viggo E34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1458
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

2 følgere

Om viggo E34

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag 03/25/83

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    bmw e34 535ia, e34 535tic

Siste besøkende

3622 profilvisninger
  1. Lorriz 525i

    https://www.facebook.com/groups/425756807513413/permalink/1589920154430400/?sale_post_id=1589920154430400
  2. E34 525tdsa sedan 1994mod

    Ja okey, ja har rusla 391xxx min og så kan være noe med det
  3. Lorriz 525i

    Såg forresten akkurat no at en på e34 norge skulle plukke it en m50b25nonvanos med automat som er for salg til 4k!!! Jeg har fått for meg at gammel bil med automat gjerne har blitt mindre missbrukt å mer påpassa enn dem med manuell så hadde ikke nøla med å kjøpt den om jeg hadde hatt behov
  4. Lorriz 525i

    Jeg tenker som så at om du leser deg opp så er denne overhalingen av topp og vanos noe du greier fint selv, bør selvfølgelig få plana toppen når den av. Dersom du bestemmer deg for å gjøre det selv trenger det ikke koste mange lappene, kjenning av meg bytta toppakning for noen år tilbake på den lokale essoen. Han betalte vel 12k om jeg ikke husker feil... Så 20k blir det sikkert om di da skal begyne med bytting av deler i toppen og overhaling av vanos, blir fort timer av dette hos verksted... Gjør du det selv kan du bruke noe av di sparte pengene på oppgraderinger istedenfor porting av kanaler og hvassere kammer f.eks. Blir vertfall mye billigere å gjøre det selv å du har jo bevist det for deg selv også gjennom prosessen her at du behersker å skru og fixe selv om du begir deg litt utpå ukjent grunn
  5. E34 525tdsa sedan 1994mod

    En liten oppdatering her da, onsdag bar det hjem igjenn og må si jeg var spent på hvordan det sto til batterimessig ettet og å stått ei uke. Det gamle batteriet holdt ikke mer enn ett par dager i kulda, bilen låste seg opp. Satte nøkkelen i tenninga å vridde om, alt lyste og glødelampa slukket. Ga den noen sekunder ekstra før jeg vridde om til start å broom, fyrte med engang uten nøling. Dette var en lettelse, og jeg var klar for drøye 26mil hjemmover. Turen hjemmover gikk også utenproblemer. Kjørekomputeren viser ett meget fint forbruk, nullet ut ene forbruksmåleren da jeg startet for og sammenligne. etter hjemkomst viser kjørekomputeren ett meget fint forbruk. Total på turen ifølge kjørekomputer, dette etter drøye 52mil og turen hjem Misstenkte att dette virket drøyt snillt da jeg synes nåla gikk mere ned enn hva forbruksmåler anntydet, så dagen etter jeg kom hjem dro jeg ned og toppet opp tanken. Viste seg at mine misstanker var riktige, etter å tanker opp og regnet ut forbruk på turen kommer jeg frem til turen har gått på 0,73Liter pr mil. Er litt høyere enn va jeg hadde håpet på, bilen virker frisk og går gått synes jeg. Men ville trodd den skulle kommet godt under 0,7 egentlig på såpass lang tur. Kan være jeg har en skjult feil noe sted som gjør forbruket noe høyere? Men dette er jo ikke mye motorvei, er jo mest 50-80 å da prøver jeg å ligge på like over 100 der det er høyest fartsgrense for å få brukt overdriven. Har sikkert lavere forbruk i andre land med bedre veier der man kan ligge på 120-130 så den får litt å jobbe med på overdrive :/ Disse er vel oppgidt til 0,67 på highway, og 0,72 på kombinert, noen andre med erfaringer ang forbruk på tdsa?
  6. Flott skue den 535n
  7. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    kat krav gjelder fra 01.01.1989 dette gjør det enklere mtp avgasskravene på biler bygd før denne dato. men selvfølgelig om den har kat orginalt kan den ikke fjernes men avgasskrav er likevell mer fristilt. Det er vel og lettere og godkjenne med annen styre enhet enn org. det er også regler dersom den er importert etter 01.01.1996 mener jeg det var, da kunne man vertfall før få hk avgift ved effektøkning.... sikkert mye annet og morro med oppdatering fra langtur kjedlig med småplunder da ang pedalsett så har jeg vel ett liggende, fulgte med på 535n min da jeg kjøpte den. forige eier av den hadde vel tenkt å bygge om så fulgte med alt, men på 535 trenger man bare oedal da brakettene er der kontra andre e34 med automat. vi kan nokk bli enige om noe der og
  8. E34 525tdsa sedan 1994mod

