Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 04/16/17 in all areas

  1. 15 likes
    Etter at jeg solgte 323n min for snart 3 år siden ( http://bimmers.no/forums/topic/685964-min-1979-323i/ ), har savnet etter en eldre BMW vært sterkt. Jeg har vært STOR Alpina-fan i over 30år nå, så dagdrømmingen har derfor dreid seg mer om bilene fra Buchloe enn de fra M GmbH. Var selvfølgelig altfor sent ute til at en E30 (B3 2.7 eller B6 2.8/3.5) skulle være innenfor økonomisk rekkevidde, og med E36 prisene på opptur, var det nå eller aldri. Jeg har brukt "noen" timer på mobile.de og autoscout24.de og var ganske nær på å hente en 1996 B3 3.2 fra Nederland, men var ikke 100% trygg på historikken, og heller ikke sikker på om jeg ville bli fornøyd med en Switchtronic-bil (automat). Så tikket det inn en sms fra en kjenning i BMW-miljøet som hadde hentet bil fra Tyskland, og jeg måtte bare dra å se på den. Bilen var til salgs, og etter en del spekulering og vurdering ble det gjort en deal, og bilen ble hentet på tirsdag Er dårlig med bilder foreløpig, men her er i allefall info på bilen; BMW/Alpina B3 3.0 Limousine (E36), nr 178 av 359 produserte Førstegangsregistrert 27.07.1994 En eier frem til april 2004 (ca 75000 km) I "privat bilsamling" (hva nå det enn måtte bety) frem til mai 2016 Importert til Norge i august 2016 Servicehistorikk Utstyr Bilen har nå straks 93000km på telleren, og det eneste å sette fingeren på er et par kantskader på felgene og steinsprut i front og litt på panseret - og egentlig synes jeg det ikke gjøre så mye; jeg liker at bilen ikke er så strøken at jeg ikke tør å bruke den. Har bare fått kjørt 150 km sålangt, men dette kjennes definitivt ut som en riktig bil for meg Legger ved bilder fra forhandler Tyskland i fjor sommer - egne bilder kommer når været tillater det..
  2. 15 likes
    Dagens foreløpige bilder, har rukket å kjøre ca 3 mil, vist frem bilen til familie og fått testet de nye lyktene i mørket, samt litt drag. Men ikke fullt gasspådrag enda. Uansett en knall bil å kjøre. Så sykt fornøyd!
  3. 15 likes
    Nå har jeg fått opp tempoet litt, ettersom det nærmer seg vårmønstringen til BMWCCN. Det er utrolig hvor mye tid det tar å montere alt småtteriet, gummilister, speil, lykter osv. Det er alltid noe uforutsett som dukker opp, og man vil jo gjerne shine opp alt før det monteres også. Ble veldig fornøyd med baksetene, deilig å få de på plass! Så nå er det ikke lenge før jeg kan ta første skikkelige prøveturen, og regner med å komme med en større oppdatering om ikke mange dagene.
  4. 14 likes
  5. 12 likes
  6. 12 likes
  7. 12 likes
    Tenkte å legge ut litt ifra påsketuren vi hadde med bilen nå i påsken. Turen gikk til Hamburg, en by jeg alltid bare har kjørt igjennom. Jeg var som vanlig utrolig skeptisk og pessimist på forhånd til å kjøre ett såpass stykke i en 23 år gammel bil. Det skulle vise seg å være helt totalt ubegrunnet, hverken firmabilen eller F10en hadde unnagjort denne turen på noen bedre måte. Bilen tok oss ned og opp komfortabelt, raskt og effektiv. Jeg har sagt det før, BMW aner ikke hvor bra bil de lagde når de produserte E34. Når det er sagt så er det ikke mange som drar på tur i så gamle biler, trodde jeg iallfall. Dag 1 Avreise! Vi reiste med tidlig avgangen med Color Superspeed. Så i seks tiden på morgenen legger vi i vei Flotte motorveier begynner alt i Norge, det er ikke dårlig Vi spiser frokost på båten med utsikt over havna i Kristiansand hvor morgensolen brer seg over Fint og rolig på sjøen. Møtte dog på litt annen båttrafikk Uten bensin duger helten ikke. Fyller alltid tanken på Shell 7 eleven i Hjøring. Hamburg here we come! Danmark er ett drøyt stykke, vi kjører jo tross alt landet på langs... Ble en liten stopp og pause på City i Flensburg. En ordentlig bøs Jeep Grand Cherokee...HEMI power Så tar vi fatt på Autobahn, med fri fart og lite trafikk. Jeg tenkte å ikke ha så høy fart, sånn ca 120 km/t. Men bilen tok dette så pent at jeg etterhvert lå i 140-150 km/t i snittfart. Denne bilen har ikke glemt sine gamle kunster som venstrefelt jager på Autobahn Her nede ved bredden av Kiel kanalen lager de Lüssen yachter, noen av verdens flotteste farkoster til sjøs Dette var jo dømt til å skje.....