hsd

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1926
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    4

hsd last won the day on December 25 2016

hsd hadde mest likt innhold!

1 følger

Om hsd

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Siste besøkende

2497 profilvisninger
  1. Har jobba i statoil som mekaniker, men fyller ikke statoilolje på private kjøretøy. Så kan du tolke det slik du vil ellers er olje diskutert opp og ned siden bimmers såg dagens lys. Fyll det du mener er rett for deg.
  2. Zf parts fra gs er mye lemforder da zf eier dem. Lemforder var igjen produsent til bmw på ivertfall e30 og e36. Eneste forskjell på alu bærearmer til e30 m3 fx er at lemforder sine har lemfordermerke og bmw sine har bmw merke. ( og at bmw koster 8000 kontra 6000 rett fra lemforder) Febi er litt som å tisse i buksa, det er flott der og da siden man tror man sparer penger, men det nytter ikke når det er 20k levetid isteden for 200k. Det å vurdere olje kun utifra spec er naivt. 8.8 bolt fra biltema og 8.8 bolt fra industrileverandør kan ikke sammenlignes litt engang. Sier ikke biltema er båss, men man får det man betaler for med litt dyrere olje.
  3. Ikke lagd for vibrasjonene i ett motorrom. Bestill ny og lim som midlertidig løsning. Ellers har jo du en konklusjon.
  4. Må være obs på at det finnes replica av de, støpt fra gamle brusbokser i Kina. Jeg er på leting etter style 95, ser for meg 5-9k for kun felger uten dekk avhengig av stand. Der 5k er hjul som må ordnes for sprekker, kantkjøring og lakk.
  5. selv bare trykker jeg inn og ut slaven 6-7 ganger så er den på de fleste biler ferdig luftet.
  6. Jeg tenkte feil og tok preface, får ikke opp facelift jeg heller men der ligger ett delenummer på olje til preface på samme bildet, derimot annet delenr på selve diffen.
  7. Den ligger på realoem, gs og koed har somregel ikke nummer de ikke kan levere.
  8. Du øker jo rationen med 18%, så det blir jo vesentlig mere effektivt dreimoment ut på hjula. Har du vurdert tuning fra TRF? Tror du vil bli vesentlig mere fornøyd med det totalt sett.
  9. Den blir vesentlig sterkere, men vil bli mye mere slitsom å kjøre til vanlig. En ting er farten i 6, men det blir mye mere giring uten at det blir så mye fart.
  10. er litt kritisk til å bytte s54 til 4r diesel, men vi har akkurat samme preferanser og skal du ha f10 og er fornøyd med motoren skjønner jeg godt du er gira
  11. Husk du må skille mellom effekt og trykk her da. 400 whp er faktisk en hel del, er jo nesten 150hk mere enn s50b32 har org. Det sliter på en org m50 uansett komp. folk kjører jo s54 ess kit på 0,6 - 0,7 bar og nesten 11 i komp på org pakning, men fortsatt andre ting som ofte svikter. Ladd trygt med din komp og drivstoff, så si deg fornøyd med effekten du får. S50n min havner på 8,8. Planen er å ladde litt under 1kg på 98 med smidd alt.
  12. Kjøpte den på ødegård lakk i Ålesund. Ligger ikke i nettbutikken så må sende mail. Hvor kjøper du børster? På ødegård er vell dem rundt 250,- for groveste 22mm med herda tupper. Hørt dem har på wurth under eget navn. elektrisk kjøpte jeg fordi jeg ville slippe å starte kompressoren hver gang. Sånn jobb blir med meg litt på skift, sliper 30min og så kaffipause. Den er derimot litt større og klumpete enn den pneumatiske. Blir vell børsteskift på min ettervert også, tror ikke den er børsteløs. Tenker å bestille mbx die blaster ettervert til der det er trangere. Den er hjulet montert framme og går på tvert av verktøyet. Den er kun pneumatisk. Mbx er flott, og mye mere behagelig å fjerne understellsmasse med enn vinkelsliper med børste. Mye mindre støy og mindre vibrasjoner. Blir også reinere. Men det går ikke sånn veeeldig mye fortere, enormt mye jobb å ta en bil under liksom uansett verktøy. Det som er så deilig er at det blir mye mindre støv og rot der man ikke sliper. Blir bare fint tørt pulver, vinkelsliper lager så mye varme via friksjon at massa smelter og kleber seg fast over alt. Største nedsiget er at børstene er dyre. Varer ca 2 hjulhus før dem blir for dårlige. ( må kjøres motsatt mot bryne etter hver 30min økt)
  13. Se på bmw turbo norge på fb, mye kompetanse der. M50 er mye diskutert, så du klarer nok å finne ut mye utifra hva andre skriver. Da får du også tidsriktig info, mye er det samme men noen erfaringer er det ellers må du tenke litt på budsjett, skal du ha kinakit med alt eller bw efr turbo til 20k liksom ellers er det å ikke ta snarveger med komp, og skikkelig datasprut. Maxxecu street er nede i 8000, ingenting å lure på. Skal ha v1 eller arvtakeren race selv. Skal kjøre cooper på s50n, men er jo nesten 4k så om du ikke har behov for det mtp effekt så ville jeg heller handla smidde lavkomp stempel og kjørt org pakning med arp. Må tenke litt sånn at du bør legge pengene der dem har mest effekt om du ikke går top shelf på alt uansett.
  14. Farge som ikke kler e36. Ikke klima, som er både veldig trist og ganske mye styr å retrofitte. Er jo bare de vriknottene her. Rot med forstillingsdeler utifra bilder, hjul for langt fram i bue. Trolig 3.2 bærearmer og 3.0 bakre bærearmsforinger/topplager ( kompetanse/kunnskap på ombygger...?) ellers stusser jeg i caliperene, syns skivene ser for små ut til å være bbk. Nesten slik jeg tror det er sånne brembo replica deksel man limer over org calipere. ( men det er bare spekulasjon) ellers litt dårlig inntrykk pga brusboks hjul, soting kun bak ( ta alt eller la vær), svart m3 merke, grill osv. Virker veldig ungdomseid med mest fokus på dill og dall uten kvalitet. edit: ikke gidda hatt i sigarett tenner engang. Se forskjerm på førerside kontra panser, helt sikkert uorg skjerm med dårlig passform.
  15. Kw er veldig greit kontra det man får mtp levetid på dempere, rust, kvalitet på justeringer etc. Sett vesentlig mere klager på ss enn kw der har ss på e39 selv, heilt ok det men jeg kjøper kw inox når de er utslitt ss på biler man har 2-3 år etter kjøp av understell. Lengre eierhold sier jeg kw.