Evopower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1316
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om Evopower

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag 09/14/87

Contact Methods

  • MSN
    knuti_2000@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    01 e39 520d & 03 E46 M3

Siste besøkende

730 profilvisninger
  1. 245 på 10" felg vil gi strekk. Jeg har 245 på 8,5" og der er dekksidene rette, eller begynnende strekk. Så med mye strekk vil du få mindre beskyttelse av felgkanten mot fortau osv. Husk å få dekk med felgbeskyttelse Mange som kjører med mye strekk. Sier ikke det er feil, men viktig å være obs på det. Google "245 tyres on 10" rim" se om du synes det ser ok ut samme med 285 på 11" felg.
  2. Ja er nettopp hva du føler du trekkes mot, som bør avgjøre valget for alle de som er nevnt her, er jo isolert sett veldig gode biler. Det blir litt den du får det ekstra må-ha begjæret for. Og det kan du bare selv finne ut når du kjører bilen Siden du liker e90 designet, la meg foreslå e60 545i-550i. I usa finnes disse med manuell.
  3. Laguna Seca blue Eller mediterranian blue fra f10
  4. Haha! Her bretter vi opp armene så vi kan stange hodet i kanalen neida, mye av dette med rust og sånt er vanlige e39 feil og egentlig ikke mye arbeid. Spørsmålet er bare hvilken eier i e39'ens liv som får arbeidet med å fikse det. Bilen skal brukes i flere år. Dersom jeg kjøper noe annet i denne prisklassen, er det garantert feil der også. Og de pengene jeg bruker her er ingenting i forhold til verditapet på en nybil. Det er det som gjør valget lett med å reparere denne.
  5. I forbindelse med EU fikk jeg feil på styrestag venstre foran, så det ble byttet. Den neste feilen var rust på bremserør. Når jeg lå under der å kikket, ser jeg jo at rørene er rustet. Ok...kikker videre. Hardykoblingen er helt utslitt...mye slark! Men denne er bestilt og skal byttes ilag med mellomakslingopphenget. Videre var det en god del olje fra bakkant girkasse. Det såg man lett kom fra O ringen på skifterstaget. I tillegg var det slark i leddene der. Dieselrør...rust! Disse må byttes, selv om det ikke ble påpekt på eu. Hva med bakstillinga da? Har følt jeg har 4 hjulsstyring noen ganger. Riktig...når kompisen min tok tak i bakhjulene og belastet den høyre/venstre så flyttet bakhjulene seg rundt 1.5cm. Under bilen er det lett å se at at det er traversforingene som gir seg. Så oppsummert. Bakakslingen må ned og få full overhaling, da tar jeg også ned dieseltanken og bytter bremserørene som går over der. Nye dieselrør. Jo, åsså var det rustet hull på begge jekkfestene foran. Det må fikses før lakk. Girkassa må ned og fikses på. Da bytter jeg også clutchen som er dårlig. Fangeren må av og el.nett til hengerfeste legges opp. Bilen pusses ned, rust tas og den lakkeres opp igjen. Hmm....mye arbeid. Men hva er alternativene? Ikke mye. Bare å brette opp armene!
  6. Ny diffolje type Castrol 75w140 LSD Den gamle olja såg fin ut den, men OCD'en i meg må ha alle oljer nye På girkassa ble det fylt på Redline MT90. Ble meget lett å presis på kald olje etterpå, men på varm olje ble den en del tyngre å få i gir. Kikket på opplegg for el.kontakt på hengerfeste. Her ser det ut for at jeg må av med fangeren. Så tar det senere.
  7. Garasjekos i kveld bilen får seg nye oljer ++.
  8. Ja sånn ja får vel gå for original 35 og 30 profil da?
  9. Dekkhøyden blir lik fordi profilen er prosentvis av dekkets størrelse. Så 30 på 255 bredde og 25 på 295 bredde bør ikke bli så ulikt. Men det blir ikke mye komfort igjen, ?
  10. Enig med det Mickl sier. Ville gått for Hankook
  11. Ja men disse 272 hesterne er vel turbo? Nå vet jeg ikke hva trådstarter foretrekker, men bensin og manuell sier meg at han vil ha mest mulig mekanisk kjøreopplevelse. Turbo fjerner litt av dette. Og f10 er en del kulere enn e60 og e90! (Haha, nå terger jeg på meg en god gjeng sikkert )
  12. Liker arbeidet med fjerning av rust og lakkering av understell. Blir like fin under som oppå nå Følger med!
  13. Finnes det ikke 20"x9,5" da? Så slipper du subbing, men det ser like grom ut.
  14. hva med f10 523i manuell msport? 3 liter sugesekser på 204 hk. 335 er vel turbo? Det ødelegger jo litt. En e92 330i er nok den som gir deg mest for pengene, og er den jeg ville anbefalt deg E46 m3 er ikke gamle, og utrolig slitesterke. Du slipper mye trøbbel som du har på nyere biler. Ellers så har man jo E92 M3, men de er kanskje over budsjettet ditt?