///M3

Medlem
  • Innholdsteller

    286
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

///M3 vant dagen sist Juni 25 2015

///M3 hadde mest likt innhold!

Om ///M3

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    Bmw 1M 2012

Nylige profilbesøk

902 profilvisninger
  1. Biler produsert før 01.07.2018 kan du fint montere ettermarkeds eksos videre fremover... Det gjelder bensinbiler som produseres fra nå av med partikkelfilter. Vi som kjører eldre biler kan fortsette som normalt
  2. Som sagt så gjelder det biler produsert ETTER 01.07.2018....altså i overimorgen. Biler produsert før dette blir ikke berørt.
  3. Dette gjelder bare for biler med bensinmotor produsert etter 01.07.2018 da det nå blir partikkelfilter på bensinmotorer også. Det gjelder altså for Euro6c biler produsert etter 01.07.2018. Det gjelder ikke de før. Her vil det fortsatt være tilgjengelig inntil videre,men det vil trolig bli faset ut. Da må man handle rett fra produsent isteden (Akrapovic)
  4. ///M3

    BMW e91 330d kjølevifte sviver ikke

    Trolig så er viften defekt. Dessverre ganske vanlig feil på E9X. Få noen med diagnose utstyr til å prøve å tvangstarte vifta. Funker ikke det er den ferdig.
  5. ///M3

    M5 blå kalipperfarge

    Den blå fargen heter Monte Carlo Blue metallic. Fåes hos Bmw.
  6. ///M3

    BMW 1-serie

    Sjekk om det er slakk i registerkjedet. Vanlig problem på disse.
  7. ///M3

    Registerkjede har hoppet over

    Nei,du trenger ikke å bytte vvt motor hvis det ikke er noe galt med den. Trenger heller ikke bytte vanossolnoider hvis ikke det mangler plastbiter på føringsskinner. Hvorfor DME har tatt kvelden aner jeg ikke,men det har ikke noe med registerkjedet å gjøre. Har bilen din gått sakte tom for strøm så kan DME ta kvelden,men det er sjelden. Har vært borti det 2 ganger bare. En ren register jobb uten å ta ned bunnpanne burde ligge på ca.24k
  8. ///M3

    Registerkjede har hoppet over

    Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger. Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.
  9. Snakk med Nautiluz her inne. Han har løsning for deg.
  10. ///M3

    Registerkjede har hoppet over

    Hvordan vet du at DME og valvetronic er defekt...?
  11. ///M3

    Registerkjede har hoppet over

    Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning. Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.
  12. ///M3

    Godkjenning av senkesett

    Det er lysjustering på xenon også,men tror ikke du trenger papirer på det. Jeg har ikke blitt spurt om det hvertfall. Men 4hjuls måling kan ikke være mer enn 4 uker gammel.
  13. ///M3

    BMW E90 Sentrallås problemer

    Bytt begge låsekasser og bytt sikring.
  14. ///M3

    Gul oljelampe lyser. Lekkasje?

    Lage vakuum til bremsekraftforsterker.
  15. ///M3

    Gul oljelampe lyser. Lekkasje?

    Den har vakumpumpe. Hvis du har lekkasje i pumpa eller toppdekselpakningen så renner/drypper det ned på eksosen og det lukter brent olje inne i bilen. Pumpa sitter på baksiden av motoren inn mot torpedoveggen og drives av eksoskammen. Stikk hånda inn langs toppdekselet over eksosmanifolden og kjenn på baksiden av motoren. Får du olje på fingrene,så lekker det der. Hvis du har lekkasje fra oljefilterhuset vil du se det rundt oljefilteret og ned på motor på førerside. Vanossolnoidene sitter foran på motor så det er lett å se om de lekker. Gjennomføring i toppdeksel vil renne ned på siden av motor rett ved oljepåfylling. Kan også være at motoren din bare bruker olje (heller ikke uvanlig)