mowz

Medlem
  • Innholdsteller

    1066
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mowz

  • Rang
    Brigader

Contact Methods

  • MSN
    morten_hr@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen
  • Interesser:
    What do you think.....
  • Kjøretøy
    BMW 325d e91 ESS+ S1000RR
  1. Fin bil! Det er plass til 4", sjekk min *EDIT* Ja ser du har fått på
  2. Vi får se en vakker dag, kanskje det kommer noe Bra nok gromlyd, med vinduene nede er det bra med bromming og turbolyder og forholdsvis stille når man vil ha det stille
  3. Her er et lite lydklipp av eksos, tatt med tlf. så ganske dårlig kvalitet på lyden, men du skjønner tegninga Du trenger noe høyttalere som klarer å gi litt bass for å få en tilnærming til hvordan det høres ut i virkeligheten. Også må det sies at det høres mye bedre ut ved akselerasjon med last enn på tomgang da... Men jeg er fornøyd med lyden!
  4. Hvis den ikke kjøler mer enn den taper trykk så fungerer det dårlig ja.... Hva baserer du du uttalelsene dine på? (link til noe tester?)
  5. Intercooler hjelper litt mot heatsoak men så ikke noe særlig økt effekt på dynoen. Også er den større så det er mer volum å komprimere så muligens bittelitt dårligere respons. Turboen sliter med å opprettholde trykk på høyt turtall, så den dør litt tidlig. Men steg 4 fikser på dette hehe Ja kan prøve å få til det. Men har bare mobiltelefon som kamera/mikrofon
  6. Det kan hende min var ganske slitt men. Jeg merket det når du slang inn 2 gir på fult pådrag at den ikke låste umiddelbart. Det er vel på kanten av hva original trykkplate klarer å holde. Den nye clutchen sier bare "bang" så er den inne Tror ikke IC og eksos og filter gjør så fryktelig mye. Men merket at den var litt mer villig på høyere turtall med nye eksosen. Også virker det som det går fortere med litt mer lyd haha
  7. Ja spørs hva du mener med steg 2. Men har ESS remap "steg 2" og fjernet dpf med downpipe fra Ecotune, Wagner FMIC, k&n filter og eksos. Er jo ingen problem, men girer du raskt ved fult pådrag så merker du at den er litt "svampete". Irriterende at den gjør 96 på 2 gir og ikke 100 :-P Etter tuning er den i alle fall mye mer villig på øvre del av turtallsregisteret. Merket at den dro bedre på topp med nye eksosen og.
  8. Steg 2 er fint det :-) men merket at clutchen ble litt svampete da, spesielt når den blir litt varm. Men egentlig imponert over at den holdt 700Nm. Når jeg snakket med Sachs direkte ville de rett på sinter clutch når jeg nevnte 700Nm men det var uaktuelt Skal holde meg til manuell så lenge det går jeg, snart kjører bilene sjøl og alt er automat uansett Oss med førerkort på manuell er en døende rase...
  9. Mye er den senket? Jeg synes min med msport understell er lav nok, går stort sett akkurat de fleste steder uten å skrape nedi. Den er betydelig tyngre ja, men mye mer sportslig og tight å kjøre da. Den er såpass tung at jeg setter den i fri i kø i stedet for å holde den nede. Men det sparer jo utløserlageret Jeg vil ikke ha automat Ja mye deler til den bilen som koster flesk
  10. Akkurat samme jeg tenkte... Lyden var verst på gripe punktet på clutch pedalen. Dobbel masse svinghjul er noe dritt Ja den er litt tyngre, men ikke sånn at det er helt håpløst å kjøre med i kø osv. Ok
  11. Ja de skulle ha noen tusen for å montere det så får se om det blir steg 4 og ta det i samme slengen. Hvor langt har din gått? Jeg trodde det var utløserlager på min som var gåent, men det var svinghjulet... Kan sende deg en lik til youtube videoen av min lyd for sammenligning, så ikke du går på samme smellen som meg Jeg byttet slutch og cvinghul og lyden ble bare enda verre med ny clutch. Oppgradert clutch var ganske bra, om du tenker på trim og ikke så mye dyrere Nei diagnose delen er vel ikke den beste, men er da noe forklaring der og koder man kan google
  12. Ja termostater har jeg vært igjennom og. Har kjøpt et EGR delete kit som jeg skal installere. Har også måtte bytte svinghjul, glødeplugger og rele, dempere og tårnlager. Pluss at krank sensoren må byttes. Har du Carly eller noe diagnose verktøy så du får lest ut feilkoder?
  13. Hva slags tull? Har hatt litt verkstedregninger selv i siste
  14. Tenker du på custom? Nei det var gjort på 3-4 timer på Bilens Eksosanlegg. Doble 2.6" rør fra midtre resonator og bakover, 2x Magnaflow "Performance Straight Through" lyddempere bak og 4" skråskjærte endestusser. Rimelig pris og flinke folk.