Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 03/19/17 in all areas

  1. 16 likes
  2. 14 likes
    Hadde en 1979 323i som jeg solgte for tre år siden og som jeg har savnet dypt..
  3. 14 likes
    @StigJ Fått endelig montert på sommerhjula.
  4. 13 likes
    Det er ikke ofte Ugland åpner sin private bilsamling for publikum, men i kveld gjorde de det. Da måtte jeg bare hive meg rundt å komme meg bortover til Grimstad. Dette er vel det nærmeste man kommer Jay Lennos bilsamling på Norsk jord, i Skandinavia og kanskje i nord Europa. Her er det mye perler ifra alle sjangere, jeg fikk bare tatt bilde av en brøkdel... Noe annet jeg liker er at alle bilene har bruksmerker på en eller annen måte, de kjøres alle gjevnlig ute på veiene. Alle bilene er registrert og EU godkjente, klare til å dure av gårde på veien. Trenger jeg å skrive noe her egentlig... Norsksolgt 1986 Countach med 28 000 km på tellern Ferrari, De tomaso og C1 Corvette... 1957 Packard Clipper, solgt ny i Norge den 13.08.1957 og har hatt samme eier siden den dagen. Camaro 5,0 liter med 45 000 km, solgt ny i Arendal i 1979 Denne fargen vakte nok oppsikt på Sørlandske veier på sent 70 tall.. 1972 2002 parkert i den aller første garasjen som Grimstad Garasjen laget. I dag er Grimstad Garasjen Norges fremste leverandør av ferdig garasjer og byggesett. Bare samlingen av klassiske Rollser er verd mangfoldige titals millioner. Ugland selv er en skikkelig Rolls entusiast, til daglig kjører han 2007 Rolls Royce Phantom
  5. 12 likes
    Får vel oppdatere litt igjen her da. Fikk prøvd bilen på bane en tur før sessongen var over. Var utrolig moro selvom jeg sleit litt med festet da slicksa mine er fra 2011. Føler og at bilen svømmer litt på 225/45/17 så mulig det gjør seg å gå ned litt på profilen. Satte og inn harness-bar og bøttestoler samt 4pkt seler. Ikke helt optimalt med harness bar mtp. hvis man skulle take, men bør vel få inn et halvbur på sikt. Fikk uansett slanket bilen litt da det er helt utrolig hvor tunge vader stolene er. Bestetiden for dagen ble 1.50,7. Kanskje ikke noe å rope hurra for, men er alt i alt fornøyd siden det er første gangen jeg kjørte på Rudskogen samt at festet var som det var. Diffen begynte å lage noen flotte lyder på tampen så denne har vært en tur til overhaling. Viste seg at det var hylsa til inngående lager som hadde fått juling. Gikk like greit all-in og byttet simmeringer, lager, tettinger og fikk chimset den opp igjen. Uansett, her kommer noen bilder: Harness-bar montert Ble Sparco Evo 2 stoler. Så egentlig på Recaro Pole-Position, men hullet til 4-pkt selene sitter for lavt i forhold til ryggen min, noe som kan bli fatalt ved kræsj. Vekt på ca 10kg pr stol. Med hardware typ stolfester og gulvbraketter endte det vel på ca 15. Mener å huske at Vaderne var nærmere 40kg pr.stol. Bilen veier ca 1410kg med full tank slik den står nå. Da er det selvfølgelig igjen mye interiør i den. Tok den med på henger, noe jeg er glad for mtp. det som skjedde med diffen. Ble justert opp mtp banekjøringen. Så i etterkant at jeg tok litt vel hardt i, så prøvde å justere ned litt etterhvert. Problemet er at på M3 så er hjulene litt lenger frem i hjulbuen pga excentriske bærearmsforinger, og siden felgene har E34 offset og mye gummi er det begrenset hvor lavt man kan skru ned før dekkene går i fangeren ved rattutslag. Prøvde derfor Carl Haakon sine hjul med mindre gummi senere på dagen. Diffhuset ferdig pulverlakkert og med nytt baklokk. Den er ferdig skrudd sammen nå. Ny lakk på Throwing-Stars dekslene. Disse er nå CSL-grå
  6. 11 likes
    Da var bilen solgt! Tok en siste vask i dag tidlig. Deretter var det litt autografer som skulle byttes. Og da var det på tide å forlate bilen. Siste bildet jeg noen gang tok av den: Må si det ble overraskende trist å selge den. Gleder meg til å skaffe noe nytt, men var litt som å overlevere ungen din til en fremmed og dra Savner den allerede litt. Jaja, den er nok i gode hender nå.
  7. 11 likes
    Siste gang du ser den, @Gabz? Holy Moly, @johnja Usedvanlig vanlig parkert i dag
  8. 11 likes
    Bilen skulle egentlig få 2-3-stegs lakkorrigering og kjeramisk forsegling denne omgangen. Men ettersom lakken fra MPS Micropaint sin Smart-Repair var såpass ny, ble det kun 1-stegs lakkorrigering og voksing i denne omgang. (Man bør vente 6 uker før rubbing, 8 uker før forsegling på lakken. Det stod i svart og hvitt i MPS sine papirer fant vi ut. Så da vet vi det ) Skal tilbake til Pettersen Autospa i mai for fullstendig baluba! Men herlighet, resultatet er jo latterlig bra! Jeg er maks fornøyd Swissvax Shield ytterst Ble overskyet på kjøretur Kjekt å kjøre noen ærend i gatas reneste bil Den ble fullstendig omfanget av støv etterhvert. Supermye støv langs veien i dag. Fikk spylt den ren før det ble kveld i garasjen
  9. 11 likes
    Ikke brøytet idag, det kom plutselig en god del snø natt til idag. Det lille som var brøytet på hovedveien var bare ene kjørefila, samt at det var store brøyteskavler midt i veien. Det ble litt rallyfaktor og jeg koste meg i snøen udramatisk på vei til jobb Bildet viser snømengde.
