Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/16/18 i alle områder

  1. 7 poeng
    Tusen takk til min venn @lagunilla for M Performance leppa og perfekt utført jobb!
  2. 5 poeng
    Meget fornøyd med nye fargen på vinterfelgene
  3. 4 poeng
    1965 Mercedes-Benz 300SE Strøkent eksemplar 👌
  4. 3 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Ryddig E38 728i og en sjelden rød fugl.
  5. 3 poeng
    Ikke hver dag man våkner til at været er så bra at det er innrammet 😅
  6. 3 poeng
    Takker @laffe og @sjogal! Etter en nydelig kjøretur til Stavanger i verdens beste vær, så kom omsider båten. Jeg fikk meg VIP-plass Og en øl i magen som jeg ble bekymringsverdig full av. Våknet opp i dag med nydelig utsikt fra lugaren! Her er dagens lille etappe
  7. 3 poeng
    Service vel gjennomført i dag. Ikke verst uten en eneste bemerkning på vehicle check på 174.000 km Fikk også ny frontrute på reklamasjon siden den jeg fikk i vår var i overkant blurry. Fikk også hevet på vinterfelgene, meget fornøyd med hvordan dette ble seende ut. På onsdag skal «handlevogn-ripene» fikses, så da blir alt 100% her.
  8. 2 poeng
    norbakken

    Norbakken's E23 728i

    I kveld har jeg puslet litt med 7'ern, fikk pakke fra Koed i dag og klarte ikke vente med skruinga. Første del ut var dynamoen. Har lagt merke til at denne har vært veldig skjev og at viftereima har bråket mye av denne grunn. Demonterte herligheten og fant til min store overraskelse ut at festene står i foringer! Aldri sett en dynamo med foringer før... Men da jeg så tilstanden så skjønner jeg jo godt at den var skjev. Gamle vs. nye foringer: Tok en liten vask med det samme, så nå er den klar til bruk igjen! Jeg hadde jo kjøpt en bråte med lyspærer, så neste jobb var å skifte samtlige i varmeapparatet. Gikk lekende lett, bortsett fra pæra i klokka som sitter støpt fast i selve holderen. Denne knuste jeg til gangs så her må det ny pæreholder med pære til- Jeg fortsatte med å forske litt mer på disse løse ledningene der bak, og ved nærmere ettersyn så jeg at det var gjort noen hjemmesnekrede løsninger. Det er altså ett sett ledninger til en pæreholder, og deretter tyvkoblet på et par til. Heldigvis var ikke de originale ledningene klippet, bare strippet for isolasjon, så da fjernet jeg påkoblingene i håp om å berge de originale. Satte først på krympestrømpe på hver av ledningene, for deretter å sette en felles over alt. Loddet på ny pæreholder og håpet på det beste Så hvert fall bra ut Selv om det regner kattunger ute så måtte jeg jo selvfølgelig sjekke om mine arbeider hadde gitt resultater... og gjett om 😍 Og ledningene jeg "berget" og den nye pæreholderen gav strålende lys i askebegeret 😎 En svært så god kveld for e23'n, altså!
  9. 2 poeng
    Skjedd litt i dag. Fått montert BMW 135i performance kalipere og CSLframskiver. Tidligere eier hadde montert US skiver, så det ble MYE penere inni felgene nå
  10. 1 poeng
    Det er Jubilee Sølv / Jubilee Silver med fargekode R37. Ettersom jeg har skjønt er det en individualfarge. EDIT: Anbefaler å laste ned denne: BMW Individual En fin PDF med fargebeskrivelser og bilder.
  11. 1 poeng
    Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Begynner å ligne noe nå! Skal se på ledningsbrudd med friske øyne i morgen. Bakluke vil ikke åpne med bryter på bakluke og høyre kjørelys på luka lyser ikke. Det gjør ikke. Skiltlys heller. Ellers lyser alt. Bakluke kan åpnes fra knapp inni bilen.
  12. 1 poeng
    Nu snakkar vi! Dette likte jeg. Og nå må jeg bare innrømme at vinteroppsettet ditt er mye penere enn sommeroppsettet. For min del ødelegges sommeroppsettet av mangel på konkave framfelger.
  13. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Porsche 918 er jo den direkte etterfølgeren etter Carrera GT (eller 980 som er internnummeret) og selvfølgelig er den både kraftigere og hurtigere (spesielt siden den har hybridmotor med en elektrisk motor). På den annen side er 918 alt hva Carrera GT ikke er og visa versa. Der Carrera GT er analog og manuell er 918 digital og automatisk. Med en samlet systemeffekt på hele 887 HK og 1280 Nm fordelt på kun 1634 Kg (mindre enn E90 M3) klarer 918 0-100 Km/t på 2,6 sekunder, 0-200 Km/t på 7,2 sekunder, 0-300 Km/t på 19,9 sekunder og en topphastighet på 345 Km/t. F90 M5 Competition har ingen sjanser i dette selskapet, men det er heller ikke poenget. For Porsche er 918 en tour de force og en overgangsmodell der hensikten er å utforske mulighetene med elektrisk fremdrift. 918 er på mange måter en kommersiell prototype på hva som kommer i enda større grad om noen få år. Det jeg imidlertid legger merke til er at høye topphastigheter i dag er mindre viktig enn det var for 25 år siden. McLaren F1 anno 1993 hadde med sin BMW V12 motor på 627 HK uten overlading en topphastighet på 387 Km/t (hele 405 Km/t under tester) og f.eks Jaguar XJ220 klarte med sine i dag relativt moderate 550 HK fra en V6 motor på 3498 cm3 med to turboladere 349 Km/t året før McLaren F1 ble presentert. Det finnes biler som var og er hurtigere, men nå snakker vi om produksjonsbiler... Jaguar XJ220
  14. 1 poeng
    Godtur Magne 👍👍 Hilsa mr CSL slenge me ett bilde fra F1 når me va på SPA i August :-))
  15. 1 poeng
    sjogal

