xracer

Medlemmer
  • Innholdsteller

    175
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  1. Noen som vet om denne kan skrive til eeprom og ikke bare lese? tenker da på å laste en memoryblokk rett i via en fil.
  2. Er mye borte fra bilen min og får rett og slett dårlig tid til å få gjort enkelte ting med den. Dette i kombo med lang leveringstid på det jeg trenger, så trenger jeg litt hjelp fra noen som har utstyret jeg trenger. prosedyren er grei. Jeg trenger tilgang eller at dette blir gjort av en annen som kan på enten Carprog 9.31+ , UPA USB eller Xprog v.5.60. Trenger å lodde på 3-4 ledninger på MRSZ3 airbag ecu printkortet og kople dette til ett av eeprom programpakkene nevnt ovenfor. Loddingen kan jeg gjøre. Jeg har filen jeg trenger for å resette ecu'en. Kan bringe ecu'en til vedkommende for å gjøre jobben. Må være i Akershus området. Send PM eller skriv i tråden hvis du er kapabel til jobben. Betaler selvfølgelig avtalt sum.
  3. Jepp, så sant så sant. Det eneste man kan stole litt på er fargen på olja før man evt. fyller i noe. Den er forskjellig. Men uansett hvis man skal gå etter boka så skal det være CHF11S på bilene våre hvis man kjører endel i kalde strøk. Spiller sikkert ikke noen stor rolle sålenge man ikke mikser de. Importbiler fra tradisjonelt varmere områder er ofte uten det grønne merket da de er prefylt med ATF fra fabrikk.
  4. Nei, nåla står rett opp og det gjør den jo fra allerede under 80 grader og sikkert opp til rundt 115. Så jeg ligger nok på grensen til at den flytter seg opp. Hvis den skal gå konstant så har jeg muligens et problem. Skal sjekke litt mer på det nå jeg får tid. I LCM modulen ligger det bla. 2 parametre: KUEHLWASSER_BEDAEMPFUNG : 60_sekunden MOTOR_UEBERTEMP : 125_grad_celsius De kan forandres til et par andre alternativ, men slik som ovenfor var de da jeg fikk bilen og da var det settinger for en annen modell (m57d30) som lå inne. Kanskje modulen er fra den modellen. Har ikke fått sett på den enda. Jeg tror jeg har 30_sekunden eller noe nå som er default på min bil. Den siste settingen kan settes til 121_grad_celsius også tror jeg. Men kjenner ikke til hva disse gjør og om de har noe med nåla på instumentpanelet og gjøre.
  5. Har delvis planen klar for dette problemet og i følge andre forum så er det visst et utredt problem med den 240 koden. Men etter litt forsking kan det faktisk hende at de fleste får den pga de har gjort forandringer med f,eks NCS og gjort det på feil måte. Endel settinger i modulen er det dobblet opp av og hvis man forandrer bare den ene til aktiv/nicht_aktiv så kneler modulen med 240 feilen. Finner ikke mye som sier at modulene feiler pga interne komponentfeil, men de fins vel de også. Du sier noe angående irring. Jeg har hatt en kikk på modulen i bilen bare for å konstatere software rev. og la da merke til at det hadde lagt seg et kraftig gråaktig belegg på bla. den mutteren som jordingskabelen er festet til på modulen. Ting kan nok ha skjedd pga dårlig kontakt. Og ja har også funnet ut at jeg bare må få tak i samme rev. som i mitt tilfelle er v2.5...den første tror jeg. Feilen MÅ rettes med EEPROM blank og reprog, men jeg er på hugget til å få tak i blackbox'en til å gjøre det. Men nå er det jobbings i et par uker så får ikke gjort mer enda. Har fått gjort en god del med bilen i godværet siste ukene og den er en drøm å kjøre. Inget vann eller oljebruk og null røyk fra eksosen, så er godt fornøyd. Har endel finpuss i motorrom som jeg skal ta etterhvert. Synd det begynner å bli kaldt ute nå. Det setter en liten stopper for mye
  6. Trykkregulatoren kanskje? Hvis den har det da...Men det med nåla...hmm...el.problemer? Og ja som du sier åndinga..blir undertrykk i tanken?
