Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 06/23/17 i alle områder

  1. 37 poeng
    Da var bilen hentet på Welt. Sykeste opplevelsen når det kommer til kjøp av bil. og bilen er helt syk! Fremme i Wien nå. Poster litt på instagram underveis for de som har det. @ frodedale Lager et lite reisebrev når jeg er hjemme igjen på søndag.
  2. 34 poeng
    Har kommet hjem med bilen, og levert den inn til Jæger Sentrum for få den registrert og tatt første service på 2000km. Gleder meg til å få prøve den uten restriksjoner. Inntrykket så langt er at bilen er fantastisk god å kjøre, og utseendemessig kunne jeg ikke blitt mer fornøyd. Interiøret hadde jeg ikke sett fargen på før, så var litt spent på det. Her kommer et lite reisebrev fra turen. Har aldri laget noe sånt før, så det får bli som det blir. Stort sett mobilbilder også, siden jeg hater å gå rundt med speilreflekskamera. Onsdag Stod opp kl 5 og reiste til flyplassen med en kompis. Reiserute Flesland - Gardermoen - Munchen. Når vi landet i Munchen gikk vi rett til taxiene, og flaks for oss var den en F01 740d som stod fremst. Alle taxiene her har beige folie, men dørkarmene avslørte at den var Moonstone Silver. Og god plass var det! Siden vi var på hotellet kl 13 fikk vi ikke rommet med en gang, så vi la fra oss bagasjen og spaserte 2km gjennom Olympiaparken og bort til Welt. Fikk unnagjort papirarbeidet med en gang og valgte å ta 3-retters middagen før vi gikk videre rundt og så på bilene som var utstilt på Welt og museet. Fabrikkturen var dessverre stengt den uken så det får jeg ta igjen en annen gang. San Marino blå 7-serie Speed Yellow M4, Java Green M4 og Mineralgrå M2 Tok mange bilder på museet, men gidder ikke legge ut alle her da det blir for mye. Men her er to høydepunkt: Rundet av dagen med en gravert nøkkelring som var gitt som gave fra BMW. Torsdag Endelig var dagen her. Våknet vel halv 6 - lys våken... Sjekket inn og spiste frokost mens jeg ventet på min tur. Gøy å se navnet mitt på listen. Signerte gjesteboken med min fantastiske håndskrift.... Haha Såååå.. Var det min tur - Claudia fulgte oss bort i en heis som kun hadde ett valg - ned til en egen lounge. Trodde jeg skulle få se bilen når døren ble åpnet, men den var gjemt bak en vegg. Vi satt oss ned i sofaen og så startet showet - skikkelig "filmmusikk" samtidig som veggen og bilen roterte rundt. Først litt lys, og så full belysning. Jeg ble helt tom for ord og satt bare med et stort glis. Det var satt av 90 minutt for hele sesjonen, men etter å ha fått en gjennomgang av bilen og sett på det meste så var jeg spennklar for å kjøre. Etter ca 40 minutter var det gått.. Utenfor Welt Deilig følelse å sette seg i en helt ny bil - spesielt en M. Kjørte ut av byen og satt kursen mot Wien. Pitstop på bensinstasjon for å kjøpe noe drikke og "Autobahn vignette" for Østerrike. Hadde vi sett litt mer på kartet så hadde vi tatt turen via Salzburg for å få kjørt litt i Alpene. Vi fant fort ut at vi kom til å kjøre langs alpene hele veien. Fremme i Wien var bilen allerede gått 450km. Livredd for parkeringsbulker fant jeg en parkering helt i enden. Wien er en veldig fin by med mye fin arkitektur. Vi gikk gjennom parken med Belvedere-palasset blant annet. Fredag Kjørte videre gjennom Tsjekkia og videre til Berlin. Her var det veldig mye trafikk og det førte til at vi ble styrt rundt Praha av navigasjonen. Planen var å stoppe i Praha for en lunch, men vi ble så forsinket at vi bare kjørte videre. Ny "vignette" for Tsjekkia Det ble ikke tid til noe lengre stopp i Tsjekkia - mye køkjøring Passerte de første 1000 Tanking - en av mange Fremme i Berlin rundet bilen 1150km. Det var garasje der, men den var hinsides bratt og full av spor etter biler som hadde skrapt over kanten - så det tok jeg ikke sjansen på (selv om fronten er høy som et fly). Valgte derfor å la bilen stå ute. Vi parkerte kl 18, så det ble ikke mye tid