540is

Medlem
  • Innholdsteller

    416
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 540is

  • Rang
    Major

Profile Information

  • Interesser:
    Norge
  1. 540is

    BMW dieselmotorer

    Du har vel en M57N motor, de har magnetiske dyser som tåler litt. Piezo dyser bør man være forsiktige med.
  2. 540is

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Jeg kjøpte Honda moly på ebay, ser og at de har 77 utgaven https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-HONDA-MOLY-PASTE-ASSEMBLY-60-M-77-GREASE-75G-2-65OZ-08798-9010/371767316415?epid=650331665&hash=item568f0f0fbf:g:3W0AAOSwNRdYB3oT
  3. Når du sier M57 så mener du vel M57N som ikke har registerproblemer? Det er vel den som er lik M57N2 foruten at den siste har alublokk. Er det alublokka som "går" mere og skaper registerproblemene ,eller er det noe med DPF regenereringen som gir mere diesel i oljen? Noen tanker?
  4. Hør med han her, han har god peiling og skaffer ofte deler som ikke selges løst. https://dieselgrossisten.no/ Ikke sikkert han tar telefonen, men send epost så ringer han opp.
  5. 540is

    Feilmelding ISTA

    Har lastet ned din siste utgave, så det blir sikkert løsningen , men så var det den dørstokkmila da..
  6. 540is

    Feilmelding ISTA

    Fikk opp denne feilmeldingen når jeg koblet på en 2010 X1. Programmet finner bilen men jeg får opp denne meldingen og den nekter å starte opp med diagnose. Bilen har vært tilkoblet mange ganger tidligere. Har ikke prøvd andre enda. Det er en 2014 utgave av Ista og ca 4 år siden den ble innstallert , men det står at det er masse dager igjen av lisensen. Noen som har vært borti dette?
  7. P1271 koden hørest kjent ut når de ventilene feilet ja. 2 ventiler på pumpene på de eldre motorene, tror det er en på de nyere. På både Toyota og Nissan med de ca samme Densopumpene har trykket ordnet seg midlertidig etter bruk av dieseltilsettning. (Alron eller liknende). En mer varig løsning er skifte av ventiler, neste trinn pumpe.
  8. Tidligere utgaver av D4 motorene hadde ihvertfall problemer med SCV ventilene på høytrykkspumpa. Da ble de slik du beskriver og enda verre. Leser man ut datalister under kjøring så ser man om railstrykket blir lavere når motoren drar dårlig.
  9. Du kan bruke sommeren på å kjøre deg igjennom denne listen her: http://www.alpenpaesse.co/
  10. Noe annet som er lite korrekt i disse batteritider, er at DTM-biler er tilbake og kjører løp på Nürburgring Nordschleife for første gang på 25 år. Selvsagt med de bilene som var da. Over 40 DTM biler skal være påmeldt helga 16-17 juni på Nürburgring Classic. nbr-classic DTM 1993
  11. Var innom en bensinstasjon i Polen før jul og la merke til oljeprisen der. Gang prisen med 2,3 for å få Nkr. Tyske motoroljer.no selger samme for ca 100 kr . Det er vel heller at vi oppi her som finner oss i å betale 2-3 ganger så mye som at det er juks..
  12. 540is

    Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Motoren vil ikke starte regenerering om det ligger feil inne som har med den funksjonen å gjøre. Skift stoppspjeldet. Sjekk også om kjølevæsketemperaturen kommer over 75 grader, ingen regenerering under det.
  13. 540is

    Bmw x6 2011 starter ikke

    Tipper den går fra høyre motorfeste til rammevangen
  14. 540is

    Bmw x6 2011 starter ikke

    Tror du skal se om hovedjordingskabelen til motoren er bra. Nå blir motoren mest trolig bare jordet igjennom eksosanlegget og det er ikke bra.
  15. 540is

    Oljelekkasje Bmw x5 3,0d 2009 mod

    Får se lyst på det, det første som må gjøres for å skifte toppdekselpakning er jo å demontere innsuget, da får han sett på spjeldakslingene