[space]

Moderatorer
  • Innholdsteller

    6262
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    6

[space] last won the day on September 27 2016

[space] hadde mest likt innhold!

Om [space]

  • Vurdering
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frogner i Sørum
  • Kjøretøy
    Touran, X1, M3
  1. Jeg og min samboer er et eksempel på noen som bodde midt i byen (St.Hanshaugen) og har flyttet ut på landet. St.Hanshaugen var flott som barnløse, og i starten når barna var helt små. Vi gjorde noen små billige oppgraderinger av leiligheten, og hadde en megler innom for å gi oss ny verdivurdering. Vår opprinnelige plan var å flytte ut av byen før barna begynte på skole. Når verdivurderingen kom tilbake og vi oppdaget at vi faktisk kunne finansiere et hus for hva vi kunne få for leiligheten ble hjulene satt i sving litt før planen. Vi hadde da bodd der i 3 år og verdien hadde økt med over en million. "Oppussingen" vår kostet kanskje rundt 25.000. Grei avkastning med andre ord. Fremgangsmåten for å finne ny bolig var rett og slett å se på toglinjene inn til byen, og sette pris på prospekter opp mot minutter reisevei. "Hvor langt ut må vi for å få et skikkelig hus med hage, for prisen vi får ved salg, og hvor praktisk er det å komme seg til Oslo derfra?" Vi sjekket både utover mot Ås, Asker og Gardermoen. Vi endte opp med 200kvm nybygget enebolig på Frogner i Sørum. 20 minutter med toget inn til byen. (Forøvrig brukte T-banen 25 minutter til sentrum fra Lambertseter, da jeg bodde der. (Rett utenfor den nevnte Ring3)). Vi måtte legge på en halv million i forhold til hva vi fikk for leiligheten. Det tilsvarte kostnadene for husleie og garasjeleie i Oslo. Dette er et valg vi aldri har angret på i ettertid. For 3 år siden ga vi rett under 5 millioner for dette huset. Forrige uke ble 2 hus i gata vår solgt. Det ene litt mindre, men litt mer fancy, på en vesentlig kjipere tomt, til 6.900.000. Det andre, like stort, ca lik standard, og kjipere tomt, til 6.800.000. Prisene går jaggu oppover her også. Begge disse har økt med ca 2 millioner på 2 år. "Velkommen til nye Asker og Bærum" som en nabo sa Spørsmålet vi stiller oss er om de nye naboene kjører BMW, Range Rover eller Tesla, da begge visningene, som var godt besøkt, kun hadde disse merkene innom. Ang. Tesla. Når de hadde kampanje sist (Var det binding av renten på 0,8% i 8 år?) ble det bare i gata hvor et vennepar bor bestilt 5 Teslaser, hvorav den ene naboen slo til med 2. Tipper de selgerne har gode dager. Selv har de kjøpt en Zoe, som tjener seg inn selv mtp bompenger, parkering og drivstoff. Fullstendig no brainer når en er avhengig av å bilpendle inn til byen fra Asker.
  2. Over til noe annet et øyeblikk. Downsizeing er jo det nye store. Nå har også F-type fått 4 sylindre. http://www.dinside.no/motor/na-har-mange-rad-til-den/68571457 Det er en fantastisk lekker bil, og sikkert mer enn potent nok, men er lydbildet fra V6eren og V8eren borte stiller jeg meg skeptisk! Søk på videoer sier sitt. Ikke en motorlyd å høre...
  3. For ikke å glemme de som har gasskomfyrer.
  4. Tanken om en sentral tjeneste der alle biler kobler seg til er god, men i overskuelig fremtid vil vi nok ha proprietære løsninger pr bilmerke/konsern, hvor alle hevder de er best, og kanskje til og med alle relativt open source, som Teslas ladesystem. Ingen andre fabrikanter vil selvfølgelig bruke det, selv om det er "fritt" tilgjengelig.
