Evopower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1606
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Evopower last won the day on February 18

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/87

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Siste besøkende

1909 profilvisninger
  1. Du hører det godt dersom det subber!
  2. Kult! Så alpina var originalt biturbo? Hvor stort motorvolum er det på alpina diesel? Med såå flott bil er det vel dristig å legge delene rett på bagasjeromsteppet?
  3. Hva er alderen på dekkene du har der? Står et 4 sifret tall innringet. De 2 første tallene er produksjonsuke og de 2 siste er årstallet. Virker som hele dekket har gitt opp. Det kan være gnissing, men det merker du jo når du beveger bilen frem og tilbake.
  4. Har du prøvd å gjøre det med radioen slått av? Burde være nok å holde inne BC knappen for å resette. Høres nesten ut som du er inne i en utvidet meny. Jeg har ikke store radiodisplayet på min, samt den lille kjørecomputeren, så der er det kun BC knappen som styrer funksjonene
  5. Ikke farlig. Kan sikkert kjøre 20.000km med det også
  6. Slik har det vel vært "i alle år" på bmw. Det trenger ikke være løse lager i diffen fordeom. Men om kyden er sjenerende, er det letteste å bytte diff, istedenfor å overhale den du har. Noen bmw har denne lyden, andre ikke. Jeg har hatt det på e28, opplevd det i e34, har det på min e46 m3 og nå også på min e39 520d. På sistnevnte høres det kun i 4 gir rundt 90 km/t. Jeg vil tro lyden kommer litt av frekvenser i gitte hastigheter.
  7. Konfiguratoren er treg. Men fungerer bedre i Chrome enn i Explorer. Jeg har konfigurert masse biler der etterhvert, og har funnet ut hva som passer ilag, og ikke. Da går det på et vis. Men for førstegangskjøpere...enig. det er håpløst! Enklere å dra til forhandleren nesten og få han til å sette opp bilen. Men da er det lett å gå i "fella". Selgeren snakker om annenhåndsverdi og derfor ender man opp med svart-svart-svart på hele bilen, og masse støttesystemer, men ingenting luksus. Mye morsommere å bygge selv! Mercedes hadde også uoversiktlig konfigurator tidligere, men denne er nå forbedret. Bygget meg en drømmebil der, e220d all terrain. På denne og 5 serie kommer på rundt 900k ferdig bygget.
  8. Helt riktig interiørfarge! godt å se at det finnes biler med denne fargen. Svart er altfor vanlig og lyst skinn er ikke alltid så praktisk. Dette er perfeksjon! Burde vært standard i bmw.
  9. Det kommer an på hvor gammal man er tenker jeg. For meg så går skille mellom gammel og moderne dieselmotor rundt 2003. Det var etter denne datoen de fleste dieselbiler fikk common rail og diesel partikkelfilter. Før 1995 kan man si at de fleste originale dieselmotorer var. Skikkelige kakleverk, men solide. Tenker mercedes 250d og peugeot 505 grd osv
  10. Akkurat det med friheten av å kjøre egen bil, er noe vi her på forumet og andre forum er enige i. Bil er glede, selvstendighet og livvstil. Problemet er at vi er 2% av verdens befolkning ruffly regna. De fleste ØNSKER faktisk å bli kjørt. Å kjøre selv er et ork. Man ser det allerede nå med at alle velger automat og assistentsystemer i hue og ræva. Vi entusiastene vil nok ha en gammal gassermotor i garasjen for søndagsbruk, men resten av samfunnet vil bli førerfritt, og mye av vår sjel vil rives ut og bli trampet på. Ikke noe vi kan gjøre noe med. Selvkjørende biler og teknologien rundt dette tjener it utviklerne penger på. Ingen andre. Bilproduksjonen kommer til å gå ned. Er bilprodusentene ineressert i dette? Man skulle ike tro det. Likevel pøser dem på med selvkjørende konsepter. Jeg ser det trygge i en selvkjørende bil da de fleste nå om dagen ikke har bilfølelse og faktisk kjører dårlig. Det er tryggere å bli kjørt. Men det må ikke ta over verden. Man må ikke glemme mennesket oppi det hele.
  11. En viktig faktor er at når man kan bruke selvkjørende biler til å pakke køene mer sammen.... hvorfor da? Når selvkjørende biler kommer, tar jeg heller bussen. Og myndighetene tenker nok likt. Trykke folk inn i en buss, istedenfor luksusen med å sitte alene i en bil. Bussene blir selvsagt også selvkjørende. Så da går antall biler på veien ned, og køproblemet minskes
  12. står en f11 535i manuell på finn. Sjekket ut den? Ellers på bensin så kan du jo se etter 2011 f11 med 523i motoren. Rekkesekser 3 liter på 204hk. Den er rimelig nå. For meg er en en 2011 modell en splitter ny bil nesten, men hvis du tenker mer 2014-15, så er jeg redd dette, i kombo med bensin og xdrive blir veldig dyrt. Men som alltid, har man råd så er det bare å kjøpe. En 528i er en firerturbo 2 liter på 245hk og meget trimmingsvennlig og kvikk motor Diesel ville jeg ungått i denne perioden pga registerkjedeproblemene
  13. Høres ut som makspris for deg er rundt 600k. Da ville jeg sett på f11 uten tvil! Mer komfort og lavere støy enn noen av de andre.
  14. Denne bilen er kjent fra tidligere ja artig å se at det brukes 2,7 turbo enda. Dette var det "alle" startet med på e30 rundt 2003 da gatebilhysteriet startet
  15. Jeg ville fått tak i fremre del mellomaksling fra 3 liter diesel eller m3. Deretter ville jeg fått tilpasset den på lengden og sveist den ilag med bakre del. Og fått den avbalansert selvfølgelig. Er helt sikkert et firma i nærheten av deg som gjør dette