Thundercoil

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5727
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    32

Thundercoil last won the day on September 6

Thundercoil hadde mest likt innhold!

Om Thundercoil

  • Vurdering
    General
  • Bursdag February 9

Contact Methods

  • Website URL
    www.drivemedia.no

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bjørgvin
  • Interesser:
    HI-FI, fotografi, biler og store peniser.
  • Kjøretøy
    E39 M5

Siste besøkende

2642 profilvisninger
  1. Daniel sin E90 LCI

    Biltema har, for ca. 199, mener jeg. Tror ikke det er nødvendig å klemme fjær. Prøv evt. uten først. Pleier å være veldig enkle å skru rundt, så snart de er løse. Har aldri prøvd å justere uten hjelpefjæren, som mange fjerner. Kanskje vanskeligere da.
  2. Godkjenning av coilovers

    SVV legger seg ikke opp i andre feil enn det du er inne for, med mindre de ser noe som gir åpenbart kjøreforbud. Når det kommer til høyden, så har de etter min erfaring vært strenge med om den er innenfor TÜV-målene. Jeg har pleid å bare vise de på høyeste innstilling, men siste gangen brant jeg meg på den, da bilen var pittelitt for høy for maksmålene. Fikk beskjed om å kjøre den hardt en runde rundt bygget, så bråbremse litt og så prøve igjen. Haha. Han håpte det ville "sette" seg litt. Det gikk dårlig og bilen ble ikke godkjent.
  3. Daniel sin E90 LCI

    Hadde bare tvunget de rundt med rørtang, fort og gale. Så kan du kutte de av med vinkelsliper senere. GS selger nye ringer og skruer.
  4. Veldig pent 😎 Tuckingen så betraktelig bedre ut med dette felgsettet!
  5. Naf medlemsskap verdt det lengre?

    Jeg også meldte meg ut for et par måneder siden.
  6. Fint å se at du har det kjekt med bilder og lager litt stas Blir spennende å se de på bilen.
  7. 540i/6 individual reddes fra Hugger’n

