Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 04/23/16 in all areas

  1. 29 likes
    Da var endelig tiden kommet for en ny drøm til å gå i oppfyllelse. Jeg har siden jeg så bilder av M4 en for første gang hatt lyst på en. Har sittet og følgt med på forum og i media siden den ble lansert. Så i fjor bestemte jeg meg for å gjøre virkelighet ut av drømmen. Så i oktober i fjor gikk jeg til Bavaria i Stavanger. Satt ned med en selger og konfigurerte bilen akkurat som jeg ville ha den. For en følelse!! Hadde en E92 335I manuell fra før. Dette var N54 motoren, så den var pumpet opp til ca 390Hk og 550Nm. Hadde den bilen i 6år, var kjempefornøyd. Regner med at denne heller ikke vil skuffe meg....Fikk prøve en M3 de hadde inne på Bavaria, og den virket mye hissigere en 335 en. Og nå nesten 5 mnd etter bestilling er den kommet til forhandler. Nå er det bare den siste klargjøring og koding som gjenstår. Samt montering av litt knask Jeg gikk for en individual farge som egentlig er en M6 farge. Har alltid hatt lyst på blå bil. Elsker LeMans blå. Fant en farge som heter San Marino Blå. Hadde bare sett bilder av denne fargen på ett par biler, og en liten prøve ute hos Bavaria. Den fargen så helt rå ut i mine øyne. Det var aldri aktuelt å velge automat kasse. Jeg skal ikke bruke bilen frem og tilbake til jobb, så det var uaktuelt. Dette skal være en bil vi kjører på tur i. Av utstyr så blir det : -sort merino skinn -Elektriske seter -Ryggekamera -Adaptive LED lys -Regn/lys sensor -Navi Profesional -Lys pakke -Alarm -Trafikk info -Dab+ -Remote service -Service avtale -+++ Har også frekt meg til med litt Mperformance: -Sorte nyrer -Karbon splittere -Leppe, lakkert i bilens farge -Sorte side ventiler -Karbon spoiler -Karbon diffuser -Karbon speilhus Og i tillegg har jeg kjøpt: -20" Bcforged felger -Karbon sideskjørt -AcShnitzer Eksos -AcSchnitser Fjærer Og så litt bilder
  2. 28 likes
    Noen dager er bedre enn andre
  3. 26 likes
    Ettersom jeg ikke er så glad i carbon, solgte jeg CSL-luken av carbon og kjøpe en OEM CSL-luke. Syns denne er mye finere siden man ikke har den listen til skiltlys og bryter. CSL-luken leveres egentlig uten verktøyholderen, så det ble litt kutting for å få den på plass. Kunne selvfølgelig kjøpt et nytt innertrekk, men har lyst å ha verktøyet med meg. Valgte å kjøpe OEM E90 LED-skiltlys, så måtte dermed lage en overgang for å koble det til. Endelig fått tak i M-emblem til rattet. Det ble ødelagt når jeg lakkerte nedre del sort (var grått før). Fikk også vasket bilen og trilla den ut av garasjen for noen bilder. :thumbup:
  4. 24 likes
    Har justert høyden litt og endte opp med dette her. Trenger hjulstilling og en tur til karosseriarbeid for å fikse hjulbuene bak nå.. Innerskjermene er gjort på en jalla måte der innerskjermen er festet innerst i profilen på hjulbuen. Så mister ca 2cm plass til dekk/felg. Dette skal fikses. Byttet blinklyspærene til noen som er chrome-belagt også. Før: Etter: Og så litt bilder:
  5. 24 likes
    Jammen ikke lett å ta nattbilder av en sort bil. Men fikk nå værtfall ett blinkskudd. 😊
  6. 23 likes
    Takk skal dere ha. Jeg kunne godt tenkt meg sorte rails, men usikker på om folie vil fungere, da jeg faktisk kommer til å benytte takbøyler på de. Får se litt hvilke muligheter som er der. Tenkte jeg skulle prøve å lage et lite hentereisebrev. Ikke det mest spennende, da bilen tross alt var i Norge, men likevel. Normalt har jeg og @magneten vært med hverandre når vi har kjøpt biler, men akkurat denne gangen ble han etterlatt til fordel for en fem år gammel jente med Frost trillekoffert. Planen var egentlig å reise noen dager tidligere, men måtte utsette det litt. Tror det var det beste også, da vi nå unnslapp påsketrafikk både på fly og vei, samt at vi nå reiste kvelden før slik at vi kunne ta det litt mer med ro. Dette var forøvrig første gang 5-åringen var i et fly, så det var jo litt stas. Etter en kort mellomlanding i Oslo gikk turen til Trondheim og Værnes Lufthavn. ...hvor det ble overnatting og togtur til Verdal neste morgen. Ble dessverre lite bilder her, men bilen stod der den skulle stå, og nøklene ble mine. Klar for en liten kjøretur på 1100km... Jeg ville ha bilen levert på vinterdekk, da jeg var usikker på været over Dovre og Haukeli, noe som betyr piggdekkavgift. Føret var naturligvis pent, og det hadde ikke vært noe problem å kjørt med sommerhjul. Dette er ikke jeg vandt til... Får bare håpe jeg klarer å velge rett pumpe i fremtiden. Et stopp i Berkåk(?) for å hilse