Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 01/17/16 in all areas

  1. 28 likes
  2. 25 likes
  3. Jammen ikke lett å ta nattbilder av en sort bil. Men fikk nå værtfall ett blinkskudd. 😊
    24 likes
  4. Ettersom jeg ikke er så glad i carbon, solgte jeg CSL-luken av carbon og kjøpe en OEM CSL-luke. Syns denne er mye finere siden man ikke har den listen til skiltlys og bryter. CSL-luken leveres egentlig uten verktøyholderen, så det ble litt kutting for å få den på plass. Kunne selvfølgelig kjøpt et nytt innertrekk, men har lyst å ha verktøyet med meg. Valgte å kjøpe OEM E90 LED-skiltlys, så måtte dermed lage en overgang for å koble det til. Endelig fått tak i M-emblem til rattet. Det ble ødelagt når jeg lakkerte nedre del sort (var grått før). Fikk også vasket bilen og trilla den ut av garasjen for noen bilder. :thumbup:
    24 likes
  5. En virkelig raritet. Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne: Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.
    20 likes
  6. 20 likes
  7. 18 likes
  8. 18 likes
  9. Tenkte å bytte om camberplatene foran og montere de for å stille inn litt høyde osv. Men dette var ikke bare bare når jeg skulle kombinere dette med Electronic Damper Control på toppen. For å bytte over til E46 camberplater så må jeg ha en lenger "spacer" under lageret Det fulgte med en lavere mutter for å frigi litt plass til å skru den modulen på toppen av stempelet. Men denne avstanden er like lang som spaceren under er lenger, så det gikk ikke an å få på EDC-modulen... E90 Spacer - E46 spacer - vanlig mutter - kortere mutter: Monterte derfor kort spacer og kort mutter for å teste det. 6mm klaring (venstre) mot masse klaring (høyre): Satt meg ned og tenkte litt, og resultatet ble å flytte over lageret fra E90 til E46 topp-platene. Bilen blir 1cm høyere, men det fant jeg senere ut at var like greit... Lego for voksne. Sammenligning med Bilstein coilovers: Monterte de med samme høyde som var på E92'en, og ja, den står på bukker.. Endte til slutt opp med å skru den opp 35mm opp foran. Tror det blir fint med nye felger og litt mindre dekk. Står på 245/35 nå som er litt for mye for min del. Har montert demper og fjær bak også, men har ikke fått høydejusteringen fra BWS enda, så det er ikke justert inn skikkelig enda: Satser på å få den ned bak i neste uke.
    18 likes
  10. Mangler bare side skirt extensions nå, så er bilen komplett 👍 Monterer de i morgen. Er så JÆVLIG fornøyd med fargen. Den blir enda hissigere med listene på kanal dekslene 😎 Valgte å foliere hele frontleppen i blank sort, syns det så mye bedre ut enn å ha den øvre delen i bilens farge
    18 likes
  11. Da har jeg etter flere år med leting endelig kjøpt meg en enebolig med en stor og god garasje. Det var den og beliggenhet/utsikt som gjorde at jeg ble alt for fristet til å la dette gå forbi. Huset er fra 1960 og trenger en god dose renovering. Så nå må det prioriteres litt mindre bil fremover. Garasjen er totalt på 61 kvm. Et lite rom/verksted på 17 kvm i andre etasje kan bli kjekt å ha 😊
    17 likes
  12. Regner med at det ble siste "langtur" for i år. Ble en søndagstur på ca. 25 mil med tilhørende godt driv på så og si bilfrie smale og svingete veier Bli jo litt kult dette bildet.
