Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 09/17/17 in all areas

  1. 28 likes
  2. 25 likes
    Tok litt interiørbilder før idag da det var overskyet og fint lys inni bilen. Etterpå klødde det sånn i fingrene til å begynne på bilen, så da ble den originale leppen fjernet og følgende montert: High kick spoiler leppe Lakkerte reflektorer Blank sort diffuser BMS Chrome enderør Syns dette gjorde utrolig mye med hekken.
  3. 22 likes
  4. 21 likes
    Det har vært litt stille her om dagen pga jobb. Men litt småting er bestilt: 3mm spacere og bolter - for å få Futura over bremsene bak. TPMS-sensorer og tilhørende 8mm ventiler til Futura. Kabel til å kode litt mer enn det Carly kan. Har kodet litt med Carly: Fjerne lyd på beltevarsling. Start/stop deaktivert. Active Sound deaktivert. Lys i dørhåndtakene i revers. Skulle justere lysstyrken på Angel Eyes i park-modus men dette fant jeg ikke. Prøvde også å åpne eksosventilen permanent (den står lukket på tomgang og åpner ved gasspådrag) og kommer nok til å kjøpe en modul for å holde denne åpen. Carly holder den åpen i max 10 min. Kjekt med litt mer lyd Tønnene til Futura har jeg også fått, men den ene var det produksjonsfeil på så har returnert den og får tilsendt en ny en. God service hos Felgen Garage. Her ser dere de to tønnene lagt oppå hverandre for sammenligning.... ----------- Og så litt flere bilder fra shooten med @Thundercoil aka Drive Media Photography
  5. 20 likes
  6. 19 likes
    Når skal folk vokse fra seg trenden med å rakke ned på alt man ikke selv liker? Det er så mye annet man kan diskutere på et forum, men akkurat å bruke hersketeknikker for rakke ned på andres subjektive oppfatninger burde man avstå fra
  7. 19 likes
    Shoot med @Frode D i dag Han skal få lov til å poste resten av bildene selv.
  8. 18 likes
  9. 17 likes
  10. 16 likes
  11. 14 likes
    Helt vanvittig solnedgang nå i kveld. Ble pent nødt til å sette fra meg middagen, dra med meg kameraet og løpe ut..
  12. 13 likes
    Sistemann hjem fra Bmw Ccn sitt vålertreff med nye hjul 😍 Ett meget bra treff med fine biler og trivelige folk
  13. 13 likes
    Lite som slår en nyvasket hvit bil ☺
  14. 12 likes
    Da er avgjørelsen tatt. Henter bilen i ettermiddag Grunnen til at det ble denne er at jeg har siklet på samme modell tidligere, utrolig god oppfølging og service, samt magefølelse. Også gøy med noe som er litt "unikt". Fikk ikke helt den samme følelsen hos Konghelle kan du si. A.J.
  15. 12 likes
    Malt lengre forover mot torpedovegg på førerside. Montert nye plugger fra KOED. Diffen kom sammen til slutt. Ikke noen enormt fremgang, mest dill jobben i kofferten holdt på å gi meg pukkelrygg, så ble etter hvert mere motiverende å gjøre E39n EU ok. Maling i gjengene er ikke bra for blodtrykket ved montering. Polert alle tetteflater i benken for å få vertikale poleringsriper ( så ikke vi får oljesvetting pga poleringstriper som pumper olje forbi tettningene ) Fant meg nye bolter på jobb til drivakslingene som jeg sendte med det til Vestby pga de gamle var begynt å bli rundet. ikke noe mikke-mus 8.8 eller syrefaste bolter (12.9 slik som org) Denne bruker jeg "overalt" på flater som normalt ikke opnes igjen på lenge, uansett om der er pakning. Trolig ett av de mest klebrige og seige stoffene man klarer å lete opp. Veldig fint på utstyr som ikke er trykksatt. Heter Permatex fra originalt av, oppkjøpt av loctite Ett veldig bra alternativ på maskinerte helt plane flater uten jevnheter kontra Silicon ( som jeg selv ikke kan fordra mtp det har lite vedheft og lett for å tette dyser o.l om man har på bittelitt for mye. Lukter ikke swissvax, men det lukter heilt innafor for dem som vurderer utifra det. Lagd pakning & o-ringer. merket med tannfarge sikkert dyrere enn pakninga sjekka backlash ( kunne vert en hundredel mere, men det er der nok om man hadde hatt skikkelig måleutstyr til å måle rett på tanna