    Min BMW X5 2011

    Takk for det Haha stemme det, d va han så monterte de på så satt d på feil så eg såg feilen rett itte eg hadde tatt bilde haha 😂 Har denna filmen så bevis på atte dei står rett nå haha @Daniel. E06D5224-2513-48A5-909A-9A281C902A3D.MP4
  16. 1 poeng
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Carrera GT er knalltøff og et mesterverk, den er jo ikke så ulik dagens 918 om man tenker kun design. Og dagens 918 har jeg skikkelig sansen for. Man kan til og med klaske på hvit skrift på dekkene uten at det er feil (selv om det grønne time-attack ble litt too much). Og for de som er litt kjent lengre sør i Europa, eller man trenger ikke være det engang, men man bare vet hvor bildet er tatt. Juks å se på skilt-nasjonalitet.
  17. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det ble sannelig bygget noen interessante biler rundt århundreskiftet og Porsche Carrera GT er trolig en av de mest interessante selv om den sannelig krever en kompetent sjåfør. Denne bilen markerer på godt og vondt et helt avgjørende generasjonsskifte når det gjelder biler. Som Doug DeMuro påpeker har Carrera GT hverken elektronisk styrt gearkasse (DSG, DCT og hva de alle sammen heter), firhjulstrekk (Carrera GT har alle sine 612 HK godt overført til bakhjulene fordelt på kun 1380 Kg eller like mye som en BMW E46 318i med 143 HK veier) eller f.eks elektronisk stabilitetskontroll (DSC). Alt hviler på sjåføren slik det var normalt tidligere og spesielt på slutten av 80-tallet og igjennom 90-tallet der jeg mener at bilene og kanskje spesielt sportsbilene nådde toppen av utviklingen hvis fokuset er kjøreopplevelse og nærær mellom bilen og sjåføren. Og hvis noen lurer på hvordan en potent motor skal lyde så er Carrera GT utvilsomt toppen av kransekaken. Fantastisk... Porsche Carrera GT har en vannkjølt og selvpustende V10 motor på 5733 cm3 som yter 612 HK ved 8000 rpm og 590 Nm ved 5750 rpm. 0-100 Km/t går løs på 3.6 sekunder, 0-200 Km/t på 9,2 sekunder og topphastigheten er 335 Km/t. For å sette dette i et perspektiv klarer dagens F90 M5 Competition som har en V8 motor på 4395 cm3 og som med to turboladere yter 625 HK ved 6000 rpm og 750 Nm mellom 1800 og 5800 rpm, firehjulstrekk og 8-trinns DCT gearkasse 0-100 Km/t på 3,3 sekunder, 0-200 Km/t på 10.8 sekunder og en topphastighet på 305 Km/t (med M Driver's Package). 14 år skiller disse bilene og det som var toppen av supersportsbilene er nå mer eller mindre tilgjengelig i en superfamiliebil der far, mor, to barn og en vovse kan kjøre fra München til sommerhuset på Sylt i god komfort samt gi f.eks en Carrera GT konkurranse på Autobahn hvis forholdene tillater det. Noe har sannelig skjedd rent teknisk i bilindustrien og med de elektriske bilene har vi bare sett begynnelsen...
  18. 1 poeng
    Vi så videoen, men droppet det like gjerne, hørte det var fort for å ødelegge ting og tang Jo takk for det, begynner nesten å bli litt misunnelig på felgene selv
  19. 1 poeng
    MGunders

