Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 03/30/17 in all areas

  1. 16 likes
    For snart to år siden satt jeg å skrev en lignende post, da om den nye e91 325i vi hadde kjøpt. Vi var blitt en familie på 4, og min gamle e46 ble for liten. Dere som har fulgt med på tråden om vår e91 har sikkert plukket opp at den er solgt til en herremann her inne på forumet og vi har handlet en "ny" bmw. Historien er ganske lik, vi utvidet familien til 5 med ei lita jente før jul. Jeg skjønte fort når vi skulle ha en til at grombilen ble for liten for fem, spesielt siden to av de kom til å trenge barnestoler i noen år. Vi valgte for så vidt å vente med å handle bil, men det var ikke noe særlig for 9 åringen å sitte imellom barnestolene så vi måtte ofte kjøre uten henne når vi skulle handle. Har vært utrolig fornøyd med 325en, gjort mye med den og blitt glad i den som man ofte blir når man er slik som meg. Selv om salget var vemodig er jeg glad for at bilen blir tatt godt vare på videre. Dere som har lest den forrige tråden min har sikkert lest litt om begrunnelsen for biltypen. F34, Gran Turismo som den heter er ikke den mest populære, grunnet en kontroversiell utforming. Ikke noe å legge skjul på, rumpa er stor. Ikke like stor som på 5 serie GT, men er en bil som har mye "haters". Hadde prøvd F11 med barnestoler noe som gjorde at den måtte utelukkes. Testet så ut 225xe i fall den kunne være stor nok. Den har et bredt baksete, men var ikke lang nok i kupeen for å være komfortabel på langkjøring. Tittet så på 2 serie Gran Tourer, en biltype ala Ford Smax. Ikke akkurat den mest inspirerende bilen, men ønsket ikke å bytte merke. Det var jo neste mulighet. Ford Mondeo stasjonsvogn eller Skoda Superb, de ville være stor nok. Men på vei ut av Bmw i Bodø sa selgeren at jeg måtte sitte i GTen. Da fikk jeg en åpenbaring! For en plass! Det var bakseteplass omtrent tilsvarende 7-serien, bredt baksete, og svært bagasjerom! Ding ding ding, jeg fant bilen! Dette var for noen måneder siden, siden fulgte jeg med på finn hver dag. Hadde egentlig mest lyst på 320i, men med andre kriterier som xdrive og krok til en grei penge så var de svært få og omtrent ingen hadde msport. Etter en stund dukket det opp en med webasto, den eneste av GTene på finn som hadde det. Dette var en diesel, men hadde alt av annet utstyr som vi trengte. Han hadde også lagt ved bilder av en test av 3 serie sedan, stasjonsvogn, gt, 4 serie coupe, gran coupe, x3 og x4. Prisen var for høy for oss, men sendte han allikevel melding om bilen. Og lurte på om han kunne sende meg testen. Det kunne han ikke, for han hadde rotet bort bladet.. Tiden gikk, og en mandags morgen kom jeg på jobb og så han hadde senket prisen slik at den ble veldig aktuell. Han hadde det for øvrig travelt med å få den solgt, siden han skulle ha ny bil som ventet en og en halv uke senere. Heldigvis ordnet alt seg, vi fikk solgt bilen fort da vi hadde avtalt salg på den så snart vi fant bil men hadde egentlig sett for meg et par måneder til før den ble overtatt av ny eier. Bilen var utstyrt med xdrive, elektrisk hengerfeste, msport, sportsautomat, skinnseter, navipro, dab+, hifistereo, elektrisk bakluke (standard på GT, men deilig å ha!), adaptiv cruise control og webasto for å nevne noe. At selgeren hadde kallenavn Vaskekjell var jo for øvrig tillitsvekkende! Et par riper som må rubbes, men ellers bare vaskeriper på bilen. Ser frem til en grundig polering til våren! Noen lånte bilder fra annonsen inntil jeg får tatt noen skikkelige bilder selv. Er ikke akkurat sesong for ren bil her oppe nå.. På bildet over er førersetet trukket helt bak! Utstyrsliste for dere utstyrsfriker Type3Y51 Model320d Xdrive - EUR Development CodeF34 ChassisSAT SteeringLL Doors4 EngineN47T Displacement2.00 Power135 DrivetrainALLR TransmissionAUT ColorBlack Sapphire Metallic - 475 UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW Production PlantDINGOLFING Production Date2014-01-18 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2V5 19"lt/aly Wheels Doublespoke 598/mt 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 598 M 216 Servotronic Servotronic 225 Standard Suspension Serienfahrwerk 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier 322 Comfort Access System Komfortzugang 337 M Sport Package M Sportpaket 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information 6AP Remote Services Remote Services 6AR Internet Internet 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6S4 Language Version Swedish Sprachversion Schwedisch 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 843 Engine Design Motorauslegung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz
  2. 14 likes
  3. 13 likes
  4. 12 likes
    Da er vårklargjøringen ferdig😊Gjenstår kun å få på sommer skoene😎
  5. 10 likes
  6. 8 likes
    Nye dekk kom i går. Godt å få sykkelen ned fra bordet. Nå gjennstår bremsemontering, olje og kjøleveske samt lakkering.
