Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 07/13/17 in all areas

  1. 23 likes
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  2. 17 likes
    E30meet. Da var årets høydare gjennomført med brask og bram😃 Fytte katta sier jeg 😀. Men starter fra begynnelse. I og med jeg har familie både i Sandefjord og Fredrikstad , slo vi to fluer i en smekk. Kona ville til Fredrikstad så vi ville ta båten over til Sverige kl 10 på onsdag. Etter å ha fylt litt bensin i Sandefjord , møtte jeg Freakshow og hans flotte E39 langs veien . Koslig å møte kjentfolk . Uansett så bar vi mot Terminal og ble venting. Herr og fru Sveigis på tur med hver sin datter i bil: Kona : Og med tur i 535en må ting planlegges litt. Med lav bil osv kan jeg ikke opp på hengedekk , da den bunner i knekken oppe på dekket. Men vaktene var hyggelige de og jeg havnet her: Sammen med Trailere osv 😃. Overfarten gikk perfekt og i og med jeg var blant de første som kom ut , fikk jeg parkert i Strømstad og kunne se min stressede kone lete etter parkeringsplass 😀😀: Etterhvert som vi fikk handlet og det nærmet seg innsjekking , så skilte våre veier og etterhvert var på Rudskogen . Innskjekking skulle jo være kl 18 Meeen dette ble tatt kl 20: Altså pga noe greier kom vi oss ikke inn før kl 21 men da gikk det på skinner. Vogn ble satt på plass og en herlig gjeng var samlet for grill og prat . Når man våkner opp tidlig på torsdag morgen og du hører rusing/testing av blodtrimmede Bmwer , da tror du at du er i himmelen helt til lyden blir overdøvd av noe helt spesielt.... En lyd som var så sinna, så intens, så fryktelig fryktinngytende at hårene reiste seg , og hva kunne dette være? Jo dette galskapet her: M1 helt enkelt. Det svevet i denne er det sykeste jeg har hørt . Den overdøver alt som var der og gikk jo som et uver. Og ikke nok med det, var jo Prinz Leopold fra Bayern som kjørte . 74 år og kjørte som bare det . Perfeksjonisme: Dagene ble fyllt med flotte biler og hærlige mennesker. En flott gammel Bmw: En Nydeilig m3: Og jeg må si jeg var imponert over ferdighetene til disse som var ute og lekte. Fy flate å flinke: Jeg hadde jo med meg datteren på dette og hun koste seg masse . Og når man er i ungdommen som hun er jo e30 m3 det feteste. Og det tippet over for henne da hun kunne være med en særdeles hyggelig kar så mye hun ville . Hun har ikke landet enda 😃. Hun fikk og tilbud om å være med Morty i sin e28 helt til hun så hvordan han kjørte . Pappa , jeg tør ikke allikevel😃. Morty , du er rå på å kjøre , fy fader 😀 Traff jo masse folk fra Bimmers som jeg pratet med , tok noen pils med . Perfekte mennesker med masse humor og godhet. Er det rart at jeg elsker dette miljøet? Her var så mye biler at jeg kun fikk tatt noen få : Stolt datter med kompisen min sin B10: Kunne tatt hundre til men var aaaaaltfor opptatt med å se og snakke med folk .😃 Men så over til min bil Det var et grusomt kaos da vi kom så jeg droppet utstilling iår desverre . Men den fungerte perfekt og når den var fremme på plassen der vi campet , var det mange som kom bort til meg og sa de fulgte meg her og på FB , noe som var meget gøy og inspirerende😀. Her står den etter en liten tur til Fredrikstad: Så tilslutt må jeg faktisk være litt ydmyk overfor meg selv. Jeg kjøpte et grønt vrak for 5 årsiden. Jeg vet at folk hånflirte av meg og tenkte , Gud for en idiot ... Nå 5 år senere kan jeg kjøre ut blant alle disse nydelige bilene på Rudskogen . Den er ikke strøken og mye småpusling her og der, allikevel ble jeg ikke vinket bort fra køen som jeg fikk beskjed å følge . Ja , jeg er faktisk litt stolt kjenner jeg. Hvem hadde trodd dette? Husk at den kunne vært spiker men isteden er den her blandt andre flotte Bmwer: Igjen takk til alle som jeg snakket med og var på treff med .😃 Famtastiske alle sammen 😀😀
  3. 17 likes
