftbelgen. Dette er viktig, så ingen morsomheter her. Let først gjennom hele boden uten å finne riktig verktøy, så setter du deg ned og lurer på hva du driver med, før du så legger deg i grusen 10 minutter og drømmer om M4. Ring en kompis som har riktig verktøy, hent dette, og en time senere så er du klar for å skru ut festet til luftkabelen. Etter ti minutter med banning, fikling og jokking (muligens omtrent som en vanlig kveld på soverommet med dama) er du endelig ferdig, og kabelen er frigjort. I motsetning til IKEA-produkter, der en alltid kaster monteringsanvisningen og ender opp med å bruke syv timer på å montere en skjenk og har to deler og 14 muttere til overs, lønner det seg faktisk å lese installasjonsveiledningen. Da er det såre enkelt. Kabelen står nå bare å venter på å penetrere en ny og stram luftbelg! Endelig kan du dra frem den nye luftbelgen og vise den stolt frem. Produktet fra Arnott virker meget solid, og i mine øyne bedre enn det originale faenskapet som mange har hatt så store problemer med. Stikk kabelen rett i det åpne hullet (i motsetningen til en sen lørdag kveld er det faktisk ikke så vanskelig å treffe rett hull her), og tre belgen inn på plassen sin. Begynne med å feste den i toppen. Etter å ha festet belgen i toppen, kan du dra bunnen ned og feste plastikk-klipset. Pass på at det sitter godt festet. Belgen er nå skrukkete som følge av vakuum, men vil så snart du tar i tenningen blåse seg opp like raskt som en boler som blir nektet adgang på et hvilket som helst utested. På med tenningen i bilen, og belgen blåser seg fin og stram! Dette lover bra. På med felgen igjen og senk bilen forsiktig ned slik at belgen får blåse seg ytterligere opp underveis. Fjern så jekken helt, og beundre at bilens proporsjoner nå er tilbake der de var. Gjør tilsvarende på andre siden, slik at begge belgene er nye. For oss med OCD er dette viktig. Nyt gjerne en Lollipop i solen etter endt arbeid, med strategisk utsikt til doningen!
  3. 17 poeng
    bmw cab

    Den store finn.no tråden.

    Den der var innom verkstedet vårt forrige uke. Var ikke bare EGR som var gåen der nei. Komplett EGR ventil må byttes,turbo sang på sitt siste vers,toppdeksel pakning lekker,feil på glødeplugg 4,Partikkelfilter må byttes,manglende service,defekt baklampe passasjer side bak,Intercooler full av olje,slitte bak dekk,dårlige omlakkerte side skjermer bak,litt ulyd i hjullager høyre forran,svak ulyd i diff og noe småtteri her å der på bilen. Eier av bilen betalte for diagnose av alle feil og ville vi skulle kjøre den gjennom PKK uten å bry oss om feil. Det gjorde vi selvfølgelig ikke. Så vedkommende som kjøpte bilen der må regne med fremtidige utgifter. Og 6000 kr er bare bullshit. Han fikk beskjed om nærmere 25.000-, vil det koste for å få bilen i bra teknisk stand. Kan da faen ikke være så vanskelig å være helt ærlig når man selger en bil på finn.
  4. 16 poeng
    bmwgreg90

    Greggy's 2018 M2. Photoshoot

  5. 16 poeng
    Saltkjelen

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Jeg har slitt litt med defekt klimaanlegg i en lengre periode, og gruet meg vel egentlig med å gå til verks da jeg så for meg at lekkasjen var bak dashbordet. Jeg tok imidlertid en sjanse på at det var kondenseren som var defekt, og sannelig var det ikke det. Det er visst ikke ofte man kan se en slik lekkasje med det blotte øyet, men denne var visstnok helt ekstrem. Arbeidet var gjort på kort tid også, så nå kan bilen nytes med riktig innetemperatur! Og for de som lurer - JA, det har vært et sant helvete å kjøre rundt i en "skinnbil" uten AC i årets herlige sommervarme. Jeg har ikke fulgt helt med jeg heller, men det var da usedvanlig hyggelig å høre! Blir nok 1-2cm heving av denne i løpet av høsten. ..og ettersom en biltråd er kjedelig uten biler, så kommer det i hvert fall noen eldre her.
