Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 10/13/18 i alle områder

  1. 24 poeng
    Tusen takk til min venn @lagunilla for M Performance leppa og perfekt utført jobb!
  2. 16 poeng
    Meget fornøyd med nye fargen på vinterfelgene
  3. 12 poeng
    Hpi

    F01 750i Xdrive

    Har lenge hatt planer om å bytte tetningene inn på turboene fra luftfiler da disse svetter og det har kommet en ny oppgradert versjon. For å bytte disse må luftfilterboksene ut og innsugsrørene mellom luftfilter og turboer må også ut. Slangene fra veivhusventilasjonen er kobla på innsugsrørene så de må også ut for å få ut innsugsrør, veivhusslangene står i varmen fra turboene og kom i en oppgradert versjon da første versjon var laget av en type stiv plast som smuldra opp av varmen og begynte suge falsk luft og gi feilmelding "lean mixture" Jeg har den oppgraderte versjonen og disse er mer gummiaktige som en radiatorslange og mine ble bytta i 2016. Det eneste som er av plast er låsene men disse får man ikke kjøpt løst. Jeg kjøpte likegodt nye slanger med nye låser før jeg begynte å demontere, hater når plast knekker så står man der uten deler og siden de allerede var blitt 2 år gamle så tenkte jeg at de likegodt kunne byttes en gang til. Disse bilene er berykta for at plast og gummi som befinner inne i V`en i nærheten av turboene har begrensa levetid pga varmen. Nå har turboene fått nye kjøleslanger og nå med nye veivhusslanger og tetninger mot turbo skulle det være bra for ei stund. Nye deler før montering : Ingen antydning til slark i noen av turboene, det bør det vel strengt tatt heller ikke være etter 107.000km Begge luftfilterboksene og innsugsrørene ute, de gamle veivhusslangene nesten ute. De nye veivhusslangene på plass og høyre innsugsrør Begge luftfilterboksene tilbake på plass, begge innsugsrørene med nye tetninger mot turboer på plass. Nye Veivhusslanger kobla til innsugsrørene. Helt ferdig med motordeksel. Gamle deler: Så, kommer jeg til å merke noen forskjell? Sannsynligvis ikke, men godfølelsen er verdt jobben og kostnadene, og ikke minst så øker sannsynligheten for å unngå å stå i veikanten med en bil som ikke virker et eller annet sted det absolutt ikke passer å stå, jeg liker mye bedre å reparere preventivt, da tar man det kontrollert når det passer .
  4. 12 poeng
    har nå gått til innkjøp av en original 2002 m5 som har vært i tankene leeenge nå bilen har gått 218k og har fått alt nytt i register, utenom det så er det en urørt orginalbil med bittelitt utstyr. kravet mitt ved kjøp av m5 var takluke, individual hifi og at det måtte være facelift. Utvalget av slike biler er veldig dårlig å fryktet at jeg måtte til tyskland for å finne bilen jeg ville ha.. men fant heldigvis en her i landet. Den er ikke i perfekt stand og småfiks måtte påregnes, den mest alvorlige feilen utenom små mengder rust var at stereo var død. men etter en del feilsøking var det heldigvis bare brudd på ei ibusledning uten om det så blir snart rusta tatt og KW v2 er bestilt og er på tur snøen kom tidlig i år så måtte jo ha med meg vinterhjul da jeg måtte over strynefjellet, meget brukbar bil på snø da den har diffbrems men måtte bare rive av hakka hjula når jeg kom hjem siden dekka ble gelee av kreftene og det var umulig å få skikkelig grep ved pådrag... har også tatt ett busslass med bilder
  5. 10 poeng
    Igang med div . Ja vel dere , da var vi her igjen : Og idag ville jeg få byttet eksos . Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser / Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig . Man ser jo at dette er råttent: Ubrukelig / Ettehvert var noe av og må sammenligne litt . Det jeg fryktet , stemte . Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt : Etterhvert , gikk det ann å komme til / Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen : Da var bakre potte og kat på plass . Så til utfordringen , frontrør fra turbo Her er det trangt og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo . Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre: Det ble fikset med nye bolter . Nå flexirør . Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt : Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker : Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀 Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning : Og der stopper det for idag. Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃 Så imorgen er det justering og sammensetning igjen og satser på tett eksos . Men disse hjelperene her : Har vært kjekke å ha . Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her . Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen . De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil . Tds i høstfarger: Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da . Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert og dette kommer jeg tilbake til .
  6. 9 poeng
    Når jeg kommer hjem fra Belgia, @ahj! Nå er bilen vasket og klar Kjører avgårde mot Spa Francorchamps i Belgia i morgen
  7. 9 poeng
    Frode D