    sendt deg meld på messengern
  9. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Meen ryktene sier at du har vært på langtur med bilen, får vi en oppdatering ang dette?
  10. E34 525tdsa sedan 1994mod

    ja, er ikke bortskjemt med så lavt forbruk på 535n nei første prøveturen med denne altså tds på røde skilter trodde jeg girkassa muligens var gåen da den aldrig ville legge inn overdriven, men fant ut av det tilslut, der 535n legger inn overdrive på ca80km/h så begynner tdsn å legge inn 5.gir like over 80km/h mens overdrive ikke slår inn før nermere 100km/h med utrolig høyt turtall på svimlende 1400rpm ca. tdsn har ikke fryktelig mye krefter nede på det turtallet men det går greit, så tenker den kanskje hadde vært mer økonomisk i norge med høyere utveksling i bakenden. slik at man fikk overdrive ned på ca 80km/h så den ble flittigere brukt dette hadde nokk fått ned forbruket enda mer tenker jeg, men ser for meg den sikkert er flott å ligge på med på flerfelts vei der det går jamt 110-130km/h. disse gjorde seg nokk godt på autobahn i sin tid, der man kunne ligge og cruise i 150-160km/h på kanskje 2500rpm eller noe sånt skal fylle opp tanken og rekne ut forbruk når jeg kommer hjem gjenn for og se hvordan måleren i obc stemmer eneste negative er egentlig TA sprettnichs senkesettet jeg fikk taki og monterte tidligere som er fryktelig sprettent, spesielt på isete ujevn vei. dette blir nokk byttet ut med noe med litt mer komfort senere. spørs nokk om jeg har blitt litt gubbette av meg 535n har org dempere med senkefjører men er mye behageligere å kjøre med så kan hende det blir en slik løsning her også
  11. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Sånn sitter det på m30n, Kanskje du selger?
  12. E34 525tdsa sedan 1994mod

    Ble en roadtrip til Kristiansund i går, da jeg fikk tilbud om en jobb tur utenfor der. I den forbindelse blir bilen stående ei uke eller 2, derfor fikk bilen ta over batteriet fra fruas 525da da den fikk nytt batteri. Så får bare håpe dette holder bedre i kulda for det gamle brukte opp alt på å gløde... Dette ble da en fin tur på drøye 4timer å bydde ikke på andre problemer enn disse forbanna batteribilene som er ligger å sinker! Hehe så turen gikk smertefritt og med en forbruksmåler som visser 0,61l pr mil der man å ikke tenkte på forbruket, er tur på drøye 26mil vellså nå gleder jeg meg bare til returen etterhvert
  13. Påls e34 525i

    Jeg har vertfall en liten spylertank liggende og kanskje ei brukbar list. Kan se på når jeg kommer hjem om ei uke El 2 om du ikke har fått taki innen den tid.
  14. E39 525dat 2003 oppe går gjenn :)

    Ah okey, skal høre med div verksted irundt her som driver med dyserep å slikt ang pris. Pr nå funker bilen knallbra med unntak av ett lite nykk liksom ved i overgang fra rolig pådrag til mellompådrag om man kan si det. Fant jo ut at batteriet var litt halvshabby når jeg dreiv å kjørte starter da dysa var gåen, så ble nytt batteri i forrigårs. Det gamle er anntatt bedre enn det som sto i e34 tdsn da den ikke tåler å stå 2-3 dager i minusgrader uten lading, så dette havnet der