  6. 15 poeng
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i.

    I grunnen ikke så mye spennende som skjer her av bilrelatert stoff for tiden. Z4en luftes fra tid til annen. Trenger en polering da det er to år siden sist F30en trenger en god vask, polering og nye ventiler som er kjøpt inn. Har kjøpt inn avtagbart hengerfeste og prøver å finne tid til å få montert det. Også handlet inn skvettlapper som skal monteres etter den er polert. Når det skjer er jo meget usikkert. Men bilder liker man jo. Var innom på Bimmers.no treffet som @danskiii dro i gang forrige uke. Tok en del bilder, men er ikke helt ferdig med å redigere alle enda. Disse kommer nå etterhvert. Men har selvfølgelig redigert et par av egen tralle :p Godt oppmøte var det i alle fall, og rimelig høy standard på bilparken. I samme slengen hadde @magneten vært grei og vært Postmann Pat og kom med krus og klistermerker jeg hadde bestilt som @fxslin har fått laget som merchs til facebooksiden BMW Z Norge. Tommel opp til begge! Kruset er godt innviet allerede Det supergode mobilkameraet... Ellers går det veldig seint fremover i huset. Stua og kjøkken er nå isolert, plastret igjen med dampsperr og lektet ut for enda mer isolasjon. Har nå begynt å legge opp trekkerør til ledninger og punkter til stikk, lys og brytere. Så når det er gjort skal jeg isolere litt og så etterpå er det endelig dags for plating. Håper å være ferdig med alt til jul :p Gikk enormt med tid å få rettet av et meget urett tak og ikke minst vegger. Men nå er alt ca. snorbeint Ja, og så må jeg ha nytt yttertak før høsten setter i gang. Tar ikke sjansen på en ny vinter med det gamle taket nå siden alt blir nytt innvendig. Har hatt lekkasje en gang allerede og fått tatt en provisorisk tetting av det. Garasjen er like full...
  7. 15 poeng
    Æresmedlemmene av Sølvklubben er klare, @andreaskarm med sin alltid nypolerte X1 På ferja Fant faktisk parkeringsplasser på Glamaten! Jeg knekte meg inntil en bil som var laget av bulker! Oh my God! Kliner meg heeelt inntil streken! Ballen er inforbi, dommer! Silverado! Her gjelder det å trykke i trynet! Vi var innom i ca. 30 sekund(?) før vi måtte kjøre videre på treff Nok til en burger fra Døgnvill! Fjong style! Vi fikk ikke tid til å spise hele grisen. Et cruise-skip som var så svært at det trengte to bilder! Mange tissetrengte kvinnfolk i Stavanger. Frekket oss til en pommes frittes til å ha med på treffet Da var vi på plass på Sola Flytekniske Museum Etter verdens teiteste nye innkjørsel, hvor jeg var bombesikker på at vi kjørte feil! Superbra oppmøte @danskiii frekker seg til med gliset sitt @papertiger tok til vettet og silte opp med sin nypolerte 4-serie Gran Coupé Denne fikk jeg prøve! Den var faktisk grei sprek til å være 420d Her satt man lavt og fint med en lekker kjøreposisjon Jeg kjente med en gang at bilen ikke hadde stjernemerkede dekk, da. Minus for det @papertiger! E91 med valsede og hamrede hjulbuer! Samt alt utstyr i hele verden! M550i @E.H.D stilte opp med sin kjempefine F10, og skjemte alle ut med sine lekre HRE-felger. Bortsett fra meg, da. Jeg har jo verdens beste felger! Mohahaha! Frekk liten M3 som var innom En nyinnkjøpt F10 M5 med downpipes og en veldig kjekk lyd! Gikk rykter om 700 hest i denne karen Biltreff + @sydenfareren = Ekte kjærlighet Superfin bil! Felgene er skrudde med bolter fra innsiden! @StigJ er på plass! Skuffende nok med bare én bil. Beklager, ikke "bil", men BMW Z4 Coupé Prisen for høyeste bil gikk til @andreaskarm med sin X1! Finfin stemning! "Kjør an ud i solå då!" sier fotograf-@StigJ til Petter BMW Z Norway arrangerte like greit sitt eget treff.. 