Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    16374
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    148

Fredrik 90 vant dagen sist April 5

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Fredrik 90

  • Rang
    General
  • Bursdag 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 530d, BMW 520IA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det ser ur som om din kritikk ang L design på lys signaturen var berettiget @Saltkjelen
  2. Det der var fryktelig kjedelig, snakk om å være på feil sted til feil tid. Men bra at forsikrings selskapet ikke gir bonus tap, noe annet hadde vært for galt i noe som er så uforskyldt som dette.
  3. Førsteklasses @Marius2002 👍 Det slår meg hvor anonym den er, der den står mellom kjip hvit Octavia og en gammel Vectra utenfor en Kiwi butikk. Det er bare verdens raskeste stasjonsvogn liksom, helt rått. Tallene kunne tilhørt hvilken som helst superbil 😎
  4. Jeg synes ikke ringene ser ut som L’er, iallfall ikke om vi ser på lyktene på BMW sine siste modeller. Men jeg er ikke uenig i at BMW tøyer strikken litt. De to øverste er vel de som er flatet mest ut, men dette er laser lykter på 8-serien og mye X5. På 5 serien så er faktisk standard lyktene akkurat som de gode gamle Corona ringene. Men nå i ettertid så er det ikke tvil om at designet i de Adaptive LED lyktene ser best ut. BMW beholder lys signaturen ganske inntakt og jeg har ennå ikke tatt feil av en BMW eller annen modell i mørket. Med mindre det er en I3 eller I8 som har en helt annen lys signatur, litt mer ala Ford 🤔 Ellers så synes jeg @Fredrik forklarer veldig fint hvorfor det har blitt sånn med tanke på lys teknologien utvikler seg. Lyktene blir smalere og smalere og det gjør at de tradisjonelle ringene må bli mindre, og det er ikke like pent som vi ser på G30 med standard lys. Da må ringene flater ut og «åpnes» opp litt. Også må vi også ta forbehold om at nye 3 serien på bildet over her er vist under ett laken, vi har ennå ikke sett det ferdige designet.
  5. Det at andre bilmerker «kopierer» BMW sin lys signatur er det ikke så mye BMW får gjort noe med. De var først ute med dette og har ialle år hatt lys signatur som drar paralleller tilbake til de doble lyktene som historisk sett har vært en tradisjon på BMW.
  6. Synes nye 3-serien virker veldig lovende, skal bli spennede å se denne i sin helhet. Når lanseres den?
  7. Originalwagen har fått selskap av en amerikansk villhest 👍
  8. Veldig blå Porsche Veldig rød Hurracan Performante Panamera Sport Turismo er vel strengt tatt ikke noen spotting langere, blitt vanlige som Mondeoer disse.. Artig liten Aston Martin Vantage Større Aston Martin Rapid E34 Naboen til pappa har fått seg en veldig gul Kia Stinger. Jepp, det er den gromme 3,3 litern som koster over 1 mill.. Det spottes mye gamle amerikanere her, her er en ganske ny. 2017 Cadillac CT6
  9. Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Ingen slår min Excursion 6,8 V10 når det kommer til forbruk 😎
  10. Jeg gikk litt tilbake for å se etter en oppdatering jeg skulle ha gjørt før turen, men fant ut at den hadde jeg glemt. Så da får dere den her i stede, dette er altså før jeg dro på tur. Tenkte jeg måtte skaffe nye viskere før turen. Jeg ble litt imponert over at Thorshov hadde Valeo viskere til E34 på lager. Jeg vil faktisk anbefale å ikke kjøpe originale viskere hos BMW. Disse varer ikke lenge, maks en sesong. Årsaken er ikke dårlig kvalitet men at de ligger for lenge på lager. Er ikke så mange E34 i omløp lenger og da blir slitedeler som viskere liggende lenge og da blir gummien dårlig. Fikk også bytta en kalipper foran, men ettersom felgen fortsatt bli varm så lurer jeg på om hjullagerene kan være dårlige. Går fint å kjøre med og lager ikke ulyd, men noe gjør at felgen venstre foran blir varm. Bytta stabilisator stag bak, med foringer og ende ledd. Bytta også «brille» foringer, men knirkelyden forsvant ikke. Viser seg at det er travers foringene som er gåene, jævla dritt jobb med andre ord. Men de ble helt stille etter å ha dynket de med WD40, men noe må gjøres med disse. Må også til neste år se meg om etter nye dekk. Denne gangen vil jeg ha kvalitets dekk. Problemet mitt er dimensjonen som er 225/60 15, den er mildt sagt sjelden nå til dags. Kanskje jeg må ned på 215/60 15, men den er jo ikke akkurat dagligdags den heller 👍
  11. Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    E34 er faktisk en veldig bra langturbil, var nettopp til Hamburg med min. Veldig komfortabel milsluker, man glemmer fort at man sitter i en veldig gammel bil 😀
  12. Fredrik 90

