Mariuse34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1732
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Mariuse34

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo
  1. Jeg kjøpte en 520i 2.2 ifjor med en simpel mangellapp for 9.000 kroner, kostet på bilen 3.000 for å få den godkjent, kjørte den 10.000 km, blant annet på ferie, og solgte den for 35.000 da jeg kom hjem. Det er mye enklere E39 prosjekter du kan skaffe deg for prisen av en ny motor og masse ABS-dritt. E39 520i prefacelift er jo gratis på finn for tiden. Du har jo en ypperlig delebil hvor du kan ta deler til et annet enklere objekt og jeg vil tro at det iallefall er 10-15.000 i deler på den om du er litt tålmodig + vrakpant. Tar jo tid å bli kvitt alle deler.
  2. X5`en leverer stadig like solid! Men den har utviklet en snodig uvane. Bagasjeluken popper opp innimellom. Bare mekanismen liksom, men det er jo irriterende. Det går heller ikke å åpne bakdøren med hendel på bakluken, jeg må bruke nøkkel eller knapp inni bilen. Noen ideer? Ledningsbrudd? Mikrobryter? Annet?
  3. Ikke utenkelig! Solgte E46`en. Opplyste om sensorfeilen. LIkevel, det var en heftig interesse for bilen. Jeg ble litt overrasket faktisk! X5`en derimot, går som en drøm med nytt batteri!
  4. Hehe, ja det var mest en spøk. Jeg fikk overhalt en M62-motor i en Range Rover i Polen og det fungerte helt utmerket!
  5. Tror dette var sånn mye av Olsen Bil-problemene begynte. Fiksing i Øst-Europa.
  6. Nytt batteri gjorde susen! Men kjørecomputer er død. Hjelper ikke å trykke på BC-knappen på blinklys-hendelen. Får ikke opp noe info.
  7. Ser ut til å være batteriet. Startet rett opp på startkabler. Lader fint når motoren er i gang, men batteriet tar nesten ikke til seg noe. Står på lading nå, men blir å kjøpe nytt. Vet noen hva slags styrke et nytt batteri skal ha? Det sitter jo ikke akkurat enkelt til på disse bilene så litt kuk å sjekke
  8. Jeg hadde en 2003 Range Rover før med den 4.4-literen. Deilig motor, selv om den blir hemningsløst tørst i den bilen. Det er jo i praksis en X5 i tyngre drakt.
  9. Jeg er forresten interessert i en blå bakluke til X5 om noen har en!
  10. Jeg må forresten bare uttrykke min barnlige entusiasme over å ha en E53 X5. Den kom da jeg var 15 og jeg har hatt et sterkt forhold til bilen siden. Nå er de jo ikke dyre biler lenger, men i hodet mitt er det fremdeles noe innmari gjevt over de. Som forøvrig er en tanke jeg og har om en fin E34, E39 og E46. Og E32 og E38. Og en godt utstyrt E61. For ikke å glemme osv.
  11. Antagelig! Jeg får feilsøke litt i helgen og se hva jeg kommer frem til!
  12. takk for tipset! Jeg tipper jeg forsøker å gå over kabler til sensoren først og se litt. Hva koster den sensoren eventuelt? Jeg er ikke så gira på å sette inn en motstand siden bilen skal selges igjen etterhvert.
  13. Er det noen klassiske strømtyver jeg bør se etter btw? Bilen ble solgt billig fordi eier ikke fikk start på den. Skulle sett ansiktet hans da bilen var betalt og jeg startet den med startkabler og litt tålmodighet. Men bilen hadde stått en knapp uke og da var den "død". Ikke helt, men nok til at starter ikke slo inn. Så det må være en strømtyv et sted i tillegg til dårlig batteri.
  14. Halve moroa er å fikse opp og vekke gamle fine biler til liv igjen. Jeg kjører ingen av dem nok til at forbruker blir avgjørende uansett. Mest av alt er det bare gøy å sette skikkelig istand igjen biler som andre har latt forfalle litt.
  15. God dag godtfolk! BMW-savnet tok kanskje litt overhånd den siste måneden og jeg har da endt opp med to bimmere. En 2004 320i 2.2 manuell touring med delskinn og sportsseter i titansilber og en 2002 X5 3.0i i topaz blå, med takluke og sort taktrekk og masse gammelt snadderutstyr. 3-serien har jeg satt i stand og den er skikkelig herlig, men den har en airbaglampe som lyser innimellom. Vanligvis hvis noen sitter i passasjersetet, så vil den lyse en liten stund og så slukke igjen. Jeg mener å huske at setet av og til er flyttet på og det er da den dukker opp. X5`en har litt mer arbeid foran seg, men er helt herlig. Hovedproblemet akkurat nå er batteriet. Det tror jeg er modent for utskiftning, men hvis ikke er det noe galt med startsperren. For den starter ikke alltid opp. Nå har jeg bare hatt bilen et døgn, så det er ikke godt å si. Jeg forsøker å lade opp batteriet nå og så får vi se. Men er det noen kjente karakteristikker på startsperre lok på disse? Hvor sensitive er de for batteri? En av bilene må jeg antagelig sende videre, for ellers blir det alt for mye bil på en gang, men jeg er keen på at minst en og helst begge er tipp topp før jeg kjør det harde valget om hva som ryker videre igjen!