josulf

Medlem
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om josulf

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag 08/09/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen, Åsane
  • Kjøretøy
    E61 525D

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Her er et prosjekt ikke bmw men tysk i det minste 1985 500Sec importert fra Japan Kun kjørt 162000km lakken var kaklert å solbrent så trengte seg en runde med lakk Har plukket bilen helt ned, bilen var rust fri, uten om nedre del med bakruten den var rustet det er en svakhet på c126, den byttet eg med original del. Byttet alle dørpakniger og soltakpakninger bakluke pakning osv etter 33 år var de tørre, eneste med disse bilene er dårlig tilgang på deler, er et mareritt å skaffe noe Basic Mangler kun bakrute den, vil ikke sitte i den gamle da den var fukt skadet i laminaten har bestilt 3 originale ruter fra Tyskland. Ellers er bilen helt rust fri i hjulhus osv den har original lakk under, er som ny å se på Har byttet alle pakninger på innsug, vacuum slanger og koblinger, innsug belg tomgangs slanger osv. byttet dyser i går da de åpnet på 2 bar å bensinen rant igjenom motoren å den gikk som et dass. Har kjøpt 50mm h&r senk til den, fått montert det fremme gjenstår kun bak Har også kjøpt facelift AMG støtfangere og sideskjørt til den, og nye facelift sacco plater på sidene det må lakkes Interiøret er byttet på 90 tallet og kommer fra en 1990 560sec derfor eg oppgradere resten til facelift utvendig
  2. V8 730, lett å se de i trafikken stor og sølv e tingen
  3. Ikke bmw men like bra, den store bilen var skitten å trengte vask, skal på service alltid kjekt å levere inn bil inn på verksted
  4. Gikk fint på EU i år med innmaten ute, men om det går bra med downpipe neste gang får vi se, tenkte å kjøpe et filter bare for og ha i tilfelle. . Venter kun på erstatnings røret til egr ventilen, etter den er på blir det olje bytt på motor og gir, så står multireim med strammer for tur, har også kjøpt inn alle foringer bak nye men venter litt med det, er ingen ting som er dårlig bak enda Bytter alltid olje mellom 8000-10000km, girkassen ble flushet på 130000km
  5. Kunne så klart ikkje vente med å montere så snek meg ut i garasjen innmaten i dpf var tatt ut men lyden ble som natt og dag med downpipe
  6. Da var downpipen i hus, blir montering i morgen
  7. Nå gjenstår dt kun å heve bilen bak ca 1cm
  8. Da var begge sider ferdig . Byttet spjeld også, motoren ble mye gjenvnere i gangen, og når jeg stopper bilen så får jeg ikkje slag lyd i motoren
  9. Da var en side ferdig Bilen ble en go del høyere, satse på at den sitter seg litt etterhvert .
  10. Litt bilder fra dagens gjøremål Bestemt meg for og gå for 30mm senk, Montere sammen i morgen
  11. I sommer var jeg ute å kjørte med henger, så fikk jeg opp feil meld på at hengerfeste var løst, kjørte noe bare videre og tenkte el feil men det viste seg å være et knust plast tannhjul i girkassen til det eletriske hengerfeste etter mye googling kom jeg frem til at eg måte ha nytt komplett hengerfeste, men det er jo galskap bare pga et lite tannhjul så ga meg ikke på googlingen fant til slutt en på et Engelsk BMW forum som hadde fikset sitt hengerfeste med tannhjul kjøpt nytt selvlaget fra en forum bruker som holder til i Litauen Jeg tok kontakt med han selv om Tråden på forumet var gammel fikk da kjøpt et tannhjul for 800kr som ikke er i plastikk ! Finner ikke bildene fra demonteringen, men var ganske grei jobb å byttte tannhjul, tok vel alt demontering montering osv ca 4 timer men det er vel vært tiden og 800kr i stede for 11500kr for nytt.
  12. 2004 525D Automat 177hk Bil nr 2 Tatt på sensommer i år
  13. Jo takk, er fornøyd med bilen på alle måter, personlig så syntes eg den kunne hatt automatisk bakluke og adaptiv fartsholder, ellers kunne ikkje eg tenkt meg en annen bil pr dags dato. Vi har jo en 525d 2004 model i bilparken vår også, den brukes sjeldent om dagene