Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 07/25/16 in all areas

  1. 33 likes
    På tide å slippe katta ut av sekken. Det nærmer seg to uker siden kjøpskontrakt ble undertegnet, så tenkte å lage en tråd. Planen var import, men etter 5 måneder med kikking uten at det gav noen må ha-følelse tok jeg kontakt med forhandler. Fikk god hjelp og en god pris, dog ble budsjettet sprengt for å si det mildt. I og med at jeg ønsket manuelt gir og San Marino blå lakk var det vanskelig å finne, spesielt siden jeg også ville ha brunt interiør. 2018 F80 M3 LCI 2 Høydepunkter fra utstyrslisten: Individual San Marino Blå lakk Individual Amaro brunt skinn inkl. dashbord Competition package Manuell gir Adaptive LED Comfort access Ryggekamera Navigasjon proff Head up display Harman/Kardon Hifi Remote services BSI 5år/60.000km Komplett utstyrsliste er vedlagt lenger nede. Tror det er mer som er standard på 2018 mod kontra de tidligere. Lyspakke, PDC o.l. var inkludert allerede. Har med vilje valgt bort hjelpemidlene som assisted parking, surround view, lane change osv., da dette er noe jeg ikke ser behovet for. Adaptivt understell er også valgt bort pga at det blir oppgradert understell uansett. Ellers har jeg bestilt med sorte Performance sideventiler og nyrer. High kick spoiler, diffuser og frontleppe er allerede på vei i posten. Skal hente bilen på Welt den 17. August, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og glede seg. Litt konfiguratorbilder i ventetiden... Og et inspirasjonsbilde: Utstyrsliste:
  2. 30 likes
    Da var endelig tiden kommet for en ny drøm til å gå i oppfyllelse. Jeg har siden jeg så bilder av M4 en for første gang hatt lyst på en. Har sittet og følgt med på forum og i media siden den ble lansert. Så i fjor bestemte jeg meg for å gjøre virkelighet ut av drømmen. Så i oktober i fjor gikk jeg til Bavaria i Stavanger. Satt ned med en selger og konfigurerte bilen akkurat som jeg ville ha den. For en følelse!! Hadde en E92 335I manuell fra før. Dette var N54 motoren, så den var pumpet opp til ca 390Hk og 550Nm. Hadde den bilen i 6år, var kjempefornøyd. Regner med at denne heller ikke vil skuffe meg....Fikk prøve en M3 de hadde inne på Bavaria, og den virket mye hissigere en 335 en. Og nå nesten 5 mnd etter bestilling er den kommet til forhandler. Nå er det bare den siste klargjøring og koding som gjenstår. Samt montering av litt knask Jeg gikk for en individual farge som egentlig er en M6 farge. Har alltid hatt lyst på blå bil. Elsker LeMans blå. Fant en farge som heter San Marino Blå. Hadde bare sett bilder av denne fargen på ett par biler, og en liten prøve ute hos Bavaria. Den fargen så helt rå ut i mine øyne. Det var aldri aktuelt å velge automat kasse. Jeg skal ikke bruke bilen frem og tilbake til jobb, så det var uaktuelt. Dette skal være en bil vi kjører på tur i. Av utstyr så blir det : -sort merino skinn -Elektriske seter -Ryggekamera -Adaptive LED lys -Regn/lys sensor -Navi Profesional -Lys pakke -Alarm -Trafikk info -Dab+ -Remote service -Service avtale -+++ Har også frekt meg til med litt Mperformance: -Sorte nyrer -Karbon splittere -Leppe, lakkert i bilens farge -Sorte side ventiler -Karbon spoiler -Karbon diffuser -Karbon speilhus Og i tillegg har jeg kjøpt: -20" Bcforged felger -Karbon sideskjørt -AcShnitzer Eksos -AcSchnitser Fjærer Og så litt bilder
  3. 29 likes
    Her kommer det en tråd om bilen min! Endte opp med en 2015 M4 istedenfor. Gikk for alpinhvit farge med kabontak. Føler at jeg ikke hadde X6en lenge nok til å gå lei av hvit farge 😀 Planen var å importere en F80 M3 i noen uker før jeg ombestemte meg. Dette her er faktisk noe av det sykeste jeg har kjørt! En skikkelig grom bil for BMW entusiaster! Bilen har gått 20 000 km, og er nesten som ny. Jeg ville ha en med lav km og med det riktige utstyret. Den er som ny innvendig, men utvendig trengte den litt lakk korrigering. Jeg bestilte time hos heinejs fra detailersclub.no og ble enige om å ta en runde med maskin og to lag med voks, så nå er den som ny utvendig også Ekstrautstyr: - M Dct med Drivelogic - Adaptiv M understell - Adaptiv LED lys - HUD - M Drivers Package - Driving Assistent - HK lydanlegg - Elektriske seter med minne - Dab+ - Lys pakke - Ryggekamera - Navi Pro +++ Bilen skal få full M Performance styling. Har bestemt meg for å kjøre med originale felger, og heller bruke spacere. De felgene kler bilen veldig godt synes jeg. Planen er å beholde bilen i kanskje litt over 1 år, og gå for en i8 neste gang Legger ut noen bilder som heinejs har tatt
  4. 28 likes
    Noen dager er bedre enn andre
  5. 26 likes
    Ettersom jeg ikke er så glad i carbon, solgte jeg CSL-luken av carbon og kjøpe en OEM CSL-luke. Syns denne er mye finere siden man ikke har den listen til skiltlys og bryter. CSL-luken leveres egentlig uten verktøyholderen, så det ble litt kutting for å få den på plass. Kunne selvfølgelig kjøpt et nytt innertrekk, men har lyst å ha verktøyet med meg. Valgte å kjøpe OEM E90 LED-skiltlys, så måtte dermed lage en overgang for å koble det til. Endelig fått tak i M-emblem til rattet. Det ble ødelagt når jeg lakkerte nedre del sort (var grått før). Fikk også vasket bilen og trilla den ut av garasjen for noen bilder. :thumbup:
  6. 25 likes
  7. 25 likes
    Har justert høyden litt og endte opp med dette her. Trenger hjulstilling og en tur til karosseriarbeid for å fikse hjulbuene bak nå.. Innerskjermene er gjort på en jalla måte der innerskjermen er festet innerst i profilen på hjulbuen. Så mister ca 2cm plass til dekk/felg. Dette skal fikses. Byttet blinklyspærene til noen som er chrome-belagt også. Før: Etter: Og så litt bilder:
  8. 24 likes
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  9. 24 likes
    Da er jeg mer eller mindre i mål med prosjektet, og har allerede hatt mange fine turer med bilen. Siste prikken over i-en ble satt i dag da jeg fikk satt på felgene, ferdig lakkerte, og senket bilen ned til den høyden jeg hadde sett for meg. Med 245/45-16 bak og 225/50-16 foran er det ikke plass til et sigarettpapir noe sted. Det subber ikke annet enn ved full sving. Jeg vurderer dog å sette fremdekkene bak, og montere 205/55-16 foran for litt mindre voldsomt preg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å kjøre MYE!
