Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 11/16/17 in all areas

  1. 15 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Stille her om dagen.. Hadde bilen inne hos Jæger for å sjekke en tikkelyd som kom fra toppdekselet når jeg låste opp bilen. Dette var tydeligvis noe BMW visste om, så dette skal fikses neste gang de lanserer en software-update. Godt å få det sjekket uansett. Futuraene skal være tilbake og klare i desember en gang, så det blir spennende å prøve de på bilen. Prøvde meg litt med kamera her om dagen, og tok noen bilder i garasjen. Blir lite brukt nå når det er salt på veiene. Dessuten er Super Sport-dekkene ubrukelige på kalde temperaturer kombinert med vått føre...
  2. 12 points
  3. 9 points
    Får vel prøve å runde av denne henteturen av @magneten sin "gamle" Z4 Coupe. Som dere vet som så dro vi (@havers) over fjellet på fra Ski til Hauge æhm, mener Karmøy/Åkrehamn . Sist fredag med min E70 for å hente Z4'ern hjem til @b-havers. Vi spammet vel tråden godt nok underveis, var dog ikke så mye annet å finne på underveis. Ruten har dere sett tidligere, den gikk over Haukelifjellet. Det som var spennende når vi forlot Ski kl. 14:08, var at da kom det på ymse nettaviser og yr.no litt varsler om et lite "uvær" på fjellet. Og det var satt opp kolonnekjøring ifølge rapportene. Men vi tenkte at vi kjører på og ser hva som skjer. Vi hadde full tank + litt mat og litt basic nødutstyr med oss i tilfelle vi skulle støtte på noe. Når vi endelig kom oss opp på fjellet etter noe del timer, så begynte det riktignok å snø ganske kraftig. Men ikke verre enn at det gikk fint å kjøre og E70 virket å trives godt under forholdene. Den føltes tung og trygg på noe småglatte veier, men vi kjørte selvsagt etter forholdene. Helt kurant når det snør slikt: Men på Haukelifjellet skrudde snøværet seg opp noen hakk. Men forsatt så var det egentlig helt greie kjøreforhold og til vår store lettelse. Så var det ingen kolonnekjøringen på gang, men brøyte gutta var ute å gjorde jobben sin. Kudos til dem! Liten vannlatnings pause: Omsider kom vi oss trygt fram og kunne sjekke inn på hotellet i Haugesund. Drøyt å bruke over 8 timer på 484km, selvom vi måtte ta det ganske rolig over fjellet. Forbruket var heller ikke så aller verst med tanke på stor og tung bil. Omsider så var høydeunktet for turen her, en liten kjøre tur fra Haugesund ned til @magneten på Åkrehamn. Da vi kom fram så ble vi møtt av dette vakre synet. Bil klar til avhenting med alt ferdig pakket. Så var det neste store spennings momentet ville mine 17" vinterfelger fra Hellrot'en passe på Z4'ern? Vi hadde selvsagt sjekket alle mål og regnet ut på forhånd. Heldigvis så viste tallene seg å stemme. Vi fikk dog et par spennende sekunder, da vi overså en senterring og kunne ikke få første bakfelg til å passe.... Men felgene kom på og bilen var klar til hjemturen. Og E70 ble godt pakket og stroppet ned med 2 sett med felger baki. Ruten hjemover var via E39 og E18, da vi var lite lystne på ta en meget lav Z4 over fjellet. Brøytingen av fjelloverganger får gutta som kan det ta seg av Ble stor sett kjøring hele tiden med et par innlagte pauser med sjåfør bytte på bilene. Men jeg må nevne at dere har vakre og morsomme veier på vestlandet, blir helt klart flere turer der om sommeren med Z3M'en! I Kristiansand stoppet vi hos @ziggen for en etterlengtet pause hvor vi ble servert