Fredrik 90

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15448
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    139

Fredrik 90 last won the day on July 19

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Fredrik 90

  • Vurdering
    General
  • Bursdag 02/10/90

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    BMW 530d, BMW 520IA
  1. Da fikk jeg bekreftet dette 👍 "But the full hooligan M5 experience is the “2WD” mode, which disconnects the front axle completely. So it becomes fully rear-wheel drive, as many enthusiasts want. And it isn’t some Drift Mode, like its competitors have, where it’s a gimmicky temporary mode to humor people. It’s the real deal and doesn’t engage the front axle again until it’s told to or the car is restarted"
  2. Gratulerer Fantastisk reisebrev, elsker å lese slike. Ser ut som en uforglemmelig opplevelse, hadde vært rått å oppleve dette en gang.
  3. Ja det er nettopp slik jeg også tenker. Jeg synes ikke vi skal male fanden på veggen før vi faktisk har sett hvordan F90 klarer seg. M4/M3 er jo ikke segmentets raskeste bil, men den er jo stadig den bilen som de fleste ser til i dette segmentet. Jeg tror F90 M5 kommer til å følge opp dette
  4. Dette mener du er passende å skrive for en moderator? Ikke det at jeg tar parti med vedkommende over her, men jeg tok da hele innlegget med ett glimt i øyet. Er sikker på at det er skrevet slik Her beskyldes folk for å være årets klovner og for å røyke sure sokker? Hva faen går det av dere? skjerp dere gutter!! BMW M5 er kanskje BMW sin viktigste modell, så klart er det følelser i sving i diskusjoner som dette. Jeg har aldri hevdet at akselerasjonstiden ikke er bra, men den mangler litt for å legge seg ovenpå ett par konkurrenter og for å legge den lista høyt slik M5 pleier å gjøre. Det er litt "uvant" synes jeg, men så får vi nå se hvordan en Competition Package blir. De pleier jo å bli ganske spektakulære 0-100 på under 3,5 sek er spektakulært fort, men det blir jo ikke imponerende når alle andre konkurrenter også klarer det. Satt litt på spissen. 0-200 på 11,1 sek gjør likevel F90 til verdens raskeste akselererende sedan. Så det er ingen her som hevder at den ikke er rask.
  5. Jeg skal ikke være så negativ som enkelte her er, men jeg må jo si at når jeg nå leser ytelsene så er jeg ikke imponert. M5 har jo alltid lagt lista, de har lagt den høyt slik at konkurrentene har brukt år på å slå den. Med 600 hk og 0-100 på 3,2 sek så legger den dessverre ikke lista lenger, det er gjevngodt med E63 AMG og neste RS6 kommer garantert i samme område. M5en kommer sikkert til å danke de ut likevel, det er egenskaper ved en bil som betyr mer enn akselerasjon og effekt. Men det er ikke dette som blir lagt merke til av massene, det vil si oss som diskuterer på forum osv. De som kjenner meg vet at du ikke finner en mer ihuga BMW entusiast enn meg. Det gjør også at jeg hele tiden vil at BMW skal være best, raskest og kulest. Jeg blir skuffet når favoritt merket mitt ikke leverer slik jeg hadde trodd. Når de gjør jobben enkel for konkurrentene, det er ikke slik jeg kjenner BMW. Jeg synes F90 er skamlekker, akkurat slik en M5 skal være. Litt diskré råskap, ikke svære luftinntak alle veier som på AMG som gjør at motoren svelger vann og skjærer seg i kraftig regnvær (ref Autovlog på You Tube). Der kan man snakke om at ting ikke er nøye gjennomtenkt og "jalla". Jeg kunne tenke meg en bil med litt mer "wow" faktor når det kommer til effekt og prestenda, men BMW M har jo en lei tendens til å være litt forsiktige med dette. Ser vi på andre M produkter og hvilke egenskaper de har, både på vei og bane så tror jeg F90 vil imponere. Jeg er ganske sikker på at denne ikke bare vil sette sine konkurrenter i skammekroken, men også en og annen superbil. For dette er virkelig noe M5 har mestret i alle generasjoner. Jeg er litt skuffet over første inntrykket, men om noen år når vi har lest litt tester og sett en kommende Competition Package så tror jeg ganske mange av oss vil digge bilen. Husk på at for en bilprodusent så er fansen den vanskeligste kundegruppen å imponere. Vi er de mest kritiske nettopp fordi vi vil at merker vårt skal være så bra som mulig. Det er iallfall slik jeg tenker
  6. Finner ikke noe på den bilen i vegvesen.no. Men jeg finner ut en annen plass at dette er en 84 320i med godkjent 194 hk. Det står også at bilen er firedørs, så dette er sikkert ett skikkelig lappverk
