Mariuse34

Medlem
  • Innholdsteller

    1830
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mariuse34

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. HeI! Jeg har en Mini Cooper. Det er jo et BMW produkt og minifolk kan ikke skru bil. Dette er jo en N16 motor, så ikke ukjent fra andre BMW`er. Kan noen her høre på denne lyden og se om dere kan være enige i at veishusventilasjonen kan være tett? Bilen har rimelig nytt registerkjede og strammere. Det lekker greit fra toppdekselpakningen.
  2. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Ja det var litt gøy det der. Har syslet me polering men aldri med en så matt bil før. BMW lakk er morsomt å jobbe med og!
  3. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Da begynner bilen å bli ferdig, etter en skikkelig runde denne uken. Den har blitt tøysete fin
  4. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Jeg har fått en deledør montert. Sjekk link for å se ut hvordan litt detail ser ut btw. Førerdør og bakdør så like ut.
  5. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Begynner å ligne noe nå! Skal se på ledningsbrudd med friske øyne i morgen. Bakluke vil ikke åpne med bryter på bakluke og høyre kjørelys på luka lyser ikke. Det gjør ikke. Skiltlys heller. Ellers lyser alt. Bakluke kan åpnes fra knapp inni bilen.
  6. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Hylte litt etter en polering ja
  7. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Skal iallefall kjøre den litt til jeg bestemmer meg. Skrubbet den idag og kjørte en lang tur. Den går virkelig fint ass. Tight og morsom bil. Tok et par bilder og
  8. En advokat tar 15k for å bare skrive brev i en sånn sak på vegne av en misfornøyd kjøper. Jeg vil anta at sunnmøringen ikke spanderer på seg det i en sak han har en svak sak. Stå på ditt.
  9. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Kjørte den en tur idag. Latterlig god bil å kjøre. Usikker på hva jeg gjør må gitt.
  10. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Tid for en oppdatering: Da er bilen ferdig på verksted og EU-godkjent. Det er jo kjekt! Den dårlige nyheten er at jeg antagelig legger bilen ut for salg. Jeg har rett og slett ikke bruk for den, og når vi antagelig skal begynne flytting til vinteren er det greit å få ryddet opp litt. Vi har fire andre biler, og minst en av de andre må ut og. Jeg jobber også 60 timers uker for tiden, så det er vanskelig å få gjort mye utover det rent nødvendige av vask og vedlikehold. Da er det bedre å sende bilen videre til noen som vil bruke den, fremfor at den blir en slags garasjequeen her. Om noen vet om noen som er keen på en clean hverdags-528i som kan bli veldig fin, veldig lett så si ifra. Bilen er nesten ikke vinterkjørt i Norge, så kanaler og jekkfester er veldig fine. Litt småting er det, som kabelbruddet i bakluken, men helheten er veldig solid og bilen er da EU-godkjent til 2020.
  11. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Hallois! Sen oppdatering. Har måttet prioritere å få byttet cab på 911en og masse annet bilmas, inkludert ordne med at søsteren min fikk kjøpt seg ny bil. Så da går dagene litt fort. Bilen blir kjørt på etterkontroll på tirsdag i uken som kommer og er for all sake an purpose klar for etterkontroll. Bør derfor seile gjennom den uten problemer. Deretter skal den brukes på kurs for nye poleringsentusiaster og detailere, og forhåpentligvis vil den gå fra å være matt lilla til å bli mettalic blå igjen. In other news. Baklukeåpneren min funker ikke. Det gjør heller ikke lysene på høyre side av bakluken. Jeg tenker at dette antagelig har samme årsak, er det noen som kan litt om ledningsnettet? Jeg har ikke klart å finne noen åpenbare ledningsbrudd, men har bare sett rett rundt hengslene. Det er ikke montert på bremselys høytsittende PT, har det noen innflytelse her? Marius
  12. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Jeg er ikke uenig. Det sagt så har jeg en teori om at på et punkt mellom 20 og 25 år så forsvinner det mye biler. Dermed vil nesten enhver modell av en bil (med noen unntak) være verdt 50-60k, om den er i god, hverdagslig bruksstand. Ta E34. Om du vil ha en kan du få en for 10-20k. Men de er kjørt ihjel eller har store mangler. Selv for en 520i med automat kan du få 50k om km er akseptabel og tilstanden det samme. Jeg tipper det går den veien med e39 og. en 530i manuell er kanskje verdt gull om 5 år. Men en 523i med en akseptabel farge vil noen fort betale 50k for om de kan kosekjøre den . Så for utvalgte eksemplarer. Det kommer til å bli skrotet MANGE de neste 2 årene tror jeg, etter å dømme på finn. Jeg er forresten fortsatt på jakt etter svar på hvilke av de som er lenkearm bak?
  13. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Vel det kunne gått verre. Jeg forestilte meg ikke godkjent, men er happy med dette. Bremseslanger er greit. Tåkelys har jeg. Stabilisatorforingene foran har jeg byttet på E39 før. Litt usikker på om jeg tar hjullager bak. Er noe hemmet etter en korsbåndoperasjon i april så mulig jeg lar den gå til verksted. Lenkearm bak, hvilke er det? Stress å bytte? Ble en liten ekstratur da jeg mistet skiltet. Kjedelig mangel å ha.
  14. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Da er dyret levert til EU-godkjenning! Vet den får et par feil på gåene pærer og annet, men skal bli spennende å se dette!
  15. Mariuse34

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Ikke skrudd bil idag. Derimot kjørt den ganske mye idag. Og tok den med på cars and coffee. Skitneste bilen der idag