    Gratulerer med start Blir veldig flott denne.
  8. Eisenmann e46 330i

    Hadde eisenmann race på min 330ci. Lydklipp her:
  9. Takk for interesse, men for å være ærlig, så frister det ikke så veldig å selge fort og gale. Mtp nettverket jeg har, og ny jobb for en måned siden, så får jeg gunstige priser på lakk og deler, og kan spare mye på si. For å "gå i null" ved evt. salg i vinter, måtte den gått for 230K. Det er 49K under den billigste ombygde på finn. Den er nok uansett også fiks ferdig ila januar/februar. Er liksom gunstigere å fikse rimelig enn å selge med fradrag for prisene et verksted hadde tatt (for hver minste ting.) Også når man selv er nevenyttig. Har også en vinterbil som er god å kjøre og ikke dårlig tid.
  10. Ja, det er sant. Nei, dessverre. Tror vi begge har solgt bilene før han svarer. Har nå sendt PM osv. Kanskje vurdere å sende mail til den i signaturen hans. "Ta kontakt for hjelp ved import" eller noe sånt. Ja, sånne folk er gøy.. Jeg har sendt vekk et par kjøpere tidligere. Har solgt til en slik type før, men heldigvis solgte han den videre etter rundt et år. Da ble det endelig stilt. Jeg lurer kanskje på å ta lakken, bremsene, AC, A-stolpedeksler og den hjelpepumpen til restvarme. Kanskje jeg får skvist litt annet inn på listen også. Håper å få det overstått til senest juni. Det største problemet mitt er å beregne hva den er verdt nå og hva den evt. er verdt etter overnevnte fiks. Først da kan jeg begynne å regne på penger inn/penger ut, som du sier.
  11. Takk for svar Det høres nok mye verre enn det er mtp det kosmetiske. Skal se om jeg får tatt noen bilder av det i morgen. Det er sånt som ikke blir lagt merke til på treff en gang. Veldig små punkter og på lite synlige steder. De fleste som står rett foran den, tror den er helt strøken. Da må jeg ta en runde med dem og peke ut områdene. Dritet er at det er så spredd, så mange store paneler må lakkeres. Hadde jeg fått rundt 250K, så hadde jeg vært veldig happy. Poenget mitt er at det er dumt å punge ut 40K for å få 250K, om jeg kan få 210 for den nå, men samtidig er den kanskje mer lettsolgt om alt er perfekt. Evt. prise godt under. Jeg har vel brukt rundt 70K++ på den. Jeg kjøpte den utenfor sesongen for litt over 200, da de var på bunn. Den var veldig bra i understell og et godt bygg, men hadde haugevis mer småplukk enn nå (slitasje, kabler, sensorer, frontrute, styreenheter og annen elektronikk, ikke lyd i stero 50 % av bil, AC-lekkasje, trengte nye felger og dekk, pluss det som er av rust og steinsprut, var fra før osv osv.) Så det har vært en del arbeid og hodepiner på å få alt gjort skikkelig og originalt. Flere av de som har lagt ute til 170-220K i fjor, har vært ganske shabby i forhold. Det, eller så er de ikke godkjent og mangler dokumentasjon eller en haug med M5 deler. Typisk lapskaus. Så til og med en med veldig masse rust, riper og standard E39 seter. Hehe
  12. Hei Jeg er ikke den mest fornuftige personen når det kommer til pengebruk, så tenkte å spørre dere om hjelp til å balansere budsjett osv., da jeg skal selge min G.O. E39 M5 etter vinterlagring. Det som er greien er at jeg ikke helt vet når jeg skal gi meg. Hvor mye skal jeg fikse/påkoste før jeg kommer til det punktet at jeg heller kunne solgt den billigere, sluppet utgifter og satt igjen med mer penger på slutten av dagen? På et vrak ville jeg redusert salgsprisen tilsvarende det som må påkostes, men det er ikke helt likt på slike biler som dette. Her vil de rette påkostningene forsvare en høyere verdi (hvert fall i mitt hode.) F.eks. om du har 2 identiske biler. Den ene har litt steinsprut og rustflekker, mens den andre ser helt strøken ut, ellers helt lik slitasje inni og under. Bilen uten rust går for 200-230K, mens den andre går for kanskje 150-170K. Om du hadde fikset rust og steinsprut for f.eks. 10-15K, før salg, hadde de hatt samme verdi. Nå ser dere kanskje hvordan jeg tenker. Jeg lurer jo på om jeg f.eks. bør få lakkert det verste av skavanker, eller alt av skavanker mtp verdi/salgspris vs. påkostningen. Så jeg trenger rett og slett hjelp til å beregne verdi og hva jeg bør prioritere å fikse/la være å fikse før salg, og det på en økonomisk smart måte. Bilen har nå ZHP-kule, uten lys. Litt om bilen: Bygget av Batterielektro AS i 2008. Hellakkert i Avusblå (?) rundt 2009, av Bjarte Drotningsvik ved Skaar & Gundersen. 1996 523i til preface M5. Kilometer p.d.d.: 239 000. Eid i over 2 år nå. Motor/gir er fra en svensk 2000 M5, understell og øvrig fra en norsk 1999 M5. Den har forøvrig hvit ekspansjonstank, facelift-vanoser og bruker veldig lite olje ift. mange andre M5. Ca. 0,5L/5K km. Jeg fikk med en tykk perm med alt av dokumentasjon på ombygging, reparasjoner og service for en god del år tilbake og jeg har selv fortsatt å fylle inn i denne. Bilen er godt holdt og ser veldig bra ut inni og under. Utenpå er den absolutt godt over snittet mtp alder, men det er litt å gjøre før det er helt strøkent. Liker å bytte alt med striper, falming eller annen slitasje. Ingen pikselfeil osv., men dette er jo ofte et evighetsprosjekt på så gamle biler. Bilen er ellers gjeldsfri og uten