østeuropeere 😡👎 Men så åpner veien seg opp igjen. Jeg synes bilen er veldig fint giret, det er ikke slitsomt å ligge i 150 km/t. Selv med 150 slappe hester så klarer den å bygge seg opp fart ganske raskt igjen om man må bremse. Vi nærmer oss.. Vi glir inn i Hamburg. Bilen gikk her i 6 år før den kom til Norge, nesten så den følte seg lystig på gamle trakter Han her karen burde kanskje vaske bilen sin snart.... Heinrich Herzt Turm, alle tyske byer har ett tårn Her har dog den roterende restauranten vært stengt siden 2002 pga asbest, synd... Vel fremme ved hotellet Utsikten ifra hotellrommet var det ikke noe å si på Vi fikk rom i 26 etasje, nest høyest Til og med minibar på rommet, det blir sjeldnere og sjeldnere dessverre.. Nede i garasjen på hotellet møtte jeg denne Jeg er ikke eneste nordmann som reiser på påskeferie i gammel BMW. Dette er en 1990 E32 735i, samme eier i over 20 år kunne Vegvesen.no fortelle. Denne har gått over 400 000 km så det er sikkert ikke første gangen den er på langtur Parkerte vis a vis den i parkeringsgarasjen, så det ble ett lite flash av 90 tallet for hotellets park gjester der Etter å ha installert oss på hotellet så tok vi en spaser tur i sentrum. Jeg kan bare anbefale Radisson Blu Hamburg, flott hotell med veldig sentral og bra beliggenhet Ett eller annet slags nazi monument, trodde ikke tyskerne var så glade i slikt? Hamburg er iallfall en vakker by med sine kanaler, skiller seg ut i tysk målestokk Heinrich Hertz Turm by nigth Det var noen skikkelige stoler i lobbyen på hotellet Fortsettelse følger
  8. 12 likes
  9. 11 likes
  10. 11 likes
    F15 X5 med halogenlys (!). Det flaueste må ikke være at førstegangskjøperen trolig (forhåpentligvis) glemte å krysse av for xenon- eller LED-lys, men at BMW i det hele tatt tilbyr dette på en bil som starter på rundt 1.000.000,-. Helt krise, faktisk.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94706377
  11. 11 likes
    Klubben vår (RV555 gatebilklubb) slo seg sammen med Hordaland gatebilklubb og arrangerte i går streetmeet på Sartor storsenter, like utenfor Bergen-Vest. Ble veldig bra oppmøte og god stemning Noen måtte jo ta over stafettpinnen etter Bergen Gatebilklubb "la ned" i år. Jeg var da med i crew som offisiell fotograf, så min egen bil ble satt til side for andre å nyte, mens jeg fokuserte på alle de andre sine. Oppdraget mitt var å ta litt oversiktsbilder, stemningsbilder og bilder av enkelte ting som skilte seg ut. Herlig med sol og blå himmel, men ikke det beste å ta bilder i. Haha. Jeg dro også med meg enkelte biler jeg likte ned på en forhåndsvalgt location og tok en liten shoot med dem. Alle som ville kunne også få gratis bilder, men det var ikke mange som meldte seg. Noen var litt sjenerte, andre ville bare se på, noen ville kopiere kamerainnstillingene mine og de aller, aller fleste fikk ikke med seg at de kunne bli med på shoots en gang. Det var mye høyere standard enn Gatebilklubben har hatt de siste årene. F.eks. i fjor var det sånn 3 biler jeg likte og en haug med vrak. Heldigvis fikk vi samlet inn drøssevis av M3, M5. t.o.m X6 M, 911er, GT3 RSer, Ferrarier, S4, RS4er, RS5er og mange andre artige biler. Også bra oppmøte på veteraner. Skikkelig smeltedigel. Litt stemningsbilder/oversiktsbilder: Så litt mer spesifikt: Og til sist:
  12. 10 likes
    Da har jeg fått bilen på bane igjen. var vel første bane treffet i år på Rudskogen med Trackday. fikk kjørt hele dagen uten problemer. fått på nye federal ss 595 dekk som funker meget bra til en god pris også fått vasket og shinet bilen etter en kort vinter Blir også nye planer fremover med denne her. har lenge hatt lyst til og kjøre BMW Cup men synes den blå er får fin til og konvertere til Lisens bil. så da ble det ny bil som skal gjøres klar til neste år igjen
  13. 9 likes
  14. 9 likes