    Så var det denne tiden av året igjen. For en god stund siden så fikk jeg en tanke og den tanken har forfulgt meg i en lang stund, vokst seg til en ønskedrøm over tid. Dette resulterte i at jeg i en lang periode har fulgt med på det norske markedet og europeiske markedet etter den drømmebilen. Men det visste seg å ikke være så lett å få tak en slik en fornuftig pris, da prisene på disse bilene har snudd og er på vei oppover for gode eksemplarer. Men jeg forsatte å følge med og nå og da poppet det opp noen fornuftig priset muligheter på markedet. Så for noen uker siden fikk jeg napp på en total renovert bil i Nederland og var i dialog med selger. Og vi hadde vel landet på en ca pris også. Jeg og @havers planla en kjøretur ned til Nederland for å se på bilen samt ta den med tilbake til Norge. Men ved et under så fikk jeg tips fra en bekjent som jobber på Konghelle om en som muligens skulle selge tilsvarende bil i Norge med god og kjent historikk. Og den bekjente kunne gå god for meg at eier av den aktuelle bilen tar godt vare på bilene sine. Så noen dager før vi skulle kjøre ned til Nederland ringte jeg denne personen og spurte høflig om bilen hans. Og hvorvidt han ville selge den, svaret var i utgangspunktet nei. Men etter å ha pratet litt og så kunne jeg få lov til å se på bilen og prøve den hvis jeg ville. Så et møte ble avtalt og jeg møtte ham med Z3 min. Dette ble et meget veldig velykket møte og en avtale ble inngått. Som jeg tro begge parter er veldig fornøyde med. Selger er foresten veldig hyggelig fyr og medlem i samme klubb som meg. (Dette var noen dager før Z3 min ble lagt ut til salg, for de av dere som følger tråden). Men det var noen mangler ved bilen (slitedeler) og disse måtte først fikses. Slik at bilen skulle bli overlevert til meg i teknisk god stand. I dag ble den store dagen for min del da bilen endelig ble overlevert hjem til meg. Så BMW familen her på tunet har vokst med en 97 Z3 M Roadster. Noen bilder hører vel til (beklager dårlige bilder, men ble litt sent): Får vel si litt om bilen, rent teknisk så er den i veldig god stand. Utseendemessig så bærer den preg av å ha blitt brukt og trenger en del TLC for å bli bra. Den er ikke på langt nær så ille som 2.8'ern var når jeg fikk den. Men lakken er har en del steinsprut som bør tas tak i. Bilen er ikke vinterkjørt og ser veldig bra ut under. Den har ganske bra utstyrsliste til å være en Z3 M, den har både cruise kontroll og elektrisk tak. Noe mer en det var det vel ikke mulige å velge ved kjøp disse nye Akkurat denne farge komboen er det laget 11 stk ( av 3557 produserte Z3M, farge komboen er: ARKTISSILBER METALLIC (309) med LEDER WALK NAPPA/GRAU (Q6TT) ) Denne har S50 motoren (321Hk) og jeg har ikke funnet noen symptomer på vanos problemer. Samt at den svake bakenden er allerede har blitt reparert og forsterket (en svakhet ved disse bilene). Mods som på bilen, eller så er den orginal: AC Schnitzer RS adjustable suspension (montert av en tidligere eier, utrolig god å kjøre på) AC Schnitzer eksos anlegg (forrige eier) Hamann roll hoops Ellers så fikk jeg med orginalt eksos anlegg, AC Schnitzer short shift + en del andre mindre mods deler. Planen min med bilen er vel først og fremst å gå over den teknisk og etterhvert få den i presentabel stand på lik nivå som 2.8'ern. Den trenger som sagt en kjærlighet når det gjelder utseende og jeg er ikke så glad i chrome, så det blir nok litt "black" jobbing på den også.
  4. 16 likes
    Og vips, så fikk man montert M-Performance kit, KW V1 og Vossen VFS2 med Michelin Pilot Super Sport dekk!
  5. 16 likes
    Fikk tatt noen bilder av bilen i våres. På tide å legge dem ut kanskje. Bildene er tatt av karen som tar bilder for oss på jobben:) Relativt mye bedre kontra hva jeg får til med et kamera... Selv om location ikke er knall!
  6. 15 likes
    Føler jeg er i mål med OEM+-utseende på E90 nå. Style 191 fra X3 og 3D-style frontleppe montert.
  7. 15 likes
    Da er saken kjørt før forliksrådet i Troms og dem møtte seff ikke opp og jeg fikk full medhold og Premiumbil.no/eskild ottesen ble dømt å betale meg 78131 inkl renter innen 14 juli. Så blir spennende å se om dem betaler meg.