og ikke i vinkel :)) men både klaring og bilde var innafor. Siden gjengene i lagerholderene er gjennomgående, må det tettestoff til. 572 er også greit til sånt kontra de mere beregna på høyere hydraulikktrykk. Dem krever mye større grad av renslighet mot smuss og er mye mere vrange å demontere. Ikke behov for det i en diff med plaskesmøring. Permatex for å sikre seg mot våte flekker i garasjen. Våte flekker v2 litt evo3 innstegslister fra KOED. Mangler i hovudsak kun røde originale belter nå, ta kontakt om noen vet om komplett sekk som ikke er kopi. Gikk over fra KSR radiator til Mishimoto av 2 grunner: 1. Bestemt meg for å kjøre original E30M3 ekspansjonstank siden det faktisk er en wbs bil. ( og jeg har ny kritthvit tank ) og dermed slipper den skrukorka fremst ( som viste igjen mere enn jeg trodde den ville mtp ksr sitter litt høyere enn bl.a mishimoto. Skal lage custom fester til mishimoto på sidene da jeg ikke takler de plastfestene folk flest bruker på toppen i e30. 2. Følte den var unødvendig tjukk for mitt bruk og størrelsen på S50. Den passer også en del finere mellom vangene på bredda. KSRn er derimot også veldig fint lagd, skal bruke den i E36n slik jeg slipper tank der. Prøvemontering med Spal 16" high flow trykkendes vifte fra Protrim. Har også Setrab 15 raders oljekjøler på veg, den er større enn org s50b30 kjøleren, regna på det men husker ikke hvor mye samtidig som den ikke er for stor. Vil kjøre med oljetermostat så tror det blir greit med litt større kjøler da. ( har jo bl.a nytt hus ) Så var jo dette med pukkelrygg. Demontert bakre, originale e30m3 ekstratanken etc. behandlet fra bmw Vert gjort en jobb her tidligere, som faktisk har bremsa ting veldig bra. Vet ikke hva som er brukt, men det var hardt som glass å fjerne. Nevnt før, men denne er virkelig noe av det kjekkeste jeg har kjøpt: Sandblåsing av overflaterust, hovudsaklig det nederst i bøyen på brønnen og noen andre småplasser. Brunox for å være sikker. Begynt under batteriet. Bra plate, vert gjort en grei jobb her før men trolig har vannet allereie trekt nedi falsene. Så gjør jeg det enkelt for meg selv ved å skjære ut størst mulig, beinest mulig og mest mulig kvadratisk. Fjerner originale falsene for å bli kvitt problemet. er vell M3 plastdeksla bak fanger som festes her tror jeg, så skal lage dummyfals i 1,5mm Fals liker vi ikke, men resten skal blåses og sveises inn igjen etter rusta bak er blåst bort. Litt igjen av gamle falsen fra batterikassa framover, dårlig med plass og tynt motstående gods så er det likt greit å bruke vinkelsliper med flapdisc. Klart til blåsing. Fordelen med å gjøre det enkelt for seg selv er at vi da kan bruke gamle delen som mal. Kopiering av org avstivnings spor Spor 1 Retting etter første spor Anlegget var stort nok for 2. sporet, så blei litt svay men det er ivertfall stivt Jevner ut spenn i knekka begge veger. Ikke fått tatt siste finishen enda, men det blir vell Fjerna litt smårust her og der med mbx maskinen. Med nye børster fungerer denne nesten bedre enn sandblåsing. Veldig grei på plasser der jeg ikke får brukt den resirkulerende ( trasig å fylle hele bilen og verkstedet med sand) Denne graver seg inn i stålet, ikke bare polerer slik som vinkelsliper med børste. Handlet inn litt strukturmasse og slikt, håper å få legge fremme og bak neste perioden slik jeg kan ta den opp i vippa:
  16. 11 likes
    Bygd om til mindre kant bak og sett på større dekk Gjenstår en grundig vask, modifisering av acs koppene så dem passer, og en fotoshoot med litt bedre lokasjon og kamera 😅
  17. 11 likes
  18. 11 likes
    Jeg tar meg ikke spesielt nær av det, men det er mer måten du sier det på. Ingen vits å si "når skal folke vokse ifra denne trenden", ettersom du med det insinuerer at alle som har sorte N-merker er barnslige og/eller drittunger. I mine øyne får du mye mer respekt hvis du legger frem ditt syn på saken, uten å samtidig bruke hersketeknikker for å rakke ned på de som ikke har samme syn på saken som deg. Som for eksempel hvis du nøytralt stiller spørsmålstegn ved når trenden skal opphøre (noe du åpenbart ikke gjorde i dette tilfellet, selv om du påstår det selv). Over og ut