  7. 7 likes
    Mens alle legger ut sommerhjulbilder så slenger jeg ut stemningsbilde fra Bodø i morges..
  8. 7 likes
  9. 6 likes
  10. 6 likes
  11. 5 likes
  12. 5 likes
    Ja helt enig, mye av helheten ligger i små detaljer. Ble litt jobbing i dag også i god været. Fikk en kompis over på besøk så det ble gjort litt småting på Z3'en mens han var her. Ikke så mye da det fort blir skravling og kaffe drikking. Naboen slang seg også med etterhvert (han har også en Z3 som leke bil). Først ut var en liten utskiftning med innmaten til førerspeilet. Slik at den også fikk ny del og matcher passasjersiden. Nå er det begrenset hvor spennende dette er, så jeg lar bildene bare dokumentere at det har blitt gjort. Men den gamle innmaten var bra korrodert og ville nok ha tatt kvelden i nær framtid, så greit å vite at ny del er på plass. Eller så har jeg i det siste dagene hatt problemer med vindus heisen i passajert døra, så etter litt googling så visste det seg at det kun være så enkelt som å smøre litt, sjekke boltene til vindus motoren eller "window clip" som var utslitt. Så jeg tenkte jeg skulle åpne opp og sjekke tilstanden. Så etter litt skruing og forsiktig lirking så det slikt ut: Tilstanden på ting så ikke å gæli ut og det hjalp betrakling med litt oppsmøring her og der. Men forsatt så var det en "knepp" når vinduet skulle ned, noe som tydet på at vindus mekanismen ikke satt ordentlig fast. Synderen var denne bolten som var løs og var slarkete når vinduet skulle ned: Så litt stramming av denne + de andre og mer smøring så gikk alt smooth ned og opp igjen. Nå har jeg bestilt disse "window clipp" alikevel og lagrer dem til det faktisk blir problemer igjen med heisene (bare spørsmål om tid dessverre). Skal ta samme oppsmøring/tighte bolter runde på førerdøra også for sikkerthetsskyld. Ellers så har jeg lurt litt på tilstanden til reserve hjulet på bilen. Z3 har en litt finurlig måte å lagre reserve dekket på (mulig at det bare jeg som synes det ), men den har hjulet heist opp i en krybbe under bilen bak og måten man senker det ned på involverer litt demontering av deler i bagasjerommet samt nitidig studdering av manualen. Jeg var redd for at hele heisemekanismen var rustet fast og ville få problemer. Men den smatt ned og kom ut uten problemer, selv om hengslene og rammen til krybben var bra rustet. Men heldigvis så var festene i karosseriet helt fine og fri for rust/slitasje. Med krybben ute, så var det å sjekke tilstanden på hjulet. Lar bildet tale for seg selv: Felgen er helt rustet i stykker og hullene til boltene bare smuldret ved berøring. Det lå sikkert noen kilo med sand og stein der, som jeg mistenker har tettet dren hullene og sørget for at hjulet har ligget fuktig i lengre perioder. Utrolig nok så var det forsatt trykk i dekket. Nå skulle den krybben og hjulet ut for å lagres uansett. Så etter en kjapp runde med litt vask så ble det lagret. Alt i alt en lat søndag i god været.