her. Det så ut som en fin by - det lille vi fikk med oss. Under middagen snudde været fra sol til regn og torden, så vi ble passelig våte på vei hjem i shorts og t-skjorte... Haha.. Lørdag Dette ble den lengste dagen mtp kjøring. Startet kl 8 og satt kursen mot Hirtshals. Vi hadde flaks denne dagen, da vi kjørte forbi en kjedekollisjon og en bilbrann som skapte store køer. Disse var begge i motgående kjørefelt. Pitstop på burger king Var også innom Scandinavian-Park i Flensburg, men glemte å ta bilder der. Greit å benytte sjansen til å handle billig øl. Fremme i Hirtshals var det innom tollen og levere fra oss dokument, og en kjapp avspyling med insektsfjerner. I køen inn på båten havnet jeg foran en X5 M50d. Lekker bil det også! Søndag Ankomst Bergen. Her var tollkontoret stengt, så fikk et skjema og beskjed om å komme tilbake innen en uke. Så da var det bare å sette kursen hjem de siste 30km og vaske bilen skikkelig. - Var innom tollen igjen idag og fikk ordnet resten av papirarbeidet. Bilen ble levert til Jæger Sentrum etterpå for registrering og førstegangsservice. På vei til Jæger rundet bilen 2000km - perfekt planlagt. Alt i alt en fantastisk opplevelse og en flott tur. Welt-levering anbefales på det varmeste!
  3. 31 poeng
    God kveld, og long time no see, kan man vel trygt si. (Selv om man innimellom sniker litt innom). Jeg har stykkevis og delt, vært på utkikk etter E46 M3 den siste tiden. Første gang var etter jeg solgte F31 i fjor, men da rakk jeg ikke kjøpe den jeg ville ha, og endte opp med en F11. Der følte jeg meg ikke særlig hjemme, så den ble etterhvert solgt igjen, og før salg ble det startet aktivt å lete etter E46 M3. Hadde egentlig noen kriterier, men samtidig var de ikke spikra. Som man ofte gjør når man er hjernevaska av BMW, så tilbringes ubrukelig mye tid på div fora og sider, for å lete etter noe man vil ha. Denne gangen var intet unntakt, og FINN ble vel jevnlig oppdatert en del ganger pr time. Var også innom forumet her, men det var lite å finne sånn egentlig..............men noe var det. Som mange av dere kanskje husker, så forlot -Roger- oss i fjor. Det minnes jeg som en trist tid, da jeg var så heldig å få bli kjent med Roger. Først gjennom myyyyyye prat her på forumet, videre på facebook-chat til alle døgnets tider, om løst og fast (mest BMW, og mye E30), og til slutt så møttes vi på E30meet i 2014, samt i 2015. Inntrykket han hadde gitt via d store internett var ikke dårligere "live", for å si det slik. En flott veldig flott fyr, og det tror jeg dere andre som husker han husker han som også.! I alle fall, så var det noe som dukket opp i mitt viden søk etter M3. Tråden om bilen til Roger dukket opp, og der var det skrevet at bilen ble vurdert til salg. I respekt for det som ble skrevet i det innlegget, så gikk jeg litt bakveien for å skaffe litt info, og tok kontakt med en kamerat av Roger, som i bunn og grunn viste det jeg lurte på. Resten fant jeg ut selv ved å oppsøke historikk. Det gikk et lite "denne skal jeg ha" i meg da jeg begynte å gjøre meg kjent med bilen. Mye av dette var for å ta bilen til Roger videre, faktisk. Heldigvis, så ble dette såpass seriøst, og jeg var "handleklar", og for et par friturer siden, så gikk hjemreiseflyet ikke hjemover, men til Bergen for å overta bilen. Det angrer jeg ikke på! I tillegg hadde jeg hatt et par oppegående karer til å se på bilen for meg, dog var flybilletten allerede bestilt før de kom med tilbakemelding om bilen Litt historikk på bilen: I utgangspunktet en norsksolgt M3, men i 2007(?) eller var det 2010(?) så ble det norske chassiet påkjørt, og kondemnert. Ifb med oppbygging, ble det hentet et tysk org chassi, produsert i 2003, der vitale deler fra den norske kræsja bilen ble flyttet over til. Alt av historikk og papirer ifb med dette står i en perm, med saksnummer fra Statens Vegvesen. Har også sjekket opp alt ifb med innkallinger via