Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 11/19/16 in all areas

  1. 36 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Da var bilen hentet på Welt. Sykeste opplevelsen når det kommer til kjøp av bil. og bilen er helt syk! Fremme i Wien nå. Poster litt på instagram underveis for de som har det. @ frodedale Lager et lite reisebrev når jeg er hjemme igjen på søndag.
  2. 34 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Har kommet hjem med bilen, og levert den inn til Jæger Sentrum for få den registrert og tatt første service på 2000km. Gleder meg til å få prøve den uten restriksjoner. Inntrykket så langt er at bilen er fantastisk god å kjøre, og utseendemessig kunne jeg ikke blitt mer fornøyd. Interiøret hadde jeg ikke sett fargen på før, så var litt spent på det. Her kommer et lite reisebrev fra turen. Har aldri laget noe sånt før, så det får bli som det blir. Stort sett mobilbilder også, siden jeg hater å gå rundt med speilreflekskamera. Onsdag Stod opp kl 5 og reiste til flyplassen med en kompis. Reiserute Flesland - Gardermoen - Munchen. Når vi landet i Munchen gikk vi rett til taxiene, og flaks for oss var den en F01 740d som stod fremst. Alle taxiene her har beige folie, men dørkarmene avslørte at den var Moonstone Silver. Og god plass var det! Siden vi var på hotellet kl 13 fikk vi ikke rommet med en gang, så vi la fra oss bagasjen og spaserte 2km gjennom Olympiaparken og bort til Welt. Fikk unnagjort papirarbeidet med en gang og valgte å ta 3-retters middagen før vi gikk videre rundt og så på bilene som var utstilt på Welt og museet. Fabrikkturen var dessverre stengt den uken så det får jeg ta igjen en annen gang. San Marino blå 7-serie Speed Yellow M4, Java Green M4 og Mineralgrå M2 Tok mange bilder på museet, men gidder ikke legge ut alle her da det blir for mye. Men her er to høydepunkt: Rundet av dagen med en gravert nøkkelring som var gitt som gave fra BMW. Torsdag Endelig var dagen her. Våknet vel halv 6 - lys våken... Sjekket inn og spiste frokost mens jeg ventet på min tur. Gøy å se navnet mitt på listen. Signerte gjesteboken med min fantastiske håndskrift.... Haha Såååå.. Var det min tur - Claudia fulgte oss bort i en heis som kun hadde ett valg - ned til en egen lounge. Trodde jeg skulle få se bilen når døren ble åpnet, men den var gjemt bak en vegg. Vi satt oss ned i sofaen og så startet showet - skikkelig "filmmusikk" samtidig som veggen og bilen roterte rundt. Først litt lys, og så full belysning. Jeg ble helt tom for ord og satt bare med et stort glis. Det var satt av 90 minutt for hele sesjonen, men etter å ha fått en gjennomgang av bilen og sett på det meste så var jeg spennklar for å kjøre. Etter ca 40 minutter var det gått.. Utenfor Welt Deilig følelse å sette seg i en helt ny bil - spesielt en M. Kjørte ut av byen og satt kursen mot Wien. Pitstop på bensinstasjon for å kjøpe noe drikke og "Autobahn vignette" for Østerrike. Hadde vi sett litt mer på kartet så hadde vi tatt turen via Salzburg for å få kjørt litt i Alpene. Vi fant fort ut at vi kom til å kjøre langs alpene hele veien. Fremme i Wien var bilen allerede gått 450km. Livredd for parkeringsbulker fant jeg en parkering helt i enden. Wien er en veldig fin by med mye fin arkitektur. Vi gikk gjennom parken med Belvedere-palasset blant annet. Fredag Kjørte videre gjennom Tsjekkia og videre til Berlin. Her var det veldig mye trafikk og det førte til at vi ble styrt rundt Praha av navigasjonen. Planen var å stoppe i Praha for en lunch, men vi ble så forsinket at vi bare kjørte videre. Ny "vignette" for Tsjekkia Det ble ikke tid til noe lengre stopp i Tsjekkia - mye køkjøring Passerte de første 1000 Tanking - en av mange Fremme i Berlin rundet bilen 1150km. Det var garasje der, men den var hinsides bratt og full av spor etter biler som hadde skrapt over kanten - så det tok jeg ikke sjansen på (selv om fronten er høy som et fly). Valgte derfor å la bilen stå ute. Vi parkerte kl 18, så det ble ikke mye tid her. Det så ut som en fin by - det lille vi fikk med oss. Under middagen snudde været fra sol til regn og torden, så vi ble passelig våte på vei hjem i shorts og t-skjorte... Haha.. Lørdag Dette ble den lengste dagen mtp kjøring. Startet kl 8 og satt kursen mot Hirtshals. Vi hadde flaks denne dagen, da vi kjørte forbi en kjedekollisjon og en bilbrann som skapte store køer. Disse var begge i motgående kjørefelt. Pitstop på burger king Var også innom Scandinavian-Park i Flensburg, men glemte å ta bilder der. Greit å benytte sjansen til å handle billig øl. Fremme i Hirtshals var det innom tollen og levere fra oss dokument, og en kjapp avspyling med insektsfjerner. I køen inn på båten havnet jeg foran en X5 M50d. Lekker bil det også! Søndag Ankomst Bergen. Her var tollkontoret stengt, så fikk et skjema og beskjed om å komme tilbake innen en uke. Så da var det bare å sette kursen hjem de siste 30km og vaske bilen skikkelig. - Var innom tollen igjen idag og fikk ordnet resten av papirarbeidet. Bilen ble levert til Jæger Sentrum etterpå for registrering og førstegangsservice. På vei til Jæger rundet bilen 2000km - perfekt planlagt. Alt i alt en fantastisk opplevelse og en flott tur. Welt-levering anbefales på det varmeste!