litt kaffe og fikk sjansen til å beundre hans vakre stock Z3. Utrolig hyggelig å få møte forummedlemmer in real life! Z4'er blir ganske så liten og lav bak en E70. Godt denne ikke skal kjøre mer på slike veier, den var rimlig bra møkkete og hadde et tykt lag med saltlake når vi ankom Bastøy fergen i Moss. Siste strekket fra Moss til Ski var en ren parade etappe etter drøye 1100km. Forbruket på E70'en var forsatt ikke avskrekkende da vi ankom Ski, som dere ser så har vi ikke vært veldig tunge på foten da Hvordan var Z4 Coupe'n å kjøre? Vel jeg vet at disse bilene skal være meget gode og morsomme å kjøre, men allikevel så ble jeg bergtatt over hvordan 3l henger sammen med girkassen i disse bilene. Meget sivilisert når man vil være det og et lite udyr når man trenger det. Nå tillot selvsagt ikke forholdene noe særlig aktiv kjøring, men jeg fikk testet den litt nå og da. Jeg synes den ikke langt unna min Z3M i kjøre opplevelse og kjøre glede. Satt opp imot hverandre så er de selvsagt to ganske forskjellige biler, men begge formidler det de skal: kjøre glede på en meget god måte!
  4. 8 points
    Ble ikke så værst etter en polering og litt plastfornyer
  5. 8 points
  6. 8 points
    Trodde vinteren skulle få litt zlutt på dette Zed hysteriet i nabolaget hos meg (ok, jeg er en stor bidragsyter til det:-)) Nå har en av gutta i naboloaget her ( @b-havers ) gått dit hen og kjøpt seg en ganske så kjent bil her på forumet. Nemlig @magneten sin flotte Z4 Coupe, som er ganske så veldokumentert i hans tråd. Nå er det slik at @b-havers ikke hadde mulighet til å rask hente denne (før vinteren setter inn for fullt), så @Havers foreslo at han kunne hente den. Og i min entusiasme så meldte jeg på diskusjonen og sa at da kjører vi ned sammen. Med den tanken at da kunne jeg hente et par sett med felger til Hellroten, som jeg har stående på lager ved Sola. Satte meg ned i går og tittet litt på kartet og innså at dette blir en lang kjøretur. Samt at Z4'ern kommer med masse deler, som vi også må få med oss hjem. Så det er mulig mine sett med felger må vike denne gangen. Men shit happens, vi er to gode kompiser på tur, skal hente en meget fin bil og få oppleve litt norsk natur, samt et variert veinett. Så X5'en min er pakket med et sett vinter felger og i morgen så setter vi avgårde med destinasjon Haugesund. Går alt etter planen (er meldt litt så som så med været, men vi satser på at med stor og tung bil. Så skal fjellpasseringen gå greit. Dette er den foreløpige planlaget ruta bortover til Haugesund, tar gjerne i mot tips fra lokal kjente å om dårlige veier eller håpløs rute valg Hjem turen blir vel over Stavanger/Sola via E39/E18. Jeg regner med at jeg og @Havers kommer til å slenge ut litt bilder underveis her (er vel ikke så mye annet å finne på underveis ). Skal bli hyggelig å hilse på @magneten og hente den Z4'ern til vårt nabolag. Krydder posten her med et lite bilde fra @magneten sin tråd. Regner også med at @b-havers stiller med litt godt å drikke ved neste lokale Zedfest (et lite diskre hint)
  7. 7 points
    Ser virkelig bra ut, @BjornarHS. Deilig å se en så ryddig og original E39. Et lite bilde fra dagens snøvær. Dette skal iht. værmeldingen regne bort i løpet av kvelden. Trist..
  8. 7 points
    Stor oppgradering i dag. Sorte klistremerker på skilt.
  9. 7 points
  10. 7 points
    Så kom snøen nordover 😃
  11. 7 points
    AJ82

    Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad

    Ikke lett å holde bilen ren om dagen. Heldigvis gode vaskemuligheter på jobb. Synes det ble veldig bra med nye emblemer på felger også. Passet fint med blåfarge på kaliper. Fant også ut at oljeskift intervall er 30.000km på disse. Synes det er litt drøyt, så blir uansett skifte hvert år. Går for Castrol siden jeg får god pris på dette gjennom jobb, men noen formening om 0W-30 vs 5W-30?
  12. 6 points
    Moro på vei til jobb i dag:-)
  13. 6 points
    Saltkjelen

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Jeg forstår konseptet med å ikke slippe alt kruttet i første omgang, men for BMWs del er det å vente til LCI om tre år alt for sent. Det er nå ting skjer, og det er viktig å være innovative og på hugget i forhold til andre konkurrenter. At BMW leverer 530e xDrive i USA, og ikke i Europa sier jo sitt. Om tre år er det vel knapt noen interesse for ladbare hybrider med dårlig rekkevidde når de fleste andre bilprodusenter (BMW inkludert) har fått spyttet ut sine helelektriske biler med 500-900km rekkevidde.
  14. 6 points
    Glemte å poste denne, lekker doning.
  15. 6 points
    Buckwee

    Espen's 320iX F31 Estoril Blå

    Da var jeg kommet hjem etter 2 uker på havet, og da låg dette å ventet på meg: Så i dag heiv jeg meg rundt å byttet: Selv om dette ikke var noe heksekunst, såg på video samtidig slik at jeg ikke overså noe når jeg demonterte. Det beste med å få noe nytt: Dårlig bilde - men ble veldig fornøyd! Har bestilt Black Gloss folie - skal prøve å foliere vekk "chrome"-listene. Var relativt stiv pris på nye lister, så skal prøve med folie først. Oppdaterte også iDrive i dag - har hatt litt problemer med at iPhone 6S skurrer, og at mediaspilleren tuller med hva sang som spilles osv. - håper dette hjelper.
  16. 6 points
    Min og min, men X5 40e i dag, da min egen er inne og bytter seteramme, igjen.. Og den andre er en mineralgrå M2 LCI, med 19" M6-hjul, manuell. Til ei dame på 53!
  17. 6 points
    Frode D

    ehaugsnes' e46 330cd

    Syns du skal kjøre på med cinnamon
  18. 6 points
    Takk for det! Ja, det har jeg. Prøvde for første gang med ISO i noe annet enn "auto" og fikk en åpenbaring ble inspirert av bildene dine, så ville prøve litt selv.
  19. 5 points
    turbojugen

    ehaugsnes' e46 330cd

    Juhu! Da er allerede ACS hjula solgt, og nye hjul er kjøpt og betalt. Ikke fullt så heftige specs på de nye, men det var det jeg var ute etter. Dette er det eneste settet med 18" i Norge, hva tror dere? Skal deles, poleres, få annen farge på senter, og nye bolter ila vinteren. Tror dette blir skamrått!
  20. 5 points
    lagunilla

    Orginal tuning av F11 520 2016 mod

    Siterer info fra BMWN 29/05/17. Venter fortsatt svar fra deg @johnja, er spent .
  21. 5 points
    lagunilla