  8. 14 likes
    Hei, Har da kjøpt meg en F01 750i Xdrive Lci. Har hatt lyst på en 7 serie ei stund og når jeg prøvekjørte så var det ingen vei tilbake. Denne gangen ble det bensinmotor. Disse har N63tu motoren. Dette er en 4.4L V8 med twinturbo. Bilen er kjørt 76000km. Etter råd fra Saltkjelen så jakta jeg etter en bil med en del utstyr, bl.a så har denne Bang og Olufsen anlegget. Den har også brunt interiør for igjen Saltkjelen "alt må ikke være svart". Det er helt sant Har foreløpig bare bilder fra Finn, får bilen om ei god uke for den skal klargjøres og så skal det monteres hengerfeste før jeg får den. Type 750I XDRIVE (EUR) E series F01 (MUE) Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N63T Displacement 4.40 Power 330 Drive ALLR Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/D5 SATB HELL (LCD5) S1CA Selection of COP relevant vehicles S230 Extra package, EU-specific S2FP BMW LA wheel, V Spoke 426 S2VB Tire pressure display S316 automatic trunk lid mechanism S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S358 Climate comfort windscreen S3AG Reversing camera S403 Glass roof, electrical S415 Sun-blind, rear S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S453 Climate-controlled seats, front Vehicle options S455 Active seat for driver and passenger S456 Comfort seat with memory S464 Ski bag S488 Lumbar support, driver and passenger S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4U1 Ceramic appliques for controls S4UR Ambient interior lighting S508 Park Distance Control (PDC) S524 Adaptive Headlights S5AC High-beam assistant S5AE High speed brake system S5AG Lane-change warning S5AT Driving Assistant Plus Vehicle options S5DL Surround View S601 TV function S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S612 BMW Assist S614 Internet, preparations S615 Expanded BMW Online Information S616 BMW Online S698 Area-Code 2 for DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control for Teleservices S6F2 Bang&Olufsen High End Surround Sound S6NF Music interface for Smartphone S6NL Connection Bluetooth + USB devices incl. S6NR Apps Vehicle options S710 M leather steering wheel S760 High gloss shadow line S761 Individual sunshade glazing S775 Headlining anthracite P7R7 Innovation package S7SP Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801 National version Germany S879 On-board vehicle literature German S8KA Dummy-SALAPA S8SC Telematics access request,country-spec. S8TH Road sign detection P9BD Business Package SXE8 Indi. Int. piano lacquer, black, tarsia S1CC Auto start/stop function S1CD Brake Energy Regeneration S423 Floor mats, velours S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German
  9. 13 likes
    Takk for det! Ikke alltid like lett å følge med på hva som skjer her. Takk for det! Jeg sa jo til meg at jeg til en viss grad skulle holde den original, men det har likevel resultert i at jeg nå venter på et stort delelass. Første leveranse er forhåpentligvis på plass denne uken her! Takk for det! Ja, elektrisk justerbare komfortseter bak er en helt annen konfigurasjon enn en tradisjonell sittebenk. Bakdelen med denne bilen er imidlertid at det kun er en fireseter og ikke femseter som de normalt er. Ikke at det utgjør noen betydelig forskjell sånn i bunn og grunn. Prøvde meg for øvrig på noen bilder. Litt mørke, men det får vi heller ta lærdom av til neste gang.
  10. 12 likes
  11. 12 likes
    Siden du er så utålmodig så får jeg vel poste noen
  12. 12 likes
  13. 12 likes
    Ble noen kveldsbilder i dag. Blir jo aldri lei denne bilen.
  14. 11 likes
    Fått igjen litt forskjellig fra Vestby Galvaniske. Rask og rimelig service som alltids Montere litt småtteri for å få stua deler litt bedre sammen. mange er vell kjent med montering og somme ganger trasig demontering av segerringer. dette ofte grunna at mange ikke er klar over at man faktisk har 50% sjangs for å montere segerringer feil veg. Med mindre ringene er fra tetteste innavlen i kina, så har de koniske hull slik at man klarer å få tak i de når de er montert som stoppere inn mot ett tannhjul eller lager. Monterer man med største diameteren av konen utover får man jo det på, men det kan bli en trist affære ved demontering. Så presser vi i navet med mothold på indre lagerbaner. ( og nei, jeg har ikke glemt bremseskjold men skal prøve litt forskjellige bremseløsninger så alle skjold skal modifseres slik de kan monteres og demonteres uten sveising eller demontering av hjulnav.) Millway Motorsport delrin, med presspasning mot bærearm og en tiendedels klaring mot innerhylse slik det ikke er noe friksjon mot foring ved fjæring opp og ned. Ganske harde, og fin skarp klakkelyd når man slår dem sammen forskjellen er større fra svart powerflex til millway enn fra lilla powerflex til svart. Er vell siste bud før uniballs, uniballs orker jeg ikke med tanke på eu kontroller o.l på en veibil.
  15. 11 likes
  16. 11 likes
  17. 10 likes
  18. 10 likes
    Ble noen flere bilder av bilen her om dagen siden det er sommer og så deilig vær!
  19. 10 likes
    Dekk til RS. 215/35 på 9" og 225/35 på 9,5" - 17". ikke totalt galnemathias heldigvis "international 1k2" understell. Prøvd rett felger på feil bil. men det passa jo ikkje heilt. Fuga ferdig fremre passasjerside. Matta ned alt med scotch pad og tørka reint for støv med limklut. Kjapp finish med siliconfjerner før det begynte å bli blått igjen. Værste var vell egentlig av ett helt RAL fargekart, så klarte jeg å velge en farge med fordnavn. Uansett 2k industrimaling. Målet er at hele nedre innsiden av bilen innvendig skal bli omtrent som ett membran, så om bilen blir våt innvendig pga lekkasje fra vindutettning o.l så er det ikke krise. Neste er å legge på plass igjen alt av ledninger bakover, og på passasjersiden siden dem ligger kveila på førersiden nå. Deretter male siste rest.