BMW på begge chassi, og der er alt på stell, og motor som står i har byttet de vitale delene som er en svakhet på S54 Videre har jeg kontrollert bilen så godt jeg kan for subframe disaster, og heller ikke der kunne jeg finne noe, heldigvis. Det eneste rent teknisk er en lyd i bakstilling som med all sannsynlighet er slakke i diff, som er standard på disse Motor og gir har passer 103.000km og hatt fin serviceintervall. Ellers har den: -Blitt lakkert opp fra svart til Singapore Grey fra F10 M5 -SMG -AC Schnitzer Coilover i vognkort -Zito 8,5-9,5x19 skrever i vognkort med 225.40.19 og 265.30.19. (Har dog 235.35.19 foran nå, men nye Michelin Supersport 4s eller hva de het, ligger klart til neste sesong. - Ac Scnitzer eksos -OEM CSL Bakluke -Facelift LED baklykter rød/sort Og jeg har etterhvert montert: -Chrome ringer rundt sorte nyrer -OEM blinklys foran -GS DTM-look carbonleppe E46 M3 er en bil jeg trives veldig i. Jeg har, som mange vet, kun hatt tafatte små dieselbrennere (foruten en småtrimma S4 for 10 år siden), så å få en bil med bensin og kraft var veldig moro! 343hk river jo ikke akkurat skinnet av pølsa, men for min del en artig bil å kjøre! Faktisk ble det en liten tur på bane her sist fritur, for første gang for min del. Ikke så stor bane, men akkurat passe stor for en fersking, og akkurat veldig lite biler på banen tiiiidlig på treffet, slik at man ikke ble jakta på av de med null hemninger og biler som kun brukes på bane En artig opplevelse:) Jeg har ikke veldig store planer for bilen, men snart står det ferdig garasje for vintere, så litt småplukk er det jo alltids man kan pusle med. Nye bremser er en av tingene som skal gjøres på den til neste sesong. Andre felger er også plana Litt usikker på om jeg liker AC Schnitzer-stussene nok til å beholde de, eller om det blir byttet ut til 2x2 runde utblås. Skinnet og interiør generelt skal få en heftig rens og rengjøring. Men alt dette blir vel kosearbeid innimellom oppfiksing av garasjen, der det blir verksteddelen som blir prioritert først Har naturlig nok hatt med meg kameraet på noen kjørerturer, så her er litt bilder av bilen Takk for oppmerksomheten.
  4. 28 poeng
  5. 28 poeng
    Ble bra med nye skiltene
  6. 26 poeng
    Skjønner du prøver å være konstruktiv, men å mene at noen, ferdig diskutert har dårlig smak og lite greie på bil fordi de velger å gjøre om litt på bilen sin for at de selv synes den er finere, faller på sin egen urimelighet. Man står da fritt til å gjøre med bilen det man ønsker, ved å gjøre den så unik som mulig. Og det er godt mulig den aldri vil se en bane fra innsiden slik den er nå, da eier kanskje har andre behov enn den fleste. Konstruktiv kritikk er ikke i mine øyne å mene at noen har dårlig smak og lite greie på bil, det skal være takhøyde for det meste her inne, men slike kommentarer kan forumet greie seg uten, selv om alle har rett til sin mening. Bare legg vekk holdninger som setter folk i den imaginære båsen du selv laget ved å skrive noe slikt. Vi her inne respekterer alles mening, uavhengig av hvor dum man synes andre er. Og som Frode fint skriver selv: Han gjør det for å tilfredsstille seg selv og ikke oss andre, men det er jaggu fint at andre liker det han gjør med bilen også, det er det som skaper et flott mangfold av folk her inne.
  7. 26 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Her er et utvalg av bildene @Thundercoil tok igår. følg han gjerne på instagram @drivemediaphotography
  8. 26 poeng
    Tok litt interiørbilder før idag da det var overskyet og fint lys inni bilen. Etterpå klødde det sånn i fingrene til å begynne på bilen, så da ble den originale leppen fjernet og følgende montert: High kick spoiler leppe Lakkerte reflektorer Blank sort diffuser BMS Chrome enderør Syns dette gjorde utrolig mye med hekken.
  9. 25 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Litt bilder
  10. 25 poeng
    johnja