  3. 33 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    På tide å slippe katta ut av sekken. Det nærmer seg to uker siden kjøpskontrakt ble undertegnet, så tenkte å lage en tråd. Planen var import, men etter 5 måneder med kikking uten at det gav noen må ha-følelse tok jeg kontakt med forhandler. Fikk god hjelp og en god pris, dog ble budsjettet sprengt for å si det mildt. I og med at jeg ønsket manuelt gir og San Marino blå lakk var det vanskelig å finne, spesielt siden jeg også ville ha brunt interiør. 2018 F80 M3 LCI 2 Høydepunkter fra utstyrslisten: Individual San Marino Blå lakk Individual Amaro brunt skinn inkl. dashbord Competition package Manuell gir Adaptive LED Comfort access Ryggekamera Navigasjon proff Head up display Harman/Kardon Hifi Remote services BSI 5år/60.000km Komplett utstyrsliste er vedlagt lenger nede. Tror det er mer som er standard på 2018 mod kontra de tidligere. Lyspakke, PDC o.l. var inkludert allerede. Har med vilje valgt bort hjelpemidlene som assisted parking, surround view, lane change osv., da dette er noe jeg ikke ser behovet for. Adaptivt understell er også valgt bort pga at det blir oppgradert understell uansett. Ellers har jeg bestilt med sorte Performance sideventiler og nyrer. High kick spoiler, diffuser og frontleppe er allerede på vei i posten. Skal hente bilen på Welt den 17. August, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og glede seg. Litt konfiguratorbilder i ventetiden... Og et inspirasjonsbilde: Utstyrsliste:
  4. 31 points
    God kveld, og long time no see, kan man vel trygt si. (Selv om man innimellom sniker litt innom). Jeg har stykkevis og delt, vært på utkikk etter E46 M3 den siste tiden. Første gang var etter jeg solgte F31 i fjor, men da rakk jeg ikke kjøpe den jeg ville ha, og endte opp med en F11. Der følte jeg meg ikke særlig hjemme, så den ble etterhvert solgt igjen, og før salg ble det startet aktivt å lete etter E46 M3. Hadde egentlig noen kriterier, men samtidig var de ikke spikra. Som man ofte gjør når man er hjernevaska av BMW, så tilbringes ubrukelig mye tid på div fora og sider, for å lete etter noe man vil ha. Denne gangen var intet unntakt, og FINN ble vel jevnlig oppdatert en del ganger pr time. Var også innom forumet her, men det var lite å finne sånn egentlig..............men noe var det. Som mange av dere kanskje husker, så forlot -Roger- oss i fjor. Det minnes jeg som en trist tid, da jeg var så heldig å få bli kjent med Roger. Først gjennom myyyyyye prat her på forumet, videre på facebook-chat til alle døgnets tider, om løst og fast (mest BMW, og mye E30), og til slutt så møttes vi på E30meet i 2014, samt i 2015. Inntrykket han hadde gitt via d store internett var ikke dårligere "live", for å si det slik. En flott veldig flott fyr, og det tror jeg dere andre som husker han husker han som også.! I alle fall, så var det noe som dukket opp i mitt viden søk etter M3. Tråden om bilen til Roger dukket opp, og der var det skrevet at bilen ble vurdert til salg. I respekt for det som ble skrevet i det innlegget, så gikk jeg litt bakveien for å skaffe litt info, og tok kontakt med en kamerat av Roger, som i bunn og grunn viste det jeg lurte på. Resten fant jeg ut selv ved å oppsøke historikk. Det gikk et lite "denne skal jeg ha" i meg da jeg begynte å gjøre meg kjent med bilen. Mye av dette var for å ta bilen til Roger videre, faktisk. Heldigvis, så ble dette såpass seriøst, og jeg var "handleklar", og for et par friturer siden, så gikk hjemreiseflyet ikke hjemover, men til Bergen for å overta bilen. Det angrer jeg ikke på! I tillegg hadde jeg hatt et par oppegående karer til å se på bilen for meg, dog var flybilletten allerede bestilt før de kom med tilbakemelding om bilen Litt historikk på bilen: I utgangspunktet en norsksolgt M3, men i 2007(?) eller var det 2010(?) så ble det norske chassiet påkjørt, og kondemnert. Ifb med oppbygging, ble det hentet et tysk org chassi, produsert i 2003, der vitale deler fra den norske kræsja bilen ble flyttet over til. Alt av historikk og papirer ifb med dette står i en perm, med saksnummer fra Statens Vegvesen. Har også sjekket opp alt ifb med innkallinger via BMW på begge chassi, og der er alt på stell, og motor som står i har byttet de vitale delene som er en svakhet på S54 Videre har jeg kontrollert bilen så godt jeg kan for subframe disaster, og heller ikke der kunne jeg finne noe, heldigvis. Det eneste rent teknisk er en lyd i bakstilling som med all sannsynlighet er slakke i diff, som er standard på disse Motor og gir har passer 103.000km og hatt fin serviceintervall. Ellers har den: -Blitt lakkert opp fra svart til Singapore Grey fra F10 M5 -SMG -AC Schnitzer Coilover i vognkort -Zito 8,5-9,5x19 skrever i vognkort med 225.40.19 og 265.30.19. (Har dog 235.35.19 foran nå, men nye Michelin Supersport 4s eller hva de het, ligger klart til neste sesong. - Ac Scnitzer eksos -OEM CSL Bakluke -Facelift LED baklykter rød/sort Og jeg har etterhvert montert: -Chrome ringer rundt sorte nyrer -OEM blinklys foran -GS DTM-look carbonleppe E46 M3 er en bil jeg trives veldig i. Jeg har, som mange vet, kun hatt tafatte små dieselbrennere (foruten en småtrimma S4 for 10 år siden), så å få en bil med bensin og kraft var veldig moro! 343hk river jo ikke akkurat skinnet av pølsa, men for min del en artig bil å kjøre! Faktisk ble det en liten tur på bane her sist fritur, for første gang for min del. Ikke så stor bane, men akkurat passe stor for en fersking, og akkurat veldig lite biler på banen tiiiidlig på treffet, slik at man ikke ble jakta på av de med null hemninger og biler som kun brukes på bane En artig opplevelse:) Jeg har ikke veldig store planer for bilen, men snart står det ferdig garasje for vintere, så litt småplukk er det jo alltids man kan pusle med. Nye bremser er en av tingene som skal gjøres på den til neste sesong. Andre felger er også plana Litt usikker på om jeg liker AC Schnitzer-stussene nok til å beholde de, eller om det blir byttet ut til 2x2 runde utblås. Skinnet og interiør generelt skal få en heftig rens og rengjøring. Men alt dette blir vel kosearbeid innimellom oppfiksing av garasjen, der det blir verksteddelen som blir prioritert først Har naturlig nok hatt med meg kameraet på noen kjørerturer, så her er litt bilder av bilen Takk for oppmerksomheten.
  5. 30 points
    sydenfareren