    Dag 4 Da var det tid for hjemreise igjen. Ut fra Hamburg bærer det på Autobahn full av veiarbeid. Så klarer det mer opp og marsjfart kan inntas Vips så er man på Skandinavien Park for p handle og spise litt Min favoritt rett i Tyskland. Curry bratwürst Litt underholdning for trailersjåførene... Back in Danmark Flatt og atter flatt... Hirtshalts er grått og kaldt som vanlig... Sånn slutter denne turen som alle andre, kl 24 00 sittende i bilen, ventende på å komme ut, trøtt, sliten og ivrig etter å komme seg hjem i sin egen seng Bilen gikk som bare det på hele turen, så det frister å bruke denne på flere turer. Noe annet som overrasker er bensin forbruket, ca 0,8 på hele turen er ikke galt. Jeg fylte tanken full i Hamburg før avreise, hjemme hadde jeg halv tank igjen, lenge leve 80 liters bensintank
  15. 9 likes
  16. 9 likes
  17. 9 likes
    Mangne har knipsa litt bilder 😁
  18. 9 likes
  19. 9 likes
    I likhet med flere, har denne kjerra også fått litt vårstell. Bare få på nye joggesko, så blir det vel bra tenker jeg.
  20. 8 likes
    storupdate igjen! kjenner at våren/sommeren begynner å nærme seg, så må vel begynne å få ut fingern har ihvertfall fått gjort en god del! begynner med bremsecaliperne pusset ned og farget. ble seende slik ut etterhvert, hadde på strøk nr 2 i dag, M stempelet blir farget i m fargene i nærmeste framtid stabstagene fikk seg powerflex, skar litt i hjertet å brenne ut splitter nye foringer i nye stag men men ble nå slik da over til alle boltene i understellet så gjorde jeg ett forsøk på syrebehandling og det er noe jeg absolutt anbefaler, sparer seg for mange såre fingrer om man sandblåser ihvertfall, aner ikke hvilken syre det er men ja det funka! boltene var GRAVrustne og ble seende slik ut etter 3 omganger i syre sendte disse så inn til gulleloksering, og kom tilbake slik navene har begynt å komplettere seg, har fått inn foringene både her og der, bremseskjold og hjullager som vist på bilde hva bilen angår så er planen å begynne å montere sammen igjen for fult i morgen, starter med bensintanken vil se om dyret starter så jeg slipper ned igjen med tank men techtylpussing osv osv kommer da her brunox smurt på strøk nr 2 ferdig tørket med 2k epoxy og svartfargen, totalt 2 strøk med epoxy og 3 med svart maling på alt jeg har tatt disse første bildene er etter strøk nr 2 og som man kan se så har jeg vært å griset litt med sikaflex også tettet skjøter osv osv framskjermene fikk seg en gjennomgang, her må jeg bytte ene når hellakkering står for tur, sandblåste ett rustpunkt og der ble det hull i lakken på utsiden (kjempemorsomt) litt sparkling må til begynte med den rustflekken her, hadde på brunox i dag og første strøket med epoxy ett par ferdigbilder under og dynket bilen inni hulrom med dette stoffet, tar kanalene i nærmeste framtid da det ble lite igjen laget også til 2 nye asfaltmatter klar til å bli behandlet med varme stikkakslingene får en gjennomgang i disse dager, diffrensialen er vel eneste som ikke blir tatt nå i denne omgang. har planer om ei storopppussing på denne neste update blir vel montering tenker jeg
  21. 8 likes
    På tide med update! Hentet bilen forrige helg, så har fått gjort litt småting -Skiftet caliper og klosser bak. -Montert "BMW Individual" emblem. -Montert film på frontlykter (må gjøres opp igjen da det ble endel bobler..). -Montert senkeskåler (er når cirka senket 50-60 / 30). -Monterte inn lux grillen (må tas opp igjen da det ikke holdt). Bilder: Montert film: Lakkert lux-grill, denne ble lakket med helt vanlig europrislakk, da dette matcher hellrot på en prikk. Individual emblem: Senkeskåler: Helhetsbilder: Videre må jeg til å skifte høyre abs-sensor fremme
  22. 8 likes
  23. 7 likes
    Tok nattbuss fra Odda kl 00.10 og ankom Oslo bussterminal litt over 06.00. Tok en kaffi, dilla litt med mobilen og etter par timers venting kom forhandleren og hentet meg med bilen. Ble forelsket med en gang! Vi kjørte en tur tilbake til han der vi prata masse bil. For en bil entusiast! Ble lite bilder på vei heim, men turen var flott i finværet og bilen var meget komfortabel å kjøre. Det som ble gjort med bilen før eg henta den: senkesett, foliering av alt krom og soting av sideruter forran.