50 meter fra @danskiii sitt kjempekjekke bimmers.no-treff! Min @Tollefsen sitt dieselmonster! Dette var helt sykt å kjøre. Drar som hekkan og satt som pokker på veien, selv med Kumho-dekk bak til 1.000,- stk. Men styringen var helt vill, så utrolig tight og fin! Tror jeg må ettermontere Adaptive Steering fra E92 i min E46 375 gampenisser! Mange morsomme lyder som kom fra denne karen @Saltkjelen sin forrige bil Det gjelder å ha fillen på lur i baklommen med så mange eiker @papertiger kommer trillende tilbake fra prøvekjøring av M3en @Walkabout sin lekre doning! Petters 35is med 400 nisser og Cup 2-dekk Så bar det plutselig hjem! Vi kjørte et lite stykke sammen med @Tollefsen, før jeg, @andreaskarm og @E.H.D tok ferjen over til nordfylket Fin gjeng! Takker for et superhyggelig treff, karer! Må gjentas!
  8. 14 poeng
    Plutselig hjemme fra Bergen Har tjuvstartet litt på dagens prosjekt også. Disse døråpnerene er vel litt kjedelige? Whoops! Høyttaleren på baksiden som må skrues løs. Etterpå er det bare en clips. Den som skal inn Gult er kult! Strammer til slik at det er akuratt løst nok til å "snurre" og at skivene ikke klirrer Disse platene er ekstremt stygge, og skal trekkes i alcantara! Det blir bra @andreaskarm lovte høyt og lavt at han hadde alcantara-tape/folie på lur, men når han skulle ned i boden å finne, så var det plutselig borte. Tusen takk for ingenting! Det originale håndtaket er festet med en splint, her har jeg allerede fjernet plastikken som holder spliten inne, slik at den ikke bare glir ut. Splint ute Strap on! Men hvordan skal jeg hindre at splinten bare glir ut igjen? Hva ellers enn Biltema Universallim? Mens limet tørker så var jeg litt lei av de slitte interiørlistene, så jeg demonterte alt sammen... ...og skvetta på resten av den sorte plastidippen! Pluss resten av klarlakken oppå, for moroskyld! Jeg la på det siste laget med klarlakk, og lot det ligge ut å tørke. Men når jeg gikk ut igjen, så hadde det begynt å pøsrigne, lyne og tordne, så lakken så ikke direkte pen ut Jaja, godt det er midlertidig Plutselig var alt montert, og det ser slik ut Finne frem kamera litt også da? Denne blir penere med en klatt alcantara på seg Jeg likte det jeg, da
  9. 14 poeng
  10. 14 poeng
  11. 13 poeng
    Hadde en photoshoot i Stavanger. More to come, evt gregoryh90 på IG:)
  12. 13 poeng
    Nytern

    Nyterns -10 F10 525d -kaos kan forekomme-

    Hoi! Dere husker sikkert ikke meg, men jeg hang her for noen år siden. Ganske aktivt! I det jeg forfattet en pm til godeste TRF her inne, kom jeg plutselig på at jeg savner bimmers. Jeg må legge meg nå, men bare for å gi meg selv det akk så nødvendige rævsparket, kjører jeg i gang i natt! Jeg har handla meg gard! Denne stjeler litt tid, men tråd blir det! Endelig garasjeverkstedlåvegreier! Je fortsett snart, men nå erre senga! Vi talas!
  13. 13 poeng
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er ikke hver dag man blir frakjørt, i yttersving over bakketopp i mørke, når man selv kjører over 220km/t. Og når man blir det, så blir man det av en ... annen x5??!!??