    Bestilt ny bil: i3 LCI

    Idag har jeg bestilt en i3 LCI i Melbourne Red, samme farge som min nåværende bruskbil F30 328i.. Jeg har ikke lagt på noe spesielt utstyr for det "nødvendige" er standard på LCI. Er det noe annet dere hadde tilføyet? Bilen skal kun brukes til og fra jobb daglig, så vil helst slippe "status" utstyr. Modell: BMW i3 LCI Melbourne Red med highlight Frozen Grey metallic Stoff 'Neutronic' Aragats Grey Spesifikasjon: Lettmetallfelger 19" stjerneeike 427 BMW EffecientDynamics (155/70) Dekktrykkindikator Dekkreperasjonskit Varseltrekant og førstehjelpsutstyr Setevarme foran Interiøroverflate Andesite Silver matt Batterivarmer med varmepumpeteknologi Speedometer med kilometertelling Deaktiverbar passasjerairbag fram Intelligent emergency call Teleservices ConnectedDrive Services ink 3 års abonnement Remote Services Battery Certificate Refrigerant Ekstra utstyr: Traffic Information Comfort Advanced Pakke Multifunksjonsratt Automatisk avblendbart sidespeil førerside Midtarmlene Oppbevaringspakke Lys-og regnsensor (ink. kjørelysautomatisk) Klimaautomatikk Cruise Controll med bremsefunksjon Navigasjonssystem Business Norsk språkversjon Norsk Instruksjonsbok Charged Edition Alarmsystem Velourmatter Koppholder Hurtiglading AC 3-fas 11kW Hurtiglading DC 50kW DAB+ radio 19" BMW i vinterhjul Stjerneke 427 Lagt på i ettertid: Park Assistant pakke Ryggekamera Parkeringssensorer (PDC) fram og bak Parking Assistant (ink AUTO PDC) HIFI Høytalersystem Harman Kardon Navigasjonssystem Professional
  22. 5 points
    Vi sendte alt nordover slik at det ble bart og fint her..
  23. 5 points
    Ville styrt unna E6* og i særdeleshet touringen. Dyrt bilhold fra en gammel konstruksjon. Sats heller på en nyere F31 316i evt 318i. En moderne turbo bensin er vesentlig mer smidig enn motor uten turbo. Plassen er omtrent den samme og man føler man kjører i noe nytt og moderne og økonomisk forutsigbart. Alternativer er 3GT, men disse havner vel fort utenfor budsjett?
  24. 4 points
    Fikk seg en vask siden det var så mye salt på den
  25. 4 points
    Snowbiz

    BMW E91 320D X-drive M-sport -10

    Kjapp håndvask forrige søndag Var på EU forrige onsdag, 0 hull og klar for 2 nye år North Detailing såpe på prøve, imponerer stort med bra glid Må få byttet skilt på bilen da bakskiltet er sprukket.
  26. 4 points
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi

    da er jeg ferdig med å sveise gulv!!!😎😍 så fått malt bakstillinga blir og montere bakstillinga iløpet av uka og få trilla den litt🙈 Fått i poly fôringer de fleste steder bak så nå blir den stiv og fin!😎 Har også fått skjermer av koed i dag så nå blir det fremgang!😎🙌🏻
  27. 4 points
    Marius2002

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    @Walkabout din F11 er fin og om den fungerer fortsatt for deg er det ikke vits i å stresse om det er BMW du vil ha. I følge BMW selv kommer den nye X3 i helelektrisk utgave i 2019 og det hadde ikke forundret meg om du får den i plug-in hybrid da også. Nye 3-serie er "rett om hjørnet"(tenk at F30 er noen år nå), der kommer det nok noen nyheter i den banen annet enn 330e. Samt at 3GT blir 4GT og denne skal etter ryktene også fås helelektrisk. Samtidig burde du sjekke ut iNext-planene til BMW. At G31 ikke fås i 530e er uforståelig. Jeg har tidligere lest på utenlandske forum at flere fra bl.a. Østerrike og Sveits ønsket G31 530e xDrive, så et marked er der. Hvis ikke kommer Audi med en spennende elektrisk Quattro-suv og Jaguar med sin I-Pace. Jeg har likevel troa på BMWs planer, men det går bare litt treigt fordi kunder vil ha det "idag" og ikke først om 3-5 år.
  28. 4 points
    Walkabout

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Ja, gidder liksom ikke selge min F11 for 275k også bestille en ny G31 til tredobbel pris. Kunne vurdert et bytte snart om de leverte G31 som 530e, men idiotisk nok gidder ikke BMW dette. Skal ikke se bort i fra at jeg sier bye bye til BMW ved neste korsvei, om de ikke klarer å komme opp med noe innovativt i denne klassen snart.
  29. 4 points
  30. 4 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - wallpapers anyone?