  7. Dette var jo som forventet, ingen overraskelser her Men det er jo bra, den ser ut som en M5 skal og kommer til å skremme biler med langt mer ekstremt design. Detaljene i interiøret var kule, M knappene på rattet og girspaken var unik. Grunnen til at girspaken skiller seg ifra girspaken i M3/4 er at F90 har en konvensjonel girkasse hvor M3/4 har dobbelklutsj kasse. Det jeg er mest spent på er tallene, ytelser og prestanda. Her trenger M5 ett løft, men mye av løftet vil komme av seg selv i form av firehjulstrekk. F10 M5 har jo blitt ganske akterutseilet på 0-100 tider. Det at den fortsatt nailer de fleste konkurrentene på 0-200 er det ingen som later til å bry seg om....0-100 er viktigst. Så forhåpentligvis er dette bilen som nå skal sette RS6, E63 AMG S og P100D kraftig på plass Fordelene med F90 er at den også valgfritt kan kjøres i bakhjulstrekk under alle forhold og i alle kjøreprogram. E63 kan vel kun kjøres i bakhjulstrekk i "Drift mode"?
  8. Du har nok sett en LCI med LED lys, de lyktene ser meget bra ut 😀
  9. En Supra har ikke noe på ett BMW treff å gjøre, selv om den er utviklet sammen med BMW. Mini er både utviklet, eiet og i grove trekk basert på BMW så dette er litt annerledes. Jeg mener at Mini heller ikke har noe på BMW treff å gjøre, det er ikke BMW. Men arrangørene er flinke til å samle dem i ett lite hjørne man lett kan gå forbi. Man drar ikke på ett Audi treff med en Skoda, selv om de er i nær familie... slik burde det praktiseres i BMW kretsene også. (Selv om VAG entusiastene er flinke til å arrangere gruppetreff)
  10. Ja jeg tror nok det dukker opp en M Performance modell. E89 kom jo aldri i M versjon, noe derimot Z3 og Z4 E85 gjorde. Men som sagt, markedet har endret seg.
  11. Hvis det kommer en 40i variant så er det ikke usannsynlig at det også kommer en M40i variant. Det har vært M varianter av tidligere Z3/4 generasjoner, i tillegg så lever vi i en tid hvor BMW lager M utgaver av alt de lager.
  12. Ville forsøkt P2, eller forsøkt å finne en plass inne i parkeringshuset (P10?). Jeg vet at mange betaler for VIP parkering hvor bilene ble stuet bort på ett jorde i nærheten. Da får man gjerne igjen bilen sølete både inni og utenpå, samt om vinteren så står den helt nedsnødd til du henter den. Det er sikkert bra for batteri og elektronikk å stå slik i -10 i 3 uker...På Gardermoen så stoler jeg ikke på noen slike parkerings tjenester, jeg skal sette fra meg bilen på en plass også skal den stå der når jeg henter den. Stoler på ingen andre enn meg selv når det kommer til Gardermoen og parkering...
  13. Ikke begynn du også nå....😉 Jeg synes dette konspetet var litt....uvanlig. Jeg kan nok komme til å like det, særlig en spodukjonsmodell. Lyktene satt litt høyt oppe kanskje, men det gir egentelig litt Jaguar F type vibber. Tror dette blir bra
  14. Jeg tror dette skyldes en god kombinasjon av at folk tjener veldig godt, samt at bankene er mer villig enn noen gang til å låne ut penger med lav rente. På en måte så er det jappetiden som gjentar seg, bare med høyere inntekt blant folk og med lavere rente. Hvis renta nå skulle gå i taket, så er det mange som kommer til å slite. Når man kan drive å kjøpe dyr bil til 1,99 % rente uten innskudd, så sier det seg selv at bankene er villige. Jeg ser Tesla har kampanjer med 0,99 % rente, da er det mange som kjøper Tesla som egentelig ikke har råd til en slik bil. Jeg vet om flere som jeg vet ikke er laget av penger, som for få år siden kjørte bruktbil til 200 000 kr som nå ratter rundt i Model X til opp under millionen....finansiert på 10 år. Det man sparer inn på å kjøre "gratis" tar man igjen så til de grader med måndlige avdrag i 8000 kroners klassen. Når bankene først skal ta en risiko med å øse ut penger, hvorfor de ikke legge mer til rette for unge boligkjøpere. Gi heller disse gode muligheter med å komme inn i boligmarkedet. Jeg og fruen var heldige da vi kjøpte vårt første hus i 2012 som 22 åringer. Takket være oppsparte middler så klarte vi oss innenfor egenkapital kravene og uten kausjonist. Men for de som ikke har oppsparte middler så synes jeg heller banken kunne ta risikoen på disse, i stede for dem som skal kjøpe hus til 14 millioner..
  15. Jo takk for det 😀 Disse bilene varer ikke om man ikke steller godt med dem. Jeg gir den egentelig det jeg vil mene er normalt vedlikehold. Jeg bruker Bilthamber Autofoam, egentelig veldig fornøyd med det.