    17 likes
  13. DA er det en milepæl i prosjektet! Tråkket til i helga og lakkerte hele bilen fra topp til tå! Lakkerte over lista først, som planlagt. Det gikk såpass smooth at jeg tok sjansen på å lakkere hele bilen under lista også i en operasjon. Ble veldig fornøyd med resultatet, fikk bra finish og kun et par små sig. En del støv her og der, men det fikser jeg senere med litt triks jeg har sett på Youtube. Høvler ned støvkornet med en liten skarp firkant, og polerer opp etterpå. Hele bilen skal jo uansett "buffes" før jeg monterer lister osv. Her er jeg psyket og klar til dyst! Her er basen lagt over lista, uten klarlakk. På disse bildene ser man godt hvordan gummilistene er løftet opp for å slippe lakk innunder. Brukte tynn papp (plakater fra jobben :-)) som jeg stakk under lista og festet med tape. Får kjøpt det som et ferdig produkt, men enkelt å lage selv. Her er tre lag klarlakk kommet på, og da ser det litt blankere ut. Da var det bare å fjerne maskeringa. Tofarget E9 Så maskerte jeg motsatt. La på ekstra papir ettersom plasten kan ha en lei tendens til å slippe fra seg baselakkstøv som forurenser klarlakken. Man får kjøpt spesiell plast hvor baselakken fester seg skikkelig, men jeg brukte billig Biltemaplast. Samme prosedyre her med baselakk (et lett strøk, to tyngre, et lett strøk) og klarlakk (et lett strøk, to tyngre) Når man sprøyter klarlakk blir det temmelig tåkete inni teltet. Det gjør at det blir vanskelig å se skikkelig hvordan lakken legger seg. Flere lyskilder, helst lysstoffrør med gitter, som reflekterer i overflata og enda bedre avsug må til hvis jeg skal hellakkere en annen gang. Her er første strøket med klarlakk på plass. Så etter ytterligere to strøk ble det slik. Så satte jeg litt varmluft på. Klarte å få opp temperaturen i teltet til 37 grader. SÅ ENDELIG UT AV GARASJEN I ENSFARGET BLÅ! Så da er det verste gjort føler jeg. Var veldig spent på om jeg skulle få til lakkeringen på en skikkelig måte, og det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Da skal bilen få stå litt i ro til høsten kommer. Må sanke litt poeng på hjemmefronten, og vise meg litt inne i huset også. Har dessuten den engelske pasienten som skal brukes litt. Da rydder jeg sammen lakkboksen for siste gang på en stund!
    17 likes
  14. Hotellfrokost! Finere utsikt fra denne siden av hotellet i Hamburg Ser du noe som gjemmer seg bak denne bilen? En (faktisk) mini! Bilen vår hadde sovet på et parkeringstak like i nærheten. Borte fra de romantiske gatene. Ready Vi svinger innom Scandinavian Park for stemningens skyld. Nok av sprit. Og plenti brus Pølser i vann/lake er alltid like spennende. Tilbake til den veldig greie parkeingsplassen En skikkelig Autobahn-spiser! GLE 63 AMG Vi kjører Lurer oss forbi tollen Der var vi nu kraft mig i Danmark, mænd. Skid! Shell for drivstoff Her var det ikke mye Racing 100 å finne. 92 eller 95 oktan det går i her Statoil for croissant, boller og brus Hirtshals! Hva skal dette bety? Ikke noe selfie-greier nå.. (Vennligst ikke legg merke til croissant-smulene på skjorten min) ...nå skal jeg ut å knipse bilder av bilen på stranden Superstilig plass å kjøre. Vågte meg ikke så langt ut Vi har en sand-krise! Rett inn på puslepladsen! Støvsuger litt sand Den ble jo god som ny Kjører gjennom Hirtshals for å ta tempen på byen Det var sjokkerende mye folk ute å gikk! Klassisk Hirtshals Parkerer selvfølgelig utenfor Dyrebutikken. Det første jeg hører når jeg går ut av bilen er "Peeeeen bil, mænd!" Nå vet jeg ikke om Hirtshals eller Monaco er favorittbyen Jeg erklærer herved denne parkeringen for innafor. Fet! Pe*ing Grill slår aldri feil! Her var det jo allerede høy mat på serveringsbordet! Men vi kjøpte noe take-away til ferjekøen Check-in Ekstremt greit at de i skranken ikke trenger