viggo E34

Medlem
  • Innholdsteller

    1551
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om viggo E34

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 03/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    bmw e34 535ia, e34 535tic

Nylige profilbesøk

5190 profilvisninger
  1. Bra jobba, morro når ting virker gjenn. Være det seg nye deler eller overhalte og brukte deler Morro å følge, ser det samme som deg ang forumet at mange tråder dør litt ut. Har selv vært litt dårlig på oppdatere for og holde liv i trådene mine. Blir ofte man samler opp å tar en stor oppdatering istede for mange små Men nå som sommeren er i full annmars våkner det kanskje litt, ner vel noen som har bilene stående på lagring i vinterhalvåret som begynner å komme fram snart. Drømmebilen det første bilde der, b10 hadde vært artig å ta turen der engang. Følger med videre
  2. viggo E34

    M50b25 går kun på 5

    coil
  3. viggo E34

    Julian_Sommers 1995 BMW E34 - Update s. 3

    Pent 😀
  4. viggo E34

    Leiv’s macaoblue E34 M5

  5. Knall bra jobba, disse bakdemperne er ikke alltid like greie å få av nei Men er desto bedre å få det sammen gjenn med nytt mye mer man må av med på touring kontra sedan for å komme til tårnlagrene? Gratulerer så mye med lærlingeplass å lykke til
  6. viggo E34

    Valg av ny bil (E34) Tips?

    Jeg ville gått for 535 da jeg er veldig glad i m30 motoren, en enkel å grei og overdimensjonert motor. Kjøper du en med automat er den gjerne behandlet litt finere da ikke ungdommen er intrissert fordi det ikke går å hærje på samme måte som manuelle biler. Har selv en 88 535ia som har fått kvasskam og noe lett sugetrim, jeg vil helst la denne gå som automat så langt det går. Eneste du må passe på er at disse gamle automatene ikke liker mye rusing av motor da kassene ikke fristiller oljepump som di nye kassene gjør. Dermed sprenger man tetningene i kassa å mister oljetrykk og da framdrift. Dette er jeg blitt veldig påpasselig på å si ifra om på eu kontroll da jeg har mista ei kasse pga eu kontroll, motor må stoppes og stå i 90 sek før co måling, da er pumpa fristilt ei lita stund. Kjørte lenge med ca 500 whp på 91 mod 535 med kom mls toppakning og eller org motor så det e null problem å få till et oppsett med godkjent turbo på 88mod 535 f.eks, eneste problem er di nye reglene med at turbo ikke kan være rata for mer enn 1.4 ganger godkjenningseffekten. Dette blir da en ganske liten turbo med tanke på motorvolum. M20 motoren er og fin å bygge på men va disse tåler med org innmat har jeg ikke kjennskap till. Skal du ha det godkjent er det enkleste 88 mod da med enten m20 eller m30 motor, kan vel la seg gjøre med en s38 og. Men vet ikke om jeg ville bygget om en m5 på den måten...
  7. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Neida skal ikke være utstillingsbil, men så blank som ble nå så tør jeg jo nesten ikke se på den. Har aldrig hatt så blank bil selv om denne har litt rustflekker Måtte ta noen kjappe bilder før jeg reiste på jobb. Fikk tak i ett sett dynamicsfelger for en måneds tid siden som er kommet, er vell no alpina koppi men synes disse er fine å kler e34 godt. Tok en kjapp runde på kanal på passasjer siden og, ble mye bedre. Må prøve å få gjort noe med disse rustflekkene på dører og hjulbuer etterhvert og. Litt bilder
  8. viggo E34

    E39 525dat 2003 pdc...

    Må oppdatere litt her gjenn da, bilen har funket mer og mindre klokkerent bortsett fra at vi har hatt ett lite irritasjonsmoment med denne som har blitt værre den siste tiden. Bilen har liksom lite rykk ved ett vist pådrag, dette sammen pdc feil gjorde at jeg i forrigårs inviterte hjem en kammerat med diagnoseprogrammer. Her ble feilsøkt i alle bauer og kanter uten at vi fant annet enn feil på pdcsensor høyre bak selv om denne tikker, så skal prøve å bytte denne og så. Venstre midtre forran reagerte også litt seint ment oppfatter ting innenfor ca 30cm, ellers virket det greit. Var jo hauevis med feilmeldinger grunnet batteribytte også, alt ble slettet etterhvert som vi gikk gjennom, var ikke mange feil som dukket opp etterpå. I forbinnelse med dettet rykket bilen har ved gitt pådrag så dropper turtall litt akkurat da dette sjer før den kommer gjenn, da vi ikke fant noe feil og alle parametre så greie ut med motor igang å dysekorrigering var jevn og fin var egentlig eneste vi kunne tenke oss at kanskje en resetting av girkasse kunne løse problemet. Sletting av feil og resetting hjalp ingenting på dette problemet. Har og 2 andre e39 for øyeblikket vi også kjørte scan på, så ble noen timer med leking på disse. Da ingenting hjalp på dette nykkeoroblemet vårt tenkte jeg det kunne evt være turboproblem så plukket unna litt dill å konstaterte fint lite slakke i turbo, eneste litt oljesøl på innsugside og mot intercooler ikke skremmende mye. Sjekket videre på andre side av IC og det ser heller ikke avskrekkende ut, sjekket så inn mot egr Denne ble demontert og gjort rein, samt innløpet på innsuget. Etter en kjapp rengjøring ble det noe bedre Monterte sammen og tok likegodt oljebytte med filter, luft filter og veivhusvent filter enheten da det var tiden for oljeskift. Usikker på intervaller på diesfilteret så det ligger fortsatt på hylla, burder kanskje bare ga det med det samme... Fant og en vakumslange som virket småsliten, denne ble også byttet. Sprayet også godt med crc spray på staget til wg dersom det skulle være problemet. Deretter måtte man jo ta en prøvetur gjenn. Va av dette som gjordet susen er jeg ikke sikker på men bilen går iallefall som den skal nå
  9. viggo E34

    Aleksander’s E34

    Knallbra jobba
  10. viggo E34

    7er garagen, Low n Slow, Ny bil i samlingen!

    Va skjedde med denne?
  11. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Henta hjem bilen idag, eneste negative jeg har å si er at rusten kanskje vises bedre nå må si jeg er imponert over jobben som er gjort, å han gikk langt over forventningene mine. Da jeg var å henta var bilen ren både innvendig å utvendig Kommer mer bilder etterhvert, ble bare kjørt hjem å rett i garasjen. Håper på plussgrader i morgen så jeg får spylt av støv å skitt som ble på tur hjem, må ksnskje prøve ut forskjellige felg komboer også. Kan få sommer hjul nå denne
  12. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

  13. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Kjørte bilen bort i går til han som gjør jobben. Bortimot 10mil med god blanding av norsk veistandar, bilen presterer som vanlig godt uansett vær å føre. Levert bil Kom ett par teasere også framfanger Framskjerm Gleder meg til ferdig bil
  14. viggo E34

    E36 prosjekt og E34 prosjekt :D

    Følger med videre her, håper på mye oppdateringer fremover mye flotte motorvalg både med å uten turbo her