  24. 7 likes
    fikk satt på no dekk på felgene, samt satt på studs og hjulmuttere, så måtte bare få slippet den ned på bakken igjen for å se hvordan det ble dekkene som sitter på er, 225/35-17 på 11" fremfelg, og 245/35-17 på 12" bakfelg, så ble greit med strekk på de Btw hjulmuttrene er kun midlertidig, skal kjøpe i annen farge;) eller så venter jeg jo da på deler, men de er på tur, så regner med å få de neste uke
  25. 7 likes
    To litt kjappe bilder av hva som har skjedd i det siste med bilen
  26. 7 likes
    Takk Hjelper å ha tilgang på verktøy og maskiner! Blei til å ha ventilen under røret, så da var det bare å bore og file litt for å få til passende vinkel. Tilpassa, og klar for sveising av flensen til ventilen Klart for sveising mot 3" røret Ferdig
  27. 7 likes
    skjer dessverre ikke så mye med denne bilen for tiden. jeg kjøpte meg et lokale i fjor som jeg holder på å fikse opp litt. planen er å parkere ferdige prosjekter her+ lage en liten sofakrok med tv og sånn. 105m2. mangler varmepumpe og fliser på gulv så er det ferdig. ellers så har jeg laget noen felger som skal på en e34 jeg har. 10 og 11x18.
  28. 7 likes
  29. 7 likes
    Eier har gjort en god jobb for å få folk til å tro at det er en M5, men speilene glemte han å bytte.
  30. 7 likes
    Dag 2 I dag tok vi bena fatt for å utforske byen litt grundigere Nede i gamle Havnebyen er der fint, her er det meste restaurert og satt i stand. Jeg synes dette områder var ordentlig kult, gammelt og nytt i skjønn forening. Litt som Aker Brygge i Oslo Det var noen heftige trykkslanger 💪 Her drev de med noe film innspilling, så ikke ut som noe gøy.. Jeg hadde veldig lyst på å sjekke ut St Pauli Elbe tunell. Denne var en virkelig ingeniørbragd da den ble åpnet i 1911 for både gang og motorisert trafikk. Store solide heiser løfter biler opp og ned, selv i dag er det mulig å ta tunellen med bil. Men den var stengt for biltrafikk pga arbeid, så da tok vi bena fatt... Vel oppe på andre siden fikk vi se Hamburg sky line Så labber vi tilbake samme veien som vi kom Vi møtte på en spesielt dekorert A7, tror det var noe bryllups opplegg... Alpina B3 Biturbo Touring, anonym og bøs Denne kanalen var noe grunn gitt... Flott klassisk Porsche 911.... ...der dukka den opp igjen Så tok vi en liten båt sightseeing på Alster, en side elv til Elbe. Her kjøres det på damp gitt Enda flere nordmenn på tur gammel bil. Denne gangen en 1990 Volvo 240. Kult Så disse artige doningene.... Så denne gromsaken også, G30 540i Om to år kommer jeg ned å henter den Denne er seig, god gammel S klasse taxi Og så noen bilder av Hamburg by night Telefon kiosk er det lenge siden jeg har sett. Tyskere henger jo litt etter på enkelte ting... Feite biler uten for ett flott hotell Mens vi går gatelangs på vei til hotellet ser vi helt tilfeldig en liten mus som løp rundt på ett bord inne i en stengt restaurant..... ...så da vet dere det. Ikke spis hos Nur Hier i Hamburg, her danser musa på bordet når kokken er borte Fortsettelse følger..
