Pedi

Medlem
  • Innholdsteller

    7293
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Pedi vant dagen sist Januar 21 2017

Pedi hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Pedi

  • Rang
    Do it the Pedi way...

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Sveio
  • Interesser:
    BMW, Alpina, Phoenix Gold

Nylige profilbesøk

2318 profilvisninger
  1. Relevant spørsmål, definitivt. Men denne bukken har låser, så jeg har senket Direktøren ned i lås før jeg kjørte neste bil under. Så hvis den synker mer ned nå, blir mitt neste gjøremål å ringe leverandøren av løftebukken Her ser du: opp og ned som vanlig, men ved å bruke lock-funksjonen så senkes armene ned i lås. Denne bukken heter T5e, og den er utstyrt med solenoider som elektrisk frigjør låsene ved opp- og nedkjøring. Men når lock-bryteren brukes, senkes armene uten at låsene frigjøres, og ergo sikres på plassen.
  2. Jaja, da va Direktøren satt i ventemodus. 2 uker på sjøen neste, så får vi ta opp tråden når jeg kommer hjem igjen. Så nå står de slik, i kort vinterdvale.
  3. Etter litt set-back i dag, så tar vi heller et motorbytte i en kompis sin bil. Og da må jo Direktøren vike til andre siden. Men det som var morro i dag, var jo at jeg kunne kjøre den for egen maskin F99B0A7E-AD59-47BD-91A3-ADCEE6E9CF5B.mp4
  4. Ja, jeg såg nå at den forsterkningen er gått ut. Crap. Må vel sikkert fabrikere den selv tilslutt, på ett eller annet vis. Fant et delenummer som sier 41111871039, tror det er det rette. Får sjekke opp litt.
  5. Jaja, da var «dommen» kommet. Det blir ikke montering av skjermer i dag for å si det slik... Der var de av, og avsløringene kommer i kø. Førersiden var jo den verste, ingen tvil om det. Her var det litt å plukke i. Typisk nok så er jeg tom for sveisegass også. Får se om jeg klarer å få fyllt opp flasken når jeg kommer hjem fra sjøen, reiser nå på tirsdag. Må sjekke opp i hva sveisedeler som finnes i BMW-systemet, håper det finnes noe. Andre siden var det bedre da, heldigvis. Litt å slipe i her også, men ikke så galt heldigvis. Får hive meg rundt en dag jeg får ånden over meg.
  6. Gårsdagen ble viet til kjøring av flyttelass osv, så det ble ikke særlig mye gjort i garasjen for min del. Men den lille tiden ble nå benyttet til noe fornuftig. Jeg har jo irritert meg over dårlig dørklaring på førerdør, og den må jeg jo ha på plass nå pga bytte av forskjermer. Slik såg den jo ut: I øvre kant har vi ca 5.5mm avstand mellom droplist og fordør, mens bakdøren har snaue 4mm. Og det er jo der en vil legge seg. Så etter litt finjustering, så har vi da havnet på et litt bedre resultat: Og mens jeg rotet inni døren der, så fant jeg jo en løs del: Fuck, det er denne som har vært opphavet til den døråpneren som jeg har irritert meg over. Jeg trodde det var en treghet/dårlig smøring - men neida... Døråpner innvendig har knekt. Det er derfor utvendig håndtak ser slik ut: Jaja, får håpe det er likt og i orden på delebilen. Satt inn førersete også: nydelig? Hehe, det er sete fra en E28 jeg har hugget tidligere. Greit å ha et "skittent-sete" når en skal flytte på bilen nå om dagene. Møtte også et nytt (eller flere nye) problem i går. Forskjermene har vært av før, det er tydelig. Men de har limt de fast med ett eller annet, så de sitter som bare det. Problem to.... Når jeg tok av lokariskjermene, så dukket det opp litt diverse knask på rustfronten. Har ingen bilder av det, det får jeg ta når jeg får av de helsikes limte skjermene.. Vel vel, får gå på med friskt mot.
