CrZyWiz

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4120
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om CrZyWiz

  • Vurdering
    Generalløytnant
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Troms
  • Kjøretøy
    C5 Corvette, F30 328iX
  1. Min 2006mod hadde IKKE swirl flaps.
  2. Visst de bytter kjedet, og tilhørende deler. Så er det fysisk umulig at lyden av ett slakt kjede fortsatt skal være der. Kjør på, grav videre
  3. Burde kanskje spesifisert hva jeg mente med generelt. Tenkte da slike småting som BMW bruker å flikke på faceliftene sine. Jeg personlig synes også facelift utgaven ser langt penere ut. På 3.0d utgavene fikk facelift ZF kassen istedetfor GM kassen som fikk ett dårlig rykte etterhvert. Motorene har du stålkontroll på Greit å understreke at pre-face ikke har X-drive i sin "rette forstand", men det tidligere 4x4 systemet med fast 63\37 fordeling, uten mulighet for å låse mellomakslingen slik som X-drive systemet kan.
  4. Facelift er generelt bedre, og ikke minst stor fordel at man får X-drive på facelift.
  5. Så flott, da fikk du nesten ny prisen da Det står at bud tas imot, så ingen grunn til slike spydigheter.
  6. Legger herved inn bud på 2000kr
  7. Får trøste dere med at det ikke er en umulighet værtfall Fikk dekket ny subframe på min da 8år gamle E46 328CI på goodwill.
  8. Er denne slik at den må matches med den aktuelle bilen? Eller er den plug n play på f.eks min?
  9. Visst bilen ikke er importert via BMW Norge sitt forhandlersystem, så har dere ikke garanti på bilen lenger. Eneste muligheten din da er å reklamere til forhandeleren som dere kjøpte bilen av, eventuelt det selskapet som importerte bilen.
  10. Diesel, 4,6 eller 8 syl blir fortsatt ikke det samme som en bensinmotor. Rakler, lukter og vibrerer gjør de alle, noen mindre en andre. Noe dritt til småkjøring, og dårlig for nærmiljøet. Bensinturbo'en har mer morrofaktor en dieselen. Og mer til felles med M52, sammenlignet med en diesel.
  11. Sett bort fra motorlyden isolert sett, så er det bare fordeler å velge den nyere N20 motoren. *Nyere bil. *Bedre ytelser. *Lavere forbruk.
  12. Neppe. Det at den stoppet trenger ikke ha noen som helst sammenheng med oljenivå. Umulig å gjette seg fram til noe, uten noen form for feilsøking. Når var forrige oljeskift? Hvordan farge har oljen nå? Visst det er en stund siden sist oljeskift, så tar du oljeskift med filter nå. Samtidig kan du\mekaniker ta en titt i motorrom etter olje\vakumlekkasjer.
  13. Du møtte deg selv i døra her 18d utgaven har faktisk ikke swirlflaps engang.
  14. Poenget mitt er: Visst man legger listen såpass lavt for hva som er ett kriteriet for en problem motor. Så kan man så og si inkludere alle forbrenningsmotorer. F.eks M30 med tett oljesmørning i topplokk, som fører til utslitt kam. Dårlige vippearmer på M20\M30 motorer. Bunnpannepakning på M30\S38. M5X er da problemmotorer pga. falskluft, luftmassemåler og dårlige coiler. Vanos på stortsett hele M5X familien. Skjønner du poenget mitt? Poenget mitt, og noen flere også her inne(bla. TRF): Visst man ikke vet helt sikkert, men man har "hørt fra en kompis, som hørte hos en slektning". Så burde man ikke kommunisere dette som en fasit\svar på spørsmål, men heller som du sier en subjektiv mening. Det er ganske normalt at noen stiller kritiske spørsmål, spesielt i arbeidslivet, og det må man tåle. Den eneste som troller her er du, så tror du kan gå i deg selv nå.
  15. Tyskimporterte biler har ofte høyere hengervekt i vognkortet enn norske, men selvfølgelig vil jo sertifikat sette sine begrensninger i første omgang