    M4 San Marino Blå

    Da var endelig tiden kommet for en ny drøm til å gå i oppfyllelse. Jeg har siden jeg så bilder av M4 en for første gang hatt lyst på en. Har sittet og følgt med på forum og i media siden den ble lansert. Så i fjor bestemte jeg meg for å gjøre virkelighet ut av drømmen. Så i oktober i fjor gikk jeg til Bavaria i Stavanger. Satt ned med en selger og konfigurerte bilen akkurat som jeg ville ha den. For en følelse!! Hadde en E92 335I manuell fra før. Dette var N54 motoren, så den var pumpet opp til ca 390Hk og 550Nm. Hadde den bilen i 6år, var kjempefornøyd. Regner med at denne heller ikke vil skuffe meg....Fikk prøve en M3 de hadde inne på Bavaria, og den virket mye hissigere en 335 en. Og nå nesten 5 mnd etter bestilling er den kommet til forhandler. Nå er det bare den siste klargjøring og koding som gjenstår. Samt montering av litt knask Jeg gikk for en individual farge som egentlig er en M6 farge. Har alltid hatt lyst på blå bil. Elsker LeMans blå. Fant en farge som heter San Marino Blå. Hadde bare sett bilder av denne fargen på ett par biler, og en liten prøve ute hos Bavaria. Den fargen så helt rå ut i mine øyne. Det var aldri aktuelt å velge automat kasse. Jeg skal ikke bruke bilen frem og tilbake til jobb, så det var uaktuelt. Dette skal være en bil vi kjører på tur i. Av utstyr så blir det : -sort merino skinn -Elektriske seter -Ryggekamera -Adaptive LED lys -Regn/lys sensor -Navi Profesional -Lys pakke -Alarm -Trafikk info -Dab+ -Remote service -Service avtale -+++ Har også frekt meg til med litt Mperformance: -Sorte nyrer -Karbon splittere -Leppe, lakkert i bilens farge -Sorte side ventiler -Karbon spoiler -Karbon diffuser -Karbon speilhus Og i tillegg har jeg kjøpt: -20" Bcforged felger -Karbon sideskjørt -AcShnitzer Eksos -AcSchnitser Fjærer Og så litt bilder
  6. 29 points
    Fahad

    Min F82 M4 med Vossen felger

    Her kommer det en tråd om bilen min! Endte opp med en 2015 M4 istedenfor. Gikk for alpinhvit farge med kabontak. Føler at jeg ikke hadde X6en lenge nok til å gå lei av hvit farge 😀 Planen var å importere en F80 M3 i noen uker før jeg ombestemte meg. Dette her er faktisk noe av det sykeste jeg har kjørt! En skikkelig grom bil for BMW entusiaster! Bilen har gått 20 000 km, og er nesten som ny. Jeg ville ha en med lav km og med det riktige utstyret. Den er som ny innvendig, men utvendig trengte den litt lakk korrigering. Jeg bestilte time hos heinejs fra detailersclub.no og ble enige om å ta en runde med maskin og to lag med voks, så nå er den som ny utvendig også Ekstrautstyr: - M Dct med Drivelogic - Adaptiv M understell - Adaptiv LED lys - HUD - M Drivers Package - Driving Assistent - HK lydanlegg - Elektriske seter med minne - Dab+ - Lys pakke - Ryggekamera - Navi Pro +++ Bilen skal få full M Performance styling. Har bestemt meg for å kjøre med originale felger, og heller bruke spacere. De felgene kler bilen veldig godt synes jeg. Planen er å beholde bilen i kanskje litt over 1 år, og gå for en i8 neste gang Legger ut noen bilder som heinejs har tatt
  7. 28 points
  8. 28 points
    Ble bra med nye skiltene
  9. 28 points
    johnja

