Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    2701
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    27

Werther vant dagen sist Mars 1

Werther hadde mest likt innhold!

Om Werther

  • Rang
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    E46 320CI
  1. Hvordan går det med denne nydelige E38en? Mulig å få noen ferske bilder?
  2. Lo godt av denne - Fiat har brukt Chuck Norris i markedsføringen sin av pizzabiler...
  3. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det får meg til å tenke på en kanal jeg synes er veldig artig - Hoovies Garage. Han kjøper billige eksemplarer av grombiler og deler alt på kanalen uansett hvor kjipt eller artig det være. Anbefaler å sette av en time eller to å se gjennom hva han har å by på - mye artig for både amcar- og euro-entusiaster. Legger ved to klipp - første er den billigste 996/911en som var til salgs i USA. Den ble kjørt på bane før motoren havarerte og bygget om til V8. Samt et klipp av en Buick Park Avenue ...
  4. Helt enig, jeg henger heller ikke ut folk som vil kjøpe klær med spesiell logo eller skiller seg ut på annen måte (jeg er ganske blodharry selv da jeg tross alt kjører Amcar og hører på ZZ Top...). Jeg måtte bare flire litt av at du plutselig gled inn i tråden som en White Knight da du tross alt har din del med usaklige konfrontasjoner på forumet...Godt mulig du i ditt eget hode fremstår som saklig og diplomatisk til enhver tid uansett tråd, men det er ikke til å stikke under en 3-seters sofa at du er i overkant på mot noen brukere tilsynelatende uten god grunn. Men nok om det.
  5. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Må si meg enig i at tyske bilprodusenter har blitt ekstremt like. Nå som VW Passat har hevet seg på i det såkalte Premium-segmentet og Insignia har fått "tysk standard"-facelift, så synes jeg de nevnte og A4/A6 er veldig like. Akkurat som G30/31 kan forveksles med F10/F11 eller F01, og Mercedes C/E/S er fryktelig like. Først trodde jeg at dette at "alle biler er like" var et symptom på at jeg begynte å bli gammel eller sær, og at det er derfor jeg kjører rundt i så mye gammalt ræl. Men dog er det litt vanskelig å svelge - jeg har stort sett vært ganske oppdatert på moderne modeller og har sansen for diverse "brødbiler" fra de siste årene. Derfor vil jeg tro at det fortsatt blir produsert interessante og sjarmerende biler, men de er umulig å grave frem i haugen av kjipe VAG/BMW/MB-kopier der 90% er smakløse Schnitzel mit pommes frites (og den forferdelige sure salaten man får overalt i Tyskland som jeg ikke husker navnet på). Man kan si mye om E60/E61, men når den kom i 2003 var det en real vekker og oppkvikker i mengden. Den presenterte noe nytt både i interiør og eksteriør og var i hvert fall spennende. Intet vondt ord om F10 og G30, men de er utrolig kjedelige i forhold til E34/E39/E60...
  6. Har danske myndigheter noen plan for alle disse tyske bunkersene langs vestkysten? Skal de rives eller bli liggende for å forfalle?Har en del barndomsminner fra diverse ekskursjoner rundt i slike liggende langs strendene på vestkysten, og hadde vært artig å ta en titt rundt i disse igjen i voksen alder. Har du noen tips til spesifikke landsbyer/strender der man finner godt bevarte bunkerser som kan sjekkes ut?
  7. Werther

    'Ringen' = Selvmords kandidater?