    Bilde hentet fra arkivet Skulle hatt lydfil til å spille av, låter himmelsk!
  31. 4 points
    @Designer Handlet fra GSbildeler, la merke til at continental hadde riktig lasteindeks men ville ikke kjøpe Continental Bremserør skiftet Hentet en iskald E61 fra verkstedet hvor de hadde byttet bremserør venstre bak. Etter en regning på 5.000kr og samtidig sett hva de har gjort tenker jeg at dette skal jeg sette meg inn i selv neste gang. Kan umulig være så vanskelig eller ta så lang tid. Meeen uansett fint å få det gjort så bilen kan kjøres Vinterdekk Sommerfelgene jeg fikk med 7 serien, ble nå tatt frem og satt vinterdekk på. Veldig fornøyd med resultatet og synes ikke det ble for voldsomt med 245 på 8''. Fremkommelighet tror jeg ikke skal være noe problem bare en har nok inngangsfart til bakken, så skal det gå fint Sommerhjul (Til salgs ) Vinterhjul Lett overhaling av bremsene Siden bilen har stått i lang tid valgte jeg å demonterer caliperne og rengjøre glidere samt lakkere caliperne. Dette ble startet på kl 20:00 om kvelden og angret på at jeg starter på lakkeringen etter første caliper var ferdig. Det tok laaaaang tid. Siden jeg hadde en avtale om å kjøre til Østfold dagen etter var det bare å fullføre. Ble ferdig med siste caliper kl 01:30 Pleier vanligvis ta en kjedelig farge som sølv eller lignende, og valgte denne gangen å gå for noe mer ''vågalt''. Ikke helt fornøyd med fargen da jeg hadde håpet det var noe i samme gaten som BMW performance caliperne, men stadig bedre enn standard grå/rust
  32. 4 points
    Liten oppdatering, vi kom vel hjem. Z4 presterte bra hele veien hjem. To be continued...
  33. 4 points
    Pitstoppen over Oslofjorden før de siste 5 mila hjem! Vært en knall tur så langt med bare kos i Z'n! Blir en god vaskerunde i morgen for å fjerne alt av salt og drit før den settes bort for vinteren 😊
  34. 4 points
    Lettere nyvasket i laserwash, fortsatt syv mnd uten børstevask.
  35. 4 points
    Ute å rydder snø 😏
  36. 4 points
    HalvorK

    #335 E36 M3 (Update S.52)

    Går sakte men sikkert ift. å få inn igjen bilder i tråden. Hele side 1 er nå oppe og går. Forholdsvis langtekkelig da jeg prøver å få bilder inn i samme rekkefølge som de lå. Må lese av filnavn, finne igjen i photobucket, laste de ned derfra og laste de opp igjen. Men det går da fremover om ikke annet. Kan jo være greit med noen nyere bilder og, så her kommer en lett blanding av bilder fra sessongen 2016 / 2017: Royal Fitment 2016 (Borås , Sverige): E30meet 2017: Random photos 2017: Garasjeprosjektet
  37. 4 points
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.Upd.22.11.17

    Thundercoil: Du skriver fasiten når det gjelder face . Lav og felg , ja da har du drømmen. En fet tilnærmet original bil , teller ikke stort . Galskap for min del i enkelte tilfeller . Typisk kommentar jeg kan få: Nydelig bil men du skulle hatt BBS felg. Så hva hadde skjedd hvis jeg monterte BBS? Da hadde kommentaren blitt: Dette ble bra men personlig var det bedre med Th stars, alle har jo BBS😀😀. Men ja , Synes det var bra at Hellem dro min bil inn. Ikke M tech , ei heller Stance men en original bil som er lett modda og med ett understell som gjør at bilen ser bedre ut og litt andre ting . Og kommer som sagt ikke til å forandre på noe 😃.
  38. 4 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - wallpapers anyone?

