*MrB*

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1230
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om *MrB*

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag 08/14/79

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW
  1. Allmen? Nja, vet ikke helt. Jeg synes nå E6X står seg bra designmessig. Langt bedre enn Mercedes fra samme periode for eksempel. Den er jo mer vågal i linjene enn både forgjengeren og etterfølgeren, men i mine øyne taper den ikke noe på det. Ellers er jeg tildels enig: E61 har et par irriterende og dyre svakheter, som fort kan vende tilbake. Men f.eks. en E60 523i, 525i eller 530i burde være rimelig driftssikker i forhold til alder og biltype. Men klart at jo eldre bil du har, jo større er fordelen med få tommeltotter og egen garasje.
  2. E61 har sine svakheter, men med de plasspreferanser og budsjett som er beskrevet, så er det få andre BMW-alternativer. F31 blir sannsynligvis for smal, men er helt klart et mer fornuftig alternativ ellers. (Men jeg synes ærlig talt ikke at F3X føles mer moderne enn E6X. Og jeg har kjørt begge deler mye).
  3. Skjevslitte dekk - mulig å bytte om?

    Det de tre forrige sa. Du må svitsje dekk mellom bakfelgene sålenge du har rotasjonsbestemte dekk. Bytter du bare side slik som de er, blir «alt» feil: innsiden er fortsatt innsiden, og i tillegg blir rotasjonen feil. Forøvrig spiser E60 bakdekk også. Ikke noe nytt med F10. (Dessverre).
  4. E70 X5 (never skip leg day)-

    Aha. Style 177. Disse finnes også i 18" ser jeg, med 8,5" og ET46. (De finnes også i 19" og 20", men da med forskjellig bredde foran og bak). Kan ikke hjelpe deg mer dessverre.
  5. E70 X5 (never skip leg day)-

    Hvilke felger er det? Er de originale, så finner du alle riktige data på de på nett. Ser litt feil ut på første bildet, uten at jeg er spesielt dreven på E70. Men hvis forskjellen er så¨stor som du sier, så skal du kunne se forskjellen mot navet også. Samt på klaring mot caliper. Et kjapt søk forteller at de eneste originale 18"-felgene til E70 er style 209 og 210. De har begge ET46, og 8,5" bredde foran og bak. Style 209:
  6. E61 da, sålenge det skal være BMW med de kriteriene. Du får mye E61 for 260k. X3 av generasjon 2 (F25) burde også være mulig å finne innenfor ditt budsjett, men der er bensin veldig sjelden. Edit: Vi har E60 som familiebil. Den rommer greit en vogn pluss litt bagasje. Bensindrevet E60 er mye bil for pengene i dag. Du for en pent motorisert LCI til under 200k.
  7. Bakovervendt barnesete i en F21

    Vet ikke hvor mye større F20 er enn E87, men der var det i hvertfall sjanseløst med alle 0-25-stoler som var aktuelle. De tar kolossalt med plass i lengderetning, og setet foran blir ubrukelig. Synd, for bilen er stor nok på alle andre områder.
  8. Prisforslag for BMW 530d xdrive

    F10/11 begynner å falle en del nå, og det påvirker de siste E60/61-årgangene en del. De er nok ikke verdt så mye lenger. (Dessverre. Jeg eier en selv). Man må sette seg inn i en potensiell kjøpers situasjon, og se hva man får i de forskjellige prisklassene. I 300k-klassen vil nok denne få det tøft, selv med fin km og riktig motor/utstyrskombo. F11 i samme prisklasse er jo nærmest utelukkende 523i og 520d (evt høy km-525d) med rwd, så det koker jo ned til hva kjøper vil ha for pengene. Alt etter hvor mye hastverk du har, så kan du jo prøve deg med rundt 250k.
  9. Nettopp. Jeg er glad i både 928 og alle 911-generasjoner (selv 996). Men 944 er noe for seg selv. Den bokser langt over sin vektklasse, og den gjør det bra. Turbo/Turbo S er kremen såklart, men N/A er den bilen som overrasket meg mest, og brente seg inn i minnet.
  10. Porsche 944 N/A. Rett og slett en fantastisk velbalansert kjøremaskin på litt kupert og svingete vei. Optimal vektfordeling, kompakt og lett bil, flott styring, passelig sterk motor og presis manuell kasse. Har kjørt langt raskere (og ikke minst mer luksuriøse) biler, men denne står igjen som vinner fortsatt.
  11. Problem med lysinnstilling xenon e39 facelift

    Det er opp til deg hva du vil montere av nytt, men før du kjøper noe som helst ville jeg bytte om de pærene du har, og sjekket om feilen flytter seg. Gjør den det er pæren problemet. (Mest sannsynlig ligger feilen her). Hvis ikke har du dårlig kontakt et sted, og må feilsøke mer. Dersom du får bekreftet defekt pære , så gjør du et av to: 1) Kjøper nye, originale pærer som vist tidligere, og kobler på den store kontakten på bildet ditt. (Det er det som er originalkontakten. den lille er en del av LED-kit'et, og fjernes sammen med dette). 2) Kjøper nytt LED-sett til begge sider, og kobler de i den store originalkontakten. (Dette er en dyrere løsning, om du skal ha noe av skikkelig kvalitet, men gir penere lys, og skal vare mye lenger). Situasjonen din tilsier at du bør bytte begge uansett, med mindre du kan leve med fargeforskjell.
  12. Problem med lysinnstilling xenon e39 facelift

    Begynn med å ta ut pæren som er defekt. Ta evt bilde av den og legg ut her. Er det et LED-sett, så skal ikke disse ryke uten videre. Kan være dårlig kontakt, eller i verste fall har de blitt varm og har ødelagt noe. (Kan skje på billige kit visstnok) Originalpære har/skaffer GS bildeler, som har butikk i Oslo. Du får sikkert tak i den hos BilXtra/Mekonomen/Thorshov også.
  13. Problem med lysinnstilling xenon e39 facelift

    Du må uansett skru ut den sokkelen som står der. (Den med ribber på). Vanskelig å diagnostisere bak et tastatur, men det ser ut som noen har satt på et uoriginalt kit der en gang i tiden. I såfall tar du det helt bort (koble fra den ovale kontakten også). så skaffer du nye originalpærer (med sokkel), og kobler den samme kontakten rett i denne.
  14. Problem med lysinnstilling xenon e39 facelift

    Sånn skal de se ut originalt. (Bilde lånt fra Audodeler.co)