Fredrik 90

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15736
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    147

Fredrik 90 last won the day on October 12

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Fredrik 90

  • Vurdering
    General
  • Bursdag 02/10/90

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 530d, BMW 520IA
  1. Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    Det er litt ironisk, jeg har fått bot 3 ganger så lenge jeg har hatt lappen. Ingen av de gangene har jeg kjørt BMW, det er dog kun tilfeldigheter.
  2. Men den ser veldig aggresiv ut, det liker jeg. Kanskje en aggresiv look er det som skal til for å få de gigantiske nyrene til å passe i designet. Mye bedre enn det måpende inntrykket man får i nye X3 og konseptet av X7. Jeg er spent på nye X5, det er en viktig modell for BMW og en modell som har formet hele sitt segment de siste 20 årene. BMW har ikke råd til å gjøre feil her, og ettersom alle tre generasjonene har vært salgssuksesser så ønsker helt sikkert BMW å følge opp dette.
  3. Fredriks alternative bimmerstråd

    Så lenge de ikke benytter seg av Saab merkevaren så synes jeg NEVS greiene er veldig halvveis gjort. Å basere nyheten på ett snart 15 år gammelt design vet jeg heller ikke om var så lurt...
  4. Første snøen er alltid like morsomt 👍😎
  5. Fredriks alternative bimmerstråd

    Dette var faktisk ganske interessant og fasinerende, det er nesten litt sjarmerende å se hvilke kreative løsninger man kom opp med før internettet tok over. Hvorfor ikke tenker jeg, motorveiene i Europa var jo allerede fullt utbygd den gang. Trafikken var bare halvparten av hva den er i dag, noe som betyr mere frie fartsgrenser, mindre ulykker og mindre kø ved veiarbeid. Citröen CX må vel ha vært en av de raskeste fremhjulsdrevene bilene på den tiden, iallfall blant de fremtrekkerne som taklet konstant høy hastighet bedre. En E28 535i eller MB 300E hadde sikkert gjort jobben de også, men jeg ser for meg at prisen og bakhjulstrekket hadde skapt problemer for ombyggingen. Det hjelper vel også på at CX var uhyre strømlinjeformet. Kult opplegg, det er nesten litt sånn jeg savner i vårt moderne samfunn. Motorveinettet i Europa kan være uhyre effektivt hvis man bare får utnyttet potensialet.
  6. Naf medlemsskap verdt det lengre?

    Det er jo nettopp dette jeg har sagt i så mange år, NAF er ikke bilistenes organisasjon lengere. Jeg meldte meg ut av NAF for mange å siden, nettopp pga dette som har kommet frem først nå i det siste. Men jeg ville ikke ha sett på utmeldingen som en kostnad spart. Jeg meldte meg inn i Amcar, lenge før jeg selv kjøpte amerikansk bil. Amcar er en organisasjon som de siste 10 årene har begynt å favne om alle bilmerker. Det er vel kun navnet som gir relasjoner til amerikanske biler. Du får rabatter på deler, finans, forsikring og rettshjelp uansett bilmerke du har. Så synes jeg det er litt artig å støtte en organisasjon som faktisk har gjort det lettere å være bilentusiast i Norge. 30 års reglen for veteran, utfasingen av hk avgift, fjerning av avgiften som gikk på motorvolum, selvbygger regelen pluss en god del forenklinger i hverdagen til bilinteresserte. https://www.amcar.no/amcar+bilpolitisk/bilpolitisk info/1219/hva+amcar+har+gjort.html Amcar har eget utvalg som kun jobber ene og alene mot politikere og myndigheter for å bedre og forenkle hverdagen vår. Og når ting gangner amcar folket, ja da kommer det alle bilentusiaster til gode. Flere og flere ikke amerikanske merkeklubber tilslutter seg amcar, jeg håper virkelig at BMW CCN følger etter. Vi trenger at så mange som mulig står sammen mot de stadig voksne «anti bil» holdningene som vokser frem i den politiske verden. https://www.amcar.no/amcar+bilpolitisk/bilpolitisk info/1163/bilpolitisk+program.html
  7. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Disse bilene er laget for en helt annen bruk en det vi har i Norge. De hører hjemme på flate og snorrette veier i Texas. Der en tur til nærbutikken tar tre kvarter og du kan kjøre 20 mil før du trenger å svinge eller bremse. I Norge bremser vi jo tre ganger oftere enn det man sikkert gjør i USA, i tillegg har vi kupert terreng som gjør at vi ofte bremser i nedover bakker. En BMW er konstruert for å passe inn over hele verden stort sett, i alle slags trafikk bilder. En stor amerikansk SUV slik som Suburban eller Excursion er konstruert for amerikansk bruksmønster, det var aldri tanken at disse skulle selges utenfor USA og Canada. Likevel ble de solgt i hopetall i Norge pga noen sære avgifts smutthull, men de passer jo egentelig ikke inn her i Norge...eller Europa forøvrig. Men det synes jeg bare er litt artig, litt flerkulturelt når det kommer til biler. Den rareste opplevelsen var når vi hadde den til Danmark, ett land for 80 % av bilparken består av biler i Fiesta størrelse. Du sitter praktisk talt i takhøyde til alle andre biler på veien, glem parkplasser og parkeringshus. Selv BMWen slet jeg med å finne passende plasser til i ett parkanlegg i Aalborg. Prøv da med verdens største serieproduserte personbil 🤔 Noen liker tydeligvis franske biler på siden av BMW, jeg synes dette er artig å stelle med på si. Jo større og tørstere jo bedre, enkelt men svært solid.
  8. Min F22 230i

