Blade

Medlemmer
  • Innholdsteller

    275
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Blade

  • Vurdering
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    F31 318d
  1. Haha, kanskje det blir nye bilder av en M3?
  2. E46 er definitivt legenden, om jeg kikker i krystallkula så tror jeg et fint eksemplar av E46 M3 kan være verdt litt penger en vakker dag Nei, kjøpte min brukt i 2015. Mulig jeg også overbetalte litt, gav 360 for den da. Nå har jeg også laget annonse for min: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100256080&fks=100256080 Så nå starter den ordentlige letingen etter en M3
  3. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100256080&fks=100256080 Håper du er OK med at jeg bruker bildene dine, Gabz?
  4. Står bra til med denna, men kikker etter noe med litt mer motor om dagen
  5. Jeg får sitere meg selv her: ".... med M3, slik jeg ser det, er at de ikke dropper ekstremt i pris, slik min F31 har gjort siden jeg kjøpte den (360k, fått tilbud på innbytte på 200k) så i verste fall så er den ikke umulig å selge ..." Hvordan du fikk dette til å bli at jeg hevdet at bilen ikke kom til å droppe i pris i det heletatt, ja den får du stå inne for selv, men dette var ment som en sammenligning mot min egen bil, som jo er en 318D. Men nei, jeg sutrer ikke i det heletatt, faktisk så er jeg rent takknemlig for hjelpen jeg har fått her hittil - og du må tåle at jeg snakker tilbake til deg også, når du åpner med den typiske "hør nå her"-kommentaren - men samma, nå er vi ferdig med det, enig? Jeg kom ikke inn hit igjen etter så mange år for å krangle hsd, E46 M3: om jeg googler denne + "rust", så er ikke resultatene oppløftende må jeg innrømme. Min E46 begynte å boble innenfra også, men dette kan jo være litt fra bil til bil også selvsagt og det har jo noe med alderen å gjøre også. Jeg har bare fått litt skrekken, det kan jo være feilbegrunnet selvsagt. E46 M3 har vel også litt SMG-trøbbel og kan være litt verre å bruke i det daglige, kan den ikke? Ser uansett hva du mener, husker å lese at dette chassiet var nært perfekt i klassen, CSLen sin rundetid på Ringen sto vel lenge også, før GTSen (?) kom å tok den tilslutt også, hvis jeg ikke tar feil. Tidløst design også, kanskje ikke på innsiden, men på utsiden i alle fall. Skal ha den i baktankene jeg, men kommer til å prøvekjøre E9x, enten i 2 eller 4-dørs først, så får vi se
  6. Jeg har i bunn og grunn bestemt meg for M3, dette er bilen jeg har tenkt på i flere år. Jeg skulle egentlig ha E46, men rusta skremmer meg litt vekk i fra den. Grunnen til at jeg virker litt "forvirra" og rådvill akkurat nå er bare at idet man begynner å kikke på finn, så dukker det plutselig opp mange alternativ. Men jeg har bestemt meg, det blir E92 M3. Det fine med M3, slik jeg ser det, er at de ikke dropper ekstremt i pris, slik min F31 har gjort siden jeg kjøpte den (360k, fått tilbud på innbytte på 200k) så i verste fall så er den ikke umulig å selge igjen, om den holdes fin og i bra stand. Jeg har etterhvert lest meg opp litt ang. "Throttle actuator" og rådhuslager-bytte, og det ser ikke ut som noen umulige oppgaver, om dette trengs. Bilen vil uansett være ute av garanti, så må være klar for at dette kan eventuelt skje. Jeg har råd til dette, slik som situasjonen er nå i alle fall. Sjekket forsikring, kasko ligger på ca 14k årlig, som egentlig ikke var så verst Ellers, totalt enig med ogee1, bilen skal brukes hele året, ikke bare på 17. mai Kommer hjem i fra utlandet nå om en uke, skal bruke de 4 ukene jeg har til å kikke litt rundt, stikker en tur til Kolbotn Bil bla.a som har noen M3er inne, for en prøvetur. Det kan jo hende at bilen "ikke er for meg", men har noen sagt dette før? Har en Panigale 899 som skal selges også. Elsker den sykkelen, men sånn som jeg jobber så har jeg aldri tid til å ta den frem, å ha en ålreit bil er klart mer logisk når man jobber offshore. I fjor fikk jeg prøvd sykkelen tre ganger, det regna jo omtrent støtt, og de dagene det var litt sol, så spilte jeg golf i stedet (EDIT: Dette er selvsagt satt på spissen, sykkelen min må lagres et annet sted, så litt derfor det er litt mye "greier" bare man skal ta seg en kosetur)
