540is

Medlemmer
  • Innholdsteller

    403
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om 540is

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Interesser:
    Norge
  1. Var innom en bensinstasjon i Polen før jul og la merke til oljeprisen der. Gang prisen med 2,3 for å få Nkr. Tyske motoroljer.no selger samme for ca 100 kr . Det er vel heller at vi oppi her som finner oss i å betale 2-3 ganger så mye som at det er juks..
  2. Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Motoren vil ikke starte regenerering om det ligger feil inne som har med den funksjonen å gjøre. Skift stoppspjeldet. Sjekk også om kjølevæsketemperaturen kommer over 75 grader, ingen regenerering under det.
  3. Bmw x6 2011 starter ikke

    Tipper den går fra høyre motorfeste til rammevangen
  4. Bmw x6 2011 starter ikke

    Tror du skal se om hovedjordingskabelen til motoren er bra. Nå blir motoren mest trolig bare jordet igjennom eksosanlegget og det er ikke bra.
  5. Oljelekkasje Bmw x5 3,0d 2009 mod

    Får se lyst på det, det første som må gjøres for å skifte toppdekselpakning er jo å demontere innsuget, da får han sett på spjeldakslingene
  6. Javell... Å få drivknuten av akslingen er ingen problem,gjorde det sist på en 2009 330xd. Det er vel heller pressverktøyet for å få drivknuten ut og inn av medbringeren i hjulnavet som koster om det skal stå BMW på det. Litt hjemmesmidd kommer man langt med. Btw, den tanga daniel740i har bilde av har ingen ting å gjøre på en original mansjettklemme Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In
  7. At den tanga koster 100 000 tviler jeg på, men den er nesten nødvendig å ha da disse klemmene er svært stramme. Det kan gå å bruke en svært kraftig låseringtang. Å få disse plastmansjettene til å utvide seg med biltemaspreder er bare å glemme. Akslingen bør ut og settes i skrustikka,. Removing And Installing_replacing Left Or Right Output Shaft Removing And Installing Low Profile Band Clamps
  8. Fredriks alternative bimmerstråd

    Er det bare den videoen de har som bevis for sine 7.51.7 så sliter de. Les hva Dale Lomas skriver om denne videoen. Dale er en motorskribent som har bodd der i en årrekke, kjører Ringtaxi for Jaguar og race i VLN serien og 24H i helgene. ALFA STELVIO QV CLAIMS NÜRBURGRING LAP RECORD USING HEAVILY CUT VIDEO
  9. Jo, ulik spissing bak påvirker rattet, bilen vil da gå som en krabbe og rattet blir skjevt. At spissingen er blitt ulik bak er vel fordi de har prøvd å justere men eksenterbolten var så fastrustet i staget at det ikke var mulig å få rett, men fikk flyttet den såpass så at rattet ble skjevt. At det er noe å noe å hause seg opp over synest jeg ikke det er da verkstedet har varslet deg. De som skrur selv bør ta en runde og sjekke at alle justeringsbolter/stag kan løsnes og er bevegelige før de leverer bilen på 4-hjulskontroll og skal bruke kostbare verkstedtimer. Både foran og bak, Da slipper man slike episoder. Jeg håper du bestillte nye bolter og muttere til staget ditt, ikke utenkelig at de må kappes.
  10. Det hender det går andre veien og, her er en norsk RS4 som nylig fikk seg en smell bak på Nürburgring.
  11. e39 - Til eksperter på A/C systemet

    Med motoren av, finn en av fylleportene og trykk inn ventilnåla med noe. Kommer det ikke gass ut eller bare en svak susing når du gjør det har du for lite gass/lekkasje. Et anlegg som er funksjonelt har ca 2 bar hviletrykk og da freser det bra når du tykker inn ventilnåla.
  12. Svensk-tyrker fyller feil på sin Nobel-SUV , tømmer bensinen i kloakken og får evakuert et stort område http://www.bild.de/regional/dresden/tanken/falsch-tanker-kippt-benzin-in-kanalisation-52928476.bild.html#fromWall
  13. Skifte av bremserør bak på E61

    Ikke reis til NAF på eu neste gang. Jeg vet om en som fikk mangel der fordi rørene var lagt alternativt, På mangellappen sto det at på BMW skulle rørene gå over tank i originale festeklammer....
  14. Bytte Dieselpumpe

    Det hender de i grøftekanten driver både med hydraulikk og har diagnoseapparat.... Det er litt tungvint å måle med manometer på en M47 da innsug er i veien, men på andre commonrailmotorer kan det være en kjapp metode for å utelukke pumpe når motor ikke vil starte.