noenting, bare de ser skiltnummeret. Bilen tar seg godt ut i kø, den Da var det duket for en herlig middag i bilen Ut på oppdagelsesferd. Et par franske turtelduer som reiser med tandem-terrengsykkel. Skamtøft! Madammen prøver seg på Penny-boardet Laaaangt unna bilene, selvfølgelig Hun er faktisk flink å surfe, og fikk dreisen på dette også etterhvert Vil rulle jeg også Et hav av måker! En flue som endte sitt liv i en blaze of glory på speilhuset til en Z4 Coupé. Båt! Vi kjører endelig ombord Kjører opp i Millennium Falcon Finfin plass! Flott utsikt på lugaren, igjen Cruise-luksus! Gulv av teak og ekte planter. Tar oss en tur innom Taxfree-butikken Fikk handlet noe snop til lugarkos. Først må TVen nappes ned til brukar høyde. Sånn. Neste morgen Opp og hopp klokken 6! Bilen venter enda Siste pakkingen. Har fått plass til alt, gitt! Vi ser hjemlandet! Snakkes, båt! Sniker oss forbi tollen her også Norge Noreg! Ombord den siste ferja, fra Stavanger til Bokn Der var vi plutselig hjemme En siste selfie denne turen Trygt på plass i garasjen Litt godt å være tilbake også Bilen fikk kjørt 4700 herlige km og var en absolutt glimrende turbil Vi fikk besøkt 6 + 1* land. (*Vi kjørte forbi Luxembourg midt på natten) Skal bli godt å endelig få vaske bilen skikkelig! Vi må nesten takke for følget! Kjempegøy at folk har lest og fulgt med Her er alle innleggene fra reisebrevet: Pakking og Larvik Hirtshals og Berlin Berling og Praha Praha Praha og Munchen Munchen (BMW Welt, BMW-Museum), Østerrike, Cortina Cortina, Dolomittene, Passo Felzarego, Passo Giau, Venezia Venezia Venezia, Maranello (Ferrari-Museum), Pisa, Riomaggiore Riomaggiore (Cinque Terre) Riomaggiore (Cinque Terre) forts., Genova Genova, Monaco, Cannes Cannes Cannes, Route Napoleon Nürburgring Nürburgring, Hamburg Hamburg, Hirtshals, Karmøy
    17 likes
  15. 17 likes
  16. Tok litt bilder igår, redigerte litt idag. Så her kommer en liten bildedump:
    17 likes
  17. Endelig fått montert felgene. Skal justere den litt lavere imorgen og få tatt litt bedre bilder
    17 likes
  18. 17 likes
  19. 16 likes
  20. Dag 5 I dag var det dagen for å kjøre nordover igjen, men vi hadde litt tid på oss så da dro vi opp til Ringwerk Her ligger greina di fra i går kveld Magne! (Ja det gikk så vilt for seg utpå natta der) Aldri vært her før når det har vært så mye liv og røre, er pga DTM En kamuflert AMG, sikkert en sinna en også... Her inne skal du lete lenge etter en Leaf.... Komplett modell av Nurburgring under glassgulvet her, tøft Her sto det jo noen helt greie biler X5M ser bare så bad ass ut, grommeste SUVen man kan få spør du meg.. En eller annen moped... Litt råning i Adenau mens vi venter på de andre for avreise Så ble det egentlig en kjapp transportetappe nordover mot Hamburg hvor hotellet lå Vel fremme og trygt parkert under bakken Dag 5 Så var det hjemreise, retning Flensburg for å handle Burgunderød E93 med svarte stålfelger og brunt skinninteriør...skjønner ikke at det går an Så var vi tilbake på danske motorveier, fortsatt strålende vær Fremme i Hirtshals så måtte vi bare slå ihjel litt ledig tid på stranda, å herje litt her var jo nesten like gøy som resten av turen Måtte ha en liten fotoshoot Så gikk det som det måtte gå med A8en, dekk vrengt av felg. Sleit litt med at jekken seig ned i sanden, men ett par Donald pocket under så gikk det greit... måte bare grave litt plass under under hjulet også... Så måtte bilene vaskes, spyles godt under for sand Det kom en Norsk Ferrari 550 Maranello også, alle grombiler man ser nord for Aalborg er som regel Norske ...og når man snakker om grombiler. Denne bilfrakteren kom kjørende med 3x Porsche 918 Spyder, 2x Ferrari 488, G65 AMG og RS6......og jadda..alle hadde de Norske skilter Aldri før har det vel vært flere hestekrefter samlet i Hirtshals Og med det så var turen over for denne gang, nok en fantastisk tur. Gleder meg allerede til neste år