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Grusomt. Dreier seg om mange biler og.
  20. 1 poeng
    Årets siste banekjøring. Beste rundetid på 1:38:92 med Michelin Pilot Sport 4s👍
  21. 1 poeng
    Hpi

    F01 750i Xdrive

    Har lenge hatt planer om å bytte tetningene inn på turboene fra luftfiler da disse svetter og det har kommet en ny oppgradert versjon. For å bytte disse må luftfilterboksene ut og innsugsrørene mellom luftfilter og turboer må også ut. Slangene fra veivhusventilasjonen er kobla på innsugsrørene så de må også ut for å få ut innsugsrør, veivhusslangene står i varmen fra turboene og kom i en oppgradert versjon da første versjon var laget av en type stiv plast som smuldra opp av varmen og begynte suge falsk luft og gi feilmelding "lean mixture" Jeg har den oppgraderte versjonen og disse er mer gummiaktige som en radiatorslange og mine ble bytta i 2016. Det eneste som er av plast er låsene men disse får man ikke kjøpt løst. Jeg kjøpte likegodt nye slanger med nye låser før jeg begynte å demontere, hater når plast knekker så står man der uten deler og siden de allerede var blitt 2 år gamle så tenkte jeg at de likegodt kunne byttes en gang til. Disse bilene er berykta for at plast og gummi som befinner inne i V`en i nærheten av turboene har begrensa levetid pga varmen. Nå har turboene fått nye kjøleslanger og nå med nye veivhusslanger og tetninger mot turbo skulle det være bra for ei stund. Nye deler før montering : Ingen antydning til slark i noen av turboene, det bør det vel strengt tatt heller ikke være etter 107.000km Begge luftfilterboksene og innsugsrørene ute, de gamle veivhusslangene nesten ute. De nye veivhusslangene på plass og høyre innsugsrør Begge luftfilterboksene tilbake på plass, begge innsugsrørene med nye tetninger mot turboer på plass. Nye Veivhusslanger kobla til innsugsrørene. Helt ferdig med motordeksel. Gamle deler: Så, kommer jeg til å merke noen forskjell? Sannsynligvis ikke, men godfølelsen er verdt jobben og kostnadene, og ikke minst så øker sannsynligheten for å unngå å stå i veikanten med en bil som ikke virker et eller annet sted det absolutt ikke passer å stå, jeg liker mye bedre å reparere preventivt, da tar man det kontrollert når det passer .
  22. 1 poeng
    Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Skal iallefall kjøre den litt til jeg bestemmer meg. Skrubbet den idag og kjørte en lang tur. Den går virkelig fint ass. Tight og morsom bil. Tok et par bilder og
  23. 1 poeng
    lagunilla

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Spotta gamle bilen til @Fahad på eBay
  24. 1 poeng
    Da var det slik at jeg bestilte megselv en julegave litt tidlig. Org CSL innsugsboks
  25. 1 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Fin E23, hvit 650, og en strøken MB Pagode og en XJR
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00