Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 01/17/17 in all areas

  1. Ja, jeg har blitt litt besatt av stjernebilder. Men dette blir siste på en stund, jeg lover. Tror jeg...
    2 likes
  2. Jeg har ikke god erfaring med NAF og kommer IKKE til å benytte dem ved kjøp av bil. Tilstandsrapporten jeg fikk på min bil da jeg kjøpte den kunne jeg brukt som dasspapir.
    1 like
  3. Skrev å på Facebook siden og vart rask slettet og stengt kommentarfelta Seriøst firma allså
    1 like
  4. Hvorfor er TRF erstatterne dyrere? (ser at dette har blitt tatt opp noen ganger). - Maskinert i ordentlig alu. Ikke plast, ikke noe som kunne vært brukt til å lage juggel, men ordentlig aluminum. Hvorfor betyr dette noe? Selv om plast sikkert holder helt fint så er det ingen som faktisk har kjørt en ordentlig stress analyse på dem. Det er rett og slett støpt noe av det billigste de fant. Det kan godt hende de holder, men vi vet ikke hva som skjer om 5 år og -37C og du gir gass for å komme deg løs med kald motor. Dersom du da kjører videre, og du skulle ha et brudd i en slik erstatter vil du kraftig overspoole turbo. Slikt fører til turbohavari. Er du ikke observant når et turbo havari inntreffer kan dette føre til motorhavari. - Nye oringer, som er lagt for å tåle miljøet de går i. Mange andre erstattere leveres rett og slett uten (selv om de er avbildet med), og andre leveres med tvilsom kvalitet. - Du får rikitg størrelse, første gang, garantert. - På lager i Norge, fra norsk firma, med alle fordeler det medfører, fra noen som _kan_ bmw diesel. Jeg kan også produsere langt rimeligere i plast, men jeg gjør det ikke. Det er feil sted å spare hundrelapper. Det følger av en helt grunnleggende risikoanalyse. Videre er det veldig greit at du faktisk får riktige erstattere første gang. Du bestiller til din bil, du får riktige deler, gjør jobben en -1- gang, og tenker ikke mer på det.
    1 like
  5. Man skal da for fanken ikke selv måtte ta av bremseklosser, pusse rent, smøre og ta på igjen når en kjøper nybil og den er innenfor garantitiden (merk: garanti, ikke reklamasjon). Hadde aldri betalt dette. En av grunnene til at jeg ikke kjøper nybil er nettopp dette - det skal være så kjekt med garanti og reklamasjon og alt det der, men når det kommer til stykket er det bare krangling fra de fleste bilprodusenter. Da takker jeg meg heller til å kjøpe en 2-3 år gammel bil, sparer noen hundre tusen, og ordner heller opp i eventuelle småreparasjoner selv for en rimelig penge.
    1 like
  6. Og et par litt bedre bilder av eksosen Som dere sikkert ser så blir den veldig fort skitten da driten "svir" seg fast, så får ta en liten puss og polish regelmessig etterhvert. Menmen.
    1 like