    Savner sommerhalvåret, hvor lyset kan skape magiske ting 😃
  39. 4 points
    Et stykk frossen 7er satt inn for tining.
  40. 3 points
    Gorg

    Ny bil

    Er du seriøs?!
  41. 3 points
    Har jo igrunn bannet denne bilen nord og ned vinterstid . Synes den har vært ubrukelig . Nå idag skulle den bevise at med nye vinterdekk,var vi venner igjen .😃. Snøen har dalt ned og bilen måtte testes . Her står den klar: Som dere ser , så er snøen her og her jeg bor , både snør det og regner det. Det betyr at her er alt fra snø til slaps. Trengte ikke å kjøre langt , før jeg skjønte at med nye pigghjul og i mindre format , var denne bilen blitt mye bedre . Faktisk såpass at jeg kan si god på dette føret. Bilen griper bra , ligger godt på snø og slaps nå. Så ja,dette var en god opptur uten tvil . Ett til : For første gang på to sesonger , har jeg følt glede vinterstid med denne bilen . Men sta og egen sier jeg fremdeles,,,Ikke i nærheten av e34 😀. Men jo dette var gøy. Nå er det bare å grave i lommeboken og få fikset Webastoen . Skandale å ha sånn et redskap og som ikke funker .
  42. 3 points
    TRF

    E39 525dat 2003

    Vi har lenge sett på og jobbet med dette. Vi jobber med løsninger på nyere kasser. På disse eldre ble det skrinlagt (etter at vi fikk utviklet lese/skrive verktøy via obd). Det som jeg derimot ofte gjør for folk er å endre software fra 2.5d til 3.0d ifm ombygging og eller tuning. Betydelig forskjell, og langt mer fornuftig satt opp til de ekstra kreftene man tross alt har tilgjengelig.
  43. 3 points
    Så nå må det nesten handles inn Z4 med N52 hos deg også? Ser på et av bildene at Style 230ene dessverre også tok turen østover. Hadde et lite håp om at de ble værende igjen hos @magneten en liten stund til...
  44. 3 points
    lagunilla

    Bestilt ny bil: i3 LCI

    Da er H&R senkefjærer bestilt. Et ikke så mange med custom felger til disse bilene, men vurderer sterkt å gå for HRE felger. Noen som vet hvor lang leveringstid det er på felger fra de?
  45. 3 points
    carburetion

    E32 740i/6 M60B44 motorbygg

    Lenge sida "photoshoot" her på tråden. Skjer lite på utsida på bilen. Nye lykter er vel einaste. To år sida Ganske nylig
  46. 3 points
    FredrikE24

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Som pendlende til Oslo hver dag, så har jeg funnet ut at jeg søren ikke skal betale for bom. I vinter kjører jeg motorsykkel. Den forbruker ca. 17 liter i uka som da er på 30 kjørte mil +/- 1 mil. Ingen bomavgifter og billig forsikring(uten km. begrensning forøvrig). Enda verre blir det i 2019, og noen nedgang i biltrafikken kan jeg ikke si å ha sett. Ingen hyppigere togavganger og togperrongene er stadig overbefolket observerer jeg i rushtiden. I tillegg står jeg aldri i kø. Det er fryktelig behagelig.
  47. 3 points
    Grattis med handel og kalender Som Daniel sier, så er det stancehysteri på de fleste slike grupper, så kjekt at Mr. Hellem tok tak. Merker det veldig godt i E39-gruppen også. Selv om jeg har bilder fra shoots osv. så er jeg heldig om jeg får 2-6 likes, men elendige bilder av kjipe "vrak-520er" får 20-200 likes så lenge de har fete felger og skamsenk. Har ikke sjanse i noen bildekonkurranser e.l. Hahah.
  48. 3 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - wallpapers anyone?