  10. 24 likes
    Takk skal dere ha. Jeg kunne godt tenkt meg sorte rails, men usikker på om folie vil fungere, da jeg faktisk kommer til å benytte takbøyler på de. Får se litt hvilke muligheter som er der. Tenkte jeg skulle prøve å lage et lite hentereisebrev. Ikke det mest spennende, da bilen tross alt var i Norge, men likevel. Normalt har jeg og @magneten vært med hverandre når vi har kjøpt biler, men akkurat denne gangen ble han etterlatt til fordel for en fem år gammel jente med Frost trillekoffert. Planen var egentlig å reise noen dager tidligere, men måtte utsette det litt. Tror det var det beste også, da vi nå unnslapp påsketrafikk både på fly og vei, samt at vi nå reiste kvelden før slik at vi kunne ta det litt mer med ro. Dette var forøvrig første gang 5-åringen var i et fly, så det var jo litt stas. Etter en kort mellomlanding i Oslo gikk turen til Trondheim og Værnes Lufthavn. ...hvor det ble overnatting og togtur til Verdal neste morgen. Ble dessverre lite bilder her, men bilen stod der den skulle stå, og nøklene ble mine. Klar for en liten kjøretur på 1100km... Jeg ville ha bilen levert på vinterdekk, da jeg var usikker på været over Dovre og Haukeli, noe som betyr piggdekkavgift. Føret var naturligvis pent, og det hadde ikke vært noe problem å kjørt med sommerhjul. Dette er ikke jeg vandt til... Får bare håpe jeg klarer å velge rett pumpe i fremtiden. Et stopp i Berkåk(?) for å hilse på en noe nedsnødd og trist Gråtass... Med barn på tur blir det en del stopp, men på en annen side er det faktisk ganske mye som er verdt å se langs veien også. Her i Sjoa. Flott kunst på toalettet. Bilen må jo også bli avbildet selvfølgelig! Rasteplass på/ved/i Biri. Gjør seg med LED-lys. Totalt ubrukelig bilde, men det er ihvertfall en Melbourne-rød F25 X3 bak der i speilet. Enda et obligatorisk(?) stopp, Bolle-bensinstasjonen ved Espa. Bollene var gode de, men om det var så mye bedre enn andre boller er jeg usikker på. Nok et skitten-bil bildet. Fant ut det kanskje var en idé å finne en plass å sove før vi ankom Oslo, så da ble det nok en stopp for å bestille hotell. Jeg ønsket hotell med egen garasje, noe som var enklere sagt enn gjort, men fant nå et til slutt. Greit med litt aktiviteter imens... Så var vi plutselig i tykkeste Oslo. Ned verdens trangeste parkeringsgarasje. Et under at det i det hele tatt gikk. Var dessverre for opptatt med andre ting til at jeg tok bilder, men her var jeg virkelig glad jeg hadde surround-view. Ny dag og nye muligheter. Siste etappe ut fra Oslo, og da havnet jeg bak denne. Jeg så faktisk den samme bilen i Oslo i sommer også. ...og bilen blir skitnere og skitnere. En noe spesiell ekvipasje i Flatdal. Etter dette ble det ikke noe mer stopp, da femåringen sovnet, noe som heller ikke førte til flere bilder. Havnet bak denne når jeg nesten var hjemme, og den fortjente et bilde. Jeg passerte forøvrig denne på vei ut fra Oslo, så vi brukte tydeligvis ca. like lang tid. Jeg glemte dessverre å nullstille trip-computeren, så distansen stemmer ikke helt (kjørte 1120km totalt), men statistikken ser nå slik ut. Ned til Oslo gikk det forholdsvis rolig for seg i "comfort", og snittet var på 5,7 på det laveste. over Haukeli gikk det mest i "sport", og forbruket gikk derfor noe opp.
