Ron Jeremy

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2835
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Ron Jeremy last won the day on October 17

Ron Jeremy hadde mest likt innhold!

Om Ron Jeremy

  • Vurdering
    Generalløytnant
  • Bursdag 06/11/74

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    13' hvit F25 &16´sort i3

Siste besøkende

997 profilvisninger
  1. Det er artig å være i et fora med ulike mennesker og ulike oppfatninger. Men Fredrik, som «den siste ekte bilentusiast» du er, med en bilpark som består av: -Ford Mondeo diesel - Forrige 5 serie sedan diesel - En kommende veteran 5 serie med minste bensin sekser’n. - En amerikansk lastebil light. Hvis dette er kriteriene for biler for de ekte bilentusiastene, blir køen både kort og rar... gjør deg selv en tjeneste - å gjør døren både bredere og høyere, la terskelen for bil og entusiasme inkludere flere enn overnevnte og for andre enn deg selv! Og til slutt, BMW er ikke i noen særstilling, de har ingen privelegium som andre ikke har. De må som andre levere varene. Ellers er hanzhe inne på det, man kan velge fornuft som DD - type elbil f.eks og en morsom E46 M3 som entusiastbil.
  2. 8 serien er ikke et vellykket prefiks for BMW. Og hittil er det lite imponerende tekniske detaljer og nyvinninger som har kommet til overflaten om kommende 8 serie.
  3. Polestar 1 fra Volvo, imponerende hvor i dytten kina/Svenskene er i om dagen. Lagd i karbon og med 600 hk og 1000nm, 0-100 på under 4 sekunder. Men mest av alt har denne imponerende hybriden en rekkevidde på hele «15» mil. MEN, karbon og andre imponerende spec, dette er ting jeg forventer kommer fra BMW... ikke fra Volvo. https://www.dinside.no/motor/volvo-lanserer-polestar-1/68799006
  4. Førsteinntrykk av G01, nye X3

    G01, nye X3, er 3 generasjon ut av denne populære mellomklasse SUV-en. Den har nå blitt på størrelse med E53 og fremstår som voksen og «fullendt» på mange måter. Den fortsetter «som før», lesten er den «samme». Der originalen E83 var en traktor, var F25 et kvantesprang forover i så måte, jeg har hatt begge. Men X3 ble tidlig en suksess tiltross for sin manglende eleganse og originalen hadde nær sagt ingen konkurrenter. Suksessen til tross, konkurransen står ikke stille. G01 gir derfor nåværende og tidligere eiere mer av hva de er vant til, men med et stort unntak! X3 har vært som en 3 serie SUV. G01 er derimot som en 5 serie SUV, MYE mer premium, myk plast nedenfor knehøyde også i dørene. Meget positivt overrasket over dette. Metal knapper og det løftede kvalitetsinntrykket hever bilen mange hakk fra nåværende model. Må slenge med et bilde av nye 6 serie GT i hvit også. Den fremstår som betydelig bedre og mer gjennomført enn forgjengeren. Dette er premium og sofistikert som den var ment å skulle være. Ikke bilen for Ola nordmann kanskje, men for USA og andre «kjennere» var dette er betydelig løft visuelt fra 5GT. Kudos til BMW for endelig å ha fått en vellykket - stor premium kombi modell i 6 GT. Så for en kort oppsummering: BMW tar de bra elementene fra tidligere modeller, men hever kvalitetsinntrykket både 2 og 3 hakk oppover og over F15 nivå. Plassen foran er luftigere og bak i baksete er det også mye større plass enn F25. Panorama soltaket er større en tidligere også. Mye er bra altså, det ble vist 2 modeller, en fra BMW Norge og en «lokalt», sistnevnte allerede solgt. Prøvekjøring mulig fra 11.11. For de som er interresert. Ikke noe ord om hybrid eller el, dette er for min del det mest usikre elementet. Forøvrig, blåfargen som 2.0d M sport bilen ble vist frem i var flott, mulig lyssettingen gjorde den ekstra grom, navnet er Phytonic blue.
  5. Vel, da har jeg hatt en hyggelig halvannen time med nye BMW X3, samt nye 6 serie GT. Det startet med at jeg kjørte med vår hvite X3, (som desperat trengte en vask forøvrig) da jeg befant meg bak en BT regga ny lekker BMW, av sort farge. Den var for stor til å være 3/4 serie, og baklyktene var nye og ukjente for meg. Etterhvert innså jeg at dette var den nye 6 serien GT, arvtageren etter 5GT. Meget positivt førsteinntrykk. Nuvel, hentet min «støttekontakt» (bilmyser) for deretter ta turen ned på Bilsalongen i Skien. Her ventet det stettglass og fingermat samt litt info fra Martin. Etter avduking var det fritt frem. Her kommer det noen bilder, deretter litt mer info... sitter på iPhonen.
  6. Du må gjerne bruke begreper du er komfortabel med Fredrik, så også unnlate å se på analogien i innlegget mitt. Det å påstå at en teknologi som gir 30-40% av energien ut av hva man tilfører den, som i tilegg er «velprøvd» og «ferdig utviklet» er veien å gå videre, da vil jeg hevde du har misforstått hvor verden er på vei. For ordens skyld har Bosch ambisjoner om å få elmotorens virkningsgrad fra 90 til 92%, trolig er dette oppnådd i løpet av kort tid. Norge er i en særposisjon, helt korrekt - og for en gang skyld blir det brukt gulerot fremfor pisk på noe som er fremtiden her på berget. Pisken og baksiden av dette vet vi begge, det går ut over fossilbilen, det er bare å forholde seg til det.
  7. For meg blir det som å sammenlikne en teknisk overlegenhet med gårsdagens utdaterte tekniske løsning, omtrent som IPhone X vs HTC hero fra 2008. Det politiske er også selvsagt sterkt til stede her, mens mest av alt er det vel følelsen av å kjøpe et stagnert produkt. Hvor en industri fortvilet forsøker å videreføre en ønsket kurs, hvor man har kontroll over hele produksjonen, man har en ønsket saktegående utvikling og ikke har noen ønsker om å ta sjanser eller se fremtiden i øynene. Men heller vil ha 5% renere modeller hvert 7 år, men noe mer effekt og noe mer raffinerte løsninger. Det er lite sexy og lite visjonært. Det er jo ikke slik at en i3 av første generasjon er utdatert om 10 år, den kan fremdeles kjøres med - forøvrig en tidsregning som dieselen kanskje allerede er faset ut?
  8. Vel, jeg har jo første generasjon av i3 (16 model) så har vel «latt meg overbevise». For meg blir det å sette seg inn i en diesel bensin bil etterpå - litt som å gå fra et moderne og enkelt premium produkt til noe som føles teknisk utdatert og unødig kompleks og bråkete ut. Jeg gjør det jo stadig med vår ellers utmerkede 13’ X3. Batteriutvikling går fremover med stormskritt, vi ser det jo bare de siste 3-5 årene, i3 kom jo i 14 med «190km» rekkevidde, dagens versjon er på «300km», mens neste juli snakkes det om en 400km versjon. Det blir litt som første generasjon smarttelefon eller smartklokke, man ser hvor bra det blir og konturene av fremtiden, men når skal man velge å gå «inn»? Velger man første generasjon av noe ender man som regel opp med frustrasjoner over å ha vært litt tidlig ute, det blir gjerne litt Beta over det hele. Mtp i3 så var det en mindre investering ( under 300k) en el SUV er fort det dobbelte og forventningene til rekkevidde og selve kjøremønstere til en slik bil er fundamentalt annerledes enn med en bybil som i3 er, der er det mer akseptabelt med begrensninger og kortere avstander. Takk for hyggelige ord, jeg skal ta en kikk å gi noen tanker om bilen, prøving blir ikke før senere
  9. Største hinderet er for meg drivlinje, absolutt minstekrav er evt hybrid, men der er jo avgiftene litt i faresonen. Samtidig er jeg usikker på om en el SUV er litt tidlig å hoppe på? Syns det er vanskelig å se for seg å bruke et betydelig beløp på ny/nyere bil med gårsdagens teknologi også (bensin/diesel) I det hele tatt er det mye usikkerhet hvor fremtidssikret det man kan kjøpe idag virkelig er. Så da er det for meg lettere å vurdere en billigere bil enn risikere store beløp nå, alternativet er leasing.
  10. Invitert til presentasjon av nye X3 imorgen, usikker hva jeg syns om denne. Men håper virkeligheten skal gi et bedre inntrykk enn bildene hittil har gjort. Se om jeg får tatt noen bilder.
  11. Min BMW 325ia Touring E91