  7. Hei igjen. I går ble det ikke allverdens gjort, men NOE måtte jeg jo finne på mens kvelden gikk. Jeg hentet ned delene til fronten, det burde jeg jo ha gjort for lenge siden. Nye deler må jo settes inn med understellsmasse, slik at det ikke ruster når bilen en gang tas i bruk. Jeg har jo alltid vært omringet av gode venner, og kveldens beste venner er som følger: Første lag, Wurths hulromsspray. Den kryper godt inni alle trange plasser. Så venteventevente til den er "tørr", deretter Tectyls universal. Den er mer heldekkende, og brukes på alle flater, samt over der jeg allerede har sprayet med Wurthen. Og et par-tre timer senere så fikk alt seg et strøk med Teroson sin understellsbeskyttelse. Nye forskjermer, ferdig behandlet... En stk ny dør. Den skal erstatte den døren som er mest angrepet av rust. Vel, den er som stpr der i dag er faktisk "mollråtten" så vi sier her på vestlandet, så jeg var heldig å få tak i denne fra et lager i Arendal. Original dør, så satser på at klaringene er på min side sammen med de nye forskjermene fra BMW. Indre del av støtfanger foran er ikke ny, men brukt. Kjøpte den fra GS-bildeler i Sirevåg, fra en bil de hadde hugget der. tålig bra stand, og iallefall MEGET bedre enn den jeg hadde fra min delebil. Med ny lakk ble den ganske så bra Ytre del av støtfanger foran (les: midtre) har jeg faktisk kjøpt ny. Den var direkte dårlig, og siden den gjør såpass for utseende så ble det å gå for en ny versjon. Har veeeeldig lyst til å kjøpe nye hjørner også, men lavbudsjettet tilsier at jeg ikke får lov Jeg har nå iallefall behandlet den godt, slik at den ikke skal få lov til å begynne å ruste i mitt eie... Dette tar jo sånn ca ingenting tid - men allikevel timesvis i tørketid. Så hva skulle jeg finne på da? Vel, jeg hadde endel besøk i går i garasjen, og det er jo alltid gøy å prate litt skitt selv om det ikke blir produsert så mye. Det sosiale er viktig, så jeg stresser ikke med at det skjer lite på bilfronten i når det er besøk. Men litt morro å falle i ordgryta innimellom, for det skjedde faktisk litt på bilfronten allikevel. Nå alle utenom EN hadde gått hjem sent i går kveld, så ba jeg han om å hjelpe med med å sette på panseret, slik at jeg kunne ta tiden til hjelp å justere det 100% inn på dagen i dag. Det er viktig å sette standarden på panserjustering før en skal bytte forskjermer - for da har en jo linjene å gå etter der. Men så kom jo resultatet av det å ha et prosjekt som står urørt over lang tid: den ene bolten til panserhengsla var jo knekt. Så da var det å finne frem x-antall borrer og borre den ut, steg for steg. Tilslutt gikk vi over alle 4 og frisket opp gjengene slik at det er god som ny innfesting. Men han kompisen min fikk blod på tann, så da vi hadde hengt på panseret, så tok vi å justerte både hengsler, styringer osv. Så nå er panseret det jeg vil kalle korrekt innjustert. Og det gjør jo at jeg kanskje lettere får ånden over meg i kveld for å gjerne bytte forskjermer. Godt med alt som er gjort, right? Vel, først må jeg iallefall justere førerdøren, den er - typisk E23 - lav i bakkant. Ser den må opp ca 1.5mm, så det må jeg også gjøre før skjermene ryker av. Ser litt mer ut som bil nå? Øvre frontpanel har ikke fått siste innjustering, det får jeg ikke gjort ennå, for det skal skrues fast i de nye forskjermene - og da blir endelig klaring på plass.. Takk for nå, ny oppdatering følger senere en gang