  11. 24 likes
    Jammen ikke lett å ta nattbilder av en sort bil. Men fikk nå værtfall ett blinkskudd. 😊
  12. 23 likes
    Heisann Var egentlig på jakt etter e46 M3, men så begynte jeg å se litt på e92 335i ettersom det frista med litt nyere bil. Fikk testa en kompis sin 335i og likte den egentlig veldig godt. Så egentlig ikke noe på e92 M3, siden det var utenfor budsjettet, men i et svakt øyeblikk, så begynte jeg å se litt rundt på Mobile og regna litt på avgifter... Ballen begynte å rulle og nå sitter jeg her, som fersk eier av en e92 M3 Budsjettet ble forresten sprengt... Bilen er en alpinhvit 2008 modell med et herlig, rødt interiør. Ganske så godt utstyrt med ting som DCT, EDC, M-drive, individual audio, navi pro, adaptive lykter, comfort access og masse annet kjekt, dyrt utstyr som kan gå i stykker Den kommer fra Tyskland og der skal det tas en oljeservice, i tillegg til at bakfanger skal lakkes opp igjen grunnet noen småstriper. Det ordnes slik at bilen ankommer i månedsskiftet februar/mars, ettersom jeg skal være bortreist hele februar. Jeg har allerede begynt å se på hva jeg kan gjøre med bilen og er på nippet til å bestille Megan Racing eksos. Har også lyst på en subtil frontleppe, diffuser og diverse snacks. Den er allerede senket på H&R fjærer og står på style 359 (competition) felger. Sorte nyrer og foliert tak er også på plass. Bilder er vel alltids kjærkomment, så her er noen:
  13. 22 likes
    Kunne nok bestilt der også, men jeg ville bruke noen som hadde målene fra før.. - Monterte Eonon mediaspilleren her om dagen, førsteinntrykket er veldig positivt. Digg med Dab+ radio og navigasjon, samt bluetooth streaming. Mye for pengene! Mikrofon montert så diskret som mulig Dab+ antenne montert så lite synlig som jeg klarte. Fornøyd med den. Etter å ha låst nøklene inne i bagasjerommet to ganger fant jeg ut at det var best å montere en bryter for bakluken. Må bruke nøkkelen siden CSL-luken ikke har bryter til å åpne med. Og så kom endelig fjærbeina mine. Disse har lenger stempel tilpasset air cups og 16k Swift spring og hjelpefjærer. Air cups er kjøpt fra stanceparts.com og gir 50mm løft når det trengs. Med Electronic Damper Control installert Resultatet Første test på video https://vimeo.com/201432168
  14. 21 likes
    Denne tråden er skilt ut fra "garasjetråden" min, da den plutselig ble bildeløs, og det gir litt lite mening å ha en tråd uten noen bilder... På grunn av utskillingen er muligens noen av de første innleggene litt ulogiske. ------ Nesten, men ikke helt. Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen: Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".
  15. 21 likes
    Da var endelig dagen kommet. Fikk hentet bilen i dag. Begynte jo selvfølgelig å snø i Stavanger i dag..... Men følelsen av å sette seg i en helt ny bil. Priceless . Uvant å kjøre til å begynne med, har ikke kjørt skikkelig bil på snart ett halvt år. Kjenner at det blir lange 2000km med innkjøring. Lyden fra AcSchnitzer eksosen var rå. Stor forskjell fra comfort til sport+ Bilen står på vinterdekk og er blitt kjørt på våte veier.... Så derfor skitten bil. Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert.
  16. 21 likes
    En virkelig raritet. Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne: Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.
  17. 20 likes
    Etter at jeg solgte 323n min for snart 3 år siden ( http://bimmers.no/forums/topic/685964-min-1979-323i/ ), har savnet etter en eldre BMW vært sterkt. Jeg har vært STOR Alpina-fan i over 30år nå, så dagdrømmingen har derfor dreid seg mer om bilene fra Buchloe enn de fra M GmbH. Var selvfølgelig altfor sent ute til at en E30 (B3 2.7 eller B6 2.8/3.5) skulle være innenfor økonomisk rekkevidde, og med E36 prisene på opptur, var det nå eller aldri. Jeg har brukt "noen" timer på mobile.de og autoscout24.de og var ganske nær på å hente en 1996 B3 3.2 fra Nederland, men var ikke 100% trygg på historikken, og heller ikke sikker på om jeg ville bli fornøyd med en Switchtronic-bil (automat). Så tikket det inn en sms fra en kjenning i BMW-miljøet som hadde hentet bil fra Tyskland, og jeg måtte bare dra å se på den. Bilen var til salgs, og etter en del spekulering og vurdering ble det gjort en deal, og bilen ble hentet på tirsdag Er dårlig med bilder foreløpig, men her er i allefall info på bilen; BMW/Alpina B3 3.0 Limousine (E36), nr 178 av 359 produserte Førstegangsregistrert 27.07.1994 En eier frem til april 2004 (ca 75000 km) I "privat bilsamling" (hva nå det enn måtte bety) frem til mai 2016 Importert til Norge i august 2016 Servicehistorikk Utstyr Bilen har nå straks 93000km på telleren, og det eneste å sette fingeren på er et par kantskader på felgene og steinsprut i front og litt på panseret - og egentlig synes jeg det ikke gjøre så mye; jeg liker at bilen ikke er så strøken at jeg ikke tør å bruke den. Har bare fått kjørt 150 km sålangt, men dette kjennes definitivt ut som en riktig bil for meg Legger ved bilder fra forhandler Tyskland i fjor sommer - egne bilder kommer når været tillater det..