  5. Det eneste sikre i denne saken er at NAF, som vanlig, ikke kommer til å tale de bilinteresserte sin sak her.
  6. Det vil uansett alltid finnes entusiaster som vil kjøre de gamle bilene sine. Vil det da bli dispensasjon for å kjøre "klassikere", og hvem skal bestemme hva som er en klassiker? Mx-5 mkI, men ikke mkII-> f.eks? Eller kun Ferrari? Er Ascona B nok klassiker til å få lov til å kjøre? Høres ut som raskeste måte for å lage et klasseskille, der rike kan kjøre sin gamle Rolls, mens Ola Normann må skrape Avensisen og låne penger til ny selvkjørende bil...
  7. Joa, men jeg ser ikke for meg alle verdens biler, pr nå, på dynga om 15 år. Og hvordan er bilen programmert til å forholde seg når du ikke kommer opp innkjørsla en vinterkveld? Prøver den 10 ganger og parkerer så hos naboen? Eller skjønner den at neste forsøk kommer til å funke fordi en får nok fart i sporene en har kjørt opp? Pluss alt det juridiske rundt dette. 15 år er ingenting i den sammenhengen. Det er bare et par utredninger og treneringer frem i tid det.
  8. Leste akkurat et avisinnlegg av en som fablet om forbud mot å kjøre selv om 15-20 år. Det skal jeg like å se... Det må i så fall bli 15-20 år fra siste bilfabrikant kun lager selvkjørende biler, og til og med da drar en godt på. Hvordan kan folk tro på slikt? Edit: Fant link: https://www.nrk.no/ytring/miljokriminalitet-i-beste-mening-1.13619385
  9. Jeg kjenner jeg (ut fra bildene) er litt skeptisk til hvordan interiøret/dashbordet ser ut med den skjermen. Det mangler litt "flow", i mangel på et bedre ord...
  10. Spennende. Prisen ser ut til å gå skeis ser jeg. 300ish tusen er jo ribbet med kun rwd og kort rekkevidde. Selv uten uten 4wd er den nære 600.000. Vel vel. Og ut fra hva en ser på model s, så kan en regne med en haug småfeil. Jeg har ennå til gode å se en Tesla hvor alle ledene i bremselyset funker. BMW sin elektriske 3-serie og X3 kan ikke komme fort nok nå.
  11. Tjøme på sommeren er som å være på bilutstilling. I går var jeg på den lokale pizzasjappa og spiste. Da vi kom (i M3en) svinget en Boxster ut fra parkeringsplassen. Mens vi ventet på maten kom ei dame i 50-åra i en X4M og hentet mat. Rett etter svinget en Ferrari 550 inn på plassen... Fra verandaen på hytta, ser jeg alle som passerer ut til Brøtsø. En konstant strøm av lekre biler, som Austin Healey, forskjellige generasjoner 911 (fra '65 til' 17), E-type, F-type, Mitsubishi Evo, MB SLS, Aston Martin og faktisk en Fisker, Mustang, T-ford, og masse annet. X5, Tesla X og S, og Cayenne er vel det nærmeste folkebilene her nå. Ganske morsomt!
  12. ennå ikke fått tatt diagnose på den, men lysene er på (inkludert dekktrykk) ca hver gang jeg rygger ut av gården. (Aldri andre steder) Stopper og starter bilen igjen. Da forsvinner de etter ca 10 meter. Sikkert noe sensorgreier, men vi får se når diagnose er tatt.
  13. Må si jeg liker videoene til Joe Achilles. Jeg har sittet og sett en del på M2-videoer, og kom da over kanalen hans. Fasinerende intervju med Andreas Bovensiepen. Ble sittende og se hele
  14. CSL'ene passer godt ja! Har en plan om i løpet av sommeren strippe originalfelgene for lakk, og polere de opp. Det ser skikkelig porno ut Da har jeg litt å velge i også.
  15. Artig! Har "fast" plass bak der, så jeg kan kaste noen blikk ut på den. (Møkkete bil nå da...) Var en som tok bilde av meg i det jeg kjørte derfra for noen uker siden Deg det også eller?