FritzP

Medlemmer
  • Innholdsteller

    299
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  1. Får ikke diagnoseprogram til og fungere.

    PÅ denne bilen (F-serie) så må du som det er nevnt tidligere bruke ENET kabel, Rheingold/Ediabas må settes opp annerledes enn om du bruker K/D-Can kabel. Sjekk oppskriften i vedlegget. Forøvrig så trenger du ikke VMware for Rheingold. Kan kjøres direkt på PC'en. Rheingold_configuration_manual.pdf
  2. BMW dieselmotorer

    Kanskje en EGR ventil som lekker og dermed slipper inn eksosgass når den ikke skal.
  3. Diesel pumpe bytte

    Sjekk denne videoen:
  4. Diverse feil som kan ha sammenheng?

    Man må ikke slette feilkode pga defekt abs hjulhastighetsensor etter bytte til en fungerende sensor. Etter noen meter kjøring så skal lampen slukke om alt er korrekt. Imidlertid så ville jeg ikke montert noen sensor fra Biltema, har selv hatt dårlig erfaring med uoriginale hjulhast.sensor, riktignok fra en annen leverandør. Dette sjekkes enkelt med diagnoseutrustning og livedata for DSC/ABS
  5. 2000mod 320D feilkoder, dieselpumpe?

    Dette er ikke ukjent for VP44 pumpen som sitter i denne modellen. Har selv hatt en slik bil med samme feil, det er over 10 år siden, dengang demonterte jeg pumpen og sendte den til Fyksen Bilservice på Lillehammer for reparasjon. Mener det kom på rundt 10000,- dengang.
  6. Har også notert meg dette, men burde det ikke være mulighet for å finne ut chassinr. på bilen som delen kommer fra, og dermed opprinnelsen til bilen. Dette er jo programmert inn i modulen.
  7. CiC premium

    CIC som du skal ha har del.nr: 651292441115 Ser at GS tar 12323,- for denne. Dette er en byttedel fra BMW. Må nok programmeres og kodes før den virker som den skal. Da du allerede har $654 i FA lista så har du antenne med kabel så monteringen er noe enklere.
  8. BMW E91 320D 2006

    Bilen er nå solgt!
  9. Egr delete

    Dette kan ordnes ved å endre litt i datafilen til motor-ecu. Det er ikke noe du kan gjøre selv med mindre du har rett utstyr for å lese ut og programmere ecu, samt programvare for å editere bin. filer. En som driver med tuning kan normalt gjøre dette.
  10. 2 stk bremseskiver foran til BMW E90/91/92/93 og E81/87. Delnr 34116854999. originaldeler ny i eske. Dette er 330x24 skiver, passer på biler med de større bremsene, f.eks 330. Selges pga feilkjøp. kr 1500,- for begge. tlf: 95112231
  11. Velholdt 320D Touring M-sport med manuelt gir selges. Se forøvrig http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81108237
  12. BMW Service dyrt?

    Dette er nok hva det koster i Norge, tror ikke prisene varierer mye mellom de forskjellige merkene. Imidlertid så viser det også hva en kan spare om en har evner og muligheter til å gjøre slikt selv, tenker da på biler som uansett er utenfor garanti. Kan bare nevne at de delene/filtrene som her er listet opp kan fås for ca 160 EUR i Tyskland ex mva. Originaldeler!
  13. F10 520d fra 163 til 184 hk

    Det er riktig, BMW fører dette kit til N47 motoren, imidlertid så tar forhandlerne i Norge rimelig bra betalt for dette. I Tyskland så kan dette kit fås for under 1000 EUR ex tysk mva.
  14. F10 520d fra 163 til 184 hk

    Min bil er en 2011 modell, og har således N47 motor, imidlertid så ser jeg ikke problemet med å gjøre det samme om det er en B47 motor. Når bilen kommer på service så vil den vises som en 184 hk da det er bilens VO som bestemmer dette, en eventuell oppdatering av software hos forhandler vil bibeholde full effekt. Kan ikke se at dette burde ha noen betydning i forhold til garanti, da motorens software ikke er kompromittert på noen måte.
  15. F10 520d fra 163 til 184 hk

    Oppdatering. Kan bekrefte at det er mulig med relativt enkle midler å legge inn sw for 184 hk på biler som er levert med 163hk. Dette går som følger: Man må ha E-sys oppe å gå, man må i tillegg ha full PSdZData files. Man må ha en ENET kabel samt en PC med plass for minst 50gb, og helst mer. Endre VO (Vehicle order) eller FA som er det tyske begrepet, her må parameter 843 fjernes. Deretter, kalkuler en ny SVT; (software oppdatering) ved hjelp av E-sys. Flash inn ny sw for DME, du skal nå ha oppdatert til 184 hk. Logging i etterkant viser at utgangsmoment har økt, samt det viktigste, bilen går bedre fra ca 3000 omdr og oppover.