  31. 7 likes
    Møtte på Norges eneste Rolls-Royce solgt ny i Norge igjen, og fikk huket tak i eieren og tatt en lengre bilprat. Det er hans eneste bil og den blir brukt hele året uansett vær og vind. Noe tørst på bykjøring mente han, men ellers funket den fjell.
  32. 7 likes
    Veldig enig, det hjalp mye! Helt riktig, det var det neste som ble gjort. Ble ganske monstertruck-feeling over bilen når sommerhjulene kom på Eibach progressive senkefjærer montert: Var redd 30mm ikke var nok siden E38 med original M-sport skal være senket 20mm og jeg synes det er litt for høyt. Men den bekymringen gikk fort bort etter fjærene var satt på og bilen ble satt ned på bakken Ikke store forskjellen på fjærene i antal spiraler, men det ga virkelig utslag på høyden og kjøre måten. Bilen kjennes ut som en helt ny bil å kjøre i forhold til å kjøre på de gamle fjærene
  33. 7 likes
  34. 7 likes
    Det er så fint med sol! Parkerer alltid bilen slik at jeg kan se den fra terrassen
  35. 7 likes
    Påvei til ålesund fra bergen, begynner ny jobb tirsdag!
  36. 7 likes
    Siden E46`en ble solgt i Desember så har det vært litt fram og tilbake. Kjøpte meg Yamaha R1 i Januar i stor tro om at det skulle bli det nye meg, på to hjul. Men etter mye fram og tilbake, grubling og diverse så dukket den riktige bilen opp på finn. Eg fikk beholde varrstoen hjulene fra e46`en så eg bestemte meg for å pusse de opp ved å fjerne klarlakk, pusse de ned og polere de opp igjen på samme måte som med de oransje asa felgene. Her er et par bilder i prossessen. Felgene ble ferdig og planen var egentlig å ha de på e90`en eg har, men det forandret seg fort da eg bestemte meg for å kjøpe ny bil. E92 m3. Kem prøvde eg egentlig å lure? Eg e bilmann, og kommer alltid til å være det Turen hjem til Bergen gikk kjempefint og eg var lykkelig eier av en E92 M3 Tre dager seinere fikk eg feilkode, etter en kjapp avlesning med carly så fant eg ut at akturator til gasspjeldene var gåen. Så da ble det å bestille nye drev fra england i karbonplast så dette ikke skulle skje igjen. Eg tok skrujobben, gamle eier dekket kostnaden på nye drev. Her kan man se hvor slitt drevet var. Da det var på stell så var det jo ønskelig å få litt mer lyd i skuten for å få fram den deilige V8 lyden. Så for nå så ble det på denne måten, med en "by-pass" i orginalpotten. Sykkelen ble solgt i slutten av Mars, så da ble det bestiling av litt nye deler. Så gleden var stor da KW Sleeve kittet kom. Her erstatter man fjærskålen framme med en ny en fra KW med justering. Grunnen til at eg ville ha dette var at eg ville beholde EDC og M-mode. Også samtidig så senker dette mer enn noen andre senkefjærer eg har funnet til denne bilen. Også er det selvsagt TUV godkjent. Etter å ha fått bilen ned på bakken og testet felgene på så bestillte eg meg frontlippe og film til lyktene. Felgene gikk rett på! og står kant i kant Selv er eg veldig fornøyd, nå gjenstår det bytte av rådelagre, har ingen ulyder, men bilen er gått 112.000 så det er vel greit å være føre var. Så nye lager og bolter er på vei fra ESS God Påske! instagram : aleksstrom
  37. 6 likes
    Endelig ny oppdatering! Sjølvaste vårklargjering! Har i dag bytta til Bilstein Sprint og Eibach 35/50MM, ny olje (Castrol RS 10w-60), Oljefilter (OE), luftfilter (OE), tennpluggar (Bosch High Power), diverse klips (OE), radiatorkappe (OE), Radiatorfeste (OE), panserpakning (OE). FØR! ETTER! ETTER! Gamle Skrote, bakdemparar kan selgast da dei er ganske nye. resten blir bås. Nytt luftfilter, kjøpte OE, bilen gikk mykje stillare Radiatorkappe, har ikkje våre der i mitt eige.. Radiatorfeste begge sider, gamle var skrudd... :/ Panserpakning Klips på bekledning bakluke, mangla 2 stk. Klips til matte framfor ECU. OG TIL SLUTT EIN RUNDE MED SKUMKANON Her brukte eg rett og slett berre Nerta Active Diamond Foam!