  19. 11 likes
  20. 11 likes
  21. 11 likes
    Selvfølgelig har BMW brukt mye tid på å utvikle bilen. Men personlig syns jeg bilen er for bløt og krenker for mye originalt. Har du kjørt bil med et skikkelig luftsystem? Min E92 ble mye mer sportslig og tok humper i veien mye bedre enn det originale understellet, og med H&R fjærer. Krenker mindre også. Så det er ikke bare for utseende sin del. Så du mener at man burde kun velge manuell om man kjører på bane? Man kan kjøre aktivt og ha det gøy uten å måtte kjøre på bane. Samtidig blir de fleste M-biler kjørt i all hovedsak på vanlig vei, med mindre man bor i nærheten av en bane. Det handler bare om preferanser. Hadde jeg villet hatt en ren banebil hadde jeg heller bygd en ren banebil av en E46. Det er utrolig mange som har skylapper når det kommer til luft. Garanti er jeg fullt klar over, men dette hadde blitt det samme om jeg hadde kjøpt coilovers. Originalhøyde er uaktuelt for meg uansett. Takk for det! Alltid noen som klager, uansett hva man gjør.. ---- Nå legger vi denne ballen død, og så får de som er interessert følge med videre.
  22. 11 likes
    Kult når airbagen smeller og man må resten av livet gå med et speilvendt M-arr i panna....
  23. 10 likes
    Var innom Statens Vegvesen Åsane idag. Fikk skryt for bilen og godkjent senkefjærene. Hyggelige folk.
  24. 10 likes
    Fikk besøk av Bamsen til min datter i dag og den ville ratte E64 😊
  25. 10 likes
    Det blir FRP på meg denne gangen også, de fører en politikk som samsvarer mest med hva jeg står for og interesserer meg for. Dette er ikke fordi jeg bare vil ha billige biler og billig bensin, det skjer aldri uansett så lenge FRP må forholde seg til andre partier. Nei, jeg stemmer FRP fordi jeg synes sammarbeidet med Høyre nå de siste fire årene har gått veldig bra. Erna Solberg har vist seg å være en ryddig og tillitsvekkende statsminister, hun virker å være en bra statsleder. Nå går ledigheten ned og pilene peker oppover, det siste vi trenger nå er Støre og hans 15 milliarder i skatteøkning. Dette vil røske den spede begynnelsen på en vekst opp med roten. I løpet av disse fire årene så har vi både fått en oljekrise og en flyktningkrise opp i fanget, her synes jeg at FRP og Høyre har vist det venstresiden mener de ikke klarer...å styre landet på riktig kurs. Jeg grøsser ved tanken på å ikke ha FRP med Listhaug ved roret når flyktningkrisen slo til som verst. Det har skånet landet vårt for svenske tilstander og øvrige tilfeller vi har sett ellers i Europa. Vi har gjort det eneste riktige og det er å hjelpe våre egene når de trenger det, samt hjelpe de som faktis får lov å komme hit. Videre vil jeg trekke frem Solvik Olsen, ikke bare fordi han faktisk er en samferdselsminister med interesse for biler og samferdsel. Men han er en dyktig politiker som kan snakke for seg og som har stor gjennomslags kraft. Venstresiden kan mase om at andre ting er viktigere enn vei, men bedre veier gjør landet mer konkurranse dyktig og knytter landsdelene sammen. Bedre veier sparer også menneskeliv og miljøet. Aldri før har det vært mer fart i planleggingen av nye motorveier i norge, aldri før har det blitt vedlikeholdt mer vei (selv om det er mye igjen). Ja så må man betale litt mer i bom, men det gjør jeg gladelig om jeg kan kjøre på firefeltsmotorvei. Jeg håper på fire nye år med borgerlig regjering 👍
  26. 10 likes
    To hyggelige karer kontaktet meg Instagram og spurte om de kunne få lov til å lage video og ta bilder av bilen min, sier ikke nei takk til det 😁 Synes den ble ganske bra VID-20170821-WA0017.mp4
  27. 10 likes
    Helt enig. At folk fortsatt bruker AutoDB forstår jeg bare ikke.