    F31 316i Safirsort | Bilder

    Har fått montert senk og felg, samt valset hjulbuene bak. Utgangspunktet Montert foran, justert midt mellom høyeste og laveste ihht Tüv: Montert bak, justert til høyeste ihht Tüv: (vent og se 😂) Litt ustødig fotograf ser jeg... Så var det over til å få på hjulene, foran var ikke noe problem, men bak måtte det valses som jeg gikk ut ifra. Utgangspunktet: Etter litt rulling og massasje: Så var det på tide å få den på bakken. Høyde foran før: Høyde foran etter: Resultatet : La meg gjenta meg selv, dette er høyste godkjente høyde bak: Litt mer finjustering så blir det bra. Er så dårlig vær så får ta litt bilder når det blir bedre. Bremsene skulle jeg montere, men hadde glemt at det er 16" vinterhjul, så må vente litt med de. Tenkte å lakkere de gul også.
  8. 8 poeng
    Har også fått tatt salgsbilder i dag - jeg knipset også noen bilder med telefonen samtidig som lillesøster holdt på med kameraet. Synes bilen er blitt fin og gjennomført nå
  9. 8 poeng
    CCN høsttreff på jobben. Noen andre som var der?
  10. 7 poeng
  11. 7 poeng
    1965 Mercedes-Benz 300SE Strøkent eksemplar 👌
  12. 6 poeng
    Årets siste banekjøring. Beste rundetid på 1:38:92 med Michelin Pilot Sport 4s👍
  13. 6 poeng
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [vinterhjul s. 67]

    Måtte ta en vask av bilen før service i morgen
  14. 6 poeng
  15. 5 poeng
    oledra

    Indianer igjen

    Har lengtet etter en sånn sykkel siden jeg for mange år siden var så dumm å kaste yndling sykkelen min. Tenk vere så heldig å få norges tøffeste sykkel når en var 9år. Videre vere ungdom på det beste 10året 80 tallet. Og få drømme om en e34 på 90 tallet. (endelig realisert) Livet er herlig!!!!!😊😊😊
  16. 5 poeng
    Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Skal iallefall kjøre den litt til jeg bestemmer meg. Skrubbet den idag og kjørte en lang tur. Den går virkelig fint ass. Tight og morsom bil. Tok et par bilder og
  17. 5 poeng
    Da var det montert skvettlapper ! Syns ikke det blev så dumt:)
  18. 5 poeng
    lagunilla

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/130675853 Tenk å bytte til depo lamper på en M5..
  19. 5 poeng
    Både fin temperatur og km-stand i går...
  20. 4 poeng
    Skjedd litt i dag. Fått montert BMW 135i performance kalipere og CSLframskiver. Tidligere eier hadde montert US skiver, så det ble MYE penere inni felgene nå
  21. 4 poeng
    Gustav C.

    BMW E38 740i bruksbil/prosjekt

    Noen bilder av motor ferdig montert og så selve motorskifte. Vanskeligste for meg med motorskifte var å få på eksosmanifolden på venstre siden.
  22. 4 poeng
    Ikke lenge til vinterlagring nå
  23. 4 poeng
    scoot

    scoot´s E36 M3 3.2 - BBS RC090

    Gikk på en finn.no smell i går og hentet noen BBS RC090, smalt de på bilen og justerte den litt ned. Litt lav profil på dekka etter min smak, men syns dette ble fint. En god kombo bil og felg Ganske mainstream riktignok.
  24. 4 poeng
    e30 tic

    1974 BMW 2002 Turbo Har begynt

    Jo det er ca 2500 pr stk. Det er litt av greien med å restaurere slik bil. Det koster dessverre idiotisk mye. Jeg har bestilt 2 frem skjermer og en dør.bare det koster mer enn 25000 og det med 25 % rabatt. Å det sier liksom litt da det bare er noe av det jeg behøver 😥 Her blir alt originalt foruten høyde og hjul. Nei det er et leie lokale Slik ser det ut hjemme om dagen. Kaos over alt Har hatt to morsomme dager. Tok fri to dager ifra jobben for å demontere bilen. Veldig positiv seanse egentlig, ingen store overraskelser. Det vil si ingen skjult rust som jeg ikke viste om ifra før. Nå gjenstår bare maaasse vask, blåsing og lakkering av deler. Så skal hele bilen steames under. Den er full i tectyl Slagmark når det står på 
  25. 4 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00