Clipictrial

Medlemmer
  • Innholdsteller

    951
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Clipictrial

  • Vurdering
    Oberst
  • Bursdag 11/16/92

Profile Information

  • Interesser:
    Askim, Østfold
  1. Dette skjer på ALLE N47 motorer. Det burde faktisk være intervaller på bytte av kjede på disse motorene, da konstruksjonen i utgangspunktet er for svak. Oppgraderte strammere/skinner osv. har kommet, men pga. motorens store torsjonelle svingninger slites dette og slakken blir tilslutt for stor. Det er en kombinasjon av slitasje på drev, kjede, skinner og skinnebolter som gjør at kammen tillates å bevege seg/vri seg i forhold til veiva. Har reparert motorer så nye som 2013, uavhengig av motorkode. Forholdsvis kurrant jobb om man har utstyr, bruker ca. 12-15 timer på det. Alle nødvendige deler koster ca. 7000,- på Koed.
  2. SOLGT
  3. SOLGT
  4. Hei.Selger en ZF 5HP19 aut. gear kasse inkludert converter og oljekjøler som stammer fra BMW E39 525iA.Girkassen og converteren er tappet for gammel olje, og har fått montert nytt filter. Kan eventuelt selge med ny olje!Oljekjøler til E39 medfølger. Ved havari på gammel girkasse blir kjøler full av spon/partikler, og ved montering av ny girkasse bør derfor kjøler byttes samtidig. Her medfølger ren kjøler som aldri har vært med på havari Passer blant annet E46 320i-330i 98-04 og E39 520i-530i 99-03 med M52tü og M54 motorer.Kan monteres i bil mot tillegg i prisen (Ring, så blir vi enige).Girkassen befinner seg i Båstad, Østfold ca 50 minutter fra Oslo.Kan også sendes med Bring, har gode avtaler. Pris: 4500,- Tlf: 97077741 MvhThomas Netlandet
  5. Originale BBS CH felger selges. Ekte kvalitetsfelger, ikke noe kopi-tull.Lette, sterke og stilrene.Passer BMW 5 og 7-serie, muligens flere.Boltsirkel: 5x120Innpress: ET20Dimensjoner: 8,5x19 og 10x19.Dekk: 245/40-19 og 275/35-19Felgene er i grei stand, 2 av dem har noen kantmerker. Litt irr i lakken på noen av felgene, slik at skal de bli strøkne bør de lakkeres om. De er runde og fine, og uten sprekker eller større skader. Bakdekk er utslitt, fordekk går en sesong til.Befinner seg i Trøgstad, Østfold og kan sendes mot tillegg i prisen. Pris: 6500,-/ bud Tlf: 97077741 MvhThomas Netlandet
  6. Selger et 5hp18 aut. gear kasse inkludert converter og oljekjøler som stammer fra BMW E39.Girkassen og converteren er tappet for gammel olje, og har fått montert nytt filter. Kan eventuelt selge med ny olje!Oljekjøler medfølger. Ved havari på gammel girkasse blir kjøler full av spon/partikler, og ved montering av ny girkasse bør derfor kjøler byttes samtidig. Her medfølger ren kjøler som aldri har vært med på havari Passer blant annet E39 520-528i 1996-1998 og E38 728i 1995-1998. Passer både steptronic og vanlig 4-3-2 type.Kan monteres i bil mot tillegg i prisen (Ring, så blir vi enige).Girkassen befinner seg i Båstad, Østfold ca 50 minutter fra Oslo.Kan også sendes med Bring, har gode avtaler. Tlf: 97077741 Pris: 2900,- MvhThomas Netlandet
  7. E38/E39 1995-1998 ABS Modul/pumpe/hjerne selges.Brukt del som er testet og i orden!Passer alle E39 pre-facelift med ASC fra 1995-1998, samt E38 fra 1994-1998.Kan sendes ved forhåndsbetaling. Pris: 900,- Tlf: 97077741 Med vennlig hilsen Thomas Netlandet
  8. E38/E39 1995-1998 ABS Modul/pumpe/hjerne selges.Brukt del som er testet og i orden!Passer alle E39 pre-facelift med ASC fra 1995-1998, samt E38 fra 1994-1998.Kan sendes ved forhåndsbetaling. Tlf: 97077741 Med vennlig hilsen Thomas Netlandet
  9. Servopumpe til E38/E39/E46 med M52/M54 motor selges.Testet og funnet i orden!Kan sendes mot forhåndsbetaling. Pris: 600,- Tlf: 97077741 Med vennlig hilsen Thomas Netlandet
  10. Hørtes rart ut at det plutselig var blitt for høyt oljenivå på gearet. Har det blitt skifte olje/filter nylig? Om det er spon i oljen vil det ikke hjelpe med flushing, da er det en mekanisk feil som må rettes. Flushing er IKKE et reparasjonsalternativ, men et vedlikeholdsalternativ (i bunn og grunn et grundig oljeskift). Det vil heller ikke hjelpe mot luggingen du opplever. Trolig slitasje i ventilhus og sannsynligvis en eller annen form for havari iogmed at du har funnet spon. Vi har lang erfaring med reparasjon av disse girkassen på Rats, du kan gjerne ta en tur til oss om det er interessant, slik at vi kan sette en god diagnose på feilen Mvh Thomas Netlandet Rats AS
  11. Forsøk å lese av input/output speed på girkassen under kjøring, samt alle hjulhastighetene. Er det uregelmessigheter i signalet fra en av sensorene kan dette skape et slikt problem, uten å sette feilkode
  12. Veldig ofte feil med E-clutch (5. gir), dette skyldes ofte ventilhusslitasje og for stor klaring i bussinger internt i giret. Kan også være mechatronic feil. Nesten umulig å si uten å ta diagnose. Sett bilen i manuell modus, legg den i 4. gir i forholdsvis lav hastighet (60 km/t), gi full gass og legg inn 5. gir når du får ladetrykk. Slipper giret da er det lekkasje til E-clutch, eventuelt sprukket trommel. Hvis du ikke finner ut av det kan du ta en tur til oss på Rats, har mye erfaring med reparasjon av dette giret. Mvh Thomas Netlandet Rats AS
  13. Bump
  14. Det må da være mulig å diagnostisere om kompressoren er aktiv eller ikke. Det er jo tydelig at den kobles ut når AC slutter å blåse kaldt. Sikker på at det ikke er selve panelet som er defekt? Regner med at feilen ligger i kommanderingen av kompressoren, ikke i selve kompressoren. det kan også være en motorstyreenhetsfeil!