Mons1

Medlem
  • Innholdsteller

    840
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mons1

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Narvik
  • Interesser:
    BMW, Data, Forsvar, Teknologi
  • Kjøretøy
    '13 520dAT xDrive 184hk
  1. Høytalere er en ting, men hvor mye skal til for å få diskantene tilkoblet original lyd-anlegg? Jeg ser for meg at vi som ikke har oppgradert lyd, ikke har de riktige delefilteret som skal til for å koble til en ekstre diskant i døren(speilhuset).
  2. Mons1

    Hvordan finne ut om jeg har en F11 LCI?

    Fant det ut på BMW VIN Decoder: SCHWARZ 2 (668) :-)
  3. Mons1

    Hvordan finne ut om jeg har en F11 LCI?

    Har ingen M-Sport, så det er ikke en sak. Klarte å ramponere støtsfangeren bak da jeg rygget i en stein som lå gjemt under snøen. Slo et stort stykke ut av hjørnet på støtsfangeren bak. Ikke mulig å reparere. Ser at det finnes en mengde bra tilbud på eBay. En endelig siste spørsmål: Hvor finner jeg lakk-koden/fargenavn? Finner dette ingen plass. Står bare "Svart" på det jeg kan finne i papirene. Det er ikke metallic, så hva heter denne standard svart på F10/F11? RS
  4. Mons1

    Hvordan finne ut om jeg har en F11 LCI?

    blinkelys i speil ja, så da har jeg LCI Men til spørsmål nr 2. Er det forskjell på bakre støtsfanger mellom pre-LCI og LCI? RS
  5. BMW begynte produksjon av LCI(Facelift) for F10/F11 i july 2013. Jeg har en 08/13 F11. Hvordan kan jeg finne ut om dette er en LCI eller ikke? Skal prøve å finne bakre støtsfanger til denne. BTW: Er det forskjell på bakre støtsfanger mellom pre-LCI eller LCI?
  6. Mons1

    Feil på en styringsenhet

    Kan være en bagatell slik som dårlig kontakt. Man kan prøve å koble fra boksen og vente 10 sek og så koble den til igjen. Driftsstrøm til denne boksen går neppe igjennom standard sikringsboks. Det kan være en spesialsikring et annet sted.
  7. Mons1

    M54 nykker under 2000rpm. Lest feilkoder.

    Google er din venn: http://www.bimmerfest.com/forums/archive/index.php/t-809984.html
  8. Jeg har en 08/2013 og den gikk an å registerer på den norske portalen uten problemer. Bilen er opprinnelig svensk-solgt. Tjenester som ble kjøpt originalt med bilen ble automatisk flyttet over til den norske kontoen. Synn at det ikke går an å oppgradere Navi direkte, men over 3G så har det tatt en evighet. Det koster 800kr for en 2 årig oppgradering av Kart. Dette skulle jeg ha tenkt på før jeg kjørte 3000km i sommer og oppdaget at på Øst-landet som ligner ikke veiene på noe som ligger inne på kartet. Bl. a E6 fra Hamar mot Oslo er jo helt nytt
  9. Mons1

    Bremsesensor på F10/F11

    Ja og der står det at jeg er over tiden med 5000km RS
  10. Dette er jo interessant. Jeg har en 08/2013 F11 med ConnectedDrive. Jeg trodde ikke bilen hadde noe SIM-kort eller mobil-enhet og at alt gikk over ekstern mobil via BT. Bilen er svensksolgt, så jeg trodde også at ingen av disse funksjonene fungerer her i Norge. Jeg ville uansett forsøke å registerer bilen på den norske siden. Jaggu funket det. Og jaggu funket Remove Service fra mobilen også. Det bare tar håpløst lang tid før en kommando er sendt til den faktisk aktiveres i bilen. Men dette betyr at det er SIM-kort i min bil? Da er jo spørsmålet: Finnes det 4G-modul til denne bilen? Kan dette byttes eller blir det som med FM at dette blir ubrukelig når 3G fases ut? På nettsiden så kommer det opp at jeg har: - ConnectedDrive Service - Remote Service - Tele Service - intelligent Nødanrop Hva anbefales å kjøpe i tillegg? Forutenom å oppdatere Navi-kart?
  11. Mons1

    Bremsesensor på F10/F11

    Fikk varsel om slitte bremseklosser framme. Jeg tok av hjulet og fant ut at ledningen til bremsesensoren var slitt av. Da tenke jeg at dette er årsaken til bremsevarselen. Det var også ca. 4mm avstand mellom bremseskiven og sensoren. Tenkte så at jeg bare kjøre ny sensor. Skiftet slittasjesensor, men ikke svarte om jeg fikk slettet feilen. Spørsmålet: Er sensoren slik at den senser avstanden mellom sensor og bremseskiven eller er det slik som på de gamle at den trigges når bremseskiven begynner å slite på sensoren?
  12. Mons1

    Er det dumt å kjøpe F11 med N47 motor

    Når det gjelder N47 og reg-kjede, så skal dette være mye bedre etter 2010. Det som kan skape bekymring er bruken av Bosch sin CP4-pumpen. Denne pumpen brukes i mange andre biler enn BMW. Har selv en 2013mod 184hk. Den runder snart 100000km. Foreløbig ingen lyder eller andre problemer. Hvis det er noen motor fra BMW som virkelig burde frarådes, så må det være N43/N45/N46 bensin. Disse motorene burde vært trukket tilbake. Trøbbel med VANOS, trøbbel med ledeskinnene for registerkjeden som er laget i plast og slites opp på null komma niks og svakheter med smøring av rådene og veiv som resulteres i totalhavari. BMW er kjent med problemet og de som bl.a opplever registerhavari sjokkeres når de ser at det monteres på nytt ledeskinner i plast. Når skal BMW begynne å lære av feilene sine?
  13. Mons1

    Servostyring F11

    Det er det jeg har en mistanke om. Sjekket og det finnes ingen olje-beholder for servo og nede på servoen er det ingen hydrolikk-slanger, men men motor. Men er det da ingen form for smøring her?
  14. Mons1

    Servostyring F11

    Nå spør jeg kanskje dumt, men er det noe servoolje på f10/f11? Det er iallefall ikke noen plass å sjekke servooljen. Jeg har fått sånn rar følelse i styret. Akkurat som om servoen er noe forsinket. Føles som om det er slakk i styringen eller at servoen sliter pga manglende servoolje. Leste nettopp at mange slurver med å skifte servoolje og spesielt på BMW. Så da lurer jeg på om det er noe servoolje å skifte på en F11? -13 f11 520da Touring xDrive