  20. 10 likes
    E36: Kjøpte en kopiskjerm forran på E36n helt i starten av eierskapet, men den har så elendig passform at den har irritert meg siden den ble montert seint 2011. ( Prøvde den ikke før lakk, men det er så vanvittig dårlig at det hadde ikke vert håp å retta uansett, er liksom for lang, for kort og generelt forferdelig finish rundt alle knekker. Derfor handla jeg meg heller en brukt, rusta men original m-tech facelift skjerm fra koed. Denne kosta vell rundt 250 kroner kontra ca 3300 for en ny original (uorg som nevnt - aldri igjen.). ( e36n er jo litt budsjettbygg nå, så kjøpte heller eksoskjolda under for resten) Skjermen såg ikke noe særlig pen ut, men heldigvis bare overflaterust og ingen bulker. Fjerna først det groveste med stålbørste, deretter sandblåst før grunning. Vaska også rein for tectyl med citrusrens og aceton på baksiden. Sandblåst. Flekka over med brunox for å være sikker kvelden før, og malt med epoxy. ( skal valse dem før lakk, så ikke noe i falsen enda.) Må montere dem på bilen først, men dette blir vintersyssel. Matta ned og lagt på lager, klar til vinteren ****************************************** E30: Standard rustpunkt på e30 viser seg å være beltefestene bak. Hvorfor BMW også har sveist dem inn (på både min, og alle andre sine jeg har sett sine) originale M3r er jeg derimot ikke sikker på. Lurer egentlig litt på å ikke sveise dem inn igjen. På m3 er jo dem bare plugga, da det er eget beltefeste i midten. Er jo kjekkest at det er originalt såklart, men rustfeller er jo heller ikke noe gøy. Kjøpte jo Sachs Racing 765 trykkplate og svinghjul, men leste en del erfaringer fra andre forumbrukere om at den er veldig hard... og uten dobbelmassesvinghjul blir jo det en del rakling. derfor var eg litt usikker på om dette ble noe bra på en s50b30 med 286hk... Lurte derfor ei stud på å bare bruke det originale før eg kom fram til ei fornuftig løsning.
  21. 10 likes
    https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/05/14/195302155/jeg-har-aldri-sett-noe-lignende.-det-er-sa-ille-som-man-fryktet
  22. 10 likes
    Kom tilfeldigvis i prat med eieren av Norges eneste Lancia Gamma Coupe 2500 serie 1. Solgt ny i Norge i 1977 for 247000kr (1,11mill i 2016-kroner) - til sammenligning fikk man 4 stk Golf 1 GTI for den prisen da, så første eier var velstående... 3 eiere, 2.5l boxermotor på 140hk, 5-trinns manuell, elvinduer, AC, originalt/urestaurert interiør og med en ettermontert antenne for telefon - første eier var tidligere ute med mobiltelefoni enn folk flest. Modellen ble en skikkelig salgsflopp for Lancia, og serie 1 1976-1979 ble kun produsert i 4300 stk, 2300 av dem med 2.5l. Jeg kan nå skryte på meg å være en av få mennesker i landet som har sittet på med en Gamma Coupe serie 1
  23. 9 likes
  24. 9 likes
    Tusen takk. Hadde lyst til å kjøre litt i dag, men bet tenna sammen og tok en skikkelig vaske runde på bilen først. Slik at jeg kan danne meg et bilde om tilstanden virkelig var slik jeg trodde den var og opparbeide en todo liste. Men først så måtte dette her av. Lampene trenger en skikkelig runde, så det var første punkt på todolista. Litt "før" og "etter" bilde:-) Så ble det noen runder med prick bort og surfex HD. Dette var et oppløftende arbeide, lakken ser bedre ut en fryktet. Men forsatt mye steinsprut skader, så det bør planlegges litt panel/lakk arbeide på denne bilen etterhvert. Tok en kjapp runde på motorrommet også, litt letere så se tingens tilstand når det ikke ligger flere år med gammel møkk der. Etter bildet, jeg må nok belage meg på en god del mer vasking der etterhvert. Så ble det en liten kjapp runde med Autoglym rapid aqua wax, slik at det er et lite beskyttende lag på bilen. Positivt stemt over resultatet, men ser man etter så ser man fort steinsprut skader. Tok en runde innvendig også, der var det fryktelig ille dessverre. Fullt med støv, hundehår og noe seigt klissen masse i hanskerommet. Slik så bøtta ut etter ca. 10 min vasking, måtte bytte vann flere ganger. Fikk ihvertfall interiøret sånn nogelunde rent. Slik så det ut etter en liten time. Så min todo liste så langt er: Mer innvendig vask. Jeg må nok ut med seter etterhvert for komme skikkelig til under setene. Skinn behandling (forrige eier har vært flink til dette, så skinnet er god stand) Bakvinduet må byttes ut (dette får jeg av forrige eier, han har nytt OEM liggende på lager). Softtop'en er i godt stand ellers. Felger trenger en skikkelig runde. En felg har klarlakk flass og ser ikke bra ut. Så her må jeg tenke litt på hva jeg gjør etterhvert. Liker Z3M med ACS Type II felger veldig godt, så mulig det er en løsning. Frontfangeren tilstand var litt verre en først antatt med noe sprekker under. Så dette må jeg se nærmere på. ZHP Kule må på plass. Er utrolig hvor stor forskjell dette utgjør. OEM Radio eller tilsvarende og ut med den som står i. Nye matter. Mangler en knapp "inset", så den må bestilles opp asap. "Black" stil, blir vel til å kopiere deler stilen fra 2.8 literen over til denne her. Jeg er glad i OEM+ stil på disse Z3'ene. At det er litt å ta tak i på bilen var jeg klar over, men totalt sett. Så lander bilen litt på + sida kontra hva jeg trodde første inspeksjon av den. (Men så kan man stille seg spørsmålet over, hvor objektiv jeg klarer å være en dag etter kjøpet ) Dagen ble avsluttet med en kosetur sammen med kona i aftensolen. Kombinere litt romantikk med kjøring funker godt for min del:-) Foresten denne står på bilen, den må nok av etterhvert siden jeg ikke har vært der selv å kjørt ennå.
