JE

Medlemmer
  • Innholdsteller

    411
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om JE

  • Vurdering
    Major
  • Bursdag

Contact Methods

  • MSN
    bmweriksen@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg
  1. Takk Fikk gjort ferdig jiggen, og fundert litt på hvordan røra skal gå. Kom ikke særlig langt, men det er nå en start..
  2. Punkta den modifiserte flensen til collectoren, må vente med helsveising siden jeg ikke har fått ordna flaske til bakgass. Rakk finne en grei plassering, og begynt på en simpel jigg, før det ble kvelden.
  3. Da er v-band flensen inn på turbo ferdig modifisert. Det er den øverste på bildene jeg skal bruke, den underste er en org PTE flens jeg brukte til å måle på. Før Etter
  4. Takk Satser på at sluttresultatet blir brukelig
  5. Får ikke gjort noe mer på innsuget før spjeldhuset er på plass og intercooleren er tilpassa. Derfor blei det til å fikse eksos flensen i dag. Siden den glupingen som har tegna cad fila har bomma på plassering av bolthull (eller hullene til eksos portene), så valgte jeg å sveise igjen bolthullene og bore de opp så det ikke var så mye justering som måtte til for å få flensen til å passe med eksos portene. Sånn så det ut når flensen kom fra leverandør. Etter justring, nå er flensen sentrert i forhold til eksos portene. Gjenstår kun å dreie kon i v-band flensen mot turbo, og få lånt en ekstra flaske med argon til bakgass. Så er det klart for å begynne med grenrør
  6. i kveld var det bare å fortsette på innsuget. Etter at runners og trakter var ferdigsveisa, så var bare å svippe en tur til biltema å kjøpe en "micro filemaskin" og ett sett med roterende filer for å gå over alle skjøter i runners samt flens mot runners. Har luftdreven rettsliper fra før av, men denne var mye mere egna til denne jobben! Etter alle ugjenvheter og overganger var gjevna ut, var det å tilpasse resten av delene. Helsveisa !
  7. Takk Blei ferdig med venstre motor brakett i går. I dag blei det å begynne litt med innsuget, hadde bakplate og div liggende klart Trakter sveisa i bakplata noe alla dette er planen for plenumet. Tilpassing av innsugs rør Ferdig sveisa innsugs rør og trakter med bakplate
  8. De funker her, mulig Photobucket var nede ?
  9. Etter at bkf og og abs var på plass, var det i dag bare å begynne med å lage nye brakketter til motorfester. Monterte en 260 kasse jeg hadde liggende, for at det skulle være litt lettere å få motoren på rette plassen. Brukte også en brakett på venstre side fra 318i, for å ha noe å gå utifra, i tillegg til å montere fremre del av mellomaskelen. Blir grei plass til intercooler, radiator og vifte forran motoren Greit å lage pappmaler før man kapper ut bitene, så slipper det å bli så mye justering.. Blei helt ferdig med høyre, og ca halvveis med venstre side i kveld.
  10. Ja, den har ca samme diameter.
  11. Den kommer fra e46, var vel en preface 320d om jeg ikke husker feil. Hadde tenkt å bruke en fra e90 M3, men blei litt forrandring i planene.
  12. På tide å gjøre litt igjen på denna, Men siden det er forholdsvis kjølig ute, frista det lite å dra bilen ut og drive med sandblåsing. Pusla istedet med tilpassing av BKF og finne en passede plassering for ABS`n. Har endelig fått e46`n på vinter lagring, så det er lettere å flytte rundt på e30`n
  13. Ja, trur nok den skal passe, må bytte innsats til tappeplugg, da det er forskjellig innsats til tappepluggen på automat og manuell pga kjøling til girkasse. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BM11-EUR-11-1999-E46-BMW-320Ci&diagId=17_0145 se nr 2 og 3 på linken over.
  14. Fått plukka ut den gamle radiatoren, trur nok den fikk litt hardere liv de få km den satt i denne bilen, mot de 316 tusen km den satt i den 320d`n den kom fra Fikk i samme slenge bytta ut blinklys foran.
  15. Jepp, det blir nok til det Takk for tips, men vil ha noe som passer rett i Blir nok behr eller nissens radiator og nytt lokk.