  7. laffe, ja - men nå som jeg faktisk tenker litt på det, så har du et poeng med dette ang. garanti, som jo kan være kjekt å ha. Hybriden hadde jeg faktisk helt glemt, den må jeg kikke litt på. Hvordan er livet med hybrid, for deg macrorain? X-drive er ikke noe krav nei, har aldri slitt noe særlig om vinteren selv EDIT: Jeg bor i tredje etg i en blokk, så kanskje ikke så praktisk med Hybrid sånn sett. Kunne jo alltids slengt en skjøteledning ut balkongen da, men jeg ser nå at det ikke er helt den beste løsningen
  8. @Ron Jeremy Jeg sitter fremdeles og holder en knapp på en M3, grunnen til at jeg spurte om TT og S4 er ikke noe annet enn at dette også er gode biler. Hvorfor er du så butthurt over dette? Om du ikke har fått det med deg så er har er ikke Norge bortskjemte med diverse bilfora om dagen, sider som dette er i ferd med å dø, så jeg kom hit hvor jeg visste at jeg ville få hjelp, har (selvom jeg har vært inaktiv) vært medlem her siden Gunnar eide siden i 2004 Dessuten så fikk jeg ganske god info, jeg synes det var ganske verdifullt, så jeg spør gjerne litt mer også. Hva er feil med det? Så hva er poenget med innlegget ditt? Du er klart off topic forresten. "Du er ute å sykler" og "ha litt fouks" - passe nedlatende, ikke sant? Spar meg for sånt er du snill, er så lite nødvendig
  9. Mener å huske at 4-dørs M3 er litt stivere, har litt bedre handling, men finner det ikke igjen. Stemmer husken min her?
  10. Kanskje Torek kan fortelle litt om TT RS, pretty please? Tar gjerne i mot info fra de som har Z4 rundt samme årgang, jeg ble litt interessert i den der nemlig ogee1, jeg skal kikke litt på Cayman også, Boxter er jeg ikke fan av, men Cayman er en fin bil. Er mer glad i Coupe enn cabriolet Kikker litt på 2-serie også
  11. E92 er tøft, men da vil jeg helst ha M3 evnt. 4x4 er ingen krav for meg, grunnen til at jeg nevnte dette som en bra ting med S4, er bare at den har det, men jeg trives godt med bakhjulstrekk også Den Z4en ja. Begynner å dra på åra, skal også brukes om vinteren. Er vant med å ploge snø, så det går fint, men om dette er av "gamle BMW-standarden", så kan de vel fort ruste litt? Ellers så er jeg litt skeptisk til ESS-kompressor, men dette skal vel kunne brukes i lang tid, mener å ha lest at motorene skal takle dette greit, men det er vel ikke helt "lovlig"? Har også kikket på TT RS, men det er visst damebil? Har sett damer kjøre TT med 2.0TDi, men aldri i en TT RS
  12. Har ikke låst meg helt nei - hva tenker du ang. X-drive? S4 f.eks er ikke heeeelt ute av bakhodet enda. Men kikker jo rundt, og blir bare mer og mer forvirra, å sitte på finn.no kan være farlig noen ganger F.eks denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99715673 Jeg har kikket på F30/F31 335xi, men det er faktisk hakket for dyrt for meg, og E90-fronten til standard 3-serie har jeg aldri blitt fortrolig med dessverre
  13. Så du jobber med Audi altså? Det er litt interessant faktisk Ja, dette er begge biler som kan ha sine feil, spørsmålet er bare hvem av de som er "verst". Forsikringen er omtrent like, Audien er klart mer praktisk, og klart bedre om vinteren, og er samtidig litt anonym (som er både bra og kjedelig) .... nei, jeg har vært BMW-man nesten hele livet. Det må bli BMW. Kanskje kikke på 4dørs? Da er de ikke så upraktiske igjen likevel. Hvordan er disse på vinterføre? Jeg har kjørt bakhjulstrekk nesten hele livet, men aldri med mer enn 200hk på vinteren. Sette på et sett med bra Conti piggfritt 18" så er det tut og kjør? EDIT: Og er det helt nødvendig med en fra 2009 og opp? For prisen øker jo med 100K, om man skal finne en som har godt under 100´km
  14. Sa de noe om "throttle body" (gass-spjeldhus på norsk, er det ikke?) som feila eller rådelagre som kunne rase? Jeg ser dette er mye nevnt på amerikanske forum EDIT: Der skreiv vi på likt gitt Audi, da tenkte jeg på B8, ala 2009 og oppover med V6 og kompressor
  15. Så I bunn og grunn, ikke så mye å frykte? Har snakket litt med Kolbotn bil, så får rundt 200 i innbytte for min egen. På en annen side så har jeg kikket litt på S4 også, litt billigere, litt mer "fornuftig"mtp på 4x4 og norske vinterveier og kan chippes til 400hk. Men ingen X-factor, sånn som BMW har Ikke lett valg dette Og tusen takk for at du forhørte deg for meg, Øyvind! Det var jammen snilt!