Ron Jeremy

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2790
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Ron Jeremy last won the day on July 12

Ron Jeremy hadde mest likt innhold!

Om Ron Jeremy

  • Vurdering
    Generalløytnant
  • Bursdag 06/11/74

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn, Telemark
  • Interesser:
    BMW, teknikk, historie, sport og familien :-)
  • Kjøretøy
    13' hvit F25 &16´sort i3

Siste besøkende

906 profilvisninger
  1. Jeg føler bare et ord er rett om dette Z4 konseptet, fantastisk! Girvelgeren som vi har sett fra 8 serien er jo Volvo ripoff og ser datert ut, ellers er dette et skritt i rett retning. Håper BMW her tar en "i8", å lager produksjonsbilen så tett opp til konseptet som mulig. http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1413211
  2. Ja, jeg også tenkte umiddelbart dyser, eventuelt en sensor.
  3. Jeg kjenner meg godt igjen i det som snakkes om her. Jeg heller skulle aldri kjøre Toyota eller noe kjedelig. Så går det et tiår og prioriteringene og følelsene endres, som en selv gjør. Nå kjører jeg brukbart fremdeles, 13' X3 og 16' i3 er bilparken pr idag. Men så har det dukket opp en hytte som skal bygges ut osv osv, ting skjer underveis i livet, så det som er ekstremt viktig i det ene øyeblikket, mister glansen i neste. Jeg vippet snart over i disfavør på en eller begge bilene. Den ene er gjeldfri, sannsynlig bytter jeg inn begge, den ene blir nok en ny i3 med LCI og "40" mils rekkevidde som kommer etterhvert, denne vil få et såvidt bredt bruksområde og rekkevidde, at jeg vanskelig kan forsvare å ha en dyr familiebil som stort sett bare blir brukt til hytta og dra henger. Samtidig er jeg fordømt fornøyd med F25, uaktuelt å gå ned til E83, ei heller E84, men blir neppe en oppgradering på den fronten. Bil kan være morsomt, men det blir mye melk og brød kjøring og lite entusiastkjøring, men jeg holder ut litt til
  4. F type er jo synonymt med grom lyd og følelser. Min tanke, så kan i4 være så effektivt og sporty det bare vil, har man hørt en roadster med 6ér eller bedre, er det kun dette som gjelder. Senest igår hørte jeg en F-type med V8, dette i forbindelse med et sykebesøk (på lindrende avdeling), sistnevnte besøk ble litt mindre kjipt av å sanse et slikt morsomt produkt.
  5. Det er her hovedpoenget mitt ligger, vi snakker 3/4 serie, altså selve kjernen i "the ultimate driving machine". Med fare for å fornærme noen, UKL sine varianter, F48 og F45/46 er ikke "ekte" BMW, vi snakker FWD og man merker veldig tidlig og tydelig at dette er ikke biler som har kjøreglede som mål. Dette er volumbiler som ikke appelerer til kjernen av BMW eiere, det er kjøpere som er nye til merket, eventuelt også seniorer. Hadde disse bilene hatt en type multichassi, hadde jeg ikke vært veldig bekymret. Da disse ikke er selve målestokken for BMW som merke, det er det mer eller mindre 3 serien som er. Det er på en måte den samme målestokken 911 er for Porsche, selve HERO modellen. Det er det som bekymrer meg mtp et eventuelt multichassi. Skal man eksperimentere, gjør det på en model som er mindre markant og mindre sårbar for kjøreglede, enn nettopp 3 serien.
  6. Spørsmålet er - lurt for hvem, BMW, eller kundene? En elektrisk bil kan designes veldig lekent, moderne og kan ha særdeles gunstig med innvendig plass, kontra beskjedent ytre. Og med batteriene i bunn av bilen får man en gunstig lavt tyngepunkt. Konvensjonelle drivlinjer tar plass, og produsenten blir "satt" i forhold til utforming og design. Så dette blir minus begge veier egentlig. Det er helt klart fordeler for produsenten av en slik enhet, men som en premium enhet, støter man raskt på problemer ovenfor kunden. Spesielt når man har slogan som "The ultimate driving machine". Man