MrBrum

Medlem
  • Innholdsteller

    1458
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MrBrum

  • Rang
    Brigader

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Aurskog
  • Kjøretøy
    2001 BMW 520i Touring

Nylige profilbesøk

1589 profilvisninger
  1. MrBrum

    Uregelmessig feil 320i E91

    Du har feilmelding på "yaw rate sensor" der.
  2. MrBrum

    Strekt registerkjede feilkode/motorlampe

    Det er nok andre årsaker til at motoren har stoppet enn registerkjedet.
  3. Når jeg leser dette her så tenker jeg at jeg fortsetter med min gamle M52TUB20 i min E39 istedenfor å vurdere en litt nyere bil. Kjører problemfritt...har passert 330 000 km nå... og register....nei det går like fint. Hva slags motor skal man velge foor å få noe like bra som M52TU ?
  4. Er det noen som har montert nettbrett som spiller/hovedenhet i bilen sin? Da mener jeg fastmontert i bilen koblet rett mot forsterker system og ikke en som slenger i midtkonsollen koblet via AUX på ett eller annet..
  5. MrBrum

    Gul motorlampe

    Noen dager denne tråden, men likevel... www.cable-shack.co.uk
  6. MrBrum

    Uregelmessig feil 320i E91

    Hva sa feilkodene? Bilde?
  7. MrBrum

    bmw x3

    Diagnose av lysmodulen med ett BMW diagnose system vil kanskje gi noen svar. Kan værre defekt lysmodul. Har problemet oppstått i forbindelse med kobling av noe annet?
  8. MrBrum

    Strekt registerkjede feilkode/motorlampe

    Har verkstedet sagt det? Inspisert?
  9. Mål LMM live med INPA . Da ser du om den er i orden. Måleenhet [Mg/Hub] Men det kan også være lekkasje i gummi belg foran gasspjeld, eller andre steder. (falsk luft). Mål lambda live med INPA. Volt skal ligge på mellom ca 0,15 til 0,85...vil vandre opp og ned, men kan også stå ganske rolig. Men sjekk de første tingene jeg nevnte først. Det kan forresten også ha noe med tomgangregulatoren å gjøre, evt slanger i forbindelse der.
  10. Det ser ut som det er brudd i can-bus et sted. Can-bus linjen går fra DME til ABS(evt DSC) enheten og videre inn til KOMBI som er elektronikken i instrumentpanelet. Feilen kan ligge i ABS enheten for dårlige loddinger forekommer på disse bilene pga varmen fra eksos manifold. Dermed kan det tenkes at can-bus komunikasjonen stopper der. Men om feilen ligger i instrumentpanelet (KOMBI) eller noe annet sted er ikke utenkelig det heller. Evt i en kontakt eller ledning i mellom enhetene. Det hender en sjelden gang det er feil på DME....men ikke det første jeg ville mistenkt. ABS eller KOMBI. Egentlig kan oppførselen til temp måler peke mot defekt KOMBI.... Legger med litt lesestoff: e46 cluster.pdf
  11. MrBrum

    Eisenmann Sport eller Eisenmann Race eksos

    Forrige eier av bilen min kostet på Eisenmann Race og fikk bilen avskiltet.
  12. MrBrum

    Masse problemer med BMW

    Denne tråden har ingenting her ine å gjøre. Det står absolutt 0 konkret her og er bare surt oppgulp.
  13. MrBrum

    BMW E39 viftereim strammer++

    Kjølevifta på E39 med M54 motor er mekanisk, med clutch lik de eldre modellene med M52 og M52TU. Mens E60/E61 med M54 motor har elektrisk vifte.
  14. MrBrum

    Risting e39

    Disse foringene i travers bak gir risting og vibrasjoner når dem er slitt. Og det er dem som regel. Det er vanskelig å påvise slark i dem så man får som oftest ikke feil på dem på EU kontroll. Nr 2 på bildet. Det som er karakteristisk er at bilen rister/vibrerer etter humper...men også i konstant hastighet....mye lyd inn i bilen i ujevnheter i asfalten....større sprekker f eks. https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-bakaksel-33_0525 Denne skissen gjelder touring.