JE

Medlemmer
  • Innholdsteller

    443
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om JE

  • Vurdering
    Major

Contact Methods

  • MSN
    bmweriksen@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg
  1. Takk Hjelper å ha tilgang på verktøy og maskiner! Blei til å ha ventilen under røret, så da var det bare å bore og file litt for å få til passende vinkel. Tilpassa, og klar for sveising av flensen til ventilen Klart for sveising mot 3" røret Ferdig
  2. Får ikke helt bestemt meg for hvor avlastnings ventilen skal stå.. Frister egentlig mest å montere den under røret, som på første bildet...... hmm kunne jo forsåvidt stått som på de følgene bildene og, men syns det er greit at den står litt ute av syne.
  3. Takk Blir nok å beholde chrome listene, selv om jeg er mer begeistra for shadowline eller lister i high gloss sort. E60`n vår har sort blanke lister, og det ser meget bra ut (hvertfall på sort bil)
  4. Takk Røret fra intercooler til spjeldhus er nesten ferdig, mangler kun å få plassert og sveisa fast flensen til avlastningsventilen. Har også fått laga til infesting til intercooleren. Snudde de originale brakettene og flyttet dem så de passet med intercooleren. For at det skal være enkelt å ta ut radiatoren lagde jeg bare noen braketter i alu som radiatoren trees ned på. Det siste som ble gjort i kveld, var å sveise på rør stussene på radiatoren. (inn og ut, gjenstår de som er til ekspansjons tanken)
  5. Takk for tips Får se hvordan det blir løst etterhvert. Det som er litt dumt, er som nevnt at det ikke går å spenne opp akselen i den dreibenken jeg har tilgang til. Har fortsatt med downpipe, så nå er det ferdig sveisa med v-bands flens.
  6. Takk for tips! Har vurdert å gjøre det sjøl, men dreibenken jeg har tilgang til har for lite høl i chucken til å tre in fremre del av mellomakselen for å stikke den av, ikke er det "brille" til den benken heller, så blir litt plundrete å få spendt det opp forsvarlig. Litt fremgang er det, har fortsatt med sveising av downpipe.
  7. Har ikke skjedd så mye de siste dagene, bortsett fra at girkasse traversen er nesten ferdig Har sendt et par mailer til Powertrain ang innkorting av mellomaksel, men de svarer vist ikke på mail.. Noen som vet om noen andre som er gode på å korte, bytte flens og balansere mellomaksel til fornuftig pris på østlandet?
  8. Siden det blei så fint vår vær på søndagen, så blei det til å ta Coupe`n ut fra vinterlagring og ta den på en god prøvetur. Etter å ha dratt den litt ut på gira, viste det seg at motor temperaturen datt fort. Vell hjemme igjen, var det bare å plukke ut termostaten for å kunne konstatere at den var rimelig gåen.. Tok termostaten fra m52tub20`n jeg har stående, og sjekka at den var ok før den blei montert i bilen. Nå gjenstår bare en liten test tur, for å sjekke at alt er ok.
  9. Jepp det skal være er en gs6-37bz. Ja den er vesentlig mindre enn en gs6-53dz, men tenker den holder til den effekten en gammel 2L m10 greier å hoste opp
  10. Ja det stemmer
  11. Blei ferdig med å sveise clutch huset til 330i kassa. Getrag 260 kassa blei liten vedsiden av e46 330i kassa. Fortsattee så med røret fra filter til turbo, og begynte på røret fra intercooler til innsug
  12. Mens limet til vifte dekselet herder, begynte jeg på jobben med å sveise clutch huset til girkassa. Clutch hus og kasse klart for sveising. gjenstår kun å lage til en liten platebit og sveise inn denne før kassa er klar til å monteres.
  13. Takk Mens jeg venter på litt rør og bend fra do88, så blei det til å begynne å tilpasse radiator og v70 vifta. blei en god del "klipp og lim" for å få vifta til å passe til radiatoren
  14. Takk Rakk en liten økt i garasjen i kveld, så da blei det å fortsette litt på innsuget. Punkta opp for prøvemontering ferdig helsveisa
  15. Ingen som skal kjøre på bane i år?