Evopower

Medlem
  • Innholdsteller

    2054
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Evopower vant dagen sist Februar 18 2017

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/1987

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Nylige profilbesøk

2535 profilvisninger
  1. Evopower

    BMW dieselmotorer

    Hvordan er kvaliteten på m57d25 177 hesteren fra e60? Bortsett fra eksosmanifold som sprekker og de vanlige med termostater som må byttes, er den ellers bra?
  2. Haha, ja du er inne på noe der! Det nærmeste jeg har kjørt med luft, er en discovery 4. Og den er jo smooth som bare det. Så hvis det er noe lignende dette, så må det jo være bra men som banebil (genet til m3/m4) så er vel masse av dna'et fjernet. Var det jeg mente. Denne stancen (nydelig forøvrig) kunne man likegodt montert på en 320. Man fjerner noe av det dynamiske og kjørbare som er mye av grunnen til at m3 koster det den gjør. Men har man råd, er det jo bare å ta seg ut 😀 igjen, råtøff look
  3. http://www.gundersenmotorsport.no/dekk/gate-godkjente-pirelli-r-dekk http://www.gundersenmotorsport.no/dekk/asfaltracing
  4. Evopower

    Kristiansan'årns 540i/6 *Siste innspurt!!*

    De begrunner seg grønne for å slippe unna beløpene desverre. Du må bare stå på. Du vinner lett denne! Automat er mer verdt i det daglige ja, men på en 540 så er det jo manuell som er den hellige komboen!
  5. Evopower

    Min BMW X5 2011

    Hvilken dekkdimensjon kjører du på? Er det run flat? Hvordan synes du komforten med 226 understellet er med denne komboen? Spør fordi vi ser etter e70 selv, og leser at mange mener sportunderstellet blir for hardt. Standardunderstellet 225 (som nesten ingen har) eller adaptiv drive chassiet skal være mer komfortrettet. Det som holder litt igjen er prisen. En 2011 e70 3.0 xdrive koster dobbelt så mye som en e61 2009 3.0 xdrive 😛 samme bil på mange måter.
  6. Evopower

    Min BMW X5 2011

    Morro med tråd om e70 ikke så mange av de på forumet. Artig at du holder til i haugesund også. Sleng gjerne ut komplett utstyrsliste fra bmwvin.com eller noe. 21" 375 felger er flotte på disse bilene
  7. Evopower

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Kan legge til "har hørt at..." nemlig at jeg har lest en plass at alt under 1% differanse er innafor hos bmw sin tekniske godkjenning. Men nærmest 0% er ønskelig.
  8. Evopower

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    E70 msport er vel 20" med 305 bak og 275 framme
  9. Evopower

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Mye styr bare for å prøve å kombinere xdrive, non rft ilag med bredere dekk bak. Jeg har alltid kjørt like dekk foran og bak og slipper sånn sett styret med det. Grunnen til bredere hjul bak er vel utelukkende utseende, selv om M biler også har bredere dekk bak. ( for å skape mer balanse i bilen?) Uansett så er ikke det merkbart grepmessig i norske hastigheter
  10. Evopower

    Evopowers E39 520d

    Byttet veivsensor nå. Bilen går like dårlig og får opp feilmelding på veivsensor enda. Verksted neste!
  11. Evopower

    Ekstrem langtidstest av E39 (tysk)

    E34, e32 og sikkert noen til er utvilsomt slitesterke biler. Men av de nyere (e39 definerer jeg som den nye æraen bmwer), så er nok E39 kanskje den mest slitesterke og overingeneerede modellen fra bmw. Ikke ulikt mercedes 190e og w124. Jeg har egentlig ikke vanskelig å tro at en bil klarer 1 mill kilometer når man tenker på at disse milene er gått over en kortere periode og med lange rolige autobahn kjøreturer. I Norge derimot, er Klimaet, kjøremønsteret og veiene/salt noe som ødelegger alt av biler før 15 år og 250.000km som regel. Rusta knekker e39 og det går på huggern etter en ungdom spinner det ihjel 1 års tid først. Bortsett fra noen kjølesystemer på m52 modellene så har jo e39 tålt utrolig mye bank. Synd den nevnte rusta knekker dem slik at vi aldri får se en lignende km test her til lands! Helt riktig å sette MB folket litt på plass noen ganger
  12. Evopower

    Kjøpe ny bruksbil, X3 eller 320D?

    Det skal vel være stjernemerkede. Men om man velger noe enda nærmere 0% avvik så er det bare et pluss mener nå jeg (selv om det ikke er stjernemerket). Den alternative dimensjonen du nevner er noe jeg har sett på som et alternativ selv, da jeg liker å upsize bittelitt fra originalt. Mercedes bruker også denne dimmen på E klasse. Det har sine fordeler både på grunn av mer komfort og det at det fyller hjulbuen bedre. Oljetemp ser man tydelig ved at det er en oljekanne i symbolet på måleren. Og ja det er uvant, men absolutt ikke dumt. Det er jo oljetemp som bestemmer når motoren er klar for pådrag, og ikke kun vanntempen som mange tror. Motoren på dama sin golf får 90 grader kjøkevannstemp veldig fort. Mens oljetempen litt senere passerer 50 grader. Det går fort 15 minutter ekstra før oljetemp er over 85 grader og klar til å gi motoren optimal beskyttelse. Derfor er det et rett valg av bmw å vise oljetemp analogt og heller komme med varsel dersom vanntemp er for høy. Og det viser også at bmw filosofien er tiltenkt mot den aktive fører med mekanisk forståelse og gjerne erfaring fra motorsport. En kia fører bryr seg katten i hva oljetempen er for eksempel.
  13. Evopower

    Evopowers E39 520d

    Aner ikke hva den koster. Fikk bare låne den. Men vil tippe 1500kr?
  14. Evopower

    På'n igjen, dieselpumpe problemer på M47D20 E39.

    Det skal vel komme opp feilmelding på hva som er feil. Feilkode 48 og 0A, er dette feilkoder du har fått nå eller noen du søker på? Jeg sliter også med min e39 520d. Der er alt kontrollert bortsett fra pumpa, dysene og veivsensor. Jeg skal bytte veivsensor nå, og hvis ikke det hjelper, skal jeg få kontrollert dysene. Det siste jeg da skal teste ut er å bytte pumpa. Etter hva jeg leser og erfarer på disse motorene så er det at: hvis alt annet er kontrollert og motoren likevel går dårlig, så er det veldig stor sjangse for at det er pumpa som må skiftes ut.
  15. Evopower

    Nye dekk til F10 som ikke støyer

    Bare det å velge bort runflat vil gjøre underverker for støyen asymetric 3 er gode dekk på det meste og lavt støynivå. Men min anbefaling er hankook s1 evo2. Lav støy og myk gummi gode prestada i tester. Michelin har den beste kvalitet på dekkstamme og la oss si de indre kvalitetene. Samtidig er slitestyrken utrolig bra. Men det ee nok noe mer støy i disse pga stivere gummiblanding.