Pedi

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7240
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    5

Pedi last won the day on January 21

Pedi hadde mest likt innhold!

Om Pedi

  • Vurdering
    Do it the Pedi way...
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Sveio
  • Interesser:
    BMW, Alpina, Phoenix Gold

Siste besøkende

1239 profilvisninger
  1. Jeg synes faktisk at US-blink på E34 er ganske stilig.. Veldig diskre lykter, som er fint plasserte.
  2. Jeg liker virkelig detaljarbeidet på denne bilen. Altfor mange faller av på de siste detaljene, men du plukker med deg det meste - og det er meget tilfredsstillende. Det er bare flere og flere nå som kjøper nye bremseskjold feks (før banket vi jo de bare tilbake til rett passform ), men mesteparten glemmer jo at det bare er så veldig mye mer enn transportgrunning som er lagt på fra BMW, er ikke mye sprek den... Men du lakkerte de, og det synes jeg selv er en god ting å gjøre.
  3. Jeg har ikke noen link, for jeg ikke helt bestemt meg selv for hvilket sett jeg skal gå for selv ennå.
  4. Sorry, går helt i surr med alle car-spa oppdateringene på facebook osv.. Men fra nå av skal jeg være litt konsekvent på "Gusdal Car Care" selvsagt... rett skal være rett.
  5. Ikke dumt å bytte vannpumpe. Hva med å handle deg et vakuumeringssett på ebay, har hørt mye godt om det - så jeg har tenkt å handle det selv. Trykkluft, koble til - og vips så slurper vakuumet ut lufta av systemet...
  6. Det er knallande gode motorer, med - som du nevner her- godt stell og fornuft ved kald motorkjøring. Så du har nok den motoren din leeeenge
  7. Hvordan er motoren i bilen din? Har du gjort noe mekanisk innvendig med den?
  8. Ja, nytrukket interiør (som jeg har i Alpinaen) er flott og godt det. På sin måte.På den annen side må det sies at du har helt rett, fr med så god rens og oppfarging av en proff, så er det en litt bedre følelse å ha det som er originalt i bilen. Jeg venter fortsatt på litt deler til bilen, samt at det er endel arbeid igjen før jeg kan hive det i. Nå blir Biturboen til Gusdal prioritert litt foran E23, slik at han får litt valuta tilbake for arbeidet han allerede har lagt i bilen. Men planen er fortsatt at begge bilene skal være klar til første lokale treff i Haugesund 14. april.
  9. Hallo godtfolk! Tenkte jeg skulle legge til en oppdatering her nå. Jeg har vært opptatt med andre ting i det siste, så Direktøren har vært forsømt for min del. Men Gusdal Car Care har ikke vært like udugelig som meg, Direktør-messig, så ting har skjedd i garasjen HANS iallefall. Jeg sniker meg til å legge ut noen få bilder som han har lagt ut på Facebooksiden sin. Han hadde nok kunnet kommentere bildene litt bedre enn meg, men her får dere iallefall en liten sneak peak: Deksel under rattstammen såg jo ikke akkurat tiltalende ut tidligere, det må innrømmes: Men med litt rens og skrubb, masse tålmodighet og de rette stoffene - så ser det slik ut: Såklart, ved å fjerne dritt så kommer slitasje og alderdom mer synlig frem. Men det er jo litt av sjarmen og naturens gang også. "Litt" detaljer som er renset: Han har også tatt nakkeputene bak en vaskerunde: Eller hva med hattehyllen? men klart, all magi kan ikke gjøres med kun rens. Så han skal reparere og farge/lakke litt av setene osv. Men før farging skal til, må det renses. Her er bakseterygg renset: og tilslutt så legger jeg ved siste bildet fra i går kveld. her tror jeg vi snakker ferdig resultat på komponentene avbildet. De var rimelig slitt de delene som er på bildet: En ting er iallefall heeelt sikkert Jeg gleder meg til å se dette interiøret skinne i all sin glans igjen, montert i bil og med skikkelig 80-talls godfølelse.... Håper dere liker dette like godt som meg Ha en fin dag videre...
  10. Dette er virkelig en fryd å se på, rett og slett.
  11. Da var det helg! Ville bare legge til et bilde som jeg har kikket på mer enn eeeen gang de siste 3 årene... Det er såre simpelt rett og slett en facelift E23 med klassiske felger (dog 6-spoke da, men fine for det) og senk der stuket er rett. For your amusement only...
  12. jaja, da har du et godt utgangspunkt iallefall. Send meg en melding på FB heller (Ivar Lae Pedersen), så kan vi ta det der. Jeg tror faktisk at jeg har noen bilder ennå av den bilen, hvis jeg ikke slettet de sist jeg var å rensket opp i bildene på tlf. Ta turen når du måtte føle for det du, jeg har 22 grader i garasjen uansett Jeg drikker ikke kaffe, så derfor må du ta med det selv