    Flott bil med rett motor, dessverre er E9* «ødelagt» med diesel hysteriet som var på denne tiden. Sjeldent å se disse med morsom motor, ta vare på den 😉
  12. Jeg er dessverre enig. X2 skulle vel være en Evoque killer, vel jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle denne Mini bastarden.. X1 er lite imponerende i seg selv, kanskje derfor jeg er så skuffet over X2, så lite egenart og pondus. Dagens portefølje fra BMW er særs konservativ og trist, for min egen del er det lite av det nye som frister. Hverken nye 5 serie eller nye X3 er umiddelbart noe som frister, dagens X5 er jo uansett på veien ut. Da ville jeg heller valgt den langt mer elegante F11. Jeg har tro på kommende Z4, ellers er det lite som frister, kanskje hadde jeg klart meg med en halv-morsom F31, evt F34? Men siden vi er midt i et skifte mtp drivlinje er det kanskje ikke noe annet å forvente? Mindre kvantitet og mer fokus BMW!
  13. Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad

    Vakkert som poesi, Alpina med slike felger, sukk! Dette var lekkert, grattis!
  14. Her er det mye å like! Først og fremst gratulerer med det flotteste 3 serie chassi ever! M3 er jo rosinen i pølsa, men historien og foranledningen er vel så spesiell. Liker fargen også, nyt bilen og ta vare på denne! Interiørbilder?
  15. BMW 523i F10 vs E60

    Nyere betyr stort sett bedre bil, mer komfort og en høyere pris. jeg vil påstå at siden du har hatt eldre bil tidligere, hatt denne lenge og hørtes fornøyd ut med det, kan bety at du også kan bli utmerket fornøyd med en E60 523i også. Så legg vekk preferansene fra andre, prøv begge bilene selv, deretter vurder om de ekstra kr er verdt det, for et eventuelt kjøp av F10. LCI av E60 er ikke et dårlig valg, hvertfall ikke med denne motoren. AWT hadde denne med touring, kanskje han har noen innspill? Lykke til!