    M3 149/500

    Noen dager er bedre enn andre
  10. 26 points
    fupsaker

    F80 M3 San Marino blå

    Skjønner du prøver å være konstruktiv, men å mene at noen, ferdig diskutert har dårlig smak og lite greie på bil fordi de velger å gjøre om litt på bilen sin for at de selv synes den er finere, faller på sin egen urimelighet. Man står da fritt til å gjøre med bilen det man ønsker, ved å gjøre den så unik som mulig. Og det er godt mulig den aldri vil se en bane fra innsiden slik den er nå, da eier kanskje har andre behov enn den fleste. Konstruktiv kritikk er ikke i mine øyne å mene at noen har dårlig smak og lite greie på bil, det skal være takhøyde for det meste her inne, men slike kommentarer kan forumet greie seg uten, selv om alle har rett til sin mening. Bare legg vekk holdninger som setter folk i den imaginære båsen du selv laget ved å skrive noe slikt. Vi her inne respekterer alles mening, uavhengig av hvor dum man synes andre er. Og som Frode fint skriver selv: Han gjør det for å tilfredsstille seg selv og ikke oss andre, men det er jaggu fint at andre liker det han gjør med bilen også, det er det som skaper et flott mangfold av folk her inne.
  11. 26 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Her er et utvalg av bildene @Thundercoil tok igår. følg han gjerne på instagram @drivemediaphotography
  12. 26 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Tok litt interiørbilder før idag da det var overskyet og fint lys inni bilen. Etterpå klødde det sånn i fingrene til å begynne på bilen, så da ble den originale leppen fjernet og følgende montert: High kick spoiler leppe Lakkerte reflektorer Blank sort diffuser BMS Chrome enderør Syns dette gjorde utrolig mye med hekken.
  13. 26 points
    Frode D

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Ettersom jeg ikke er så glad i carbon, solgte jeg CSL-luken av carbon og kjøpe en OEM CSL-luke. Syns denne er mye finere siden man ikke har den listen til skiltlys og bryter. CSL-luken leveres egentlig uten verktøyholderen, så det ble litt kutting for å få den på plass. Kunne selvfølgelig kjøpt et nytt innertrekk, men har lyst å ha verktøyet med meg. Valgte å kjøpe OEM E90 LED-skiltlys, så måtte dermed lage en overgang for å koble det til. Endelig fått tak i M-emblem til rattet. Det ble ødelagt når jeg lakkerte nedre del sort (var grått før). Fikk også vasket bilen og trilla den ut av garasjen for noen bilder. :thumbup:
  14. 25 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Litt bilder
  15. 25 points
    johnja

    Ny bil

    Herlig😎😎
  16. 25 points
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Da er jeg mer eller mindre i mål med prosjektet, og har allerede hatt mange fine turer med bilen. Siste prikken over i-en ble satt i dag da jeg fikk satt på felgene, ferdig lakkerte, og senket bilen ned til den høyden jeg hadde sett for meg. Med 245/45-16 bak og 225/50-16 foran er det ikke plass til et sigarettpapir noe sted. Det subber ikke annet enn ved full sving. Jeg vurderer dog å sette fremdekkene bak, og montere 205/55-16 foran for litt mindre voldsomt preg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å kjøre MYE!
  17. 25 points
    Frode D

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Har justert høyden litt og endte opp med dette her. Trenger hjulstilling og en tur til karosseriarbeid for å fikse hjulbuene bak nå.. Innerskjermene er gjort på en jalla måte der innerskjermen er festet innerst i profilen på hjulbuen. Så mister ca 2cm plass til dekk/felg. Dette skal fikses. Byttet blinklyspærene til noen som er chrome-belagt også. Før: Etter: Og så litt bilder:
  18. 24 points
    Bayerfan