på en noe nedsnødd og trist Gråtass... Med barn på tur blir det en del stopp, men på en annen side er det faktisk ganske mye som er verdt å se langs veien også. Her i Sjoa. Flott kunst på toalettet. Bilen må jo også bli avbildet selvfølgelig! Rasteplass på/ved/i Biri. Gjør seg med LED-lys. Totalt ubrukelig bilde, men det er ihvertfall en Melbourne-rød F25 X3 bak der i speilet. Enda et obligatorisk(?) stopp, Bolle-bensinstasjonen ved Espa. Bollene var gode de, men om det var så mye bedre enn andre boller er jeg usikker på. Nok et skitten-bil bildet. Fant ut det kanskje var en idé å finne en plass å sove før vi ankom Oslo, så da ble det nok en stopp for å bestille hotell. Jeg ønsket hotell med egen garasje, noe som var enklere sagt enn gjort, men fant nå et til slutt. Greit med litt aktiviteter imens... Så var vi plutselig i tykkeste Oslo. Ned verdens trangeste parkeringsgarasje. Et under at det i det hele tatt gikk. Var dessverre for opptatt med andre ting til at jeg tok bilder, men her var jeg virkelig glad jeg hadde surround-view. Ny dag og nye muligheter. Siste etappe ut fra Oslo, og da havnet jeg bak denne. Jeg så faktisk den samme bilen i Oslo i sommer også. ...og bilen blir skitnere og skitnere. En noe spesiell ekvipasje i Flatdal. Etter dette ble det ikke noe mer stopp, da femåringen sovnet, noe som heller ikke førte til flere bilder. Havnet bak denne når jeg nesten var hjemme, og den fortjente et bilde. Jeg passerte forøvrig denne på vei ut fra Oslo, så vi brukte tydeligvis ca. like lang tid. Jeg glemte dessverre å nullstille trip-computeren, så distansen stemmer ikke helt (kjørte 1120km totalt), men statistikken ser nå slik ut. Ned til Oslo gikk det forholdsvis rolig for seg i "comfort", og snittet var på 5,7 på det laveste. over Haukeli gikk det mest i "sport", og forbruket gikk derfor noe opp.
  7. 23 likes
    Heisann Var egentlig på jakt etter e46 M3, men så begynte jeg å se litt på e92 335i ettersom det frista med litt nyere bil. Fikk testa en kompis sin 335i og likte den egentlig veldig godt. Så egentlig ikke noe på e92 M3, siden det var utenfor budsjettet, men i et svakt øyeblikk, så begynte jeg å se litt rundt på Mobile og regna litt på avgifter... Ballen begynte å rulle og nå sitter jeg her, som fersk eier av en e92 M3 Budsjettet ble forresten sprengt... Bilen er en alpinhvit 2008 modell med et herlig, rødt interiør. Ganske så godt utstyrt med ting som DCT, EDC, M-drive, individual audio, navi pro, adaptive lykter, comfort access og masse annet kjekt, dyrt utstyr som kan gå i stykker Den kommer fra Tyskland og der skal det tas en oljeservice, i tillegg til at bakfanger skal lakkes opp igjen grunnet noen småstriper. Det ordnes slik at bilen ankommer i månedsskiftet februar/mars, ettersom jeg skal være bortreist hele februar. Jeg har allerede begynt å se på hva jeg kan gjøre med bilen og er på nippet til å bestille Megan Racing eksos. Har også lyst på en subtil frontleppe, diffuser og diverse snacks. Den er allerede senket på H&R fjærer og står på style 359 (competition) felger. Sorte nyrer og foliert tak er også på plass. Bilder er vel alltids kjærkomment, så her er noen:
  8. 22 likes
    Kunne nok bestilt der også, men jeg ville bruke noen som hadde målene fra før.. - Monterte Eonon mediaspilleren her om dagen, førsteinntrykket er veldig positivt. Digg med Dab+ radio og navigasjon, samt bluetooth streaming. Mye for pengene! Mikrofon montert så diskret som mulig Dab+ antenne montert så lite synlig som jeg klarte. Fornøyd med den. Etter å ha låst nøklene inne i bagasjerommet to ganger fant jeg ut at det var best å montere en bryter for bakluken. Må bruke nøkkelen siden CSL-luken ikke har bryter til å åpne med. Og så kom endelig fjærbeina mine. Disse har lenger stempel tilpasset air cups og 16k Swift spring og hjelpefjærer. Air cups er kjøpt fra stanceparts.com og gir 50mm løft når det trengs. Med Electronic Damper Control installert Resultatet Første test på video https://vimeo.com/201432168
  9. 21 likes
    Da var endelig dagen kommet. Fikk hentet bilen i dag. Begynte jo selvfølgelig å snø i Stavanger i dag..... Men følelsen av å sette seg i en helt ny bil. Priceless . Uvant å kjøre til å begynne med, har ikke kjørt skikkelig bil på snart ett halvt år. Kjenner at det blir lange 2000km med innkjøring. Lyden fra AcSchnitzer eksosen var rå. Stor forskjell fra comfort til sport+ Bilen står på vinterdekk og er blitt kjørt på våte veier.... Så derfor skitten bil. Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert.