  25. 9 likes
    Today is Bump Day 😊 F34 ville hatt godt av en ekstra stuss på høyre siden... Drømmen om 340i stusser...
  26. 9 likes
    Er vell som å banne i Kirka og pisse på bålet, men var ute med en kompis for å ta noen bilder, å Tysk får vel være Tysk? Og bilder ble det!
  27. 9 likes
    Har satt på Vossen VFS2 i dag, likte veldig godt de originale også.
  28. 9 likes
    Fantastisk SAAB 900 campingbil og en Buick Riviera
  29. 9 likes
    Nye Pressa på lager, simmering og trekt forspenning. Simmering og lagerbaner Nye 12.9 bolter vasket rene for fett og smuss, limt med loctite 243. Deler til overs Clutchplater, thrustkopper ei skivefjør og spacer i bunn. lagt ut litt ledninger så eg får malt førersiden. ) alt lå berre utkveila der tidligere) Henta blokk fra Cylmo, Sandblåst før levering, planet, borra, stresshona og til slutt syrevaska for å få vekk alt av sandblåsesand, spon og rust innvendig i kjølekanaler o.l Vasket rein korrosjonsolje med bremserens og tynner. Grunna med 2k epoxy og 2k tett halvblank svart ( kunne fint vert mattere forøvrig ) Maskert øvre, monterte b30 bunnpanna nederst (skal bruke s54b32 smøresystem, så ikke så farlig om b30 får lakk på seg ) Nye plugger klare til montering når ting får tørka litt Vasket en del smådeler i vasken på jobb for å få bort alt smuss og skit. Blåsinga pågår videre, tenker å sende dette til gullkromatisering med resten.
  30. 8 likes
    Da har jeg endelig fått oppgradert bil, med mer hk og en utrolig fin farge. Har en E90 320i fra før av og syntes at eksteriøret på F30'en er vasset fetere. Bilen er fra 2013, 328i som har gått 43k km og i fargen Estoril Blue. Utstyr som sitter i bilen: 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2NH M SPORTBRAKE 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2PF 19"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 403M/MT 2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION 2VF ADAPTIV M SUSPENSION 2VL VARIABLE SPORTS STEERING 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 3AG BACKUP CAMERA 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 337 M SPORT PACKAGE 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4DX HIGH.TRIM FIN. BLUE MET. MATT 4MR INT. TR. FIN. ALUMINIUM HEXAGON 4NE BLOW-BY-HEATER 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 420 SUN PROTECTION GLAZING 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT. 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 563 LIGHTS PACKAGE 575 ADDITIONAL 12-V-OUTLET 6AL BMW LIVE 6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 6NK CONNECTIVITY BLUETOOTH AND USB DEVI 6NR APPS 6S4 LANGUAGE VERSION SWEDISH 6UH TRAFFIC INFORMATION 6VA CIC CONTROL 6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 614 INTERNET PREPARATION 615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION 654 DAB TUNER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 698 AREA-CODE 2 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 8V2 STICKER NCAP NIED/DEAN/SCHWED 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 888 DANISH / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 258 RUNFLAT TYRES 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Planer fremover: Grønn = Første prioritet, Gul = Andre prioritet, Rød = Tredje Prioritet. - Spoiler - Frontleppe - Diffuser - Foliering av tak og speilkåper i sort høyglans - Fjering av skiltrammer - Nytt eksosanlegg - LED tåkelys - Nye felger + dekk - Coilover kit - M3 frontfanger uten tåkelys - Kommer ikke på noe mer!