  28. 9 likes
  29. 9 likes
    To nyervervelser! Antar @Gorg drar kjensel på den til venstre?
  30. 9 likes
  31. 9 likes
  32. 9 likes
  33. 9 likes
  34. 9 likes
    Dette blir den nye skrivebordsbakgrunnen min @jensky18
  35. 9 likes
    Signerte kontrakt i går. Ble utstyret som nevnt i førstetråden, pluss sort M-performance grill / sidegjeller. Fikk god pris på M-performance eksos også, men den vil ikke BMW montere før du har tatt første innkjøringsservice så får se når den tid kommer. Valgte å vente på 2018-modellen så blir levering i desember omtrent. Kjøpte med 18" M640 vinterhjul også.
  36. 8 likes
  37. 8 likes
  38. 8 likes
    Litt innvendig vask og puss i går kveld. Hadde visst ikke vasket interiøret på F30en siden november i fjor.... Z4en fikk også litt innvendig omsorg. Ikke så mye å ta seg til der,bare litt støv etter å ha stått ute med åpent vindu på et eller annet treff
  39. 8 likes
    Siste bilde denne frituren, blir sikkert avskilting og lagring når man kommer hjem ut i oktober
  40. 8 likes
  41. 8 likes
  42. 8 likes
    Var på tur med 340i i går, for en lyd og for et drag!
  43. 7 likes
  44. 7 likes
    Tyskerne har fått fart på maskineriet, fått forespeilet levering neste uke i stedet for uke 50. Ikke lenge igjen nå 😊 Blir far for første gang til en datter i november så da blir jeg vel en av de første som får M2 levert med BMW-barnesete. Blir sikkert råpraktisk bil å bruke til babyfrakting.. men det løser seg. I aller verste fall bytter vi bare ut bilen til fruen. Feiga ut og la til driving assistant-greiene også, greit å ha når det skal være småbarn i bilen av og til.
  45. 7 likes
    Litt ymse. Svær amerikaner, enda en stor amerikaner, Caprice Wagon (samme farge som Werther sin sedan?), Z8'n som jeg har spottet tidligere, samme med den usedvanlig velholdte Fiat Panda 4x4 (herlig farge på LR'n i bakgrunnen). Austin Healy, NSX, Landcruiser med en fin farge, og en av de finere Audi 80 modellene fra 80-tallet, en CD 5 S -83 eller -84 modell, velour interiør og den legendrariske 5 sylinderen under panseret.
  46. 7 likes
  47. 7 likes
    Litt treg morgen i dag, så bestemte meg for å hive på Rondellene på E39'en. Dro dem fram men var fulle av møkk. Så de ble gitt en bråkjapp kattevask. Ble fort mye bedre. Så var det bare å skifte. Bilen gikk da fra dette: Til dette: Ble veldig bra, synes jeg. Skulle hatt seg en polering og litt dekkfornyer, bare. Synes den kledde 17" bra ettersom den ikke er senket. Bakdekkene ser forresten ut til å ha høyere profil på bildene, men det skyldes møkk på dekkene etter å ha snudd bilen på en gjørmete plass nedenfor tomten her. Litt bredere er de, men profilen er ganske lik foran. Mens jeg var deg koblet jeg også ut motorvarmer-kabelen fra E28 da den ikke skal brukes uansett. Kommer til å vinterlagre den så snart det nærmer seg vinter. Avslutter med et lite stemingsbilde av bilparken som vanlig
  48. 7 likes
  49. 7 likes
    Ventet lenge nå, men forsatt lenge til den kommer. Det blir facelift på 2018-modellene går det rykter om, skal innom BMW til uken og oppdatere bestillingen. Snakkes om nye frontlykter med LED i stedet for xenon, nye baklykter, setebelter med m-sømmer og nye instrumenter. Fant noen bilder av dette men aner ikke om det er offisielle bilder. Legger med et bilde av en tilsvarende den jeg har bestilt også
  50. 7 likes
    BMWCCN treff i Ålesund idag ☺