540is

Medlem
  • Innholdsteller

    426
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 540is

Profile Information

  • Interesser:
    Norge
  1. 540is

    Bremsesensor på F10/F11

    Det er sånn som på de gamle ja,bare at de er totrinns. Har du prøvd å bla frem servicebehovet for bremseklosser på skjermen før du begynner å trykke på resetknappen?
  2. 540is

    N43B20A rådebank - reparasjon?

    Soda funker vel det, men det blir igjen litt av sodaen som blir dratt inn i motoren,om det har noe å si... Jeg bruker Tunap 933 granulat for blasting av innsugskanaler. Etterpå så sprayes litt 936 i innsugskanalene for å nøytralisere granulatet. 933
  3. 540is

    Rufsete på kald motor 530D F11

    Ta diagnose og se om du får noen av kodene under her, da er det dårlig egr og/eller nedkokset innsug og innsugskanaler i topplokk. M47x, M57x, N47x, N57x Intake Manifolds / Inlet Chokes PuMA nr. DE 53856249-14 - 04.09.15 klage: Ulike kundeklager: Unround motor kjører etter kaldstart, motoren har ingen strøm, rykkig, aksepterer ikke gass eller gå ut. Emissionsvarselampen (MIL) kan lyse, AU er ikke bestått. Kjøretøyet har økt drivstofforbruk. Følgende feil kan lagres: 4AD6, 4AF6, 4B16, 4B06, 4AE6, 4B26, 3FF0, 3FF1, 4DFF, 4E09, 4E0E, 4E0F, 4868, 41AB 24C100, 24C200, 24C300, 24C200, 24C500, 24C300, 24C600, 24C400, 24C500, 24C400, 24C600, 24CE00, 24CF00, 253400, 278F00, 279000, 279100, 290B00, 2AB500 årsaken Innløpskanaler på sylinderhodet og inntaksmanifolden Ved å introdusere olje (via vevhusventilasjon) og sot (via eksosgass resirkulering) I suget frisk luft kan det komme til fornærmelse av inntaksområdet. Dette vil Tverrsnittet av inntaksområdet reduseres kraftig, noe som medfører en tilsvarende negativ innvirkning har på luftmassestrømmen. Lang tomgangsoperasjon (stopp og gå i trafikkmetropoler) eller lang Untertertouriger Motordrift kan i økende grad føre til oljetåke i inntakssystemet måle Ved kundeklager, fortsett i henhold til følgende fremgangsmåte: Utfør diagnostikk med ISTA / D 3.45 eller høyere. N47 og N57: Velg testmodulen manuelt i funksjonsvalget under: 01 Drift - Dieselelektronikk - Luftmassesystem - Soak inntakskanaler Hvis det oppdager en koking, er det også rensing av inntaksslangen (Samler for inntaksluft) og inntakshullene i sylinderhodet i henhold til Instruksjon 11 12 800 "Rengjør innløpsrørledningene og inntaksluftspjeldet (M47, M57, N47, N57) ". M47 og M57: Velg testmodulen manuelt i funksjonsvalget under: Kjøring - Dieselelektronikk - Luftmassasystem - Vrikklapper Ta testmodulen inn i testplanen og utfør en funksjonstest. Dette er ved visuell inspeksjon for rask og fullstendig lukking å ta hensyn til hvirvellappene! Lukk virvelklappene bare sakte eller ufullstendig, det er en indikasjon på coking. Hvis det ikke er installert hvirvelklapper, kan det oppstå en mulig coking bestemmes ved en visuell inspeksjon av sugesystemet. Ved koking, rengjøring av sugeledningen (kollektor for inntaksluft) og inntakshullene i sylinderhodet i henhold til Reparasjonsinstruksjoner 11 12 800 "Cylinder Head Intake Channels and Collectors for rengjøring av inntaksluft (M47, M57, N47, N57) ". -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------------- Spesielt tilfelle MINI modeller R5x og R6x med motor N47C til produksjon 09/2015: I tilfelle av N47C, kan det skje i noen få tilfeller på grunn av ovenstående årsaker økt oppføring av oljetåke i inntaket og dermed også i tillegg til føre til stive innløpsventiler. Ved kundeklager, er rengjøring av sugeledningen (samler for inntaksluft) og inntaksporter og ventiler i sylinderhodet i henhold til reparasjonsinstruksjonene 11 12 800 "Clean Cylinder Head Intake Channels og Intake Air Collectors (M47, M57, N47, N57)" ut. I tillegg utveksles sylinderhodedekselet (kun med MINI-modeller R5x og R6x med Motor N47C til produksjon 09/2015!) Med modifisert oljeseparator (TN11 12 8 589 943) gjøre. Den modifiserte oljeseparatoren i sylinderhodedekselet forhindrer økt oljeinngang i inntakskanalen. -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------- Forsiktig! I det svært sjeldne tilfellet med sterk coking, som ikke kan løses ved rengjøring, eller skade på sugeledningen, anbefales utskifting. Ved utskifting av inntaksledningen gjelder garantien daglig oppdatert Bilder av linjen (her inntakskanaler eller skader klart synlige) og å sette inn VIN i bilrekordet og legge det til søknaden. viktig: Etter dette må null-mengdekorreksjonsverdiene (NMC) for injeksjonene nullstilles. For å gjøre dette velger du manuelt følgende testmodul: Servicefunksjoner - 01 Kjøring - Dieselelektronikk - Justeringsprogrammer - Justering av injeksjonsmengde. Til slutt: - Les, sammenlign og noter gjeldende IMA-verdier for injeksjonene Erstatt alle IMA-verdier for hver sylinder med den universelle IMA-tilbakestillings-koden og program: Piezo Injektor AAAAA5G Magnetventil - Injiser AAAAAEA (Bakgrunn: Tilbakestilling av injeksjonsanpassinger av alle sylindere) Reprogrammer / skriv inn originale IMA-verdier, og la bilen falle i søvn Advarsel: • Piezoinjektoren kan gjenkjennes ved tilkobling av høytrykksledningen. Dette er på injeksjonshodet boltet, se vedlegg - bilde 1. • Når det gjelder magnetventilinjektoren, er tilkoblingen til høytrykksledningen skråstilt ved siden av injektoren boltet, se vedlegg - bilde 2. Fjern feilminnet og vurder nytt kjøretøy. Merk: I alvorlige tilfeller av klage eller i tilfeller av repetisjon kan det redusere EGR-hastigheten bidrar til å redusere kokingsintensiteten. Dette bør imidlertid kun brukes i unntakstilfeller!
  4. 540is