  31. 8 likes
  32. 8 likes
  33. 8 likes
    Fortsettelse fra i går Tok fått på nok en dag med montering av presse. Fått montert braketten Så var det plugging av en slange på innsuget Pluggen På plass Så ett bildet av spacerne som er brukt på dysene Det gjør at motordekselet sitter litt annerledes, er en 5 mm stor glippe mellom dekslene Pressa og det mesta av slanger og slikt på plass Har måttet legge om den fødeslangen til servoen, fikk ikke med riktig slange av selger så da ble det en tur på Biltema for å kjøpe en slange som passet, slangene ble matet sammen med en 7 mm tomhylse og to slangekoblinger (legg også merke til dreneringsslangen til pressa) 90% klart Mangler å montere lmm og luftfilter, må forlenge kabelen til lmm og plugge to, tre vakumslanger. Stay tuned
  34. 8 likes
  35. 8 likes
    Er selv ingen motstander av elbiler. Dog er det jo noe spesielt når man leser i denne tråden hver dag år etter år hvordan elbiler skal overta verden allerede forrige onsdag, men de siste dagene har jeg kjørt 500 mil rundt i Tyskland/Tsjekkia/Østerrike/Italia og observerte kun en eneste elbil på alle de milene, en Tesla S noen mil øst for Hamburg. Disse tidsaspektene produsentene opererer med virker til å være helt ute å kjøre, spesielt med tanke på den komplette mangelen på LADEPLASSER. Men for all del, hvis de får dette opp og gå på et par år så all kred til dem. For det virker som de trenger en Tom Cruise på dette mission impossible. Som tidligere nevnt i tråden, så har jeg stor respekt for gjennomføringskraften til MDG i Oslo og hvordan de har endret byen kraftig på noen få år - det er imponerende. Men når det gjelder resten av Europa (jeg kjører både lokale landeveier/motorvei og byer også i utlandet) så er det altfor mye prat og lite handling. Litt off topic i tråden kanskje...Men er litt over snittet interessert i å kjøre i Alpene. Har kjørt veldig mange av veiene rundt om der nede, og pleier å studere lokale kart for å finne de minste veiene. Og det klarte jeg til de grader tidligere i uka. Kjørte sydøst fra Bormio mot SS42, såkalt "Passo di Gavia" googlet jeg meg frem til i etterkant, 2652m over havet og bygd i 1929. Allerede noen kilometer inn skjønte jeg at dette var en veldig lite trafikkert vei, over snittet smal og ingen trafikk med unntak av tre motorsykler og et par Fiater fra bånn til topp. På toppen der bildene er tatt var det helt sheriff med god plass og ny asfalt, så regnet med at det var piece of cake ned på sørsiden av fjellet. Men neida.... Verste fjellpasset jeg noen gang har kjørt ned. Hadde fjellveggen på førersiden mesteparten av veien ned, og lå heeelt inntil veggen med fjellskrenten ubehagelig nære passasjersiden, uten autovern eller gjerde. Bredden tilsvarte en bil, og hadde jeg møtt en syklist ville det blitt full stopp. Lengre strekker nedover fjellsiden var i praksis enveiskjørt med blinde svinger der jeg lå i 5 km/t og håpet jeg ikke møtte syklister eller biler. Var det mest ubehagelige jeg har opplevd bak rattet, spesielt for en med middels høydeskrekk. Gudskjelov var jeg heldig og møtte bare 3 biler den halvtimen jeg brukte ned (lite trafikkert vei av fornuftige årsaker), der den ene møtte jeg på en av få møteplasser og de to andre måtte jeg rygge 50-70m for å få de forbi. Heldigvis hadde jeg veggen på min høyre side begge gangene som gjorde det enklere. Jeg høres sikkert ut som en drama-Queen her, men det var faktisk ikke litt morsomt en gang - man ville bare ned fra fjellet fort som faen. Tror ikke jeg besøker dette passet her igjen faktisk. Er ikke et godt hint når du må møte Jesus på toppen før man tar fart nedover... Kompakt bil med god oversikt anbefales. Eller sykkel.... Bildene er som nevnt tatt på toppen hvor det var helt sjef. Turte ikke ta bilder nedover fordi jeg var opptatt med å ikke kjøre utfor fjellskrenten Edit, link: http://www.dangerousroads.org/europe/italy/204-passo-di-gavia-italy.html
  36. 8 likes
  37. 8 likes
    Ganske snodig av BMW Norge å bruke en "oppjassa" E60 med uoriginal grill, lamin-x på lykter og skilt med sorte N-merker på et "pressebilde". Det riktige her ville vært å bruke en original E6x pre-LCI.
  38. 8 likes
    Og etter rundt 20-30 timers iherdig innsats med god hjelp fra blant annet @ahj ble resultatet som vist nedenfor. Jeg fryktet maset med sort bil, men nå er den så medgjørlig at det nesten er for kjedelig..
  39. 8 likes
    Min 540ia 2001 orginal m-sport.