  8. Hei igjen... Søndagen er her, og vil vel si at fredagskvelden og lørdagen fikk noen timer med skruing på E23. Eller for å si som sant er - endel timer har gått i å lete etter noe smågreier som jeg hadde rotet bort, pluss feilsøking. Jeg har satt sammen motorrommet, for å få oppstart - det var iallefall plan A. Fikk nå iallefall skrudd sammen motorrommet, og det ser slik ut: (Advarsel, dette er ikke showroom shine) Det ser gjerne ut som det var easyfix, men det er rart hvordan timene fyker når en holder på med sånn dilldall greier. Andre siden: Er ikke 100% ferdig, men var iallefall klar for oppstart. Men startet den? Nei. Oljetrykk? Nei. Damn, hva i alle dager? Gikk over det ene og det andre, forsto ingenting. Det merkeligste av alt, var at jeg hadde en kontakt ledig til en styresentral som jeg såg for meg skulle gå til Automatkassen. Men ikke kul om jeg kunne finne den styresentralen. Verken til Direktøren eller til delebilen. Og selvsagt, den passer kun fra E23 745i, ingen andre modeller. Normalt sett så tenker jeg ikke at det skulle ha noe å si for oppstart, men jeg mener på at denne modellen henter diverse TPS-verdier fra automatkasse og ikke bare TPS, så derfor ble jeg selvsagt i tvil om det var noe spesielt akkurat her. Sånn typisk nok meg og min uflaks. Men forsto jo ingenting. Motor gikk jo i gamlebilen, og gamlemotoren gikk jo i denne bilen. Sjekket alt sånn typisk Motronic-greier. Begynte med å måle referanse-sensorene, og de hadde ohm-verdier på 1032 og 1039. Noe høyt, men dog innafor. Fant et brukt sett liggende, med noe lavere verdier (1020-ish) og satt de i. Nope, samme greia. Fant enda et sett, med tilsvarende verdier. Nope. Satt da tilbake de som var opprinnelig. Sjekket at pumperele og dioderele hadde spenning og funksjon - ok. Dyser og coil hadde spenning - ok. Alle kontakter på plass osv, ja egentlig alt. Merkelig, jeg satt hele tiden med følelsen av at det manglet referansesignal. Sjekket så at tappen på startkransen var der, det var den: Hva nå? Vi prøver iallefall å holde humøret oppe Min kjære samboer, som deler mange timer med meg i garasjen, filmer meg med sånn snap-filter-greier. Måtte flire litt av det etterpå, så derfor legger jeg den med her til dere også. IMG_3112.mp4 Ohmet så i overkant av stikket til sensorene i motorrom. OK der også. Men så gikk jeg inn i bilen igjen. Der satt jeg igjen med en rar følelse, for styrestrøm til ECU osv gikk til den kontakten til girkassen. Ikke at DET trengte å være verdens rareste ting, for i ledningsstrømpen kan ledninger lett gå en annen vei. Men gikk så på motorstyringsstikket for å måle motstanden til sensorene. Ingen måling å få.... Rart... Tok så å målte på stikket til automatkasse ECU... DER var det jaggu målinger å finne.. Hva i alle dager? Har jeg satt feil stikk inn i motor-ECU2? De er jo veldig like å se til. Prøvde så å sette den i. Gikk akkurat ikke. Måtte legge meg på gulvet for å komme skikkelig til, den ECUen står jo inni A-stolpen bakom høytaleren. Nei, fikk det ikke til der heller. Crap. Mørkt som fy der (for en 40+++ åring iallefall ), så lommelykt ble hentet frem. Og DA gikk det jaggu opp for meg. Den ECUen som står i A-stolpen har jo et dobbelt stikk. Jeg hadde i min aldrende Alzheimers-light tilstand fått det for meg at det kun var den gamle M102-motoren som hadde et dobbelt stikk. Men starter den nå da? Jaggumeg, og oljetrykket kom umiddelbart. Filmen for oppstart ville ikke legge seg skikkelig her nå, så den kom både dobbelt opp osv. Beklager det. Uansett, nå går den iallefall. Litt flaut at jeg ikke husket det med dobbelkontakt? Ja, litt. Men har vel lært meg at det er bedre å finne en feil, enn å bruke energi på å skjule et feilgrep. Nå går den, og jeg kan gå videre, sånn ca ett døgn for sent. Da kunne jeg endelig montere den nylakkerte pre-face fronten med nye nyrer, blanke og fine : En stilig detalj er jo den viftemotoren som skal blåse frisk/kald luft til området ved turboen. Vet ikke når den går, men visstnok skal den starte når motor stoppes ellerno? For å hindre varmeoppsamling fra turboen under panseret. Har ikke testet funksjonen, det må innrømmes. Jaja, ble tidlig kveld på meg i går, fornøyd med både oljetrykk og oppstart IMG_3118.mp4 IMG_3118.mp4