    Min 650i cupe

    Hei Jeg har vært innom flere typer biler. Svenske/Engelske/Tyske/Japanske/Amerikanske, små/store/lave/høye. De siste årene har jeg endt opp med BMW, og nå var jeg ute etter en komfortabel og kraftfull cruiser. Så jeg endte opp med denne F13 650i cupe som jeg er veldig godt fornøyd med. 650 decoding.pdf
  19. 24 points
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  20. 24 points
    Takk skal dere ha. Jeg kunne godt tenkt meg sorte rails, men usikker på om folie vil fungere, da jeg faktisk kommer til å benytte takbøyler på de. Får se litt hvilke muligheter som er der. Tenkte jeg skulle prøve å lage et lite hentereisebrev. Ikke det mest spennende, da bilen tross alt var i Norge, men likevel. Normalt har jeg og @magneten vært med hverandre når vi har kjøpt biler, men akkurat denne gangen ble han etterlatt til fordel for en fem år gammel jente med Frost trillekoffert. Planen var egentlig å reise noen dager tidligere, men måtte utsette det litt. Tror det var det beste også, da vi nå unnslapp påsketrafikk både på fly og vei, samt at vi nå reiste kvelden før slik at vi kunne ta det litt mer med ro. Dette var forøvrig første gang 5-åringen var i et fly, så det var jo litt stas. Etter en kort mellomlanding i Oslo gikk turen til Trondheim og Værnes Lufthavn. ...hvor det ble overnatting og togtur til Verdal neste morgen. Ble dessverre lite bilder her, men bilen stod der den skulle stå, og nøklene ble mine. Klar for en liten kjøretur på 1100km... Jeg ville ha bilen levert på vinterdekk, da jeg var usikker på været over Dovre og Haukeli, noe som betyr piggdekkavgift. Føret var naturligvis pent, og det hadde ikke vært noe problem å kjørt med sommerhjul. Dette er ikke jeg vandt til... Får bare håpe jeg klarer å velge rett pumpe i fremtiden. Et stopp i Berkåk(?) for å hilse på en noe nedsnødd og trist Gråtass... Med barn på tur blir det en del stopp, men på en annen side er det faktisk ganske mye som er verdt å se langs veien også. Her i Sjoa. Flott kunst på toalettet. Bilen må jo også bli avbildet selvfølgelig! Rasteplass på/ved/i Biri. Gjør seg med LED-lys. Totalt ubrukelig bilde, men det er ihvertfall en Melbourne-rød F25 X3 bak der i speilet. Enda et obligatorisk(?) stopp, Bolle-bensinstasjonen ved Espa. Bollene var gode de, men om det var så mye bedre enn andre boller er jeg usikker på. Nok et skitten-bil bildet. Fant ut det kanskje var en idé å finne en plass å sove før vi ankom Oslo, så da ble det nok en stopp for å bestille hotell. Jeg ønsket hotell med egen garasje, noe som var enklere sagt enn gjort, men fant nå et til slutt. Greit med litt aktiviteter imens... Så var vi plutselig i tykkeste Oslo. Ned verdens trangeste parkeringsgarasje. Et under at det i det hele tatt gikk. Var dessverre for opptatt med andre ting til at jeg tok bilder, men her var jeg virkelig glad jeg hadde surround-view. Ny dag og nye muligheter. Siste etappe ut fra Oslo, og da havnet jeg bak denne. Jeg så faktisk den samme bilen i Oslo i sommer også. ...og bilen blir skitnere og skitnere. En noe spesiell ekvipasje i Flatdal. Etter dette ble det ikke noe mer stopp, da femåringen sovnet, noe som heller ikke førte til flere bilder. Havnet bak denne når jeg nesten var hjemme, og den fortjente et bilde. Jeg passerte forøvrig denne på vei ut fra Oslo, så vi brukte tydeligvis ca. like lang tid. Jeg glemte dessverre å nullstille trip-computeren, så distansen stemmer ikke helt (kjørte 1120km totalt), men statistikken ser nå slik ut. Ned til Oslo gikk det forholdsvis rolig for seg i "comfort", og snittet var på 5,7 på det laveste. over Haukeli gikk det mest i "sport", og forbruket gikk derfor noe opp.
  21. 24 points
    Jammen ikke lett å ta nattbilder av en sort bil. Men fikk nå værtfall ett blinkskudd. 😊
  22. 23 points
    Heisann Var egentlig på jakt etter e46 M3, men så begynte jeg å se litt på e92 335i ettersom det frista med litt nyere bil. Fikk testa en kompis sin 335i og likte den egentlig veldig godt. Så egentlig ikke noe på e92 M3, siden det var utenfor budsjettet, men i et svakt øyeblikk, så begynte jeg å se litt rundt på Mobile og regna litt på avgifter... Ballen begynte å rulle og nå sitter jeg her, som fersk eier av en e92 M3 Budsjettet ble forresten sprengt... Bilen er en alpinhvit 2008 modell med et herlig, rødt interiør. Ganske så godt utstyrt med ting som DCT, EDC, M-drive, individual audio, navi pro, adaptive lykter, comfort access og masse annet kjekt, dyrt utstyr som kan gå i stykker Den kommer fra Tyskland og der skal det tas en oljeservice, i tillegg til at bakfanger skal lakkes opp igjen grunnet noen småstriper. Det ordnes slik at bilen ankommer i månedsskiftet februar/mars, ettersom jeg skal være bortreist hele februar. Jeg har allerede begynt å se på hva jeg kan gjøre med bilen og er på nippet til å bestille Megan Racing eksos. Har også lyst på en subtil frontleppe, diffuser og diverse snacks. Den er allerede senket på H&R fjærer og står på style 359 (competition) felger. Sorte nyrer og foliert tak er også på plass. Bilder er vel alltids kjærkomment, så her er noen:
  23. 23 points
  24. 22 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Stille her om dagen. Jeg bestilte nye, svarte bolter til Futuraene - og da innså jeg hvor stor fargeforskjell det er på senter og kant. Kantene har mye dypere gråfarge. Det resulterte i at sentrene ble sendt til Østfold Felgteknikk for å få et strøk pulverlakk. Kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kommer til å irritere meg over fargeforskjellene. Har troen på at svarte detaljer vil bli en fin touch på felgene - samt litt forskjell fra slik Harald hadde de på sin F36. For noen uker siden var jeg med en fotograf og tok litt bilder av bilen på en lokasjon jeg har siklet på lenge. Ulempen var at dette var midt i veien - så det var endel irriterte folk som mistet 20 sekunder av livet sitt. Ble meget fornøyd med bildene. Første gang jeg har fått rigg-bilde, så det var gøy! Skal sies at de første bildene ble tatt i skumring og rigg-bildet i mørket. Sjekk gjerne de andre bildene hans. facebook.com/EAGFoto instagram.com/e_dobbel_d
  25. 22 points
    Spontan kveldstur over Trollstigen i dag. Bortimot ingen trafikk og fine forhold gjorde sitt til at gliset gikk hele veien rundt!
  26. 22 points
    Jan Christian Huus

