Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    14311
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    28

Saltkjelen last won the day on June 24

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Saltkjelen

  • Vurdering
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    BMW

Siste besøkende

4122 profilvisninger
  1. Ja, det er liksom ikke så stor forskjell på en CIC og NBT. Det er ikke så vanskelig å finne en NBT for bakseteunderholdningen, men utfordringen er å finne skjermer. F01 fikk "flatscreens" bak i forbindelse med facelift og NBT. Ved samme tid fikk også F1x NBT, men beholdt "gamle skjermer" slik jeg har. Ved facelift fikk F1x "flatscreens" slik F01 LCI har. Utfordringen er derfor å finne skjermer som er for biler mellom 07/2012 og 07/2013 som er NBT-skjerm i "gammelt format". Hamann-felgene var fine, men ser ut til at de krever en real omgang med oppussing, samt at ET muligens er litt feil.
  2. Rammen blir prikken over i´en. Bare pøs på med bilder når du har montert.
  3. Takk for det, @Walkabout! Adaptive LED er i tankene, men jeg har en liten begrensning på hvor mye jeg gidder å legge i det. Om jeg får tak i et komplett lampesett med moduler for rundt 15-20.000kr blir det nok til at jeg gjennomfører det, men sånn utover det vet jeg ikke om det er verdt dett (sett i forhold hvor mye annet snacks jeg kan få gjort for de samme kronene). Tenker da at originale LED-tåkelys enn så lenge får gjøre nytten. Ja, jeg heller mest mot LCI-rattet fra F1x, men er usikker på om det vil se merkelig uten rattgiring. Noe prisforskjell er det, men ikke mer enn at jeg legger i de ekstra kronene om så er tilfellet. Tanken er imidlertid å få på M5-rattdeksel, da dette forandrer hele designuttrykket totalt: file_zps0d33b1e3.jpg I bunn og grunn kunne jeg faktisk tenkt meg interiørlister i børstet aluminium (spesielt om jeg monterer sort taktrekk), men utfordringen er å finne brukt listverk som ikke har hakk og riper. Å kjøpe nytt listverk til en bil som har komfortseter bak og bakseteunderholdning er dessverre alt for dyrt (flere lister - totalt 16 (!) stk), og å montere lister med bruksslitasje er totalt utelukket. Sort pianloakk er lekkert, men jeg orker ikke en slik støvsamler igjen - her er dagens listverk helt eksemplarisk. I tillegg understreker de bilens eksklusivitet. Ja, felgene ryker nok etter hvert, men det er ingen førsteprioritet akkurat nå. Planen er originale Style 312, men her er jeg usikker på om jeg ønsker de i "normal felgsølv"-farge eller i Ferric Grey. Sistnevnte er faktisk litt billigere nytt. Har du link til Hamann settet? Ja, keramisk utførelse er lekkert, men da må jeg også skifte ut klimapaneler og slike ting. Ser for meg at dette koster mer enn det smaker. Synes imidlertid sølvfargen harmonerer med bilens øvrige sølvdetaljer i instrument, rammer og kontrastlistverket. Jeg var inne på tanken med NBT-retrofit, men har vel mer eller mindre slått fra meg tanken. Da bilen har to CICer, to kontrollere og tre skjermer som må byttes blir dette alt for kostbart for liten endring/nytte. Hadde vi snakket om en NBT-EVO ID5 ville det stilt seg annerledes, men synes CIC fortsatt gjør en strålende jobb. En Combox havner imidlertid i bilen sammen med en digital-TV-modul med Mpeg2 og Mpeg4 slik at TV-funksjonen fungerer i Norge igjen. Helt ærlig synes jeg standardfangerne er penere enn M-sport på F01. I tillegg må tåkelysene fjernes ved ettermontering av M-sport, og det ønsker jeg ikke. Ikke at de brukes nevneverdig, men jeg liker at de er der og at jeg på sikt kan montere Dynamic Spot-lights i forbindelse med Night Vision (NV). Det får man ikke på biler med M-sport. G11 vokser også mer på meg, men jeg synes F0x har en langt mer elegang fremtoning. Jeg stod ved siden av en G11 her om dagen og kan ikke si jeg synes F01 stod tilbake for denne. G11 har litt for klabb-og-babb på en del designløsninger, og avslutningen av taklinjen til bagasjelokket får jeg ikke helt til å stemme - tillegg til "utstående" baklys. Takk for det! Ja, det er en vanvittig god bil å kjøre. Det fascinerer meg hvor godt Adaptive Drive forandrer bilens kjøreopplevelse totalt. Det er ganske utrolig at en senket 7-serie med 21" felger er så myk og komfortabel.
  4. Jeg har vært inne på tanken, men problemet er at jeg da må ofre rattvarme - noe som ikke er et tema.
  5. Mange takk for hyggelige ord! Tror vi skal greie å få grom bil ut av dette med tiden. Jeg planlegger nytt ratt, og sliter fælt med å velge det opprinnelige M-rattet (slik F10 pre-LCI har) eller om jeg skal velge F10 LCI M-sportsratt med rattdeksel fra M5 (to spiler istedet for en tykk). Dette rattet ble aldri levert til F01, så jeg er veldig i tvil på om dette vil være passende. I tillegg synes jeg det ser litt nakent og luftig ut i forhold til det andre rattet, men det er nok helt sikkert en vanesak. Innspill? Ellers et par-tre-fire bilder. Ikke all verden, men det er nå slik bilen ser ut. Digger de påkostede detaljene og designløsningene i F01. Her er den minste ting gjennomtenkt.
  6. Dette var utrolig nok en overraskende pen bil. Det er deilig å se at lyktene ikke møter grillen lenger. Dog svært skuffet over interiøret som rett og slett er en copy-paste av G3x. Synes også sammenføyningen mellom midtkonsoll og dashbord er uheldig. bmw-g01-x3-m-performance-interior-design-fb-01.jpg bmw-g01-x3-m-performance-interior-design-fb-02.jpg