  18. 19 likes
    Utstyrslisten ble en smule oppgradert idag, har nå fått bekreftet Competition Package av BMW individual. ble veldig giret etter å kjøre på bane. Liker ikke hjulene, men resten er krem. Competition package kort beskrevet: Power output: 450 HP 0-60 DCT: 3.8 seconds (sedan/coupe), 4.1 seconds (convertible) Tuned Adaptive M Suspension New Springs New Dampers New Anti-Roll Bars Reconfigured driving modes (Comfort, Sport and Sport+) Reconfigured Active M Differential and DSC Dynamic Stability Control Forged, machine-polished, weight-and rigidity-optimized, multi-spoke 20-inch M alloy wheels (front 9J ×20; rear10 J ×20) Mixed tires sizes (front: 265/30 R20, rear: 285/30 R20) Special lightweight M sports seats Seatbelts with woven-in BMW M stripes cap M sports exhaust system with black chrome tailpipes BMW Individual high-gloss Shadow Line exterior trim High-gloss Black finish on the BMW kidney grille, the side gills and the model badge on the tail Ny utstyrsliste: Et lite bilde av en identisk M3
  19. 19 likes
    Var i Grindafjord. Etter at jeg leste kommentarene om nyrene her tenkte jeg jeg skulle gjøre et forsøk på å bytte på lørdag, men jeg gav rett og slett opp, da jeg ikke fikk løs de nederste klipsene. Full(?) av pågangsmot prøvde meg jeg igjen på tirsdag, og dette er uten tvil den verste bilen jeg har forsøkt å bytte nyrer på. Det er totalt klin umulig å få løs de nederste klipsene uten å praktisk talt knekke hele armen. For å toppe det hele mistet jeg selvfølgelig et skrujern nedi mens jeg holdt på, så da måtte nesten nyrene ut. Etter mye om og men (og sår både her og der) fikk jeg nå endelig den ene nyren ut på et vis, for og så oppdage at skrujernet lå i et rom ved siden av, og det var bare å plukke det rett opp. Uansett, med en nyre ute gikk det i det minste greit å ta ut den andre, så da ble bilen plutselig slik: Sorte nyrer tenkte jeg på ganske tidlig, men jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle gå for originale M performance-nyrer, eller "double slat"/M5-nyrer som er ganske så inn i tiden (og som jeg har på e61-en). Tilfeldighetene skulle ha det til at det lå et sett med originale ubrukte Performance-nyrer på finn.no, så da gjorde jeg det enkelt å kjøpte disse. I tillegg er originalt originalt. Planen var egentlig å vente litt til før jeg monterte de, da jeg likte litt titan-nyrene (og det de står for), men etter å ha fått på de sorte er jeg ikke i tvil. Dette ble mye bedre etter min mening. En annen faktor er at de er helt forferdelige å ta av igjen, så det er ikke sjans i havet for at det blir noe bytting av nyrer @Thundercoil. Ellers kan jeg jo meddele at M Performance power kit virkelig er å anbefale, spesielt om man har "norgesmotor" som jeg har/hadde. Jeg syntes ikke bilen var spesielt treg fra før, men dette er en annen verden. @Blåhvitblogger nevner i sin omtale av G31 530d at Rolls Royce tidligere oppga hk og 0-100 som "tilstrekkelig", og slik føler jeg det også. Bare et lite trykk på pedalen, så er man forbi hva enn man lå bak, uten å nøle. Når det er sagt er jeg klar over at jeg ikke har en million hestekrefter, men jeg tror jeg skal klare meg veldig fint med det jeg har. Alt av papirer og dill-dall som trengs for godkjenning er også på plass (tror jeg), så må få bestilt meg time. Det eneste jeg stusset litt over var at jeg ikke fant effekten i TÜV-papirene, men jeg har kanskje ikke sett godt nok etter.
  20. 19 likes
  21. 19 likes
  22. 19 likes
    Var en tur og hentet felgene tilbake.
  23. 19 likes
    Tenkte å bytte om camberplatene foran og montere de for å stille inn litt høyde osv. Men dette var ikke bare bare når jeg skulle kombinere dette med Electronic Damper Control på toppen. For å bytte over til E46 camberplater så må jeg ha en lenger "spacer" under lageret Det fulgte med en lavere mutter for å frigi litt plass til å skru den modulen på toppen av stempelet. Men denne avstanden er like lang som spaceren under er lenger, så det gikk ikke an å få på EDC-modulen... E90 Spacer - E46 spacer - vanlig mutter - kortere mutter: Monterte derfor kort spacer og kort mutter for å teste det. 6mm klaring (venstre) mot masse klaring (høyre): Satt meg ned og tenkte litt, og resultatet ble å flytte over lageret fra E90 til E46 topp-platene. Bilen blir 1cm høyere, men det fant jeg senere ut at var like greit... Lego for voksne. Sammenligning med Bilstein coilovers: Monterte de med samme høyde som var på E92'en, og ja, den står på bukker.. Endte til slutt opp med å skru den opp 35mm opp foran. Tror det blir fint med nye felger og litt mindre dekk. Står på 245/35 nå som er litt for mye for min del. Har montert demper og fjær bak også, men har ikke fått høydejusteringen fra BWS enda, så det er ikke justert inn skikkelig enda: Satser på å få den ned bak i neste uke.
  24. 18 likes
  25. 18 likes
  26. 18 likes
  27. 18 likes
    Da har jeg etter flere år med leting endelig kjøpt meg en enebolig med en stor og god garasje. Det var den og beliggenhet/utsikt som gjorde at jeg ble alt for fristet til å la dette gå forbi. Huset er fra 1960 og trenger en god dose renovering. Så nå må det prioriteres litt mindre bil fremover. Garasjen er totalt på 61 kvm. Et lite rom/verksted på 17 kvm i andre etasje kan bli kjekt å ha 😊
  28. 17 likes