  10. 20 likes
    Nesten, men ikke helt. Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen: Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".
  11. 20 likes
    En virkelig raritet. Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne: Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.
  12. 20 likes
  13. 19 likes
  14. 19 likes
  15. 19 likes
    Tenkte å bytte om camberplatene foran og montere de for å stille inn litt høyde osv. Men dette var ikke bare bare når jeg skulle kombinere dette med Electronic Damper Control på toppen. For å bytte over til E46 camberplater så må jeg ha en lenger "spacer" under lageret Det fulgte med en lavere mutter for å frigi litt plass til å skru den modulen på toppen av stempelet. Men denne avstanden er like lang som spaceren under er lenger, så det gikk ikke an å få på EDC-modulen... E90 Spacer - E46 spacer - vanlig mutter - kortere mutter: Monterte derfor kort spacer og kort mutter for å teste det. 6mm klaring (venstre) mot masse klaring (høyre): Satt meg ned og tenkte litt, og resultatet ble å flytte over lageret fra E90 til E46 topp-platene. Bilen blir 1cm høyere, men det fant jeg senere ut at var like greit... Lego for voksne. Sammenligning med Bilstein coilovers: Monterte de med samme høyde som var på E92'en, og ja, den står på bukker.. Endte til slutt opp med å skru den opp 35mm opp foran. Tror det blir fint med nye felger og litt mindre dekk. Står på 245/35 nå som er litt for mye for min del. Har montert demper og fjær bak også, men har ikke fått høydejusteringen fra BWS enda, så det er ikke justert inn skikkelig enda: Satser på å få den ned bak i neste uke.
  16. 18 likes
  17. 18 likes
  18. 18 likes
    Da har jeg etter flere år med leting endelig kjøpt meg en enebolig med en stor og god garasje. Det var den og beliggenhet/utsikt som gjorde at jeg ble alt for fristet til å la dette gå forbi. Huset er fra 1960 og trenger en god dose renovering. Så nå må det prioriteres litt mindre bil fremover. Garasjen er totalt på 61 kvm. Et lite rom/verksted på 17 kvm i andre etasje kan bli kjekt å ha 😊
  19. 18 likes
    Mangler bare side skirt extensions nå, så er bilen komplett 👍 Monterer de i morgen. Er så JÆVLIG fornøyd med fargen. Den blir enda hissigere med listene på kanal dekslene 😎 Valgte å foliere hele frontleppen i blank sort, syns det så mye bedre ut enn å ha den øvre delen i bilens farge
  20. 17 likes
    Tenkte jeg kunne skrive litt info om bilen (beklager dobbelpost, dere får heller rapportere meg ). Som dere sikkert har skjønt er dette en X4 xDrive30d i fargen Melbourne-rød. Videre her den sort Nevada skinninteriør, 19" style 622 felger og sportsautomat (standard med denne motoren). Jeg vil selv påstå at bilen er ganske greit utstyrt: S223 Electronic Damper Control (EDC) S302 Alarm system S319 Integrated universal remote control S322 Comfort access P337 M Sports package S3AC Trailer coupling S3AG Reversing camera S3AT Roof rail, aluminum, satin finish S403 Glass roof, electrical S420 Sun protection glazing S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S459 Seat adjuster, electric, with memory S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss S508 Park Distance Control (PDC) S534 Automatic air conditioning S536 Auxiliary heating S544 Cruise control with brake function S552 Adaptive LED headlight S563 Light package S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AG Lane-change warning S5AS Driving Assistant S5DL Surround View S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon Surround Sound system S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AP Remote Services S6AR Internet S6NS Convenience phone, expanded Smartphone S6UH Traffic Information S8TH Road sign detection Jeg har fjernet endel av "linjefyllet" og uthevet et par ting jeg setter litt ekstra pris på. Av utstyr den mangler er det ikke så veldig mye, men det irriterer meg litt at den bare har driving assistant-pakken, og ikke driving assistant plus som også gir active cruise-kontroll. Jeg tviler sterkt på det blir aktuelt å ettermontere noe slikt, men det er noe jeg gjerne skulle hatt. Ellers så lar ikke oppvarmet ratt seg kombinere med lane departure warning (ganske teit, da BMW klarer dette på andre modeller), så det har den heller ikke. Av andre ting så mangler TV-funksjon og lukeparkeringsassistent (sikkert mer også, men det er dette jeg har lagt merke til). Ellers har jeg endelig fått vasket den, byttet over til sommerhjul, samt byttet ut skiltplaten bak til en bedre en. Gjenstår fortsatt å fjerne den foran, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der, da jeg helst vil fjerne hele skiltholderen.
  21. 17 likes
  22. 17 likes
    Regner med at det ble siste "langtur" for i år. Ble en søndagstur på ca. 25 mil med tilhørende godt driv på så og si bilfrie smale og svingete veier Bli jo litt kult dette bildet.
