Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    14873
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    48

Saltkjelen vant dagen sist Oktober 21

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

7 følgere

Om Saltkjelen

  • Rang
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

8610 profilvisninger
  1. Se bort fra solskjermer, håndtak og høyttalerdeksler.
  2. Jeg mangler fortsatt subbene og forsterkeren, men ellers er det andre på plass. Tar dette etter hvert som jeg finner noe, da jeg er lite lysten på å bruke 20.000kr for disse tingene nå med det første. Jeg kommer til å bytte alt, men per dags dato er det bare høyttalerne.
  3. Jeg må si jeg blir helt overveldet over så mange, flotte kommentarer! Skal man gjøre noe, kan man like gjerne gjøre det ordentlig. Slett arbeid fører bare til problemer, feilsøking og psykiske tilstander med OCDen, så det er ikke så mange andre alternativer egentlig. Hehe, man kunne velge å ta ut førersetet eller visstnok legge sjåførsetet maks tilbake (biler med komfortseter bak har høyere sittepute enn uten, så ser ikke helt at dette kunne vært mulig), men det er så lett å få skraper i interiøret med den slags, så det var like greit å gyve løs med utskjæring. I tillegg ga det et helt annet arbeidsrom og mye enklere med montasje. Takk for det! Takk for det! Helt klart mye klarere og mer presis lyd av B&O fremfor L7. Stor forskjell i høyttalere, diskanter etc. Jeg mangler ennå subbene under setet og forsterkeren, men alt i alt er det en meget stor forbedring. Jeg synes riktignok L7 spiller mer enn bra nok, så for mitt vedkommende var det utseendet som gjorde at jeg ville ha B&O. Hehe Ja, det gav et helt annet inntrykk av interiøret. Jeg skal få tatt noen bedre bilder snart, men vil helst få på plass de manglende delene så det rettferdiggjør inntrykket. Det blir liksom ikke det samme med sort tak og beige deksler. Mange takk! Mange takk!
  4. Takk for det! Føler igrunn de fleste avgjørelser er gjennomtenkt både én, to og tre ganger. Takk for det! Tja. Det mangler alltids noe, men vi får nå se hva slags idéer som lirker seg frem etter hvert. Ja, jeg synes det fungerte overraskende fint.
  5. Da var mesteparten av taktrekket på plass - for en enorm forskjell, og for en kvalitetsfeeling det ble over skinn- og alcantaratrukket tak. Dette er åpenbart verdt hver eneste krone! Noen deler mangler, så da får de gamle beige delene gjøre nytten enn så lenge. Dårlige bilder, men det gir nå i hvert fall en liten pekepinne på hvor omfattende slike prosjekter er. Vi valgte å skjære ut bakruten fremfor å skru ut førersetet og risikere å ripe opp interiøret med et lite bøyelig taktrekk.
  6. Litt B&O før taktrekk påbegynnes. B&O vs Logic7 Dekslene til fordørene på F01 er som regel i skinnets farge, men da dekslene til bakdørene uansett er sorte (B&O med sort ramme), valgte jeg å gå for sort omramming på frontdekslene også.
  7. I mine øyne er det ikke syting å påpeke bilens manglende kvaliteter. Kritikken var berettiget, og det har BMW tydeligvis tatt til etterretning - hvilket også bare skulle mangle når prisen på en 5-serie er som den er. Nå gjenstår det bare litt mindre plastikk i dørtrekk og andre steder, samt elektroniske hendler på rattstammen, så snakker vi om en levbar 5-serie.
  8. Ja, lave takrails kunne de godt spandert på seg. Ellers er jeg helt enig i at det er spennende med noe nytt, men gud så trist at interiøret (som for øvrig er veldig fint) er tilnærmet identisk som det man finner i den nye X5en. Forskjellen, så langt jeg har sett, er annen utforming på dashbord- og midtkonsollist, samt litt mer skinn - ellers er alt annet helt likt. Trist for X7-eieren, men positivt for X5-eieren.
  9. G07 X7 er offentliggjort. Endelig et design som satt!!
  10. Saltkjelen

    Koble opp aux (E60)

    Det er verdt å merke seg at den nederste ikke er å få kjøpt, men den kan lages slik som om bilen kom med det fra fabrikk.
  11. Saltkjelen

    Koble opp aux (E60)

    Jeg har dessverre ikke noe fasitsvar på hvorfor eBay-kitene er dårlige, men det er nok liten tvil om at komponentene/måten dette er koblet opp på er langt billigere og kjipere enn hva som er tilfellet for biler som kommer med det fra fabrikk. På billig-kitene er kablene ofte loddet eller koblet rett inn på selve AUX-porten og enkelte motstander plassert rundt om på kabelen. På fabrikkmontert AUX-kit er selve AUX-en styrt av et printkort med noe forskjellig rask på. Vil tro dette er hovedårsaken til både forskjell i opplevd kvalitet og pris. eBay-AUX: BMW AUX-ettermonteringssats: Fabrikkmontert kit (se bort fra at denne enheten har USB også):
  12. Saltkjelen

    Schmiedmann retur gebyr

    Ved kjøp over disk er man, etter loven, uten noen form for angrerett. Man er med andre ord prisgitt at selgeren tilbyr en slik ordning og at den foretas på deres vilkår. Når man kjøper varer over disk hos GS Bildeler opplyser de at det trekkes et returgebyr på 20%. Dersom kjøpet er foretatt via fjernsalg (dvs. internett, messe etc.) er det angrerettloven som gjelder. Her har man 14 dager angrerett fra dagen man mottok varen. Selger kan ikke kreve gebyr (jfm. angrerettloven § 24 annet ledd) for å gjøre angreretten gjeldende, men det er du selv som må bekoste returfrakten.
  13. Fortsatt like flott denne! Etter seks års eierskap med E60en, tre webastoer og syv sirkulasjonspumper, var i hvert fall webastzprosjektet bare å gi opp. Høres ut som du også bør gi opp før du bruker for mye penger på dette elendige systemet.
  14. ...eller så tar du deg en kjøretur til Gardermoen, så fikser vi aktiveringen og 2018 kart der.
  15. Det er befriende å se at flere også er opptatt av de små detaljene. LED-blinklys foran med sidemarkeringslys kommer til å løfte denne bilen mange hakk. Når det gjelder navigasjonsaktiveringen din, ville jeg 1) brukt en PnP-emulator eller 2) Script-aktivert enheten - aller helst sistnevnte. Ville ikke begynt med klipping og liming i ledningsnettet med billig-emulatorer. Husk også at emulatorer ofte kan klusse til ting.