Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 08/12/18 i alle områder

  1. 16 poeng
    Takker @Gabz! Hva behager, @andreaskarm? Er det denne pakken du mener? Fikk plutselig melding fra Bavaria at noen deler hadde kommet også. Veldig rart. Får vel bare hente dem La oss se hva som er inni pakkene! Nei, dæven! Og i godteposen fra Bavaria Skinnpung til håndbrekk med firkantet hull, ny pung til SMG-gir (jeg kan jo ikke ha M-striper kun på SMG-pungen), festebrakett til midtkonsollen, rammer til brytere og blindplugger CSL-midtkonsollen har en egen ramme til håndbrekken. Det opereres! Et lite juksebilde. Her er allerede festebraketten montert og fått seg skrue-"muttere" Midtkonsollen smatt elegant inn Og linet perfekt opp Se der ja Ganske fint skinn på OEM-skinnpungene Men det var noe glinsy-glæns som ødela. Dere gjør en fantastisk jobb, Karbonius, men dette merket må ryke Etter en dæsj silikonfjerner var det borte-vekk Nedi dette carbonfiber-badekaret skal det være en duk med alkantara. Denne har jeg også bestilt fra Bavaria, men den måtte visst sys av sveitsiske geiter, og de må trenes opp på treningsleir i 7 år før de kan prøve seg på å produsere varen. Så det er bare til å vente. Jeg klippet opp en duk av alkantara-tapen jeg hadde Den er ikke limt fast. Skal vi knipse noen bilder?
  2. 12 poeng
  3. 11 poeng
    Slapp helt av! Bilen skal lengre ned fremme, etter godkjenning Fikk en "Muy Fragil"-pakke fra Spania i dag! På andre siden av den stod det livsmottoet mitt "Do Not Put Weight On". Noe jeg sliter med å leve etter for tiden Hva kan dette være da? Rullet inn i 50 meter plastfolie Interiør-lister i ekte karbonfiber! Jaaa! Endelig ser interiøret ikke ut som en søppelhau lengre Jeg er SUPER-fornøyd! Karbonen er i lekker 1x1 weave Akuratt det samme weave som CSL har i interiøret. Det må selvfølgelig nevnes at M3 CSL-Konseptbilen hadde karbonfiber-interiørlister Tilbake til gliset mitt
  4. 10 poeng
    E.C.

    Den store finn.no tråden.

    Alle dere har misforstått. Den eneste riktige motoren i en E36 er M43B16. Referer til en tidligere annonse.
  5. 10 poeng
    87 mils etappe idag: check. Firer leverer som milsluker!
  6. 10 poeng
    Blir nok svette fingertupper fremover nå ja! Regner med at denne ikke trengs lenger?
  7. 8 poeng
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i.

    Eller omvendt Skal ut og rydde litt i garasjen nå til uka for å få gjort litt plass til å starte å polere. Har flere som sitter på vent som ønsker litt blankere lakk på bilene sine. Ser forøvrig sånn ut i stue/kjøkken for øyeblikket.
  8. 8 poeng
  9. 7 poeng
    Sjekk PM, @bmwtussan. Nå har koppholderen vært under kniven Den er som skapt for Nürburgring-kaffekoppen! Du trenger ikke sjekke PM, @bmwtussan
  10. 7 poeng
    På vei til en liten fjelltur med madammen og M3en Plutselig la jeg merke til at den justerbare sidebolstringen i stresslessen ikke fungerte. Det må jo fikses helst igår! Under intens feilsøking ser man som regel veldig lur ut! Problemet løste seg og gliset er igjen friskmeldt! Fint bilde av M3en! Zoom!
  11. 7 poeng
    Tull! Haha Bare å henge med her! Vi har ikke noen dato i det hele tatt, han skulle hjelpe meg forsvant i tillegg på ferie nå Det smeller når det smeller I helgen skal vi hvertfall sjekke om alt er på plass før vi river i stykker motoren Nå har jeg puslet sammen en koppholder av isopor og alkantara, noe jeg tørr påstå er enda lettere enn karbon! Jeg kan lage flere, og jeg kommer til å ta kun 800,-! Alcantara hele veien ned!
  12. 7 poeng
  13. 6 poeng
    M3 fra flyperspektiv!
  14. 6 poeng
    Etter god hjelp av hyggelige @///M-ini95 er nå ratt med varmefunksjon montert og velfungerende! En oppgradering som sikkert blir fin på vinteren Fikk tidligere tak i et pent brukt ratt på Finn.no, og kjøpte inn passende rattmodul og ny bryter på eBay. Så nå er alt montert, kodet og på plass. Nå er det kun å få montert 6WA instrumentpanelet som gjenstår av retrofits, men var visst ikke helt rett frem å få nullstilt kilometertelleren i displayet så vi får se når det kommer på. Håper det blir før jul en gang.
  15. 6 poeng
    Hpi