    Ny bil

    Herlig😎😎
  11. 24 poeng
    Her er kjørehøyden:
  12. 24 poeng
    Bayerfan

    Min 650i cupe

    Hei Jeg har vært innom flere typer biler. Svenske/Engelske/Tyske/Japanske/Amerikanske, små/store/lave/høye. De siste årene har jeg endt opp med BMW, og nå var jeg ute etter en komfortabel og kraftfull cruiser. Så jeg endte opp med denne F13 650i cupe som jeg er veldig godt fornøyd med. 650 decoding.pdf
  13. 24 poeng
    Jan Christian Huus

    Min G31

    Da er bilen endelig på plass
  14. 24 poeng
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  15. 23 poeng
  16. 22 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Stille her om dagen. Jeg bestilte nye, svarte bolter til Futuraene - og da innså jeg hvor stor fargeforskjell det er på senter og kant. Kantene har mye dypere gråfarge. Det resulterte i at sentrene ble sendt til Østfold Felgteknikk for å få et strøk pulverlakk. Kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kommer til å irritere meg over fargeforskjellene. Har troen på at svarte detaljer vil bli en fin touch på felgene - samt litt forskjell fra slik Harald hadde de på sin F36. For noen uker siden var jeg med en fotograf og tok litt bilder av bilen på en lokasjon jeg har siklet på lenge. Ulempen var at dette var midt i veien - så det var endel irriterte folk som mistet 20 sekunder av livet sitt. Ble meget fornøyd med bildene. Første gang jeg har fått rigg-bilde, så det var gøy! Skal sies at de første bildene ble tatt i skumring og rigg-bildet i mørket. Sjekk gjerne de andre bildene hans. facebook.com/EAGFoto instagram.com/e_dobbel_d
  17. 22 poeng
    Spontan kveldstur over Trollstigen i dag. Bortimot ingen trafikk og fine forhold gjorde sitt til at gliset gikk hele veien rundt!
  18. 21 poeng
    sluquet

    Min 2018 M2

    Da var tiden kommet og M2 står i garasjen. Bestilte i februar og fikk bilen levert i går, kan trygt si at overgangen fra 1996 Audi A4 som jeg har lånt mens jeg har ventet er enorm. Fargen er mineral gray metallic, synes det er en fin forandring fra de tre siste BMW-ene mine som alle var black sapphire. 18" M4-hjul som vinterdekk. Blir far snart så har valgt en perfekt familiebil (fruen er litt uenig). Ikke så mye planer for bilen annet enn å levere den på lakkbehandling / beskyttelse neste helg, og kjøre pent under innkjøringsfasen. Satser på å ha kjørt de 2000 km den skal kjøres inn før vinterdekkene kommer på. Utdrag fra utstyrslisten: M Performance grill M Performance sidedeksler S248ASteering wheel heater S2MKAM double-clutch transmiss. w/Drivelogic S302AAlarm system S322AComfort access S3AGAReversing camera S420ASun protection glazing S430AInterior/outside mirror with auto dip S431AInterior mirror with automatic-dip S459ASeat adjuster, electric, with memory S4MCAInterior moldings Carbon Fibre S507APark Distance Control (PDC), rear S521ARain sensor S544ACruise control with brake function S552AAdaptive LED headlight S563ALight package S5ACAHigh-beam assistant S5ASADriving Assistant S609ANavigation system Professional S674AHi-Fi System Harman Kardon S6NWAPhoning with wireless charging S6WDAWLAN Hotspot S760AHigh gloss shadow line Litt mobilbilder:
  19. 21 poeng
    OveN