  10. 11 likes
    SNDVIK’S MADEIRAVIOLET E36 Hei! Jeg har nå skaffet meg et veldig bra eksemplar av en 96’ E36 320i med 202 tusen på telleverket når jeg kjøpte den og den har nå bikket 205 tusen på en måned grovt regna. Jeg kom over denne bilen gjennom en kompis av meg fra Valdres som jobbet med han som eide denne bilen. Jeg satt og funderte på hvem som kunne ha enten en Madeiraviolet eller en Technoviolet coupe i Norge som muligens kunne vær til salgs da dette er to av favorittfargene mine og pang, der kom jeg på der jeg satt at han hadde nevnt en gang for lenge, lenge siden at en kollega av han hadde et bra eksemplar av en Madeiraviolet E36 320i. Så jeg ba han spør han om ikke han var interessert i å selge å det ville han. Da vart det til den første helga etter jeg kom hjem fra sjø vart det å reise til Valdres for å sjå på/hente bil. Kom frem og alt var som selger hadde fortalt så da var det bare å peise på. Bilder fra finn-annonsen da den lå ute før han i Valdres kjøpte den, husker jeg så annonsen når den ble lagt ut. Etter en lang kjøretur hjem dagen før trengte den seg en skikkelig vask Samtidig som jeg henta bilen så vart det handla en Mtech bakfanger, chrome nyrer og lux skjørt av kompisen min som hjalp meg få kloa i denne bilen Henta meg et svart taktrekk for en veldig grei pris. Kom og over en uåpnet mtech framfanger her i lokalområdet så klarte rett og slett ikke å dy meg… 2 av 4 tapper på ene C-stolpen var knekt så da vart det til jeg klipte av det som var knekt av fra gamle stolpene å plastsveiset det på nye C stolpen med hjelp av loddebolt og strips Åpnet sikringsboksen en dag å møtte dette synet, aldri sett noe lignende før men årsaken til at den var smelta var at vifta sto bom fast. Da ble det kjøpt inn “ny” brukt der. Grunnen til at plastikken smelta har jeg ingen aning hva det kan være, men det kan kanskje vær at sikringa har akkurat ikke smelta av men bare vært som en glødetråd? Så og si nye Supersport Black evolution coilovers Alcantara mansjetter med M søm på plass Fikk meg en skikkelig spiller til jul så da måtte VHS spilleren som dere ser på bildet over vike Så var det bare å begynne rydde opp i rotet til tidligere eiere Merkelig løsning å føre kablene her da... Ledningsklasen helt oppe der var bare tvinnet sammen å lagt i midtkonsollen Når jeg skulle montere DAB antenna la jeg merke til noen lugubre ledninger så jeg måtte sjekke litt nærmere, da hadde pina det en luring vært der å kobla. Det jeg har kommet meg frem til er at en garasjeåpner har blitt koblet inn på sentrallås for å få trådløs åpner til bilen. Loddingene var så som så men var når jeg tok ut koblingen til den gule kontakten jeg virkelig ble tatt på senga... Det var bare tatt ei ledning å stappa ned i kontakten med isolasjonen på? Er dette en god løsning så vet ikke jeg. Bildene taler for seg selv kan man vell si I denne kontakten hadde han bare trykt ledninga i å pressa kontakta på, tok desverre ikke bilde av galskapen Fått ryddet opp i garasjeportsetupen Skulle bare på Bass Brothers å ha ISO koblinger med løse ender, det gikk ikke akkuratt som planlagt -Focal ISS130 Integration -Focal 690AC 6x9 i hattehyllen -6x9 adaptere til hattehyllen -Ground Zero lydisolasjonsmatter Et lite triks når du skal finne ut hvilken høgtaler de tvinna ledningene går til er å bruke et AA batteri eller lignende til å ta en ledning til hver side å tappe enten minusen eller plussen borti batteriet for å fullføre kretsen sånn du får lyd i høgtaleren å kan lokalisere hvor den sitter. Veldig greit for å dobbeltsjekke at du gjør rett Ferdig resultat Jeg fant ikke noe koblingsskjema som stemte med alle ledningene mine så jeg bestemte hva som var pluss og minus da jeg holdt uansett på å lodde på ISO koblingene og montere høgtalere samtidig Tok vekk org isolasjonen å la isolasjonsmatter fra Ground Zero der jeg kom til Focalene og lydisolasjon på plass fremme 6x9 i hattehyllen Filterboks tilbake der den hører hjemme, ja den trenger en motorvask.. Dette er stort sett det jeg har fått gjort med bilen på en liten måned i mitt eige, mer er på vei for å si det sånn… Når jeg kommer hjem blir det å ta det av overflaterust som er under bilen å montere diverse snacks som venter på meg hjemme. Om tråden slår dårlig an så tror ikke at jeg tar meg bryet til å fortsette, så gi meg tilbakemeldinger om dette er en bil dere vil se mer av! Stay updated! PS: rettskriving er ikke helt mitt område
  11. 10 likes
  12. 10 likes
    Levert nybilen på oljeservice Herlig med xdrive og webasto tidlig en vinterdag 👌🏻
  13. 10 likes
    Bilen ansees nå som solgt, og hentes etter planen på lørdag. Oppdaterer her når det faktisk er i boks
  14. 10 likes
    Et par bilder med sommerfelgene 😎 Er egentlig ikke så stor fan av sorte felger, men syns de ser bra ut på X6'en. Kjører med 295/30/22 foran og 335/25/22 bak.