  9. Hyggelig å høre I går var en "begrenset" dag. Tok meg litt tid rett før middag til å slipe litt rust på frontpartiet. Ikke sandblåst, men slipt. Det får være godt nok til denne lavbudsjettsbilen. Fikk nå seg litt dyrere grunning i det minste Vennligst ikke legg kommende bilder som rettledning for en seriøs "rustfjernejobb", bare så det er sagt. Her er det snakk om å stoppe rusten i å utvikle seg altfor mye. Ettersom middagen fikk sin plass i søppelcontaineren (les: meg), så gikk jeg ned igjen og gav meg i gang med 3Ms Scotchbrite og mattet ned hele frontplaten. Så ble hele greia malt med en maling ala Hammerite. Kjempestoff, pluss at det ikke er synlig uansett. vinn-vinn, tenker jeg Men dette krever sin tørketid... What to do, som ikke sluker for mye tid? Jo, nå kom jeg på hva jeg skal gjøre: Se her: ATF olje på gulvet... Det drypper fra mutteren til oljefyller-røret som går inn på kassa, samt i bakkant av automatkassa. Følgende resonnering fra meg, i utgangspunktet: - mutter på rør må løsnes litt, jobbe litt med røret, og så stramme på nytt. Her er det jo ingen pakning, så anleggsflaten må bare få en ny giv. Forhåpentligvis er dette nok, for ellers så må jeg tappe olja av kassen og rengjøre fysisk på flatene. - Bytte simmering i bakkant kasse mens kassen står i, uten å ta ned mellomaksel og eksos. Men så kom jo det vanlige "men" da.... Se bilde: Ser dere dråpen på flensen til yoken? Den lekker der ja. Men ikke fra simmering som antatt, det virker som det kommer fra inni yoke. Jaja, vi får se. 1 minutt senere bekreftes det vitterligen etter at muttere er tatt av mellomakselflens, og jeg splitter aksel fra yoke - her renner det olje ut fra mellomaksel/yoke. viser det på neste bilde tro? Nei, bildet viste akkurat før jeg splittet yoke/aksel, sorry. Her kommer et bilde av de våte boltene som jeg tok ut for å underlette splittingen: Her ser dere gjerne tydeligere at det ligger olje mellomutgående aksel og mutter osv. Slik ser det ut når yoke er tatt ut. Gammel olje og rester av allslags gammel morro har fått lov å kose seg lenge her. Gammel skitt ligger hele veien ut i splines, så jeg fikk en liten rengjøringsjobb med å skrape spor der ja. Så da var det nok ikke simmering allikevel da, men jeg bytter den uansett.... (Får ikke håper den begynner å lekke i den nye da ) OK. Ny simmering på plass, check. Alle deler rengjorte, check. Men hva med lekkasjen da? Det jeg gjorde nå, var å legge litt tettemasse (Permatex) i splines på yoke. Merk, jeg legger det på muttersiden selvsagt, slik at jeg ikke drar Permatex langs hele utgående aksel. Dette er ikke en anbefaling fra BMW, det er bare jeg som legger det inn som en liten sikring for min egen del. Det gikk fint, så gjorde jeg det som er mer normalt: Jeg legger en film med Permatex på anleggsflaten til mutteren. Jeg vet at Loctite 572 er anbefalt, men det hadde jeg ikke - ergo Permatex it is Regner med - eller håååper er vel sannheten - at det blir tett nå: Mutteren drar jeg til med 100 Nm, og ser ut ifra merkingen min at den er strammet litt mer enn sist den sto der. Låseblekk er på plass etterpå, og så er vi klare for remontering av div. Men er jeg det? Nei. Jeg står med girkassen oppjekket nå, slik at oljen ikke når opp til utgående aksel/yoke. Dette vil jeg ha stående over natten, slik at Permatexen får tørke skikkelig før den blir belastet med olje. Så da er det ikke så mye en får gjort. Jeg satt nå i referansesensorene i kassen, svart i topp og grå i bunn for de som måtte undre på det Så var nå det et punkt sjekket ut av lista det også. Videre så smatt jeg på plass oljekjøleren, som jeg måtte ta fra delebilen. ikke SJANGS om jeg finner den som sto på??? Hvor i alle dager er den?? Finner den nok når bilen er ferdig Intercooler fikk sin plass tilbake og samme med AC-vifte og radiator. Ser jo nesten ut som en bilfront nå jo Det var det hele fra i går. Små oppdateringer desverre, og ikke superspennende som vanlig. Men det er vel bedre med små oppdateringer enn ingen som det nå har vært lenge. Takk for følge, ha en fortsatt fin dag mvh Ivar