    Min F22 230i

    Da skal man for første gang bestille seg en splitter ny bil! Valget har falt på 230i Coupe, som nylig ble sluppet i 2018-drakt. Det florerer ikke av F22'er her inne såvidt jeg kan se så tenkte det kunne være av interesse å dele litt info og etterhvert noen bilder. Jeg er lei av svart og grå bil så nå blir det andre boller i form av Sunset Orange. Denne er ny for MY2018. Tror det blir tøft! På utstyrsfronten har jeg krysset av alt utenom soltak, korsryggstøtte og røykepakke. Nytt på MY2018 er bl.a. adaptive LED frontlykter og aktiv cruise control. Ellers ting jeg ser frem til: Adaptiv M-suspension, M-Sport bremser, sportsautomat, el. skinnseter, Apple Carplay, rattvarme, leveres uten runflat-dekk (hurra!), med mer.. Mange vil vel mene at denne bilen burde ha manuell kasse. Jeg har aldri hatt noe annet enn manuell før, men her skal jeg ha automat. Synes disse nymotens 8-trinns automatkassene fungerer svært bra. Skulle gjerne kvitta meg med tåkelysa forran men det valget er ikke mulig. M240i leveres uten tåkelys forran, ser mye bedre ut.. Noen bilder fra konfiguratoren er alt jeg har å legge frem foreløpig. Levering blir siste uka i november. 230 Tilhengerfeste (Avtagbart) 563 Lyspakke 235 Rattvarme 5A1 LED tåkelys 249 Multifunksjonsratt 5AC Fjernlysassistent 255 Sportsratt i skinn 5AS Driving Assistant 20W 18" 719M Bicolour Jet Black Non-RunFlat 5DA Deaktiverbar passasjerairbag fram 2NH M Sport bremser 5DC Nedfellbare nakkestøtter bak 2PA Låsbare hjulbolter 5DF Active Cruise Control med Stop&Go 2SA Non-runflat tyres 5DP Parking Assistant (ink. Auto-PDC) 2TB Sport-Automat 609 Navigasjonssystem Professional 2VB Dekktrykkindikator 650 CD-spiller 2VC Dekkreparasjonskit 654 DAB+ radio 2VF Adaptive M Suspension 674 HiFi høyttalersystem Harman Kardon 2VL Variabel Sportsstyring 6AC Intelligent emergency call 302 Alarmsystem 6AE Teleservices 320 Bortfall av modellemblem 6AK ConnectedDrive Services 322 Comfort Access 6AM Real Time Traffic Information ink. 3 års abonnement 337 M Sportspakke 6AN Concierge Services ink. 3 års abonnement 3AG Ryggekamera 6AP Remote Services 3DZ Uten Modellemblem 6CP Apple CarPlay forberedelse 420 Solbeskyttende ruter 6NW Bluetooth Professional Wireless Charging 423 Velourmatter 6WA Utvidet instrumentdisplay 428 Varseltrekant og førstehjelpsutstyr 6WD Wi-Fi Hotspot 430 Speilpakke 710 BMW M Sportsratt i skinn 431 Automatisk avblendbart sladrespeil 715 BMW M Aerodynamikkpakke 459 Elektrisk setejustering 754 BMW M Hekkspoiler 465 Gjennomlastingssytem 775 BMW Individual innertaktrekk antrasit 481 Sportsseter fram 760 BMW Individual high-gloss Shadow Line 493 Oppbevaringspakke 7LF Model M Sport 494 Setevarme fram 7NH Service Inclusive 5år/100.000km 4AE Midtarmlene fram (skyvbart) 842 Nordisk utførelse 4LU Interiørlister black high-gloss 8A7 Norsk språkversjon 502 Lyktespylersystem 8AW Norsk Instruksjonsbok 508 Parkeringssensorer (PDC) fram og bak C1X Sunset Orange 521 Lys- og regnsensor (ink. Kjørelysautomatikk) LCRY Skinn Dakota Cognac/brown highlight black 534 Klimaautomatikk ZGC Connected 548 Speedometer med kilometertelling ZGI Innovation 552 Adaptive LED frontlykter ZGP Parking
  20. 21 poeng
    På tide å legge ut litt bilder fra siste fotoshoot, selvsagt knipset av min flinke søster @Vanessa Halvorsen
  21. 21 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Høsten er her Fotograf: EAG Foto
  22. 21 poeng
    Walkabout

