Evopower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1964
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Evopower last won the day on February 18 2017

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/87

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Siste besøkende

2310 profilvisninger
  1. E28 518 Ombygging M30B30/35

    Du må ha bremser fra 528i eller større. Det betyr også at bakstillinga må byttes på grunn av annen oppbygging rundt drivakslene. Dersom du går den vanlige veien gjennom biltilsynet så går nok det bra. Det vil si å få godkjent ombyggings søknad. Deretter få donordelene plombert og vise bilen etter ombygging. Vet ikke om vekta har så mye å si annet enn på delenr/type på fjærene. Så mulig hele fjørbeinet må byttes også. Rent mekanisk er det plug n play. Men du trenger jo selvsagt alle delene, som girkasse, travers, motorfester, instrumentpanel for e28 med seksermotor (samme hvilken så lemge det er sekser), korrekt bunnpanne for m30 i e28, servotannstang med slanger, og rett mellomaksel/evt innkorte den du har. I tillegg er det nok minst arbeid å bytte hele forstilling og bakstilling enn å begynne å bytte på komponenter. Det elektriske har jeg ikke peiling på, men siden 518 ikke har turteller, så vil jeg tro det også er litt jobb å få dette til å fungere med det nye panelet. Lykke til
  2. Ny! Takspoiler E61 selges

    Søk på Lumma roof spoiler e61
  3. Ny! Takspoiler E61 selges

    Laget i plast. Hvit farge. Må lakkeres. Passer ikke f11
  4. Ny! Takspoiler E61 selges

    Ingen som vil ha? Går på søpla denne uken. 3000kr i dass
  5. Naf medlemsskap verdt det lengre?

    Er den artikkelen et medlemsfrieri fra NAF sin side? Man har jo tidligere fått inntrykk av NAF sin grønne profil. At dem da plutselig støtter diesel i disse tider hvor medlemmene flykter? Den kjøper ikke jeg. Jeg kjører diesel enda, uavhengig av hva andre mener.
  6. Kjøp av BMW E39

    Jeg ville helt klart gått for facelift. Og av disse er en 525d eller 530d manuell noe å se etter. Bensinerne er litt late med mindre man er oppe i v8'eren 540i. Har 520d selv med chip. Absolutt en kvikk og morsom bil. Perfekt kombo av sport og komfort. Forbruket er veldig lavt og den går ringer rundt en 520i, enten det er 2 eller 2.2 literen minuset er en noe traktoraktig motorgange.
  7. F11 520d 2011 STARTER IKKE

    Kan det være noe så enkelt som irret jordingskabel som jorder motor til rammevangen?
  8. Adaptiv cruise: forskjellige typer

    Spør på vegne av en kamerat hvilke systemer for adaptiv cruise som finnes på f11. Er det forskjell på systemene før/etter lci? Holder den farten også i nedoverbakker? Betyr stop&go det samme som køassistent? Har alle systemene køassistent? Liker ikke systemer hvor bilen stopper opp til 0 km/t, men så må man trykke på en knapp eller aktivere gasspedalen for at den skal følge på når trafikken starter igjen. Vil at dette skal gå av seg selv. Og hvordan fungerer dette i praksis? Har inntrykk av at de fleste etter 2015 har dette i en eller annen form. Hva er standard og hva er tilleggsutstyr? Hvilken utstyrskode skal man lete etter ved kjøp?
  9. Ny! Takspoiler E61 selges

    Skal bort! Kom med bud
  10. Trenger tips til eksos til f11 520d

    For meg høres det ut som det er best med 2 alternativer. 1: kjøpe nytt originalt anlegg 2: kontakte svendsen eksos å få de til å bygge et anlegg til deg som tilsvarer originalt men som kanskje avsluttes bedre til diffusoren
  11. Koding av BMW e39 99-modell?

    Forutsetter at du har obd2. Har du den runde kontakten i motorrommet? I få fall må du inn med pc utstyr.
  12. Koding av BMW e39 99-modell?

    Jeg brukte carly bmw pro appen og en carly obd2 til micro isb adapterkabel fra ebay. Da koder man enkelt inn us blinkers
  13. Ja er planen å bytte bil så ofte så er det vel generelt lite å bekymre seg over på ethvert bilkjøp gjør trygt kjøp i en så ny f10. Du bytter den ut før den er oppbrukt uansett. Bytt olje hver 10.000km, er vel det eneste rådet som utgjør en motor som får trøbbel og en som ikke får det. Lykke til
  14. Soft close er vel dømt til å bli utgifter når bilen nærmer seg 10 år. Ellers er n47 motoren kvitt registerproblemene på en så ny bil som 14 modell. Så jeg hadde ikke bekymret meg for et slikt valg
  15. Tømme tank på e39 525tds

    Jeg satte min på bukker, og løsnet det ene dieselrøret som går under bilen og fremover mot motoren. Siden røret er lavere enn tanken, vil tanken nesten tømmes helt. Men det tar lang tid og man må fylle opp en god del fat under bilen. Etterpå tok jeg av tanken og fikk snudd den på hodet og tømt ut alt. Alternativt kan du legge en sugeslange/pumpe på drill ned i påfyllingsrøret og jekke bilen helt opp på venstre side. Hvis du er i tvil om du har fått ut all bensinen da, fyller du på en liter med 2 takts olje og resten med diesel. Så er det ingen fare. Spesielt ikke på de gamle motorene der.