  15. 10 likes
    Nå er den endelig her! Litt over et døgn uten bil føltes ikke godt..
  16. 9 likes
    MX5'en min er definitivt den bilen jeg savner mest av alle jeg har eid. Eneste bilen som faktisk ga meg et skikkelig smil om munnen når jeg var ute og kjørte. Helt fantastiske kjøreegenskaper og full fokus på kjøring. Ingen tull, bare deg og bilen. En bil du kler på deg i stedet for å sette deg inn i
  17. 9 likes
    Var hos Gorg på fredag og henta min ny bil. Etter 1200km på tre dager så var det godt med en god avspilling hjemme
  18. 9 likes
    Deler noen flere bilder enn det som var plass til i denne ukes blogginnlegg. Det var en bilopplevelse av de store å kjøre bilen - forhåpentlig klarer jeg å videreformidle litt av dette i teksten på bloggen også ... ' Les min M2-kjøring her: http://xn--blhvitblogg-y8a.no/artikkel/moderne-mimiring/
  19. 9 likes
  20. 9 likes
    Får oppdatere her litt igjen da Bilen har fått på 18" pigg etter at 17" var ganske så slitte. Har hatt problemer med kjøletempen og lavbatterispenning. Så termostaten og batteriet ble byttet og alt er bra igjen. Var også på fjelltur for litt siden. Må si at selv med senka bil så drar den seg veldig bra fram, men det har noe med diffen og dekka å gjøre Blir ganske så mye møkk etter 400km på tur. Sist et bilder fra fjor sommer.
  21. 9 likes
    Ja, det skal bli morro å få denne 7eren på veien. E23 er en bil i en helt egen klasse. Som jeg har sagt før, E23 er "totally underrated" og sett forbi - men sannheten er at det er virkelig et flaggship fra BMW på 70/80-tallet. Er ingen tvil om at drømmen er ACS i 18", men jeg har ennå tilgode å finne et sett til vettug pris. Borbet A i 17" er ganske så kult, det må jeg innrømme. Men kan ikke huske sist jeg såg et sett for salg. Lavbudsjett er alt etter hvem som ser det, helt klart. Det er ingen tvil om at denne bilen kunne blitt ENDA billigere ferdig på vei enn den blir. Men jeg ønsker jo at denne bilen skal være teknisk i orden, og det jeg skrur av må være skikkelig sammenskrudd. men å kjøpe alt nytt både her og der blir ikke aktuellt. Altså, hva som er en dyd av nødvendighet/ødelagt osv, det må kjøpes inn - lavbudsjett eller ei. Og er det ikke rom for det i budsjettet, vel da må en bare vente enda en måned - til en får lagt det inn i budsjettet. Ang det med luft... Luft er i dag både billig og dyrt. Bags kan kjøpes billig fra Polen. Billige bags ser like tøft ut på bilder som dyre bags, men de billige har en tendens til å bevise hvorfor de er billige. Og da velger jeg å gå for Airlift sine bags, for de skal være av en helt annen kvalitet. En annen ting er jo styringssystem. Her får en kjøpt billige ventiler osv, som også ser bra ut på bilder - og funker "helt ok" på en måte. Men her igjen, en får kjøpt digitale systemer som er 4-veis med regulering/monitorering via både trykkmåling samt potensiometre/nivåfølere montert inn på hvert hjuloppheng. Her ønsker jeg også å gå for digital løsning, og jeg har ikke handlet inn verken styringssystem eller tank/kompressorer ennå. Men for all del, det er dyrt, og jeg mistenker at det blir en manuell (billig) løsning i år for at denne bilen skal kunne komme på veien. Luft koster med andre ord alt ifra lave 20-talls tusen for Polen/ebay/kina-greier, til opp imot 50 lapper med frakt og moms for skikkelige greier. Haha, du er nå herlige du Ikke akkurat den sprekeste tråden dette, men litt underholdning etterhvert vil det kanskje bli. Men som dere gjerne har fått med dere, det har ikke skjedd noe på E23-fronten i den siste tiden. Vel, nesten helt sant... Gusdal Car Care har jobbet intenst med interiøret på bilen, og det er nå ferdigstilt fra han. En HAUG med esker og pakker med nyrensede deler, samt diverse lakkererte/reparerte deler er kommet i hus. Jeg sier "i hus", for det er akkurat nettopp det som er fakta. Jeg vil ikke ha et renset interiør stående løst i garasjen, så det ble til å bære delene opp i kjellerstua til de eldste ungene. Og delene tar hele stua... Skulle nesten ikke tru at det skulle få plass inni EN bil For å unnskylde meg selv, så har jeg nå utført en liten jobb på hans bil imens da... Jeg har ikke BARE lagt på latsiden. Men at han er noen timer på pluss siden i forhold til meg, det er det vel ingen tvil om. Men bilen hans er tilnærmet klar nå, det er heldigvis bare noen smådeler som mangler (les: venter på), lufting av bremser og sånn kos - samt at han må komme tilbake med interiøret sitt som han har hatt hjemme på rens. I løpet av denne uka må vi vel være i boks med bilen hans tenker jeg... Har et bilde hvor formannen var på