RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1567
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om RemyNG

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535
  1. Jeg synes Milwaukee faktisk er temmelig gode produkter. Jeg har jobbet med salg av verktøy i mange år og hatt reklamasjonsansvar. Vi har solgt både Milwaukee, Bosch(blå), Dewalt og Hitachi. Og vi har hatt minst av Milwaukee inn på rep og vi har solgt mye av de til entreprenører som mer eller mindre voldtar maskinene. Har selv Milwaukee som el verktøy og meget fornøyd selv om mine og få gjennomgå men tips er og se etter kampanje på de maskinen man sparer en god del på det 😊
  2. RemyNG

    Dynamo E39 5 serien

    Nei er forskjell på innfestning og sånne små ting. M62 (v8) har eget og noen er vannkjølte M52, m52Tu og m54 passer overens på disse motor kodene men noen av de er levert med større dynamo. Den på biltema er nok for m52 og etc da de er temmelig standard. Så spørs hva motor type du har.
  3. RemyNG

    Bakstilling 540i

    Samme delene bak som andre motor størrelser når det gjelder bærearmene og noen stag. Er kun framme som er forskjell.
  4. Semi - matt er nok en god kompromiss ja. Husk og legg godt på med begge produkter og tykt, la det også få tørke mellom hver lag.
  5. Jeg gikk for Satin finish følte den var lik som interiøret var i utgangspunktet av de setene jeg hadde fra før av. Jeg hadde vært litt forsiktig med fyller, legger man det feil så ser det veldig kunstig ut men ja har du sprekker så er det greit å fylle det litt.
  6. Er temmelig enig at sort er veldig vanlig og kjedelig så en annen farge er nok mye mye bedre 😊. Som du nevner så gå for alt annet enn fører sete når du farger, bruk mye tid på preppe setene, rengjør de godt før du farger. Husk og legg på godt med farge samt en god finish for å beskytte fargen.
  7. RemyNG

    Remy's biltråd

    Ja er litt det jeg er jo egentlig tilhenger av automat etter mange år på veien med manuel bil så er det godt å sette seg inn bil uten å tråkke på clutch pedalen. Men denne er burde hatt manuel kasse mest for moro og siden den ikke blir brukt samme måte som resten av bilene jeg har. Får vente til litt bedre tider først :p.
  8. RemyNG

    Remy's biltråd

    Haha alltid kjekt dette her 😂. Jeg var klar å bruke bilen igjen men må nok vente 😂. Ja sitter å ser i Sverige nå etter 535 manuell. 540 blir litt for mye å bruke på akkurat. Får se hva det ender opp i til slutt helst håper jeg å få orden på kassen.
  9. RemyNG

    Remy's biltråd

    Aldri endende glede fra E39 😂. Bilen har stått en stund grunnet vinteren. Så den har stått med dårlig batteri woho Sønnak batteri som er 3 år gammel med så vidt 40% kapasitet er jo en flott ting. Da ble det ut og kjøpe nytt 100ah batteri på biltema samt en vedlikeholdslader. Og oppstart av bilen gikk greit frem til girkassen gikk i limp mode etter noen meter og ikke nok med det motoren går ujevnt. Så da ble det feilsøking på gang. Med tanke på at jeg ikke får kontakt med hjernen med hverken INPA eller BMW scanneren så mistenkte jeg at hjernen ikke var helt frisk. Så bestilte brukt en på koed de hadde heldigvis en med rett nr på alt. En liten pakke på plass 😁 Da var det rett inn med hjerne, få kjørt bilen. Første 10 meter så var det rett i limp mode 2 ganger. Men etter 3 gangen så kjørte den helt fint noe problemer var det den lugger av og til. Så neste sjekk blir å sjekke olje å filter i girkassen. Fikk lest av feilkodene denne gangen med ny hjerne Sier ikke så veldig mye enn kun disse feilkodene, finner også lite på nett kun at det nevnes olje. Er hvertfall den billigste måten først. Er det girkassen som gir opp så må jeg vurdere om jeg må importere en 535 med manuell 🤔. Så fikk jeg lest av hjernen på motoren siden den lugger sånn av og til. Ser at sylinder 7 blir nevnt så bytter coilene der å ser om det blir bedre eventuelt bytte bensin pumpen i samme slengen. Fant en E31 med samme feilmeldingene men ikke hva som ble funnet ut av feilen så dette blir jo spennende framover.
  10. RemyNG

    E39, bygge om til komfortseter, strøm..?

    Da trenger du kun pluss for at du skal få strøm i den i og med at det varme i setene. Mange som kobler rett fra sigarett uttaket eller så er det anbefalt å legge opp skikkelig med ledning opp til sikringen og videre ut samt en rele som er koblet til GM så den skrur av spenningen etter 16 min.
  11. RemyNG

    M62 som lugger fram til 2500 rpm

    Liten update Gikk over alle pluggene, noen av de hadde mengder med olje i seg så ser jeg må bytte toppdeksel pakning igjen. Fikk rengjort alle pluggene og tørket det skikkelig. Starta bilen og den gikk helt fint ingen form for lugging i det hele tatt. Så tenkte jeg skulle ta bilen ut rundt gata å se åssen den gikk. Kom meg noen meter før girkassen gikk limp mode og samtidig da så begynte motoren å gå ujevnt igjen. Så tyder på at noe ikke er helt rett. Bestiller hvertfall nytt modul da den som står på bilen er tydeligvis ikke frisk da jeg ikke får kontakt modulen med noen av diagnose programmene.
  12. RemyNG

    M62 som lugger fram til 2500 rpm

    Hmmmm 🤔 det kan faktisk være, men det ville vel gitt noe form for feilmelding eller noe utslag på live data hvis jeg kjører diagnose på det? Får koble til PCen å lese av igjen. Bytte coilene først å ser om det er noe olje i plugghullene først.
  13. RemyNG

    M62 som lugger fram til 2500 rpm

    Hmmm 🤔 ja kan være en mulighet selv om det var byttet toppdeksel pakning på begge sider sist vår. Kam sensor ble byttet i sommer. Men burde vel kommet opp om noen av de er gåen på diagnosen?
  14. Har hatt bilen stående en stund nå, når jeg parkerte bilen så var alt i orden. Så mens den har stått har den gått strømtom men kjørt starthjelp og da har den gått helt fint da og. Så byttet jeg til helt ny batteri da den som sto i bilen ikke tok lading. Tok bilen en tur å merket at bilen lugger voldsomt samt girkassen krangler voldsomt på hvilken gir den skal stå i. Vet at jeg har en issue med at diagnose programmene ikke får kontakt med hjernen til girkassen tidligere men forsatt ikke hatt det problemet. Bilen kjennes ut som den ikke tenner skikkelig før jeg er oppe på litt over 2500 rpm. Og fusker noe når den står på tomgang. Har kjørt diagnose og det ligger ikke noe feilmelding på hjernen. Men ser på live dataen at verdiene på 3 av sylinderene ikke er likt med resten. At det er veldig opp å ned når jeg gir gass. Tennplugger ble byttet i høst, bosch plugger samt ny bensinfilter. Tenker jeg prøver å bytte coiler siden jeg har dette liggende. Men litt merkelig at det skjer når bilen har stått en stund. Noen som har formening om hva som er årsaken? Kan det være hjernen til girkassen som kødder det til?