Evopower

Medlem
  • Innholdsteller

    2157
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Evopower vant dagen sist Februar 18 2017

Evopower hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Evopower

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Nylige profilbesøk

2851 profilvisninger
  1. Vinterfelgene er mye penere på bilen. Tøft, samtidig som det er original stuk. Sommerfelgene er som nevnt, fine, men mangel på konkav foran forstyrrer helheten litt. Uansett flisespikkeri 😛
  2. Evopower

    Evopowers e39 og nå e61

    Ja morro når det er rent første 4x4 bil så klart at det kribler å komme på snøen 😛
  3. Evopower

    Evopowers e39 og nå e61

    Lånte zhp kula fra e39'en også
  4. Evopower

    Evopowers e39 og nå e61

    Avsluttet med bumper gel og tyre shine og mye lettere til sinns
  5. Evopower

    Evopowers e39 og nå e61

    Motorvask må til Motoren var det man kan kalle ærlig etter kjøpet. Skitten motor så man ser eventuelle lekkasjer. Ville uansett ha det rent... Prickbort og surfex fikk litt å jobbe med...
  6. Evopower

    BMW E38 740i bruksbil/prosjekt

    Fantastisk arbeid
  7. Evopower

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Du er i samme båt som meg og min e39 520d bilen er ikke verdt en dritt, men er god å kjøre. Bringer frem smilet... hvilke andre biler til 15.000kr gjør det? Vanskelig valg om man skal beholde, selge, koste på eller hugge. Lå en rød msport 530i manuell ute på finn i fjor. Full i rust den også. Mener den lå ute til 40k ish? Lakk opp igjen den og den er verdt 100k om 10 år. Men igjen...ikke den STORE gevinsten. Er nok 540 som får den store økningen. M5 er jo fremdeles "dyr" til 300k og dem vil ikke synke mer heller...
  8. Evopower

    Fjerne innmat i DPF vs rakt downpipe?

    Trf selger vel downpipe med eksospotte på. Som ikke ser ut som rakrør på eu. I tillegg er dpf fjerna. Er den jeg vurderer selv. Lydmessig så hørte jeg en e92 330d med dpf delete (kun rør) og den hadde en merkbar hulere motorgange. Ikke mer eksoslyd men mer romling i fronten. "Har du fjerna dpf?" Sa jeg. "Ja...hvordan visste du det?" Sa eieren. Så at bilige dpf rør avsløres er det ingen tvil om.
  9. Evopower

    Den store finn.no tråden.

    Likte fargen jeg 😂 lett å holde ren og du vet du er den eneste med denne fargen. Men når det er sagt, så er 6 serie gc en alldeles nydelig bil i msport og imola rød. Det er noe jeg drømmer om å skaffe når den nærmer seg 20 år. Flotteste deaignet fra bmw i nyere tid!
  10. Evopower

    Pris på 2002 E46 325i

    Slike biler går for 30.000kr også. Bare å kjøpe
  11. Som fan av non M-sport 5 serie må jeg si at den blå virker mye dyrere og mer tiltalende på meg. Burde ikke være vanskelig å selge med disse flotte oppgraderingene Håper folk ser forbi manglende Msport og at det ikke er 3 literen, som "alle" MÅ ha...
  12. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Min første bmw var en 1984 modell 528i og den nyeste anskaffelsen er en 2007 modell 530xd. Og den er bra til bruk i dagens trafikkbilde. Men har også en 2001 modell e39 som jeg mener er den beste allrounderen til bmw. I tillegg også en 03 e46 m3 banebil men før den ble bygget om så var det en fantastisk kjøreopplevlse på vei! Så støtter perioden 86-03 som den beste æraen om man kan kalle den det, som bmw har hatt. Mest sannsynlig pga min generasjon så interreserer ikke 60 og 70 talls bmwer meg. De var sikkert gode for sin tid, men de kan ikke brukes på samme måte som en 80 talls bil. Designmessig på 60 og 70 tallet..... sikkert nydelig for de som kan slikt. For meg ser dem spinkle og kvasse ut. Det runde som kom med e39 og e38 harmonerer mer i mine øyne. E60 var en nedtur.... (har det nå og god bil det altså... men det er er noe...med den serien der...) så kom fantastiske f10 som jeg en dag skal ha. Og g30 er også flott. Det samme er e92 m3. Så det finnes flotte bmwer etter 2003 også. De er kanskje litt for mye tech... og litt for lite sjel og myke sofaseter (eks e34) Derfor: rundt tusenårskiftet fikk man litt av begge sider. Og det er som nevnt tidligere; e39 som er den ideelle allrounderen sammenkoblet av disse egenskapene. En e39 m5 er en av bilhistoriens (etter min menings) store milepæler i så måte. Uten å være det råeste i noen ende av skalaen.
  13. Trivelige oppdateringer på en flott bruksbil. og grattis med A lappen.
  14. Evopower

    E92 - forskjellige høyder på girspak

    Msport har lavere spak hvis man måler fra kula og opp. Zhp kula tar bort litt høyde, men skal man ha det lavere så må en msport (eller tilsvarende) girspak inn. Jeg forsket på dette selv men da på e60. Vanlig e60 har høyere girspak enn e60 msport. Etter å ha sjekket delenummer på vanlig kontra msport, viser det seg at msport har et annet delenr på girspaken. Regner med det samme gjelder for e92. Under er delenr på kort girspak: