Thundercoil

Medlem
  • Innholdsteller

    5837
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    33

Thundercoil vant dagen sist April 7

Thundercoil hadde mest likt innhold!

Om Thundercoil

  • Rang
    General
  • Bursdag Februar 9

Contact Methods

  • Website URL
    www.drivemedia.no

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bjørgvin
  • Interesser:
    HI-FI, fotografi, biler og store peniser.
  • Kjøretøy
    E39 M5

Nylige profilbesøk

3235 profilvisninger
  1. Thundercoil

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Litt av et utvalg du har! 😁 Alle var meget flotte, men er fortsatt mest svak for Futura. Hvert fall med den lekre fargen de har. Blir uansett ikke feii valg, når neste sesong kommer. 😊
  2. Thundercoil

    Gabz' E92 330XD

    Veldig classy bygg! Kjekt å høre at du ble fornøyd.
  3. Thundercoil

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Har funnet ut av det! Noen har prøvd å stjele bilen. Fant litt brytemerker på innsiden av c-stolpe, så det er noen som har brukt brekkjern e.l. med plast/gummi, men fortsatt med skarp ende. Skrapt inn til metallet og bøyd ut døren.
  4. Thundercoil

    Til dere som har M-biler

    Har E39 M5en hos gjensidige. Fullkasko. Egenandel på 4K. Alle førere over 24 år. 12k km. Betaler totalt 528kr/mnd. 70 %/4 år. Bergen Vest. Er totalkunde. Jeg fyller 30 i vinter og samboer er 30.
  5. Thundercoil

    Noen som har byttet clutch før?

    De SAC cluch-settene jeg har kjøpt har vært forhåndsstrammet og klar til montering. Verktøyet trengs om du tabber deg ut og må stramme på nytt, eller om du klarer å finne alle delene seperat. Koed sine sett med lamell og trykkplate er hvert fall safe. Så bør du bytte den vippearmen og utløserlager når du først holder på. Montering som vanlig. Kan være litt dilling med sentrering. Sentrer, fest "settet" og løsne så anretning som holder det sammen.
  6. Uff. Det er ikke kjekt. Jeg fikk ikke sjekket oppi hjulhusene, siden buene omtrent ligger nedpå hjulene. Fikk bare stukket inn hånden og kjent etter om fjærene var knekt. Så lenge den holder seg samlet ut mars, så har den gjort nytten sin. Lavserie er en fin bonus, ja! Blir spennende å teste.
  7. Haha. Sant det! Jeg hadde ikke noen problemer med fjorårets drittvinter i 04 Outlander med piggfrie kinadekk, så det bør hvert fall gå greit med denne og Hakka 7 piggdekk fra 10/2015. Så ikke ut som de hadde rullet en eneste meter. Fikk bestilt dempere i kveld, så da trenger jeg bare en lyspære og litt sliping på frontlykt. Bilen har hatt en hinsides pertentlig eier de siste 6 årene og alt er loggført i word og kvitteringer scannet inn, serviceheltet fylt ut av merkeforhandler fra dag 1 osv. Ja, denne kontrollerte jeg faktisk før kjøp. Brant meg på Outlanderen forrige vinter. Pill råtten under. Travers bak raknet mot begge bærearmer osv. Var nødt til å sveise inn en haug med doble plater. Mareritt. Denne holder hvert fall til EU går ut. Så får vi se om rusten og kommende/skjulte feil blir for omfattende for ny godkjenning. Har ingen forventninger. Bare kjipt å kaste en så påkostet bil. Null tegn til rust utvendig, bak dører etc. og interiøret er helt og pent.
  8. Litt OT, men vinterbil ble kjøpt/hentet i dag! 😊 Denne gangen ble det en 2001 Forester med 2.0 boxer (125hk) og manuell gir. Komplett servicehefte frem til d.d. Ikke en eneste ulyd, vibrasjon, eksoslekkasje eller kast i bremser osv. Veldig fornøyd med kjøpet. Den har også blitt påkostet med Nokiandekk på sommer- og vinterhjul (Hakka 7 i utmerket stand). Det liker vi. Alt av elektronikk ser også ut til å virke. Feil: utslitte støtdempere bak(kjapp og billig fiks), en matt frontlykt og et manglende bremselys. EU OK til september 2019. Fikser alt dette ila oktober. M5 blir dermed preppet for lagring ganske snart. Kommer an på temperatur og når salting starter. Et lite bilde av gubbebilen: Gleder meg til å teste den oppover til familiebesøk i Modalen og Kvamskogen fremover.
  9. Thundercoil

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Noen som har opplevd at bildørene vrir seg? (E39 o.l.) Bakdøren min har begynt å ta inn halve himmelen når det regner. Alle pakningene er hele, fine og myke. Det drypper (mye) rett ned på kanten av baksetet, så renner det ned i sømmen. Ser ut som det kommer inn på midten av toppen til døren. Når jeg dytter på døren/vindu, så flekser det ganske mye i øvre del, mot c-stolpen.
  10. Thundercoil

    BMW E39 520D 2000 136hk

    Min 320d med samme motor var tungstartet når det var sånn 5 grader og kaldere, før pluggene ble byttet. I 20 grader burde det gå helt greit. Lurer på om disse også hadde en dieselvarmer i motorområdet. Mener å huske at jeg så noe sånt, men kan ta feil. Kan jo også være kamaksel-/veivakselsensor? De kan gi lignende symptomer som gjør at man mistenker drivstoffkutt og fødepumpe. Du kan jo prøve å tvangskjøre pumpen. Tomgang krever ikke så mye trøkk, så det er mer ved problemer på høyere belastning at man bør se nærmere på trykk o.l. F.eks. i Inpa sine live verdier.
  11. Thundercoil

    Min BMW 520d E39

    Ikke dumt. 😊 Ja, du må bare kjøpe deg en E61 som ungen kan slite ut i stedet for!
  12. Thundercoil

    BMW E39 520D 2000 136hk

    De bryr seg nok bare om du har et ekstra pedalsett. 😊 Burde være en rask affære. Du har også kontroll på glødeplugger og relé?
  13. Thundercoil

    Min BMW 520d E39

    Ser bra ut. 😊 Misunner kilometerstanden din.
  14. Ser veldig bra ut! 😁 Er egentlig sjeldent jeg ser en polert E61. Godt jobbet, hvert fall!
  15. Thundercoil

    Den store finn.no tråden.

    Det er vel en M62 med S62 innsug.