inspeksjon: Det ble heldigvis godkjent, og motoren låt fint der den gikk. Jeg har også endelig fått tak i en bakspoiler. Det er egentlig litt rart at jeg skriver "endelig fått tak i", for jeg husker jo så godt at vi synes alle at de såg fæle ut - og nå må jeg faktisk helt til Statene for å få tak i en slik Den er ikke ankommet, men ligger vel snart på en båt i retning Norge. Det ble ikke en BBS som jeg hadde håpet på (siden jeg har BBS frontspoiler), men Zender. Ikke så farlig egentlig, de er ganske like. Har et bilde av den aktuelle spoileren her, lagt bakpå en E23 (ikke montert, kun lagt på for bildet sin del) Jeg har trua på at det skal bli helt riktig på min bil. Men angående interiøret.. Jeg fant frem en katalog fra 80-tallet, med litt koselige bilder... Jeg synes det er umåtelig kult å lese slik gammel bilhistorie. Brosjyren jeg har (jeg har flere typer, men denne var spesifikk for rett tid osv) er som ny, og det gjør noe med meg når jeg blar igjennom siden med gammel eleganse. Helt rått, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det - madammen ser jo på meg og flirer seg ihjel, for jeg blir jo helt sentimental og rar der jeg sitter Men for å gi dere en liten smakebit, slik at dere ikke skal føle dere heeelt lurt etter igjen å ha klikket dere inn på denne tråden igjen, så husker vel flere av dere hvordan setene såg ut før Gusdal Car Care-magien fikk lurt seg til? Når setene sto i bilen var det bare helt rått å se de i virkeligheten. Se her: Såg bra ut, right? Til å være så gammelt liksom? ja, egentlig helt fantastisk... Men så tok jeg interiøret UTAV bilen, og et helt annet lys kom på... Damn, her ser en virkelig hva som skjer... Er dette reddbart i det hele tatt? Skal jeg levere det til omtrekking? Uff, det såg ikke bra ut når en inspiserte det i kraftig lys... Dette var jo et typisk eksempel... Og armlener da??? Dette interiøret ble plutselig ikke så nice allikevel. Er det beyond repair, og for mye for selve tryllekunstneren himself, Mister Gusdal? Tankene flyr, og en får jo litt angst.. Det var jo interiøret som skulle være showstopperen her lixom... Men etter mange timer med rensing, blanding av lakk osv osv, så er ineriøret vasket, renset og gnikket på. Noen deler sparklet og lakket, og resultatet er bedre enn forventet. Det sier seg selv at et interiør som er såå slitt, ikke kan bli nytt med å gnikkes på. Det er jo måte på magi som skal utføres. Men jeg er fornøyd, og gleder meg til å vise det frem. Det blir en helsikes jobb å sette det sammen igjen, men skal bli morro for det. Først må jeg få delene til varmeapparatet, samt å rense taktrekk og montere glassluka inn i bilen før resten av herligheten skal inn. Men dere skal nå få et par snikbilder til. Husk at de står i flott garasjelys nå hvor bildene er tatt med mobilkamera. Men uansett, det ble bra Armlener: Bakseterygg og passasjersete passasjersete igjen: Og sist men ikke minst, førerstolen Hva mer kan jeg si? Ingenting. Bildene taler for seg selv, og jeg bare gleder meg til å se interiøret ferdig montert på plass i bilen... Det var dagens "update", får ikke håpe dere er lei av oppdateringer uten fremdrift ennå
  22. 8 likes
    God dag godtfolk! Nå var det fryktelig lenge siden sist oppdatering. Jeg har vært bizzy i hele februar med en E34, og mars har nå vært litt omfattende på personlig plan. I tillegg så har jeg hatt en aldri så liten, men dog nødvendig, opprenskning/omorganisering i bilparken, så det har gått endel tid på det også. I TILLEGG så har det jo vært en enorm ventetid på deler til varmeapparatet som jeg ser på som meget nødvendig for å få det montert inn. Jeg kjøpte jo først et uoriginalt varmeapparatregister fra Litauen, men det var jo direkte skivebom. Så bestilte jeg fra Radiatorservice, for de hadde jo på lager. Etter 3 uker venting kom Radiatorservice frem til at de hadde gått på en smell, og søken etter nytt register skle bare ut i sanden. Så da kontaktet jeg GS, og vips så låg det en pakke i posten: Elsker jo pakker, så måtte bare åpne den med en eneste gang Her er komplett pakke med rør, skruer, tettninger og tetteskum. Tilogmed monteringsanvisning Da var det tilbake til den historien om de vakuumklokkene (aktuatorene), som teller 5 i antall hos meg. Alle ble bestilt, og alle skulle være lagervare tyskland. Men det varte og rakk med de også, så etter en god stund så purret jeg opp GS, og det viste seg å være EN aktuator som sto i rest. Men fikk de nå til å sende de som var kommet på lager da. Her kom det 4 forskjellige klokker, 2 o-ringer til AC samt 2 ventiler til vakuumslangene. Dvs at det mangler