    16 likes
  21. 16 likes
  22. Etter mye frem og tilbake med valg av bil så hadde jeg egentlig endt opp med to valg, E92 M3 eller bestille ny F36 420i. Men så begynte jeg å se på E46 M3 og kom over en ombygd M3 som ikke var langt unna der jeg bor som jeg aldri hadde sett før (!). Prøvekjørte den og ble egentlig frelst, så da gjenstod det egentlig bare å bli enig om pris. Føler at jeg får mye mer "bang for the buck" med denne kontra E92 M3. Tenkte å lage en tråd for å dokumentere det jeg evt. gjør med bilen. Bilen er opprinnelig en 320i fra 1999, som er godkjent bygget om til 2002 M3 med motor og drivverk som var gått 70.000km ved ombygging. Av en eller annen grunn ble instrument satt til 0km når bilen var bygget om, så dette viser nå ca 33.000km (mens reell km er ca 103.000km). Ønsket egentlig ikke SMG, men etter å ha prøvd det litt syns jeg det var gøy. Kort om bilen: - Lemansblå lakk - Cinnamon interiør - SMG - Milltek eksos (godkjent i vognkort) - Bilstein coilovers (godkjent i vognkort) - Diverse carbon-deler Bilen har noen flere "feil" enn jeg forventet så dette skal utbedres i løpet av vinteren. Bla. er interiøret litt mer slitt enn jeg forventet og termostaten er mest sannsynlig låst åpen da temperaturen ligger litt lavt ved rolig kjøring. Planene er ikke helt bestemt enda, utenom nye felger og coilovers da de ikke går noe særlig lavere enn det som er nå. Har også lyst å bytte ut CSL-luken med en original eller en som ser lik ut som original. Syns det ser renere ut uten "listen" til skiltlys og knapp. Er heller ikke så glad i carbon, så det er mulig de detaljene blir lakkert blank sort. Litt bilder:
    15 likes
  23. 15 likes
  24. All right! Etter å ha vært på jakt en god stund nå står endelig godbilen hjemme på gårdsplassen. Bilen er en M3 flere mer eller mindre kjente ansikt har eid tidligere. Jeg har en bokstavlig talt full perm med dokumentasjon og kvitteringer . Noen få mobilbilder til nå. Hentetid: Kommet seg hjem: Gutta på tur: Når @///Magnus hadde den var den full av Hartge-deler. Det siste av dette ryker ut i løpet av sommeren tenker jeg. Felgene fulgte ikke med, og 20" er uansett for stort for min smak. Eksosen er rustet i festene, og noe rusthull, så den blir byttet. Gulvmattene er nedslitt i sømmene, så de blir byttet. Fjørene ble byttet til nye Eibachfjører da de hadde tjenestegjort sine mil. De originale 19"-felgene er slitte i lakken, og delvis kantkjørte, så de skal få seg en overhaling i løpet av sommeren/høsten/vinteren, hvor jeg fjerner lakken, pusser ned hakk, og polerer de opp. Har sett meget bra resultater av slik behandlig. Til uka kommer nye 19" CSL-replikaer fra England, så da blir det strøkent på felgfronten også. Rattet er i Polen for omtrekking (skinn oppe og nede og perforert skinn fra klokka 2 til 4 og 8 til 10, samt M-søm) I mellomtiden står det i et utrolig digg semsket Sparco-ratt. Store deler av bilen er nylakkert nå i sommer. Mekanisk er alt 100% på stell. Tanken var i utgangspunktet å bruke den som hverdagsbil, men jeg tror jeg har fått innpass for å beholde Touranen som pendlerbil. Det betyr i så fall at denne her kommer til å holde seg pen fremover, tørt og godt. Ellers er det jo alltids planer. - Det er alltid no småpirk en kan fikse på i interiøret, for å få det helt strøkent. - Originalspilleren er itt meh, så får se om jeg bytter den ut. (Nå er eksos-/motorlyden min beste reisevenn) - Hadde egentlig tenkt på CSL-luke, men det funker bra med kun CSL-splitteren også, så tviler på om jeg gjør noe med det. - Originale griller på skjermene skal på. - Nye senterkopper til felgene. - Kanskje originale hvite blinklys. - Generelt vask og stell, utvendig og innvendig.
