awt

Moderatorer
  • Innholdsteller

    13569
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    79

awt vant dagen sist Mai 3

awt hadde mest likt innhold!

7 følgere

Om awt

  • Rang
    med små bokstaver
  • Bursdag 04/09/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Karmøy
  • Kjøretøy
    15 X4 30d MPPK

Nylige profilbesøk

13613 profilvisninger
  1. Den bilen er pre-facelift, og har vel kanskje en av de bedre motorene i disse bilene, men selv hadde jeg nok gått for en facelift-bil med (den litt mer beryktede) N47-motoren.
  2. Akkurat når det kommer til de minste motorene i 1-serie ville jeg heller valgt diesel ja. Har selv hatt en lik bil som du linker til, med samme motor og farge og det hele. Den ble fraktet på tilhenger når jeg solgte den...
  3. Ville dessverre styrt unna motorene som er i 4-sylindret bensin på 1-serie, spesielt de med kodenavn N43 som denne har. Disse sliter med både dyser, coiler, plugger, registerkjede og mye annet rart. Ville heller kjøpt diesel, selv om disse har hatt litt utfordringer med registerkjede.
  4. awt

    Performance Power Kit B47

    Jeg tror ikke du kan unnlate å betale svensk moms uansett, så er det litt opp til deg selv om du vil betale den norske eller ikke. Det bør ikke være noe problem å få tilbake den svenske momsen, men det avhenger jo av om forhandleren «gidder».
  5. 09-modell med liten skjerm = gammel iDrive. Selv om den hadde hatt ny hadde den fortsatt vært søppel så lenge det er liten skjerm.
  6. awt

    Performance Power Kit B47

    Jeg aner egentlig ikke, men tviler på det er noe problem. De er normalt ikke så vanskelige etter min erfaring. Tror ikke du får noe go? Mener på du får svar i det du trykker "send", noe om at dette ikke medfører avgifter blablabla.
  7. awt

    Performance Power Kit B47

    Mnja, man må inn til BT å vise bilen også. 1. "Søke" skatteetaten (man gir bare beskjed på nett) 2. Få dette montert 3. Bestille time hos BT 4. Visning hos BT, ta med bekreftelse fra skatteetaten og vognkort del to (jeg glemte begge deler) 5. De klager på at BMW gir dårlig dokumentasjon og at Volvo sin er mye bedre 6. Det gikk i orden likevel 7. Betal 550,-(?) og få midlertidig vognkort 8. Nytt vognkort kommer i posten Jeg har fått mitt i vognkort, enkelt og greit for jeg kan. Har liten praktisk betydning, men ser heller ingen ulemper med det. Det som derimot var litt styr var at den muntlige beskjeden jeg hadde fått fra forsikringsselskapet på forhånd om at dette ikke var noe problem ikke var verdt noe som helst.
  8. Den burde vært sentrert, men utover det er det ingenting galt i det så lenge den er forvsvarlig sikret.
  9. Det er KMFe ja, som @magneten ikke helt har klart å lære seg enda.
  10. Det er en e46 M3 i Norge med rammenummer fra en 320, selv om ikke en eneste skrue er rørt. Så mye rart som går/gikk, uten at det nødvendigvis er tilfellet med dette.
  11. Ja, jeg burde vel det, men solen var jo ikke der. 😛 Er sikkert ikke siste gang jeg tok den turen, så får forsøke igjen. Om det var parkeringen på det bilde over burgerbilen du tenker på, så var det bare fruen som var en rask tur innom en Kiwi i fem minutt, mens jeg ventet i bilen (unntatt når jeg tok bildet). Pleier å parkere langt unna de fleste og det meste, både for min egen og andre sin del.
  12. Når man bestiller noe føler man det er årevis til hente/leveringsdato, men jo eldre man er, jo fortere går tiden, og plutselig er datoen der. ...så da bar det av sted til Tyskland, og som vanlig er det ferje fra Risavika utenfor Stavanger som er tingen. Min plan/ønske var å reise med en kamerat eller kollega, men den planen var det ikke alle som var enige i, så da ble dette en familietur. 😬 Veldig fornøyd med plasseringen ombord, var også første personbil ut. Helt fantastisk nydelig vær i det jeg passerer @StigJs hus i det fjerne. Turen gjennom Danmark gikk forholdsvis fort, og min opprinnelige plan var å kjøre gjennom uten å måtte sette så mye som foten i bakken, men den kampen tapte jeg også galant, så det ble en rask pit-stop rett før grensen da noen visstnok ville ha mat. 🙄 Maten ble slukt, og vi kom frem til Tyskland en god stund før vi egentlig skulle. Sikkert første gang jeg er for tidlig til noe, der familien er med. Der konkluderte jeg at denne containeren av en henger mest sannsynlig var vår. Det var det, og etter en kjapp gjennomgang var det å hekte på, for å deretter fylle den opp med harryhandel-produkter, samt ny grill. Første stopp, en campingplass rett over grensen fra Tyskland. Neste dag fortsatte vi nordover. Greit med stor parkeringsplass når en skal på handel. Når vi kom ut igjen stod denne parkert ved siden av oss. Norsk rød bil me vogn fra samme tyske forhandler. Menger oss blant trailerene. Kveldens stopp ble i Hirtshals og campingen der i nydelig vær. ...og helt grei utsikt. Neste morgen var det tidlig opp, for å deretter kjøre til ferjekaien etter en kjapp stopp hos tollen i Hirtshals. Nok en gang ble det Fjord Line, men denne gang til Langesund (noe jeg ikke har gjort før). Plassen ombord er alltid god når man har en 2,5m bred henger. Vi forlater Danmark i regnvær. ...og ankommer Langesund i strålende sol. Her ble det betalt en god slump penger før vi kunne fortsette ferden vestover. Kvelden endte på Moysand utenfor Grimstad. En plass hvor det normalt er ganske folksomt, men utenfor både helg og ferie var vi nesten alene. Sorry @sveigis, jeg vet jeg sa jeg skulle gi beskjed neste gang vi var der, men vi ankom sent og reiste tidlig, så neste gang. 😛 Neste morgen var det å sette nesen hjemover i skiftende vær, men som vanlig ble jo været penere jo nærmere vi kom sørvestlandet. Pit stop og grilltesting. Neeeeeesten hjemme. Helt hjemme. Totalt 1388km, hvorav ca. 900 med vogn. Snittforbruk med vogn var 1,22l/mil. Neste dag var det til biltilsynet for å få norske skilt på vognen, noe jeg hadde gruet meg litt til, men en time og 60,- kr senere så var det i boks. ...så nå er det å gjøre seg klar til ferien.
  13. Bumble Bee hos naboen: Toyota Mirai i Danmark: SLS cab på sørlandet: ...og @magnetens svigerbil utenfor SVV. Bildet ble tatt før han nevnte denne.