CrZyWiz

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4181
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om CrZyWiz

  • Vurdering
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Troms
  • Kjøretøy
    M3
  1. BMW dieselmotorer

    Byttet dyse 5, og bilen var frisk igjen. Så da er det tydeligvis mulig at en Bosch byttedyse kan kvelde etter bare 15-20 000km. Visst det ikke ligger inne feilkoder på problembilen, så må du lese ut live-verdier under kjøring. Og registrere verdiene ved full gass på forskjellig turtall.
  2. Bilen har dårlig akselerasjon og toppfart

    Det og 100 andre ting kan være galt. Få lest ut feilminnet på bilen, det kan alle verksteder gjøre.
  3. BMW dieselmotorer

    Det er vell M57 ja, 07 mod. Denne var byttet av Meca verksted for under 1 år siden, så ser ut til at det blir tatt via reklamasjon. Visst det var brudd i ledningsnett, skulle ikke den ha tullet fra start av? Det skjer konsekvent etter at motor har blitt halvvarm. Går helt fint når kald, og går forsåvidt fint som varm sålenge den ikke belastes.
  4. BMW dieselmotorer

    Hender det en dyse(tipper det er en byttedyse i dette tilfellet mtp. pris) begynner å fjuske etter bare 10-20 000km ? Eller er det veldig usannsynlig? @TRF Gjort deg noen erfaringer opp igjennom årene?
  5. Disel vs Bensin

    Turbo har ingenting med saken og gjøre. En diesel forbrenner og fungerer annerledes enn en bensinmotor, derfor vil du ALDRI få lik lyd. Det du forsøker på kan sammenlignes med å prøve få ett eple til å smake appelsin.
  6. Disel vs Bensin

    Bensinmotoren er generelt stillere en dieselmotoren, noe også søkene dine viser. Så tror du har misforstått noe i utgangspunktet. Visst en E46 320d oppleves som en el-bil, så tror jeg du skal ta en tur til ørelegen
  7. BMW dieselmotorer

  8. Alt fungerte faktisk idag, både INPA og ISTA leser ut data fint.
  9. Latency er satt til 1ms.port hadde vell du satt riktig på den VMen? Jeg han en slik kabel
  10. BMW dieselmotorer

    Hjertelig! Bare krysse fingre for at det ikke sitter grønnjævlig.
  11. BMW dieselmotorer

    Hvilket verktøy trenger jeg? Er det mye demontering for å komme til dysen? Feilkoden ligger på dyse 5.
  12. BMW dieselmotorer

    Bilen stoppet under kjøring her om dagen, og det ligger inne feilkode på en stk. dyse. Er det en kurrant sak og skifte selv? Noen som har en rask diy? E70 X5 3.0D
  13. Lastet ned ISO filen, og startet opp i VMware Player. Får kontakt i INPA, Battery og ignition står on. Men visst jeg går inn via E70, Engine - M57 eller Tu2, Så får jeg bare en kryptisk feilmelding. Går jeg via Functional jobs, så blir alt tysk. Får ikke tilgang til live-data, og feilmeldingene kommer ikke i klartekst, men 4-sifrede feilkoder. Har en slik K +DCAN kabel, hvilken posisjon skal den bryteres stå i?
  14. Hva mener du med "Men har ikke lademulighet?"
  15. BMW dieselmotorer

    Visst det ikke er noe på trykksiden som lekker eller lignende, og du fortsatt får feil på lamdasonde. Så tror jeg du kan se nærmere på sonden din. Prøv å les ut live data, og se hvordan lamda reagerer under forskjellig last, og full gass.