  13. 4 likes
    Jeg er helt enig med deg når det gjelder Model X. det begynner jo nå og bli noen av de og vær gang jeg ser de så er det et eller annet som ikke stemmer. Spesielt på skrå bakifra så er den bare klumpete. Litt rart siden de traff veldig på designet på første forsøk og feilet så til de grader andre gangen. Siden man på en el bil er mye mindre bunnet til hvordan man plasserer komponentene så synes jeg det er helt ok slik som BMW gjør og tørr og tenke litt utenfor boksen.
  14. 4 likes
    Fikk endelig tatt bilde med speilrefleksen, men fikk ikke tid til å vaske bilen noe særlig..
  15. 4 likes
    Åsså såååå glad jeg ble i stad da det tikket inn en mld fra posten om at delene mine hadde kommet 😃 Så nå kom fire stk Bilsteindempere (M-tec) Supersport senkefjører 50/35mm Tårnlager og alt nytt videre nedover, hvis du skjønner. Powerflex hovedforinger. Pakninger innsug og gasspjeld. Hjullagre med alt tilbehør. Fra tidligere bestillinger har jeg fått pansermatte og alle klipsene. Toppdekselpakning. Veivhusventilasjon. Oljefilter. Alle listene nederst dører pluss noen andre llister som mangler. Pluss noe bekledninger inni bilen og noen deksler i motorrommet. Så nå venter jeg bare på litt gummislanger i motorrommet som er bestilt, så burde det begynne å holde for å få bilen klar for eu-kontroll. Men jeg har noen småting til som må gjøres. Noe jordingsfeil som gjør at ene baklyset og ene tåkebaklyset lyser når jeg åpner bagasjerommet 🤔 Skal nok finne ut av det 😃
  16. 4 likes
    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92981470&fks=92981470 "Frontfangeren er redigert inn, og kan bli en realitet med M3-kittet fra GS." Really? Og det bildet velger du å bruke som førstebilde... Er ikke håp for enkelte.
  17. 4 likes
    Hei , vil begynne med at jeg setter pris på spennende diskusjoner og historisk informasjon i denne tråden. Nå har jeg snart rattet i3 i 3 år, 63.000 km. Som en kompakt bil på 400 cm er denne et fantastisk kjøretøy. Med sporvidde som 2006 MB E 4matic og akselavstand som E46, midtstilt motor, bakjulstrekk, alu chassis, karbon karosseri og BMW logo i rattet kjører bilen svært godt (tar forbehold har ikke kjørt alle små/kompaktbiler i markedet). hvordan bilen er som el-bil , tenker jeg ikke på da jeg bruker den som godt motorisert kjøreredskap. At bilen utsendemessig er uforandret siden 2013, betyr lite for min del, pen eller ikke , mulig mange synes golf lV eller auris fortjener en tur på Cattwalken og i3 gjemmes på loftet. Min mening, Bilen er ikke designet for alle, økonomene har nok blitt grå i håret, bilen er utviklet av ingienører med frie tøyler. Er også enig at det neppe var meningen å pushe ut for mange biler av denne type, da det ofte er høy risiko å ligge for mye i front med ny teknologi.
  18. 3 likes
    Update: Akkurat kommet hjem etter firehjulskontroll. Ba først verkstedet om å beholde camberen foran og bak, men at de skulle juster til like verdier på hver aksel. Når jeg kom for å hente bilen var fronten perfekt mens bak så hadde de utrolig nok justert til orginal camber. Etter litt prating og en halvtime senere ble camberen dlin jeg vil ha den. Endte på -2°38 begge sider bak, da var det ett stykk fornøyd eier som forlot verkstedet. De tok heller ikke ekstra betalt for den lille extra halvtime, topp service. Camber før justering Etter justering Fikk tatt ett bilde under bilen og. Ikke mye som er rustent eller slitt her. Alt var i følge mekanikeren i tipp topp stand untatt det ene endeleddet de mistenker kan være for langt(!) Ikke spør hvordan det er mulig. Blir å se på det i nærmeste fremtid.
