Marius2002

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5930
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    8

Marius2002 last won the day on July 9

Marius2002 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Marius2002

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    pensjonist-tralle

Siste besøkende

2707 profilvisninger
  1. Takk, men det handler om prioriteringer. Nå er det boligprosjekter og da får bilen vike. Jeg tror og håper RAV4 vil gjøre nytten, jeg går jo ikke bevisst å leter etter kjip bil, men noe må vike. Denne gang premium, goodfeel og eventuelt status for de som bryr seg om det. Uansett vil jeg påstå det finnes mange værre biler der ute og jeg er positivt overrasket over RAVen for det den er, men igjen E91 er i en helt annen liga. Aldri trodd det, men blinklyshendlene som @Saltkjelen nevner stadig er også blitt et stort savn... Jeg tåler å bli kritisert, altså Toyota på BMW-forum, ber jo indirekte om det... Jeg er ingen entusiast, men over middels interessert i bil(men tar godt vare på det jeg har, er verdi tross alt). Så jeg tror jeg skal overleve denne bilrunden uten at jeg mentalt faller i grus. Jeg skal tilbake til BMW, har speilet meg et tidsrom innen 3-5 år. Så får vi se. @Gorg hus er good shit og vi vil pusse opp og "forbedre", det er ikke gratis, dessverre. Jeg har vært på bimmers siden november 2006, 11år, jeg kan ikke stikke av nå!
  2. @sveigis tusen takk! Toyotaen er helt kurrant for det den er E91en blir et savn, det er solide biler og jeg hadde et problemfritt bilhold. @papertiger takk! Jeg håper bilholdet blir billig, nye bremser og dekk rundt hele, alle servicer fulgt, én eier, tørt og fint motorrom og interiøret er også helt og pent. Likevel er kontrastene mellom premiumbil og ikke stor, selv om dette er Vanguard-utgave. Detaljer, løsninger og materialvalg er nøkkelordene. Nå som det har sunket litt inn går det greit, men E91 blir et savn og jeg velger å tro det finnes værre biler der ute. Selv om @Werther kåret den til forumets dølleste bil, haha
  3. Takk! Jeg tar meg noen pils nå og svelger det hele Jeg kan ikke si meg uenig, men den er fornuftig og billig. Jeg kan ikke forsvare den mer enn det...
  4. Jeg liker den nye 8-serien, jeg liker den nye Z4 og jeg har litt sansen for X7. Jeg er positiv for iNext og BMWs satsing innenfor dette feltet. Joda jeg kan pirke på de forskjellige modellene, men totalt sett ser det bra. X7 trenger litt designmessige justeringer på detaljer, Z4 må beholde det todelt-farget interiøret og 8-serien ser bra ut på konseptbilen. iNext skal ifølge BMW ha fremtidsrettet interiør og detaljer samt det nyeste og den mest moderne teknologien og jeg håper og tror de slår knallhardt til i markedet med sine modeller. Selv om fossilbilen er på vei ut eller i det minste tonet ned, noe som i seg selv er trist i en historisk sammenheng og ikke minst for entusiaster som setter pris på det analoge, så er det mye spennende som blir lovet fra bilprodusenter all-over og jeg kan ikke se annen grunn enn å se lyst på fremtiden Så får vi håpe folk fortsatt har pågangsmot og tar vare på fine E30, E36, E34, 2002 osv. osv.
  5. Først og fremst takk, Jeg parkerer nok av vane fortsatt langt unna folk, hehe. Det er jo verdi fortsatt og jeg vil ta vare på den, pluss at jeg hater å ha folk klint oppi siden. Neste bil? Vet du hva, jeg vet ikke. Jeg liker det som skjer i el-bil-verdenen og kunne tenkt meg en pent brukt elektrisk X3 eller en brukt elektrisk 4GT om de er kommet innen jeg skal ha ny. Jeg vet ikke, mulig de er for "nye" eller at avgiftene på elbiler skyter i været slik at det ikke blir gjennomførbart. Jeg vet rett og slett ikke hva neste blir, må se an både behov og økonomi når den tid kommer. En ting lærte jeg etter langturen med E91en, det var at bare man pakker smart så er det utrolig hva som går
  6. Hei. Ja, det ble dessverre det. Vi avtalte alt i går, han gikk over BMWen og vi ble enige. Jeg var rett etter jobb idag å byttet. Det var såklart tungt, da jeg likte E91en godt. Siden dette er en bruktbilforhandler vil den komme i salg igjen snart, til billigere enn jeg la ut den for. Så, hvordan har det seg? Jo, ingen/lite fortjeneste på to biler, men får rullering i bilparken. Så da blir det mulighet snart for et pent eksemplar E91 xDrive. Vi kom fram til en god deal, jeg fikk det jeg ville ha og vice versa. Så hva er bedre med "ny"-bilen enn E91? Jo, ... vel... prisen? Og hva var bedre med E91? Alt annet, absolutt alt.. Det er nesten litt flaut, men den virker faktisk fornuftig og helt grei. Så får jeg leke litt A4 pensjonist i noen år og komme sterkere tilbake. Og ja, BMW blir det igjen (selvfølgelig) Selger var i alle fall fornøyd med BMWens tilstand og satt veldig pris på at kvitteringer osv. var skikkelig bokført i perm og at den ellers var tatt vare på i tillegg til at den var original uten noe jall. Så hvilken bil har jeg kjøpt? Nemlig... BMWen kledde garasjeplassen best. Den nye har manuell, men det får våge seg. Og lårstøttene på M-sportsetene er et stort savn allerede! Uansett skal jeg ikke snakke ned om Toyotaen, "ny"-bilen er hel og pen, én tidligere eier og lav km.. Vanguard utgave og 4x4, sistnevnte er et must. Selv om det er døll 4x4 så gjør den nok jobben, men xDrive-systemet er vanvittig bra og på alle måter bedre. Så dette blir også et savn. Vi vil spare litt i måneden på denne. Nok til å gjøre litt i huset, så blir det BMW igjen som sagt om noen år.
