Evopower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1845
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Evopower last won the day on February 18

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/87

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Siste besøkende

2076 profilvisninger
  1. Hvordan ble motorrommet med nylakkerte toppdeksler? Nydelig bil, ser problemstillingen. Sporty bil med manuell, men også kosen med å gli rundt i en e38. Er der jeg føler jeg har blinkskudd med min e39 manuell, du får litt av alt eller tenker du mer m3?
  2. Det er traversforingene du har tatt bilde av. Kan du ta av hjulet og ta bilde av fjørbeinet? Det skal være mcpherson med spiralfjør over demperen. E39 sedan har nevnte oppsett, mens touring har separert demper og fjør. Demperen ligger lavere og skrått. Poenget er å gjøre bagasjeromsgulvet lavere, og touring har betydelig mer gulvareal i bagasjen enn sedan. Fordelen da er at man kan sette inn luftbelger der fjøra er. Og touring har vel nesten alle nivåreg (luft) Hvordan nivåreg er installert på en sedan med mcpherson skulle jeg likt å vite/se bilder av følger spent med videre, da nivåreg upgrade er noe jeg kunne montert på min sedan
  3. Defekt lmm med tidvis drop i power er jo kjent problem på disse, men dyrt å bytte lmm bare for å teste også. De er nokså sære på at det må være oem bmw (bosch?) For å fungere og disse er dyre. Følger med her på hva du finner ut til slutt Hvilket diagnoseprogram brukte du?
  4. Gratulerer med drømmebil!
  5. Det hørtes uforskammet dyrt ut! 25 for register og over 30 for ventiltetninger? Opp mot 60.000 kr for å få motoren tett. Hva er verdien på bilen da? Jeg ville hørt med et vanlig verksted som ikke er i bavaria systemet. Sjekk pris der før du gjør noe lykke til!
  6. Har hvite sideblink til deg om du ikke allerede har bestilt
  7. Skulle akkurat til å skrive det.... dette er typisk kamaksel sensor symptomer. Stopper når varm. Skjedde på min s54 motor, og ble bra etterpå det kan selvfølgelig være strømkabel eller andre ting også. Men det som er helt usikkert om du er på båt eller ei, er at ingen kan vite heøt sikkert uten en diagnose. Jeg anbefaler å få bilen inn på diagnose, bestille ny defekt del og få det fikset dette er nok desverre ikke en easy fiks feil uten å måtte besøke verksted. Spørs også hvor bra det er for motor og drivlinje at det stopper når bilen er i fart...
  8. Godt det ikke var værre! Sjekk av slitasje på ramme og rådelager nå da eller? Du kan jo skru av en av hver og se etter tydelige slipespor. De tåler å bli montert igjen. Ellers kan du jo kjenne etter slark opp og ned i lagrene. Ved bankelyd så e det vel egnet å tro at feilen ligger her.
  9. Tips til ny oljepumpe. Sett på en fra diesel 324td, disse gir mer mengde og trykk. Hvis du først gjør jobben mener jeg. Men er nok sannsynlig som du sier at feilen nok ligger i sil eller pumpe. Har pumpe på en 324td motor til deg dersom du finner ut at det er feilen
  10. Mener e34 bakbremser passer overens da har du større utvalg.
  11. Hehe ja automat er ikke til å unngå i fremtiden, må bare drøye det litt til for eksempel vil jeg tippe at g30 blir solgt med 0 antall manuelt girte 520d. Så dette er sånn sett siste sjangs. Ingen tvil om at nyere bmw automat, og særs sportautomaten er noe av det bedre man får uansett bilmerke i dag. Så det er jo bra sånn sett. Har hatt en e28 525ia og en e60 520ia med automat og likte ingen av de. Så det henger nok igjen.
  12. Se der ja trøtt nå tydeligvis. Men skal også legges til at madammen også kun ønsker manuelt gir, så da er det ikke bare å velge automat. Takk for tipset uansett
  13. En annen ting er jo om bilen har svart interiør? Var arkivfoto i annonsen. Jeg skal ikke ha svart skinn
  14. Ok, så det er ikke garantert havari for å si det slik godt å høre mener en slik rep er på 40.000kr men jeg skal ringe bmw i morgen og forhøre meg for ordens skyld. Takker for info Haha ja s54 er flott det om jeg bare kunne hatt den som bruksbil det er en motor jeg ikke får brukt så mye lenger, så da er det trist den bare står der. Takker blir spennede å se. Ingen tvil om at bilen er i dyreste laget (noe den forretningen er kjent for) for selv om jeg vil ha bilen, så skal også jeg selge den en dag til et nærmest fraværende marked som ønsker manuelt gir. Selgeren sa at han som kom med denne i inbytte hadde vært hos flere andre forhandlere, og ikke vært fornøyd med byttepris. Grunnen var manuell og dem ville ikke ta inn bilen i frykt for å ikke få solgt den.
  15. Spare 50.000 kr, få sekseren, og komfortseter og EDC i tillegg? Ja takk! Men den er automat... et enkelt valg for mange mellom de to, men jeg sliter der altså bensin eller diesel spiller ingen rolle, men ingen tvil om at den sekseren er nydelig og den siste sugesekseren om jeg ikke tar feil, som bmw noen gang produserte