Fuzzy

Medlem
  • Innholdsteller

    273
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fuzzy

  • Rang
    Kaptein

Contact Methods

  • MSN
    tore.sabo@cavotec.com
  • Website URL
    https://www.facebook.com/tore.sabo

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stjørdal
  • Interesser:
    Bil, RC (Bil, Båt, Fly, Heli og Drone)
  • Kjøretøy
    2007 E91, 2012 F11
  1. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Min erfaring er at slike blemmer går på garanti om det ikke er hull i lakken som har startet det hele. For å være sikker må du prøve saken for en reklamasjonsansvarlig hos et authorisert verksted.
  2. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Er dere "heldige" når dere bestiller ratt fra øst-europa kanskje dere til og med får et ratt som opprinnelig er levert og ment for Norge... Er vel til stadighet tyveri av slike deler rundt om. Greit å reflektere litt over hvem og hvor man handler brukte deler i alle fall... Så lenge det finnes et marked for slike deler vil det alltid være noen som blir frarøvet delene sine... Jeg sier ikke at alt fra Latvia er tjuvgods, men greit å tenke gjennom hva man holder på med og sjekke hvor delene kommer fra når man kjøper slikt.
  3. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Korrosjon i øvre fremkant pga at aluminiumen under oksiderer er dessverre helt vanlig på disse. Dette dekkes glatt av 5 års nybilgarantien. Jeg vil hevde det bevitner at det her anses som en feil. Når du så kjøper en slik bil fra merkeforhandler, så har du igjen 5 års reklamasjonsrett, og de burde enten gjort deg oppmerksom på dette før kjøpet, eller akseptere det som en reklamasjon nå etter snart 2 uker. Enkelte har fått dette utbedret på rustgaranti også etter at nybilgarantien er utgått. Sjekk for sinkslipp på bakluke i samme slengen. Jeg mener altså at du har en særdeles god sak i forhold til en reklamasjon
  4. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Gjør et forsøk med bildene så får vi kanskje sett hva du mener
  5. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Ville vært lettere å gitt et godt svar om du la ved et bilde... Men hjulbuene er i stål. Alu foran og metall bak. Innerskjermene er i plast og filt. Sjekk også for korrosjon i øvre fremkant av dørplata, "under gummien" som ligger i framkant der. Veldig vanlig med korrosjon der på disse.
  6. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Generelt sett er det en kjent sak at biler før eller siden ryker :-/ I Norge har vi gode garantier - hele 5 år etter at bilen gikk ut fra forhandler. Feil fra produksjon/design som fremkommer etter dette er slik sett ikke noe produsenten lenger trenger å stå til ansvar for - da har det holdt det det er ment å holde. Start stopp: Denne kan kodes. Forhandlere vil gjerne ikke gjøre det, men har man carly eller annet tilpasset utstyr er dette en enkel fiks. Du kan velge om start/stop skal være enablet by default (standard), Av by default, eller "som sist" by default.
  7. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    F11 har luftfjæring bak. Mest trolig belgen på høyre side som lekker. Bør byttes omgående hvis ikke risikerer du at det tar med seg kompressoren også.
  8. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Bare hyggelig; Kom på den tråden når jeg så innlegget ditt, og tenkte det var like greit at du leste det selv fra de som har skrevet det, enn at jeg skulle begynne å gjenfortelle fra den tråden Torpedoveggen er bratt, så vannet renner fort ned der - så det er ikke så utenkelig at den kan være tørr selv om det er der vannet kan komme inn.
  9. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Sjekk denne tråden: http://forum.bmw5.co.uk/topic/116098-heavy-rain-water-leak/
  10. Må oppdatere denne nå PenguiN-
  11. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    En Software fungerer likt fra dag en. Software gjør akkurat det den er programmert til. MÅ software oppdateres så er det fordi den inneholder feil... Evt ny funksjonalitet. Å fjerne knepping når en svinger er IKKE ny funksjonalitet men en feil i tidligere software. I så måte mener jeg det er bedre å motta korrekt software første gangen, enn å hevde at software er noe man må oppdatere. Om vi endrete oppfatning til at det er ok med feil i software vil bare leverandørene bli enda mer sløve. Krev at ting fungerer når det leveres!
  12. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Et vanlig problem på disse. Dørene er i aluminium så det er hverken rust eller sinkslipp, men oksidasjon. For tynn lakk på hjørnet av plata i øvre fremkant. Vet dette ordnes på 5 års garantien på norske biler, men da det ikke er rust vet jeg ikke hvordan BMW tar dette på eldre biler eller importbiler.
  13. Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Enig med Anathema her; Dersom bilens elektronikk blir forstyrret av "normale" komponenter tilkoblet 12V så er det noe galt. Bilens elektronikk skal ha visse blokkingegenskaper for påtrykt støy som kommer både gjennom power og gjennom luft. Tilsvarende skal elektronikk som selges ha vært gjennom tilsvarende utstrålt tester slik at de ikke slipper ut mer støy enn annen elektronikk skal tåle. Dersom bilen ikke tåler et dashcam på 12V er det enten noe galt med bilen eller dashcameraet. Er alt i orden skal det fungere helt fint
  14. Ingen problem med å anbefale disse om du ikke har piggbehov De har en langt bedre styre-respons og komfort på barvei en andre piggfrie jeg har vært borti. Og støyen er som natt og dag sammenlignet med Hakka 7!
  15. Vintersesongen nærmer seg slutten - og det begynner å bli på tide å oppsummere vinteren (selv om påska gjenstår) Vinteren har forløpt helt greit; det har ikke vært noen situasjoner der dekkene har kommet til kort. Det meste av kjøring på norsk vinter foregår på bar eller bløt asfalt - og her har virkelig dekkenes styrefølelse imponert; det har vært presist og fint - ikke flytende og upresist som en del piggfrie vinterdekk ofte er. Dekkstøy er en annen positiv egenskap som må trekkes frem her! På snø fungerer dekkene helt perfekt, mens på is er det som foreventet å foretrekke pigger. Det har likevel ikke vært noen situasjoner som kan karakteriseres som problematisk denne sesongen; jeg har vært innom alle "disipliner" fra underkjølt regn til bar asfalt. Jeg bestemte meg egentlig etter forrige vinter at jeg skulle gå for piggdekk neste gang, men når denne muligheten for å prøvekjøre Michelin XI3 dukket opp ville jeg likevel gi de en mulighet, og jeg angrer overhode ikke - Piggfritt har gitt mersmak - og noe jeg kommer til å fortsette med. Forrige vinter ble gjennomført med andre piggfrie dekk, og disse michelin-dekkene har løftet bilens kjøreopplevelse betydelig vinterstid; De virker å være perfekt match for denne bilen. Stor takk til Michelin som har latt meg gjennomføre denne vinteren på disse dekkene!