*MrB*

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1254
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om *MrB*

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag 08/14/79

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW
  1. Nye 8 serien vist ved et uhell!

    Når man ser på f.eks. dette bildet av kamuflert bil: ...så synes jeg det er noe muffens med de "lekkede" bildene. Den kamuflerte bilen ser ut til å ha en relativt klassisk GT-profil uten de store krumspringene. Kompakt, muskuløs, brede "hofter". Akkurat slik det skal være. Ser rett og slett ut som en helt annen bil. Kan kamuflasje skjule så mye? Har ikke gitt denne bilen opp helt ennå.
  2. Nye 8 serien vist ved et uhell!

    Jeg er inhabil, men jeg synes E60 er pen. Både med og uten M-sport. Har likt den fra dag 1. E87 synes jeg er knalltøff i dag, men kunne styre meg da den kom. E85 har alltid vært knalltøff. E65 og E90 preface synes jeg aldri kom seg helt ovenpå, men i sum synes jeg det kom vel så mye bra som dårlig fra Chris Bangle. Nye 8-serien må jeg se mer offisielle bilder av før jeg gjør opp en mening, men er ikke overbevist ut fra det jeg har sett til nå. X7 ser grusom ut. Fronten ser ut som den er full av deler som ikke passer. Mye verre enn E65 noensinne har vært.
  3. Biltema støtdempere

    Ja. Bruk av Biltemadeler betinger selvsagt at det er penger å spare kontra anerkjente merkedeler. Men når det er sagt, så tviler på Biltemakvaliteten står noe tilbake for de billigste merkene til f.eks. Autodoc, Skruvat eller Mister Auto
  4. Biltema støtdempere

    satte Biltemadempere på en Mitsubishi Colt for mange år siden. De funket som bare det. Bilen oppførte seg som den skulle, og demperne holdt i hvertfall sålenge jeg hadde bilen (Ca 2 år). Har ingen andre erfaringer å komme med. Jeg tipper de kommer til kort i en sammenligningstest under ekstreme forhold, men til vanlig bruk vil jeg anta de er helt ok. Alt etter bilens verdi, type og bruksmønster, så ser jeg ikke noe galt i å vurdere dempere fra Biltema.
  5. Ekstralys på 2017mod X5

    Usikker på hvordan det er med adaptive LED, da det kan være masse forskjellige styringer av lysbildet. Men vet at for Bi-xenon må du hente strøm fra spjeldene i hovedlyktene. Da funker det med både manuell blending og fjernlysassistent. Ikke så mye hjelp kanskje.
  6. E46 innpress

    Hvis felgene har TUV-papirer til aktuelle bil, så kan du endre sporvidden ut over 15mm. I praksis skal det mye til å få trøbbel med godkjenningsinstanser, med mindre du setter på noe helt ekstremt. Finnes flere som kjører E9X-felger på E46 uten problemer. Disse har ET på rundt 35, og er altså utenfor standard slingringsmonn. Her ser du en E46 med style 194-felgene fra E9X. (Fant ikke bedre bilde i farten). Disse har ET34 foran og ET37 bak.
  7. F11 - bensin til rundt 300 000

    Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har.
  8. F11 - bensin til rundt 300 000

    Har kjørt den fireren i F30, og det er en effektiv maskin. Mye friskere enn M54B22. 523i med N53 er også en kjempeflott pakke. Jeg er usikker på hvilken av de som er raskest i praksis, men jeg holder faktisk en knapp på fireren. Tror ikke det er noen voldsom forskjell i driftsutgifter. Seksere blir nok mer og mer tungsolgt, er jeg redd. Spesielt i "vanlige" stasjonsvogner, men også E92'en i garasjen min vil nok lide etterhvert.
  9. Dekkstuk -

    Hva legger du i "sivilt"? Er det bredde, profil, felgstørrelse og innpress du sliter med? Å få et stuk som på bildet er mulig på mange biler, men det fordrer at du vet en del grunnparametre. Som rulleomkrets og innpress for den spesifikke modellen. Mulig jeg misforsto hele spørsmålet.... Forøvrig er det en fin tråd for temaet, som du kan bla i her:
  10. merkelig feil e60

    Ikke utelukk kamsensor selv om den ikke kommer opp på diagnose. Lugging ved igangsetting er typisk symptom for dette. Defekt coil gir gjerne mer trøbbel på høyere turtall
  11. Svarte N klistremerker skilt. ett must!

    Nettopp alvorlighetsgraden er sannsynligvis også grunnen til at man opplever tvetydige signaler fra myndigheter vedr dette. Det skal nok veldig mye til for å oppleve noe mer alvorlig enn å måtte fjerne merket på kontroll, men hvis du kjekker deg med feil person, kan du risikere at de kjører deg hardt på ren prinsippsak. For ordens skyld sier Lovdata dette: "Integrert nasjonalitetsmerke skal bestå av den latinske bokstaven N malt i hvitt og supplert av det norske flagget. Begge symboler skal stå på blå, retroreflekterende bakgrunn. Bokstaven skal være 20 mm høy for stort kjennemerke og 16 mm høy for lite kjennemerke. Nasjonalitetsmerket skal være plassert helt til venstre på kjennemerket. Flagget skal være plassert over bokstaven." Sorte merker er altså pr definisjon ulovlig, så kan jusekspertene krangle om det defineres som dokumentfalsk eller noe annet.
  12. Svarte N klistremerker skilt. ett must!

    Du tok ikke poenget: Du mener du har jussen på din side. Det er ikke sikkert.
  13. Er det skjermen som er død, eller er det knappehjulet som ikke virker? Sistnevnte sviktet i en E87 som jeg hadde, og det var superlett å bytte.
  14. Svarte N klistremerker skilt. ett must!

    Du kan være så skråsikker du vil, men det er slett ikke umulig at finjussen kan vise seg å støtte dette. Endring er endring, selv om informasjonen er den samme. Ikke at jeg bryr meg. Kjør med den fargen dere vil. Personlig lever jeg fint med blått felt (og blå/hvite rondeller)
  15. Mugg og fukt!!

    Hm. Har aldri opplevd problemer med min bruk de siste 20 årene. Hverken med pakninger eller selve anlegget. Eneste jeg merker er at det øker forbruket, og skrur det derfor kun på ved behov.