  7. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @Rune-K det er helt sikkert Ultimat du har, den ligger i det prissjiktet. Angående "smugling" av maling, som jeg sa kommer folk over grensen for å handle maling. Kom i kontakt med en lastebilsjåfør fra Sverige via jobben, han kjøpte alltid Jotun-produkter for 2-5000,- når han var her, ca. hver tredje måned. Ikke alltid til han selv såklart, men hadde handleliste fra venner og familie og han sa det var ikke problem å selge igjen om han ikke skulle få bruk for det. Fordi norsk Jotun ikke kunne sammenlignes med svensk.
  8. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @Fredrik det kan stemme, folk kommer til Norge for å kjøpe Jotun fordi Jotun i bl.a. Sverige ikke holder mål.
  9. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Så spørs det hva du trenger. Jotun Drygolin Pluss og Ultimat holder lengre på farge og glans enn standard Drygolin. Jotun er ikke lengre enerådende innen maling. Butinox Futura (fra Scanox) er et vel så bra produkt, selv om mange sverger til Jotun. Et hotell på ei øy utenfor her har brukt Jotun i alle år på sine rorbuer, men ville prøve BX Futura og har aldri vært mer fornøyd(rikitignok vare dette rett før Ultimat kom). BX Futura kommer også med skriftlig garanti på farge og glans i 12 år, sett at forarbeidet er gjort skikkelig (man lakker ikke en skitten bil heller, så ja, forarbeid deretter). Drygolin Ultimat er top notch, men man betaler deretter, uansett er den i hvertfall skikkelig god til å male med å varer lenge. Ligger kvalitetsmessig samme som BX Futura, men det sies at den skal være hakket over, uten at jeg vil bekrefte det her og nå. På låver og uthus brukes det mye Odelsmaling fortsatt, gjerne 154 Låverød. Odel er billig og grei, men intet mer. Så jeg ville gått for Jotun Drygolin Pluss om det er litt budsjett, Drygolin Ultimat eller BX Futura om det ikke spiller noen rolle og du vil malingen skal vare lengst mulig eller bare hater å male, da de sistnevnte har lengre holdbarhet. Jeg har prøvd alle og Futura eller Ultimat er klart førstevalget. I sommer malte jeg lekehytten i hagen. Da brukte jeg noe som heter Infra Premium Residence, det er Coop sin versjon av den beste utemalingen til Gjøco uten at jeg husker i farten hva den heter. Denne skal være tilsvarende Ultimat, bare litt rimeligere. Jeg har bare positivt å si.
  10. Interessant. Batteriet er i stadig utvikling, men er du i marked for en el-SUV ser jeg ikke grunnen til å vente. Det kommer nok en "bedre" utgave i form av oppgradert batteripakke om 5-6 år(bare tilfeldig tidsrom), men skal man utsette og utsette blir man liksom på stedet hvil om du skjønner. Jeg tror man bare må hoppe på el-toget når en selv er klar, ikke vente på at produsentene skal komme med en perfekt utgave. Om 5 år så kommer det nyheter om enda noe nytt lengre frem i tid liksom. Jeg synes du formulerer og skriver på en bra måte her inne og har et fornuftig syn generelt, så jeg er spent på å høre hvordan visningen gikk og dine tanker rundt modellen etter å ha "tatt og følt" på. En brukt el-X3 kan være aktuelt for meg om 5-6 år når diverse husprosjekter er ferdig.
  11. Spennende. Noen tanker ut ifra bildene og det du vet til nå? Noe spesielle detaljer/funksjoner du føler du må se nærmere på? Eller er det meste klart, men vil bare se "live"? Jeg liker dagens X3 godt. Den nye er en fin bil synes jeg ut ifra bilder, men jeg må se den "live" for å kunne danne meg en skikkelig mening
  12. Et par, siden jeg tok kontakt først. Jeg hadde ihvertfall synes det var rart om jeg tok kontakt om innbytte uten å ha en bil eller to jeg var interessert i først Vi har vært litt på praten i en liten uke nå, så det er ingen spontan avgjørelse fra noen sider.
  13. Mulig innbytte, avgjøres i morgen. Hvis ikke det blir noe av noe i morgen, så setter jeg ned prisen litt og lar den gå ut måneden. Om den fortsatt ikke er solgt da så beholder jeg den, oppriktig en godbil
  14. Regner og regner og regner. Ble et bilde i regnet Spyler den av jevnlig selv om det regner, men løvblad og skit kommer fort på igjen bare etter få meter..
  15. EU-godkjenning på kveldstid

    Nå kan ikke jeg svare på akkurat det, men mange verksted åpner mellom 07:00 og 08:00. En EU-kontroll tar ikke lange tiden. Får du time 08:00 er du ferdig senest 09:00 og da har du en time på deg til å komme deg på jobb