    Min G31

    Da er bilen endelig på plass
  27. 22 points
    Frode D

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Kunne nok bestilt der også, men jeg ville bruke noen som hadde målene fra før.. - Monterte Eonon mediaspilleren her om dagen, førsteinntrykket er veldig positivt. Digg med Dab+ radio og navigasjon, samt bluetooth streaming. Mye for pengene! Mikrofon montert så diskret som mulig Dab+ antenne montert så lite synlig som jeg klarte. Fornøyd med den. Etter å ha låst nøklene inne i bagasjerommet to ganger fant jeg ut at det var best å montere en bryter for bakluken. Må bruke nøkkelen siden CSL-luken ikke har bryter til å åpne med. Og så kom endelig fjærbeina mine. Disse har lenger stempel tilpasset air cups og 16k Swift spring og hjelpefjærer. Air cups er kjøpt fra stanceparts.com og gir 50mm løft når det trengs. Med Electronic Damper Control installert Resultatet Første test på video https://vimeo.com/201432168
  28. 21 points
    sluquet

    Min 2018 M2 (Update: vinterhjul montert)

    Da var tiden kommet og M2 står i garasjen. Bestilte i februar og fikk bilen levert i går, kan trygt si at overgangen fra 1996 Audi A4 som jeg har lånt mens jeg har ventet er enorm. Fargen er mineral gray metallic, synes det er en fin forandring fra de tre siste BMW-ene mine som alle var black sapphire. 18" M4-hjul som vinterdekk. Blir far snart så har valgt en perfekt familiebil (fruen er litt uenig). Ikke så mye planer for bilen annet enn å levere den på lakkbehandling / beskyttelse neste helg, og kjøre pent under innkjøringsfasen. Satser på å ha kjørt de 2000 km den skal kjøres inn før vinterdekkene kommer på. Utdrag fra utstyrslisten: M Performance grill M Performance sidedeksler S248ASteering wheel heater S2MKAM double-clutch transmiss. w/Drivelogic S302AAlarm system S322AComfort access S3AGAReversing camera S420ASun protection glazing S430AInterior/outside mirror with auto dip S431AInterior mirror with automatic-dip S459ASeat adjuster, electric, with memory S4MCAInterior moldings Carbon Fibre S507APark Distance Control (PDC), rear S521ARain sensor S544ACruise control with brake function S552AAdaptive LED headlight S563ALight package S5ACAHigh-beam assistant S5ASADriving Assistant S609ANavigation system Professional S674AHi-Fi System Harman Kardon S6NWAPhoning with wireless charging S6WDAWLAN Hotspot S760AHigh gloss shadow line Litt mobilbilder:
  29. 21 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Høsten er her Fotograf: EAG Foto
  30. 21 points
    Walkabout

    Svarte N klistremerker skilt. ett must!

    Når skal folk vokse fra seg trenden med å rakke ned på alt man ikke selv liker? Det er så mye annet man kan diskutere på et forum, men akkurat å bruke hersketeknikker for rakke ned på andres subjektive oppfatninger burde man avstå fra
  31. 21 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Det har vært litt stille her om dagen pga jobb. Men litt småting er bestilt: 3mm spacere og bolter - for å få Futura over bremsene bak. TPMS-sensorer og tilhørende 8mm ventiler til Futura. Kabel til å kode litt mer enn det Carly kan. Har kodet litt med Carly: Fjerne lyd på beltevarsling. Start/stop deaktivert. Active Sound deaktivert. Lys i dørhåndtakene i revers. Skulle justere lysstyrken på Angel Eyes i park-modus men dette fant jeg ikke. Prøvde også å åpne eksosventilen permanent (den står lukket på tomgang og åpner ved gasspådrag) og kommer nok til å kjøpe en modul for å holde denne åpen. Carly holder den åpen i max 10 min. Kjekt med litt mer lyd Tønnene til Futura har jeg også fått, men den ene var det produksjonsfeil på så har returnert den og får tilsendt en ny en. God service hos Felgen Garage. Her ser dere de to tønnene lagt oppå hverandre for sammenligning.... ----------- Og så litt flere bilder fra shooten med @Thundercoil aka Drive Media Photography
  32. 21 points
    Denne tråden er skilt ut fra "garasjetråden" min, da den plutselig ble bildeløs, og det gir litt lite mening å ha en tråd uten noen bilder... På grunn av utskillingen er muligens noen av de første innleggene litt ulogiske. ------ Nesten, men ikke helt. Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen: Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".
  33. 21 points
    Saltkjelen

    BMW F90 M5 Leak!