    15 likes
  25. 15 likes
  26. 15 likes
  27. Kjenner at sommeren er på vei. Strålende sol og 16 grader
    15 likes
  28. 15 likes
  29. En som ikke er redd for å bruke Porsche'en om vinteren
    14 likes
  30. 14 likes
  31. 14 likes
  32. Farvel hotellrom i Berlin Hallo? Fullpakka igjen Og møkkskitten! Pettersen Autospa snur seg i graven av grøss, og han er ikke død engang. Kjører-en-trang-plass-blikket av ekstremt ren fokus. Ruller inn mot Berlin sentrum Nå begynner vi å snakke Parkert midt under TV-tårnet på bildet over Trappetårn. Varmer opp selfie-gamet. The slefie-game is strong. Matt-sort R8. Fet farge? Ja/Nei? Svaret er nei Berlinerbolle i Berlin! Ekte pikkolo! Tøffe trafikklysemenn i Tyskland Sprit eller vin? Ålrait size. Ja, hva skal man si? De spillte hvertfall søt musikk Et gigantisk forlatt et-eller-annet. Må jo på shopping! Trafikklysmennene! Obligatorisk fotokioskbesøk Skulle jeg hatt en racing, måtte det blitt en slik. Ducati Panigale Det ble noen selfies her også Høyt opp! Stemning her! Leita egentlig etter en bilvask der, men det var bare en reklameplakat for vaske-kjeden i(!) nedkjørselen til parkeringskjelleren. Da triller vi ut av Berlin! Plotter inn ny kurs Forlater Berlin. Ganske gøy å kjøre sin egen bil i slike byer Tenker ofte på hvor lyst jeg har til å kjøre min egen bil i byene vi flyr til Audi bil-tårn! Nok et vannhull. SuperPlus i tanken. Gikk nesten tomt denne gangen Skulle fulle drivstoff på første stasjon etter Berlin, men jeg var for opptatt med å kjøre kjempefort Kjørte innom en landsby som var laget med, av og for brostein. Skitneste bilen, da! Men det er en kjapp fiks! SuperClean! Togskinner i brosteinbyen Hva skal man gjøre med snuten på Autobahn? Jeg ble hvertfall klam i hendene! Kjørte han i 119.9, så sneik jeg meg forbi i 119.99 Heller foran enn bak Sol og solbriller Endelig! Cruiser! Selfie fra mobilholderen Fet bro i Tjekkia Her er begyndelsen av snarveien. Vi følgte Google Maps slavisk (pun intended) og endte opp på en skikkelig godbit av en vei Du ser på skiltet hvor vi skal Praha! Fare for tog først! Her var det ikke mye bommer! Nå begynte godveien! Helt ny asfalt, fin natur og sving etter sving! Høyresving! Venstresving! Kjørte også gjennom søvnige landsbyer Bilen er så god å kjøre på slike veier at det kan gjøres i blindet. I Tjekkia kjørte vi alltid nedover. Nedover mot Praha på bildet Skal teste teltet i natt Det hadde vært en fin match Liker fargen på felgene nå Telt opp! Helt klart det beste og største teltet på campen Da er det bare til å ta en kjørepils og nyte livet Stemning Med et helt rått liveband! Lurer på om de fikk betalt for å spille. Avslutter selvfølgelig dagen med Schnitzel i magen Og litt kos
    14 likes
  33. 14 likes
  34. Baksetet er ferdig farget. Er også ferdig å polere bilen. 13 timer i alt tok det, begynte med Scholl S3 Gold med blå pad, deretter S30+ med orange pad og avsluttet med Swissvax Shield. LCI-lyktene er også montert. Satser på å ta litt bilder imorgen.