en pakning, en aktuator og 2 ventiler for å ha alt nytt. Men så var det hvilken klokke som manglet da... TYPISK nok så er det den som ligger i bunn, under varmeapparathuset, mot golvteppe. Så den virker for meg umulig å bytte i etterkant uten å ha alt utav igjen - og det skjer IKKE Så da får jeg foreløpig bare vente... Kan jo ikke montere en brukt aktuator på den verste tilkomstplassen, med mindre en ny IKKE er å få tak i lenger. Jeg har hatt en "Ivar-kasse" stående hos Storsveens Garasje som han har lagt litt diverse E21 og E23 deler i til meg etter hvert som han har funnet frem noe som jeg har trengt. Nå sendte han det over til meg, og delene kom denne uken. Der kom det (til E23 vel å merke) en dørstopper samt 4 nye splinter. Bare EN spør vel noen? Det er kun fordi at han hadde kun en i sitt lager. Husk at jeg er i sparemodus på denne bilen, og delene fra Storsveens lager er rimelige. Anbefaler andre også å sjekke opp i hva han har liggende av originaldeler til div BMWer. En ny list til venstre bakfanger hadde han også liggende, og det passet perfekt, for den trengte jeg faktisk Og så hadde han juvelen i kronen 2 nye griller til preface... Nydelig... Det er et must, for helhetens skyld... Griller, nyrer og blinklys MÅ være nytt, for det ser så grusomt ut når det er i slitt forfatning... Vel, ikke så spennende denne gangen heller selvsagt, men jeg håper at det ikke blir lenge til jeg kan begynne å gi gass igjen på denne bilen. Og så fort vi er i gang, så skal ting skje også... Takk for følge, og håper dere vil følge med videre på tross av laber aktivitet fra min side i det siste...
  23. 8 likes
    Digger mx-5en din, @Gabz! Mye MINI her, men de er jo ganske quirky Legger merke til dem på veien Her er min litt vel ordinære (og mer klønete og klumpete enn jeg husker) MINI Cooper S i Coffee White. Den fikk aldri senken den fortjente, men med kompressor og 170 hk var den ganske morsom å kjøre Den fikk også oppleve å være bryllupsbil! En ære både for meg og bilen (Noen som ser hvem det er?! ) Jeg er også på lag med @StigJ. Vi kan argumentere at BMW Z4 Coupe er spesiell nok
  24. 8 likes
    Mest spesielle er vel denne Mini Cooper S med Works pakke utvendig og innvendig. 215 hester ca, gikk BRA 😊
  25. 8 likes
    Savner denne såpass at jeg ser meg nødt til å få meg en slik igjen når behovet for stasjonsvogn ikke er så viktig lenger
  26. 8 likes
    Burde kanskje varme opp denne tråden igjen snart. I alle fall sette batteriet på lading slik at det er på topp til jeg skal hente bilen. Når det blir er usikkert da det ikke akkurat er ideelt å parkere den hjemme enda... Garasjen er okkuperte av stabel med gips, et helt kjøkken og ellers mye treverk. Men kan jo legge igjen litt pynt fra i fjor
  27. 8 likes
    Tja, mener nå at min nåværende er spesiell nok MINI Pacemanen jeg hadde går vel også under kategorien noget spesiell. To lange dører, fire seter i en liten wannabe SUV Savner veldig fargen i alle fall
  28. 8 likes
    Da ble det ny bil på meg Ente opp med å kjøpe Gorg sin, så bilen er ikke akkurat ukjent her på forumet. En helt nydelig bil og veldig godt tatt vare på av Gorg. Legger ut noen bilder fra turen. Etter 1200km hjem så begynner man å bli kjent med bilen. Har noen planer foreløpig: Nye dempere på bakluka Lakke diffuseren solskjerming fra b stolpen Performance luftfilterboks Noen som er i tenkeboksen foreløpig er: Svart grill Lave rails Senk Quaife diff.
  29. 8 likes
    Såklart har man eid Alfa også 😊 Må ha begjæret var stort når denne ble handlet 08' AR 159 Ti 🙌
  30. 8 likes
    Bilen har sjekket inn hos Pettersen Autospa! I den nyoppussede avdelingen Der skal den få en alvorlig god dose med pleie og stell. Nå kan jeg ikke annet enn å glede meg
  31. 8 likes
    Da var jeg ute en liten tur igår. Fikk tatt noen bilder. Er utrolig fornøyd med fargen på felgene. Var litt mye dekkstøy synes jeg, men fikk justert ned dekk trykket til rundt 2.8bar. Da ble bilen en helt annen.
  32. 8 likes
    Vasket bilen for siste gang.. Skikkelig DCN omgang
  33. 8 likes
  34. 8 likes
    Hehe takker liker å putle på, men ligger nok langt unna det nivået. Bevis: jeg eier enda ingen poleringsmaskin. Fikk somla meg til å vaska BBS'ene til 3-serien igår slik at er klare til Autobahn når jeg kommer hjem fra jobbreise til påske. Første runde med Korrosol: PS: de ligger ikke rett mot asfalten selv om det ser slik ut, ligger oppå en lav kant Etter to-tre runder med Korrosol og høytrykk: Ferdig vasket etter flere runder med Korrosol, en runde med Prickbort, en med Surfex HD og en med Meguiars Nxt shampoo.
