///MoePower

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5192
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

///MoePower last won the day on December 1 2013

///MoePower hadde mest likt innhold!

Om ///MoePower

  • Vurdering
    General
  • Bursdag

Contact Methods

  • MSN
    marius_moe13@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.E23Forum.moo.no

Profile Information

  • Interesser:
    Tromsø
  1. Spottet deg i Tyskland i sommer, snakk om at verden er liten! Dette bildet er tatt i nærheten av pizzarestauranten Pinocchio ved Nürburgring, spiste der jeg også. Kom på at jeg hadde tatt bilde av en norskregistrert Z4 som jeg syntes å ha sett på bimmers tidligere, fant ut at jeg skulle google litt her om dagen og ramlet da over tråden din. Har lest gjennom reisebrevet ditt og syns det så ut som en knallbra tur. Ser at du også har tatt bilde av bilen min, på side 20 i reisebrevet ditt. Du har tatt bilde av både meg og bilen min ved Brünnchen, samt ved innslippet til banen. Da med "sorte" felger pga. bremsestøv (de støver noe sinnsykt de klossene!) og en stygg ripe i støtfangeren foran, som jeg var så klønete å få nede i Italia noen dager i forveien. Vet ikke om det var du som på ett tidspunkt prøvde å ta kontakt med meg, da jeg ikke hørte helt hva det var som ble sagt og slo over på min dårlige Engelsk. Det gikk opp for meg en stund etterpå at vedkommende faktisk forsøkte å snakke Norsk til meg, det var litt kleint.. Det som er litt morsomt å se er at dere har vært på litt av den samme turen som jeg var på nedi Europa. Jeg var også på BMW Welt / BMW museumet i München, Ferrari museumet i Maranello, det skjeve tårnet i Pisa, Monaco og deler av den franske riviera. Jeg kjørte også over Alpene, men kjørte Stelvio passet via Bormio, samt Mortirolo passet, sistnevnte anbefales på det sterkeste pga. den flotte naturen og bebyggelsen på vei ned, men man må være forberedt på smale veier. Gamlebyen i Praha oppholdt jeg meg en helg i nå i November i forbindelse med jubileumstur med firmaet jeg jobber for, flott by og mye gammel arkitektur, men også en del tvilsomt i gatene etter mørkets frembrudd. Hadde tenkt å bruke en uke til nede i rivieraen, med litt sightseing rundtom, men med konstant 30-37 grader og i en 31 år gammel bil som aircondition har sluttet å funke på pga. mangel på gass og jeg ikke har fått ut fingeren og konvertert til nye typen gass enda, så var det ikke til å holde ut. Jeg rømte nordover igjen og droppet mye at det som jeg hadde tenkt å "svinge innom" på turen. At jeg reiste alene og ikke hadde planlagt noe på forhånd ble også litt en showstopper for min del. På Nürburgring gjorde jeg en BTG runde på ca. 12:00 min, legger ved en videosnutt. Skulle hatt MX5'n på ringen, den egner seg litt bedre enn E24'n til slik bruk. Det var nesten så vi skulle ha kjørt denne turen i felleskap, mtp. fellesnevnerene.
  2. Endelig kom tråden jeg har ventet på.. Har vært svært lite innom bimmers i senere tid, mer eller mindre kuttet ut disse forumgreiene for å være ærlig. Men nå er det grunn til å begynne å følge litt med igjen, kanskje jeg klarer å finne igjen motivasjonen til å få ferdig E23'n min? Den har dessverre stått på stedet hvil de siste par årene. Så lenge at det har begynt å ruste igjen, fordi jeg ikke har fått lakk på.. Har dullet en del med E24'n som jeg har hatt på veien ett par sesonger nå, bygd turbomaskin i bruks/banebilen i tillegg til at det kanskje er noe husgreier på gang nå (selvfølgelig uten garasje, så må vel få satt opp noe). Men jeg var så sent som i dag ettermiddag ute i garasjen og skrudde litt E23 faktisk, for første gang på veldig lenge. Det er om ikke annet en start.
  3. Syns de er finere i rødt jeg
  4. kEntØ..
  5. Dette gjør jo at man får lyst til å nøste opp 635'n sin historie også! Jeg vet veldig lite om tidligere eiere og deres forhold til bilen, men det har i senere tid vist seg at den har vært med i et tv program i tyskland før jeg kjøpte den og slike ting er det morsomt å finne ut av i ettertid. Syns det var en interessant historie bak E28'n din og morsomt å se at tidligere eier har hatt en E12 i samme farge også, jeg har ikke sett mange BMW'r i den fargen med brun stripe langs siden så det er jo litt spesielt.
  6. Gratulerer med skikkelige stoler!
  7. Automat er tingen..
  8. Takk for gratulasjoner alle sammen!
  9. En gledens dag, nå er det endelig norske skilter på denne bilen! Etter å ha ventet i 3 år på at den skulle bli veteran var det rart å hente ut skiltene til den i dag, og ikke bare prøveskilter slik jeg har "måttet" gjøre tidligere. Nå kan jeg kjøre hvor og når jeg vil med den, bare synd det ennå er vinter.
  10. Noe mulighet for å sende disse? Skulle hatt meg noen greie vinterfelger, kjekt å ha..
  11. Noe mulighet for å sende disse?
  12. Tror ikke du merker så mye ved vanlig kjøring annet enn at det kanskje vil påvirke sporing og grep litt. Kjører du derimot veldig hardt i svingene eller på bane vil du kunne merke forskjell i form av grep i sving, du kan gjøre bilen mer eller mindre over/understyrt ved å tukle med camberen. Mer camber vil gi økt skjevslitasje, men man kan kompensere noe for dette ved å justere spissingen mer inn. Det gjelder å finne balansepunktet, mer er ikke alltid bedre og ingen biler er like (heller ikke bruken av de), så de "perfekte" hjulvinklene finnes ikke. Det som tidligere står nevnt om at bilfabrikantene har brukt flere millioner på utvikling og testing av kjøreegenskaper og hjulvinkler generelt, vel.. Jeg skal ikke nekte og si at de ikke har peiling, men at hjulvinklene er optimale fra fabrikk kommer helt ann på sjåføren og bruken av bilen. En bil utviklet for bruk på gaten er utviklet med tanke på den vanlige mannen i gaten, med fokus på dekkslitasje, drivstofforbruk og sikkerhet i form av bevisst innlagt understyring, det er dette som er det "optimale" til dagligdags bruk. Det "optimale" til bruk på bane i form av grep/rundetidskjøring eller drifting fører ofte til økt dekk/skjevslitasje og høyere drivstofforbruk mm. og egner seg nok best for erfarne sjåfører. Jeg er ingen ekspert hva hjulvinkler gjelder, men litt har man jo fått med seg den tiden man har holdt på med bil. Mange prater om hvor kult det er med negativ camber og hvor mye bedre kjøreegenskaper de får av å ha mye camber osv, flesteparten av disse kjører helt vanlige biler og bruker de til helt vanlige ting som å kjøre til og fra jobb, butikken eller den lokale råneplassen. I mine øyne har de ikke bruk for så mye camber og ødelegger kjøreegenskapene mer enn de forbedrer dem, med mindre camber hadde dekkene vart lengre og de hadde hatt bedre grep rett frem. For et er jo som oftest "rett frem" det kjøres hardt på gaten, man presser ikke bilene like hardt i svingene der som på bane. Men det er nå meg..
  13. Nice! Synd man ikke var der.
  14. Selvfølgelig er det liv i meg.. Har bare ikke skrevet så mye på nett det siste året, gått litt lei hele greia..
  15. Brukerfeil..