  23. 17 likes
    DA er det en milepæl i prosjektet! Tråkket til i helga og lakkerte hele bilen fra topp til tå! Lakkerte over lista først, som planlagt. Det gikk såpass smooth at jeg tok sjansen på å lakkere hele bilen under lista også i en operasjon. Ble veldig fornøyd med resultatet, fikk bra finish og kun et par små sig. En del støv her og der, men det fikser jeg senere med litt triks jeg har sett på Youtube. Høvler ned støvkornet med en liten skarp firkant, og polerer opp etterpå. Hele bilen skal jo uansett "buffes" før jeg monterer lister osv. Her er jeg psyket og klar til dyst! Her er basen lagt over lista, uten klarlakk. På disse bildene ser man godt hvordan gummilistene er løftet opp for å slippe lakk innunder. Brukte tynn papp (plakater fra jobben :-)) som jeg stakk under lista og festet med tape. Får kjøpt det som et ferdig produkt, men enkelt å lage selv. Her er tre lag klarlakk kommet på, og da ser det litt blankere ut. Da var det bare å fjerne maskeringa. Tofarget E9 Så maskerte jeg motsatt. La på ekstra papir ettersom plasten kan ha en lei tendens til å slippe fra seg baselakkstøv som forurenser klarlakken. Man får kjøpt spesiell plast hvor baselakken fester seg skikkelig, men jeg brukte billig Biltemaplast. Samme prosedyre her med baselakk (et lett strøk, to tyngre, et lett strøk) og klarlakk (et lett strøk, to tyngre) Når man sprøyter klarlakk blir det temmelig tåkete inni teltet. Det gjør at det blir vanskelig å se skikkelig hvordan lakken legger seg. Flere lyskilder, helst lysstoffrør med gitter, som reflekterer i overflata og enda bedre avsug må til hvis jeg skal hellakkere en annen gang. Her er første strøket med klarlakk på plass. Så etter ytterligere to strøk ble det slik. Så satte jeg litt varmluft på. Klarte å få opp temperaturen i teltet til 37 grader. SÅ ENDELIG UT AV GARASJEN I ENSFARGET BLÅ! Så da er det verste gjort føler jeg. Var veldig spent på om jeg skulle få til lakkeringen på en skikkelig måte, og det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Da skal bilen få stå litt i ro til høsten kommer. Må sanke litt poeng på hjemmefronten, og vise meg litt inne i huset også. Har dessuten den engelske pasienten som skal brukes litt. Da rydder jeg sammen lakkboksen for siste gang på en stund!
  24. 17 likes
  25. 17 likes
    Hotellfrokost! Finere utsikt fra denne siden av hotellet i Hamburg Ser du noe som gjemmer seg bak denne bilen? En (faktisk) mini! Bilen vår hadde sovet på et parkeringstak like i nærheten. Borte fra de romantiske gatene. Ready Vi svinger innom Scandinavian Park for stemningens skyld. Nok av sprit. Og plenti brus Pølser i vann/lake er alltid like spennende. Tilbake til den veldig greie parkeingsplassen En skikkelig Autobahn-spiser! GLE 63 AMG Vi kjører Lurer oss forbi tollen Der var vi nu kraft mig i Danmark, mænd. Skid! Shell for drivstoff Her var det ikke mye Racing 100 å finne. 92 eller 95 oktan det går i her Statoil for croissant, boller og brus Hirtshals! Hva skal dette bety? Ikke noe selfie-greier nå.. (Vennligst ikke legg merke til croissant-smulene på skjorten min) ...nå skal jeg ut å knipse bilder av bilen på stranden Superstilig plass å kjøre. Vågte meg ikke så langt ut Vi har en sand-krise! Rett inn på puslepladsen! Støvsuger litt sand Den ble jo god som ny Kjører gjennom Hirtshals for å ta tempen på byen Det var sjokkerende mye folk ute å gikk! Klassisk Hirtshals Parkerer selvfølgelig utenfor Dyrebutikken. Det første jeg hører når jeg går ut av bilen er "Peeeeen bil, mænd!" Nå vet jeg ikke om Hirtshals eller Monaco er favorittbyen Jeg erklærer herved denne parkeringen for innafor. Fet! Pe*ing Grill slår aldri feil! Her var det jo allerede høy mat på serveringsbordet! Men vi kjøpte noe take-away til ferjekøen Check-in Ekstremt greit at de i skranken ikke trenger noenting, bare de ser skiltnummeret. Bilen tar seg godt ut i kø, den Da var det duket for en herlig middag i bilen Ut på oppdagelsesferd. Et par franske turtelduer som reiser med tandem-terrengsykkel. Skamtøft! Madammen prøver seg på Penny-boardet Laaaangt unna bilene, selvfølgelig Hun er faktisk flink å surfe, og fikk dreisen på dette også etterhvert Vil rulle jeg også Et hav av måker! En flue som endte sitt liv i en blaze of glory på speilhuset til en Z4 Coupé. Båt! Vi kjører endelig ombord Kjører opp i Millennium Falcon Finfin plass! Flott utsikt på lugaren, igjen Cruise-luksus! Gulv av teak og ekte planter. Tar oss en tur innom Taxfree-butikken Fikk handlet noe snop til lugarkos. Først må TVen nappes ned til brukar høyde. Sånn. Neste morgen Opp og hopp klokken 6! Bilen venter enda Siste pakkingen. Har fått plass til alt, gitt! Vi ser hjemlandet! Snakkes, båt! Sniker oss forbi tollen her også Norge Noreg! Ombord den siste ferja, fra Stavanger til Bokn Der var vi plutselig hjemme En siste selfie denne turen Trygt på plass i garasjen Litt godt å være tilbake også Bilen fikk kjørt 4700 herlige km og var en absolutt glimrende turbil Vi fikk besøkt 6 + 1* land. (*Vi kjørte forbi Luxembourg midt på natten) Skal bli godt å endelig få vaske bilen skikkelig! Vi må nesten takke for følget! Kjempegøy at folk har lest og fulgt med Her er alle innleggene fra reisebrevet: Pakking og Larvik Hirtshals og Berlin Berling og Praha Praha Praha og Munchen Munchen (BMW Welt, BMW-Museum), Østerrike, Cortina Cortina, Dolomittene, Passo Felzarego, Passo Giau, Venezia Venezia Venezia, Maranello (Ferrari-Museum), Pisa, Riomaggiore Riomaggiore (Cinque Terre) Riomaggiore (Cinque Terre) forts., Genova Genova, Monaco, Cannes Cannes Cannes, Route Napoleon Nürburgring Nürburgring, Hamburg Hamburg, Hirtshals, Karmøy
