*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    1349
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om *MrB*

  • Rang
    Brigader
  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    Div BMW

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. *MrB*

    Understellsbehandling og rustgaranti

    Det kommer an på flere ting, bla hvem som gjør jobben, og hvordan den utføres. Kan være greit å avklare for hvert tilfelle. Den generelle regelen ser imidlertid ut til å være at garantien opprettholdes så sant det ikke borres nye hull i karosseriet.
  2. Kjedelig sak. Men som andre påpeker har man en undersøkelsesplikt når man kjøper bil. Det er spesielt viktig når selger ikke fullt ut overholder sin opplysningsplikt. Vedr lakkering, så er det ikke sikkert selger viste om lakkeringen selv engang, da det kan være gjort før han kjøpte bilenogså. Coilovers som ikke er godkjent eller merket/har papirer er litt verre. Du kan muligens vinne frem med en reklamasjon her, selv om jeg tviler. Minste motstands vei ( i hvertfall om du kan skru selv) er nok å bare ta av hele settet, og hive på noe originalt, evt et senkesett med papirer som lar seg godkjenne og ikke subber. Gummiklosser er ikke optimalt. Det blir litt feil belastning på fjærene, og jeg ser for meg at de knekker lettere med slike montert. Håper du får fikset bilen slik at du blir fornøyd. En E46 coupe i god stand er ikke så vanlig lenger.
  3. Lyktespylere er vel strengt tatt bare en «quick dump»-funksjon av spylervæsketanken. Aldri sett poenget. (I motsetning til varmetråder). Heldigvis aktiveres de ikke av korte støt.
  4. Bilen disponerer kraftkildene selv i comfort. I praksis brukes strøm i lav fart (under 70)/lav belastning, mens bensinmotoren trer i kraft ellers. Sånn sett kommer du fint frem uten å tømme batteriet, men du bruker jo selvsagt bensin på veien. Kjører du noenlunde bevisst klarer du å ligge på rundt 0,5l/mil, altså ca på nivå med en 520d.
  5. Selv F30 har 5-serieproporsjoner. Den har tilnærmet samme akselavstand som E39, og er større i coupemål. Enig i at det er en dum trend.
  6. Mistenker at den vil vokse på meg, men førsteinntrykket er ikke helt bra. Ruvende front. Ser nesten litt oppsvulmet ut. Hekken gav meg litt Audivibber. Pent dashbord, men synd de tok bort håndbrekket. Både G30 og G20 er designmessige nedturer sammenlignet med F10 og F30, som på sin side var meget stilrene.
  7. *MrB*

    Kan dette kodes? (E92)

    Du trenger ikke Idrive for å finne trippelblink. Den ligger i BC på biler uten iDrive også.
  8. Hatten av for deg. Ambisiøst prosjekt å bytte motor i en slik bil uten nevneverdige forkunskaper.
  9. *MrB*

    Trenger anbefaling angående E91 motorvalg

    N53 er da en rimelig bra konstruksjon. Nøyaktig hvordan den står seg mot M57 skal ikke jeg heller spekulere i, men den har ingen "fatale" svakheter som lurer, slik som for N47 og N43. Selv har jeg 8 års erfaring, fra to forskjellige N53-biler, og jeg har kun opplevd dysesvikt på den ene ved 110000km. Ikke gratis det heller, men vi snakker jo ikke akkurat totalhavari eller kroniske feil. Jeg vil påstå E9X eller E6X med sekser er relativt safe. Uansett drivstoff.
  10. *MrB*

    Ingen pærevarsling F11?

    Sålenge systemet gir melding om at det skal være lys, men ikke får bekreftelse, så skal det varsle, i alle "modes" på bryteren, selv om det er led, så det hørtes litt pussig ut. Og at det kun inntreffer på ene siden så er det ikke relatert til innstillinger. Prøv å ta ut kontakten til lykten, se over denne, og evt rengjør/spray litt. Er det dårlig kontakt et sted er det sannsynligvis ikke led-delen som lider først da (i og med at denne trekker minimalt med strøm kontra glødepærene), men kan være verdt å sjekke før man begynner å bytte på dyre ting.
  11. *MrB*

    Delnr. hos GS borte?

    Synes nettbutikken til GS er helt ok jeg. Såvidt jeg forstår er mye av oppdateringene gjort for å gjøre den mer brukervennlig for smarttelefoner, uten at jeg egentlig har noen spesiell formening rundt det. Hvorfor de har tatt bort delenr vet jeg ikke, og det er jo litt dumt for en nerd som meg å ikke kunne verifisere delen 100%, men noe veldig stort tap er det strengt tatt ikke. Er man usikker kan man ringe eller skrive, og da får man alltid hjelp. 9 av 10 ganger legger man inn bare inn regnr eller chassisnr, bestiller utfra delene som da kommer opp, og jeg har fortsatt til gode å oppleve feil med bestilling. De er ikke billigst i utgangspunktet, men de har ofte fine kampanjer, og da får man kvalitetsdeler til priser det er vanskelig å matche. Jeg veksler stort sett mellom GS, Koed og lokal merkeforhandler, og jeg setter pris på at alle tre finnes.
  12. *MrB*

    BMW E61 high rate battery discharge

    Jeg får stadig denne meldingen i min E60 fra 2009. Jeg har gammelt batteri, og antar egentlig at problemet ligger der for min del, men om det finnes typiske potensielle strømtyver i E6X, så hører jeg gjerne om de.
  13. Tipper du har style 208. De har ET49 foran og 52 bak. Felgbredde er hhv 7,5 og 8,5’’. Dette er relativt høyt innpress. F.eks E90 og F30 ligger rundt ET30-35. 5-serier ligger typisk på ET20-35. Det nærmeste du kommer «riktig» ET er nok E46-felger, og der er det jo stort utvalg i både nytt og brukt, samt org/uorg. Når det er sagt, vil du nok sikkert klare å få F.eks E90-felger til å passe.
  14. *MrB*

    F31 - Bakovervendt barnesete

    F31 bør fungere fint. 3-serien er jo ingen liten bil lenger. Har bakovervent sete av typen BeSafe 9-18kg i F30, og jeg sitter relativt greit i setet foran. (er 1,90). F3X har omtrent samme plass i lenderetningen som i E6X. (jeg har begge, og har prøvd samme setene i begge). 9-18kg-stolene er de desidert mest plasskrevende, de som er hakket mindre og større er bedre.
  15. *MrB*

    F30 - knirking

    F30 og lyd henger visst sammen. Veistøy, vindstøy, knirk i dash. Jeg har problemer med dørpakningene. Forsvant ikke med teflon. Og det på en flunk ny bil. Å finne kilden til knirk i dashbord er nesten umulig. Er så mange paneler som er i kontakt med hverandre...