RemyNG

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1505
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om RemyNG

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 05/12/87

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    523iat E39
  1. Remy's biltråd

    Lite update da mye av tiden er jobb og overtid Men fikk tatt noen bilder igår etter mye spørsmål av en kompis som ville fotografere noe annet enn kun mennesker og natur. Så da får jeg stille opp. Hvis det er ønske om å få bilen fotografert ta gjerne kontakt med Asimmons Photography på Facebook eller http://anthonysimmonsphotography.com
  2. HJELP! Lekkasje..?

    Eneste rette måten å Konstantere gåen toppakning er kompresjonstest på sylinderene. Den hvite guggen under lokket kommer som regel av grunnet av fuktighet i lufta. Har du sett tegn til vann i oljen? Olje i vannet? Har vært bortom mange E39 der samtlige mener gåen toppakning bare fordi samtlige sier det. Men nesten alle jeg har vært bortom så er det annet som gjør at bilen bruker vann. Du kan også ta trykktest på kjølesystemet for å finne ut hvor lekkasjen er. Vanlig på m52/54 når det er gåen topp er at den ikke klarer å holde tempen oppe.
  3. Remy's biltråd

    Hmmm så ikke så dum ut den fargen 🤔 Atlantis blå blir det nok ikke, er litt for spenstig og lys farge for min del helst mørke farger.
  4. Remy's biltråd

    Siden begge bilene skal inn til lakkutbedring og lakkering på jobb så sitter jeg å vurderer fargebytte på sedanen. Jeg har aldri vært begeistret for grå bil så jeg tenker en annen hadde nok vært tingen. Men da vurderer jeg en individual farge. Har sittet og fundert på Lemans blå, Calypsorot, San Marino blå og Avus Blå. Men klarer ikke helt å bestemme meg enda. Men jeg tenkte at jeg hvertfall mens den er inne på rustfjerning, retting av små bulker så kunne jeg like greit demontert alle karosseri deler å få det lakkert skikkelig. Noen andre farge tips?
  5. Det der er veldig vanlig enten med eller uten takluke. Spesielt når fuktsperra løsner. Men har du delebil kan du ta det derfra. Disse passer fra samtlige modeller, sjekk også jordings punktene mens du er under der. Få limt fukt sperra og
  6. Remy's biltråd

    Takk 😊, jepp er det som er planen 😀 har sjekka litt igår kveld 😊
  7. Remy's biltråd

    Nå som det var litt rolig dag så satt jeg i gang med og trekke om noen av delene bak i Alcantara. Er ikke så glad i plast eller den mondeo trekket i bagasjen :p. Fysj grått å temmelig kjedelig. Godt over halveis i arbeidet nå. Ferdig resultat 😊 nå er det bare resten.
  8. Remy's biltråd

    Jupp grunnlaget er hvertfall lagt, skal se hva det ender opp i denne til slutt. Har ikke bestemt meg enda da telefon greia og sånt er svindyrt. Nja nesten plugg n play her, er en tapp på bakerst av armlenet som må fjernes 😊 så er det en par ting til som må ordnes før det er helt perfekt. Tappene på E38 er smallere enn på E39 så de løsner fort, skal legge på noen skiver å justere litt til før jeg kan si jeg er fornøyd.
  9. Remy's biltråd

    Da var også komplett spjeldhus og belg bestilt. LMM til b44 har jeg funnet fram klart så får vi se når alt kommer åssen det blir etter selve monteringen. Var hvertfall stor forskjell på størrelse på b35 og b44 LMM.
  10. Remy's biltråd

    En liten update igjen, har fått tak i bakre E38 armlene. Noe som var ett lite ønske da det den har oppbevaring som E39 mangler Så var det få det farget så det likt med resten. Meget grei update dette 😀
  11. Remy's biltråd

    Dagens lille update, etter mye om og men fikk jeg endelig levert bilen inn for tunning etter innsuget var bytta. Tidligere merka jeg litt dårligere mellomregister og noe høyere forbruk samt mer jagging. Så fikk til en veldig billig tunning via en kompis, fant fort ut at må jeg prøve siden det ikke koster stort. Så tilbakemeldingen fra lille turen hjem var mye bedre respons fra bilen, jevnere akselerasjon enn tidligere, bedre bunnregister samt mellomregister, ligger lavere på turtall ved rolig kjøring men ved kickdown sparker den bedre enn tidligere. Så alt i alt var det en grei oppdatering på bilen. Skal og oppdatere software på hjernen til girkassa når tiden strekker seg til. Neste blir nok å få tak i b44 spjeldhus og alt tilhørende da den er noe større enn b35 spjeldhuset. Så får vi se om det blir dyno på bilen etter vinter og se faktiske hester.
  12. Remy's biltråd

    Er egentlig helt meningsløst ja 😂 😂 de som har sittet på med meg justerer aldri sete uansett. Men kan det ettermonteres så gjør jeg det bare for å gjøre det 😂
  13. Remy's biltråd

    Dette tror jeg blir bra. Selv om behovet ikke er der så er det tøft ettermontere dette fordet om 😂 Må bare få tak på sete modul fra en høyrestyrt bil noe som viser vanskeligere enn antatt.
  14. Remy's biltråd

    Starter med en ting om gangen. Så satt igang å hamstre av stol deler til passasjer sete. Har heldigvis noen elektriske seter liggende fra tidligere bygg og da passet det fint at jeg skulle igang med dette. Så det jeg trenger for og bygge om er -7 el motorer med memory - førerstol elnett med memory - memory knapp med elnett -passasjer modul til døra med high options - høyre styrt sete kontroll med memory Sist nevnte er visst ikke det letteste å få tak da de ikke florerer så mange av de på ebay.
  15. Remy's biltråd

    Da sitter jeg å lurer om jeg skal sette igang med enda en oppgradering på 535'en. Siden det ser ut som jeg beholder den. Planen nå videre er -memory funksjon på passasjer sete samt brytere og memory knapp bak for passasjer. -mye mer skinn og Alcantara, få bort mest mulig plast og dekke det med skinn og Alcantara. Ser for meg skinn på alt under rutene. Og Alcantara på alt over. - konsoll bak der det er kjøleboks, brytere til høyere frem sete, El rute, varmesete bak og usb uttak. Må da ofre midtsete men siden jeg sjeldent har passasjer i midten så kan den ofres. Driver å tegner opp nå samt planlegging. -mer ambient light og utvidet lys pakke. -trekke om bagasjen i Alcantara