får ALDRI en bra 3 serie med et mindre enn en ideelt grunnlag. Begynner man med en multipurpose chassi, spår jeg at resultatet blir hverken fugl eller fisk, man får ikke en moderne EV, ei heller får man en 3 serie som er sporty, lett og kjøreglad - i den grad den kunne, eller burde vært. Kia eller andre mer lettbente bilprodusenter kan komme unne med sllkt, for de bygger ikke hele sin image på sporty kjøreglede, det er bare nok et fremkomsmiddel. Som en konklusjon - om dette skulle vise seg å være riktig, at BMW skal bruke samme chassi for hybrid, diesel, bensin og hel elektrisk bil, så syns jeg det vitner om en feighet og pessimisme ifht fremtiden. Økonomisk er det også veldig forsiktig, negativt og konservativt. De begynte så bra med den glimrende og gjennomførte BMW i3 i 2014, med sitt avanserte carbonchassi og banebrytende design. Vi vet at VW og MB satser milliarder på nettopp helhetlige elektriske biler, jeg kan bare håpe BMW våkner i tide.
  7. Fremdeles mye igjen av sommeren, nyt bilen og turen. Høres ut som en flott roadtrip. Bilen ser stadig bedre ut, utgangspunktet var jo allerede utmerket.
  8. Kilde fra bimmerpost og http://www.autonews.com/article/20170807/OEM01/170809780/bmw-future-proof-ev-strategy Hvis dette stemmer, så må jeg si at dette er meget bekymringsfult! Det blir ingen kreativ Elektrisk 3 serie, ei heller en lett kjøreglad 3 serie av et kombiprodukt. Å bygge en elbil kontra en konvensjonell drivlinje, er to vidt forskjellige ting. Kia kan gjøre dette, men BMW mister hele sjelen sin i et slikt forsøk!
  9. Sjekk strøm og batteri, høres kjent ut utifra mine egne issues med tidligere E84.
  10. M4 og alle dens derivater begynner etterhvert nesten å bli forvirrende, 30 jahre, GTS, CS osv osv. Så er effekten også kommet opp i nesten hysteriske områder. jeg er ikke blasert med å kjøre effektsterke biler, ei liker jeg at det går svært raskt (stygg ulykke i ungdommen (jeg satt på)) Min erfaring med BMW og bil generelt begrenser seg til 335d, 535d, 530d og den jeg syns var nærmest "syk", 130i, denne hadde vel 265hk? Min første BMW var "toppmodellen" dengang, foruten M3, som jo nesten ingen hadde. Min var en 87´ 325i med hysteriske 171 hk, dette er vel 23-24 år siden. Deretter ble det også en "ny" toppmotorisert doning, 92´ E36 Samoablau 325i coupe med avsindige 191 hk. E46 tok jo steget opp i 330i med 231 hk, det også var vel innenfor min "fatteevne". Men deretter kom den Saftige E9* 335i med twinturbo og hele 305 hk! Nå er altså toppmodellen med F3*- 440i, oppi hele 326hk. Det høres ut som en voldsom effektøktning, så har da også turbo og veigrep økt betraktelig siden E36 og 90 tallet. Nå har jo nesten "alle" BMW utstyrt med x-drive også. Mens jeg "back in the day"- 90 tallet - gjerne skulle hatt en M3, så føler jeg nesten at dagens 330i "holder", 440i er hvertfall det maksimale av hva jeg "kan håndtere". Jeg skjønner det er morsomt med effekt, men er det ikke stopp et sted? Når er nok - nok?
  11. E38 er legendarisk, dette er et prakteksemplar! Rett farge også!
  12. Delphin grå, eventuelt Sterlinggrå? Med svarte detaljer tror jeg hadde gjort seg. E24 er gromt, stå på!
  13. Ville vært spennende å se denne fargen live, tror den gjør seg på en F22. Spennende valg, alltid gøy å kjøpe nytt, gled deg!
  14. Er det hamann, eller er den bare badge trimmet?!
  15. Enig i mye av det som er skrevet her. Nr 1 har dere lyst på bilen/trenger dere den? Hvis bilen er Ok, men lysten ikke er der kan prisen kanskje justeres. Snakk sammen dere to, Finn ut hva dere har lyst til først og fremst. Har selv hatt 09' 520dat med samme motor. Personlig er jeg ikke kjempebegeistret for motoren (N47) men det er den nærmere 90% av alle melk og brød 3 og 5 serie har fra 2005-2014. Så så ille er den ikke...