    14 likes
  35. Greit å være herre i sitt eget hus. Ingen som klager I dag ble dassen korttidslager til sommerhjulene.
    14 likes
  36. Etter å ha bestemt meg for å selge min Audi TT RS og roe ned litt på bilfronten en stund så måtte jeg allikevel ha en erstatter som også gir meg et smil rundt munnen og slik at jeg fortsatt kan delta og kose meg på treff med egen bil. I tillegg MÅTTE det være stasjonsvogn, for jeg ville ha en bil som hadde plass til hundebur slik at bilen kunne brukes når som helst Klok av skade etter å ha eid TT i et år, så er det virkelig kjipt å ikke kunne bruke den morsomste bilen når man skal på f.eks. lengre turer/turer som innebærer overnatting. Uansett, jeg hadde derfor egentlig bestemt meg for å handle Audi RS4 B7 Avant, men så kom jeg til å tenke på om jeg kanskje skulle prøve å få tak i en E46 M3 Touring. Som sagt så gjort. Jeg forhørte meg litt rundt og fikk da tips om en titansilber E46 Touring som var godkjent ombygget til M3 med bredding og "hele pakken" og som eier nå skulle selge. Jeg dro for å se på og prøve bilen, og alt i alt virket den som et veldig gjennomført og bra bygg, så bilen ble med meg hjem. Bilen har fra før H&R senkfjærer og eksos fra Eisenmann. Planene er ikke så voldsomme, men dette er hva jeg har tenkt meg ut hittil: - KW V2 eller V3 - Custom felger - Justerbare camberstag - Justerbare topplagre - CSL kopifrontfanger BESTILT - Karbonleppe - Tone ruter - Karbonlister innvendig - Ny girkule BESTILT - Alcantara ratt - Alcantara girpose BESTILT - Alcantara brekkpose BESTILT - Midtarmlene - Ny spiller med bluetooth og dab+ - Ny midtkonsoll (den som sitter der er stygg og slitt) - Mørke depo frontblinklys BESTILT Vurderer også svarte nyrer og svarte sidegriller, men der er jeg fortsatt litt usikker. PS: Beklager dårlige bilder.
    13 likes
  37. Hallo Kom over et "låvefunn" på jobb her om dagen. En gamling som hadde stående en BMW E3 3.0S i et garasjehjørne. Litt om bilen: - BMW E3 3.0S er modellnavnet, og E3 er forløperen til det vi nå kjenner som 7-serien - M30B30 motor med dobbel forgasser - 4-trinns manuell girkasse. - Rulla ut av BMW sin fabrikk 03.1976 - #037 Fjordblau metallic fargekode - Opplakkert og tectylbehandlet før lagring i 2003 - Ser nesten ny ut under, og er meget pen i lakken! Litt info bak kjøpet: Jeg kom over bilen hos en eldre mann som hadde kjøpt bilen i 1987. Deretter hadde bilen blitt komplett demontert, opplakkert og tectylbehandlet av firma før den ble satt til lagring i garasjen i 2003. Der i hjørnet har bilen deretter stått helt i ro, uten å vært startet engang i 13 år, frem til jeg kom å fikk øye på den. Spurte mannen om han ville selge, noe som var mulig, så jeg kjøpte bilen. Bilen er meget pen i lakken og ser nesten ny ut på undersiden. Negative er at bilen som sagt ikke har vært rulla 1 meter siden den ble satt til lagring, så alt må gåes gjennom for å være sikker. Motor, gir, bremser, kjøling, fôringer, etc Men, etter å ha fylt på ny bensin og prima bensinpumpa så starta bilen rett opp og gikk som ei klokke. Herlig rekke 6 Har til å med kjørt litt med bilen og alt ser ut til å fungere kjempebra, men skal uansett ha en stor service på den for å være sikker. Skal få fatt i org. utstyrsliste hos BMW Norge. Ingen VIN decoder på nett finner den. Bilen blir satt til lagring nå over vinteren, så begynner arbeidet til våren 2017. Bilen er skitten på bildene
    13 likes
  38. 13 likes
  39. Hadde en liten fotoshoot med kompiser i helga. Legger ut noen bilder 😀
    13 likes