heftelser. Fant nylig ut at 523'en hadde fått seg en dytt i snuten, før den ble ombygget til M5 og dette ble gjort av en ansatt ved Olsen Bil. Bilen ble derfor innkalt til full teknisk kontroll og demontering av ytre panel, sjekk av evt. skjøter og rep inni stolper, kanaler osv. med kamerasonde, samt kontroll av airbagsystemet. Har full bildelogg og dokumentasjon på at kontrollen gikk bra og at de ikke fant tegn til reparasjoner eller skade (hele loggen publisert her: ) Mods osv.: * Originale Hella FL frontlykter i halogen, uten jallamekk (originalt preface xenon og kjørehøydesensorer og lyktespylere er fortsatt på plass) * Originale Hella FL baklykter i LED, uten jallamekk. * H&R 25mm/0mm godkjent i vognkort. * Originale style 37 med E39 nav/innpress. Står på nesten ubrukte Goodyear Eagle F1: 245/40-18 og 275/35-18 * ZHP Kule * Siste Eonon-spiller, med skikkelig passform. * Focal Flax 3-veis frontsett, montert som originalt. * Bygget om til AGM batteri og montert vedlikeholdslader, alt gjort av Jæger BMW. * Trekt om til perforert skinn på ratt. * Byttet ut alle lister, speil osv. som røper at det ikke er en original M5. * Fikk nye tennplugger for 1 mnd siden. Ellers vanlig service og vedlikehold. Som f.eks. nye ABS-sensorer, ABS styreenhet, Airbag styreenhet osv osv. Ingen feilmeldinger. Ting som må/skal utbedres uansett: * Begge kamakselfølere * Kjedestrammer * Ny olje/filter-service * Ny belg rundt girstang * Litt lakkering * Komplett clutch-kit, originalt (kjøpt) * Bensinfilter Ting som bør/kan utbedres: * Slitte pakninger i dørene foran. * Begynt smått med rust i fremste endene av kanalene. * Litt rust i kant av dørblad, fremre passasjerdør. * Litt rust rundt skiltlysene på bakluken. * Bakfanger: Sprekk i nedre hjørnet, venstre, dyp ripe i diffuser, mangler slepekrok-deksel. * Forfanger: Et par riper, litt klarlakkflass og steinsprut. * Høyre bakskjerm: En del klarlakkflass under/inn mot tanklokk. * Panser: En del steinsprut og 20kr-flekk med klarlakkflass. * Usikker på om drittclutch eller slitte sync.ringer til 3. gir. Alltid vært slik i mitt eie. Vil ikke alltid "bite" om man trekker ut 2. gir, eller evt. litt mekanisk støy, så unngår dette. * Bakfjærene har fått antydninger til rust * Bremseskiver bak bør byttes innen maks en sesong til, tipper jeg. * Bremsekalippere x4 er ikke fine å se på lenger og V.F. måtte i fjor smøres opp pga den hang. De kan jo holde i mange år til, men trekker utseendet litt ned. * Style 37 felgene er rundt 20 år gamle og i original utførelse, så ene bakfelgen har en del korrosjon og andre bakfelgen har en del striper ved boltsirkel. Ellers har de minimalt med kantkjøring og slitasje. Disse kan jo restaureres, men blir nok neppe av meg og neste eier bytter de sikkert ut, uansett. * Følger ikke med vinterfelger/dekk, da bilen blir vinterlagret. Dette får nok også forbli som det er. * Ene knappen til å regulere klima, passasjerside kaldere har sprekk. * Feil på auxilliary water pump og dermed tap av restvarme-funksjon. * AC har lekkasje et sted og virker bare litt, en sjelden gang. Pumpe og vifte kjører, hvert fall. * Kanskje på tide å bytte lambdasonder etterhvert. * Litt bøyde a-stolpedeksler inni * Litt striper på noe av shadowline-lister. Tja, det var vel det jeg kom på. Lakkering er jo det dyreste her og ideelt sett, for å få den strøken, så ville jeg lakkert ene bakskjermen, panser, bakluke, begge kanaler, forfanger og bakfanger. Mao er det en del som da må lakkeres. Folk skjønner ikke helt dette, siden den ser så bra ut for alderen og det er vanskelig å legge merke til, men for en entusiast er det til stor irritasjon og en kjøper av gammel M5 vil legge spesielt godt merke til disse tingene, tror jeg. Ellers er det litt småplukk, som med alt annet og jeg vet virkelig ikke hva jeg bør prioritere, om jeg bør ta det meste, alt eller lite og heller gå ned i pris. Setter pris på synspunkter Jeg liker jo å få ting nærmest perfekte før salg, men de siste årene har det egentlig vært økonomisk idioti å holde på slik (da mener jeg rett før salg, og ikke under et entusiastisk eierskap.) Nå skal vi nok kjøpe en bil som er litt dyrere også, og vil helst slippe lån. Kommer til å spare mot dette i tillegg, frem til sommeren. Selger muligens vinterbilen også, som jeg håper er en bra bil å flippe. Må sitte med et sted mellom 250-290K til sommeren.
  13. Grattis med handel og kalender Som Daniel sier, så er det stancehysteri på de fleste slike grupper, så kjekt at Mr. Hellem tok tak. Merker det veldig godt i E39-gruppen også. Selv om jeg har bilder fra shoots osv. så er jeg heldig om jeg får 2-6 likes, men elendige bilder av kjipe "vrak-520er" får 20-200 likes så lenge de har fete felger og skamsenk. Har ikke sjanse i noen bildekonkurranser e.l. Hahah.
  14. Anbefalt shortshifter til E39 M5

    Jeg klarer meg fint med bare zhp-kulen, men av venner og kjente som har/har hatt E39 M5, så har de vært mest fornøyd med den fra E60en. Er også flere (ukjente) på treff som har anbefalt meg å kjøpe den.
  15. Bra du videreførte litt god smak i genene Ser ut som et greit prosjekt. Håper hun er forberedt på at det kan ta lang tid.