    ..og årets klovn er herved titulert, gratulerer! I motsetning til visse andre, evner jeg å se kvaliteter hos andre bilmerker enn bare BMW også. BMW er ikke verdens beste bil, de gjør ufattelig mye dumt, men likevel gir de den aller beste totalpakken av normale biler i mine øyne. Forhåpentligvis evner de å ta til seg kritikken fra entusiastforumer og gjør produktet enda bedre over tid. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor nitrist det må være å delta på et hjernevasket saueforum hvor alle nikker og steiler i kåtskap av ekstase for hver minste lille ting favorittprodusenten lager. For øvrig; all den tid du laget en konto for å skrive her, ble du også medlem blant idiotene her inne. Dette til orientering.
  34. 21 points
    Som noen kanskje ser(?) så er det øverste en speilkappe. Her har jeg vært en skikkelig copycat, og kopiert @740AV til punkt og prikke. Jeg er faktisk usikker på om dette er noe jeg hadde kommet på hadde vært mulig om han ikke hadde gjort dette. Uansett, det er altså snakk om speildeksler fra F85/F86 X5/X6 M. Klok av skade leverte jeg dekslene til lakkering med en gang jeg hentet de, ellers så er det stor fare for at de hadde ligget i garasjen i minst et halvt år. Dekslene fikk lakk, og da er det ikke annet å gjøre enn å (de)montere. (plutselig fra passasjersiden, da jeg glemte å ta tilsvarende bilde fra førersiden) Original speilramme til venstre, ny til høyre. Disse leveres i blank sort, og trenger derfor ikke å lakkeres. Original speilkappe til venste, ny til høyre. Og speilet plutselig på plass. Relativt enkel jobb, vil tippe det gikk ca. 10 minutt på hver side. Fra innsiden. Ikke den vinkelen det tar seg best ut fra. ...og et heller dårlig oversiktsbilde. Ikke så veldig stor forandring, men likevel noe som skiller seg litt ut.
  35. 21 points
    sydenfareren

    M4 San Marino Blå

    Da var endelig dagen kommet. Fikk hentet bilen i dag. Begynte jo selvfølgelig å snø i Stavanger i dag..... Men følelsen av å sette seg i en helt ny bil. Priceless . Uvant å kjøre til å begynne med, har ikke kjørt skikkelig bil på snart ett halvt år. Kjenner at det blir lange 2000km med innkjøring. Lyden fra AcSchnitzer eksosen var rå. Stor forskjell fra comfort til sport+ Bilen står på vinterdekk og er blitt kjørt på våte veier.... Så derfor skitten bil. Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert.
  36. 21 points
    awt

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    En virkelig raritet. Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne: Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.
  37. 20 points
    runstra

    Min M550i G30

    Endelig er ventetiden over 👍🏻Bilen er nå på plass hos Bavaria. Gleder med til henting til uka. Litt snodig sak : Hadde bestilt M-Performance carbonleppe. Når Bavaria skulle bestille denne fikk de beskjed om at det ikke gikk å bestille og montere da den ikke hadde bestått kollisjonstesten for M550 ?.. syntes dette hørtes veldig rart ut men selgeren viste meg e-post fra BMW sentralt som bekreftet dette. Hadde kanskje blitt litt mye uansett så nå blir det ikke noe ekstra plast/Carbon. Ser fram til å nyte lyden...
  38. 20 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Tusen takk, Jørgen! Det er absolutt en drøm som går i oppfyllelse. Forstår at noen vegrer seg, men alt er jo reversibelt. Litt annerledes om jeg skulle til med poppa skjermbreddere eller noe i den duren. Tusen takk! Kjekt å høre at du liker fargekombinasjonene. --- Har vært en tur på kurs i Stavanger denne uken. Måtte selvfølgelig møte @sydenfareren for å sammenligne bilene. Jeg stjal jo tross alt fargen hans. Jeg tror vi begge ble litt overrasket over hvor forskjellige bilene er, selv om de er relativt like. Det ble relativt mørkt ganske fort, så det ble ikke rare bildene vi fikk tatt, og desverrre bare med mobil. Men men. Kjekt var det uansett, og møtte flere andre fjes fra bimmers
  39. 20 points
  40. 20 points
  41. 20 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Takker! Har tatt litt bilder idag på museet og på Welt, lager nok et sammendrag når jeg kommer hjem. - Det formelle ble unnagjort idag, og jeg fikk nøkkelringen med valgfri inngravering. Valgte etternavn selv om jeg så andre hadde modelltype. Imorgen skjer det
  42. 20 points
    Orjan

