RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1622
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om RemyNG

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nå blir det vag man av deg Daniel 🤣 konstant leve med check engine light
  2. RemyNG

    Vannlekkasje BMW E39

    Vanlig feil er fuktsperre i dørene sjekk de først. Neste som kan være fra instegslisten altså at kanalen er helt fullt av vann. Har opplevd det en par ganger. Hvis du har takluke bør du også sjekke dreneringen så går til den.
  3. RemyNG

    Daniel sin E90 325d LCI

    Haha kjenner til den 😛 har mer eller mindre slutta å skrive her inne. Gjør det mest på tvang, men er mer aktiv i andre forumer. Får som regel tips om idé og sånt når jeg først har postet eller skrevet noe i tråden. Blir litt den følelsen at man skriver til seg selv 😂 akkurat som å snakke til veggen hjemme å vente på respons.
  4. RemyNG

    Remy's biltråd

    Er faktisk enig, helt sykt egentlig til den prisen de tar for fangeren så forventer man at de tåler litt og.
  5. RemyNG

    Remy's biltråd

    Får vel prøve å holde tråden oppdatert 😑 Tiden er inne får gå over bilen før EU kontroll i slutten av oktober. Har fått byttet noen bærearmer bak da de var modne for nye. Fant også ut at jeg må sjekke jekkefestene bak, de var ikke så ille egentlig men noe må gjøres i tilfelle. Jeg fjerner bort litt dårlig stål, samt sveise inn nytt. Var litt å ta tak i men ikke så sånn helt av skremmende forhold til mange andre jeg har vært borti. Så nytt stål skal på plass før jeg fyrer på med epoxy, lakk og tectyl så slipper jeg å bekymre meg for de i senere tid. Var også maksimalt uheldig her om dagen, rygget i noe jeg ikke så. Så ble sprekk i bakfangeren 😠 kjøper ikke en ny uorginal enn da denne fangeren er orginal. Så får plastsveise den å lakkere den i vinter. Typisk min flaks det der, var i full hast ut med å få tak i en annen radiator for bruks bilen da den har sprukket og lekker. Noe god nyheter er det og. @Zymh var en tur på besøk hit sånn at jeg fikk sveist inn jekkefestene og nedre del av kanalene på bilen hans. Fikk med meg coilovers til bilen, så blir KW V1 framme og bilstein coilover bak de er brukte men tilstanden var såpass bra at det er verdt det.
  6. RemyNG

    Daniel sin E90 325d LCI

    Når skulle jeg få de felgene Daniel? 😂 😂 ble bra kombo da 😀
  7. Jording kobler man uansett til stolen så der går jording for el setet og varme. Så trekker man 2 kabler fra sete til panelet som går til termostat og strøm. Bak panelet må man koble opp pluss og tilhørende ledninger. Memory delen kobler man fra bryter og videre bak til vindusheis bryter modulen. Den sender videre info til P-Bus. Så må man koble P-Bus kabelen bak sparke panelet på fører siden (blå/rød ledning tykk type). Sikring monterer man opp med tanke på elsetet den monteres i hanske rommet.. For passasjer setet skal det monteres til en sleep rele som kobles videre til grunn modulen som gir signal på å skru av strømmen etter 16min. Er egentlig en god DIY ute på nettet hvis man søker litt. Jeg har en tonn av det på PCen men har ikke skrudd på PCen på 1 år.
  8. Svar på spørsmål 2. Man kan fint retrofite begge deler. Har selv retrofitet varme, elstoler samt memory på mine biler. Man må uansett koble opp plus til selve bryteren så går det 2 ledninger fra den og inn til stolen. 1 er termostaten og andre er varme. Jordingen ligger i stolen. Er diagrammer på hele greiene, jeg fant hvertfall en del men kun 1 som jeg brukte da den viste alt
  9. Stemmer, men hver påpasselig at nålene må plasseres på rette plassen eller så vil de vise feil. Jeg lagde testrig selv med tilkobling sånn at viserene står på rette plassen ved montering av nålene og at jeg fikk kalibrert hastighet, rpm, forbruk, temp og drivstoff riktig. Ved kun strøm for å sjekke så ser det rett ut iforhold det du la ut nå. Jeg ser litt det med at bore er det minst man vil gjøre på panelet men faren for å fucke opp selv med rette verktøy for nålene er forsatt stor. Selv om man får ut uten og ødelegge motoren så er neste å få nålene til å vise riktig hastighet, rpm, forbruk, temp og drivstoff. Selv de som driver dette ofte foretrekker å bore da det er mye enklere enn å streve med nålene i ettertid så lenge man ikke har en testrig som man får kjørt en kalibrering på. Husk og bruk godt med tid å ikke stress deg igjennom.
  10. RemyNG

    Den store finn.no tråden.

    Jeg vinner fordi jeg er best 😂 fordi @Shattered ender opp med Tahoe istedenfor.
  11. Sjekk om det er nok olje i kassa. Jeg gikk igjennom ett tilsvarende problem i vår. Da hadde jeg betydelig lekkasje i bunnpanna samt olje kjøler. Bilen gikk ikke framover samt feilmelding.
  12. RemyNG

    El skjema til e39 vindusspyler?

    Har du sjekka om motorene er hele og funker?