  38. 6 likes
    Da er min og konas bil vasket og polert og klar for sommeren😊
  39. 6 likes
    Så var det tid for enda en update siden vi først er igang: 3'eren trengte sårt en oppstrekk innvendig, så det ble tatt på tirsdag. Gummiatter ble byttet til stoffmatter - det er et sikkert vårtegn! Skinnene for panoramataket ble smurt opp med grease. @sveigis du som er panoramataksmøreekspert her på bruket - er det mer enn disse skinnene som skal smøres? Jeg ser det er et stag med en slags børste på på hver side som går med taket, men ser ikke ut som at dette har blitt smurt før, og det er ca umulig å komme til. Så i går var det Minien som måtte til pers, full vask utvendig og støvsuging og tørk innvendig: forferdelig mørkt bilde innvendig. Endelig en representabel bilpark! Så kom regnet. På tur på handlesenter etter jobb idag gjorde jeg som vi vanligvis gjør; parkerer lengst mulig vekke fra inngangen, der ingen andre har lyst å parkere med mindre de må god plass og liten risiko for handlevognbulker! Klarer dessverre ikke å gå lei de 230-felgene selv om jeg har aldri så lyst på noe nytt! Wetcoaten utfører sin oppgave som midlertidig beskyttelse bra på bytur i regnet.
  40. 6 likes
    Fått på coilovers, felger og breddere på bruksbilen. Ikke så veldig brukende lenger
  41. 6 likes
    Måtte bare parkere ved siden av det som da vel må være Stavangers og Norges desidert dyreste SUV. å beading du beading...
  42. 6 likes
    Litt kjedelig lyd orginalt. Med nye luft filter og downpipe så blir det nokk meget 👌
  43. 6 likes
    Kjøpt den alene. men han har også en som er hvit. Dette er en av harald huysman E36ene fra Rudskogen. den er heller ikke rørt eller brukt noe serlig etter den gikk der. den har hatt noen få dager på bane og isen etter dette. bilen er veldig fin. men man ser den har stått ute i noen år. motoren går også veldig bra samt den virker hissig til og være 323. man ser også at de har bestilt dem som banebiler, den har ikke høytalere i dørtrekk, kabler til dette er ikke der, hattehylle har ikke hull til høytalere, samt alt av vekt ustyr er ikke der. den har også gammel dashbord uten airbag med facelift hanskerom. bilen er 1998 modell og har gått som banebil på Rudskogen siden den var ny. den har også kun gått 31000 det som har blitt gjort med den er ny radiator, el vifte, nytt filter, samt M3 speil og litt smått bare. jeg har planer om og teste den litt i sommer. den skal kjøres på E30Meet også får vi se om jeg rekker kjøre noe løp i BMW cup ellers blir dette til neste år igjen. jeg kommer nok til og plukke den ned helt og gå over alt på den. den trenger litt lakk inni, samt en sjekk av understell osv. ellers har jeg lyst på S54 med SMG men vi får se
  44. 6 likes
    Endelig kommet meg over sjokket at Z3'en fikk sine 15 minutter med berømmelse på bimmers.no sine FB sider. Veldig artig og morsomt at en litt "sær" bil kan vekke litt interesse, samt motiverende til forsette på "prosjektet". Selvom det å settes i sammenheng med frisørbil føltes litt sårt (Nå er jo 1.8 versjonen av disse Z3'ene en ekte frisørbil da ). Har skjedde fint lite her i det siste, men det kommer stadig vekk litt smådeler inn. Og neste på todo lista var Alpina senterkoppene, så disse måtte på. Slett litt med å velge om jeg skulle bruke blank eller sort senterkopp, men endte opp med blank da det føltes tryggest. Selvom sort kanskje kunne fungert godt med det "sorte" temaet jeg har lagt meg ut på med Z3'en. Jepp, meg må få ordnet litt på boltene også etterhvert. Og siden jeg har vært noen dager på hytta, så var abstinensene for å cruise litt blitt så store at jeg måtte ta meg en liten tur. Siden jeg bor i nærheten av gamle mosseveien (forbi