  7. Som awt nevner utgikk 545i (4,4l 333hk) før 09/2005. Fra og med denne datoen tok 550i (4,8l 367hk) og 540i (4,0l 306hk) over.
  8. Hvis BMW har tenkt å være så innovative og fremtidsrettet at de klasker til med halogen blinklys på G01 slik denne testbilen har, blir jeg virkelig imponert. Det er i hvert fall oppskriften på å få ting til å se gammelt og utdatert før bilen i det hele tatt er lansert. Ganske imponerende, eller hva?
  9. Mange takk, folkens! Den er vel mer eller mindre fullutstyrt, men det er alltids noe småtteri som mangler. Bilen har allerede fire av fem knapper i knapperekken, og ettersom bilen har Lane Change Warning har den stort sett alt for å kunne få på plass den siste knappen ved koding og ettermontering av KaFAS-kamera. Og når man har ettermontert KaFAS-kamera er det jo kun en FSC-kode for å få Speed Limit Info. Og når KaFAS først er montert er vi halvveis til å få på plass adaptive LED-lamper. Og når disse er montert og støtfangeren er av for å montere LED-tåkelys eller NV Dynamic Spot Light, er veien kort for å montere Side View kameraer. Så ting baller på seg med andre ord.. Hehehe, det er vrient dette her altså. Det enkleste og mest behagelige er dog å la det være, men hvem kan la morsomme ting være igrunn?
  10. I går forsvant E60en fra gårdsplassen til en kjøper fra Stavanger. Jeg rakk igrunn aldri å avertere bilen på finn.no, og det tok ikke lange tiden fra jeg luftet den "offentlig" til jeg og kjøper kom til enighet. Jeg har vært noe usikker på hva slags bil jeg skulle gå for neste gang, og vurderte alt fra sunn fornuft til følelser - alt fra motorsvake til sterke, fra nye og brukte til noe så enkelt som en 1-serie/Volkswagen Golf av noe slag. Ettersom jeg stort sett er en fornuftig kar kom vi frem til at det mest ideelle var å ta over familiens F01. Etter flere års iherdig ettermonteringsjag er det vel ikke til å stikke under en stol at man til tider har blitt litt "lei". Tanken var å ikke gjøre så veldig mye nå, men kjenner jeg meg selv rett blir det et par ettermonteringer eller ti her også. Jeg har allerede noe på tapeten.. Standard Equipment 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 2ST Lt/alloy Wheels Multi-spoke Sty 235 Lm Raeder Vielspeiche 235 / Mb 2VH Integral Active Steering Integral-aktivlenkung 229 Dynamic Drive Dynamic Drive 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 302 Alarm System Alarmanlage 316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung 319 Integrated Universal Remote Control Integrierte Universal-fernbedienung 322 Comfort Access System Komfortzugang 323 Soft Close Automatic System For Doors Soft-close-automatik Fuer Tueren 358 Climate Comfort Windscreen Klimakomfort-frontscheibe 4B5 Fine Wood Trim Ash Grain Hi-gls Edelholzausf.esche Maser Hochgl. 4CC Fine-wood Inlay For Leather Steerin Edelholzapplkation F.lederlenkrad 4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control Klimaautomatik Mit 4-zonenregelung 4ND Instrument Panel With Leather Fini Instrumententafel Lederbezogen 4UR Ambient Light Ambientes Licht 403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch 415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe 416 Sunblinds Sonnenschutzrollos 428 Warning Triangle Warndreieck 430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 453 Active Seat Ventilation, Front Aktive Sitzbelueftung Vorn 454 Active Seat Ventilation, Rear Aktive Sitzbelueftung Im Fond 455 Active Seat F Driver And Front Passenger Aktivsitz Fuer Fahrer/beifahrer 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar 460 Comfort Seats Rr Electric. Adjustable Komfortsitze Im Fond, Elektrisch 464 Skibag Skisack 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze 5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent 5AG Lane Change Warning Spurwechselwarnung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht 536 Auxiliary Heating Standheizung 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6FH Rear-seat Entertainment Professional Fond-entertainment Professional 6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle 6NB Rear-seat Telephone Fondtelefon 6UK Night Vision With Object Recognition Night Vision Mit Personenerkennung 601 Tv Function Tv-funktion 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 612 Bmw Assist Bmw Assist 614 Internet Preparation Internet Vorbereitung 615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information 616 Bmw Online Bmw Online 620 Voice Input System Spracheingabesystem 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 654 Dab Tuner Dab Tuner 677 Hifi System Professional Hifi System Professional 696 Dvd Changer For 6 Disks Dvd-wechsler 6-fach 698 Area-code 2 Area-code 2 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 8SY Correction Used Automobiles Berichtigung Gebrauchte Automobile 8S8 Country Spec.navi Control (acc) Laenderspez. Navi Zust. (fuer Acc) 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz 936 Request Bmw Mobile Phone On Delivery Bmw Handy Bei Auslief. Anfordern 997 Dealer Presentation Haendlerpraesentation
  11. Takk for det! Det var et vemodig valg, men når det engang ble slik kunne jeg ikke vært mer fornøyd med kjøper av bilen. Vedkommende som har kjøpt den er medlem her, så vi får håpe at vi fortsatt får sett litt av den! Jeg gjør vel muligens om "E60-tråden" til en biltråd av noe slag.
  12. Da var bilen solgt og overlevert ny eier!