  40. 8 likes
    Hei, Jada, jeg har den enda. Har bikka 323 000 km nå Som Otis nevner så har jeg et prosjekt på gang, men det har stoppet litt da jeg venter på enda en ny bluetooth module. Har sikkert 3-5 stk liggende som jeg har prøvd. Den siste jeg fikk har jeg ikke gjort så stort mye for å koble opp enda, da jeg ikke vet helt hvordan den skal kobles, og kineseren jeg kjøpte den fra har ikke snøring på det selv.. Så jeg må prøve og se hva jeg får til. Men venter (tror jeg) på en ny, som skal være mye bedre. Men jeg husker ikke om jeg bestilte den, jeg mener jeg gjorde det. Men jeg husker heller ikke hvor det var i fra, så jeg har liksom ikke noe bekreftelse på det. Her er en video for de som ikke har sett den i bilstereo forumet. Jeg plages også med kupevifta, den røyk her før jul, av naturlige årsaker. Så jeg kjøpte ny uorginal, denne laga mye støy og dura en del, så jeg klaga til koed og fikk bytta til ny orginal. Fikk montert dette, men etter noen uker smalt det inni dashen.. Vifta hadde da eksplodert på eine sida, og alt lå i en hau inni der. Dekselet over vifta var også knust. ALt funka fortsatt, men det kom en "subbelyd" på full styrke. Dette ble også (sansynelligvis) identifisert da det var slepespor i dekselet over vifta på den sida som var heil. Jeg hadde fortsatt den gamle orginale vifta, så jeg flytta over et "viftehjul" fra denne til den nye motoren og kjøpte nytt deksel. Fikk montert med godt mot, alt funka fint. MEN..... når den går på fult har jeg fortsatt denne subbelyden.. Så jeg mistenker at akslingen på motoren er skeiv eller noe slikt.. Den rister fortsatt en del også, den er jo balansert lenger så det er jo ikke så rart. Kontaktet koed, men det var vanskelig å reklamere på orginale bmw deler da de ikke var montert av bmw selv, samt det hele er usikkert hvorfor det skjedde, om det var noe løst inni der (det tror jeg ikke, så ingenting når jeg bytta), eller om det var en defekt. Så jeg skjønner at de ikke får gjort noe med det. Men jeg skulle få rabatt på neste kjøp hos de som plaster på såret. Kan ikke skryte nok av Geir Ove på Koed. Super service! Det enda med at jeg kjøpte ei brukt orginal vifte fra Latvia, for 316 kr inkl frakt. Så planen videre er å bytte til denne, for å se om subbelyden forsvinner, og virker alt fint da, så driter jeg i alt og lar den stå til den ryker. Er så dritt lei å demontere dashen og vifta! Har gjort det 3 ganger nå.. Og det blir jo en gang til. Baah..! Men håper det blir bra da. Ellers har jeg hatt en større lekkasje på høytrykkspumpa mi i fjor høst.. Sjekket priser rundt om og det kosta meg ca 4000 kr for byttepumpe. Var inn på ebay og kikka, kom over pakningsett til disse, så jeg bestilte og enda med å "overhale" pumpa selv, i den grad det kan kalles overhaling. Kosta meg 250 kr om jeg ikke husker feil. Pumpa funker fjell den dag i dag, og er tilsynelatende helt tett, over et halvt år etter, så det var kjempe suksess! Og ikke spesielt vanskelig, et par fallgruver man kan gå i, men fant en bra guide på youtube. Men en vesentlig ting de ikke nevnte der som vist var veldig viktig, der ligger en metallskive, som er konet.. Den er jævlig lita, og ikke så lett å se at den er konet.. Snus denne feil vei lekker det vist ut diesel. Onkelen min gjorde den feilen et par mnd tidligere på ei mercedes pumpe av tilsvarende type. Så jeg var oppmerksom på dette. Pictures or it didnt happen.. Ellers har jeg endelig fått sveisa om vindusvisker armene til E60 typen.. Du spurte etter bilder, så nå reiner det litt bilder her av forskjellig.. Så var det bilder av bilen da, først et jeg nettopp var ute ens ærend for å ta.. Se så fint det blomstrer i hagen! Bra jeg nettopp var ute å klippet gresset.. Dette var for 2 helger siden.. Så random bilder.. Det var det hele for denne gang.. hehe Jeg har foresten bestilt meg eKombi modul, fra Car-Solution. Denne gjør det mulig å vise kjølevanns temp, olje temp, volt samt hastighet i OBC displayet, og bla gjennom denne som normalt. Men at disse kommer opp der.. Har kikket på den i mange år, men først nå slo jeg til.. Mest intr i oljetemp da.. I følge de selv er denne såpass nøyaktig som +/- 1 grad.. Så det blir spennende å se! Spørs om jeg ikke legger opp et bilde eller to fra dette, evt en video.. Faen det er som skjer med forumet nå da? Jeg har ikke lagt til noen flere bilder under her, og hver gang jeg sletter dem, og lagrer så kommer det opp to nye..... Dritt.. Og alle smileys er bare en rute uten bilde..
  41. 8 likes
    Lager komt. Ikke så mykje tekst, dei som er spesielt intr kan jo bla seg tilbake til e36 diffen. ( og også titte på Hardtop og Pedi sine tråder om diff overhaling) Kjørt igjennom delevaskeren og varma på lager og speedometerkransen. her må ein ikkje gløyme shimset, ellers blir det ein dårleg dag bruk gamle lagerbanene oppned slik ein ikkje stukar banene. blåst siste rest, klart til å sendes til Fiskes i Surnadal for pulverlakk med struktur. Hadde tenkt å montere lsd uniten i kveld, men hadde ikkje limited slip olje å smøre delane med, so det blir i morgen Vaska og gjort klart smådelene ivertfall. mangler derimot siste pakken fra GS med simmeringer og klemhylse for pinjongen også, den kjem forhåpentligvis på mandag. Ellers er det pakker fra Polen på veg også. Malt over med 2 komponent svart.
  42. 7 likes
  43. 7 likes
    Skulle gjerne gjentatt turen til Tyskland, eller hva @fupsaker @gregus?