Tyrigrava Kro for de av dere som er kjent i området ), så la jeg ut på tur der. Dette er veier som Z3'en virkelig er morsomme å kjøre med og 2.8L kommer virkelig til sin rett her:-) Tok meg en liten pitstop på bryggen ved Roald Amundsens hjem, tenkte litt videre på prioriteringer på bilen og da ble det noen bilder samtidig. Tar sjansen på å dele et par av disse med dere. Den pitstopen kan vise seg å bli dyr for meg i all overskuelig framtid, selvom bilen er i god stand og ser bra ut. Så er det rom for mange forbedringer (f.eks grill, antenne,lysene, hamann/ACS lepper osv...) og mindre vedlikeholds arbeid som må taes. Jeg har jo engang egentlig ikke begynt skikkelig på interiøret ennå. Så jeg blir nok ikke arbeidsløs og "stille" i denne tråden med første Slenger med et siste bilde som viser litt hvorfor jeg liker 2.8 pre-facelift karosseriet (og M versjoner) så bra kontra facelift versjonen av Z3. Såvidt jeg vet så har 2.8 pre-facelift den bredeste hekken av alle Z3 Roadster versjonene som finnes.
  45. 6 likes
    Etter litt over et år uten BMW, så ble det kjøp av en god gammel E91 i slutten av mars måned. Planen var egentlig å avvente til høsten, men kom over en ganske ålreit utgave med de fleste av kriteriene jeg hadde. Dette var da - M-Sport pakke, xenonlamper, Logic7 surround anlegg, shadowline lister og fargen LeMans blå. Det sto mellom den fargen og Sparkling Graphite, da jeg hadde denne fargen sist og var utrolig godt fornøyd med den. Men, fikk bilen for en fin pris så da ble det handel Dette er da min fjerde E91 på 6 år, så jeg kan si såpass at jeg kjenner godt til disse bilene. Hadde forøvrig en estoril blå F31 ifjor, og F-serien er hakket bedre å kjøre merker jeg nå. Men, dette blir en bruksbil så da er budsjettet deretter Legger ved litt info om bilen, og planer framover. Jeg har fått gjort en hel del de første to ukene, og planen er å ha bilen komplett ferdig ila sommeren. Bilen: • Modell: 2007 (Reg sent 06) • Motor: 320D 163hk (chippet til 205hk) • Km.stand: 155.000 km • Farge: LeMans Blue (381) • Ny i Norge Utført: 19" Style 95 sommerfelger med 225/35-19 og 235/35-19 dekk 19" M3 CSL vinterfelger med 235/35-19 Nokian Hakka 7 dekk M-Performance girkule og håndbrekk i alcantara M-Performance ratt m/ M3 senterdeksel Høyglanssorte interiørlister Individual høyttalerdeksler Facelift lysbryter (LCI) Facelift koppholderdeksler (LCI) E60 M5 iDrive styrekule Oppgradere til FRM2 modul (Mulighet for welcome lights etc) Blackline baklykter LED angel eyes LED grøftelys LED interiør LED skiltlys D1S 6.000k xenonpærer US parklys oppsett Supersport black evolution justerbart Diverse detaljer innvendig Diverse koding i Carly Tone framrutene (Bestilt) Splittere i frontfanger (Bestilt) Nye grøftelys grunnet dugg i de orginale (Bestilt) Nye speilglass grunnet irr på de orginale (Bestilt) Lakkere opp igjen panser, frontfanger, bakfanger og diffuser Nye xenonballastere i hovedlyktene grunnet flimring i de orginale 335i eksos m/ facelift diffuser Dagen etter henting ble det montert justerbart og nye hjul: Her med et lite glimt av E91'en til frøkna. Blir tatt en ordentlig photoshoot når alt er på plass og bilen har fått litt ny lakk
  46. 6 likes
