eehgil

Medlem
  • Innholdsteller

    184
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eehgil

  • Rang
    Løytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Ålesund
  1. eehgil

    Quaife lsd til e46

    Her er installasjonsmanualen til Birds. Det var vel den jeg hovedsakelig brukte. http://www.birdsauto.com/quaife/search http://www.birdsauto.com/parts/L9033000018 http://www.birdsauto.com/sites/default/files/pdfs/33468303%20v4.pdf Ellers så finner du vel ganske mye med litt kreative søk (på engelsk) på google og youtube.
  2. eehgil

    Quaife lsd til e46

    Jeg monterte Quaife i min E91 for ca tre år siden. Beste investeringen jeg noen gang har gjort i en bil. Den kan fremdeles spinne på ett hjul f.eks fra stillestående med det ene hjulet på blankis, men merker at man har mye mer fremdrift fra det hjulet som ikke spinner enn man har med en åpen diff. I fart er det kun i helt spesielle situasjoner jeg har opplevd etthjulsspinn. Installasjon avhenger veldig av om du har skrudd kronhjul eller ikke. Jeg hadde skrudd, og da var det ganske kurant å gjøre selv. Hvis du har sveist kronhjul tror jeg det greieste er å få en komplett diff med quaife fra dem, så returnerer du din gamle diff. Jeg lagde en tråd etter montering, du finner kanskje litt info her: http://bimmers.no/forums/topic/804499-min-erfaring-med-quaife-lsd-e91/
  3. latency ms var stilt riktig til 1. Hvordan kan jeg sjekke databasen/databasefilene?
  4. takk for svar! i beskrivelsen står det noe om filer "psdz", det tror jeg ikke at jeg fant? Kan det være det?
  5. Prøver meg på Ista+ for første gang. Har installert og får identifisert bilen, men får liksom ikke noe "innhold". Alle modulene står som "unknown" og det kommer f.eks ingenting under service functions. Har prøvd med en 2011 E91 og en 2007 E61, samme resultat. Med INPA får jeg lest ut feilkoder på E61. Noen tips? På forhånd takk.
  6. eehgil

    Orginale M5 M-Contour Felger?

    Tipper de prismessig ligger på ca det samme som Rondell D58. Som er en veldig vanlig ettermarkedsfelg brukt mye på E39. Prisen vil vel være veldig avhengig av tilstand. De har ofte en polert kant som er lakkert med klarlakk (?). Klarlakken har en tendens til å delvis løsne og samle vann, som gjør at kanten korroderer. Et finn-søk på D58: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?filters=&q=rondell+d58 Etter min mening er dine felger tøffere enn D58, og ihvertfall ikke fullt så vanlige. Åsså så lette å vaske da :-) jeg har slike i 16x7,5 ET15 som vinterhjul på min E91. Tror du skal være heldig hvis du får så mye som 7000,- for de. Da må det være gode dekk.
  7. eehgil

    Orginale M5 M-Contour Felger?

    Ta dette med en liten klype salt, men jeg tror: Eneste originale "m-contour" er style 23, som var originalt på E36 m3. Style 23 har ganske høyt innpress, og felgene du har er etter min mening mye tøffere pga lavere innpress. Tror style 23 kan kjennes igjen ved at det er en sirkel rundt bolthullene og M-merke. Tror felgene dine er Rondell (R.O.D.), muligens modell 53. Jeg tror Rondell er felger av god kvalitet. Du har altså en m-contour replica av god kvalitet :-) Forrige eier blander de kanskje sammen med "thorwing star" som er originalt på E34 M5. Et utrent øye kan kanskje blande sammen disse i farten. Originale throwing star ligger en god del høyere i pris. Noen med bedre greie på det kan sikkert bekrefte/avkrefte.
  8. eehgil

    Spon i diselsystem F11

    TRF: Hvis man først har en bil med CP4-pumpe. Tror du at man kan forebygge (evnt. utsette) et havari ved bruk av en smørende tilsetning i dieselen? Vanlig 2-takts olje? Annet lurium?
  9. Bare for å pressisere: svaret mitt over var myntet på "Basse Lusk". Tilbakemeldinger jeg har fått fra andre kilder er at dersom katalysator er i orden så påvirker den ikke mottrykket i særlig grad. Men hvis innmaten har løsnet kan den gjøre det. Har også plukket opp litt her og der at man får langt mer lukt fra biler hvor også katalysator er fjernet. Har en E91 hvor katalysator og DPF er kombinert - og fjernet. Det lukter såpass at jeg konsekvent stopper bilen når jeg skal bak og koble på en tilhenger. Det er en så markant lukt at man skal ikke være veldig bilinteressert for å forså at der er det noe som er tuklet med. Derfor jeg lurte på om jeg med fordel kunne beholde katalysator på min E61.
  10. Forsåvidt klar over det. Og det var vel strengt tatt ikke det som var spørsmålet. Spørsmålet var forskjellen hvis man fjerner, eller ikke fjerner, katalysator samtidig. For de bilene der katalysator og DPF er separat.
  11. Takk for svar. Men når man bruker Inpa står det videre: "filter verstopft". Er ikke det litt rart hvis det skulle indikere feil på heateren?
  12. 110% var vel så, 95% sikker kanskje. Har ihvertfall ikke funnet noe steder det står noe annet. F.eks her selges erstatter for DPF og katalysator separat: http://www.nordicmotorsport.com/bmw/82-rm-downpipe-bmw-e60-e61-520d-535d.html#/118-motortype-520d/128-arsmodell-2004/169-dpf_under_bilen-downpipe_dpf_lyddemper ETK på GS
  13. 2007 E61 520d M47 163hk. Hadde feilkode på drivstoffilter. Skiftet til nytt filter, men feilkoden dukket opp igjen like etterpå. Feilkoden er: 4587 Kraftstofffilter Noen som har vært borti noe lignende?
  14. Bilen det gjelder er en 2007 E61 520d 163hk M47TU2D20, men mulig det gjelder andre modeller som også har separat DPF og katalysator. Denne har altså katalysator like etter eksosmanifolden og DPF under bilen. Hva er fordeler/ulemper med å fjerne katalysator samtidig som man fjerner DPF? Vil man oppnå høyere potensiale ved tuning hvis man også fjerner katalysator? Vil det bli merkbart mindre lukt av eksosen hvis man ikke fjerner katalysator? Vil det bli mindre eksoslyd hvis man ikke fjerner katalysator? Takk for svar!
  15. eehgil

    Abs ring

    skrudde på en 07 e91, den hadde abs-ring integrert i hjullager. Så vil tro alle E9x har dette. Pass på å monter lageret riktig vei, med magnetringen inn mot føleren.