Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    2868
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    27

Werther vant dagen sist Mars 1

Werther hadde mest likt innhold!

Om Werther

  • Rang
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    E39 523ia/Caprice

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Werther

    Idiotparkeringstråden!

    Dessverre ikke bilder av bilen, men ser ut som en rullestolmisbruker har gått på en saftig smell i forbindelse med lukeparkering her. Har tatt livet av både ladestolpe og skilt.
  2. Samt litt 90-talls luksus - en 1994 Jaguar XJ6/XJ40 og en nydelig 1998 728iA. E38en var utrolig pen til å ha gått 400 000km, mens Jaguaren med halvparten så mange km lurket av gårde med massiv blårøyk....Vet hva jeg hadde valgt av de to.
  3. 1977 Porsche 911 Turbo, 1978 Boble cab (med samme eier siden import i 1987...), 1981 Toyota Land Cruiser og to toppløse kamerater - Corvette C3 og 1956 Mercedes 190SL
  4. Saltkjelen lever vel av å selge leiligheter og hus på Oslo Øst, så han er den siste som vil innrømme at gateparkering på Tøyen/Grønland/Groruddalen whatever er mer risky enn å ha den i en dobbelgarasje på Smestad.
  5. Hva er det med Rosenkrantzgata og BMWer? Ser ut som det er bra med svinn på denne strekningen. Selv er jeg veldig glad i kappkjøring mot andre, men gjør det kun på strekker jeg kjenner der det er fritt frem. Nevnte strekning ned mot Brakerøya er ikke det beste stedet når man vil leke, synes nå jeg.
  6. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er ikke meningen å fremstå som en bitter og sur grinebiter. Men i likhet med deg synes jeg sportsbilene har blitt ekstremt vulgære i forhold til det de var før. Fremtoningen til moderne sportsbiler blir for mye "Se på meg!!!" - senest på vei hjem i ettermiddag mens jeg kjørte i tett trafikk i 60 km/t med "Modern Talking" på flatt jern på stereoen passerte jeg en saktegående kø der en motgående Porsche 991 med vinge i 40km/t støyet såpass kraftig at den forstyrret meg midt i refrenget til "Cheri Cheri Lady"....Hva er hensikten med at en bil skal poppe, blafre, buldre og bråke som et forbanna sjøtroll når man ligger i saktegående kø? Det blir rett og slett for mye av det gode. Dette tåpelige fenomenet gjelder da spesielt nyere Lamborghini, Ferrari og Porsche 991. Har jo også tilbringt mye tid gatelangs i Oslo, og blir litt oppgitt over at Frognerveien høres ut som stripa på Notodden eller Mysen. Man klarer ikke lenger å skille superbiler og Esso-rånere i gamle vrak. Forsvinner ikke da noe av vitsen?... Hadde egentlig tenkt å dele bilder av en 1991 Ferrari 348 TS min far og jeg leide for noen år siden (relatert til at den deler motor med nevnte Thema 8.32), men da jeg kun fant de på papir deler jeg heller et par bilder jeg knipset når vi leide en 1997 Ferrari F355 GTS (motoren er jo en fjern slektning av V8eren i Thema) som er veldig italiensk - første bildet viser en rød Alfa Romeo GTV Spider/Alfa Romeo 164 og nevnte F355, mens andre bildet viser en Fiat Panda/Fiat Cinquecento+164en, F355en og landemerket Agip.
  7. De var 10 år forut for sin tid, men kostet deretter. Nettopp prisen var nok en av hovedgrunnene til at bilen ikke solgte bedre. Europeere setter pris på kompaktbiler hvis de har riktig pris, ref New Mini og den moderne Fiat 500 anno 2007. Audi forsøkte å selge A2 til A4-pris, og da blir det vanskelig. Selv har jeg ingen spennende spottinger denne uken da jeg har grodd igjen innendørs. Men passerte en litt oppjazzet 520d.
  8. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Bladet Playboy har jo hatt en tradisjon med å kåre årets playmate i en del år, og fra og med 1964 fikk årets vinner utdelt en bil. Når man ser på listen er det ganske klart at Porsche (spesielt 928) og Jaguar XJS var populære valg - om dette var frivillige valg fra kvinnenes side og helt i tidens ånd, eller bare et resultat av at Porsche og Jaguar var hardt inne med sponsorpenger (?) er ikke godt å si. Dog er det litt artig at en av få BMW på listen (nr 2 dukket ikke opp før 2003) ble valgt av vinneren for 1976 - norske Lillian Müller som nøyde seg med en diskret E12 530i i motsetning til mange av de andre kvinnene. Hele listen på: https://jalopnik.com/5536844/playmate-of-the-year-cars-1964-to-2010/ Anbefaler en titt da listen faktisk er ganske interessant i og med at den reflekterer datidens etterspørsel, luksus og materialisme til en viss grad.
  9. 1957 (1987) Cadillac Series 62 Sedan de Ville. Modellnavnet Series 62 forsvant allerede i 1964, mens modellnavnet de Ville/DeVille hang med helt til 2005 før det ble erstattet av DTS. Fotgjengersikkerhet-avdelingen hos NCAP får vel kaldsvette og hjerteflimmer av denne lite HMS-vennlige fronten.
  10. Werther

