[space]

Moderatorer
  • Innholdsteller

    6251
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    6

[space] last won the day on September 27 2016

[space] hadde mest likt innhold!

Om [space]

  • Vurdering
    Moderator

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frogner i Sørum
  • Kjøretøy
    Touran, X1, M3
  1. ennå ikke fått tatt diagnose på den, men lysene er på (inkludert dekktrykk) ca hver gang jeg rygger ut av gården. (Aldri andre steder) Stopper og starter bilen igjen. Da forsvinner de etter ca 10 meter. Sikkert noe sensorgreier, men vi får se når diagnose er tatt.
  2. Må si jeg liker videoene til Joe Achilles. Jeg har sittet og sett en del på M2-videoer, og kom da over kanalen hans. Fasinerende intervju med Andreas Bovensiepen. Ble sittende og se hele
  3. CSL'ene passer godt ja! Har en plan om i løpet av sommeren strippe originalfelgene for lakk, og polere de opp. Det ser skikkelig porno ut Da har jeg litt å velge i også.
  4. Artig! Har "fast" plass bak der, så jeg kan kaste noen blikk ut på den. (Møkkete bil nå da...) Var en som tok bilde av meg i det jeg kjørte derfra for noen uker siden Deg det også eller?
  5. Etterkontroll på EU-godkjenning for en halvtime siden. Stemplet OK (De måtte bare se at grøftelyset var byttet) Må finne noen med diagnoseapparat. Det var tatt hjulstillingskontroll i fjor, så det skal være innafor. Lufttrykket i dekka var helt "off" når jeg sjekket det for 2 dager siden. Trodde det skulle fikset det, men dengang ei. Tenkte jeg skulle dra og ettersjekke lufttrykket igjen, for å se om det lekker ut noe. (Hadde 1.9 bar i venstre bakdekk. Ellers hadde alle dekk forskjellige verdier.) Fant disse verdiene på nettet: Dekktrykk 19": 33/35 is for 1 driver and 1 passenger (2.3 / 2.4 bar) 41/48 for 4 people and some luggage (2.8 / 3.3 bar) Hva er det andre her kjører på?
  6. Festlig feil dette. Fungerer helt bra uten noen lys hver dag, helt til jeg svinger inn på gårdsplassen. Har skjed 3 ganger nå at det tenner i det jeg svinger inn og parkerer hjemme. Aldri ellers. Må få tatt diagnose ja.
  7. Fant ny ballast på finn, som jeg kjørte og hentet i går. Da er alt på stell igjen! ...inntil i går kveld når jeg skulle flytte bilen. Wtf?
  8. Byttet om på ballastene, og det viste seg at den ene er død. Satt inn den døde på førersiden, da det er mye lettere å bytte den senere. Om noen har en ballast liggende, skrik ut.
  9. Bildepost! Fusso på felgene. Når vi først er inne på felger. Fikset alle 4 sommerhjula til X1. Alle var helt krise mtp kantkjøringsskader (fra forrige eier). Pusset ned alle skader med dremel og pussepapir, fyllte i med kjemisk aluminium, pusset, primet og lakkerte med originalfarge. Lakkerte kun rundt kantene. Klarlakk til slutt. Så polering. Kan nesten ikke se de er omlakkerte. Knallfornøyd! Vask. På vei mot utlandet i ren bil. Samboer får også kjøre. Fra Bjerke. Gammel eksos av. Ble for mye støy på langkjøring. (Jeg begynner å bli gammel) Renslipt! Derfor det skrapet litt ja!? Hørte jeg jallamekk? Min egne flotte patent for å holde eksosen oppe frem til det nye festet kom i posten. Kan vel si denne har gjort nytta si. Teite EU-kontroll... Nye er nå på plass. Her er utgangspunktet for morgendagen.
  10. Jeg er jo ikke dritrask med oppdateringer her, så får ta en liten samlepost. Olje er byttet for sesongen Original eksos er på plass. Her var det ene festet helt herpet, så har kjørt frem til i dag med jallamekk med strips, og en trekloss for å holde det oppe. Ikke bare det, men varmeskjoldet tok i bakakselen, så det laget jo finfin lyd... Nå er endelig alt ok! 1 feil på EU-kontroll: Sprukket grøftelys. Noe som skjedde i helga før EU-kontrollen. Xenon på passasjersiden hr kveldet, selvfølgelig FØR etterkontrollen på EU, så nå står bilen med demontert frontlykt. Håper å finne feilen i morgen. (Bytte om på ballastene for å se om det er problemet) Panseret er justert litt, og fant da ut at skjermen på førersiden må justeres. (det blir i høst/vinter) Noe rust har dukket opp, så det må tas.
  11. En bekjent av en kollega har en Tesla Roadster av første generasjon. Den har nå så dårlig batteri at den så vidt holder til og fra nærbutikken. Han sjekket opp mulighetene for nytt batteri med Tesla. Det kunne skaffes, og han kunne få det til kostpris fra USA. Da skulle de ha rett rundt 200.000 for batteriet. Det ble selvfølgelig lite aktuelt... Så da er den jo et skritt nærmere garage queen, eller skroten.
  12. Hun synes Porsche er for flashy, og at M-ene til BMW da er perfekt. En bra bilpark hadde vært en M2 og en X3. Da har en 2 helårsbiler og alle muligheter. Det kommer nok ikke til å skje da. Kostbart! Fordelen med at hun likte 4-serien er at det da ikke nødvendigvis trenger være en X vi bytter til neste gang.
  13. Samboeren har nå lyst på M2 som konebil... For et par uker siden var hun og et par andre med en kollega og hentet en M4 i Moss. De byttet da på å sitte på i M4n og kjøre den gamle 420GTen hans hjem til Skedsmokorset igjen. Var visst overraskende fin å kjøre den GTen. Ho har begynt å seile opp som en større BMW-entusiast enn meg Jeg ser jo ofte på andre merker også, mens hun har funnet ut at BMW er det det skal være En nede i gata har forøvrig kjøpt seg en slik G-wagen AMG. Mannebil
  14. Er det noen som har noen tips? Det skulle vært litt lenger frem, for å få en perfekt linje over lysene i overgangen til skjermene. Har justert inn høyden så godt det lar seg gjøre med de skruene på hver side fremme. Om en løsner skruene til panseret og justerer så mister en jo justeringen når en åpner panseret for å skru til igjen? Bare løsne helt minimalt så en må bruke litt muskler for å justere? Det er vel ingen justeringsskruer i hengslene?
  15. Få forunt å finne en Messersmith BF-109, med pilot, på tomta si. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/andre-verdenskrig/fant-tysk-krigsfly-med-doed-pilot-i-myr/a/23943318/ En annen klassiker som har stått opp fra de døde (for en overgang!). En NY yellowbird fra RUF! http://www.autoblog.com/2017/03/07/2017-ruf-ctr-geneva-yellowbird-porsche-911/ Hva kan man si? Shitts poms frits!