  19. 3 likes
    Jeg kjøpte fra Babybanden. De hadde et svært godt tilbud på den jeg ville ha forrige helg. De sender raskt og tar bare 1-2 dager før pakken er her. Ellers har BMW egne bilseter, samt BilXtra, Mekonomen og Thorsov skal ha kjente merker. Hos BilXtra fikk jeg ihvertfall god service og gjennomgang av forskjellige seter, damen hadde peiling. Det var heller ingen problem om jeg ville prøve stolen i bilen, men jeg gjorde aldri det. Mi prøvesatt Zero.1 en tur for første gang idag, jeg synes ihvertfall det virket bra og hun sutret ikke, satt bare å lagde lyder og lekte med strammesnoren Ellers skal Sirona som flere nevner være bra, den har vel havnet øverst i tester osv., og ut ifra gjennomgangen jeg fikk på BilXtra så har jeg intet negativt å si der! Jeg anbefaler samtidig å stikke innom din lokale BilXtra eller Thorsov å få litt gjennomgang og innsikt i hva som er viktig og som passer deg, prat med noen med peiling og erfaring. Har du Barnas Hus der du bor så forhandler også de bilstoler. Slenger med et bilde fra turen idag:
  20. 3 likes
  21. 3 likes
  22. 3 likes
    Den kanskje viktigste detaljen i artikkelen om Tesla sin oppskalering av produksjonen er definitivt at de nå møter vidåpne dører hos underleverandørene, mens de i begynnelsen måtte nøye seg med B-laget. Det gir forhåpninger om at de faktisk vil ha en mulighet til å få leveransene de trenger fra underleverandørene, og kvaliteten som skal til for å unngå betydelige barnesykdommer. Det siste er nok og deler av årsaken til at Model 3 ikke har noe "unødvendig dill", utenom hardware for selvkjøring. Nå skal de endelig produsere noe de har lært seg fra før, og utfordringen ligger egentlig kun i å klare å oppskalere riktig og kontrollert. Det blir spennende å se hvor godt de klarer det, og om de kommer seg over kneiken til å bli en volumprodusent. Tilbake til designdiskusjonen over, så foretrekker jeg design ala i3, som bevisst prøver å se ut som noe helt egent, fremfor Model X, som ser ut som bokstavelig talt et oppblåst forsøk på å designe en normal bil, og derfor har blitt verken eller. Jeg liker den fra noen vinkler, mens særlig bakfra funker det ikke så bra.
  23. 3 likes
    Bestilte en ny Monster 821 Stripe på lørdag. Får den til påske. Gleder meg veldig!
  24. 3 likes
  25. 3 likes
    begynner å bli en stund siden sist nå, men idag har jeg fått lakkert felony form skjærmene, imens jeg venter på mer deler. glemte jo selvfølgelig å ta bilde etter klarlakken var på, men er da bedre med litt bilder underveis enn ingen. nå de neste dagene er det ett lass med deler som kommer, så ser frem til å få klart det meste utvending på bilen som felger, camberstag, topplager, spoiler osv osv
  26. 2 likes
    En ting jeg stadig blir mer bekymret for, er hvor lite man som privatperson skal ha mulighet til å fikse selv. En stor glede (og noen ganger hodepine) ved min bilinteresse, eller tekniske interesse generelt er å kunne lære via praktiske oppgaver. For min del som ikke er spesielt datakyndig og hvertfall ikke innen programmering faller jeg stadig mer av lasset. Det første jeg bet meg merke med bmw, var lyden av en rekkesekser i all sin enkelhet og sjønnhet. Malende som en katt på lave turtall forteller den deg at den er noe spesielt. På høye turtall blir man overbevist. Selv i x5en med sine 2,2tonn er det slik. Akkurat som i e30en med m20. Etterhvert som jeg fikk lappen, forsto jeg også at det faktisk var hold i påstanden om at rwd er mest underholdende. Så innovasjonen kan fint spole tilbake 40år for min del, så jeg får oppleve de gyldne dagene av forbrenningsmotoren i voksen alder, for jeg er ikke akkurat overbevist om at jeg vil like elektriske selvkjørende biler man må på verksted med, fordi det må byttes bremseklosser..
  27. 2 likes
    Tror heller du må finne ut hvor det kommer vann inn om du konstant sliter med dugg.. Skal ikke være dugg bare for at det regner. Den funksjonen er forsåvidt vel ment til å kun være full blås, ellers så må du rette blåsen selv på frontruta.