  35. 8 likes
    Liten update herfra: Mini var på service hos Mini Stavanger på onsdag, bytte av bremsevæske og et varmeskjold på turboen som ble byttet på recall (bra etter 10 år!). Så i forkant måtte jeg selvfølgelig vaske bilen både innvendig og utvendig. Etter 10min med Nerta såg den slik ut: Ferdig vasket med Bathe+: ser dere den skjemmende saken bak? Vekk med seg ved hjelp av en kjøkkenskrape og litt Surfex: Løftet bilen et par hakk bare å få vekk oblatet, selv om det syntes at det har vært et oblat der: Ferdig satt inn med Wetcoat som midlertidig beskyttelse: Bilen ble så tørket og støvsugd og vasket innvendig. Måtte til med hodelykt, for når jeg var ferdig var det bekmørkt ute. Må si bilen ser temmelig bra ut både utenpå og inni til å fylle 10 år om en måned: Det eneste jeg har å utsette på den er de sorte listene innvendig som er ripete og noe slitt. Men ingenting som ikke kan fikses . Avlevering til service: Samme dag ble også BMW'en levert inn til Moe Auto for bytte av bremsekaliper bak høyre etter at min bedre halvdel oppdaget at den hang litt og at felgen ble varm (er stort sett hun som kjører den). Heldigvis ble ikke andre deler skadet av varmen i og med at det ble oppdaget tidlig. Takk og pris for at jeg har ei som legger merke til slike ting! Så nå er begge bilene i tipp topp stand . Neste prosjekt blir å få vasket og autobahnet to sett med sommerfelger.
  36. 7 likes
    Takk, @Gabz, @StigJ og @fxslin! Pettersen er rå! Jeg ble bokstavelig talt tatt på sengen av Facebook i dag. Det viste seg at i dag er det ett år siden jeg kjøpte Z4en Woohoo! Det må feires med en liten oppsummering av året som har gått. Hentet bilen i Heidelberg. Disse bildene er tatt i Hamburg Første oppdrag var å fjerne supersolfilmen Stubby-antenne og nye senterkopper. Ny girule og pedaler. Bestod eksamen hos biltilsynet Fikk seg Norges feteste skiltnummer Skiltet klasket på bilen! Installering av Aux. og fjerning av gammeldags iPod-tilkobling, pluss bytting av kullfilter. Fjerning av CD-veksler. LED-skiltlys fra E89. Alle interiørlys byttet til LED-pærer. Digg! Frekt alternativt askebeger. Dobbel USB-lader. Mobilholderen Knotter fra X3. Intravee II-installasjon. Hemmelig knapp og USB-tilkobling til Intravee II. Ny og slank flapp. BMW-penn, selvfølgelig. RPI Air Ram Scoop! M-front, aero-sideskjørt og Schmiedmann-leppe. Detailing hos Pettersen Autospa. Nye vindusviskere. GruppeM-luftinntak. Oljebytte hos Modifigarasjen OEM-leppe montert. Luftinntak til bremsekjøling. Skilt festet med magneter Besøk av Caropractor-1, som fjernet latterlig mange bulker! Nye felger Andre nye felger Fikk hilse på StigJ sin doning Plastidip av felger. Ble for mørkt. Rør fra luftinntak for kjøling av bremser foran. Fjernet plastidip på felger. Mye bedre Nye bremse-deler Biltur! Spraying med lanolin, for å beskytte mot rust Nye kalipper-fjærer og bremseklosse-sensorer. Montering av spoiler på bakluken. Nytt ratt! Leppa er på igjen Karbonfiber-sideskjørt-forlengere. Diffuser montert! Leking med lekebil. Montert originale sideskjørt igjen. Mye mer clean Plastidip av nyrer. Cleeean rompe etter besøk hos MPS Micropaint for å fjerne riper. Nyrer med karbonfiber-ramme Av med leppa igjen. Extra clean! Henting hos Pettersen Autospa Og det bringer jo oss til i dag Det har vært et deilig år! Elsker hvert minutt med godbilen
  37. 7 likes
    Var åpnings tilbud på en uno-x stasjon, i Lillesand farta bort og fylte full tank for 900kr Da la jeg merke til at det lakk bensin, var på det ene bensinfilteret, rett før filteret. fikk kommet meg hjem og bestilte deler på Bavaria, kom tre dager senere valgte å gå for lange typen filter istedenfor 2, som det var før, de siste e34 540 kom med dette oppsettet Gammel Nye Deler Og montert Ble "noe" søl heh.. Fikk også byttet ut alle "splintene" som holder dørene i hakk, og hoppet ut hele tiden. Gammel vs ny Og Da Var Sentere bytta, kant polert, og felger og dekk behandlet Ikke så verst Også framme, lokkene har jeg ikke korrekte skruer til så der må jeg finne en plass, fikk med noen men de var for lange :s Vel, det var alt i denne omgang
  38. 7 likes
    Kanskje ikke spesiell nok men spesiell for min del. Eide denne originale 86 modell 528i manuell fra mai 96 til februar 01. Denne var i mint condition og urørt. Denne gav meg så mye opplevelser at når jeg er deppa,tenker jeg på denne og livet smiler :). Angrer hver dag for at jeg var så dum å selge denne til gibort pris som var vanlig på disse da. Hadde jeg hatt denne idag i den standen ,så hadde jeg vært en rik mann
  39. 7 likes
    Min første bil var et forholdsvis sjeldent syn på norske veier.1976 Austin Allegro 1300 Super. En svært elendig bil på alle måter, bortsett fra at den hadde en viss sjarm som førstebil.