  40. Hadde ett hyggelig besøk her om dagen som jeg må dele. Datteren min har jo kompiser som er interresert i bil og han ene er veldig glad i 5er Bmw. Fikk beskjed av datteren min om at han ene ville gjerne se på e61en da han hadde lyst på sånn. Joda,her er alle velkomne sa jeg og etterhvert dukket der to unge herremenn.:). De presenterte seg og han lurte på ting og tang om disse bilene og jeg svarte det jeg visste. Og du kunne se det glødet i de unge øynene hans når han så og inspiserte bilen. For alle har jo vært der,at hvis det er noe du har lyst på og står face to face med det,så blir tingene forsterket. Jeg spurte om han noensinne hadde kjørt sånn bil? Nei sa han,,, Da er det på tide sa jeg og heiv nøkkelen bort til han:). Aldri sett sånn et smil på noen. Vi tuslet bortover og ut på veien. Der fikk han testet alt fra komfort til litt mer røff kjøring som du og kan med disse dråga :). Jeg har aldri sett en gutt så glad noen gang og lang i historie kort,nå har han funnet seg en e60 han skal se på til uken. Er viktig å rekrutere gutter /jenter til å velge riktig merke. Kona mi holdt på å få sjokk når hun så jeg gav nøkkelen til en yngre herremann og lånte vekk bilen. Som jeg så,må ofre litt så de ikke havner i Audi fella
    13 likes
  41. 13 likes
  42. 13 likes
  43. En liten update. nå er jeg på Cruise som sagt. dæven å gøy. et grisesvært skip med alt. Nå er vi akkurat seilt ut fra Korfu og skal til Santorini. Tenk at jeg traff Fredrik90 nede i Venezia. det var gøy .😊. der satt vi på en dyr kafé hvor en liten øl kostet 130kr. men igår på skipet satt jeg og drakk cognac med en riking fra Amerika og diskuterte Bmwer. han hadde samlingen sin. så masse bilder. Han så lommeboken min i baren, der jeg hadde bilde av 535en, da han sier:You really enjoy quality cars". og med det var Jan igang med Bmw praten. til mine venners ergelser 😀😀😀
    13 likes
  44. Vant jammen meg pokal på Rudskogen Fineste bil 2000-2010 👍 Kom som et lite sjokk mtp at det var sykt mye flott.
    13 likes
  45. Da har lakkeringsprosessen endelig startet. Jeg sier prosessen fordi jeg deler opp i sektorer, slik at jeg føler det blir overkommelige småjobber fremfor en diger. Det har også med å gjøre at "lakkboksen" ikke har kapasitet til å flytte så mye luft, ihvertfall ikke nok til å holde unna alt lakkstøvet som blir hengende i lufta. Jeg lakkerer panser, takluke og bagasjelokk først, deretter karosseriet over lista, til slutt høyre og venstre side under lista hver for seg. Lista vil skjule lakkskjøten over/under, og høyre/venstre vil fades i hverandre på områder som er lite synlige. Panseret hadde jeg behandlet innvendig med Fliud Film i fjor, og det kryper noe utrolig. Såpass at jeg mått slipe ned og legge på ny fyller rundt hullene i panseret, Så var det å sette opp lakkboksen, med ventilasjon og det hele. Som dere ser er det kun rette vinkler og vater som gjelder. La på fire strøk baselakk, og tre lag klarlakk. Vil ha litt ekstra klarlakk å kunne jobbe med etterpå. Så gjorde jeg samme sak med takluke og bagasjelokk. Måtte selvfølgelig ta det ut i sola, og se hvordan det blir med emblemene på plass. Tar meg friheten og sette på CSI merke ettersom det er en CSI motor der nå. Holder nå på med siste finish på karosseriet før lakkering kan begynne der. Gleder meg til hele bilen er blå igjen. -)
    13 likes
  46. 13 likes
  47. 13 likes
  48. Mens vi venter på sommerdekkene..... Føler jeg begynner å få bedre kontroll på kameraet
    13 likes
  49. 13 likes
  50. Da var sommerhjulene på, skal få tatt noen bedre bilder etterhvert
    13 likes