JE

Medlemmer
  • Innholdsteller

    458
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om JE

  • Vurdering
    Major

Contact Methods

  • MSN
    bmweriksen@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
  • Bosted:
    Tønsberg
  • Kjøretøy
    e60 525xd, e46 "320i" ESS
  1. Denne kassa er fra en svensk e60 530i som har rulla 210` km trur jeg det var. Har ikke testa sånn kasse før, men satser på at det blir bra Prøver å holde dette på litt "lavbudsjett" nivå, så er ikke veldig keen på bytte ut svinghjul, trykkplate og lamell, hvis jeg kan begrense det til bare lamellen
  2. Siden man ikke akkurat går å snubler i svinghjul fra m54 med 6 trinns, ser det kanskje ut til at det blir en alternativ løsning med en forlenger sak på den inngående akslingen til girkassa, slik at man kan bruke m52tu svinghjul. "Tappen" er laga av en bolt i 10.9 kvalitet, så regner med at den holder Dessverre så kommer man derimot ikke utenom å kjøpe en ny clutch lamell, da splines på ingående aksling var 10 grove på den gamle, og er 22 fine på 6 trinns kassa.
  3. Takk Har begynt å fikse opp i bildene, men det tar tid å få riktig bilde på riktig sted.. Er vel noe rykter ute å går om at tilsynet har blitt litt strengere med kapasitet på Turbo ved godkjenning (?), så er greit å ha noe klart, som "passer"
  4. Takk Er "litt" igjen før jeg føler den beskrivelsen er helt riktig Er det noen som har mulighet til å måle hvor øvre skruen og nedre braketten til facelift ekspansjonstanken står originalt?
  5. Siden Photobucket er ugreie så blir det å prøve å restaurere tråden etterhvert, slik at bildene blir tilgjengelige igjen. Det kommer nok til å ta litt tid dessverre.. Anyway, har prøvemontert en litt mindre turbo, i tilfelle det skulle bli nødvendig. Uten om det, så har det stort sett gått i delesamling i sommer.
  6. Hvis motoren rusa ut og var vanskelig å stoppe etter turbo bytte, virker det som om verkstedet ikke har gjort reint innsug, intercooler og alt av rør fra turbo til innsug, for å forhindre at motoren begynner å brenne den olja som gjerne blir liggende igjen etter et turbo havari. Er dette tilfellet så har vel verkstedet indirekte forårsaket motor havariet.
  7. Coupe vifta har i det siste begynt å gå helt bananas, så det var bare å leite fram en nesten ny vifte motstand som blei pelt av en e46 touring som blei skrota i 2016. Greit å ha litt pent brukte deler liggende Ut med den gamle, og inn med den "nye"
  8. Da har det kommet litt deler Fremre del av mellomaksel som har passe lengde og riktig flens. Fult lager og tettnings kit og 4 lamell kit til diffen Blir nok en stund til jeg får bytta kassa og overhalt diffen. Driver fortsatt å leiter etter et rimelig svinghjul fra m54b25/b30 med 6 trinns kasse og girkasse travers fra e46 325i / 330i m54 og 6 trinns kasse eller z4 med m54/n52/s54 og 6 trinns kasse, eventuelt e46 320d med 6 trinns kasse.
  9. Takk for tilbudet, men har fått ordna mellomaksel, men trenger muligens svinghjul fra m54b25 eller m54b30, hvis ikke jeg lager til en annen løsning på pilotlager til inngående aksel på girkassa.
  10. Gikk på en impulsiv handel smell og kjøpte en m54b30 6 trinns girkasse, til meget god pris Blir litt samling av deler før den kan monteres..
  11. 330i lamell og trykkplate er monterert sammen med girkassa fra 320i motoren, da 323i kassa hadde litt ulyder og droppa stadig vekk ut av 3. gir. Alt funka bra på test tur, litt mere støy er det fra den slitne diffen pga de stivere foringene, men det hadde jeg regna med. full overhaling av diffen står på "to do" lista.
  12. Nye foringer fra Revshift på plass i bakstillinga. Demonterte samtidig diffbremsen for å se hva slags kondisjon den var i, da den har litt lager støy. Som antatt var lager og lameller i dårlig stand. Blir å ta full overhaling med lager bytte samt oppgradere til 4 clutch ved en senere anledning. Denne gange blei det å plukke ut de beste brukte lamellene jeg hadde, og montere med en ekstra lamell (fjerna spaceren) og polere opp delene som ikke var bra.
  13. Da ser det ut til at man må betale for å linke fra photobucket.. jippi... Får finne en annen løsning etterhvert, men spørs om man gidder å flytte over alle bildene og linke på nytt. Det er tross alt noen bilder. Anyway, skulle bytte clutch og bakstillings foringer, men det balla litt på seg. Øvre høyre bolt til girkassa knakk ved demontering :/ Etter å ha senka ned forstillinga og motor og mye herjing med drill, fikk man endelig ut bolten. Så var det bare å gjenge opp for løsgjenger
  14. Bilen er skrota og alt av deler er solgt med untak av noe småtteri, som feks mellomaksel, girkasse og div små elektrisk.
  15. Her har det ikke skjedd annet enn at Kona har vært å kjørt på Rudskogen i helga Ser dog ut til at clutchen har gjort sitt, har begynt å slure i fult pådrag i 3. gir. Litt usikker på om man skal gå for ny "orginal" clutch eller sachs performance trykkplate.