Reef89

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7352
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    3

Reef89 last won the day on March 10 2016

Reef89 hadde mest likt innhold!

Om Reef89

  • Vurdering
    General
  • Bursdag 02/18/89

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    5231 Paradis
  • Interesser:
    BMW.
    diagnose/programmering.
    LED belysning.
  • Kjøretøy
    BMW E60 04

Siste besøkende

4233 profilvisninger
  1. Eller bak dekselet ved panseråpner.
  2. Skal kodes, men kan settes i uten, men det vil ikke fungere 100%.
  3. Defekt LCM lager mye lyskrøll, men hva som er galt her finner man på en diagnose for eks INPA som en kan sjekke livedata på moduler.
  4. Selges på de stedene ja. Er usikker på om motstanden sitter på selve viften slik som på E60. Da er det værtfall en større jobb og skifte. Mye må demonteres.
  5. Ja, det blir ganske stor glipe pga skjermene på M5 er bredere, som og gjør at en må flytte på spylervæsketanken. Så om man monterer M5 fanger så tar man også skjermene.
  6. Enig med at m- fanger er finest, men syns M5 fanger er ennå finere, det er litt jobb med den da den ikke passer rett på.
  7. Høres ut som motstand som nevt. Å bytte til digitalt panel er litt arbeid, det må kodes, endel ledningstrekk og endel følere/ sensorer må plasserest.
  8. Den vil vise -40 ja til du har montert en ny, ulempen er at det piper ved hver oppstart da og AC anlegget vil blåse mye mer enn vanlig heletiden pga den tror det er -40 ute og det kreves mer varme da.
  9. Ble veldig bra dette. Er grådig skeptisk til lyktefilm, men her passet det veldig bra, er nok fargen på bilen som gjør det
  10. Ja, folk opplever forskjellig feil. Men PDC feil er veldig enkelt bygget opp og finne feilen om man er litt nevenyttig. Som oftest er det en sensor som ryker først. Men som nevnt i tidligere innlegg så er det beste og kryss bytte sensorene for og se om de virker i en annen posisjon, gjør de det er det brudd en plass. Det var slik jeg fant ut av min hadde brudd. Sensoren midt bak tikket ikke, de andre gjorde så da byttet jeg om og da virket den.
  11. Ligger jo tusenvis av slike tråder her fra før av, men hva lurer du på da? ..siden du egentlig i innlegget ditt har skrevet hva som er feil. Det smålig kjent at E60 får brudd i lediningsnettet akkurat i skjøten bak under høyre lykt. (selv hatt dette og vet om flere) Til feilsøkingen. Ta av bakfangeren (må av) og bytt om på sensorene og se om de funker i en annen posisjon. Evt følg ledningsnettet etter brudd om de ikke virker unsett hvor, det er som oftest brudd i "bilens nett" og ikke i ledninsnettet som ligger inni fangeren. Foran har jeg aldri hørt om brudd så der er nok mest sannsynlig sensorene gåen. Når en sensor er gåen, slås hele sysatemet ut. Men trykk på p knappen og ta øret inntil så skal fungerende sensorer tikke selv om en får "PDC failure melding", om ikke og p knappen blinker er ofte defekt PDC modul.
  12. Vått under matten er det typiske at dørtrekket eller den skumgummi matten løsner fra den limen til døren som skal holde vannet unna som renner nedover vinduet. Ta av dørtrekket og sjekk det. Dreneringsproppen under døren kan også være en synder. Har selv hatt våt matte og der var matten løsnet bak dørtrekket, aldri blitt vått igjen etter jeg limte på nytt.
  13. At det funker av og til styrker det ennå mer at det er en defekt sensor, som delvis virker. Har du fått feilmelding og?
  14. http://bimmers.no/forums/forum/7-ønskes-kjøpt/