Fredrik 90

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15245
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    135

Fredrik 90 last won the day on April 30

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Fredrik 90

  • Vurdering
    General
  • Bursdag 02/10/90

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 530d, BMW 520IA
  1. BMW 116d? Nei nå lurer jeg fælt her
  2. Så de har bare tatt seg friheten og montert de klistremerkene uten å spørre?Jeg vet ikke med deg men jeg hadde blitt....litt irritert😡 Men du kommer til å bli veldig fornøyd med Kitet, bare vent til du skal til Autobahn. Skyvet er rett og slett vanedannende
  3. Det er bullshit! Nå er jeg på min fjerde BMW og ingenting ille har røket ennå. Kun bagateller som på andre biler. Faktisk så er F10/11 blandt de mest feilfri bilene i sin klasse, så det er ikke vanlig at man får fanget fult av feilmeldinger som her. Med mindre batteriet er dårlig og trenger å byttes. Det et så mye elektronik i disse bilene at 7 år på ett batteri er svært bra, det er forventet levealder på ett F10/11 batteri. Da er det ikke kodet riktig. Du må la BMW kode batteriet, da blir du kvitt feilmeldingene. Dette har blitt diskutert utallige ganger før, og ja....man må ikke nødvendigvis bruke BMW for å kode det så bilen fungerer. Men du må la BMW kode det for at det skal bli kodet 100% riktig til bilen og for å slippe feilmeldinger senere. Det er sikkert mange som har gjort det selv og det fungerer, bra for dere! Men i dette tilfellet ville jeg latt merkeversted fikse kodingen.
  4. UP GTI synes jeg så artig ut, skulle vært morsomt å prøvd en slik. VW UP har ett veldig fint chassi synes jeg, absolutt er av de mest kjøreglade bilene i sin klasse. Selv E-UPen vi har er veldig fin å kjøre, hjelper også at batteriet gjør tyngdepunktet lavt. GTIen vil absolutt være en Pocket Rocket, lurer spent på hva prisen blir i Norge. Etter som avgiftsystemet premierer store biler med store motorer så er jeg ikke optimist, kanskje Møller dropper å ta den inn til Norge. Blir denne kostene over 220 000 kr så vil den være uselgelig.
  5. Skal man tenke sånn så bør man kjøpe en ny Kia Picanto med 7 års garanti Selvsagt ryker ting, det er gamle biler. Men det er lettskrudde og enkle biler, så om man ikke har ti tommeltotter (som din onkel tydeligvis) så kan det meste fikses selv. Deler er også uforskammet billig, fordel at det ikke er premium og at eBay tilbyr det meste til amerikanske biler
  6. Importer heller en F11 Alpina B5 Biturbo ifra Tyskland Da får du en bil som er veldig mye mer spesiell, eneste i Norge, går nesten like bra og koster i mange tilfeller mindre.
  7. Noen spottings jeg hadde liggende ifra den siste tiden..
  8. Greit med litt Ford power når man skal flytte...BMW har jo ikke noe som egner seg som flyttebil Ironisk nok så rommer Excursion vel så mye som Transiten. Går stadig opp for meg hvor diger denne bilen egentelig er... Denne bilen må være en av de bedre bil-investeringene jeg har gjort etter at jeg kjøpte E34en
  9. Dette lover veldig bra Her man det beste ifra begge verdener, man får xDrive og entusiastene får sin bakhjulstrekk. Jeg håper at med denne modellen så plasserer M5 seg over konkurrentene igjen.
  10. Spennende å se hva du ender opp med Jeg har også samme inntrykk som @andreaskarm når det kommer til E klasse. Forsøk å få lånt deg en E klasse over en helg, så får du kommet litt i dybden på bilen. G30 er en solid liga over E klassen på absolutt alt bortsett ifra designet. Men det er inviduelt hvordan man oppfatter en bil selvfølgelig Jeg vil nok tro at du trygt kan selge denne bilen som Norges best utstyrte E60
  11. Dette høres veldig ut som ett dårlig batteri eller lav spenning på batteriet. Vanlig at disse bilene får litt panikk når batteriet begynner å bli dårlig eller flatt
  12. Er det ikke slik at nye E63 AMG også kan kjøres på kun bakhjulstrekk, eller var det kun i driftmode. Vet iallfall at den også kun kan trekke på bakhjula for å kunne spinne. Men om den kan kjøres på bakhjulstrekk permanent vet jeg ikke, det kan den nye M5
  13. Legg merke til at de nevner ordet "BMW" hele fire ganger i denne artikkelen... http://www.frolendingen.no/2017/05/her-dundrer-bmw-en-inn-i-ups-lasermaling/ Det er ikke snakk om hva slags merke de to andre fartsynderene kjørte. Virker nesten som at fartsovertredelsen er ekstra ille siden det er en BMW. "Bota er på 9250,-....meeeen siden du kjører BMW så er den på 10250,- Ekstra strengt når du kjører over fartsgrensen med en BMW ser du" Edit: Ser jo nå at jeg faktisk kjenner han journalisten litt, skal pinadø meg få ut av ham neste gang hvorfor de legger så fokus på om det er en BMW eller ei.
  14. Man kan si hva man vil om den Mitsubishien men den er finere enn det som står på siden av den...
  15. Men dette designtrekket har vi jo sett ifra BMW før, egentelig helt tilbake til E12. Først så kom E12, så kom E28 som var ganske lik. Så kom E34 som en revolusjon i 1988. Men da begynte 7-serie kundene å gnaule om at E32 7-serie var alt for lik 5-serien og kjøpte heller den da utdaterte MB W126 S klassen. Men vi hadde E12 og E28 som var like, så var det E34 og E39 som var like. Så kom E60 som alle hatet, det gikk noen år så synes alle den var litt fin likevel. Men BMW fikk mye pes, så de safet mer og kom med F10. Denne ble en heidundrende salgs suksess, mest solgte bil i segmentet i gjennom tidene. Så har vi da G30, litt forsiktig i designet for å holde på kundene ifra F10. Så når vi ser tilbake så er det egentelig kun E60 som stikker seg ut. Ellers så har BMW latt det gå i partall, de safer på ny modell på to generasjoner før de skeier ut på den tredje. Så om man ser litt på historien så bør det ikke være noen stor bombe at G30 er mer en evolusjon enn revolusjon. Jeg har også trykket litt i konfirguratoren, og hvis jeg modererer meg kraftig så klarer jeg å holde en G30 530d xDrive M-sport under millionen. Så jeg må bare medele at jeg per dags dato er for fornøyd med F10en til at dette er aktuelt Men om ett til to år så snakker vi brukt ifra Tyskland, hvis ikke avgiftene på har gått i taket...