hsd

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1761
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    4

hsd last won the day on December 25 2016

hsd hadde mest likt innhold!

1 følger

Om hsd

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    e30 & e36

Siste besøkende

1628 profilvisninger
  1. Har du hørt der du jobber da? veldig ofte bedrifter har særs gode avtaler igjennom bl.a bring. Kollega sendte 50kg pall til england for 450 kroner via Bring for litt siden. ( som privatperson kan man sikkert legge på en 0...)
  2. alt passer alt bare du legger litt arbeid i det, men må nok frese seg noen adaptere selv til e39 tror jeg.
  3. Nei, det å ta i calipere med litt bremsestøv på er vell ikke for alle, men du må jo ikke glemme at du har en brukt bil uansett hvordan du snur og vender på det. Du skriver jo at Turner sine er for dyre, så lykke til. Bedre med brukte calipere og nye skikkelige skiver som fx PFC ( ca 10k + 3-4k i klosser). Godt mulig du blir like fornøyd med noen nye made in china greier men du kan jo tenke litt på det. Du har ivertfall mulingheten til ei grei bremseløsning under 25k med calipere, PFC skiver og PFC klosser og branketter med slike. AP Racing kit får du også fra england for rundt 30k, grei løsning det også. det jeg har selv.
  4. 10 sekunder innom ebay så fant jeg framme og bak for 7,5k ivertfall http://www.ebay.com/itm/Porsche-Brembo-996-Brake-Calipers-/232339830405?hash=item3618887685:g:QvEAAOSwOgdYo5Uy&vxp=mtr ikke sjekka alt av nummer etc, og klart dette er jo med bak så prisen er høyere, men du forstår jo
  5. er det likt som e46 m3 er det vell porsche 996/boxsterS calipere med adaptere til E46 M3 fra f.eks rallyroad du er på jakt etter tror jeg. e46 M3 skive. ikke nødvendig å betale ett eksternt firma masse penger når du kan samle delene selv for noen tusenlapper med litt lett research. Får slike calipere på ebay for 3-4k både framme og bak.
  6. Kjekt å lakke selv må kjøpe deg 3M PPS innerkopp system. Sparer mye basefarge på det dersom det er metallic dersom du skal lakke i flere omganger eller får problemer med kok, sig elns. Er det igjen 2cm med lakk i koppen, så bare plugger du koppen og vasker kun sprøyta. sparer mye tynner også + du kan sprøyte i alle stilinger som er genialt når du skal lakke skjermer eller dørkarmer o.l. bytter bare ut standardkoppen med denne: Så de her innvendig, og de kan du ta ut og plugge slik 1k lakken står seg ei stund med medfølgende korker: Hvor fikk du forøvrig tak i de skilta med E30 M3 / E34 M5 i utheva skrift? og kan man velge hva det skal stå selv?
  7. Neida, men man må tenke seg litt om før man bruker den på frontfanger, panser o.l mtp steinsprut blir ganske synlig om det slår ned til grunninga. Meste basefarger er også lagd for å legges over svart-grå-hvit bakfarge for å redusere fargeforskjell, så må grunne over med dekkgrunning uansett utvendig. Den er derimot flott bare som slipegrunning også mtp den er så billig. Ellers skulle jeg hatt anbefaling til intercooler med inntak/uttak på førersiden og som passer uten å måtte kutte alt for mye i M3 fronten
  8. Det enkleste og beste er å bytte spiller, men jeg regner med du vil beholde den originale mtp looken? i M3n har jeg tenkt å kjøre org spiller med kasset i dash, men så koble opp litt mere moderne dab spiller i hanskerom eller midtkonsoll, så bare kontrollere sang og volum via mobil på bluetooth. men du kan benytte org kablene som signal med høy til lav nivå convertere, eller bare en forsterker med det innebygget. Det er jo klart best med lavnivå rett fra RCA på¨ny spiller, men med rett komponenter vil uansett sluttresultatet bli som natt og dag mtp lyden kontra oppsettet du har nå. Har ikke styra så veldig mye med sånn pnp løsninger, men jeg tror denne foreksempel hadde fungert bra til ditt bruk, men ville bekrefta med forhandler først: http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/4-kanaler/mosconi-gladen-one-1304-4-kanals-forsterker eventuelt hørt med Nautiluz om foreksempel http://www.nzc.no/products/ground-zero-gzta4125x-b-4x130w2ohm og seperate høy til lav nivå adaptere.
  9. Okei, mulig eg har blingsa totalt, synest det så ut som noen felonyform skjermer men Blir uansett bra, synest den bilen er en av de tøffeste e36ene i Norge.
  10. Hagmans 2K Epoxyprimer. Får den bl.a hos Bilxtra. Bra ( masse varselsymboler, slik som malingsfjernerene hadde før i tiden) og faktisk særs rimelig i innkjøp. Eneste minuset er at den er gul.
  11. blir bra Planer har du egentlig med e36n da? synest jeg skimta noe greier i ei salgsannonse jeg kanskje tror du ikke var helt klar over syntest hehe. men det blir tøft.
  12. Etter flere uker med tenking er jo det greit å belønne seg med litt tankeløs understellsmasse fjerning Begge bakre hjulhus ferdig slipte nå. Platebankinga må derimot planlegges litt.
  13. E30: Ireland Engineering stabstag. ( men det passer jo ikke med halvseriøst s50 bygg....? ) 4mm vinkeljern med M10 12.9 bolter. ( originalt er det vell m6 8.8 bolter ) Lagde pinboltløsning slik som e36 o.l har, for å slippe den dumme patenten e30 har originalt. Mulighet til å justere ca 10mm forover/bakover. Lagd ny utsparing for manifoil i traversen, det som var der fra før var helt ok praktisk. men det var bare 90 gradere så redd ikke bt ville bli så happy med det. Var sveist inn forsterkningsplater på motorfestene fra før, men sveiste over igjen for å være sikker på skikkelig innbrenning.
  14. Har du noen eksterne forsterkere i det hele tatt da? For å skjere igjennom uten videre, utifra det du nevner kommer du aldri til å bli fornøyd med lyden uten en egen forsterker. Tipper spilleren din leverer godt under 20wrms, og focal er nok lagd for å yte max med rundt 60. Ville invistert i en skikkelig 4 kanaler, og eventuelt en pnp forsterker som aksepterer høynivå signal.
  15. Karroserivugge under produksjon for å ta siste finishen under, men hovudsaklig pga å få ett bra resultat mtp lakk. Kjøpte først bare 2 biltema motorbukker som jeg var tenkt å forlenge sånn folk flest gjør, men innså egentlig at jeg måtte bygd om alt uansett egentlig. Bygd hovudsaklig i 40x40x3 firkantrør. Skal lages hydraulisk justerbar i høyden, derfor er sente 80x80x5 firkantrør, og så har jeg 70x70x4 elns firkantrør som går akkurat inni. Kjøpt inn biltema jekker egentlig tiltenkt som reservedel til deres "løfteelefant" med særs lang slaglengde og lav pris. ' Justerbar høydemessig. Rør i rør. 90 grader i hver ende for å få hjul med stor rulleomkrets samtidig som å beholde lavt tyngdepunkt.