Hawkon88

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4036
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    7

Hawkon88 last won the day on June 23

Hawkon88 hadde mest likt innhold!

Om Hawkon88

  • Vurdering
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Vestmarka, Hedmark
  • Kjøretøy
    E53, E30 ixt
  1. Det er mye lettere for deg å bare bytte hele bærearmen. Den må av uansett. Du trenger ikke å bytte på begge sider.
  2. Jeg har aldri hatt noen problemer med dette. Hverken biler, båter, gressklippere eller snøfreser. Snorstarterne starter på første, selvom de har stått et år halvannet og ikke får noe mer enn påfyll av gammel bensin.
  3. Jeg vet ikke om dette er interessant for deg, men her er hvertfall en god del b7 deler for salg.. https://m.blocket.se/stockholm/Alpina_delar_B7_1_Turbo_E28_73766319.htm?ca=11&w=3
  4. Det er nok billigere for både cab og campingvogn. Se bare på hvor få båter som er til salgs i vinterhalvåret.
  5. Jo, jeg ser motorene er ganske dyre, men om motor koster 15, man bruker 5000 på å få den hjem (denne konkrete bilen er uaktuell for meg siden den står i alta, så det blir hypotetisk) og enda 5000 i forsjellig mikkmakk for kjølevæske, olje osv. Så har man jo enda et potensiale for 20-25 i fortjeneste? Eller er det noe jeg overser?
  6. Skulle vel være er greit prosjekt dette? Tilsvarende biler med så lav kmstand ligger for 90+. Hadde jo vært artig å fikse denne for videresalg, men jeg har aldri skrudd på toyota. Noen som vet? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98746173
  7. Prisen på orginaldeler skal ikke jeg uttale meg om da jeg stort sett kjøper alternative varer.
  8. Jeg forstår at jeg er heldig som har egen garasje å stå i. Som regel kjøper jeg delene på nett og henter på posten når jeg likevel er i området, så kostnadene er ganske reell på x5en, men jeg er enig med deg at transportkost må inkluderes. men dette sklir helt ut! Det er ikke mine biler denne tråden handler om😂
  9. Mulig jeg leste feil, men jeg fikk inntrykket av at det var mot bedriftsmarkedet du jobbet. Med private kunder stiller det seg annerledes. Blir spennende å høre om det funker!
  10. Synlighet gir mersalg, men det handler om hvem man gjør seg synlig for. Det er bedre å få treff på google når noen søker etter advokat, enn duplo. Sannsynligheten for at du får mersalg blant de du eksponerer deg for, øker hvis du segmenterer. Dvs å annonsere for husmødre, navere, leger eller studenter gir deg ingen mersalg. Dessuten, hvis noen skal lese skiltet ditt og få tak i kontaktinfo skal de enten ligge for tett oppi deg i normale hastigheter, står bak deg i kø eller ovbserverer bilen på en parkeringsplass. Samtidig er ikke et spesielt skilt et blikkfang, så selvom en potensiell kunde ser bilen din- er det ikke sikkert at de registrerer at du har spesielle skilt. Når gikk du sist å leste nummerskilt? Når ofte tror du mennesker uten bilinteresse legger merke til sånt? Derfor kan du spørre deg,- hvor befinner mine potensielle kunder seg? Innenfor en gitt geografisk begrensning? Aldersgruppe? Næringstype? Kjønn? Sivilstatus? Hvilke interesser har de? Er det en kombinasjon? Kanskje DM er best? Et spesielt tidsskrift? Hvis svaret ditt er "mennesker som har en fasinasjon for bilskilt" er du på rett spor,- ellers tror jeg du ser mer igjen av pengene dine ved andre tiltak.
  11. Såfremt du skal ta denne kostnaden privat, så må du tjene 900kr/t etter skatt hvis du kun trenger å selge 1time pr år ekstra. Er du så dyktig, så forstår ikke jeg hva du skal med profilering på bilen din. Du sier du likevel skal ha profilering på bilen, så den kostnaden er ikke med i regnestykket. Klarer du da å selge 1time (eller i praksis hanke inn en kunde på 10år) ekstra fordi det står advokat i skiltet? Jeg tror ikke det gjør en forskjell på salget ditt. Bilen din blir nok lagt merke til, og du vil bli snakket om,- men jeg tror ikke det ville ført til mersalg. Når jeg har hatt behov for advokat utover de faste vi har på forretningsjuss osv, bruker jeg enten kontaktnettverket mitt for å få en anbefalt på bakgrunn av kompetanseprofil eller google. Jeg velger ikke på bakgrunn av hvem som er mest kreativ i markedsføringen. En tømrer er i en helt annen kobkurransesituasjon, hvor profilering er en mye viktigere del for å bli lagt merke til. Jeg kan gjerne finne på sende vedkommende en forespørsel på et aktuelt prosjekt hvis jeg liker profileringen. Mulig det er litt typisk norsk og ha en slik kjedelig innstilling, men det er vel i norge du skal bruke denne bilen og norske kunder du skal henvende deg til?
  12. Jeg handler aldri hos GS. Altfor dyrt! Det du ikke finner på ebay eller andre merkeuavhengige nettbutikker, har de på koed til en billigere penge.
  13. Jeg ville brukt pengene på noe annet. Hvor mange kunder ser du for deg å skaffe via bilskiltet? Det hjelper ikke at det er billig reklame og at folk legger merke til yrket ditt hvis de potensielle kundene dine enten reagerer negativt, eller aldri ser bilen din. Dessuten er skiltet verdiløst i markedsføringssammenheng dersom du ikke opplyser om firmanavn, telefonnummer eller på andre måter gir kontaktinfo samtidig, og da kan du vel likegodt bare ha klistremerker? Dessuten, hvis du er ansatt en plass, hvorfor skal du ta regningen for profilering? For meg virker det skikkelig useriøst og kun som en gimmick så du kan skryte av yrket ditt. Hadde du vært tømrer of hatt feks skilt som snekkern eller noe sånt på firmabilen hadde det nok vært en større suksess.
  14. Det handler mye om prioritering. Bilene mine får ikke en krone mer enn de må ha. X5en har minijack inngang via kasettspilleren. Ikke har jeg dyrt verktøy heller. Totalen med bilverktøy er nok ikke mye over 10 000. Ellers er jeg i garasjen to-fem kvelder i uken nå som jeg ikke har prosjekter rundt huset. Jeg forstår ikke hva er bremseskjold til 450kr kan gjøre bedre enn et til 250. Hva angår sensorer osv, så er det greit- men det er noe annet. Mulig noen av delene har kortere levetid, men det er ikke en fryktelig stor jobb å bytte en bærearm ekstra. Den ekstra kostnaden har jeg spart inn på alle de alternative delene som ikke feiler. Og bare så det er sagt, det finnes andre biler enn bmw som har feil med automatkasser. Jeg vet hvertfall hvor billig bilhold jeg har, og jeg det skal godt gjøres å holde en bil som feks x5en med de godene den har- billigere enn meg.
  15. Du kan kjøpe ny balansert innmat, såkalt CHRA til tuboen din. Jeg vet ikke prisen til din motor, men til min psa koster det rundt 35-4000kr. Alternativt kan du bytte lager og tetninger i turboen du har, og merke delene når du tar de fra hverandre så du slipper å måtte balansere på nytt. Uansett, ville jeg sjekket turboen om det er den som er problemet før du tar noen beslutning..