    F01 750i Xdrive

    Har alltid drevet litt med preventivt vedlikehold fordi jeg som regel har bilene mine lenge. Selv om jeg følger servicene på Bavaria så er det alltid noe man kan følge med på selv. Disse bilene har såkalt "hot V" som betyr at eksosmanifoilene og turboene står inni V`en. Dette var en nyvinning når det kom i 2009. Det er da selvfølgelig veldig varmt i området rundt turboene og dessverre finnes det deler i plast og i denne varmen får de begrensa levetid og må byttes preventivt. Det ene er slangene til veivhusventilasjonen, disse er byttet til en oppgradert versjon som tåler mer varme og i tillegg isolert med sveiseduk for å skåne de litt for strålevarme. Det andre er kjøleslangene til turboene, slangene tåler varmen men siden det er 2 turboer så har både tur og retur en T-kobling, denne har da Bmw valgt å lage i plast og dermed har den en levetid på 5-6 år/100.000km før den begynner å gå i oppløsning og begynne å lekke. Hos meg var det begynt å smuldre og svette så det var på tide å gjøre noe med det før det begynte å lekke. Jeg tenkte først å bytte bare T-stykkene men ombestemte meg og fant ut at jeg ville ha nye slanger også når jeg først var i gang. Jeg kjøpte originalslanger for å få rette bøyer og siden de har forskjellig diameter i hver ende slik kjølevannslanger ofte har. Det siste stykket inn på turboene går det metallrør og det går ikke an å kjøpe bare slangene så jeg måtte kjøpe komplett for så å løsne slangene fra metallrørene fordi er er mye jobb å bytte komplett og helt unødvendig. Slik så de originale T-stykkene ut: Her er det begynt å smuldre opp og piple ut kjølevæske. Så kjøpte jeg nye originale kjøleslanger og T-stykker i messing. Her er de originale slangene fjerna og kjølevæskerørene står igjen. Disse er unødvendig å bytte og også en del jobb. De får tas ved et eventuelt turbobytte sammen med tur/retur for olje. Så var det ferdig, tett og fint med nye slanger og T-stykker i messing.
  16. 5 poeng
    Damer i bikini elsker Tire Shine! Noe til ettertanke, @Designer?
  17. 5 poeng
    Jeg visste det! Et par sider tilbake her tippet jeg beltelåsen. Det bare måtte være noe så absurd som ingen tenker på Ble bra da! Med denne bilen har jeg skjønt at forummedlemmenes mening verdsettes høyt. Én kommentar startet diskusjonen på frontfangeren og neste dag var det fikset. Noe CSL-motordeler ble nevnt og neste dag var de bestilt... Folk var uenig i karbonfolie på tak, revet av samme dag.
  18. 5 poeng
    flobben

    tape x i frontlyktene?

    Hva tror du selv?
  19. 5 poeng
    For vår del fikk vi nesten like mye oppmerksomhet som Britney av publikum - flamingoskjorter og glowsticks er tydeligvis populært blant det motsatte kjønn!
  20. 5 poeng
    Washi washi før dagens cars & coffee
  21. 5 poeng
    Lars89

