Mr. Erling

Medlemmer
  • Innholdsteller

    319
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Mr. Erling

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen
  • Kjøretøy
    f10 525d

Siste besøkende

631 profilvisninger
  1. Jeg begynner å bli dyktig lei av støv som legger seg kjapt på nyvasket bil. Jeg bor i sentrum og bilen står i lukket, men luftig garasje, så svevestøv legger seg fort. Kan noen gi meg tips? Sett på flere typer biltrekk, men innbiller meg at biltrekk av polyester (Biltema type), som er beregnet for å stå ute, allikevel vil slippe til svevestøv mellom bil og trekk? Mens en i 'sateng stresj' vil ligge kloss inntil og holdebilen ren? Noen som vil gi innspill? - her er noen linker til de jeg vurderer: Sateng stresj trekk Kina trekk i polyester, men tilpasset F10 Orignal BMW trekk til F10 Bilen i fellesgarasjen:
  2. Presis som mitt poeng med 'RFT' dekk lengre her oppe i tråden, danskiii Men, jeg kommer allikevel til å kjøpe vanlige dekk når den tid kommer
  3. Ah, Polytrol er fenomenalt. Jeg bruker det som 'plastfornyer' på min mc + den lakkerte motorblokk. Super resultat og det virker som at det slites sakte. Jeg kjører ikke i regnvær, så kanskje det blir feil å uttale meg? Det å bruke Polytrol på bilen, har jeg ikke tenkt på. ... Spesielt 'B'-bjelken blir matt Tipper det blir som nytt
  4. Reflekter av og til over når neste 'sin slip' blære vil dukke opp... Billa ba om kr. 7,000,- for ovennevnte jobb på 'blæra'. De ville lakke om koffertlokket for å unngå fargenyanser.Er denne F10 modell særlig utsatt for 'sink slip' blærer?
  5. Vil skryte av de som fortjener skryt. Bavaria Økern; ved en viss hyggelig og flink bruktbilselger, vet å gi god service til kunder som kjøper av bil fra ham! Bilen er f10 2010 modell, får fremdeles dekt kostnadene ved utbredelse av 'sink slip' blære. Billia ville ha kr. 7,000,- for jobben. Er ikke det suverent. Denne 'Sink slip' blæra lå lurt gjemt bak skiltet på luka. Oppdaget det da bilen skulle poleres. Umulig å se uten å demontere skilt og ramme. De lakket om hele koffertlokket, for å unngå fargenyanser i lakken! De to andre 'sink slip' blærer de tok tidligere på reklamasjon, var den ene også gjemt bak en plastdrenering renne mellom koffert og skjerm. ( har fortalt om det i 'F10 rust' tråden her inne) Til slutt: Reflekter av og til over når neste 'sin slip' blære vil dukke opp... Det koster noen 'tusenlapper' å gjøre det selv..... Er denne F10 modell særlig utsatt for 'sink slip' blærer?
  6. En grunn, som er god, er at RFT ikke er livsfarlige ved plutselig punktering i høy hastighet på Autobahn. Tyskerne har nok det poenget i bakhodet ved montering av RTF dekk på denne 5- serie Bimmer. Den er jo lagd for Autobahn, ...ikke?
  7. Stilig unik front bilde av alle bimmere
  8. Akkurat ja. Ikea.... Det var nettopp 'geni' løsningen min på Ekornes stressless'n min. - ødela skinnet!
  9. Takk for opplysningen.
  10. Jeg kostet på proff bilpleie vedr. skinninteriøret, fordi jeg har ikke peiling. ( unnskyldning for å være lat?) Talset Autocare gjorde jobben og la ut disse bildene. Talset tror jeg bl.a. brukte Carpro produkter denne dagen.
  11. Hovedgrunn for anskaffelsen av dashkamera, var nettopp 'parkering overvåking'.. så lenge det er strøm på batteriet Men har lagt hele dashbordkamera anskaffelsen 'på is' fordi jeg er blitt fortalt at min F10 vil varsle om unormal strømforbruk etter ca. 5,5(?) timers parkering. Det kan i verste fall resultere i at 'hjernen' til bilen memory 'nullstiller' nøkkel, seteinnstilling, radio etc. , er jeg blitt fortalt. Da hjelper ikke skjult ledning - eller sigarettenner strømuttak. Det var synd! Skulle gjerne hatt kamera foran og bak
  12. Da er bilen tilbake fra Bavaria Økern etter å ha 'fikset' nok en 'sink-slipp-perle'. De tar det på bruktbilgaranti, selv om bilen er en 2010 model! - slå den du? Denne 'sink-slipp-perle' lå bak skiltet bak. Vanskelig å oppdage, men når bilen ble polert, fjernes skilt og skiltramme. Da dukket 'moroa ' opp. I tillegg hadde skilt rammen løsnet ørlite på den en skruen, slik at kanten på skiltrammen hadde seget ned og 'gnagd' seg igjennom lakk og inntil stålet.
  13. Hvordan er DEFA lader montert opp? Bilen min har også WEBASTO og jeg lader med en løs batterilader 1 gang i mnd. året igjennom
  14. Takk for svar. Disse opplysninger du kommer med, vet ikke 'Bimmerpusherne' jeg har snakket med noe om, annet enn at de kan opplyse om 5,5 timer før varsel om unormal strømforbruk dukker opp. Egentlig vet de lite om tema 'dashcamera' Det er sikkert ikke farlig for 'hjernen', men svært irriterende at den muligens vil 'nullstille' seg og man mister forhåndsinnstillinger.