The_transporter

Medlem
  • Innholdsteller

    1590
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om The_transporter

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    1998 523iaT

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. The_transporter

    E46 320D Touring selges i deler.

    Bump: Fargen på bilen er Swartz 2.
  2. The_transporter

    E46 320D Touring selges i deler.

    Vet ikke om jeg vil selge kun airbagen til rattet, det gjør rattet litt mindre verdt og trolig umulig å selge.
  3. The_transporter

    E46 320D Touring selges i deler.

    Sommerfelgene har en halv sesong gamle nankang ns2 og splitter nye fulda dekk på felgene som står forran. En felg er kantkjørt, men kun så mye at en rask runde med sandpapir og sort lakk vil dekke det. Bakfanger er original, fremfanger er en relativt dyr kopi med god passform.
  4. The_transporter

    E46 320D Touring selges i deler.

    Etter at Dieselpumpen røk bestemte jeg meg for å kutte tapet mest mulig, og selge bilen i deler. Derfor er en komplett 2000 320d til salgs i deler. Bilen er tyskimportert i 2010 tror jeg det var. Kalippere bak er nye 2016. Senkefjører i samme høyde som mtech mtech dempere. Mtech stabstag Fungerende telefon og tv-modul Motor er veldig fin, har alltid fått oljeskift før 10.000km kjørt. Den har depo-lykter med xenon i nær og fjærnlys, lyser som bare fletta! Har også fine baklykter. ALLE 4 dører og begge fremskjermer og frontfanger er nylakkerte. Bakluken er forsåvidt også nylakkert men den har fått et par små hakk som må behandles før det blir noe rust. Bakfangeren er nylakkert, men den har et par små skraper etter en idiot med henger tok seg til rette.. Alt i alt er dette en fullspekket bil med MYE bra deler. Bilen er ganske møkkete på bildene, men det eneste som er av riper eller skavanker på de nylakkerte dørene og skjermene er svake vaskeriper. Det er også proff-sotede ruter. Kom med bud for hele bilen skal bort, og vil helst slippe å gi for mye til den lokale høggeren. Står på Årnes
  5. The_transporter

    BMW dieselmotorer

    Skjønner, vel det positive er at lekasjen er stoppet, det negative er at i prosessen med å lodde av ledningene til timing solenoiden så har jeg trolig ødelagt elektronikken med varmen. Da er eneste løsningen å ta ut elektronikken og se hva som kan gjøres der, eventuellt se hva søren jeg har ødelagt og ta meg en trøste-øl. Takk for svarene!
  6. The_transporter

    BMW dieselmotorer

    Google gir meg ikke svar, så må nesten bare spørre her jeg. Denne timing-solenoiden på undersiden av vp44, er den koblet direkte til ECU eller er den koblet inn på kretskortet i vp44? Ser at tilkoblingene til den er skrudd i pumpen under lokket til elektronikken, men er det noen som vet om det er mulig å klippe ledningene til den og skjøte de inn til ecu uten om å gå via vp44? Jeg høres sikkert helt idiot ut nå, men jeg vil virkelig prøve alt før jeg går så drastisk til verks som å bytte motor eller betale dyre dommer for pumpebytte.
  7. The_transporter

    BMW dieselmotorer

    Har hatt diagnose i dag, fant ingen feil relevant for startproblemer Derimot luktet det diesel mens bilen stod å gikk. Drypper fra vp44 og den eneste plassen som var fuktig var denne. Sitter i bakkant av pumpen under dyseledningene.Denne lekkasjen suger sikkert inn luft når motoren er inaktiv i mange timer. Det er ventilen for timing etter hva jeg skjønner, men hvordan får man den løs? Alle t30 jeg har prøvd sitter dårlig og hvis jeg tar i drar jeg hodet i biter. Noen som har noe erfaring rundt dette?
  8. The_transporter

    BMW dieselmotorer

    God dag folkens! Jeg har et snodig problem med min e46 320. Det er en m47d20 i den, 2000modell. Bilen har fungert feilfritt hver eneste dag, starter alltid, låter som et steinhuggeri de første minuttene og så blir det mer som en traktor. Plutselig her om dagen så ville den ikke starte. motoren sviver og sviver. Jeg kan sitte å dra den på starteren i 20 minutter om jeg vil, vil ikke starte. (jeg gjør såklart ikke det, vil ikke brenne opp starteren) Men om jeg gir bånn gass vil den til slutt begynne å puttre litt og den blåser ut en deilig frisk grå røyksky. Jeg får omsider start på den, med middels gass, men den stopper så fort jeg slipper gassen. prøver å starte den et par ganger til før den plutselig kommer seg og går som den skal. Da går den fint i flere dager før den plutselig er slik igjen. Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
  9. The_transporter

    4:3 Head unit med kassettspiller

    http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85019626&fks=85019626 Noen som er intressert? Har satt inn 16:9 i min så for ikke å la den støve ned er jeg villig til å skille lag med den.
  10. The_transporter

    2000 e46 320d slark i output på steptronic

    Hmm, motorfestene er faktisk ganske nye, demperen og, diff-festene tror jeg er greie også, men det er mulig jeg ikke vet hvor harde foringene til diffen skal være da.
  11. The_transporter

    2000 e46 320d slark i output på steptronic

    Det er mye mulig det er vanlig. Har du klunk når du går av gassen og går på igjen? Merker ikke så mye til det i fart, men f.eks i boligfeltet eller i kø så kjenner jeg det godt.