    Svarte N klistremerker skilt. ett must!

    Når skal folk vokse fra seg trenden med å rakke ned på alt man ikke selv liker? Det er så mye annet man kan diskutere på et forum, men akkurat å bruke hersketeknikker for rakke ned på andres subjektive oppfatninger burde man avstå fra
  23. 21 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Det har vært litt stille her om dagen pga jobb. Men litt småting er bestilt: 3mm spacere og bolter - for å få Futura over bremsene bak. TPMS-sensorer og tilhørende 8mm ventiler til Futura. Kabel til å kode litt mer enn det Carly kan. Har kodet litt med Carly: Fjerne lyd på beltevarsling. Start/stop deaktivert. Active Sound deaktivert. Lys i dørhåndtakene i revers. Skulle justere lysstyrken på Angel Eyes i park-modus men dette fant jeg ikke. Prøvde også å åpne eksosventilen permanent (den står lukket på tomgang og åpner ved gasspådrag) og kommer nok til å kjøpe en modul for å holde denne åpen. Carly holder den åpen i max 10 min. Kjekt med litt mer lyd Tønnene til Futura har jeg også fått, men den ene var det produksjonsfeil på så har returnert den og får tilsendt en ny en. God service hos Felgen Garage. Her ser dere de to tønnene lagt oppå hverandre for sammenligning.... ----------- Og så litt flere bilder fra shooten med @Thundercoil aka Drive Media Photography
  24. 21 poeng
    Saltkjelen

    BMW F90 M5 Leak!

    ..og årets klovn er herved titulert, gratulerer! I motsetning til visse andre, evner jeg å se kvaliteter hos andre bilmerker enn bare BMW også. BMW er ikke verdens beste bil, de gjør ufattelig mye dumt, men likevel gir de den aller beste totalpakken av normale biler i mine øyne. Forhåpentligvis evner de å ta til seg kritikken fra entusiastforumer og gjør produktet enda bedre over tid. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor nitrist det må være å delta på et hjernevasket saueforum hvor alle nikker og steiler i kåtskap av ekstase for hver minste lille ting favorittprodusenten lager. For øvrig; all den tid du laget en konto for å skrive her, ble du også medlem blant idiotene her inne. Dette til orientering.
  25. 21 poeng
    Som noen kanskje ser(?) så er det øverste en speilkappe. Her har jeg vært en skikkelig copycat, og kopiert @740AV til punkt og prikke. Jeg er faktisk usikker på om dette er noe jeg hadde kommet på hadde vært mulig om han ikke hadde gjort dette. Uansett, det er altså snakk om speildeksler fra F85/F86 X5/X6 M. Klok av skade leverte jeg dekslene til lakkering med en gang jeg hentet de, ellers så er det stor fare for at de hadde ligget i garasjen i minst et halvt år. Dekslene fikk lakk, og da er det ikke annet å gjøre enn å (de)montere. (plutselig fra passasjersiden, da jeg glemte å ta tilsvarende bilde fra førersiden) Original speilramme til venstre, ny til høyre. Disse leveres i blank sort, og trenger derfor ikke å lakkeres. Original speilkappe til venste, ny til høyre. Og speilet plutselig på plass. Relativt enkel jobb, vil tippe det gikk ca. 10 minutt på hver side. Fra innsiden. Ikke den vinkelen det tar seg best ut fra. ...og et heller dårlig oversiktsbilde. Ikke så veldig stor forandring, men likevel noe som skiller seg litt ut.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00