    E30meet. Da var årets høydare gjennomført med brask og bram😃 Fytte katta sier jeg 😀. Men starter fra begynnelse. I og med jeg har familie både i Sandefjord og Fredrikstad , slo vi to fluer i en smekk. Kona ville til Fredrikstad så vi ville ta båten over til Sverige kl 10 på onsdag. Etter å ha fylt litt bensin i Sandefjord , møtte jeg Freakshow og hans flotte E39 langs veien . Koslig å møte kjentfolk . Uansett så bar vi mot Terminal og ble venting. Herr og fru Sveigis på tur med hver sin datter i bil: Kona : Og med tur i 535en må ting planlegges litt. Med lav bil osv kan jeg ikke opp på hengedekk , da den bunner i knekken oppe på dekket. Men vaktene var hyggelige de og jeg havnet her: Sammen med Trailere osv 😃. Overfarten gikk perfekt og i og med jeg var blant de første som kom ut , fikk jeg parkert i Strømstad og kunne se min stressede kone lete etter parkeringsplass 😀😀: Etterhvert som vi fikk handlet og det nærmet seg innsjekking , så skilte våre veier og etterhvert var på Rudskogen . Innskjekking skulle jo være kl 18 Meeen dette ble tatt kl 20: Altså pga noe greier kom vi oss ikke inn før kl 21 men da gikk det på skinner. Vogn ble satt på plass og en herlig gjeng var samlet for grill og prat . Når man våkner opp tidlig på torsdag morgen og du hører rusing/testing av blodtrimmede Bmwer , da tror du at du er i himmelen helt til lyden blir overdøvd av noe helt spesielt.... En lyd som var så sinna, så intens, så fryktelig fryktinngytende at hårene reiste seg , og hva kunne dette være? Jo dette galskapet her: M1 helt enkelt. Det svevet i denne er det sykeste jeg har hørt . Den overdøver alt som var der og gikk jo som et uver. Og ikke nok med det, var jo Prinz Leopold fra Bayern som kjørte . 74 år og kjørte som bare det . Perfeksjonisme: Dagene ble fyllt med flotte biler og hærlige mennesker. En flott gammel Bmw: En Nydeilig m3: Og jeg må si jeg var imponert over ferdighetene til disse som var ute og lekte. Fy flate å flinke: Jeg hadde jo med meg datteren på dette og hun koste seg masse . Og når man er i ungdommen som hun er jo e30 m3 det feteste. Og det tippet over for henne da hun kunne være med en særdeles hyggelig kar så mye hun ville . Hun har ikke landet enda 😃. Hun fikk og tilbud om å være med Morty i sin e28 helt til hun så hvordan han kjørte . Pappa , jeg tør ikke allikevel😃. Morty , du er rå på å kjøre , fy fader 😀 Traff jo masse folk fra Bimmers som jeg pratet med , tok noen pils med . Perfekte mennesker med masse humor og godhet. Er det rart at jeg elsker dette miljøet? Her var så mye biler at jeg kun fikk tatt noen få : Stolt datter med kompisen min sin B10: Kunne tatt hundre til men var aaaaaltfor opptatt med å se og snakke med folk .😃 Men så over til min bil Det var et grusomt kaos da vi kom så jeg droppet utstilling iår desverre . Men den fungerte perfekt og når den var fremme på plassen der vi campet , var det mange som kom bort til meg og sa de fulgte meg her og på FB , noe som var meget gøy og inspirerende😀. Her står den etter en liten tur til Fredrikstad: Så tilslutt må jeg faktisk være litt ydmyk overfor meg selv. Jeg kjøpte et grønt vrak for 5 årsiden. Jeg vet at folk hånflirte av meg og tenkte , Gud for en idiot ... Nå 5 år senere kan jeg kjøre ut blant alle disse nydelige bilene på Rudskogen . Den er ikke strøken og mye småpusling her og der, allikevel ble jeg ikke vinket bort fra køen som jeg fikk beskjed å følge . Ja , jeg er faktisk litt stolt kjenner jeg. Hvem hadde trodd dette? Husk at den kunne vært spiker men isteden er den her blandt andre flotte Bmwer: Igjen takk til alle som jeg snakket med og var på treff med .😃 Famtastiske alle sammen 😀😀
  29. 17 likes
    Så var det denne tiden av året igjen. For en god stund siden så fikk jeg en tanke og den tanken har forfulgt meg i en lang stund, vokst seg til en ønskedrøm over tid. Dette resulterte i at jeg i en lang periode har fulgt med på det norske markedet og europeiske markedet etter den drømmebilen. Men det visste seg å ikke være så lett å få tak en slik en fornuftig pris, da prisene på disse bilene har snudd og er på vei oppover for gode eksemplarer. Men jeg forsatte å følge med og nå og da poppet det opp noen fornuftig priset muligheter på markedet. Så for noen uker siden fikk jeg napp på en total renovert bil i Nederland og var i dialog med selger. Og vi hadde vel landet på en ca pris også. Jeg og @havers planla en kjøretur ned til Nederland for å se på bilen samt ta den med tilbake til Norge. Men ved et under så fikk jeg tips fra en bekjent som jobber på Konghelle om en som muligens skulle selge tilsvarende bil i Norge med god og kjent historikk. Og den bekjente kunne gå god for meg at eier av den aktuelle bilen tar godt vare på bilene sine. Så noen dager før vi skulle kjøre ned til Nederland ringte jeg denne personen og spurte høflig om bilen hans. Og hvorvidt han ville selge den, svaret var i utgangspunktet nei. Men etter å ha pratet litt og så kunne jeg få lov til å se på bilen og prøve den hvis jeg ville. Så et møte ble avtalt og jeg møtte ham med Z3 min. Dette ble et meget veldig velykket møte og en avtale ble inngått. Som jeg tro begge parter er veldig fornøyde med. Selger er foresten veldig hyggelig fyr og medlem i samme klubb som meg. (Dette var noen dager før Z3 min ble lagt ut til salg, for de av dere som følger tråden). Men det var noen mangler ved bilen (slitedeler) og disse måtte først fikses. Slik at bilen skulle bli overlevert til meg i teknisk god stand. I dag ble den store dagen for min del da bilen endelig ble overlevert hjem til meg. Så BMW familen her på tunet har vokst med en 97 Z3 M Roadster. Noen bilder hører vel til (beklager dårlige bilder, men ble litt sent): Får vel si litt om bilen, rent teknisk så er den i veldig god stand. Utseendemessig så bærer den preg av å ha blitt brukt og trenger en del TLC for å bli bra. Den er ikke på langt nær så ille som 2.8'ern var når jeg fikk den. Men lakken er har en del steinsprut som bør tas tak i. Bilen er ikke vinterkjørt og ser veldig bra ut under. Den har ganske bra utstyrsliste til å være en Z3 M, den har både cruise kontroll og elektrisk tak. Noe mer en det var det vel ikke mulige å velge ved kjøp disse nye Akkurat denne farge komboen er det laget 11 stk ( av 3557 produserte Z3M, farge komboen er: ARKTISSILBER METALLIC (309) med LEDER WALK NAPPA/GRAU (Q6TT) ) Denne har S50 motoren (321Hk) og jeg har ikke funnet noen symptomer på vanos problemer. Samt at den svake bakenden er allerede har blitt reparert og forsterket (en svakhet ved disse bilene). Mods som på bilen, eller så er den orginal: AC Schnitzer RS adjustable suspension (montert av en tidligere eier, utrolig god å kjøre på) AC Schnitzer eksos anlegg (forrige eier) Hamann roll hoops Ellers så fikk jeg med orginalt eksos anlegg, AC Schnitzer short shift + en del andre mindre mods deler. Planen min med bilen er vel først og fremst å gå over den teknisk og etterhvert få den i presentabel stand på lik nivå som 2.8'ern. Den trenger som sagt en kjærlighet når det gjelder utseende og jeg er ikke så glad i chrome, så det blir nok litt "black" jobbing på den også.