  26. 17 likes
  27. 16 likes
    For snart to år siden satt jeg å skrev en lignende post, da om den nye e91 325i vi hadde kjøpt. Vi var blitt en familie på 4, og min gamle e46 ble for liten. Dere som har fulgt med på tråden om vår e91 har sikkert plukket opp at den er solgt til en herremann her inne på forumet og vi har handlet en "ny" bmw. Historien er ganske lik, vi utvidet familien til 5 med ei lita jente før jul. Jeg skjønte fort når vi skulle ha en til at grombilen ble for liten for fem, spesielt siden to av de kom til å trenge barnestoler i noen år. Vi valgte for så vidt å vente med å handle bil, men det var ikke noe særlig for 9 åringen å sitte imellom barnestolene så vi måtte ofte kjøre uten henne når vi skulle handle. Har vært utrolig fornøyd med 325en, gjort mye med den og blitt glad i den som man ofte blir når man er slik som meg. Selv om salget var vemodig er jeg glad for at bilen blir tatt godt vare på videre. Dere som har lest den forrige tråden min har sikkert lest litt om begrunnelsen for biltypen. F34, Gran Turismo som den heter er ikke den mest populære, grunnet en kontroversiell utforming. Ikke noe å legge skjul på, rumpa er stor. Ikke like stor som på 5 serie GT, men er en bil som har mye "haters". Hadde prøvd F11 med barnestoler noe som gjorde at den måtte utelukkes. Testet så ut 225xe i fall den kunne være stor nok. Den har et bredt baksete, men var ikke lang nok i kupeen for å være komfortabel på langkjøring. Tittet så på 2 serie Gran Tourer, en biltype ala Ford Smax. Ikke akkurat den mest inspirerende bilen, men ønsket ikke å bytte merke. Det var jo neste mulighet. Ford Mondeo stasjonsvogn eller Skoda Superb, de ville være stor nok. Men på vei ut av Bmw i Bodø sa selgeren at jeg måtte sitte i GTen. Da fikk jeg en åpenbaring! For en plass! Det var bakseteplass omtrent tilsvarende 7-serien, bredt baksete, og svært bagasjerom! Ding ding ding, jeg fant bilen! Dette var for noen måneder siden, siden fulgte jeg med på finn hver dag. Hadde egentlig mest lyst på 320i, men med andre kriterier som xdrive og krok til en grei penge så var de svært få og omtrent ingen hadde msport. Etter en stund dukket det opp en med webasto, den eneste av GTene på finn som hadde det. Dette var en diesel, men hadde alt av annet utstyr som vi trengte. Han hadde også lagt ved bilder av en test av 3 serie sedan, stasjonsvogn, gt, 4 serie coupe, gran coupe, x3 og x4. Prisen var for høy for oss, men sendte han allikevel melding om bilen. Og lurte på om han kunne sende meg testen. Det kunne han ikke, for han hadde rotet bort bladet.. Tiden gikk, og en mandags morgen kom jeg på jobb og så han hadde senket prisen slik at den ble veldig aktuell. Han hadde det for øvrig travelt med å få den solgt, siden han skulle ha ny bil som ventet en og en halv uke senere. Heldigvis ordnet alt seg, vi fikk solgt bilen fort da vi hadde avtalt salg på den så snart vi fant bil men hadde egentlig sett for meg et par måneder til før den ble overtatt av ny eier. Bilen var utstyrt med xdrive, elektrisk hengerfeste, msport, sportsautomat, skinnseter, navipro, dab+, hifistereo, elektrisk bakluke (standard på GT, men deilig å ha!), adaptiv cruise control og webasto for å nevne noe. At selgeren hadde kallenavn Vaskekjell var jo for øvrig tillitsvekkende! Et par riper som må rubbes, men ellers bare vaskeriper på bilen. Ser frem til en grundig polering til våren! Noen lånte bilder fra annonsen inntil jeg får tatt noen skikkelige bilder selv. Er ikke akkurat sesong for ren bil her oppe nå.. På bildet over er førersetet trukket helt bak! Utstyrsliste for dere utstyrsfriker Type3Y51 Model320d Xdrive - EUR Development CodeF34 ChassisSAT SteeringLL Doors4 EngineN47T Displacement2.00 Power135 DrivetrainALLR TransmissionAUT ColorBlack Sapphire Metallic - 475 UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW Production PlantDINGOLFING Production Date2014-01-18 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2V5 19"lt/aly Wheels Doublespoke 598/mt 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 598 M 216 Servotronic Servotronic 225 Standard Suspension Serienfahrwerk 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier 322 Comfort Access System Komfortzugang 337 M Sport Package M Sportpaket 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information 6AP Remote Services Remote Services 6AR Internet Internet 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6S4 Language Version Swedish Sprachversion Schwedisch 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 843 Engine Design Motorauslegung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz
  28. 16 likes
    Påsketur gjennom Tyskland, Sveits og Frankrike. God påske.