  14. 13 poeng
  15. 12 poeng
    Takker @laffe, @BjornarHS og @danskiii! Ja du må henge med i svingene her, @danskiii Hjertelig takk skal du ha @mslello! Ekstremt fornøyd altså Når jeg gikk ut i natt og låste opp bilen, så tennes jo lysene i baksetet, og buret lyste opp, oh my god så rååått! Etter nice tips fra @mcelg om å klaske på 12.9-bolter i stedet for å lakkere de gamle, så gikk jeg på snopefabrikken og handlet litt i dag Nam nam! 12.9 med unbrako Muttere hadde de ikke, så de må lakkeres! En lakkmester leste tråden min, og så at jeg hadde gjort (og er derfor ferdig med) alle tabber en lakkerer kan gjøre, så jeg fikk fagbrev i posten. Og er herved ekspert på lakkering! Som perler på snor! Blir bra det Fikk seg en skvett med klarlakk også Det strammes! Se der ja! Mye tøffere med en gang! Ganske stor forskjell egentlig! Skal vi frekke oss til noen før og etter-bilder
  16. 12 poeng
    Tjuvstarter litt på dagens prosjekt Setene er ute! Under førerstolen var det mye rart, blant annet en tapetkniv og en nacho-chips. Dessverre ingen penger.. Det var ikke så mye spennende under passasjersetet. Her var det noe muffins! En Y som er klippet, og en loddet skjøt. Stolene er festet med 2 bolter og 2 muttrer. Av en eller annen grunn så var jeg livredd for at stolene plutselig skulle falme i solksinnet... ...så mekketeppet kom til unsetning Fyrer opp Dyson V6! Mye groms, ser det ikke så godt på bildet. Fyrer opp carpet cleaner og børste. Clean! Groms på førerside. Rent og pent! Så var det dette rare greiene. Klipper opp loddemekken og tar fram en Wago-klemme jeg hadde liggende. Nå er den skjøtet isolert og sikkert hvertfall! Så fikk jeg lagt ledningene på rett sted også Very clean! Freser til lakkhallen og tar meg en kopp kaffe! Venter jeg på noe som lakkeres? Hva er dette her da?! Er det kanskje et halvbur, da?! Lakkeres i BMW Phoenix Yellow Fyrer opp i3s-magi! Plass til alt! Fikk låne kjempedyr duct-tape som virker som maskeringstape, ingen limrester Hoho! Ferdig? Måtte en tur til svigers for å låne Torx T50-bit. Og der hadde han endelig fått skilt på beistet Nå får vi det løst! Festet til buret skal tres innpå denne. Man kan se tre-innpå-hullet nederst. Men det var litt for trangt, jaja. Sikkert bare litt lakk tenkte jeg, og tok fram pussekluten. Neida, det gikk ikke det heller. Frem med drillen! Ble ikke nok det heller. Frem med min trofaste Dremel Endelig! Der smatt den rett innpå, men har jeg glemt noe? Jada, selen Andre delen av buret festes i setebeltefestene til baksetet. Men her var det noen rare knotter i veien. De fjernes med et av mine favorittverktøy! Snekkerhammeren Borte Da har jeg fire flotte hull i bilen Skrur på buret! Skjøytene mellom de to bur-delene. Boltene må selvfølgelig lakkeres sort! Håhååå! Men baksetet mangler jo! Smack! Fot-festet Rygg(?)-festet Tadaa! Ganske greit å klaske inn Så jeg rekner med det er greit å klaske ut også Halvburet er lakkert i samme farge som bremsekalipperene BMW Phoenix Yellow Må få tatt noen frekke bilder snart Og få lakkert boltene!
