Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 01/16/18 in all areas

  1. 4 points
    ahj

    Kjøp av E9x Tips og rådføring.

    Jeg har ikke noe vondt å si om dem. Knall biler og er vell en grunn for at jeg har to, brodern har en og muttern har en. Den siste er en e91 320d xdrive som snart har gått 200kkm. Den har bortsett fra vanlig service byttet turbo, to foringer foran og to hjullager. Alt det siden 2009 og 200kkm synes jeg er veldig bra Jeg ville sett etter en entusiast eid bil, som regel så er det et bedre kjøp enn å kjøpe fra enn eller annen no name bruktbilforretning. Er derfor jeg kjøpte @Gorg sin. Du må regne med noen slitedeler som må byttes, ingen E9x er nye lenger. Av det jeg kan se er det foringer og hjullager som det du burde regne med på På min e90 har jeg bare byttet pendelstag foran og en simring på kassa etter snart 7 års eie. @Fredrik 90 siden du ikke har hatt N47 så blir det du skriver mer synsing enn reel info. JA n47d20A sliter med havari. Men velger man de senere modellene og med automat er problemet mindre sannsynlig. Som skrevet over her har min mor N47D20C den har ikke noen lyd eller tegn på problemer med regkjedet. Dette blir sjekket hver gang bilen er inn på service. Passer man på det med regkjedet er N47 en skikkelig potent motor Og ikke glemt bensin fireren har kan også få rådebank selv da ved lav kilometerstand. Ellers kan jeg skrive under på at N53 med Quaife sperre har meget god fremkommelighet.
  2. 3 points
    Streaxu

    Den store finn.no tråden.

    Tøff rakker! 1 serie med S65 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112033984&fks=112033984
  3. 2 points
    Hpi

    Motorrom tråden

    N63B4401 eller N63tu.
  4. 2 points
    magneten

    Motorrom tråden

    Motorrommet i i3 er cleant ass
  5. 1 point
    TRF

    BMW dieselmotorer

    Treghet i det staget er "vanlig" , og det var en gang i tiden kampanje på det. Det har dog ingenting med startproblemer å gjøre.
  6. 1 point
    Streaxu

    Streaxu's E30 320i "delebil"

    Takk takk Ja liker de felgsettene veldig godt men er som du sier litt oppbrukt, hvertfall Brock 3 andre e30'er her med det fra før Nei satt effektanlegg på den men det var rusta kav igjennom desverre, så da ble det slik men røret under bagasjen var jeg aldri fornøyd med så har gjort om det nå i vinter, og satt på en svart oval simons lyddemper bakerst med en stuss på
  7. 1 point
    Streaxu

    Streaxu's E30 320i "delebil"

    Hei ja! Tenkte lage en liten "skrytetråd" av e30n jeg fikk for et kupp for et års tid siden! Bilen er en 87' 320i preface som hadde gått 303 000. Den var preget av litt rust i hjulbuer, hjulhus og kanaler osv. Ble opprinnelig kjøpt som delebil til en annen e30 jeg driver å restaurerer fordi dører var ganske bra og det ikke var papirer på den. Prisen var så si vrakpant. Hentet bilen og den så egentlig bedre ut en jeg trodde, enda den manglet gulvteppe og litt småtteri. Pluss at motor var ødelagt etter at dem hadde fått hull i bunnpanne og forsatte å kjøre til den skar. Fikk den hjem å begynte å se mer over den, og da klarte jeg å finne vognkortet å spore opp personen bilen sto på! Han skrev gladelig salgsmelding, og bodde ikke så langt unna heller! Men ettersom jeg hadde en facelift m20 stående å det meste som mangla, så tenkte jeg "hvorfor ikke?" å satte i den motor å gjorde den komplett! Skiftet også kanaler, sveiste rust jeg fant i hjulhus foran og kjøpte nye bremserør, bremser foran og bak, støtdempere, fjører og div i forstilling. Kjørte den på eu å fikk bare en mangel, så da fikk den polyforinger i travers bak. Så var den Eu godkjent i to år til! Fikk seg et senkesett, profftoning og noen Brock b1. Fikk også taki leppe foran og en til bakluke. Da det nærmet seg slutten av sommerferien begynte jeg å ta rust rundt frontrute, hjulbuer og noen bobler som ble til hull rundt takluke. Bilen fikk "nye" framskjermer, Rieger skjørt, baklamper og frontrute. Sprøytet den i vanlig svart blank og ble veldig fornøyd. Gjorde alt selv å slapp "billig" unna ettersom jeg driver i yrket. Nå er delebilen i daglig bruk og fått seg et par servicer og nye slitedeler som har kommet etterhvert. (Vinterhjula )
  8. 1 point
    Daniel.

    Streaxu's E30 320i "delebil"

    Flott bil Kjekt å se at den ble reddet! Var tøff med både Brock og Borbet selv om de kanskje er litt "gammel og oppbrukt" Ganske tøff med "blacked out" utseende også. Skal være litt kjip å si at eksosen ikke passet særlig bra inn med resten
  9. 1 point
    Klarte ikke å vente lenger. Iom det var lønning idag og det er kjekt å ha deler klare når eg får henta bilen, så blei det bestilt følgende: Karbon spoiler som er høgere enn orginal for å fikse litt på M2 hekken Karbon m3/m4 style mirror cover Gloss black nyrer. Delene ankommer i slutten av januar-midten av febuar. Får se om det blir bestilt noe meir denne mnd. Skulle gjerne fått solgt m3en før eg begynner på større kostnader.
  10. 1 point
    Positiv