  10. Ja, vi får nå se hvordan det går. Det er rimelig uvant å gå inn på forum igjen nå i desse "Facebook-dager" Hehe, var ikke sååå langt unna Takk, fargen er en Porchefarge og heter Arenarot. Nydelig farge. Jau, nå får vi se om jeg får tatt noen oppdateringer. Blir ikke dønn effektivt fremover, men litt må jeg iallefall få til Jeg har faktisk GLEMT å sjekke den microbryteren. Ble litt flau her jeg satt, for jeg hadde jo alt ifrahverandre Helsike... Jeg kjøpte chromelistene på ebay... Har vel sånn ca dobbelt opp nå, og passformene er til å grine av. Å få de av kan bli et problem, hvis du har limt de med tech 7. Kanskje du klarer å sage tech7en med sånn tråd som de bruker til å ta ut frontruter med? I går kveld skulle jeg egentlig ha en kosekveld i stua med fruen og sånn ca 25 nykokte krabber, men så fikk jeg garasjebesøk - så jeg tok nå på meg arebidsklær. Å jobbe med interiør var uaktuelt, det tar mange timer å dille med det, og jeg skulle jo ikke være LENGE i garasjen. Så derfor ble det å dille litt i motorrom. Hver skrue som blir montert, er èn skrue mindre å montere har jeg alltid hevdet. Og den regelen gjelder ennå. Ingenting utenom eksos var jo påkoblet i motorrom, så ved å trekke litt kabler og slanger i retning der de skal og evnt koble til - så ser det så mye sprekere ut med en gang. Og fikk jo montert nytt fordelerlokk og ny rotor også. Godt å se det på plass, og godt å få tømt hyllene litt Ikke at motorrommet verker er eller skal bli i nærheten av strøkent, så gir det litt god følelse når ting iallefall faller på plass. Perfeksjon står ikke i noen rekke foruten om at ting skal virke og vare på denne bilen. Ikke mye gjort i går kveld. Ikke mye til oppdatering, men så mye tid enn et par lite effektive timer ble det heller ikke. Men jeg såg jo en ting som jeg ikke hadde fanget opp tidligere: Det er 2 aktuatorer i motorrommet også, som styrer luftspjeld i dekselet over viftemotoren. At de var der visste jeg selvsagt, men jeg har ikke byttet de til nye siden dette er lavbudsjett - og de har jeg jo lett tilkomst til i fremtiden. Den ene aktuatoren sto jo selvsagt DØNN. Crap. her har rust fått kose seg i en fillehaug. Men rust kan løses. Jeg demonterte de staga osv, pussa og smurte litt på armene osv - så jaggu kom den seg. Så nå virker begge aktuatorere som de skal. Gikk jo litt tid der også. Hadde litt planer om å ta formiddagen i garasjen i dag, men nå er jo halve dagen gått allerede - så vi får nå se om noe vil skje i dag
  11. Hei alle sammen. Beklager ingen update eller lignende tidligere, men denne bilen har blitt nedprioritert de siste 2 årene nå nesten, Etter å ha gjennomført vårt treff 1. september, så var det jo div flytting og rydding. Så da tenkte jeg at det kanskje var på tide at NOE gjerne ble gjort i det minste med E23en. Fått den til å gå for egen maskin osv, er så lei av å trille rundt på den alene, den er jo tung som bly Motoren står i nå, men ikke mer enn det heller. Og varmeapparat er ikke på plass, så da må jo det gjøres. Men for å få varmeapparat i, så må jo tepper og sånn på plass. Og for å få tepper i, så må gulvet være på stell..... Listen er jo som vanlig lang... Men men, det var jo bare hive seg rundt. Slipe litt på de fåååå plassene som hadde litt overflaterust, grunne det osv. Gikk ganske fort det. Men så var det denne bunnpluggen da... Den ser jo ikke ut, og den var tilogmed rustet hull i... Godt at jeg har et lite E21 lager, for den såg rimelig lik ut som E21 sin - og det var den jo Så etter litt grunning og litt karosserikitt på plass, så såg det plutselig slik ut: Aiai, det gikk jo unna. Godt at jeg hadde spylt gulvteppet dagen før, for etter å ha plassert ut isolasjonsmattene, så krøp jaggu teppet på plass også. Aaaalright. Da må jeg hente frem kassen med gull: Nytt varmeapparatvev fra BMW, det uoriginale greiene var jo bare fjas... Monterte det sammen, og klar for å stappe det i. Var litt styr