  30. 17 likes
    For snart to år siden satt jeg å skrev en lignende post, da om den nye e91 325i vi hadde kjøpt. Vi var blitt en familie på 4, og min gamle e46 ble for liten. Dere som har fulgt med på tråden om vår e91 har sikkert plukket opp at den er solgt til en herremann her inne på forumet og vi har handlet en "ny" bmw. Historien er ganske lik, vi utvidet familien til 5 med ei lita jente før jul. Jeg skjønte fort når vi skulle ha en til at grombilen ble for liten for fem, spesielt siden to av de kom til å trenge barnestoler i noen år. Vi valgte for så vidt å vente med å handle bil, men det var ikke noe særlig for 9 åringen å sitte imellom barnestolene så vi måtte ofte kjøre uten henne når vi skulle handle. Har vært utrolig fornøyd med 325en, gjort mye med den og blitt glad i den som man ofte blir når man er slik som meg. Selv om salget var vemodig er jeg glad for at bilen blir tatt godt vare på videre. Dere som har lest den forrige tråden min har sikkert lest litt om begrunnelsen for biltypen. F34, Gran Turismo som den heter er ikke den mest populære, grunnet en kontroversiell utforming. Ikke noe å legge skjul på, rumpa er stor. Ikke like stor som på 5 serie GT, men er en bil som har mye "haters". Hadde prøvd F11 med barnestoler noe som gjorde at den måtte utelukkes. Testet så ut 225xe i fall den kunne være stor nok. Den har et bredt baksete, men var ikke lang nok i kupeen for å være komfortabel på langkjøring. Tittet så på 2 serie Gran Tourer, en biltype ala Ford Smax. Ikke akkurat den mest inspirerende bilen, men ønsket ikke å bytte merke. Det var jo neste mulighet. Ford Mondeo stasjonsvogn eller Skoda Superb, de ville være stor nok. Men på vei ut av Bmw i Bodø sa selgeren at jeg måtte sitte i GTen. Da fikk jeg en åpenbaring! For en plass! Det var bakseteplass omtrent tilsvarende 7-serien, bredt baksete, og svært bagasjerom! Ding ding ding, jeg fant bilen! Dette var for noen måneder siden, siden fulgte jeg med på finn hver dag. Hadde egentlig mest lyst på 320i, men med andre kriterier som xdrive og krok til en grei penge så var de svært få og omtrent ingen hadde msport. Etter en stund dukket det opp en med webasto, den eneste av GTene på finn som hadde det. Dette var en diesel, men hadde alt av annet utstyr som vi trengte. Han hadde også lagt ved bilder av en test av 3 serie sedan, stasjonsvogn, gt, 4 serie coupe, gran coupe, x3 og x4. Prisen var for høy for oss, men sendte han allikevel melding om bilen. Og lurte på om han kunne sende meg testen. Det kunne han ikke, for han hadde rotet bort bladet.. Tiden gikk, og en mandags morgen kom jeg på jobb og så han hadde senket prisen slik at den ble veldig aktuell. Han hadde det for øvrig travelt med å få den solgt, siden han skulle ha ny bil som ventet en og en halv uke senere. Heldigvis ordnet alt seg, vi fikk solgt bilen fort da vi hadde avtalt salg på den så snart vi fant bil men hadde egentlig sett for meg et par måneder til før den ble overtatt av ny eier. Bilen var utstyrt med xdrive, elektrisk hengerfeste, msport, sportsautomat, skinnseter, navipro, dab+, hifistereo, elektrisk bakluke (standard på GT, men deilig å ha!), adaptiv cruise control og webasto for å nevne noe. At selgeren hadde kallenavn Vaskekjell var jo for øvrig tillitsvekkende! Et par riper som må rubbes, men ellers bare vaskeriper på bilen. Ser frem til en grundig polering til våren! Noen lånte bilder fra annonsen inntil jeg får tatt noen skikkelige bilder selv. Er ikke akkurat sesong for ren bil her oppe nå.. På bildet over er førersetet trukket helt bak! Utstyrsliste for dere utstyrsfriker Type3Y51 Model320d Xdrive - EUR Development CodeF34 ChassisSAT SteeringLL Doors4 EngineN47T Displacement2.00 Power135 DrivetrainALLR TransmissionAUT ColorBlack Sapphire Metallic - 475 UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW Production PlantDINGOLFING Production Date2014-01-18 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2V5 19"lt/aly Wheels Doublespoke 598/mt 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 598 M 216 Servotronic Servotronic 225 Standard Suspension Serienfahrwerk 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier 322 Comfort Access System Komfortzugang 337 M Sport Package M Sportpaket 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information 6AP Remote Services Remote Services 6AR Internet Internet 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6S4 Language Version Swedish Sprachversion Schwedisch 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 843 Engine Design Motorauslegung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz
  31. 17 likes
    Denne bilen kjøpte jeg i går. Er en BMW 3-Serie 316i M-Sport
  32. 17 likes
    Da er vårens runde med vokspåleggelse unnagjort.