  28. 2 likes
    Jeg pleier å lese litt tester og brukererfaringer når jeg skal kjøpe noe jeg ikke har kjennskap til, enten det er barneseter eller tørketrommel. Deretter sjekker jeg prisguiden så jeg finner billigste alternativ. På dyrere ting som barneseter osv kjøper jeg helst over disk da tryggheten er kjekk å ha. Jeg kjøpte en snøfreser i en nettbutikk, og det var et mareritt når ting gikk i stykker og jeg ville ta det på garanti.
  29. 2 likes
  30. 2 likes
    Jeg er også veldig fornøyd med vredestein ultra vorti hjulene på min x5. virker sommett godt asfalt dekk, men har ikke noe å gjøre på våttgress la jeg merke til.
  31. 2 likes
    Som en fattig og ung student uten jobb på fritiden, så går ting litt sakte for seg akkurat nå, bilen står enda i garasjen min og har ikke fått den på oppretting enda.. Men det jeg mangler nå for å få bimmærn nogelunde komplett igjen så mangler jeg; - Spylervæske tank - Sideskjerm Det tror jeg skal være det, faktisk. Planen nå er å bare få den komplett igjen fort som mulig for å få kjørt den litt i sommer. Noe som jeg håper å få gjort og gleder meg som en unge! Så får jeg heller kjøpe mer gromme ting til bilen når den tid kommer! Så om noen har spylervæsketank og sideskjerm i samme farge som er SterlingSilber (venstre) som ser helt fin ut, men helst strøkent som mulig med blinkershull, skrik ut!!! Om du har begge sideskjermene i bra stand, VELDIG interessert! Slurvete skrevet dette her men følte jeg måtte få noe oppdatering så skreiv dette i full fart! Legger til ett bilde av hvordan den så ut, irriterer meg at jeg ikke har fått på dørlisten på sjåførsiden, men håper denne bilen blir like bra som den var før, om ikke bedre! Vi krysser fingrene.. En ting er sikkert, god pleie å stell skal den få hos meg!
  32. 2 likes
    Da var de nye sommer dekka på, men det var ikke helt problem fritt. Hadde gått noen runder med meg selv på dekkdimensjoner og etter noen en god del forum lesning på diverse utenlandske forum så hadde jeg landet på 235/40/18 foran og 275/35/18 bak. Noe som er ganske marginalt med mine felger, men det skulle gå etter diverse målinger og testing fra min side. Så nye Vredestein Ultrac Vorti ble bestilt lagt om og balansert på felgene. Dette ble rask levert fra min faste "bmw mechanic" , så det var bare hente hjula og komme seg hjem å få lagt om til disse. Denne oppgaven markerer på en måte en milepæl min todo liste for denne sesongen på Z3'en. Er dette skal bilen brukes og kun pleies med denne sesongen (med unntak av tak bytte, som lar vent litt på seg pga logistik). Bakhjula ble montert først og mine kalkuleringer stemte bra. Det var god plass i alle retninger og bra flush med hjulbuen. Passasjer side forhjulet ble montert alt passet bra og ingen subbing noe sted, samt god plass. Så da førerside forhjulet skulle på ble jeg mildt sagt overasket over at det subbet, eller rettere sagt hjulet var "låst" fast. Passet ikke det hele tatt, klødde meg fælt i hodet med tanke på at passasjersiden passet bra. Begynte så å sjekke dekk dimmen (var det feil dim på den?) og prøve finne hvor dekket ble "låst". Men det var jo god plass overalt, mer kløing i hodet. Men så oppdaget jeg hvor problemet var, viste seg at den tok opp i fjærskåla. Eller retter sagt en lite "søkk" hvor enden på fjæra ligger i, men som er vanskelig å se med hjulet på bilen. Ved nærmere studering av de to sidene, så er fjæreskåla på førersiden "vridd" rundt siden egenakse ca. 10mm ut mot hjulbuen kontra