    En stor del av årsaken til at Ringen har blitt så populær er faremomentet. Veldig mange moderne baner har blitt gjennomsyret med HMS og ser ut som en litt fancy IKEA-parkeringsplass. Det er ikke spesielt utfordrende (det ser man på de ekstremt høye snitthastighetene på mange baner) og i hvert fall ikke spennende for publikum. Derfor søker folk til baner som er farlige - uten sandfeller og asfalterte sikkerhetssoner i hue og ræva. Dessuten er det ekstra artig med variasjonen i bilparken og at man kan kappkjøre med alt mulig rart. Det negative er dog en høy pris (300kr pr runde + drivstoff og dekkslitasje...) og unødvendig høye kostnader hvis man subber borti et autovern. Det er på kanten til svindel de prisene de fakturerer folk for redningsbil, retting av autovern og fiks av 5 meter gressplen.
  8. Siden når ble du den tolerante, tålmodige og godmodige brukeren? 80% av innleggene dine er aggressive kveruleringer på @Fredrik og @Fredrik 90 sine innlegg i forumet. Du har sikkert hørt Michael Jackson sin klassiker "Man in the mirror"...Skal du endre verden kan du starte med deg selv
  9. Jeg elsker å se videoer på youtube av MC-folk som blir kjørt ned i forbindelse med road rage. I likhet med deg har jeg vært borti flere motorsyklister som oppfører seg som aggressive konger av veien og som tar seg så til rette at det er helt sinnssykt provoserende. Hver gang jeg får en MC i blindsonen/opp på siden av meg i tett trafikk er jeg veldig oppmerksom på vedkommende og er klar til å notere ned regnr samt "gjøre et stunt" før han skulle få sjansen til å stikke av etter å ha slått av et speil eller sparke i døra. Så med andre ord har jeg ingen sympati for disse jævlene. Det artige er at de ofte er ganske feige uten baller - når man ser videoer fra USA og UK er det en gjenganger at de er kongen bak styret, men med engang det blir en reel konfrontasjon feiger de ut og løper unna mens de roper at de skal ringe politiet. Det artigste klippet jeg har sett var en slik MC-terrorist som plaget en kar i en Honda, dog stoppet sjåføren og ga motorsyklisten juling, tok med seg hjelmen (med gopro-kameraet) og la det ut på youtube senere Noen flere som har erfaring med at moderne diesel fra Statoil/Cirkle K lager krøll? Selv har jeg kjørt ca 215 000km på Statoil/Cirkle K-diesel de siste 4 årene uten problemer. Dog er dette med moderne Euro 6-motorer.
  10. https://www.budstikka.no/nyheter/tyverier/organisert-kriminalitet/politiet-frykter-ny-innbruddsbolge-fra-bmw-bande/s/5-55-649682 Våren er her og det raser inn polske jordbærplukkere og litauiske navigasjonsplukkere over grensen...Blir nok en fin sesong for BMW-eiere uten garasje.
  11. @Fredrik 90 på kontoret
  12. Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    De fleste personbilene har blitt normalisert og blitt mye mer lik konkurrentene. Dog virker det som de som før kjøpte "V8-sleder med sofa" har konvertert til SUV og pickup. Så bilparken er ikke noe mindre muskuløs eller motorisert enn før, den har bare hatt et hamskifte. Har også sansen for Crown Vic, og heldigvis er det produsert såpass mange at de vil være med oss i noen år fremover. Er lov å håpe at det vil bli importert inn flere til Norge etter hvert som de blir eldre. Ironisk nok har BMW begynt å bygge bilene sine på ramme (i3) nå som amerikanerne har lagt det ned i skuffen.
  13. Noen ganger oppfatter jeg det som en moderne måte å si "Jeg tar det til etterretning", med andre ord at personen gir blaffen eller ignorere problemet. Jeg foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt, det er enklere og man får raskere svar. Jeg har aldri vært ekstremt avhengig av internett og sosiale media. Har hatt internett siden 1997 og Laptop siden 2000, men kan fint ta 3-5 dagers pause hvis jeg har lyst å drive med noe annet eller hvis det er fint vær. Dog har jeg blitt verre på å surfe på tlf mens man venter, sitter på dass eller bare kjeder seg. Skal prøve å kutte ut det litt da det er en uvane. Det er mye jeg ikke liker med internett - det er for mye logging, overvåking og dårlig personvern. Dog er det mye bra - bare tenk på hvor mye lettere det har blitt å forholde seg til banken/betale regninger og innlevering av selvangivelse. Jeg kjøpte nettopp en bil der vi brukte digital omregistrering, og dæven steike det var mye enklere enn å levere på Biltilsynet før man må vente to uker på vognkort. Utrolig enkelt å bare logge inn på vegvesen og levere der samt betale omregistreringsavgiften direkte på vegvesen.no slik at bilen er omregistrert og klar samme dagen som man kjøper bilen...Så der skal Statens Vegvesen ha honnør for en bra løsning.
  14. Werther

    Den store finn.no tråden.

    Den har vel norgesrekord i liggetid på finn. Mener jeg har sett den til salgs siden 2011/2012, om ikke før det og. Og til samme prisen hele tiden! Ganske utrolig. Viker ikke en millimeter for prutere... Stusser også litt over at prisene har vært såpass høye i alle år. Med tanke på at det er produsert 8000 flere eksemplarer enn av E34 M5 skulle man ikke tro at de ville koste såpass mye nå mens de er i den alderen da sportslige biler pleier å være på sitt laveste.
  15. 1986 (2000) 520 på farten....