Gunnar

Medlemmer
  • Innholdsteller

    18598
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Gunnar last won the day on September 15 2013

Gunnar hadde mest likt innhold!

Om Gunnar

  • Vurdering
    Pensjonert admin
  • Bursdag 07/12/81

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Interesser:
    Sandnes
  1. Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?

    For en glede! Endelig fungerende kjerre igjen. Fikk defaultkodet demperen. Full forvirring siden modulene hadde andre navn i NCS enn i ISTA. Tips til andre som sliter, EDCSVL heter FLEDC i NCS. Tilsvarende bak heter EDCSHL og RLEDC.
  2. Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?

    Her er verdiene jeg får opp i NCS dummy på EDCS_VL. Finner ikke disse igjen i FSW_PSW.TRC fra NCS Expert...? E70-EDCS_VL.C04-ModuleFunctions.txt
  3. Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?

    Se screenshots av modulene (og feilmeldingen i ISTA).
  4. Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?

    Ok, så alt jeg trenger er altså å sette de samme settingene som de andre demperne på denne nye? Antar at Bavaria har tenkt å flashe alt først, og så kode, mens jeg kan slippe unna med å kun kode styreenheten på demperen? Noen som har peiling på hvor jeg finner demperne i NCS? Styremodulen skal hete EDCSVL, men finner den ikke i lista etter å ha valgt E70, CAS og Process ECU. I ISTA+ kartet ligger de fire demperne som undermoduler til VDM, men fikk ikke ut noe som virker å være relatert til demperne når jeg leste ut settingene på VDM?
  5. Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?

    Ingen som koder med NCS expert? Har INPA og NCS oppe og går nå, og har forsåvidt funnet ut litt hvordan det henger sammen, men når jeg leser av EDCS_VL (demperen venstre foran) så får jeg opp at den er SG-codiert Nein, mens de tre andre har Ja. Så jeg antar at det er "SG-codierung" som må til, og da er spørsmålet om det er dette man gjør med NCS når man setter diverse options, eller om SG-koding er noe annet? Bavaria har sagt de kan ta det, men det jeg ikke skjønner helt er at da tar det alt fra to til fire timer og de sier at hele bilen må oppdateres samtidig. Det virker i så fall ikke å være det samme som gjøres med NCS, for der endrer man vel bare settings? Men er det SG-koding? Forstår det som at SG-codiert er steuergeräte codiert, og med min herlige tysk så blir det til styreenhetskoding?
  6. Har fungerende ISTA+ (ISTA/D) med K+DCAN USB interface på Windows 10, men måtte skifte en av (de sinnsvakt dyre) demperne, og fant etterpå ut at demperen må kodes til bilen. Får beskjed i ISTA+ at det ikke kan gjøres der, og må gjøres med ISTA/P. Jeg har forsåvidt fått tak i ISTA/P, men såvidt jeg kan finne ut på nett så kan det ikke kodes med K+DCAN, man må ha ICOM A-adapter? Eller at det iallfall ikke er helt stødig via ICOM-emulator... Noen som har noe mer info her? Hva er enkleste løsning for å gjøre en slik koding med det jeg har? Kan det gjøres med NCSExpert og K+DCAN interfacet? Eventuelt noen som kan utføre det i Rogaland? Skulle hatt det gjort så raskt som mulig. Betaling er såklart OK.
  7. Noen i Rogaland (Sandnes/Stavanger/Jæren helst) som har anledning til å kode en demper på X5en min (E70 med dynamic/adaptive drive)? Demperen er ny og trenger å kodes til bilen. Bilen befinner seg i Sandnes, men kan fint kjøres, så jeg kan kjøre en tur for å få det gjort. ISTA/D sier jeg må ha ISTA/P for å få det gjort, og jeg har ikke plass på mikro SSD-disken, tid eller ork til å styre med det. Kvål mente det måtte gjøres grunninnstilling, men det stemmer ikke.
  8. Hvorfor ble M57TU2D30 endret?

    Drar du virkelig frem igjen en 3,5 år gammel tråd for å fortelle at noe som er riktig er feil?
  9. TV virker bare i utlandet, så det er ikke viktig. Hva slags emulator for kamera er det snakk om? Link eller navn? Ser også at noen sier at PDC ikke virker - dvs. at den piper, men at indikasjon på skjerm ikke virker.
  10. Har '07 X5 E70 med det aller meste av utstyr, og av utstyr som kan påvirke eventuell oppgradering er vel headup, navi pro, logik7, tv, DVD entertainment i baksete, 4-soners klima, 4x varmesete, pdc foran og bak, ryggekamera med linjer og visning av det PDCene detekterer. Den har også iPod-kabel i hanskerommet, og aux i armlene. Er det slik at alt dette vil fungere videre som før, bare med nytt interface på skjermen, om jeg oppgraderer til CIC? Ønsker er at alt jeg har skal fungere videre, at jeg får DAB+ og helst også A2DP (streaming via blåtann). Hva mer enn skjerm, unit, iDrive-controller og eventuelt deksel rundt denne trenger jeg i X5? Virker som det er litt annet behov enn f.eks. E60?
  11. Skjønner. NBT er vel tilnærmet uaktuelt for meg, vil ikke miste den fantastiske headupen og syns også det er altfor dyr bil å gjøre "jalla". CIC er pent å se til, men det frister allikevel ikke å bruke minst 20 lapper på å få DAB inn som "Satellite radio" eller annet uoriginalt. Det var noe trøbbel med blåtannoppkobling i bilen min, så i følge forrige (og eneste) eier så ble hele modulen byttet til over 15 lapper. Har ikke detaljene, men antar vel at en her snakker om hele CCC-modulen. I så fall er den temmelig ny. At en DA heller burde bygget om til CIC er en helt annen sak...
  12. Dette er en fantastisk tråd. Godt å se at dere holder koken. Har en E70 X5 med CCC, og slik jeg forstår denne tråden så er desidert smidigste løsning å beholde CCC og ettermontere Kufatec sin DAB-modul? Ettermontering av CIC er dyrt og krever da også original DAB-modul til enda mer penger, dersom en vil ha det inn på skjermen? Ettermontering av NBT er dyrt og krever også original DAB-modul, pluss at noen funksjoner fra innstilling av bil i CCC forsvinner?
  13. Takk til alle - og takk for meg! :)

    Kjekt å høre. Får håpe ingen klandrer meg for tapte arbeidstimer, skilsmisser eller annet...
  14. Godt valg! Den ser grom ut med goldtrack-hjulene. Mangler bare soting.
  15. Takk til alle - og takk for meg! :)

    Takker! Håper også bimmers lever en stund til.