passasjer siden. Slik at søkket til enden på fjæra ligger "rullebanen" til hjulet. Tenkte da at her måtte det være en skade eller feilmontert på noe vis. Fyrte avgårde en mail til min "BMW mechanic" samme kveld med mine sedvanlige amatørmessige spørsmål og fikk svar tidlig neste morgen. Som var noe ala dette: "Dette fikser vi, kom ned med dekka så legger vi om til 225/40/18 og sjekker bilen i samme slengen". Dro da ned og leverte felgene. Kom så ned med bilen litt senere på dagen hvor på bilen gikk rett på bukken. For en nærmere sjekk av demperen, alt så bra ut og ingen skader med på den. Bare det at den skåla er sveisa fast disse 10mm anderledes enn motsatt side. Mest sannsynligvis en liten produksjonsfeil. Han hadde allerede lagt om til 225 så det var bare teste disse og disse passet utmerket. En velykket test tur ble gjennomført og bilen oppførte seg fint. Må selvsagt kjøre mer før jeg danner meg et skikkelig inntrykk av Ultrac Vorti dekkene. Men opplevde som sagt ingen ulumskheter under test turen. Noen bilder bør vel også være med en lang post. Dekkene klare under, med 235 og 275 på dette bildet. Kilden til problemet under, søkket i den røde ringen er ca 10mm lenger innover (der hvor pila peker) på passasjersiden kontra her på førersiden. Ganske stor forksjell på 225 og 235 faktisk. Det inspiseres og flere enn bare meg som klør seg i hodet ang. dette her. Hjemme etter en velykket test tur og "problem" løst. Er noen her på bimmers med mer kompetanse en undertegnded som kan si noe om dette med så "store" forskjeller på fjærskåla's posisjon er vanlig eller er det feil produksjon i mitt tilfelle? Litt bonus bilder:-) Greit fitment bak! Nå begynner det å ligne noe her
  33. 2 likes
    Skikkelig vårdag på vestlandet i dag Det ble markert med å få av 16" piggfri og på med 17" sommer Origiale BBS kantfelger som jeg fikk med på kjøpet, kler bilen bra. Men det er jo nå man ser behoved for evt senk. Men på bildet så har nok ikke bilen satt seg etter at den var jekket opp heller 30mm hadde kanskje ikke skadet? 2 av dekkene er bra, mens 2 er utslitt. Så må se på kronene om jeg klarer å bytte alle 4 eller bare 2. Jeg er over middels interresert og kresen på dekk, så det blir spennende å se hva bilen ender opp med Ikke lenge til EU heller, så får snart sette igang med oppstrekken på bilen før kontroll. Oppdateres med bilder av nye dekk og slikt når den tid kommer!
  34. 2 likes
    Har hatt denne et par år nå. Kjøpt som vrak fra California. Etter mye styr med vegvesenet fikk jeg omsider skilt på den. Ikke noe racer, men helt ok førstesykkel =)
  35. 1 like
    Også fikk jeg montert temperatursensoren 😄 Ledningene var klippet fra før av, så måtte skaffe en kontakt å lodde de sammen, og nå funker den som den skal
  36. 1 like
    Ble gjort litt kos idag:) Gikk over deksler å litt rundtom i motorrom mens jeg holdt på.
  37. 1 like
    Ok, jeg skjønner. Hmm, dumt jeg ikke tenkte lengre Men jeg får se om jeg ikke vrenger det av igjen og kjøper sånn vulkteip. Ok, jeg får ta en titt på prosjekttråden din
  38. 1 like
    Handler lokalt, men på http://toffeliten.no/ . Utmerket service og gode priser Fant ikke den der, men stolen vi har til 3 åringen er denne: https://www.babyshop.no/izi-modular-i-size-sea-green-melange/p/157068 I en annen farge heldigvis Den kan monteres begge veier, og småen virker veldig fornøyd. Vi var nødt til å bytte ut den bakovervendte stolen med den pga han alltid ble bilsyk når vi kjørte mer enn 30 minutt..