    Her er hele artikkelen om det var vanskelig å lese teksten i de første bildene.
  49. 3 points
  50. 3 points
    De ser gode ut, men jeg skal være ærlig å si at jeg ikke er 100% fornøyd med disse. Dette er noe billige greier, men de duger for nå. Men kommer jeg om over noen billige Z3 M-sport eller ///M seter så ryker disse fort. Ellers så forlot jeg dere med en "cliffhanger" i forrige post (tja, så spennende er det vel ikke). Men status var at jeg hadde en bil i deler i garasjen med seter ute og halveis ferdig montert roll bars. Så lørdagen som var smisket jeg litt med sjefen og sa at nå trengte jeg en hel dag i garasjen for å bli ferdig. Slik at jeg skulle slippe å bruke mer "tid" på hellroten i år. Så lørdagen ble den store skippertak dagen med å få alt sammen igjen, samt gå over småting. Men først hadde jeg fått brukt litt tid på fredagskvelden foran TV'en med å bygge om senter konsoll boksen slik at den nye som passer med roll bars fikk låsesylinderen fra den som sto i Hellrot'en, slik at den kan låses med nøkkelen til bilen. Dette er ikke vanskelig, men det er mange skruer i disse boksene og alt må ut for å komme til låsesylinderen. Ble da ferdig etterhvert, uten en skrue til overs: Så på lørdags formiddag var det bare å tusle ut i garasjen igjen, da så utgangspunktet mitt ut slikt: Etter å fått summet meg litt og ordnet delene litt. Så var det bare å komme igang og da gikk det fort og få ting sammen igjen. Z3 med rollbars gjør seg:-) Legg merke til at jeg benyttet andledning til å tørke litt mer under bilen, da den hadde rukket å bli litt fuktig igjen under teppet. Så var det bare å få inn setene igjen. Hadde fått airbag lampe feil på bilen, noe som jeg trodde var fordi jeg hadde startet bilen med setet ute av bilen. Men etter litt diagnose, så viste det seg at selve airbag modulen under setet har tatt kvelden. Så denne må bestilles opp. Var heller ikke helt fornøyd med DIY setefestene jeg hadde laget, så jeg tok en runde på disse og lagde setefester med OEM deler fra det gamle setet (slik jeg gjorde på fører setet). Med litt vinkel, så det blir letter å skru inn og ut setene i framtiden. Med seter inne, så var det tid for litt småting. Bilen lekker som en sil ved litt våt vær. Så jeg hadde fått tak noen rimelige dørlister uten hull og sprekker. Benyttet samtidig andledningen til åpne drensrøret som går via A-stolpen ned til dreneringen i dørlistene. (Dette er en jalla løsning spør du meg og stor svakhet på Z3'er). Fant dessverre et par sprekker i dette drensrøret, så må nok til med litt lim eller helt nye A-stolpe gummi lister. Men fikk da inn de nye dørlistene og det ting ser "riktig" ut. Fikk også satt inn ny lokk på lysbryteren. Og skulle til å sette inn lufteventil deklset på førersiden, men hadde fått facelift versjonen:-/ Avsluttet det hele med å ta en runde med litt antirust olje inn i alle kriker kroker jeg kunne finne under bilen, så nå håper jeg bilen har blitt litt mer motstandsdyktig for vinteren. Så ble dagen avsluttet med en grundig innvendig vask og enda en runde med støvsugeren for å få bilen i godkjent stand for litt DD bruk. Bare så vi ikke er tvil om at dette er en lekebil, så ble følgende slengt på. Er så harry at jeg tilgir meg selv for denne Tenkte vel med dette at nå var jeg ferdig med bruke tid i garasjen for en stund og bare bruke bilen litt. Men nei da, søndag sendte @Havers en mld: "du skal vi se litt på tomgangsproblemen på den grønne?". Så da var det bare å stille opp, selvom fruen ga meg noen litt furtne blikk. Siden det var som så med været endte vi opp med å stå hos meg denne gangen. Samt at det er kjekt å ha fungerende delebil rett ved siden av Vi traff vel jackpot på første forsøk, viste seg IVC'en var synderen og at den trengte bare en grundig rens. Så økten ble veldig kort og suksessrik. Så nå bare den grønne få seg noen skikkelig vintersko, så er 2 stk Z3'er klare for vinterkjøring. Until next garage moment....
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00