    Min 1994 Alpina B3 3.0

    Etter at jeg solgte 323n min for snart 3 år siden ( http://bimmers.no/forums/topic/685964-min-1979-323i/ ), har savnet etter en eldre BMW vært sterkt. Jeg har vært STOR Alpina-fan i over 30år nå, så dagdrømmingen har derfor dreid seg mer om bilene fra Buchloe enn de fra M GmbH. Var selvfølgelig altfor sent ute til at en E30 (B3 2.7 eller B6 2.8/3.5) skulle være innenfor økonomisk rekkevidde, og med E36 prisene på opptur, var det nå eller aldri. Jeg har brukt "noen" timer på mobile.de og autoscout24.de og var ganske nær på å hente en 1996 B3 3.2 fra Nederland, men var ikke 100% trygg på historikken, og heller ikke sikker på om jeg ville bli fornøyd med en Switchtronic-bil (automat). Så tikket det inn en sms fra en kjenning i BMW-miljøet som hadde hentet bil fra Tyskland, og jeg måtte bare dra å se på den. Bilen var til salgs, og etter en del spekulering og vurdering ble det gjort en deal, og bilen ble hentet på tirsdag Er dårlig med bilder foreløpig, men her er i allefall info på bilen; BMW/Alpina B3 3.0 Limousine (E36), nr 178 av 359 produserte Førstegangsregistrert 27.07.1994 En eier frem til april 2004 (ca 75000 km) I "privat bilsamling" (hva nå det enn måtte bety) frem til mai 2016 Importert til Norge i august 2016 Servicehistorikk Utstyr Bilen har nå straks 93000km på telleren, og det eneste å sette fingeren på er et par kantskader på felgene og steinsprut i front og litt på panseret - og egentlig synes jeg det ikke gjøre så mye; jeg liker at bilen ikke er så strøken at jeg ikke tør å bruke den. Har bare fått kjørt 150 km sålangt, men dette kjennes definitivt ut som en riktig bil for meg Legger ved bilder fra forhandler Tyskland i fjor sommer - egne bilder kommer når været tillater det..
  43. 20 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Utstyrslisten ble en smule oppgradert idag, har nå fått bekreftet Competition Package av BMW individual. ble veldig giret etter å kjøre på bane. Liker ikke hjulene, men resten er krem. Competition package kort beskrevet: Power output: 450 HP 0-60 DCT: 3.8 seconds (sedan/coupe), 4.1 seconds (convertible) Tuned Adaptive M Suspension New Springs New Dampers New Anti-Roll Bars Reconfigured driving modes (Comfort, Sport and Sport+) Reconfigured Active M Differential and DSC Dynamic Stability Control Forged, machine-polished, weight-and rigidity-optimized, multi-spoke 20-inch M alloy wheels (front 9J ×20; rear10 J ×20) Mixed tires sizes (front: 265/30 R20, rear: 285/30 R20) Special lightweight M sports seats Seatbelts with woven-in BMW M stripes cap M sports exhaust system with black chrome tailpipes BMW Individual high-gloss Shadow Line exterior trim High-gloss Black finish on the BMW kidney grille, the side gills and the model badge on the tail Ny utstyrsliste: Et lite bilde av en identisk M3
  44. 19 points
    Sendte avgårde følgende epost til Bavaria Lillestrøm i dag. Ønsker å dele det her også for makan til topp service har ikke jeg opplevd før. Viktig at slike positive opplevelser også deles. Min epost: Til ledelse Bavaria Lillestrøm: I dag var jeg uheldig. Kanskje jeg skal legge til at jeg var uaktsom og sløv, men som sagt til slutt veldig uheldig. Jeg og min bedre halvdel hadde hentet en tilhenger full av IKEAs fineste utvalg og skulle til å kjøre hjemover da tilhengerfestet på X6´en falt av. Tilhenger og tilhengerfeste ble liggende igjen midt i krysset uten at noen andre trafikanter ble rammet. Det viste seg at det var en grunn til at jeg ikke hadde fått ut nøkkelen av det avtagbare hengerfestet; det var ikke satt riktig i. Jeg ringte først til Bavaria Oslo, men de virket ikke å skjønne problemet og mente at jeg måtte booke time. Dette fremsto som et veldig dårlig alternativ all den tid hengeren sto midt i et kryss med en halv stue stablet inni. Min bedre halvdel mente at vi skulle ringe til Bavaria Lillestrøm for å høre om dere hadde noen bedre tips. Som sagt så gjort. Kundemottak hadde en helt annen tilnærming enn kollegene i Oslo og tok kontakt med en hyggelig og kunnskapsrik mekaniker. «Kom inn med en gang så skal vi nok fikse det» var holdninger hos dere. Jeg lot min bedre halvdel stå igjen i et kryss på Kalbakken som tilhengervakt og satte kursen til dere. Jeg kom inn til kundemottak og da visste dere med en gang hva det gjaldt og hentet den samme mekanikeren jeg hadde snakket med. Jeg var så stresset på dette tidspunktet at jeg ikke fikk med meg navnet hans, men han hadde skjegg. Han sa at dette sikkert skyldtes rust/smuss og rattet bilen inn på verkstedet. 15 minutter senere kom han ut med bilen og hadde fikset sakene. Jeg takket så mye for hjelpen, sendte en SMS til tilhengervakten og fisket frem bankkortet. Mekanikeren sa at det ikke var noe å betale for - det var bare å kjøre! Nå håper jeg at han ikke får noen problemer for sin rause holdning!! Deres ansattes holdning til en kunde i nød og evne til å fikse dette uten forhåndsavtale og uten å ta dere betalt for det medfører at jeg kommer til å formidle dette til alle andre BMW-eiere og bilentusiaster. Jeg kommer definitivt til å bruke dere for service. Så tenker jeg at Toyota med sitt "OKYAKU – SAMA ICHIBAN» kan ha noe å lære av dere også. En ganske lang epost som jeg håper dere formidler til kundemottak og ikke minst til den pragmatiske og svært serviceinnstilte medarbeideren på verkstedet.
  45. 19 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Da har man montert 15mm spacer foran og 10mm bak. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe det, men jeg fant noen brukte fra Burger Motorsport inkl. bolter i nærområdet, så da klarte jeg ikke å dy meg. Det ble betraktelig bedre.
  46. 19 points
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå

    Nå modifiserer ikke jeg biler for å tilfredstille andre enn meg selv, så du får mene det du vil. Men hvis du ikke liker det, syns jeg heller du kan komme med konstruktiv kritikk enn å slenge inn en kommentar på nivå med noe som kunne kommet fra en 12-åring.
  47. 19 points
    6000km unna Norge.
  48. 19 points
  49. 19 points
    Da var endelig dagen kommet
  50. 19 points
    Frode D

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Var en tur og hentet felgene tilbake.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00