Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    14755
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    46

Saltkjelen vant dagen sist Mai 27

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

7 følgere

Om Saltkjelen

  • Rang
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

7925 profilvisninger
  1. ...og når vi først er inne på dette, har jeg et Style 101 sett i 9x20 og 10x20 jeg ikke får brukt lenger.
  2. Personlig ville jeg valgt noe helt annet enn hjulene du har nå. Personlig ville jeg nok gått for noe originalt, som for eksempel Style 101 (20"), Style 218 (19"), Style 167 (19") etc.
  3. Da var det dags for G05 X5. Modellen er kanskje til forvekslende lik som G01 X3, men dette synes i hvert fall jeg var skikkelig lekkert. Behagelig å se at skjermen er på vei ned i dashbordet igjen!
  4. Saltkjelen

    F10 / F11 6 sylindret og instrumenter

    For å si det sånn - å ettermontere det ene eller andre utstyret, i dette tilfellet rattvarme, ACC eller NBT er en "smal sak". Jeg ville for øvrig ikke avfeiet en bil fordi den har CIC kontra NBT. Dette er omtrent samme system, foruten at sistnevnte er et nyere, videreutviklet system av CIC. Begge deler er gode systemer! Spesielt vanskelig har det vel egentlig ikke blitt med årene heller. CIC vs NBT blir litt som at BMW endret fra rullehjul på setevarmere 03/99 til rene knapper etter på E39.
  5. Saltkjelen

    F10 / F11 6 sylindret og instrumenter

    LCI er, som beskrevet over, Life Cycle Impulse = Facelift. Facelift på F1x er fra 07/2013, altså et år etter introduksjonen av 6WB og NBT.
  6. Saltkjelen

    F10 / F11 6 sylindret og instrumenter

    Nei, standardpanel som standard. 6WA og 6WB er ekstrautstyr, men 6WB ble ikke tilgjengelig før 07/2012 ifb. introduksjonen av NBT.
  7. Saltkjelen

    F10 / F11 6 sylindret og instrumenter

    525d frem til 09/2011 er sekssylindret. Ellers må man opp på 530d/535d/M550d for å få sekssylindret dieselmotor. Frem til 07/2012 ble det levert standard instrument og 6WA (kjent som "black panel" - semidigitalt). Fra 07/2012 var det standardpanelet, 6WA og 6WB som er heldigitalt. Standardinstrument 6WA - black panel 6WB - digitalt instrumentpanel
  8. Ikke at det har så stor betydning ettersom @Evenol nå har handlet seg en 2010-modell, men E60 520d LCI mellom 03/2007-09/2007 har M47. Altså gammel motorkonfigufasjon med mekanisk girvelger. For en pris! Liten tvil om at du har fått mye for pengene her.
  9. Hvilken bil en liker best er naturligvis subjektivt, men personlig synes jeg E60 ser langt mer moderne ut enn W212, spesielt når man ser på interiøret. W212 facelift ser bra ut som stasjonsvogn, men ellers synes jeg E6x topper utseendemessig også. Hvordan MB er kontra BMW ift. kvalitet skal jeg ikke uttale meg om, men totalt sett har jeg aldri hatt nevneverdige problemer med en E6x.
  10. Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Det er jo nokså begrenset hvor stort verditapet blir på bilen når man er nede i nivået de er på nå. Personlig ville jeg valgt en F01 anyday over F10, så her gjør du helt klart ikke noe dårlig valg. En dårlig utstyrt 7-serie er tungsolgt, men en riktig utstyrt går uten nevneverdige problemer.
  11. Lekkert interiør! Utrolig at et interiør kan bli så møkkete!
  12. Saltkjelen

    Febi Bilstein bra eller dårlig

    Jeg vil, på generelt basis, fraråde bruk av Febi. I noen tilfeller er det gode saker (f.eks OEM/LMI/ZF), men i de aller fleste tilfeller er det billige deler som er kjøpt opp og stemplet med Febi-logo.
  13. Herregud, dette er jo oppskriften på den perfekte E91. Både speilene og felgene sitter som et skudd! 😮