  44. 7 likes
  45. 7 likes
  46. 7 likes
    Pressen legger ting frem i nord europa på en måte som gjør at spørsmålene rundt medias korrupthet og massestyring av folks meninger; et verktøy som brukes av de pengesterke i verden, forsterkes. Finner mange dokumentarer rundt dette. Jeg er av oppfatningen av at man må ta tak i de virkelige problemene i verden, men disse blir dysset ned av media. Nå er klimapolitikk det store. Hvorfor? Det er her det er penger. Med interesser helt opp i øverste sjikt. Media er styrt av disse lederne. Sulten i afrika nevnes ikke lenger som et eksempel. Jeg har levd så "lenge" nå at jeg klarer å ha en formening om hva som jeg mener er de fineste designene ever made. Og som tidligere nevnt, peugeot 406 coupe er en av disse. I disse klimatider, vil driver cars få et oppsving i verdi. Det har allerede skjedd, med m3 og cosworth for ikke snakke om porsche. Dette som var tøffe dyre biler før, har nå fått et ytterligere prisløft pga en viktig faktor: forbrennsingsmotor bil uten esp systemer og med manuell er snart utrydningstruet. Eneste jeg ser er mb 190 2.3 16v som ennå er "rimelige". Kjøp nå før det er for sent. Men mer hverdagslige biler som volvo 240, sierra, opel rekord osv har en kanonpris stigning i vente som har begynt ca nå. Disse bilene er ikke spesielt raske, men de sitter på essensen av det å kjøre bil, som mange vet å sette pris på. Biler man bare tar ut for en kjøretur og som gir deg 100% ærlig feedback. Jeg hadde heller tatt en Ascona B 2.0SR ut for en helgetur enn en ny Golf GTE. 105hk mot 230hk. Støy og vibrasjon og manuell kasse, mot stereo og navi og dsg. Vil golfen få samme verdistigning? Jeg tror ikke det. Men tilbake til Peugeoten. Jeg ser nå at med min økonomi og diverse andre faktorer, kommer jeg ikke til å få eie en m3, m2, m6 som sommerbil. Prisene er for høye og stiger ennå. M2 vil ikke nå samme bunn som f.eks e30 m3 gjorde i 2000-2005. Fordi folk er nå bevisst på det at akkurat slike biler dør snart ut. I 2002 trodde vi at dette elbil/selvkjørende opplegget ikke ville komme så fort som det har gjort. Derfor var det også mulig å få seg rimelige klassikere på den tiden. Jeg ønsker meg en bil å kjøre med når jeg er godt voksen og rallycrossen er lagt på hylla. Delebiler og løpshjul på tunet, er ryddet bort og erstattet med en nypolert klassiker i garasjen. Firer jeg på krava så kan man få rimelige klassikere. Nå er ikke peugeoten noen klassiker sånn sett, men designet kommer nok til å snu noen hoder om 30-40 år. Og den er rimelig i innkjøp nå. En 3 liter v6 manuell får man til 50.000kr. Lett restaurering må nok til. En bil å cruise europa med når den tid kommer jeg kommer ikke på så mange flere biler med de samme egenskapene til den prisen. Kanskje Alfa 166 V6. Begge er noe annet enn det korrekte, tyske hele tiden. En 67 chevelle er fort dyrt. Kanskje en lincoln LTD? Joda, men ikke noe å dra i europa med... E36 m3 cab 3.2 hadde også vært å foretrekke, men hva koster ikke en slik nå? Den ble også dyr "over natta". En bmw vil uansett alltid være bruksbilen, så artig å prøve noe annet til hobbybil. Det er noen år til, men absolutt en tanke å prøve å realisere Richard Hammond tar en tur i denne da den var helt ny. Jeg klarer ikke å slutte å se på hvor så få linjer, samtidig gir så mye tilstedeværelse Edit: legg merke til hvordan han snakker om v6 som en helt vanlig motor. I dag hadde ikke en biljournalist kunne snakket om det på samme måte uten å på en måte måtte forsvare bilen mot folks fordommer for alt annet enn hybride løsninger. Forbruk og co2 blir ikke nevnt med ett ord. Og dette er bare 17 år siden, så endringene har sånn sett skjedd fort!
  47. 7 likes
    En tur på Vestlandet. Vært over fjellet så ikke helt nyvasket, men men 😊
  48. 7 likes
    Har nå kjørt på bilen rundt 100mil på ei uke og bilen ser ut til å fungere meget bra! På strekningen dombås - ulsteinvik gikk bilen ifølge computer på 0.64, vet den ikke er nøyaktig men i ivertfall en antydning og er mye mindre en jeg fryktet og faktisk billigere en før da den var 2,5l. Men diesel renner fort igjennom ved pådrag men til gjengjeld så skjer det ting på speedometeret også Var på bassbrothers å kjøpte inn litt bedre lyd og ny 2din spiller som også skal inn snart. Ble også tatt en bilder i uka
  49. 7 likes
    Montert litt smågreier og vaska alt av kanaler. Montert løst topp løst og konservert til vinteren. Nye plugger. Nye stoler montert på org recaro fester med tuv Syra bolter fra understell, blei rar reaksjon så endte opp med å blåse dem. Sendt masse deler til pulverlakk og vestby galvaniske. Prøvemontert bremser, må lage noen spacere eneste for å space brankett innover.
  50. 6 likes