  29. 16 likes
    Det er ikke ofte Ugland åpner sin private bilsamling for publikum, men i kveld gjorde de det. Da måtte jeg bare hive meg rundt å komme meg bortover til Grimstad. Dette er vel det nærmeste man kommer Jay Lennos bilsamling på Norsk jord, i Skandinavia og kanskje i nord Europa. Her er det mye perler ifra alle sjangere, jeg fikk bare tatt bilde av en brøkdel... Noe annet jeg liker er at alle bilene har bruksmerker på en eller annen måte, de kjøres alle gjevnlig ute på veiene. Alle bilene er registrert og EU godkjente, klare til å dure av gårde på veien. Trenger jeg å skrive noe her egentlig... Norsksolgt 1986 Countach med 28 000 km på tellern Ferrari, De tomaso og C1 Corvette... 1957 Packard Clipper, solgt ny i Norge den 13.08.1957 og har hatt samme eier siden den dagen. Camaro 5,0 liter med 45 000 km, solgt ny i Arendal i 1979 Denne fargen vakte nok oppsikt på Sørlandske veier på sent 70 tall.. 1972 2002 parkert i den aller første garasjen som Grimstad Garasjen laget. I dag er Grimstad Garasjen Norges fremste leverandør av ferdig garasjer og byggesett. Bare samlingen av klassiske Rollser er verd mangfoldige titals millioner. Ugland selv er en skikkelig Rolls entusiast, til daglig kjører han 2007 Rolls Royce Phantom
  30. 16 likes
  31. 16 likes
    Skjer lite med bilen for tiden pga huskjøp, men skal bestille custom kanter og tønner til ACS hjula, og få lakkert de. Noen "ferske" bilder. Kommer flere oppdatering utover våren, men M5'en er ikke første pri fremover..
  32. 16 likes
    Driver på med montering av diverse saker og ting. Pusser og gnikker etterhvert som jeg plukker gamle og nye deler frem igjen fra hyllene de ble lagt på for lenge siden. Grillen er på plass på ene siden, milepæl. Takluka er klar for montering, har lagt klar skinner og alt. Det elektriske går smooth og fint. Da er det ikke så lenge før det bare er interiøret som står igjen. Fikk noen bilder av han karen jeg kjøpte Recarosetene av, og som trekker om baksetene. Da skjønner jeg at det var smart å sette bort den jobben. Noe slikt hadde jeg aldri klart. Så nå må jeg få farget gulvteppet sort (blått i dag), og lagt det på plass. Om noen har tips til produkter som er bra til å farge teppet med, er jeg klar for tips.