  7. Skal den el.pumpa starte uansett når man vrir til trinn 2? Den virka iallefall for litt siden når jeg skulle lufte og satt varmeapptempen opp på full guff etc, Da fikk jeg flusha ut lufta inn til eksp.tanken. Uansett tror jeg disse viskoseclutchene oppfører seg litt forskjelling (små variasjoner). Det er jo også en liten kapilarplate i front på disse og lurer på om dritt/belegg på denne kan isolere inn varme/kulde lengre slik at den tror det er varmere/kjøligere enn det faktisk er rundt den? Jeg har litt i høyeste laget temp på den motoren (103-108 grader) under normal kjøring. Termostaten fungerer ser det ut som da tempen dropper ganske raskt ned til 102 når kommer opp i ca. 108 grader. Er litt samme symptom som den jeg byttet viskosekopling på her om dagen, og på den ble tempen liggende midt på 90 tallet etter bytte
  8. Joda, skjønte jo at du mente plugger og ikke ledningskjøter . Men for det første holder du på med MRS2 og jeg har MRS3 moduler. Du sier internal control unit fault...hvis det er det tilsvarende som 240 Internal ECU error som jeg har på min så betyr det at modulen har låst seg og går muligens i en safemode som kanskje ikke lenger rapporterer forandringer i status på sensorene, men fortsatt fyrer av airbagene i tilfelle kollisjon. Men kanskje for deg blir det letteste å prøve å bytte kablinga fra dør til neste kontakt. WDS Diagrams skal visst vise lokasjon på alle koplinger med bilde.
  9. Skal til med den jobben om ikke lenge, og skal prøve å finne det ut via WDS Wiring Diagrams opplegget. Har etter masse krøll såvidt fått liv i det i Windows 10 nå. Skal prøve å gi beskjed hvis jeg finner plasseringen. Trodde det bare var plugg i førerdør og i styreenhet og ingen sjøt? Ligger jo en sensor under teppet under setet også
  10. M52TU. Forresten så monterte jeg en ny Behr clutch igår og nå ligger tempen på +-93 grader. En annen sak jeg lurer på ang dette. På den andre e39'eren jeg har også M52TU så merker jeg at hver gang jeg stopper motoren noen minutter etter en kjøretur opp til normal motortemp, når jeg så kjører avgårde igjen så biter viskoseclutchen mer eller mindre helt et par minutter. Høres ut som en Scandia som tar løs. Den nye clutchen jeg monterte hadde dette første mila jeg kjørte, men etter det ingen Scandialyd...hva kan det skyldes?
  11. Fikk sjekka trykket på A/C og det var ca...null...fikk så trykktestet det og det så bra ut over en times tid ihvertfall. Så da blir neste å få fylt på og se om det er noe liv.
  12. Det vet jeg ikke, det er jo ikke bra at dette er blitt gjort da det kun er ATF og CHF11S som spesifiseres av BMW og de skal ikke mixes de heller. Er nærmest en reklamasjonssak det der. Det sier jo litt at det står på lokket og de fyller noe annet. Du skal jo kontaktes før de gjør noe sånt.
  13. Motortempen går opp og ned mellom ca. 99-107 grader avlest på ECU ved normal kjøring og nå hvis jeg krypekjører en liten stund så stiger den sakte opp til 119-120...da er det vel viscose clutchen som begynner og blir slakk? Ikke luft i systemet og nok væske. Må ha den bilen i drift om dagen og GS tar kun 2600,- for den....på uansett skala er jo det galskap! NÅ skal det hamstres fra Ebay...den saken er klar!
  14. Hahahaha...
  15. Ser ut som den kan brukes til å slette "MRS3 Internal ECU error" koden. Kan dessverre ikke russisk, men det som skjer i denne video, er det at han laster ned EEProm dataene fra en låst modul og bytter ut de 2 filene med 2 som er fra en som ikke har feilen og ellers overskriver med riktig VIN?