  39. 1 like
    Takker Stig Ikke så mye spreke lakkfarger å velge mellom på F34.. Kunne tenkt meg blå, men de var ikke så godt utstyrt. Min første sorte bil, og som amatør detailer så er jo det herlig! Satser på at neste bil får en annen farge, så det er litt forskjell på hver bil. Er en veldig god bil å kjøre, merker ikke stort til at akselavstanden er lengre enn på e91. Men merker godt at den er mer tilgivende på underlaget, samtidig som den er meget stiv selv om det er standardunderstell. Du må få de til å prøvekjøre den, da kan hende at pipa før annen lyd! Kan ikke skryte nok av plassen inni kupeen, for den er svæær! Takk skal du ha Sitteputa er nok mer flat enn på f30 eller f31. I tillegg er isofix festene flyttet langt ut til sidene. Det er 10 cm mer plass mellom de innerste isofixfestene i f34 enn i e91. Dvs at 9 åringen har 10 cm mer sitteplass i midten enn før Ikke en dum ide det! Svært fornøyd med bilbytte, men skulle gjerne tatt med lakkfargen, motoren og interiøret over fra gammelbilen Ja faktisk! Hadde egentlig tenkt å rive av folien ganske kjapt, men er litt usikker nå. Nyrene er foliert fra krom omkrans til sort blank, men de har jeg tenkt å ta av til våren. Blir litt borte når alt er sort..
  40. 1 like
  41. 1 like
    Porsche har startet et nytt program på deres Youtube kanal som de kaller "9:11 Magazine". Noen av innslagene er ganske interessante og det handler ikke kun om 911...
  42. 1 like
    Har ikke fått gratulert deg med ny bil! Så gratulerer med en meget spesiell, praktisk og faktisk kul bil Hekken er litt uvant og så som så men ellers er den jo helt knall. Er helt enig med deg i at fronten på denne er penere/tøffere enn F30/31. Synes faktisk den er penest av alle F3x når det gjelder M-sportmodellen. Litt synd med bil uten farge da Prøver å lokke min far til å bytte inn E91en sin i en slik. Men han får ikke lov av sjefen i huset
  43. 1 like
    Alt det er jeg veldig klar over. jeg kom med mitt mforslag, for dette underswøkte jeg før LCI kom og IND hadde slike type nyrer Jeg undersøkte dette før f1x fikk LCI, da var det ingen andre muligheter for å få svarte nyrer med NV
  44. 1 like
    Må ikke høyre sidespeil være valgt for at ruta skal gå ned? På Mercedes er det slik ihvertfall. Sett i revers, skjer ingenting, men trykk knappen for å velge høyre sidespeil for å justere speilet, så tilter den. (Veldig dårlig forklart)
  45. 1 like
    Vi kjøpte Cybex Sirona M2 i-Size, skal fungere fint opp til 18kg. Kan snus i basen. Men ikke 90 grader slik modellen før.
  46. 1 like
    Sammenlignet med orginalforsterkeren så er den kraftigere. Den kan også tunes via programvare, så man kan tilpasse lyden til sin bil. Da jeg bestilte fra nettsiden til BimmerTech opplyste jeg hvilken chassis jeg hadde, så la de inn korrekt tune for min bil. For å få full uttelling av den nye forsterkeren bør jeg nok bytte høyttalere også, men jeg har ikke kommet så langt enda.
  47. 1 like
    Tommel opp for delte colakork-felger 👍🏻👏🏻
  48. 1 like
  49. 1 like
    Ja, greiere å selge med base Jeg tar derimot vare på bilsetet og isofix-basen til en eventuell nr. 2, det er pent brukt og jeg er superfornøyd med Privia. Jeg vet noen av mine(familie) slet med å få stolen ut av basen, men jeg fant teknikken fort og null stress. Som sagt ser jeg nå at basen er fast i stolen, dette for dreiemuligheten, samt må man switche over en "bryter" under om ungen skal sitte forovervendt eller bakovervendt. Jeg synes Zero.1 bygger mindre framover enn Privia, og selv om selve stolen(Zero.1) er bredere, er hele greiene smalere enn Privia. Dette på grunn av bærehåndtakene. Jeg kunne ikke legge ned seteryggen i bilen før grunnet dette, nå går det akkurat. Privia er derimot noe av de letteste på markedet, så det var liksom helt greit å bære Jeg har ikke prøvd andre bilstoler, men var å så på mye forskjellig og det virker som det aller meste er bra. Kjøper man et kjent merke så tror jeg man er trygg(bortsett fra at Recaro Monza(?) fikk stryk, og isofixproblemet dems er forresten rettet opp i). Sikkerhet er tross alt det viktigste. Jeg var litt innstilt på Recaro og det var nok det som gjorde at jeg falt på de igjen
  50. 1 like
    Årsmodel er det snakk om? Har jo LKM som kan være problem.