  33. 16 likes
  34. 16 likes
    Dag 5 I dag var det dagen for å kjøre nordover igjen, men vi hadde litt tid på oss så da dro vi opp til Ringwerk Her ligger greina di fra i går kveld Magne! (Ja det gikk så vilt for seg utpå natta der) Aldri vært her før når det har vært så mye liv og røre, er pga DTM En kamuflert AMG, sikkert en sinna en også... Her inne skal du lete lenge etter en Leaf.... Komplett modell av Nurburgring under glassgulvet her, tøft Her sto det jo noen helt greie biler X5M ser bare så bad ass ut, grommeste SUVen man kan få spør du meg.. En eller annen moped... Litt råning i Adenau mens vi venter på de andre for avreise Så ble det egentlig en kjapp transportetappe nordover mot Hamburg hvor hotellet lå Vel fremme og trygt parkert under bakken Dag 5 Så var det hjemreise, retning Flensburg for å handle Burgunderød E93 med svarte stålfelger og brunt skinninteriør...skjønner ikke at det går an Så var vi tilbake på danske motorveier, fortsatt strålende vær Fremme i Hirtshals så måtte vi bare slå ihjel litt ledig tid på stranda, å herje litt her var jo nesten like gøy som resten av turen Måtte ha en liten fotoshoot Så gikk det som det måtte gå med A8en, dekk vrengt av felg. Sleit litt med at jekken seig ned i sanden, men ett par Donald pocket under så gikk det greit... måte bare grave litt plass under under hjulet også... Så måtte bilene vaskes, spyles godt under for sand Det kom en Norsk Ferrari 550 Maranello også, alle grombiler man ser nord for Aalborg er som regel Norske ...og når man snakker om grombiler. Denne bilfrakteren kom kjørende med 3x Porsche 918 Spyder, 2x Ferrari 488, G65 AMG og RS6......og jadda..alle hadde de Norske skilter Aldri før har det vel vært flere hestekrefter samlet i Hirtshals Og med det så var turen over for denne gang, nok en fantastisk tur. Gleder meg allerede til neste år
  35. 16 likes
  36. 15 likes
    Etter at jeg solgte 323n min for snart 3 år siden ( http://bimmers.no/forums/topic/685964-min-1979-323i/ ), har savnet etter en eldre BMW vært sterkt. Jeg har vært STOR Alpina-fan i over 30år nå, så dagdrømmingen har derfor dreid seg mer om bilene fra Buchloe enn de fra M GmbH. Var selvfølgelig altfor sent ute til at en E30 (B3 2.7 eller B6 2.8/3.5) skulle være innenfor økonomisk rekkevidde, og med E36 prisene på opptur, var det nå eller aldri. Jeg har brukt "noen" timer på mobile.de og autoscout24.de og var ganske nær på å hente en 1996 B3 3.2 fra Nederland, men var ikke 100% trygg på historikken, og heller ikke sikker på om jeg ville bli fornøyd med en Switchtronic-bil (automat). Så tikket det inn en sms fra en kjenning i BMW-miljøet som hadde hentet bil fra Tyskland, og jeg måtte bare dra å se på den. Bilen var til salgs, og etter en del spekulering og vurdering ble det gjort en deal, og bilen ble hentet på tirsdag Er dårlig med bilder foreløpig, men her er i allefall info på bilen; BMW/Alpina B3 3.0 Limousine (E36), nr 178 av 359 produserte Førstegangsregistrert 27.07.1994 En eier frem til april 2004 (ca 75000 km) I "privat bilsamling" (hva nå det enn måtte bety) frem til mai 2016 Importert til Norge i august 2016 Servicehistorikk Utstyr Bilen har nå straks 93000km på telleren, og det eneste å sette fingeren på er et par kantskader på felgene og steinsprut i front og litt på panseret - og egentlig synes jeg det ikke gjøre så mye; jeg liker at bilen ikke er så strøken at jeg ikke tør å bruke den. Har bare fått kjørt 150 km sålangt, men dette kjennes definitivt ut som en riktig bil for meg Legger ved bilder fra forhandler Tyskland i fjor sommer - egne bilder kommer når været tillater det..
  37. 15 likes
    Etter mye frem og tilbake med valg av bil så hadde jeg egentlig endt opp med to valg, E92 M3 eller bestille ny F36 420i. Men så begynte jeg å se på E46 M3 og kom over en ombygd M3 som ikke var langt unna der jeg bor som jeg aldri hadde sett før (!). Prøvekjørte den og ble egentlig frelst, så da gjenstod det egentlig bare å bli enig om pris. Føler at jeg får mye mer "bang for the buck" med denne kontra E92 M3. Tenkte å lage en tråd for å dokumentere det jeg evt. gjør med bilen. Bilen er opprinnelig en 320i fra 1999, som er godkjent bygget om til 2002 M3 med motor og drivverk som var gått 70.000km ved ombygging. Av en eller annen grunn ble instrument satt til 0km når bilen var bygget om, så dette viser nå ca 33.000km (mens reell km er ca 103.000km). Ønsket egentlig ikke SMG, men etter å ha prøvd det litt syns jeg det var gøy. Kort om bilen: - Lemansblå lakk - Cinnamon interiør - SMG - Milltek eksos (godkjent i vognkort) - Bilstein coilovers (godkjent i vognkort) - Diverse carbon-deler Bilen har noen flere "feil" enn jeg forventet så dette skal utbedres i løpet av vinteren. Bla. er interiøret litt mer slitt enn jeg forventet og termostaten er mest sannsynlig låst åpen da temperaturen ligger litt lavt ved rolig kjøring. Planene er ikke helt bestemt enda, utenom nye felger og coilovers da de ikke går noe særlig lavere enn det som er nå. Har også lyst å bytte ut CSL-luken med en original eller en som ser lik ut som original. Syns det ser renere ut uten "listen" til skiltlys og knapp. Er heller ikke så glad i carbon, så det er mulig de detaljene blir lakkert blank sort. Litt bilder:
  38. 15 likes
    Dagens foreløpige bilder, har rukket å kjøre ca 3 mil, vist frem bilen til familie og fått testet de nye lyktene i mørket, samt litt drag. Men ikke fullt gasspådrag enda. Uansett en knall bil å kjøre. Så sykt fornøyd!