    Den store finn.no tråden.

    Noen som har lagret en tidligere annonse fra finn på denne? Kul bil, men får følelsen av at selger har kjøpt den billig av tidligere eier, eid den kort tid, ikke påkostet den en krone for så å selge den for det dobbelte av hva han ga. Synes det er sløvt å selge en så dyr E39 med pixelfeil. En annen ting er påstanden "Stått i garasje hver vinter". Alle vil tolke dette som at bilen ikke har blitt vinterkjørt i salt, men EU-godkjenningene i 2009/2011/2016/2018 er alle gjort midt på vinteren. Så han drar småløgner i jakten på lettjente penger.
  11. Werther

    Gazellenbeige 1986 E30 324d

    Håper du beholder både fargen og dieselmotor. Det er jo akkurat de to faktorene som gjør at bilen skiller seg kraftig ut blant alle 320/318-ene som er bygd om til større sekser. Kanskje M51d25 er et billig alternativ for å en kvikkere bil - vil tro en såpass lett bil går helt greit med bare 115hk/220nm eller 140hk/260nm.
  12. 1977 Taunus 1.6 to-dørs solgt ny i Trondheim i sin tid.
  13. Hvilken girkasse har han? 5-trinns eller overdrive? Hadde en 240 med M45 4-trinns kasse uten overdrive, og den lå stort sett på 1.0l pr mil. Tror kanskje jeg klarte 0.92 en gang med medvind og kjøttkaker.
  14. Selv forsøker jeg å tilrettelegge uka slik at jeg fyller full tank der det er billigst og når det er billigst. Går på 60-65 liter på begge bilene når jeg fyller, og sparer en 10-12000kr i året på det. Dog handler det like mye om å støtte opp om stasjoner/kjeder som har lave priser slik at de kan fortsette med det i fremtiden også. Fyller for det meste hos St1 da de er billigst i 9 av 10 tilfeller. I går var det 17.02 på Esso. Kjørte 10 minutter lenger og fylte hos Shell for 14.69 istedenfor. Da blir det faktisk litt penger som i mitt tilfelle når jeg tanker opp drøye 65l pr fylling.
  15. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Et par steinkast unna Valhall Gatekjøkken ligger restene av det tidligere Tanum Sommarland. Det ble bygget på tidlig 80-tallet av en lokal bonde, og var et populært og godt besøkt lekeland på 80- og 90-tallet. Når bonden døde på slutten av 90-tallet ble firmaet overlatt til personer som ikke klarte å holde lekelandet gående, og dørene ble stengt i 2001. I dag er det stort sett kun den ene rutsjebanen som avslører at det var her det tidligere sommarlandet lå. Naturen er godt på vei til å ta tilbake området.