  33. 17 likes
    Tenkte jeg kunne skrive litt info om bilen (beklager dobbelpost, dere får heller rapportere meg ). Som dere sikkert har skjønt er dette en X4 xDrive30d i fargen Melbourne-rød. Videre her den sort Nevada skinninteriør, 19" style 622 felger og sportsautomat (standard med denne motoren). Jeg vil selv påstå at bilen er ganske greit utstyrt: S223 Electronic Damper Control (EDC) S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access P337 M Sports package S3AC Trailer coupling S3AG Reversing camera S3AT Roof rail, aluminum, satin finish S403 Glass roof, electrical S420 Sun protection glazing S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S459 Seat adjuster, electric, with memory S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss S508 Park Distance Control (PDC) S534 Automatic air conditioning S536 Auxiliary heating S544 Cruise control with brake function S552 Adaptive LED headlight S563 Light package S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AG Lane-change warning S5AS Driving Assistant S5DL Surround View S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon Surround Sound system S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AP Remote Services S6AR Internet S6NS Convenience phone, expanded Smartphone S6UH Traffic Information S8TH Road sign detection Jeg har fjernet endel av "linjefyllet" og uthevet et par ting jeg setter litt ekstra pris på. Av utstyr den mangler er det ikke så veldig mye, men det irriterer meg litt at den bare har driving assistant-pakken, og ikke driving assistant plus som også gir active cruise-kontroll. Jeg tviler sterkt på det blir aktuelt å ettermontere noe slikt, men det er noe jeg gjerne skulle hatt. Ellers så lar ikke oppvarmet ratt seg kombinere med lane departure warning (ganske teit, da BMW klarer dette på andre modeller), så det har den heller ikke. Av andre ting så mangler TV-funksjon og lukeparkeringsassistent (sikkert mer også, men det er dette jeg har lagt merke til). Ellers har jeg endelig fått vasket den, byttet over til sommerhjul, samt byttet ut skiltplaten bak til en bedre en. Gjenstår fortsatt å fjerne den foran, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der, da jeg helst vil fjerne hele skiltholderen.
  34. 17 likes
  35. 17 likes
    Regner med at det ble siste "langtur" for i år. Ble en søndagstur på ca. 25 mil med tilhørende godt driv på så og si bilfrie smale og svingete veier Bli jo litt kult dette bildet.
  36. 17 likes
    DA er det en milepæl i prosjektet! Tråkket til i helga og lakkerte hele bilen fra topp til tå! Lakkerte over lista først, som planlagt. Det gikk såpass smooth at jeg tok sjansen på å lakkere hele bilen under lista også i en operasjon. Ble veldig fornøyd med resultatet, fikk bra finish og kun et par små sig. En del støv her og der, men det fikser jeg senere med litt triks jeg har sett på Youtube. Høvler ned støvkornet med en liten skarp firkant, og polerer opp etterpå. Hele bilen skal jo uansett "buffes" før jeg monterer lister osv. Her er jeg psyket og klar til dyst! Her er basen lagt over lista, uten klarlakk. På disse bildene ser man godt hvordan gummilistene er løftet opp for å slippe lakk innunder. Brukte tynn papp (plakater fra jobben :-)) som jeg stakk under lista og festet med tape. Får kjøpt det som et ferdig produkt, men enkelt å lage selv. Her er tre lag klarlakk kommet på, og da ser det litt blankere ut. Da var det bare å fjerne maskeringa. Tofarget E9 Så maskerte jeg motsatt. La på ekstra papir ettersom plasten kan ha en lei tendens til å slippe fra seg baselakkstøv som forurenser klarlakken. Man får kjøpt spesiell plast hvor baselakken fester seg skikkelig, men jeg brukte billig Biltemaplast. Samme prosedyre her med baselakk (et lett strøk, to tyngre, et lett strøk) og klarlakk (et lett strøk, to tyngre) Når man sprøyter klarlakk blir det temmelig tåkete inni teltet. Det gjør at det blir vanskelig å se skikkelig hvordan lakken legger seg. Flere lyskilder, helst lysstoffrør med gitter, som reflekterer i overflata og enda bedre avsug må til hvis jeg skal hellakkere en annen gang. Her er første strøket med klarlakk på plass. Så etter ytterligere to strøk ble det slik. Så satte jeg litt varmluft på. Klarte å få opp temperaturen i teltet til 37 grader. SÅ ENDELIG UT AV GARASJEN I ENSFARGET BLÅ! Så da er det verste gjort føler jeg. Var veldig spent på om jeg skulle få til lakkeringen på en skikkelig måte, og det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Da skal bilen få stå litt i ro til høsten kommer. Må sanke litt poeng på hjemmefronten, og vise meg litt inne i huset også. Har dessuten den engelske pasienten som skal brukes litt. Da rydder jeg sammen lakkboksen for siste gang på en stund!
  37. 16 likes
  38. 16 likes
    Føler jeg er i mål med OEM+-utseende på E90 nå. Style 191 fra X3 og 3D-style frontleppe montert.
  39. 16 likes
    Og vips, så fikk man montert M-Performance kit, KW V1 og Vossen VFS2 med Michelin Pilot Super Sport dekk!
  40. 16 likes
    Etter mye frem og tilbake med valg av bil så hadde jeg egentlig endt opp med to valg, E92 M3 eller bestille ny F36 420i. Men så begynte jeg å se på E46 M3 og kom over en ombygd M3 som ikke var langt unna der jeg bor som jeg aldri hadde sett før (!). Prøvekjørte den og ble egentlig frelst, så da gjenstod det egentlig bare å bli enig om pris. Føler at jeg får mye mer "bang for the buck" med denne kontra E92 M3. Tenkte å lage en tråd for å dokumentere det jeg evt. gjør med bilen. Bilen er opprinnelig en 320i fra 1999, som er godkjent bygget om til 2002 M3 med motor og drivverk som var gått 70.000km ved ombygging. Av en eller annen grunn ble instrument satt til 0km når bilen var bygget om, så dette viser nå ca 33.000km (mens reell km er ca 103.000km). Ønsket egentlig ikke SMG, men etter å ha prøvd det litt syns jeg det var gøy. Kort om bilen: - Lemansblå lakk - Cinnamon interiør - SMG - Milltek eksos (godkjent i vognkort) - Bilstein coilovers (godkjent i vognkort) - Diverse carbon-deler Bilen har noen flere "feil" enn jeg forventet så dette skal utbedres i løpet av vinteren. Bla. er interiøret litt mer slitt enn jeg forventet og termostaten er mest sannsynlig låst åpen da temperaturen ligger litt lavt ved rolig kjøring. Planene er ikke helt bestemt enda, utenom nye felger og coilovers da de ikke går noe særlig lavere enn det som er nå. Har også lyst å bytte ut CSL-luken med en original eller en som ser lik ut som original. Syns det ser renere ut uten "listen" til skiltlys og knapp. Er heller ikke så glad i carbon, så det er mulig de detaljene blir lakkert blank sort. Litt bilder:
  41. 16 likes
  42. 16 likes
  43. 16 likes
    Måtte sjekke klokka om det var rett dato Det var det! Gratulerer med dagen!