    X3 F25 - dashbord lyser som juletre...

    Er dette en del av hovedkabelen så hele bilen må demonteres for å skifte?
  5. 540is

    PDC Converter rear right feil

    De hadde aldri vært skiftet før, så originale .Det var permanent feilmelding på en sensor og sporadisk på 2 andre. Skiftet den ene, men det ble ikke bra før alle 3 var nye
  6. 540is

    PDC Converter rear right feil

    Har skiftet 3 sensorer på en 2 år gammel x1 hvor eier hadde vært for ivrig med høytrykksspyler..
  7. 540is

    Plutselig dampsky og høy vinelyd, S62b50

    Nr 5 ja, ofte feil i kontakten 11 som er irret. Mener den går og surrer når ac er innkoplet, og jobber hardere når temperaturen øker
  8. 540is

    Plutselig dampsky og høy vinelyd, S62b50

    Vil tro at kjølevifta i fronten til ac ikke virker, da blir gasstrykket for høyt i systemet og gass slipper ut om sikkerhetsventilen på kompressoren.
  9. 540is

    Spon i diselsystem F11

    For 10-12 år siden var jeg på et kurs om dieselinnsprøytning. Kursholderen fra Bosch hadde dårlig tro på innblandingen av den tørre biodieselen og spådde store reparasjonskostnader. Han sa at pumpene fra Bosch var garanterte for 5% bio... Den gang var det vel 7% innblanding, og nå enda mere.. På min egen 2009 525d som har passert 400 000km er det ennå ikke skiftet pumpe eller dyser, men den har fått en skvett Alron dieseltilsettning ved hver tankfylling fra dag 1. Men så har den vel ikke cp4 pumpe. Men jeg vet om en 2014 530d som nærmer seg 300 000km med Alron, samme pumpe enda.
  10. 540is

    Oljelekkasje luftspjeld?

    0,35 er da en grei røykgassmåling på en bil uten dpf. På BMW og de fleste nyere tyske biler står grenseverdien på typeskiltet/klistrelappen med kjøretøydata plassert i motorrom eller i døra. Finnes denne informasjon skal den brukes. På en dpf bil er ofte grensen 0,5
  11. 540is

    BMW dieselmotorer

    Du har vel en M57N motor, de har magnetiske dyser som tåler litt. Piezo dyser bør man være forsiktige med.
  12. 540is

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Jeg kjøpte Honda moly på ebay, ser og at de har 77 utgaven https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-HONDA-MOLY-PASTE-ASSEMBLY-60-M-77-GREASE-75G-2-65OZ-08798-9010/371767316415?epid=650331665&hash=item568f0f0fbf:g:3W0AAOSwNRdYB3oT
  13. Når du sier M57 så mener du vel M57N som ikke har registerproblemer? Det er vel den som er lik M57N2 foruten at den siste har alublokk. Er det alublokka som "går" mere og skaper registerproblemene ,eller er det noe med DPF regenereringen som gir mere diesel i oljen? Noen tanker?
  14. Hør med han her, han har god peiling og skaffer ofte deler som ikke selges løst. https://dieselgrossisten.no/ Ikke sikkert han tar telefonen, men send epost så ringer han opp.
  15. 540is

    Feilmelding ISTA

    Har lastet ned din siste utgave, så det blir sikkert løsningen , men så var det den dørstokkmila da..