  39. 15 likes
    Nå har jeg fått opp tempoet litt, ettersom det nærmer seg vårmønstringen til BMWCCN. Det er utrolig hvor mye tid det tar å montere alt småtteriet, gummilister, speil, lykter osv. Det er alltid noe uforutsett som dukker opp, og man vil jo gjerne shine opp alt før det monteres også. Ble veldig fornøyd med baksetene, deilig å få de på plass! Så nå er det ikke lenge før jeg kan ta første skikkelige prøveturen, og regner med å komme med en større oppdatering om ikke mange dagene.
  40. 15 likes
    1990 318iS For tiden "original" med 15" BMW felger. Importert fra Sverige, med fult servicehefte. PLANER: Custom wheels 16" 3delte Coilovers Rustfri Hellakkering
  41. 15 likes
  42. 15 likes
    Det er mulig du synes det er en tragisk holdning og det beklager jeg, men for meg med flere er mye av gleden og gløden med modellen borte. Når man blir bombardert med meldinger til alle døgnets tider fordi enkelte forventer og tror at man er et døgnåpent leksikon og det blir postet hallo, hallo!! og hallo!?!? fordi man ikke svarer midt på natten skjønner man hvor "skapet står" hos en del av eierne. Når det eneste fokuset er å ha lavest mulig bil som skraper borte i hver minste kant, kappe fjærer, ha smalest mulig dekk på bredest mulig felger, samt fjerne både DPF og bakpotte for å erstattet med 3,5" rakrør og smakløs dieselstuss - ja, da begynner vi å snakke litt Volvo 240-vibber her. Folk vil gjerne at vi (vi som har forsket og drevet med litt ettermonteringer) deler all kunnskap gratis, og griner på nesen av en 500-lapp for koding og diagnostisering. Det brukes tid og energi på å prute ned prisen en 50-lapp og verdien i hjelpe man får ses ikke i det hele tatt. For meg forsvinner lysten og gleden på modellen (det er sikkert en kombinasjon av at jeg har eid bilen i seks år og sånn sett opplevd et generasjonsskifte på modellen) og bilmerket (det har nok mer med alt rotet BMW driver med, og all de-premiumifiseringen de holder på med - for å sette det litt i perspektiv betaler man faktisk like mye for en Maserati Ghibli med 3,0d og 272hk som en ett år nyere 520d/525d) når det blir slikt, men om andre synes det er topp - vær så god. Hver sin lyst sier nå jeg.
  43. 15 likes
  44. 15 likes
  45. 15 likes
  46. 15 likes
    All right! Etter å ha vært på jakt en god stund nå står endelig godbilen hjemme på gårdsplassen. Bilen er en M3 flere mer eller mindre kjente ansikt har eid tidligere. Jeg har en bokstavlig talt full perm med dokumentasjon og kvitteringer . Noen få mobilbilder til nå. Hentetid: Kommet seg hjem: Gutta på tur: Når @///Magnus hadde den var den full av Hartge-deler. Det siste av dette ryker ut i løpet av sommeren tenker jeg. Felgene fulgte ikke med, og 20" er uansett for stort for min smak. Eksosen er rustet i festene, og noe rusthull, så den blir byttet. Gulvmattene er nedslitt i sømmene, så de blir byttet. Fjørene ble byttet til nye Eibachfjører da de hadde tjenestegjort sine mil. De originale 19"-felgene er slitte i lakken, og delvis kantkjørte, så de skal få seg en overhaling i løpet av sommeren/høsten/vinteren, hvor jeg fjerner lakken, pusser ned hakk, og polerer de opp. Har sett meget bra resultater av slik behandlig. Til uka kommer nye 19" CSL-replikaer fra England, så da blir det strøkent på felgfronten også. Rattet er i Polen for omtrekking (skinn oppe og nede og perforert skinn fra klokka 2 til 4 og 8 til 10, samt M-søm) I mellomtiden står det i et utrolig digg semsket Sparco-ratt. Store deler av bilen er nylakkert nå i sommer. Mekanisk er alt 100% på stell. Tanken var i utgangspunktet å bruke den som hverdagsbil, men jeg tror jeg har fått innpass for å beholde Touranen som pendlerbil. Det betyr i så fall at denne her kommer til å holde seg pen fremover, tørt og godt. Ellers er det jo alltids planer. - Det er alltid no småpirk en kan fikse på i interiøret, for å få det helt strøkent. - Originalspilleren er itt meh, så får se om jeg bytter den ut. (Nå er eksos-/motorlyden min beste reisevenn) - Hadde egentlig tenkt på CSL-luke, men det funker bra med kun CSL-splitteren også, så tviler på om jeg gjør noe med det. - Originale griller på skjermene skal på. - Nye senterkopper til felgene. - Kanskje originale hvite blinklys. - Generelt vask og stell, utvendig og innvendig.
  47. 15 likes
  48. 15 likes
  49. 15 likes
    Kjenner at sommeren er på vei. Strålende sol og 16 grader
  50. 14 likes
    Hadde en 1979 323i som jeg solgte for tre år siden og som jeg har savnet dypt..