  44. 16 likes
    Vi sjekker ut av The Classy Hotel Flott by altså! Gull! Stylish frokost/hotellområde Småtøff maskin Vi gikk mot noen ååletrange gater! Skikkelig kos Hun var jo ikke skummel.. Denne var koseligere Kjempekoselig plass På motorveien igjen Sjekker eksosen etter en toalettpause Ready to roll! Tilbake på Scandinavian Park Harryhandel-time Stort sett kaffe og vin Pluss noe snop til @awt Flensburg! Hirtshals! Fått seg noen myggstikk Fjordland når kveldsen akkuratt. Oioi! Da var vi på plass i køen Kjøyr ombord! Parkering rett ved inngangen 3 mann på 0,4-manns lugar var noe trangt, men vi fikk det til Utsikt om kvelden. Utsikt om morgenen Legger til kai Og der var vi pigade hjemme igjen Helt vannvittig morsom tur! Superkjekke folk også Takk for turen! Vi må jo avslutte med stil! Her er noen bilder av bilen fra Nürburgring-kjøringen
  45. 16 likes
    Det er mulig du synes det er en tragisk holdning og det beklager jeg, men for meg med flere er mye av gleden og gløden med modellen borte. Når man blir bombardert med meldinger til alle døgnets tider fordi enkelte forventer og tror at man er et døgnåpent leksikon og det blir postet hallo, hallo!! og hallo!?!? fordi man ikke svarer midt på natten skjønner man hvor "skapet står" hos en del av eierne. Når det eneste fokuset er å ha lavest mulig bil som skraper borte i hver minste kant, kappe fjærer, ha smalest mulig dekk på bredest mulig felger, samt fjerne både DPF og bakpotte for å erstattet med 3,5" rakrør og smakløs dieselstuss - ja, da begynner vi å snakke litt Volvo 240-vibber her. Folk vil gjerne at vi (vi som har forsket og drevet med litt ettermonteringer) deler all kunnskap gratis, og griner på nesen av en 500-lapp for koding og diagnostisering. Det brukes tid og energi på å prute ned prisen en 50-lapp og verdien i hjelpe man får ses ikke i det hele tatt. For meg forsvinner lysten og gleden på modellen (det er sikkert en kombinasjon av at jeg har eid bilen i seks år og sånn sett opplevd et generasjonsskifte på modellen) og bilmerket (det har nok mer med alt rotet BMW driver med, og all de-premiumifiseringen de holder på med - for å sette det litt i perspektiv betaler man faktisk like mye for en Maserati Ghibli med 3,0d og 272hk som en ett år nyere 520d/525d) når det blir slikt, men om andre synes det er topp - vær så god. Hver sin lyst sier nå jeg.
  46. 16 likes
  47. 16 likes
    Driver på med montering av diverse saker og ting. Pusser og gnikker etterhvert som jeg plukker gamle og nye deler frem igjen fra hyllene de ble lagt på for lenge siden. Grillen er på plass på ene siden, milepæl. Takluka er klar for montering, har lagt klar skinner og alt. Det elektriske går smooth og fint. Da er det ikke så lenge før det bare er interiøret som står igjen. Fikk noen bilder av han karen jeg kjøpte Recarosetene av, og som trekker om baksetene. Da skjønner jeg at det var smart å sette bort den jobben. Noe slikt hadde jeg aldri klart. Så nå må jeg få farget gulvteppet sort (blått i dag), og lagt det på plass. Om noen har tips til produkter som er bra til å farge teppet med, er jeg klar for tips.
  48. 16 likes
  49. 16 likes
    Dag 5 I dag var det dagen for å kjøre nordover igjen, men vi hadde litt tid på oss så da dro vi opp til Ringwerk Her ligger greina di fra i går kveld Magne! (Ja det gikk så vilt for seg utpå natta der) Aldri vært her før når det har vært så mye liv og røre, er pga DTM En kamuflert AMG, sikkert en sinna en også... Her inne skal du lete lenge etter en Leaf.... Komplett modell av Nurburgring under glassgulvet her, tøft Her sto det jo noen helt greie biler X5M ser bare så bad ass ut, grommeste SUVen man kan få spør du meg.. En eller annen moped... Litt råning i Adenau mens vi venter på de andre for avreise Så ble det egentlig en kjapp transportetappe nordover mot Hamburg hvor hotellet lå Vel fremme og trygt parkert under bakken Dag 5 Så var det hjemreise, retning Flensburg for å handle Burgunderød E93 med svarte stålfelger og brunt skinninteriør...skjønner ikke at det går an Så var vi tilbake på danske motorveier, fortsatt strålende vær Fremme i Hirtshals så måtte vi bare slå ihjel litt ledig tid på stranda, å herje litt her var jo nesten like gøy som resten av turen Måtte ha en liten fotoshoot Så gikk det som det måtte gå med A8en, dekk vrengt av felg. Sleit litt med at jekken seig ned i sanden, men ett par Donald pocket under så gikk det greit... måte bare grave litt plass under under hjulet også... Så måtte bilene vaskes, spyles godt under for sand Det kom en Norsk Ferrari 550 Maranello også, alle grombiler man ser nord for Aalborg er som regel Norske ...og når man snakker om grombiler. Denne bilfrakteren kom kjørende med 3x Porsche 918 Spyder, 2x Ferrari 488, G65 AMG og RS6......og jadda..alle hadde de Norske skilter Aldri før har det vel vært flere hestekrefter samlet i Hirtshals Og med det så var turen over for denne gang, nok en fantastisk tur. Gleder meg allerede til neste år
  50. 16 likes
    Fikk tatt noen bilder av bilen i våres. På tide å legge dem ut kanskje. Bildene er tatt av karen som tar bilder for oss på jobben:) Relativt mye bedre kontra hva jeg får til med et kamera... Selv om location ikke er knall!