Galro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1761
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Galro

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Interesser:
    Vinterbro
  1. Flott spott. Hvor fant du den?
  2. ^^Kan det ha vært denne? Denne møtte jeg i Oslo i fjor vinter. Det kan umulig være så mange røde Fiat 600 som kjøres gjennom vinteren i Oslo. 1955 Fiat 600 par Fredrik, on ipernity 1955 Fiat 600 par Fredrik, on ipernity 1955 Fiat 600 par Fredrik, on ipernity
  3. Jeg gikk forbi denne i dag: 1959 Heinkel Kabine par Fredrik, on ipernity 1959 Heinkel Kabine par Fredrik, on ipernity
  4. Her er for øvrig noen gamle bilder av samme bil: http://cadillac.abcblogg.no/m_012006.html Litt nyere antar jeg: http://www.accglaamdal.com/medlemsbiler/60_plymouth.htm
  5. Kom borti denne når jeg gjorde min siste julehandel i dag. Solgt ny Norge faktisk. 1960 Plymouth Savoy par Fredrik, on ipernity 1960 Plymouth Savoy par Fredrik, on ipernity 1960 Plymouth Savoy par Fredrik, on ipernity
  6. Sett i det siste: 1954 Citroen Traction Avant par Fredrik, on ipernity 1949 Ford par Fredrik, on ipernity
  7. Kom over denne i dag: 1959 Morris Minor 1000 par Fredrik, on ipernity 1959 Morris Minor 1000 par Fredrik, on ipernity
  8. Den Renaulten var en flott spot så sent på året.
  9. Dette må være blant de dårligste bildene jeg har sett i annonse noensinne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66785650&searchclickthrough=true
  10. Ja det er tydelig at vi går en mørk tid i møte (både figurativt og bokstavelig) når jeg ser på trafikken jeg møter om dagen. Det er ganske stor forskjell fra slik det var for bare et par uker siden.
  11. Jeg regner med at du tok en tur i den om 21. OKtober var i går?
  12. Flott samling. Synd det ikke ser ut som om man har fått noen førkrigsbiler inn der. Hadde vært stilig med 327. Er dette en fast samlig eller kun noe som er utstilt i forbindelse med lanseringen du nevner? Uansett så må si jeg er imponert over veigrepet på den e9-en.
  13. http://www.dagbladet.no/2015/10/21/nyheter/okonomi/hegnarno/oslo/bilfritt/41600169/
  14. Så lenge man holder seg til innenfor Ring 1 så vil det ikke ha mye å si for min del heller. Eneste er om man stenger Dronning Eufemias gate så vil det gjøre det vanskeligere å komme seg til andre steder i byen. I tillegg så foretrekker jeg generelt de gatene med biler parkert gatelangs så har jeg noe å se på mens jeg går der, så det vil nok være mindre sannsynligvis at jeg besøker sentrum i fremtiden. Men jeg er uansett ikke så ofte innenfor Ring 1 selv i dag. Det synes blir litt spennende å følge med er hvordan man gjør det med alle kontor- og leilighetsbyggene som akkurat har blitt godkjent med parkeringskjellere i Bjørvika.
  15. På kartet VG viste for et par dager siden så var i hvert fall Dronning Eufemias gate og området rundt merket av som forbudt for privatbiler. Det var da basert på MPGs partiprogram, men jeg vet ikke hva de bestemte seg for i går som du nevnte. Om gater som Dronning Eufemias gate holdes åpne vil denne stengningen av sentrum ha svært lite å si. Mye av resten av sentrum er planlagt bilfritt uansett: - Prinsens gate blir allerede bygget om til å bli en ren kollektivtrasé - Biler fra Kongens Gate ved Akershus festning ser ut til å være planlagt fjernet der i forbindelse med utvillingen av renseanlegget. - Både Grubbegata og Møllergata ønskes å permanent stenges i forbindelse med utviklingen av regjeringskvartalet. Den delen av Møllergata ved Stortorvet vil og bli stengt for traffik i forbindelse med utviklingen av eiendommen der. - Biler fra Akersgata bak Stortinget ønskes å fjernes permanent i forbindelse med sikringstiltak der. - Deler av Skippergata er planlagt stengt i forbindelse med utbygningen av Clarion Hotel Christiania. - Deler av Nedre Slottsgate er planlagt stengt i forbindelse med utviklingen av Telegrafbygningen. - Både vei og parkering er planlagt fjernet fra VIppetangen i forbindelse med utviklingen der. - Universitetsgata er planlagt ombygget med svært begrenset kjøring og "shared space", Og dette er kun planene som foreligger i dag. Har du rett betyr Oslos nye, store miljøsatsning nærmest kun en vidreføring av politikken som allerede føres i dag, bare med litt større ord om miljø og lignende.