  17. 12 poeng
    Taurusfjellene i Tyrkia😀
  18. 12 poeng
    Jeg syntes jeg kjente lukta av kjølvæske, og jaggu:
  19. 11 poeng
    Thank you @bmwgreg90, @fxslin og @Walkabout (Jeg fant nylig ut at jeg hadde LED-skiltlys ) Buret er et Bolt-on Clubsport-halvbur fra Wiechers-Sport! https://www.wiechers-sport.de/en/shop/ueberrollbuegel-kaefige/produkte/bmw-e46-coupe-clubsport-detail Mitt bur er ikke FIA-godkjent (motorsport/løp), dessverre. Kun gatebruk Men FIA-godkjent bur kan de visst fikse for deg om du spør Jeg bare tar med et par bilder over på denne siden også
  20. 11 poeng
    Fikk endelig antennen jeg hadde bestilt fra Koed i dag! Nå skal det bli TV i bilen Det var visst feil varer oppi, men pytt pytt! Fram med tersen! Magne-spesial vs OEM Så var det det jeg trodde skulle være så vanskelig. Få korrekt vinkling på disse to kompisene! Slår den ut med mine to favorittverktøy. Det ultimate multi-skrujernet og gummischlægga Etter et par bestemte klakk. Nokså likt det. Prøver å dunke den inn, men det var håpløst Fram med tvinga Det gikk bedre! Plomper den nedpå. Skrur til, men ja.. Dette var jo helt på trynet! Skrur den utav igjen, og prøver ny vinkel igjen Men når jeg satt den nedpå denne gangen, så løsnet den, og jeg fant ut jeg hadde vært en komplett idiot! Nå har jeg jo frie tøyler til å justere viskerarmen 100% før jeg strammer til! Nå gjelder det å få viskerbladet i 10000% 90 grader! Yes, vi strammer til der! Så var det passasjer-armen sin tur! Etter litt grubling over vinkling, fant jeg ut at det må jo være samme avstand fra det sorte nederst på ruten som gjelder. Så da ble det slik Funksjonstest bestått! Ut i sola! Nå er de jo fulle av fett fra mine grisete hender, da! Perfect Det var bedre!
  21. 11 poeng
    Bilen har fått ny drakt.
  22. 11 poeng
    Vår 2013 modell F11 har nå rullet 125000 km i vårt eie. Det eneste vi har byttet er skiver og klosser fram og bak samt luftbelger. Veldig fornøyd med den bilen og den skal vi ha noen år til😊 Nå er vi på ferie med Porscha. Kjørt 2500 km hittil og er halvveis. Tre barn og to voksne samt en hund. Vi sover i telt så er glade vi har takboks som har plass til telt, soveposer og campingstoler😊 Helt konge bil å kjøre😊
  23. 11 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Fant et par gamle familie-fotoalbum som har ligget i en bærepose på en låve de siste 23 årene. Var et veldig artig gjensyn. Legger ved noen bilrelaterte bilder (knipset med iPhone da skanner ikke fungerte, så kvaliteten er noe mer uklar enn originalbildene). De to første bildene er tatt rundt 1970. Min onkel bak spakene på bobla si samt en utflukt i en Volvo 140. De neste bildene er tatt ca 1960-1964 og viser min bestefars Opel Kaptein. Den endte sine dager nede i Italia i 1969, da min far fikk motorhavari og endte opp med å ta toget hjem igjen. Kjenner ikke historien bak småflyet og frøkna (kan være en tante) som poserer sammen med Transporteren, men synes det var fine bilder. Kjekkasen på motorsykkel er samme onkel som kjørte boble. De siste bildene er av bestefar sin Citroen Traction Avant, knipset sommeren 1956 eller 1957. De dro blant annet på sommerferie opp til Møre og Romsdal med den. Litt usikker på historikken til bilen da den er avbildet med to ulike registreringsnumre og to forskjellige frontgriller, men min far sier det er samme bil. Artig er det uansett. Edit: På baksiden av det siste bildet sto det "Hen i Romsdalen", som jeg skjønner ligger ved Isfjorden i Rauma kommune i M&R)
  24. 11 poeng
    mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Denne kjøpte jeg
  25. 11 poeng
    Da var endelig noen ordentlige felger på plass.. Beklager dårlige bilder, men det kommer bedre etter hvert. 19" Work VS XX (9,5x19 og 11x19). Synes de kler bilen ganske greit. (og ja, litt justering av senk må også gjøres)
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00