  40. 7 likes
    Jadda! Fikk fanget solen på vei til trening! Med en veldig tålmodig madam i passasjersetet knipset jeg noen bilder Nå er jeg virkelig superfornøyd! Fant meg en sølepytt etter turen på trening
  41. 7 likes
    Da er beslutningen om bilens fremtid tatt, og den går på at bilen blir beholdt. Jeg kan da ikke selge verdens beste bil? Nei det går ikke så derfor har vi besluttet at E-UPen er bilen som må forlate "Fredrik90" flåten. En genial liten bybil, men alt den gjør kan også F10en gjøre. Det er dessverre ikke motsatt, pga ett begrenset bruksområde som elbil. Videre så går teknologien i elbiler videre og jeg er redd denne fort vil bli gammel. Jeg ble enda mer sikker på dette etter å ha kjørt litt G30 530d, som jeg nå anser som etterfølger til Imperialbluen. Men ikke før om ca to års tid Så derfor passer det veldig fint for meg å beholde denne bilen en god stund til. Ettersom det nå blir å flytte i nytt hus så må planen som en hobby bil utsettes enda en gang, så da må jeg ha noe å trøste meg med. Så da vet dere det Over til hverdagslige syssler, tok meg en god vask i dag. Tenkte å skryte av at det er første vasken hjemme i år, men det blir feil. Jeg har i grunnen vasket bilen hjemme i hele vinter, med unntak av noen dager med snø og minusgrader Dro av gårde å knipset noen bilder av ren bil, jeg angrer jo ikke på min avgjørelse for å si det sånn
  42. 7 likes
  43. 7 likes
  44. 7 likes
    Fikk endelig montert nye lyspærer i dag, ser jo meget stor forskjell. Mobilkamera klarer ikke å fokusere på lyset, men in live så ser en at det er 4 ringer samt at det ikke er så blått som på bildet. Det ble Phillips 180w på 18 000 lumen! Og en liten videosnutt om hvordan bilen ser ut når den åpnes In daylight
  45. 7 likes
    Jeg fant endelig en M20B25 som kom fra en 1989mod bil. Motoren skulle være i grei stand, og jeg og eiger ble fort enige om pris. Motoren befant seg i Oppdal (27mil en vei), så da var det å få lånt transporteren til en kompis å dra avgårde. Det var snøkave store deler av turen, og med et varmeapparat som bestemte selv om jeg skulle få varm luft eller kald luft. Veksla mellom tykk bergans dunjakke, eller tsjorte hele tiden. Men bilen holdt hele veien, og jeg ble en M20B25 rikere J Planen for denne er å gi den en real shinings utvending. Og vanlig vedlikehold, Nye innsug og eksospakninger, justere ventiler, skifte regreim, vannpumpe, regreimstrammer, M21 oljepumpe, lettere svinghjul, og grenrør + X-pipe. Og såklart olje + oljefilter. Men dette begynner jeg nok ikke på før bilen er levert på lakk. Komt på plass på verkstedet Forsatte på motorromme. Siden jeg skal beholde ABS, tenkte jeg å stive litt av platene. Når jeg kjøpte bilen, lå det litt vann under der batteriet sitter i bagasjerommet. Dette var pga dårlig pakning fra baklykten. Der har trolig rustet innenfra og ut, så visste at der måtte det sveises inn litt friskt stål J Jeg og HSD her på forumet ble enige om at han skulle ta all sveising i motorrom, og rusten i bagasjerommet. Så når jeg hadde alle delene i motorrom klart, tok jeg likeså greit bilen på tralle igjen, og fraktet den til han. Han har mye mer utstyr til å lage platebøter, samt et godt sveiseapparat og ikke minst mer erfaring enn meg med slikt arbeid. Starta med å sveise igjen alle hullene på hjulhuset, noen var der fra før og noen hull kom når jeg skulle borre ut braketter. Og sveisa fast avstiveren til platen Deretter punkta vi fast platen. For å få den fast i avstiveren borra vi et hull i platen og punkta den fast gjennom hullet. Når vi ble ferdige å punkte de fast på begge sider, var det ABS’en som sto for tur. Etter dette var ferdig tilpassa, tok vi å kappa ut under batterikassa. For å få fekk alle de hulla som franksmennene borra til AC’en. Tok like gjerne å kappa ut alle 3 hulla i et, og sveiste inn ei bot. Jeg fikk jobben å slipe ned alle sveisene, så vaske å grunne det vi hadde gjort. På siste bildet ser dere bota vi sveiste inn under batterikassa. Her brukte jeg en tektylsprøyte kjøpt på biltema, og fikk sprøyta inn grunning under platene.
  46. 7 likes
    Jeg har sendt inn en klage til HRE på felgene jeg kjøpte angående fargeforskjell på felgene. Trur du ikke HRE sendte meg 4 nye hjul!!! Det kaller jeg SERVICE!! Knallbra!