    Tenkte jeg kunne skrive litt info om bilen (beklager dobbelpost, dere får heller rapportere meg ). Som dere sikkert har skjønt er dette en X4 xDrive30d i fargen Melbourne-rød. Videre her den sort Nevada skinninteriør, 19" style 622 felger og sportsautomat (standard med denne motoren). Jeg vil selv påstå at bilen er ganske greit utstyrt: S223 Electronic Damper Control (EDC) S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access P337 M Sports package S3AC Trailer coupling S3AG Reversing camera S3AT Roof rail, aluminum, satin finish S403 Glass roof, electrical S420 Sun protection glazing S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S459 Seat adjuster, electric, with memory S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss S508 Park Distance Control (PDC) S534 Automatic air conditioning S536 Auxiliary heating S544 Cruise control with brake function S552 Adaptive LED headlight S563 Light package S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AG Lane-change warning S5AS Driving Assistant S5DL Surround View S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon Surround Sound system S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AP Remote Services S6AR Internet S6NS Convenience phone, expanded Smartphone S6UH Traffic Information S8TH Road sign detection Jeg har fjernet endel av "linjefyllet" og uthevet et par ting jeg setter litt ekstra pris på. Av utstyr den mangler er det ikke så veldig mye, men det irriterer meg litt at den bare har driving assistant-pakken, og ikke driving assistant plus som også gir active cruise-kontroll. Jeg tviler sterkt på det blir aktuelt å ettermontere noe slikt, men det er noe jeg gjerne skulle hatt. Ellers så lar ikke oppvarmet ratt seg kombinere med lane departure warning (ganske teit, da BMW klarer dette på andre modeller), så det har den heller ikke. Av andre ting så mangler TV-funksjon og lukeparkeringsassistent (sikkert mer også, men det er dette jeg har lagt merke til). Ellers har jeg endelig fått vasket den, byttet over til sommerhjul, samt byttet ut skiltplaten bak til en bedre en. Gjenstår fortsatt å fjerne den foran, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der, da jeg helst vil fjerne hele skiltholderen.
  47. 5 likes
    Fikk ikke gjort alt jeg egentlig skulle gjort i dag, men er nesten ferdig med å sandblåse og slipe ned fronten.... var en del mer jobb enn jeg hadde tenkt😂 Men her er resultatet etter dagens jobb!😎
  48. 5 likes
    Mitt første interiør shot her på bimmers! Ikke noe spesielt i det hele, bare synts at E9x interiøret holder seg vannvittig godt. Syntes egentlig at det bare er iDriven som ser gammel ut.
  49. 5 likes
    På tide med en liten update igjen; lite som har skjedd her - har vært på jobb i Korea noen uker, og gikk rett på påskeferie når jeg kom tilbake til Norge for en snau uke siden. Siden jeg har sagt at jeg helst vasker bilene selv, ser de ut deretter når det har gått over en måned uten vask Vi kom hjem fra snø og påskeferie i går, etter å ha måttet låne både ski, staver og feller etter årets blunder: For ordens skyld var Stavanger 4 timers kjøring borte.. 😂 Vel tilbake i syndens hovedstad Stavanger igår ble det utvendig vask og dekkomlegging på BMW'en idag. Fikk lagt Autobahn på felgene idag tidlig før jeg tok av skiboksen og vaska bilen. P13's Plenum på Sonosen og en kopp kaffi er en god start på dagen! Bilen ferdig vaska med Prickbort, Nerta og Bathe+ samt et lag med Wetcoat oppå for midlertidig beskyttelse før vårvoksen kommer senere. Etter å ha gått over med Scholl ICE fikk jeg også lagt på et lag Rain X på panoramatak og frontrute - på de andre rutene henger Rain X godt på ennå da det ikke er noe slitasje der. Ellers var det herlig å få på sommerdekkene - to av piggdekkene fikk påvist høyrekast (de to framme) noe som resulterte i godt merkbare vibrasjoner i ratt og bil, spesielt under nedbremsing og ennå mer ved godt lastet bil (mindre trykk på framhjula?). Det blir med andre ord nye piggdekk til høsten! Evt noen som vet om det er gode kupp å gjøre nå om våren?
  50. 5 likes
    Da har det virkelig skjedd..... :/ men, den fortjener å bli satt i stand igjen. Så den er i gode hender