Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    14201
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    26

Saltkjelen last won the day on April 18

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Saltkjelen

  • Vurdering
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    BMW

Siste besøkende

3765 profilvisninger
  1. Send en PM til @mkj
  2. Disse får man ikke tiltet fremover slik man gjør med nakkestøttene til standard- og sportssetene. I så fall skal man sitte rett opp og ned om man skal ha nogen Lunde glede av dem. Eventuelt hvis man legger ryggen helt ned og sover en del i bilen. Da kan de ha en funksjon.
  3. Fordi nakkestøtten havner en halvmeter bak hodet. All den tid det ikke er knekk i øvre del av rygg som følger normal sittestilling vil ikke en slik nakkestøtte være hensiktsmessig i mine øyne.
  4. Du har standardseter, så nakkestøtter fra komfortseter har lite hensikt her. Dessuten har du delelektriske seter, så da er du nødt til å modifisere nakkestøttene for å få de til å passe.
  5. Merkelig, med mindre du ikke har Individual-interiør. Har du bilde?
  6. 1) Så vidt jeg husker er det kun manuelle biler som ble levert med girbelg i andre farger enn svart (bilder fra konfiguratoren kan/inneholder en del feil som vedlagt bilde f.eks). Skal du ha beige girbelg må du bestille deg en Individual-belg, denne koster ca 1.300kr. 2) Litt vanskelig å forstå hva du er ute etter her, da girvelger og start/stopp-knapp sitter på to vidt forskjellige steder i bilen. Hvis du mener dekselet rundt klimapanelet og CD-spilleren kan du ikke benytte et LCI deksel på pre-LCI (du kan, men du vil få store glipper rundt knapper og brytere). 3) Nei. Da må du bytte spiller. 4) M-tech / M-sport / M-sportspakke / M-pakke / M-younameit = kjært barn, mange navn. Akkurat det samme. 5) Ekstra pølse i nakken? Begge nakkestøttene har vinklingsbare nakkeputer, men nakkeputene etter 09/2007 har vinklingsbar flate over hele frontpartiet, mens de gamler har på halve. Personlig synes jeg de gamle er best i bruk. Dersom konfiguratorbildet er av din bil (og det ikke er noen feil her nå), så har du standardseter. Nakkestøtter fra komfortseter passer dersom setene er helelektriske, men det har lite for seg å sette på disse når man ikke har knekk i øvre del av seterygg.
  7. Det fryder meg å lese at møkkabedriften får seg en real smekk.
  8. Du har enten en NBT-MID eller NBT (liten skjerm er NBT-MID og stor skjerm er NBT). Den eneste muligheten for å få dette fullintegrert er ved å bytte ut enheten med en som har DAB+ da denne modulen sitter integrert i spilleren din. Dette får man igrunn gjort hos alle som selger BMW-deler. Det er ellers verdt å merke seg at utbytte-enheter selges til rundt 10-15.000kr + pant (panten er gjerne opp mot 10.000kr). Det er panten man slipper om man leverer inn den gamle enheten, så det er fortsatt en betydelig sum som må betales som mellomlegg.
  9. Personlig synes jeg det er en alt for dyr reparasjon i forhold til risikoen. €450 (GBP) = 5.000 NOK, et beløp du garantert må betale norsk mva og fortollingsgebyr på (1.250kr + 200kr). I tillegg skal du betale for forsendelsen til UK (ca. 500kr). Du sitter med andre ord med en prislapp på rundt 7.000kr, og det med kun 12 måneders garanti. Eventuell reklamasjonsåndtering blir vanskelig, og du kommer garantert til å få kluss i forhold til eksport og import av enheten igjen. Kjøper du enheten i Norge har du eventuell garanti fra BMW og norsk forbrukerkjøpslov som sikrer deg fem års reklamasjonsrett på enheten.
  10. Eier har gjort en god jobb for å få folk til å tro at det er en M5, men speilene glemte han å bytte.
  11. Jeg tror nok den største årsaken til at denne bilen ligger ute er for høy pris. 220.000kr for en E61 520d er rett og slett alt for mye - vi er i høymotoriserte E6x land og F1x land. At utviklingen i bilverdenen går så fort er ikke akkurat en bidragsyter til å få godt betalt for "gammel" teknologi, dessverre. I forhold til siste påstand om at folk ikke har mye penger etter påske er jeg av en helt annen oppfatning. Grunnen til at folk sitter mer på gjerdet i forhold til boligsalg er på grunn av usikkerheten som er spredd i media den siste tiden. Betalingsvilligheten og evnen er fortsatt like stor, men budene sitter lenger inne.
  12. Ja, det går fint å betale mellomlegget mellom en standardrute og en HUD-rute. Alternativt får man helt sikkert kjøpt uoriginale ruter for en nogen lunde fair pris også.
  13. Jeg har ikke så mye annet å tilføye enn det som fremgår av svarene ovenfor. Det er en relativt "enkel" sak å ettermontere, men det krever mye demontering. Å ikke bytte frontrute er helt meningsløst i mine øyne når man først skal bruke femsifrede beløp på dette - hvorfor ikke gjøre det ordentlig med en gang? Noen skarve tusenlapper fra eller til bør ikke ha noe å si når man setter i gang med et slikt prosjekt.
  14. Med noen få grep her, så har man fått seg en virkelig flott 535i med lav kilometerstand. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94246520
  15. F15 X5 med halogenlys (!). Det flaueste må ikke være at førstegangskjøperen trolig (forhåpentligvis) glemte å krysse av for xenon- eller LED-lys, men at BMW i det hele tatt tilbyr dette på en bil som starter på rundt 1.000.000,-. Helt krise, faktisk.. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94706377