  13. Jeg verdsetter utrolig det at andre bruker sin tid på å dele sin kompetanse og erfaringer med meg. Og spesiellt nå som jeg driver med E23, for de har jeg jo ikke satt en fastnøkkel i siden tidlig 2000-tall - og selv da var det lite jeg skrudde på de. Det var helst motorjobb, og da var det jo plankekjøring. Takk igjen. Viftehuset satt jo såpass på plass at jeg knappest fikk den ut, så jeg er ikke så redd for at det skal dette av. Det var liksom den pirkusen i meg som bare "ville/måtte" ha den på plass. For låsestroppen var av fra før, og viftehuset/dekselet sto meget godt der det sto. Så kanskje ja, kutte "tvangstankene" mine, og gjøre som det snøer litt Ang priser på E23, så er jeg enig i de prisene du nevner her. Men interessen for E23 har faktisk begynt å gå opp. Ikke nok til at folk har begynt å kjøpe de enda, men når interessen begynner å komme enda mer, vil folk begynne å handle. Og når folk begynner å handle, så vil interessen stige som en ringvirkning av det, og prisene mest sannsynlig igjen vil stige. Husk at det nettopp låg en lavkilometer 745 i rimelig bra utførelse til 200.000kr på finn. Den er nå solgt. Hva den gikk for aner ikke jeg, men jeg vett at selger solgte den for en pris han var fornøyd med.
  14. Hyggelig at du har fulgt E28en, det synes jeg er morro. Ang E23... Alt er relativt med tanke på at "en ok E23" kan defineres på mange måter. Hvor mye skrur du selv, tenker jeg. Det er alfa omega. Og kan du sveise tenker jeg også, for skru og sveise må du nok kunne skal du klare å fikse opp en E23. Deler er det heller ikke så lett å få tak i. jeg har en delebil stående, slik at du vet det. Har du noe kriterie på motor, eller er det ett fett? Jeg vet om en 745i lokalt som VAR bra for rust osv, men desverre så har den blitt stående ute 3 vintre siden jeg var og skulle kjøpe den. Men E23 er normalt sett tunge å selge, og billige å kjøpe. 7-serie over hele linjen uansett E-merking har alltid vært billig på bruktmarkedet, de har liksom aldri blitt populære blant meningmann. Og fortvil ikke mtp pengene du nevner her... Som jeg selv baserer hele tråden på: pengene fosser ikke akkurat inn på lønnskonto i forhold til utgiftene, og da blir det lavbudsjett. Men jeg skal jaggu prøve å få til det at bil er gøy, og at en ikke trenger å ha mer cash enn menigmann i gata. Så da kan du klare det også, men du må belage deg på å bruke arbeidstimer av fritidskontoen. Såg den videoen din btw om den sølv E23en til Mister Negative camber. Har snakket med han flere ganger, og hvis du kikker på bilen hans så er det jo et direkte rullende lavkostprosjekt. Den er tøff som fy, men den mangler mye for å se bra ut. Men der er det både felger og rett stuk, og en ser med en eneste gang hvor tøff E23 kan bli. Hvis du føler for å kikke på min bil, så må du gjerne ta turen til Sveio, anytime, for en E23-drøs.. Jeg er ustoppelig på babbling når kverna først går i gang om gamle BMWer, så stålsett deg og ta med kaffe
  15. Ja Jan, jeg måtte rett og slett ha luft på denne. Noen må jo lure, siden det skal være et budsjettbygg og greier. Men svaret er enkelt: med E28en (som du selv har vært med på luftetur i) så var tanken å få i stand en gammel bil til som ny bil. Med full dokumentering av tabber, småfeil og motstand møtt av alle slag, som ofte gjør at en rett og slett gir opp/møter veggen i byggefasen. Med min tråd prøvde jeg å inspirere de som gjerne hadde gitt opp eller var nære det å møte veggen ved å vise at de ikke var alene om samme situasjon. Og det føler jeg at jeg klarte innimellom. Men en ting er jo helt klart, jeg brukte uhorvelig mye penger på nye deler også, og det er ikke alle som har mulighet til det. Jeg har, med min "nye" livssituasjon, heller ikke råd til det. Alt av penger jeg har hatt i hendene de siste 3 årene har gått i hus og garasjerenovering, og jeg er laaangt ifra ferdig med huset. Så penger til å renovere en bil fra bunn av, det finnes ikke hos meg desverre. Men jeg klør jo i fingrene etter å gjøre NOE annet enn snikkerier på hus og garasje, så derfor ville jeg prøve å rette meg til en annen "målgruppe": De som ikke har nok overskuddskroner i hverdagen til å kjøpe en bil omtrent i deler, og bygge opp til utstillingsstand. Slik jeg har det nå, det er jo verken flaut eller dumt å innrømme det. Så da tenkte jeg å utfordre meg selv med et lavbudsjettsprosjekt. Nettopp E23en. Her skal det spares "mest mulig", men ikke spares til fant vel å merke. Jeg vil IKKE ha noe av at jeg går snarveier som ødelegger for bilens funksjonalitet pga at jeg ikke tok meg råd til det. Da kaster jeg heller inn skjorta og utsetter deadline til senere i sommer eller neste sesong. For bilen må bli BRA, den skal bare ikke bli verken ny eller nylakkert. Alt teknisk må på plass, og dette skal bli en bil som en gjerne kan få øynene opp for (og gjerne endre litt tankegangen/synet på E23 for mange) - og da må bilen være oppegående. På den annen side sett, så måtte budsjettet mitt inkludere bags. nettopp for å få frem viktigheten av rett stuk på E23. Først da kan en klare å hvile øynene på en E23. Og da kan jeg kanskje kunne møte opp på utstilling med bilen, uten å ha ny lakk, nye/breie/dyre felger osv. 5 eiker på en E2x bil er "min greie". Det er slik for meg, som det er med BBS RS for veldig mange andre. Så da blir det 5 eika for meg. Bilen er faktisk godkjent med 9x16" Borbet A, men 16" blir en tomme for lite på den bilen. Hadde jeg fått tak i 8,5 og 10x17" Borbet A, ja da hadde det faktisk vært ganske så perfekt for meg. Ja, mange kaller de for "dassrullene" og er drittlei de - men jeg husker godt hvor fantastisk godt de rigga BMW tidlig på 90-tallet. De var jo dødsfete!