    Gratulerer med meget potent og bra bil, selv om det ikke er sekser så er dette helt riktig motor i denne. BMW har virkelig laget noen fine turbomotorer her 😀 Jeg liker også fargekombinasjon godt, uvanlig men stilig 👍
  9. Min BMW G30 530E

    Kjempe flott bil dette, G30 er virkelig en drømmebil for oss som fortsatt kjører F10 😀 Bare display key alene er nesten god nok grunn til å kjøpe en G30 👍
  10. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    For første gang skal jeg oppgradere bilen min ut over det som er originalt. Men det er ikke BMW, da det meste som kommer ifra BMW er bra nok originalt. Nei det er bremsene på Ford Excursion som skal oppgraderes, disse er helt latterlig dårlige originalt. De er generelt dårlige og blir sykt fort varme... Nå er det slutt på det forhåpentligvis, har skaffet kraftig oppgraderte bremser ifra Power Stop. Disse er av samme størrelse som bremsene til F150 Raptor, bør vel stoppe 3,3 tonn amerikansk stål 👍
  11. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Veldig lite E34 i Norge nå, ser en og annen som stadig blir rattet rundt. I Tyskland derimot har de tatt bedre vare på disse bilene, der ser man fortsatt E34 i original og hel forfatning langs veiene. Har vært i Oslo de siste dagene, jeg er helt rystet over hvilken saltsørpe det er i denne byen. Hadde jeg bodd i Oslo og brukt E34en min så mye som jeg gjør så hadde det ikke vært mye igjen av den etter alle disse årene. De salter her hos oss også, men ikke i de mengdene og så kontinuerlig som de gjør i Oslo. Nå skal det sies at vinterene kan være tørre her i landsdelen min, men det gjør at jeg kan kjøre bilen uten å være redd for at den skal ruste opp.
  12. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Tipper at Opel går konk etterhvert, særlig nå som PSA har kjøpt katta i sekken. Er redd nye Insignia og Volt ikke klarer å snu skuta, de har vært for lenge nede i bølgedalen. Synd egentelig, som jeg sa når det gjaldt Saab. Kunne gjerne ofra Peugeot for å få Saab tilbake, Saab lagde i det minste originale biler. Peugeot lager søppel på fire hjul, drittbiler i pen innpakning..
  13. Har vel brukt dagen i dag til å tråle igjennom de fleste testene av nye M5 på You Tube. Det finnes jo ikke negativ omtale om denne bilen, alle testene sier at dette er en ekstra ordinær bil som BMW har lykkes storveis med. Alt stemmer, ser ut til at xDrive er noe BMW burde ha puttet i M5 alt i F10en. Enda bedre er at du kan slå av alt av hjelpe midler og velge kun bakhjulstrekk, så har man en 100 prosent moderene inkarnasjon av de klassiske M5 vi alle er så glade i. BMW oppgir 0-100 å være på 3,4 sek, men flere kjører egene tester og det viser resultater helt ned i 3,1 sek. F90 M5 er det nærmeste man kommer superbil ifra BMW, og dette er det nærmeste man kommer superbil med fire dører og stort bagasjerom. Jeg tror ikke de er så veldig fornøyde i Affalterbach i Tyskland nå om dagen...👍
  14. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det var bedre ja, men fortsatt synes jeg det var mye å gå inn med....for en Renault. Ellers er jeg enig med deg. Jeg mener at livet er for kort til å kjøre kjedelige biler, ikke det at mine biler er så spennende men....im getting there 👍 Jeg har som nevnt Mondeo som firmabil, super bil som har overgått mine forventninger til en «smør og brød bil». Men det er nydelig å sette seg i F10en igjen, er glad jeg valgte å beholde denne.
  15. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Med 120 000,- innskudd tenker jeg..