Evopower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1906
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Evopower last won the day on February 18

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/87

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Siste besøkende

2169 profilvisninger
  1. E46 uforklarelig kjølevanns lekasje

    For meg føres det ut som vannpumpe er defekt. Det som renner ut er nok overekspansjon når motoren blir for varm. Men ville absolutt trykktestet først som det nevnes her. Bytt vannpumpe og termostat etterpå, en god luterunde, så tror jeg du er i mål
  2. Fjerning av flyverust,hva er best?

    Iron X !! Ikke Iron S, den er utvannet
  3. F10 defekt girkasse

    Bavaria har som rutine å bytte hele kassa for å være sikker. Det blir så klart 50.000kr. Er sikker på som andre nevner her at RATS finner feilen til en rimelig penge. Når den går smertefritt fremover i alle gir også så er nok converter og innmat i kassa ok. Jeg tipper det er aktuatoren på reversen som er defekt. 1500kr å skifte, men med nytt filter og olje på kassa pluss arbeid, ser du nok fort opp mot 10.000kr. Men det er ingen fasit. Spent på hva verksted finner ut. Så mye som 50k blir det nok ikke. F10 har gode automatkasser. Det var de første e60 modellene som var mest belemret med automatkassefeil. Krysser fingrene Kan som en tilleggsooplysning si at f10 520d manuell har hatt tilfeller med defekt revers. Er en dings i kassa som må skiftes bare. Men bmw opererer med komplett girkassebytte også her...
  4. Hjelper nok med kortere gir ja har 4.45 selv. Ser jeg har ca samme som i videoen din..haha jaja, smeller det så blir det nytt. Blir den kjappere 0-100 med 3.91 eller er det mest i mellomregisteret?
  5. Gratulerer med fine biler sånn 530d manuell facelift er den ulitmate 5 serie i mine øyne, men sliter med å få tak i dem. Forstår godt du kjøpte den på dagen Nåår det gjelder slark i høyre medbringer på e46 m3 diffene, så er dette helt normalt. Dette fordi dem har en viskose eller påløps sperre (husker ikke eksakt). Til vanlig er diffen tilnærmet åpen og derfor er det slark. Når man "herjer" spenner innmaten i diffen seg og og slarket forsvinner. Ulyd/skraping er også vanlig ved svingkjøring med kald diffolje, men ikke noe farlig. Det forsvinner når olja blir varm. Jeg trodde også min diff var defekt, men etter en sjekk viste det seg at den er helt ok. Men på min m3 som brukes på bane, er ikke den variable sperra noe gunstig. Det gjør bilen lite forutsigbar ved pådrag ut av sving og samtidig er den vanskeligere på turn-in da man mister sperre under motorbrems, som man ville hatt på en 2 veis diff. Quaife innmat er gromt! Men e34 innmat gjør nok susen det også e32 750i har også 210 diffen med en mild sperre. Man kan bruke friksjonsplatene fra 2 slike differ og spenne opp 1 stk kraftig diff på e46 m3. Det er en billig måte å gjøre det på dersom man finner slike på huggern og kjenner noe som er flinke på differ. Så vidt meg bekjent er det kun e46 m3 som har slik variabel sperre. Absolutt en fin oppgradering å bytte til noe mer fastlåst
  6. Gorgs fototråd - NSX tur

    Mange flotte bilder! Nsx er absolutt en bil jeg kunne tenke meg selv. Nå er vel tiden å kjøpe dem også... måtte vært helt standard da... De første er utviklet av Senna og har sjel. De siste type R versjonene med facelift og 6 gir er dobbelt så dyre!
  7. Dekk

    Michelin har lengre holdbarhet. Enkelt regnestykke. Personlig ville jeg heller sett på pilot sport 4 istedenfor primacy 3, men primacy er ikke et dårlig valg, og litt mer komfortorientert. Passer perfekt på en f1x
  8. Dekk

    Asymmetric 3 er bedre sammeblignet med primacy 3. Men sammenlignet med pilot sport 4, så ville jeg nok gått for sistnevnte. Asymmetric serien til goodyear er helt oppe blandt de beste, så ikke et dumt valg en kompis har asymmetric 2 på en e24 m6 i originaldim 235/45-17" og det henger som bare det, overraskende bra på vått også til å være en gammal slæddevogn.
  9. Designer's E38

    Gratulerer med gromvogn
  10. Evopowers E39 520d det sveises :)

    Bilen har gått i troms frem til i sommer, da den ble kjørt ned til haugesund hvor jeg bor. Ikke salting der oppe i flere år, kombinert med tørrere vær, gir en rustfri bil. Ganske uvanlig å se en 2004 modell her nede uten rust. Ja v70 og e39 er jo fra samme æra, men har sine forskjeller. Nå har jeg fått prøve begge tilnærmet i samme periode og jeg må si at e39 er den som får smilet frem hos meg. Volvoens kvaliteter er plass, komfort og sikkerhet. I dette tilfellet også mer brukervennlig med awd. Men min e39 med standardunderstell er vel så komfortabel. Det slår i volvoen selv om selve dempingen er satt opp ganske duvende. E39 er fast men ikke ukomfortabel og har dermed det beste oppsettet som kombinerer sport og komfort. Designet på denne v70 modellen er veldig fint synes jeg, også siste full-volvo før de begynte med ford deler. Det som ødelegger hele bilen for meg er automatkassa. Det slurer ut av en annen verden. Hadde denne vært manuell og jeg ikke hadde så mye investert i e39, så hadde jeg lett beholdt volvoen Ikke før lagt på voks og ut å kjøre, før vi møter salt#&÷_×€,$ !! 8 november, 9 grader og årets første salt. Selvfølgelig på en søndag med 200% overtid. Og nå skal det gå slik frem til slutten av april. Er ikke rart bilene i haugesund ruster opp. Mem vi er sikkert ikke de eneste i landet?
  11. Evopowers E39 520d det sveises :)

    I dag har jeg gjort shine på v70 før den blir hentet på tirsdag Meguiars er byttet ut med sholl. Funket meget bra på volvolakken. Motorrom vasket og satt inn med plastfornyer Tanklokk var oksidert. Før: Og etter: Riper på bakluka. Før: Og etter Avsluttende stemningsbilde for i kveld. Altfor god bil å selge. 100% rustfri og bilen er nullstilt med alt av deler nytt. Men salget kommer godt med til å finansiere e39 videre
  12. E46 forstillingsdeler

    .
  13. E46 forstillingsdeler

    Ønsker å kjøpe forstillingsdeler e46. Først og fremst hjulnav, men også bærearmer og endeledd.
  14. Evopowers E39 520d det sveises :)

    Denne helgen blir det på nytt garasjetid Demontert skjerm, innerskjerm og spylertank. Litt rust i fremkant her. Tok av innerskjerm venstre side samt deksel under kanal. Da ramlet denne ut.... Eksispotta til webasto dieselvarmeren Potte tett.... Her hang den... i det minste er gulv og feste i orden Rent og pent i innerskjermer Venstre kanal er helt møllspist desverre. Skrujernet går gjennom flere plasser. Ny kanal bestilt.
  15. Kanaler e39

    Takk, fikk bestilt nå