å få det i, det skal innrømmes. Neste gang monterer jeg registeret mens varmeapparatet er utav bilen. Såg en liten morsom detalj mens jeg hold på der også: Under dashbordet var det en plakett som var merket Highline... Morro Men nå er iallefall varmeapparatet på plass. Nye aktuatorer og nytt vev er herlig. Og dreneringsslangene i bunn er selvsagt koblet på, bare så det er sagt I dag har jeg satt inn selve dashbordet. Deilig med nyrenset skinndash, men var litt styr å få det på plass. Glemte selvsagt å sette inn rammen som ligger utenpå varmeapparatet. Prøvde å sette det i med dash i. Vel, det kunne faktisk gått, men valgte å ta ut dash en gang til for å være sikker på at ingenting kom i klem og at alt var på korrekt plass, Deilig å endelig se NOE skje med denne bilen igjen... Beklager mørke bilder, men dere får nå en viss anelse... Neste ut er jo selvsagt heater control panelet. Her virker jo ingen av knappene, dvs at de ikke vil stå inne. Fikk en link her tidligere, med en DIY så da var det bare å gyve løs Ut med selve manøverboksen: Åpne godsakene, her er det INGEN hold i det hele tatt... Tok varsomt ut knappene, og her ser en tydelig at den hvite pølsa der er helt flat der bryterene står. Så da var det å kappe en en god centimeter av den, og tre den på nytt. Se der med skrujernet, her er det "frisk pølse" som ønsker å gjøre jobben i nye 20 år... Skulle tatt et bilde med knappene på plass, men sannheten er at det var så mye spenn i de knappene nå, at jeg måtte hive på printkortet med en gang for å holde de i posisjon... Her ser dere at den ene knappen nå står inne. Og spretter ut som den skal ved å presse inn en annen. MEGET oppegående Jeg tok selvsagt å byttet ut alle lyspærene når jeg først hadde alt ute... Dævven steike, det er morro med lyspærer som virker... Slik står det akkurat nå. Byttet div andre pærer også mens jeg først var i gang. Men vifta virker ikke, ikke i det hele tatt. Jeg må ta å sjekke mer opp i det senere, jeg såg rett før jeg gikk inn at det ikke var power på strømkabelen inn på vifta. Får feilsøke litt på det senere, det var iallefall godt å komme i gang... Skal ta meg noen dager nå tenkte jeg, og skal prøve å holde denne tråden oppdatert!
  12. Hei Eddy! Hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom denne gamle tråden. Jeg husker ikke akkurat samtalen vi hadde, men jeg prater jo som en foss - så du fikk vel "dosen" av meg om gamle bimmere osv Prosessen med å bygge denne bilen, samt å dele det med dere på Bimmers var en flott opplevelse. Fikk mye hjelp og oppbakking hele veien, og det hjalp på i både motgang og medgang. Bilen ble påskiltet i april 2013, og er nå "klar" for sesong 2018. Den er nesten urørt siden da, og har rullet rundt 25.000km siden da. Den er kjørt med unger og hund, og mange av kilometerene har den rullet med campingvogn eller biltralle på slep. Så bilen har fungert veldig greit. Nå er den egentlig klar for en polering, den har ikke fått seg en polering siden 2014. Egentlig så hadde den ikke trengt det nå heller, men når en viss person (les: undertegnede) vasket bilen i sollys med en litt for kraftig dose "avfetting" på E30meet 2017 så forsvant det lille som var igjen av voks, vax, polish eller hva det nå enn heter Men men, den tåler nok en støyt den bilen der. Legger ved et par bilder fra det siste BMW-treffet i 2017:
  13. Kult prosjekt og mye flott arbeid Dirty! Jeg er jo selv kommet dithen at jeg liker best å skru i moderat tempo, og ikke "gønne på" som vi sa i ungdommen. Tolmodighet er en dyd, men resultatet er det samme selv om det nå tar litt lenger tid. Ang det med unger.... Ikke bekymre deg, det går fint ann å ha unger, kjæledyr bilhobby og husrenovering på en gang. Det tar bare litt lenger tid... Her er "gjengen" min - og jeg klarer nå å skru og snikre litt innimellom
  14. Sjekker du tilstand? Jeg har kjøpt nye, men må innrømme at passformen på de var "så som så"