  47. 6 likes
    M3en ble for liten som tur bil iom at vi har kjøpt oss en hund, samt det er kjipt å ha en bil med lån stående til lagring flere mnd og kjøre rundt i en gammal Toyota Corolla. Etter litt over 1mnd på finn ble M3 solgt og jeg fant plutslig en bil i Tyskland som måtte ha og tok kontakt med en forhandler som skal ta den inn for meg. Litt om bilen: 2012 f11 535d 79.750km Individual moonstone Brun interiør Msport "gullrekka" Utstyrsliste er på tysk, så skal få tak i chassisnr for utstyrsliste på engelsk/norsk. Det som skal gjøres med bilen: Felger- bilen er på 19" og har i tillegg bestilt 21" GS concours i 9j og 10.5j Senkefjærer forran og stag/koding bak Frontleppe og diffuser Soting av ruter forran, foliering av krom lister rundt vinduer og gloss black nyrer Større endestusser. 1CC Automatic Start/stop Function Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 4U2 Driving Experience Control Incl. Ec Fahrerlebnisschalter Inkl. Eco Pro 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 851 Language Version German Sprachversion 2NB M Lm L.a. Wheels Doub.sp. 351 M,19" M Lm Raeder Doppelspeiche 351 M,19" 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2VA Adaptive Drive Adaptive Drive 2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige 2VH Integral Active Steering Integral-aktivlenkung 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3MB Individual Ext.line Alu. Satinated Individual Ext Line Alu Satiniert 3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L Indiv.dachreling Hochgl.shadow Line 302 Alarm System Alarmanlage 316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung 319 Integrated Universal Remote Control Integrierte Universal-fernbedienung 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 322 Comfort Access System Komfortzugang 323 Soft Close Automatic System For Doors Soft-close-automatik Fuer Tueren 337 M Sport Package M Sportpaket 358 Climate Comfort Windscreen Klimakomfort-frontscheibe 4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite Edelholzausf.fineline Anthrazit 4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control Klimaautomatik Mit 4-zonenregelung 4UR Ambient Light Ambientes Licht 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch. 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 453 Active Seat Ventilation, Front Aktive Sitzbelueftung Vorn 455 Active Seat F Driver And Front Passenger Aktivsitz Fuer Fahrer/beifahrer 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze 5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent 5AD Lane Deviation Warning Spurverlassenswarnung 5AG Lane Change Warning Spurwechselwarnung 5AL Active Protection Active Protection 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 5DL Surround View Surround View 5DP Park Assistant Parkassistent 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 522 Xenon Light Xenon-licht 524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht 536 Auxiliary Heating Standheizung 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6F2 Bang&olufsen High End Surround Soun Bang&olufsen High End Surround Soun 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph Music-schnittstelle Fuer Smartphone 6NL Connect. Bluetooth A.usb Devices In Anbind.bluetooth-u.usb-geraete Inkl 6UK Night Vision With Object Recognition Night Vision Mit Personenerkennung 6WB Multifunctional Instrument Display Multifunktionales Instrumentendispl 601 Tv Function Tv-funktion 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 612 Bmw Assist Bmw Assist 614 Internet Preparation Internet Vorbereitung 615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information 616 Bmw Online Bmw Online 698 Area-code 2 Area-code 2 7A2 Innovation Package Ii Innovationspaket Ii 7RS Comfort Package Comfort Paket 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth 7VG Heat Comfort Package Waermekomfort Paket 7VH Surround View Package Surround View Paket 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 761 Individual Sun Protection Glazing Individual Sonnenschutzverglasung 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 8TN Daytime Driving Lights Selectable B Tagfahrlicht Ueber Lichtmenue Einst 8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
  48. 6 likes
    Var litt i tvil om jeg skulle dele bilder her i og med at jeg oftest blir glad i eldre biler, uansett alder og uavhengig av verdi/de bilene som er "in" og "kule" der og da. Har hatt mye skrotbiler, men de som skiller seg ut positivt må være disse: Mazda MX5 NA. Har eid 3 stk, og den avbildete er min andre NA (kjørte 55k km med den) som jeg kjørte side om side med en E34 M5 Touring (kjørte 15k km). Sistnevnte var grisekul når det kom til design, ytelse og lyd, men bilen var tung, brukte mye drivstoff og hadde en del elbugs (Felgene på begge bilene ble spraylakkert hjemme i stua etter en flaske vin++...) Hadde også en 944 NA facelift og en 1986 911. Legger ved bilde av 911 med både BBS Mahle 15", RUF 17" og Rial 16". Bilen så sehr smecker ut uansett felgvalg , det må sies. Men favoritten min er faktisk min nåværende 1991 Chevrolet Caprice. Utrolig grom bil som jeg aldri går lei av å kjøre - den gir en fantastisk kombinasjon av den gode gamle amcar-følelsen pluss moderne driftssikkerhet/forbruk. Toppen av kransekaka er et skikkelig sært/stygt design som topper hele driden. Det må også nevnes at Capricen er solgt ny i Arendal og at vår alles kjære @Fredrik 90 tok oppdraget med å finne informasjon på tidligere eiere i regionen. Vedkommende som kjøpte Capricen ny i 1991 lever enda, er 86 år gammel og jeg pratet med han på tlf i fjor høst...
  49. 6 likes
    Min aller første bil var en 1988 Alfa Romeo 164. Jeg har aldri i mitt liv hatt en bil som har gitt meg så stor frustrasjon og utlegg i reperasjoner men det er alikevell et stort savn. Pen er den ikke, men V6n gikk godt, og mekanisk sett et vidunder. Skal aldri ha en slik igjen, men jeg skal derimot ha en alfa igjen! Nye Guilia frister legger ved noen bilder fra google, da jeg ikke klarer å oppdrive bilder fra min egen
  50. 6 likes
    Noen som har filmet neste F90 M5 i Oslo. Her ser vi også nye M stoler og litt tomgangsrusing.