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Var en liten tur i Riga nettopp. Kjent drifter på bytur Promobil for rallycross Helt grei Brabus Sovjetifisert BMW 326
  22. 5 poeng
    Ja, jeg leste det. Personlig så syne jeg det er synd. Men forstår som sagt prioriteringene og noen ganger er det faktisk deilig med noe nytt i "lekeboksen" Det gjelder mange tror jeg. Mange som syntes Z3 var noe rart, inkludert meg selv. Nå i disse dager synes jeg disse er retro kule og meget morsomme biler. En Imolarot Z3 M Coupe med S54 er en av min drømmer, men så var det den lottoen da Ellers så skjer det litt forandringer her i nabolaget, min nærmeste nabo og god venn som også er Z3 fan. Har en stund kjørt rundt med en facelift Z3 1.8 og dog vært fornøyd med det. Men han har lenge hatt lyst på en skikkelig sekser og widebody Z3 (2.8 og ///M). Han har fulgt med en god stund på det Norske markedet, men vært lite av disse her til lands. Og etter at jeg "måtte" hente min nye 2.8 i Sverige, så innså han at han nok måtte over grensa for å få tak en han ville ha. Det tok faktisk ikke mange dager før en med riktig farge, motor og utstyr (roll bars, sports seter osv..) dukket opp i riktig pris område. Og etter et par tlf'ner med selger, så var han overbevist om at den kunne være noe for ham. Han lurte dog på om jeg kunne være med som observatør og ekstra sjåfør, noe jeg gledelig sa ja til. En hentetur er alltid morsomt Så i går satte vi oss bilen retning Tvååka (ca. 1 time sør for Gøteborg). Først måtte vi innom Tullen, da selger kun ville ha svenske gærninger hvis det ble kjøp. Turen ned tok noe tid pga av stormen som stengte Uddevalla broen og vi bestemte oss for å kjøre rundt køen istedenfor. Men da vi kom fra så var været blitt bra og blå himmel åpenbarte seg. Og fargen blå var virkelig stikkordet for dagen. Selgerne var et hyggelig ektepar som hadde laget kaffe og kaker til disse gærningene som kom helt fra "Oslo" for å se på en bil. Så vi måtte pent finne oss i å nyte en god kaffe kopp og deilig kake, før vi sjansen til å se på bilen. Selger hadde hard nakket (akkurat som min bil) påstått at dette var en bil i meget god stand og den hadde passert "besiktelsen" 3 dager i forveien uten feil. Da bilen ble kjørt ut på gårdplassen så det virkelig ut som at selgeren hadde rett. En nydelig 1998 Widebody 2.8 i Atlanta Blau Metallic farge åpenbarte seg for oss, med OEM felger og OEM sportseter. Med 105k Km på klokka bare. Etter å ha rullet rundt på grusen i langtid og virkelig gått igjennom alt under og over bilen. Så kunne vi ikke finne noe feil med bilen bortsett fra vanlig små skavanker som en 20 år gammel bil har. (litt steinsprut her og der + Rocking seats som alle Z3 har). Så var det motoren da, igjen så alt bra ut. Ingen lekkasjer eller ulyder. Samt at selger kunne vise til kvitteringer på delebytter (f.eks vannpumpe, termostat var nylig byttet) og komplett service historie. Totalt sett en bil som med litt TLC virkelig kan bli en strøken bil. Jeg leste også av feilkoder og fant ingen, bortsett fra de vanlige "shadow feilen" som oppstår når man tar ut batteriet. En liten testtur avdekket heller ingen feil og alt virket å være i skjønneste orden. Selv jeg som skulle være med som nøytral part klarte ikke å la være å sikle på bilen. Første gange jeg har sett en velstelt Atlanta blå farge på Z3 (har sett et par før, men de har alltid vært slitne og ikke velstelte) og jeg falt helt pladask for den fargen. Den forandrer seg veldig avhengig lyset! Rett og slett nydelig. Så det hele kulminerte i handel til avtalt pris og hadde ikke kompisen min kjøpt den. Så tror jeg faktisk jeg hadde spontant kjøpt den og solgt unna den andre 2.8'ern. Så var det bare å klaske på prøveskilter og sette veien hjemover. Med ny blå bil og blå himmel, kjente jeg var meget glad her på vegne av kompisen min. Som hadde funnet det perfekte eksemplaret etter lang tids søk i Norge. Veien hjemover gikk uten problemer og bilen gikk virkelig bra. Den ble grundig testet igjennom 40 mil, bare avbrutt av noen matpauser og en kjapp stopp på Tollen på Svinesund. Ble en sen kveld på oss, men allikevel så tidlig oppe i dag og ga bilen en skikkelig vask etter gårdagens langtur. Så status per dags dato, så har vi 4 Z3'er på vårt lille tun. Passe gærne folk i nabolaget mitt Nyheten om at det hadde blitt handel spredte seg fort, så gårdplassen vår ble rask fyllt opp med kompiser som ville komme å se på den vakre "Bella" som selger hadde kalt den. De kommer selvsagt med sine entusiast biler. Austin'en er forsåvidt @b-havers sin. Fikk også et fint lite besøk av denne Z4 også, som kom for å hente noe Z varer og slå av en hyggelig prat! Alt i alt en ganske gode bil dager her om dagen Til uka så blir det litt trackday prep 2.8'ern, så den er klare til Rudskogen lek den 18 August!
  23. 5 poeng
  24. 5 poeng
  25. 4 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00