    Finnes det noe marked for E24 M6?

    Det som er noe dritt med USA modeller fra denne perioden er at det er så mye forskjeller fra euro modeller. Digre fangere, uattraktive sikkerhetsløsninger innvendig, lav effekt, andre lykter og noen vanvittig støgge US only lakkfarger (beige lakk med brunt skinninteriør f eks 🤮)Men, fordelene med USA modellene er ofte at de har gått i tørre klimaer. Utvalget er stort og prisene kan være attraktive. Videre har ofte USA modeller mer utstyr og det kan være lettere å finne biler med manuell kasse. Tar du deg jobben med å bytte fangere og bygge om lys til euro spec, så har du en flott bil som absolut vil være en innvestering. Historisk sett så er det Euro utgavene som har gått opp i pris først, så når det ikke er flere «gunstige» euro modeller igjen så går USA utgaven opp i pris. Det er bare å se på E28 M5 hvordan dette har tatt avgårde.. Jeg synes du absolutt bør skaffe deg en M6, dette er en bil som garantert ikke vil tape seg i verdi. Så er det opp tid deg som eier å avgjøre hva du vil gjøre ut av den for verdien sin skyld. Det vil være ett marked for den når du skal selge 😀
  13. Kom over denne sammenlikningen her 👍 Tror faktisk at jeg med tiden skal bli fortrolig med den nye X5 hekken, men det vil ta noe tid og velvilje 😉 Jeg tror også nye X5 kommer til å beholde posisjonen som segmentets leder. Det er noe den modellen har som gjør at denne har vært her i 20 år, litt som med Golfen i sin klasse. Det kommer av og til modeller som er bedre, men det er liksom X5 folk vil ha. Utgående X5 var nesten i grove trekk en facelift E70, den ble fort gammel og BMW bytter den ut etter bare 5 år på markedet. Men, på tross av tøff konkurranse fra ny Q7 og XC90 så har den klart å holde tronen på salgs statestikkene. Det er litt fasinerende og sier ikke så rent lite om hvor populære biler i denne klassen er.
  14. Jeg har også synes de siste Mercedes interiørene har vært veldig pene og se på. De har den ekstra prikken over Ien som skal til i en premiumbil. Jeg har sagt før at G30 hadde vært helt perfekt med interiørdesignet fra E klassen men med materialer og byggekvaliteten fra G30 interiøret. GLE interiøret er det første nye interiøret til Mercedes som jeg ikke synes er fint, det ser rett og slett gammelt og utdatert ut. Interiøret i nye X5 er den nye klasse standarden 👍
  15. Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Er det da slik at på en E34 så går det ikke an å merke at hjullagerene er slitt? For jeg hører ikke noe, kan heller ikke føle noe. Jeg er veldig var for ulyder og merker det veldig fort, og på alle andre biler jeg har hatt så har jeg hørt tydelig når ett hjullager er gåent.