Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    14135
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    24

Saltkjelen last won the day on February 4

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Saltkjelen

  • Vurdering
    Moderator
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    BMW

Siste besøkende

3357 profilvisninger
  1. Husk at du kun får to års nybilgaranti ved import og fem års nybilgaranti ved kjøp i Norge. Personlige ville jeg kjøpt en F31 fremfor F36, men det er fordi jeg synes F36 er alt for lik F34. Jeg ville også bestilt en F31 etter mars på grunn av digitalt instrumentpanel og litt sånt småtteri.
  2. Ingen løsning jeg ville valgt, men det så jo faktisk ikke så ille ut med en stående skjerm. En vesentlig bedre løsning enn uoriginale løsninger i hvert fall.
  3. Jeg tror vi nesten bare får være enige om å være uenige. Jeg snakker ikke om skrifttypen i skjermen, men den som befinner seg på knappene - knappene som har en helt annen utforming enn de øvrige knappene i bilen. Det ser helt merkelig ut med en annen font og utforming av knappene enn hva som finnes litt lenger ned å klimapanelet. Ellers er det verdt å merke seg at E8x og E9x uten navigasjonssystem også mangler iDrive, så hvor betjeningen med iDrive-hjulet kom inn her forstår jeg ikke.
  4. 1) Jeg snakker om passformen til klimapanelet, og den er like dårlig på løsningen fra "Smarty trend" som den er hos "Andorid/Dynavin/you-name-it"-spilleren. At skjermen også er integrert som den originale må være alt annet enn sant, da den originale skjermen er plassert på toppen av dashbordet. Resultatet er altså langt ifra originalt. 2) Det med funksjonalitet er jo subjektivt. Personlig kan jeg ikke fordra Android, ei heller touch. I mine øyne fremstår disse spillerne som mer tungvindt enn iDrive i alle mulige former og fasonger. 3) Om det nederste bildet er av sønnen til BMW-sjefen i Regensburd - javel, fint for ham at han fikk en marginalt utstyrt BMW. Om BMW kommer med en Android-spiller i en fremtidig modell har den en helt annen finish og funksjonalitet enn disse billig-spillerne fra Kina. Spillerne med knapper har i tillegg en helt annen fasong, finish og skrifttype enn de originale. Ofte har de også helt feil bakgrunnsfarge enn originalt. Apropos passform - her vises det "perfekt" passform:
  5. Det er jo helt forferdelig passform på klimapanelet når man setter inn en slik spiller. Panelet stikker utenfor dashbordkanten, og knappedesignet og plastikken er av helt annen sort enn det BMW leverer. Det er nok disse tingene som gjør at det hele blir ganske jalla.
  6. Det kommer litt an på hva slags utstyr bilen har fra før av, men i hovedsak bør du regne med deler for ca 10-15.000kr. Ellers er det verdt å nevne at settet langt ifra er plug and play, og at det krever litt koding og modifisering.
  7. Den fungerer som EHD henviser til, den spretter tilbake etter at rattet er dreiet med en irriterende, billig plastikklyd. Det er som blinklys og viskerhendler fra 20 år tilbake i tid. Verden er dessverre urettferdig, men nå har det seg slik at jeg lever i Norge og forholder meg til dette levesettet. For mitt vedkommende handler det om detaljer, og her skuffer BMW så stort at det finnes andre modeller og merker som leverer.
  8. Ja, det er helt talentløst av BMW å degradere en modell på denne måten. Ellers synes jeg det er helt merkelig at de har begynt med dette, for G11/G12 har blinklys-/viskerhendler som før (returnerer til 0-posisjon). I mine øyne er dette en så graverende mangel på en slik bil at jeg sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe en G3x med mindre det ikke er mulig å ettermontere G1x hendler og/eller dette blir endret ved LCI - kanskje sært, men det er tross alt en av de hendlene og knappene man bruker mest i en bil.
  9. Jeg fikk benyttet litt fritid i dag til å stifte bekjentskap med en G30 530i. De positive sidene ved G30 var absolutt tilstede, men totalt sett ble jeg skuffet. Om det var på grunn av enkelte detaljer eller talentløs motor vet jeg ikke, men denne utgaven imponerte ikke stort annet enn på parkeringssystemer. Her er noe av det som gjorde at jeg sitter igjen med svært blandede følelser etter dagens bekjentskap: Kjøresystemene, HUD, night vision og disse duppedittene oppleves som uoversiktlig nå som knapperekken til venstre for rattet er fjernet. Å kunne kjøre uten hender på rattet i korte perioder var fint nok, men systemet er foreløpig så på prototype-stadie at de like gjerne kunne droppet funksjonen. Blinklys- og vindusviskerhendlene returnerer ikke lenger tilbake til 0-posisjon etter at funksjonene er slått på (!), noe som for mitt vedkommende fikk meg til å føle at jeg rattet en E39 520i fra 1996 eller et hvilket som helst VAG produkt. Regnsensoren er ikke lenger et knappetrykk, og hendelen må nå stå i en gitt posisjon oppover. Dashbordet er for flatt og lavt på passasjersiden. Noe rotete og kladdete design i midtkonsoll, men estetisk penere enn F1x som ser ut til å være vendt mot passasjer. Håpløs iDrive-kontroller! "COM"-knappens trykkeområde er dratt alt for langt bak slik at den kun kan trykkes på om du setter pekefingeren på hev tå med neglen ned først helt inne ved iDrive-hjulet. Ser for meg mange stygge iDrive-kontrollere rundt "COM" med tiden. Gesture-control fungerte så som så. Også et beta-produkt som fortsatt burde vært lagt igjen på fabrikken. Ingen 530i-lydbilde verdig. Daff på lavt turtall. 530e fremstår nok som et mye bedre kjøp om det skal kjøpes en bensindrevet utgave. Ellers ser det ut til at det er 530d eller 540i som er modellen å kjøpe her. iDrive ser ut til å blande mellom touch- og "iDrive-kontroller-funksjoner", slik at ikke alt lenger logisk kan betjenes fra midtkonsollen. Håpløst å sitte med fingrene på skjermen.
  10. Ser man det ja. Har solgt noen leiligheter der, så det var noe som var kjent med bakgrunnen. Fint sted!
  11. Kul E46! Er det Lørenskog Stasjonsby (Formtoppen) jeg skimter i bakgrunnen?
  12. Jeg sitter med helt motsatt oppfatning av deg utifra de amerikanske forumene jeg leser. En F10 er nokså normalt "over there", men da som 528i/535i/550i (evt. M5). Ellers tror jeg M-sport med komfortseter er blitt like vanlig (om ikke mer) enn sportsseter, da disse også selges som en del av M-pakken.
  13. Hvorfor skulle F10 M-sport med komfortseter være mindre vanlig i California enn resten av verden?
  14. Det er mulig å tagge medlemmer med @ foran både via nett og på telefon. Da får du også opp et "rullehjul" med forskjellige alternativer.
  15. Dette må være en av tidenes mest horrible og smakløse E6x´er. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87077755 ...og i den andre enden av skalaen - en relativt oppegående F11 530d. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90694146