    Turbo-HF's BMW E39 528iAT Schmiedmann

    Bilen ser da meget bra ut. Så får du ha, lykke til med bygget, Hans Fredrik.
  11. 1 point
    Er dere begge administratorer på samme tråd eller overtar du tråden nå Julie ? Blei ikke helt klok på dette 😂 Om du har egen tråd på bilen din, legg så ut link 😃 Så hyggelig med unge mennesker som vier disse gamle gode bilene, tid 🎉 Dtå på og gi bilen masse tid og omsorg så har du en bil med sjel i mange år fremover 👍
  12. 1 point
    sAlnes

    Turbo-HF's BMW E39 528iAT Schmiedmann

    Veldig stilfulle, og som sagt rå kjøreopplevelse. Skal ikke spore av helt nå men før jeg begynte skikkelig med bil så hadde min mor en x3 f25 familebil. Etter ca. 5 år med den fant hun ut at hun ville bytte den ut i noe rimligere. Og jaggu endte hun opp med en orginal 525i touring e39 og hun elsker den og blir sannsynligvis å eie den til den skal skrotes. Sier litt kjøreopplevelsen
  13. 1 point
    Momrsomt att du skal utdanne deg innen lette kjøretøy er det en ting som er sikkert er att biler kommer alltid til å gå i stykker, så blir ikke arbeidsledig med det første. Tok selv fagbrev i lette kjøretøy for 2 år siden, og trives fortsatt innen faget😊
  14. 1 point
    Da har jeg også fått meg bimmers! Jeg er da eieren av bilen som tråden handler om og syntes det er kjempemoro at så mange følger med. Jeg føler meg veldig heldig som har fått denne muligheten til å kjøpe meg prosjektbil som jeg skal skru mye på og ha klar til jeg blir 18 (forhåpentligvis ) Jeg har alltid elsket e34 og det har alltid vært en drøm om å eie en, spesielt touring. Og hvorfor jeg alltid har ønsket meg en touring er fordi jeg liker disse veldig godt. Da vi skulle igang med leting etter bil var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha diesel, og mange lurer på hvorfor jeg akkurat ville ha diesel. Jeg er 17 år og student og med tanke på at e34 skulle være førstegangsbilen måtte jeg ha en bil som ble billig for meg. Tenkte jeg kunne skrive litt om meg selv også, jeg heter da Julie-Marie er 17 år og blir 18 i August. Jeg holder på å utdanne meg som lett bil mekaniker og går nå mitt siste år på videregående før jeg skal ut som lærling. Jeg har alltid hatt interessen for biler og motor generelt men ble ikke ordentlig bitt av basillen før jeg var 12-13 år. Da fikk jeg være med min pappa å skru på han sine biler. Så jeg gleder meg veldig til å komme ordentlig igang med bilen. Planen min i første omgang med bilen å fikse dreneringen på luke, stor service på bilen, sveise bakre del av kanaler, fikse/bytte automatkassen og mye annet. Når dette er gjort vil jeg fokusere etterhvert på litt senk og felg. Jeg vil ikke ha noe skam lav bil men en bil som er komfortabel å kjøre med på veien. Senkesett har jeg liggende og felger kommer etterhvert som lommeboken min tilater det. Dette er planene for bilen til nå.
  15. 1 point
    Oekern

    Økern´s 320d E90

    Da var Supersport senkesett montert. Ble ferdig lørdag. Veldig grei skruing egentlig. Fikk lånt verksted med løftebukk - og det gjør jo alt mye enklere. Fikk og god hjelp av en kompis. Alt av lagre og gummi ble bytta, men da "skivekappe" ikke fulgte med bumpstopper kit (som jeg trodde) ble det en jalla-løsning på den ene siden bak. Brukte ei vanlig skive istedenfor og brukte om igjen den gamle på andre sia. Kjøper delen ny og bytter om etterhvert begge sider. Trodde bilen skulle bli lavere foran. Hjulbuen bak er nærmere dekket enn foran, men jeg syns ikke bilen ser baktung ut - HELDIGVIS. Hater det utseende, men når man legger merke til hjulbuene så er det jo alikevell noe irriterende. Settet er jo stivt, men var forberedt på det værre, så positivt overraska. 30/20mm senk + senkeskåler framme.
  16. 1 point
    Marius2002

    Den store finn.no tråden.

    Bilen er sikkert kurrant, men jeg skjønner ikke at det er lov å ha slike bilder. To er screenshot og ett er sort/hvitt av totalt fire. I tillegg er de to som ikke er screenshot på høykant. Edit: så kan man jo lure på hvorfor det bare er to elendige interiørbilder og to bilder fra samme vinkel utvendig... Hvor er resten?
  17. 1 point
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Fyra bilen for første gang på endel mnd, og det var jaggu deilig å høre den!:) kjørte den rett utenfor garasjen så jeg fikk bytta tilbake til compomotive hjula(som jeg synes passer bedre). Jeg kappa og tilpassa også de nye Carbon dela til skjørta og fikk de på:) bilen skal trolig ut på en liten tur neste mnd så må ha den klar
  18. 1 point
    tpmek

    E 30

    Da var den levert. Blir blandet noen fargeprøver før vi går all inn. Proffene ved fanalakksenter får ta siste finpussen før den går til lakk. det ble fattet interesse av den yngre garde på gulvet med en gang den var kommet innforbi porten. Så får vi se om det arbeidet jeg har gjort frem til nå står i stil med ferdig utvendig resultat.
  19. 1 point
    StigJ

    Motorrom tråden

    Eneste jeg hadde av strikkmotoren, symaskinen, 1,poff (N13B16A) En av de siste skikkelige rekke-6erne uten pustehjelp (N52B30A)
  20. 1 point
    danskiii

    E28 "M518". Hjemme fra gs treffet:)

    Følger med her, pen bil
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00